Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-08-2006, 15:45
Lyne
Avatar van Lyne
Lyne is offline
Ik ga volgend jaar naar 6vwo, en nu heb ik een vraagje ivm een bijbaan. Ik werk nu op zaterdag/donderdagavond en 1x per maand ook op zondag, met af en toe extra koopavonden op maandag en dinsdag (lang niet elke maand). Nu wil ik eigenlijk ergens anders bij gaan werken, naast mijn normale bijbaan, bij een call center hier in de buurt zoeken ze mensen. Alleen, dat is voor doordeweeks 17:30 - 21:30 voor minstens 12 uur. Ik wil het wel heel graag, maar ik twijfel of het wel slim is ivm school. Ik N&G met du2, fa2 en eco1. Het zou dan neerkomen op ongeveer 22-25 uur werken per week. Het is natuurlijk niet het allerverstandigst om te doen, maar is het haalbaar? Ik doe het namelijk alleen als het mijn school niet in de weg zit.

Laatst gewijzigd op 13-08-2006 om 15:48.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-08-2006, 16:00
Young Grow Old
Young Grow Old is offline
Ik zou kijken naar hoe je afgelopen jaar gegaan is. In principe is vwo 5 meestal meer werk dan vwo 6. Enige andere voor sommigen is bijkomende examenstress. Als je het gevoel hebt dat je hier niet veel last van hebt en dat je vorig jaar die 12 uur over had, kun je het doen. Als het dan niet blijkt te lukken, kun je nog altijd ontslag nemen: werkgevers snappen meestal wel dat school belangrijker is dan een bijbaantje voor jongeren.
__________________
Relativeren is een werkwoord
Met citaat reageren
Oud 13-08-2006, 16:01
joehoe19
Avatar van joehoe19
joehoe19 is offline
Wow In mijn geval zou het ab-so-luut NIET verstandig zijn geweest.. Ik werkte 12 uur per week en heb ook mijn vwo-diploma gehaald, maar ik had absoluut niet meer moeten werken... Denk er goed over na! 22 uur werk is wel bijna 3 volle werkdagen! Het neemt wel heel erg veel tijd in beslag. Persoonlijk zou ik het niet doen...
Met citaat reageren
Oud 13-08-2006, 16:03
Vash112
Vash112 is offline
Voor mij was het juist andersom. Ik werkte super veel, deed niet veel op school. Pas de laatste 2 maanden gekapt met me werk en alles opgehaald en me diploma gehaald.
6 VWO is echt lekker, veel herhaling, weinig werkstukken, boekverslagen etc. Je hebt echt veel meer tijd dan in vwo 5.
__________________
you
Met citaat reageren
Oud 13-08-2006, 16:17
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Voor sommigen is het haalbaar, voor anderen niet. Als je goede cijfers hebt en school gaat je gemakkelijk af, doen. Heb je moeite met school, niet doen.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 13-08-2006, 18:03
create
Avatar van create
create is offline
6vwo was voor mij een jaar vol herhaling, bij de talen word je doodgegooid met teksten oefenen/luisteren/schrijven, wiskunde vond ik herhaling en eigenlijk alleen bij geschiedenis moest ik iets nieuws leren. Het pws kostte wat tijd maar naast dat vond ik 5vwo véél zwaarder en kostte het ook meer tijd.
Je kunt het altijd proberen en desnoods stop je rond feb/maart als de examenstress begint bij de meesten.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2006, 18:29
fractuur
fractuur is offline
12 uur is een donderdagavond en een hele zaterdag, is denk ik prima te doen. Zelf werkte ik ook zoiets, misschien 14 uur. Toch zal je toch echt even moeten kijken hoe het je vorig jaar is bevallen. Daarbij ligt het ook heel erg aan je werktijden. Ik deed mijn huiswerk altijd 's avonds, kon het gewoon niet 's middags. En dan moet je niet vier avonden gaan werken. Ga dat even bij jezelf na en kijk dan wat je denkt aan te kunnen. NG heeft wel een groot pws (in de meeste gevallen veel groter dan bij CM, tis een oude discussie ), voor de rest valt het wel mee. Sommige vakken haasten omalles af te krijgen, bij andere vakken krijg je al met ingang van oktober vraag- en zelfwerkuren. Al met al niet zwaarder dan 5vwo mi.
__________________
.. zegt de liberaal.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2006, 18:54
Verwijderd
Ik zou niet meer dan 15 uur per week werken
Met citaat reageren
Oud 13-08-2006, 19:07
Verwijderd
Ik zou het eerder opbouwen, als dat kan (bij callcenters is dat vaak toch wel mogelijk, zo'n beetje het meest flexibele standaardbijbaantje dat er is). Je werkt nu 8 uur per week, denk ik? Ga eerst naar 12 uur per week, als dat goed gaat naar 16, als dat goed gaat naar 20. En als het niet goed gaat en je cijfers lager worden dan jij van jezelf verwacht, dan doe je weer een stapje terug.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2006, 21:49
Verwijderd
Ik heb weken gemaakt waarbij ik 4 dagen op mn werk te vinden was (2 weekend en 2 dagdelen door de week) en daarnaast ook nog is zo;n 25 uur op school zat.
Omdat ik vrij wienig lesuren had op mn school kon ik ook veel werken ernaast. En ik ben geslaagd. Had het niet anders willen doen.

Die donderdagavond en zaterdag moeten prima kunnen denk ik.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Games vragenlijst gamers
SuperSanne
14 01-10-2003 21:29
De Kantine het grote gegevenstopic...
Krugdinho
101 26-09-2002 04:21


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:09.