Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-10-2007, 19:28
xxChange
Avatar van xxChange
xxChange is offline
Hey iedereen!

Hier dan het enige echte officiele eetbui-topic!
Je kunt hier alles neer zetten wat je hebt gegeten tijdens een eetbui zonder je hier voor te schamen!
Hopelijk kun je dus hier ff al je frustraties kwijt enzo!

Ik zal maar gelijk beginnen:
Heb net een bus pringles op en een pakje sultana's...voelt niet echt relaxed en dat ook nog es net na et avond eten!
Maar goed...morgen weer een nieuwe dag
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-10-2007, 19:31
Calyx
Avatar van Calyx
Calyx is offline
een bus pringles en een pakje sultana is geen eetbui
Met citaat reageren
Oud 07-10-2007, 19:38
Verwijderd
Citaat:
een bus pringles en een pakje sultana is geen eetbui
Wat werk jij dan allemaal wel naar binnen bij een eetbui?
Met citaat reageren
Oud 07-10-2007, 19:50
Verwijderd
Ik noem het nooit eetbuien, maar gewoon 'veel snoepen/snacken' Ik eet soms een halve liter B&J op, of een hele zak chips, of heel veel pepernoten, of alles zo na elkaar. Overigens prop ik het niet naar binnen, ik geniet er wel van, maar 't komt wel altijd helemaal op. Sowieso zijn het vaak zulke lekkere dingen dat ik ze niet kan bewaren
(Meestal zijn het van die vrouwelijke hormonale buien, waarin ik me wat melancholisch voel enzo, dus een soort troosteten )
Met citaat reageren
Oud 07-10-2007, 20:19
Verwijderd
Citaat:
een bus pringles en een pakje sultana is geen eetbui
Zo'n grote bus? Da's toch wel veel...

OT: te veel japanse bollen en roomboterkoekjes
ik moet gewoon geen lekkere dingen in huis halen; weet niet waarom, maar het moet meteen op.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2007, 20:46
Sushii
Avatar van Sushii
Sushii is offline
japanse zoutjes
__________________
Sushii is better than chocolate
Met citaat reageren
Oud 07-10-2007, 21:10
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Over het algemeen eet ik dat wat in huis is. En ik krijg alleen thuis 's avonds een eet-bui als ik me niet zo super voel en een beetje weinig te doen heb.
Gelukkig ben ik de laatste tijd erg druk en heb ik dus bijna nooit een rustige avond, daarnaast heb ik nauwelijks slecht eten in huis.

De laatste keer at ik crackers, een paar laatste dropjes, een appelmoesje, toetje en een kop thee met honing. Klinkt niet zo heel veel, maar ik had echt enorm veel zin in eten en vrij weinig in huis. Ik prop het overigens niet in een half uur naar binnen, maar heb er de hele avond over gedaan.
__________________
Met citaat reageren
Oud 07-10-2007, 21:26
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
ik eet soms 2x warm, gwn omdat ik trek heb. Gewoon regulier om 18:00 en dan om 8 of 9 heb ik weer trek en ipv snacken ga ik opnieuw koken
Met citaat reageren
Oud 08-10-2007, 03:37
Verwijderd
Ik heb bijna nooit méér eten in huis dan wat ik voor die dag nodig heb. Snackvoer heb ik al helemaal niet in huis, dus eetbuien kan ik wel hebben maar dan heb ik pech.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2007, 22:08
goeltje
Avatar van goeltje
goeltje is offline
Een bus pringles en een pakje sultana's noem ik inderdaad ook geen eetbui!
Vandaag geen eetbui gehad, gisteren en eergisteren wel. (Het was heel de week goed gegaan en ja...ik kom thuis en... Grrrrr!)
Met citaat reageren
Oud 09-10-2007, 14:15
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Op dit moment een broodje ei, omdat ik het heel lekker vind
Met citaat reageren
Oud 09-10-2007, 14:16
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
ik eet soms 2x warm, gwn omdat ik trek heb. Gewoon regulier om 18:00 en dan om 8 of 9 heb ik weer trek en ipv snacken ga ik opnieuw koken
Kun je niet wat extra's koken en dat in de koelkast zetten en later weer opwarmen? Kost minder tijd/energie.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2007, 15:23
InvisibleGirl
Avatar van InvisibleGirl
InvisibleGirl is offline
Citaat:
Op dit moment een broodje ei, omdat ik het heel lekker vind
Dat is toch geen vreetbui? *voelt zich een enorme vreetzak *
Met citaat reageren
Oud 09-10-2007, 20:34
goeltje
Avatar van goeltje
goeltje is offline
Blijkbaar weten veel mensen niet wat een eetbui eigenlijk inhoudt. Nuja, wees blij zou ik zeggen!
Met citaat reageren
Oud 09-10-2007, 21:13
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
Blijkbaar weten veel mensen niet wat een eetbui eigenlijk inhoudt. Nuja, wees blij zou ik zeggen!
Ik denk dat dat voor iedereen weer anders is.
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Oud 09-10-2007, 21:28
Missy1234567890
Avatar van Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Citaat:
Blijkbaar weten veel mensen niet wat een eetbui eigenlijk inhoudt. Nuja, wees blij zou ik zeggen!
Het is ook niet zo dat alleen mensen met een eetstoornis een eetbui kunnen hebben. *No offense*

Ik heb vandaag veel teveel slagroomsoesjes gegeten. Meer dan een half pak en in een pak zitten er 28. Ze zijn ook zo lekker
Met citaat reageren
Oud 09-10-2007, 22:06
Little Sister
Avatar van Little Sister
Little Sister is offline
Ik ga vanavond uit in Enschede en daar is op nog geen 2 seconde van de kroeg de zogenaamde muur, dus dat zal vanavond vast wel misgaan. O god en de shoarmatent is ook tot laat open. En ik had vanmiddag ook al een truffel/chocoladetaartje op en een foccacia met zalm, ik moet ongesteld worden
__________________
Your only friends are make believe
Met citaat reageren
Oud 09-10-2007, 22:24
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Dat is toch geen vreetbui? *voelt zich een enorme vreetzak *
Als je ziet hoe snel ik het opeet, vind ik het wel een (gezonde) vreetbui. Gulzig noem je dat eigenlijk.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 09-10-2007, 22:45
Verwijderd
Een hele zak chips, of een pak kaasstengels, of een pak stroopwafels/stroopkoeken, een bak ijs.. Maar dan niet allemaal tegelijk hč. Meestal krijg ik gewoon 's avonds na het eten nog heel erg honger en ga ik boterhammen smeren enzo. Waarna ik me weer zo vol en vet voel
Met citaat reageren
Oud 09-10-2007, 23:27
Verwijderd
ik kan niet doseren, ik eet altijd zakken drop in een keer op net als pakken tommies... en zakken chips enzo

edit: en af en toe kaan ik een pak tommies, 2 appelflappen, een pak koekjes en nog een chocoreep weg maar dat is alleen als ik geld over heb en chago ben
Met citaat reageren
Oud 10-10-2007, 12:02
Verwijderd
Citaat:
Blijkbaar weten veel mensen niet wat een eetbui eigenlijk inhoudt. Nuja, wees blij zou ik zeggen!
Een eetbui kan een vreselijk ongezonde bezigheid zijn, echt allerlei ongezonde dingen naar binnen proppen en véél ook. Maar iedereen heeft wel eens een eetbui, niet alleen mensen met een eetstoornis. Voor de een is het al extreem wanneer hij/zij drie koekjes eet 's middags, want normaal eet hij/zij er maar eentje. Voor mij is een zakje choco-pepernoten leegeten in een middagje al een eetbui, iemand anders eet twee zakken choco-pepernoten in 30 minuten leeg en noemt dat een eetbui. Het is dus heel persoonlijk wat je extremen zijn, voor iemand met een eetstoornis is dat nóg veel extremer dan iemand zonder eetstoornis natuurlijk. Maar een eetbui is een eetbui.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2007, 12:33
goeltje
Avatar van goeltje
goeltje is offline
Ik heb nooit beweerd dat mensen zonder eetstoornis geen eetbuien kunnen hebben hoor. Maar wat velen hier opnoemen, is simpelweg gulzigheid of grote trek.
Een eetbui staat bij mijn weten nog steeds het meest bekend als grote(re dan normale) hoeveelheden naar binnenwerken op een korte tijd.
2 koekjes teveel is dan gewoon toegeven aan je trek. Maar ja, natuurlijk dat dat voor iedereen persoonlijk is, maar toch vind ik 2 koekjes teveel een eetbui noemen absurd.
Nuja, what ever, ieder zijn mening.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2007, 12:38
Verwijderd
Als ik een echte eetbui heb is het zoiets van een zak chips, pak koekjes en een zakje snoep ofzo. Gewoon zoveel en zo snel mogelijk.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2007, 12:39
Verwijderd
Ja, waarom wordt er eigenlijk meteen weer gezeurd over eetstoornisen? Dat was toch helemaal niet genoemd? Niet alles hoeft met eetstoornissen te maken te hebben.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2007, 13:24
Verwijderd
Citaat:
Ja, waarom wordt er eigenlijk meteen weer gezeurd over eetstoornisen? Dat was toch helemaal niet genoemd? Niet alles hoeft met eetstoornissen te maken te hebben.
Nee, natuurlijk hoeft dat niet, maar als iemand zegt 'wees blij dat je niet weet wat een eetbui inhoudt' dan lijkt het net alsof het iets vreselijks is, en ja, dan denk ik snel aan een eetstoornis.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-10-2007, 15:56
Verwijderd
Onderscheid eetbui - vreetbui, een eetbui kan je gewoon definiëren als een bui waarin je veel zin in eten hebt terwijl een vreetbui inhoudt dat je ongecontroleerd en tegen je zin vanalles naar binnen propt. Alleen vindt ik dat niet congrueren met de openingspost want ik zie niet in waarom iemand zich zou schamen voor een gewone eetbui.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2007, 16:12
InvisibleGirl
Avatar van InvisibleGirl
InvisibleGirl is offline
Goed plan.

[perfectionist]De topictitel zou dan ook kunnen worden aangepast in '(Vr)eetbui-topic'?[/perfectionist]
Met citaat reageren
Oud 10-10-2007, 20:43
Armoed
Avatar van Armoed
Armoed is offline
Ik zal maar niet aankomen met mijn 10000 - 11000KC per dag.

Daar staat geen 0 te veel.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2007, 20:47
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Meestal haal ik geen snackspul in huis aangezien ik het zelf op eet en binnen de kortste keren.
Ik kan in de regel niet een of een beperkte hoeveelheid koekjes eten. Alles moet dan leeg.
Sja, een familie-gezins-xxxxxxl chipszak opeten (en met als reden: emotie-honger) vind ik voor mijzelf wel een mega eetbui. Het gaat dan niet om "de lekker" maar om "de veel". Ik heb wel eens een zooi bagger weggewerkt, van frituur tot chips tot chocolade en koekjes op één dag.
Gelukkig heb ik niet meer zulke extreme uitspattingen. Als ik wil emotie-eten wordt het vaak een tosti, aangezien ik weinig in huis heb. (En nu bedenk ik me dat ik nog een liga milkbrak in huis heb en die moet dus eigenlijk op )
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2007, 20:51
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Ik zal maar niet aankomen met mijn 10000 - 11000KC per dag.

Daar staat geen 0 te veel.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2007, 20:52
Armoed
Avatar van Armoed
Armoed is offline
Als je het doorkrijgt valt het best mee hoor xP
Met citaat reageren
Oud 10-10-2007, 22:12
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
ik heb gisteren en vandaag 700gram cake op, dat is dus 3200cal. maar ik zou als ik zoveel zou willen/moeten eten toch echt op brood en dergelijke overstappen. het geeft je in ieder geval een wat gezonder idee. over eetbuien van dergelijke omgang maak je mij niet meer wijs dat je dat doet omdat je het lekker vindt. die cake was trouwens ook niet te eten. dat doe ik wel vaker, het is niet lekker, dus dan moet ik het maar snel opeten . maar normaal koop ik ook uberhaupt geen cake ofzo.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2007, 10:14
XJuulX
XJuulX is offline
Ik vinden, dat een ‘echte’ vreet bui is dat het steeds terug komt. En dat je echt te veel eet, niet gewoon een pakje koekjes en een zak chips, daar is niks mis mee. Daar heeft iedereen toch wel eens zin in? Als je het elke dag zou doen of nog meer is het weer een ander verhaal. Ik zou zeggen: praat er met iemand over en schaam je je er niet voor. En proberen je zelf te beheersen.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2007, 10:15
Black Soul
Black Soul is offline
Citaat:
Ik zal maar niet aankomen met mijn 10000 - 11000KC per dag.

Daar staat geen 0 te veel.
hoe doe je dat?
__________________
dracula is sexy
Met citaat reageren
Oud 11-10-2007, 10:53
PV
PV is offline
Citaat:
Ik vinden, dat een ‘echte’ vreet bui is dat het steeds terug komt. En dat je echt te veel eet, niet gewoon een pakje koekjes en een zak chips, daar is niks mis mee. Daar heeft iedereen toch wel eens zin in? Als je het elke dag zou doen of nog meer is het weer een ander verhaal. Ik zou zeggen: praat er met iemand over en schaam je je er niet voor. En proberen je zelf te beheersen.
Een hele zak chips vind ik toch best veel hoor ik weet zelf uit ervaring ook wel dat je moeilijk kunt stoppen als je eenmaal bent begonnen aan een zak, maar het blijft wel veel.
Maar je hebt wel gelijk dat als het maar eenmalig is, dat het niet zo erg is dan wanneer je dat bijna elke dag eet, natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2007, 11:24
Armoed
Avatar van Armoed
Armoed is offline
Citaat:
hoe doe je dat?
Gewoon blijven dooreten. Je begint om 5:00 met Brinta wake-up, dan ga je terug slapen, om 7:00 eet je een pan havermout met lijnzaad en sesamzaad, daar gooi je banaan doorheen, je drinkt een sinasappelsap fruitshake van een halve liter met aarbeien, frambozen, meloen, bramen, bosbessen en ananas en daarna een boomstam en een baby. Om 10:00 werk je 14 bruine boterhammen naar binnen en om 12:00 nog eens 20. Vanaf 14:00 blijf je gewoon dooreten tot het avondeten en daar schep je 2x zoveel op als anderen
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 11-10-2007, 11:25
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Appel, bakje chips, kop thee.

Achteraf leek het eerst zoveel, maar nu ik het opschrijf stelt het eigenlijk niks voor hebben jullie dat ook wel ns?
Met citaat reageren
Oud 11-10-2007, 11:26
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Waarom 14 / 20 bruine boterhammen ???? wat voor sport doe jij echt?
Met citaat reageren
Oud 11-10-2007, 11:52
InvisibleGirl
Avatar van InvisibleGirl
InvisibleGirl is offline
Sumoworstelaar?
Met citaat reageren
Oud 11-10-2007, 14:30
Larry Flint
Larry Flint is offline
Volgens mij bedoelt TS ook meer vreetbuien dus ik zal het even aanpassen (en anders als het niet goed is; pm).

Ik heb niet echt last van vreetbuien, ik krijg na 8en wel altijd weer trek maar probeer dan fruit of rijstwafels/brood te eten. In het weekend snoep ik wel meer, maar om dat nou echt vreetbuien te noemen..is meestal ook verdeeld over een hele dag.
__________________
All I'm guilty of is bad taste.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2007, 14:36
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Gewoon blijven dooreten. Je begint om 5:00 met Brinta wake-up, dan ga je terug slapen, om 7:00 eet je een pan havermout met lijnzaad en sesamzaad, daar gooi je banaan doorheen, je drinkt een sinasappelsap fruitshake van een halve liter met aarbeien, frambozen, meloen, bramen, bosbessen en ananas en daarna een boomstam en een baby. Om 10:00 werk je 14 bruine boterhammen naar binnen en om 12:00 nog eens 20. Vanaf 14:00 blijf je gewoon dooreten tot het avondeten en daar schep je 2x zoveel op als anderen
Waarom zou je zoveel eten?
Met citaat reageren
Oud 11-10-2007, 15:59
Fayelinde.
Avatar van Fayelinde.
Fayelinde. is offline
Hoe kan je in godsnaam 34 boterhammen op twee uur tijd verorberen? Is dat mogelijk voor een mens? (en als ik het ga uitrekenen kost het massa's geld)

Ik had gisteren een eetbui(tje), avondeten (boterhammetjes) wel meegerekend:
twee witte sneden brood met chocopasta, vier sneden biobrood met pindakaas en jam, twee sneden abrikozen-notenbrood, drie chokotoffs en een appel.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2007, 16:33
Dr. Korsakov
Avatar van Dr. Korsakov
Dr. Korsakov is offline
Citaat:
Ik zal maar niet aankomen met mijn 10000 - 11000KC per dag.

Daar staat geen 0 te veel.
Armoed heeft geen fotoboek. :')
__________________
"Give her a banana. Monkey see, monkey barf." - Gregory House
Met citaat reageren
Oud 11-10-2007, 17:09
goeltje
Avatar van goeltje
goeltje is offline
Net een eetbui gehad:
- 1 frangipanekoek
- 1 appeldonutkoek
- 1 frambozenmascarponekoek
- 5 rijstwafels met choco
- een pot rijstpap van 400g
- een pakje Newyorkers
- 250g cake (de rest ben ik snel in de vuilnisbak op het pleintje gaan gooien, want anders was die helemaal opgeweest.)

Zucht zucht diepen zucht. Het was me net weer gelukt om 3 dagen eetbuivrij te blijven.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2007, 17:25
Fayelinde.
Avatar van Fayelinde.
Fayelinde. is offline
Het is zo lekker allemaal! Ik zou het ook opgegeten hebben als ik jou was... maar ik snap dat je je rot voelt, morgen gewoon weer beginnen met een schone lei.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2007, 18:44
xxChange
Avatar van xxChange
xxChange is offline
Rot voor je Goeltje!
Heb je hulp bij het tegengaan van eetbuien?
Ik zou je wel willen helpen hoor
Met citaat reageren
Oud 11-10-2007, 18:59
timonb
timonb is offline
Boterhammen met kaas. Hmm... 10 is mijn record
Met citaat reageren
Oud 11-10-2007, 19:42
Armoed
Avatar van Armoed
Armoed is offline
Citaat:
wat voor sport doe jij echt?
Fitness (hier valt heel veel onder, zwemmen/krachttraining/cardio/hyperintensity interval/klimmen etc.))/Vechtsporten (voornamelijk MMA: Judo/Jiu-Jitsu/Muay Thai)/Bostraining.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2007, 21:45
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Van de week kwam er een vriendin op bezoek en had ik als toetje krentenbollen bij de oliebollenkraam gekocht.
Na een vrij grote maaltijd van veel rijst met nog meer saus heb ik het voor elkaar gekregen om 5 krentenbollen weg te werken. En ik zat nog steeds niet vol. Ik schrok er zelf van. Niet omdat ik die hoeveelheid op kan, want dat weet ik allang, maar meer omdat ik niet doorhad dat ik er zoveel op had totdat de zak leeg was.
Het vervelende is dat dit vaker gebeurt.
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2007, 21:49
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Ik heb eigenlijk nooit vreetbuien. Nu is het zo dat ik ook weinig snackzooi in heus heb. Ik haal soms wel eens wat chocola, maar dat blijft soms maanden in mijn keuken liggen. Dan heb ik nog chipszakken. Kleintjes, want ook dat eet ik vrij weinig en ik heb geen zin om telkens halfvolle zakken weg te gooien.

Eigenlijk heb ik meer drinkbuien. De laatste tijd vooral Coca Cola Zero.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:57.