Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-05-2008, 23:33
Mariposa
Avatar van Mariposa
Mariposa is offline
Ik ga binnenkort oppassen bij iemand die een persoonsgebondenbudget heeft aangevraagd. Hiervan kan zij mij als oppas betalen. Ik krijg hier het minimunloon betaald.

Nu vraag ik mij af of ik hiervan belasting moet afdragen. Ik heb verder geen ander baantje (alleen studiefinanciering). Kan iemand mij uitleggen hoe dit precies zit?

Alvast bedankt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-05-2008, 09:15
martijn1985
Avatar van martijn1985
martijn1985 is offline
Hangt er vanaf of je zwart of wit werkt. Als je wit werkt zul je vast het een ander moeten afdragen, maar het lijkt mij onwaarschijnlijk dat je een groter bedrag dan je heffingskorting moet afdragen.
__________________
I hope to see my friend, and shake his hand. I hope the Pacific is as blue as it has been in my dreams. I hope.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2008, 11:10
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Volgens mij wel, maar als het goed is kan diegene met een PGB je dat allemaal uitleggen.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2008, 15:32
Verwijderd
Je wordt denk ik gezien als freelancer/alpha hulp. Die betalen ook belasting, daarvoor staat een tarief van ongeveer 5%. Begin volgend jaar geef je deze inkomsten op aan de BD. Hierna sturen zij jou een bericht met hoeveel je dan precies moet betalen. Dit gaat dan 1 a 2 jaar zo, daarna weet de BD ongeveer wat je per jaar verdient en betaal je dit bedrag vooraf.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2008, 09:11
Mariposa
Avatar van Mariposa
Mariposa is offline
Citaat:
Hangt er vanaf of je zwart of wit werkt. Als je wit werkt zul je vast het een ander moeten afdragen, maar het lijkt mij onwaarschijnlijk dat je een groter bedrag dan je heffingskorting moet afdragen.

Ja, het is wel wit werk.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2008, 14:14
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
wat mch zegt dus.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2008, 16:43
fractal-illusio
fractal-illusio is offline
Citaat:
Je wordt denk ik gezien als freelancer/alpha hulp. Die betalen ook belasting, daarvoor staat een tarief van ongeveer 5%. Begin volgend jaar geef je deze inkomsten op aan de BD. Hierna sturen zij jou een bericht met hoeveel je dan precies moet betalen. Dit gaat dan 1 a 2 jaar zo, daarna weet de BD ongeveer wat je per jaar verdient en betaal je dit bedrag vooraf.
Als men betaald krijgt via een PGB wordt er meestal ook geen loonheffing ingehouden. Dan komt er dus naast die 5,zoveelprocent voor de bijdrage zorgverzekeringswet ook nog ruim 33 procent inkomstenbelasting en premie volksverzekeringen bij. Maar dat is dan ook weer afhankelijk van hoeveel de TS gaat verdienen. Blijft ze op jaarbasis beneden de +/- 6500 euro da compenseren de heffingskortingen de verschuldigde inkomstenbelasting.

TS kan, als ze een idee heeft hoeveel ze ongeveer gaat verdienen, beter in het lopende jaar al om een aanslag gaan vragen bij de belastingdienst. Dat scheelt weer rente.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2008, 15:52
california-girl
Avatar van california-girl
california-girl is offline
je doet oppas werk dat is dus zwart werken dat is toegestaan
en omdat het zwartwerk is hoef je geen belasting te betalen.

dus ga gewoon door ik wil zelf ook bekingen met oppassen alsje wilt wil je me dan tips geven?????
groeten en succes
mij
Met citaat reageren
Oud 11-05-2008, 15:54
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
je doet oppas werk dat is dus zwart werken dat is toegestaan
en omdat het zwartwerk is hoef je geen belasting te betalen.
De ex-boekhouder in mij stierf een klein beetje bij het lezen hiervan.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 11-05-2008, 15:58
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
De ex-boekhouder in mij stierf een klein beetje bij het lezen hiervan.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2008, 10:59
martijn1985
Avatar van martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
je doet oppas werk dat is dus zwart werken dat is toegestaan
en omdat het zwartwerk is hoef je geen belasting te betalen.

dus ga gewoon door ik wil zelf ook bekingen met oppassen alsje wilt wil je me dan tips geven?????
groeten en succes
mij
Soms is totale onwetendheid best mooi.
__________________
I hope to see my friend, and shake his hand. I hope the Pacific is as blue as it has been in my dreams. I hope.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2008, 20:06
Go
Avatar van Go
Go is offline
Als je belasting moet betalen, krijg je dit waarschijnlijk wel terug als je niet meer dan zo'n 7500 euro in totaal verdient, per jaar.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2008, 07:29
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Als je belasting moet betalen, krijg je dit waarschijnlijk wel terug als je niet meer dan zo'n 7500 euro in totaal verdient, per jaar.
Die grens ligt iets lager. zo'n 450 euro per maand zo'n 5400 euro per jaar
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Tips om geld te verdienen?
RoosJ909
33 06-10-2008 16:57
Lichaam & Gezondheid Maatjesproject voor langdurig en/of chronisch zieke kinderen en jongeren t/m 18 jaar
Dreamerfly
24 08-09-2004 22:26


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:17.