Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-05-2008, 19:27
Verwijderd
Hey
Momenteel zit ik in 5VWO en ik ben nogal gevreesd voor mijn cijfers.
Als ik hier die cijfers ook zo zie dan word ik stikjaloers.
Eigenlijk is VWO een te hoog niveau voor me.. maar ze wilden toch dat ik het ging proberen en heb het weten te schoppen tot VWO5. (alles ging goed tot de 3e).
Cijfers meenemend naar volgend jaar en die ik ga afsluiten:
GS2: 5.7
CKV2: 5.5 (2 cijfers gehad, maar ik ben er bar slecht in)
Wiskunde: 4.8 (valt weinig over te zeggen, IK HAAT HET)
Letterkunde: 5.9 (ik krijg als het goed is nog een heel goed cijfer terug (maar ik ben hier echt vreselijk slecht in vorig jaar stond ik een 2.6, herkanst en toen ging ik over xD).
M&O: 6.3
CKV3: 6.7

Afsluiten dit jaar:
Maatschappijleer: 6.7
ANW: 8.2

Deze 2 vakken kwamen er dit jaar bij..
Dit jaar gaat het ook een stuk beter.. maar vorig jaar zat ik heel slecht in mn vel en toen liep het wat mis..

Misschien stel ik me aan maar ik ben nu al bang dat ik het volgend jaar niet haal.
Als ik nu blijf zitten.. dan gaan al mn cijfers weg.. want dan komt de nieuwe tweede fase. Dus ik krijg bijna de neiging om te blijven zitten.
Oja en nog een vraagje: Als je voor ckv2 onvoldoende scoort volgend jaar.. word het dan beoordeeld met CKV3 of zonder?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-05-2008, 20:56
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Is blijven zitten nu echt zo erg? Natuurlijk is het niet leuk, maar bedenk je ook: als je nu wel overgaat wordt het volgend jaar weer net zo ploeteren en kom je waarschijnlijk met je examens in de problemen.
Mijn advies: doe wat je kunt, leer hard, maar werk je niet over de kop. Als je volgend jaar over moet doen zijn al je cijfers misschien weg, maar omdat je de stof dan grotendeels al gehad hebt kun je het wel rustiger aan doen en meer tijd besteden aan de dingen waar je niet zo goed in bent.

Ook zou ik je aanraden in de zomer op het gemak wat bijlessen te nemen in wiskunde. Ik was er op de middelbare school ook erg slecht in (althans, vanaf de vijfde) en er met een gerust gevoel weer aan beginnen kan erg prettig zijn. Dan heb je ook meer overzicht over de stof en kun je je docent gerichter vragen naar wat je niet begrijpt.

Bij mijn weten zijn ckv2 en 3 verschillende vakken, maar dat kan misschien per school en methode verschillen. Vraag het je docent eens.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 18-05-2008, 21:41
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Überhaupt, waar maak je je druk om? Je bent slecht in CKV. Pas als je slecht zou zijn in een écht vak zou ik me zorgen maken over het niveau.
Vakken als geschiedenis zijn niet zoveel inzicht als ze eigenlijk zouden moeten zijn, dus dat is een kwestie van noeste arbeid. Daarmee kan je altijd minimaal een zes scoren. Met wiskunde gaat het erom dat je vooral de basisconcepten beheerst. Je hoeft niet alles te weten voor een zes of een zeven, maar wel de basis. Ik kon er ook weinig van, maar ik ben wel ruim geslaagd doordat ik puur en alleen de normale en binominale verdeling zeer goed kende. Voor de rest was er erg veel wit op mijn SE's en examen wiskunde, maar puur op die twee dingen, en puntjes sprokkelen omdat ik de details niet wist, maar de algemene zaken wel, heb ik ruime voldoendes binnengesleept.

Niks dat jij niet ook kan doen, zou ik zeggen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 18-05-2008, 22:03
Verwijderd
Blijven zitten is nooit erg! Wat je nu dan weet, is volgend schooljaar veel duidelijker en heb je ook grotere kans van slagen!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Angst voor schoolgym..
.:ikbenik:.
23 06-11-2015 08:53
Psychologie Angst
*Speechless*
9 22-04-2004 16:55
Psychologie angst kun je overwinnen!!(heb ik net ervaren)
moon
11 27-02-2004 14:00
Psychologie angst om te gaan studeren
Tesswashere
3 11-07-2002 14:40
Psychologie Te veel meegemaakt en nog steeds het stopt niet. ik kom er niet overheen. HELP ME!!!!
*leintje*
20 12-03-2002 20:35
Psychologie Mijn zomervakantie tot nu
Eend
22 25-02-2002 16:22


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:54.