Oud 12-02-2014, 21:43
femke0811
Avatar van femke0811
femke0811 is offline
ik ben begonnen met een nieuw verhaal en ik begin meestal gewoon uit het niets met schrijven dus ik weet nog niet waar ik naartoe ga. ik heb nu een begin maar loop een beetje vast. weet iemand iets leuks om mee verder te gaan? en correcties op spellingfouten enzo zijn ook altijd welkom

verhaal:

‘Hallo…?’, ik zweerde dat ik iets boven hoorde… Ik zet het geluid van de tv uit om beter te horen. JA! Dat rommelende geluid. Natuurlijk is het weer midden in de nacht. Vijf voor twaalf om precies te zijn. Perfecte timing dus! Om er nog een vleugje bovenop te gooien regent het buiten en de bliksem is er ook weer bij. En dan het toppunt. Juist op het moment dat ik de deur naar de gang opendoe klinkt er een harde knal en dat was het eind van de lampen. Bedankt bliksem. Nu kan ik dus niets meer zien.
Met veel moeite ontwijk ik de obstakels in mijn weg naar de la waar ik mijn zaklamp heb liggen. Als de baterijen leeg zijn zal ik hem helemaal flippen. Maar gelukkig. Eindelijk zit het me weer mee. Hij doet het! Mijn geluk was alweer snel weg toen ik er te laat achter kwam dat ik hem verkeerd om hield en dus half verblind werd toen ik hem aanzette. Het is vandaag gewoon mijn dag niet denk ik.
Ik maak de deur open naar de gang. Ik voel de harde koude tegels door mijn sokken heen. Mijn tenen zijn al half bevroren voor ik de trap bereik. Dat wil heel wat zeggen aangezien die maar vijf passen van de deur vandaan is. Maar nee. Mama vond een vloerverwarming niet nodig. Zeg dat maar tegen mijn tenen als ze weer ontdooid zijn!
Daar sta ik dan. Oog in oog met mijn grootste obstakel tot nu toe. Niets is gevaarlijk dan een trap in het donker. Zeker als je kleine broertje het leuk vind om hem te besprenkelen met legoblokjes. Met muizenstapjes vind ik mijn weg naar boven. Op de overloop houd ik mijn adem in. Ik plak mezelf vast tegen de muur en schuifel langzaam naar mijn kamer. Bij de deur sta ik stil. Ik durf geen adem te halen want ik ben bang dat als er iemand in mijn kamer was, dat hij mij zou horen. Ik hoefde niet lang te treuzelen toen er langzaam zwarte vlekken voor mijn ogen tevoorschijn kwamen.
Na mijn longen opnieuw voorzien te hebben van zuurstof raap ik alle moed bij elkaar om mijn kamer binnen te stappen. Ik duw zachtjes de klink omlaag en trek hem dan open. Ik kijk een lege, toch best rommelige, kamer binnen. Wat kan ik me ook aanstellen. Het was vast gewoon de badkamerdeur die ik hoorde. Ik draai me om en mijn zaklamp verlicht de ketting van een groot gestalte recht voor mijn deur.
Ik heb niet eens tijd om na te denken of überhaupt te gillen voordat er een zak over mijn hoofd gegooid wordt. Ik sla tevergeefs met mijn handen in het rond. Ik word machteloos op de grond gegooid en mijn armen worden strak achter mijn rug vastgebonden. Het enige dat ik kan doen is spartelen met mijn voeten, maar dat ziet er volgens mij alleen maar zielig uit en is toch geen toevoeging aan een mogelijke ontsnappingsactie.
Ik lig nu al een paar minuten tegen de grond gedrukt tot ik een zware stem hoor zeggen, ‘Ik heb haar. Stuur de auto’. Ik heb genoeg films gekeken om te weten wat er gaat gebeuren. Ik hoor buiten twee autodeuren dichtslaan. Dan volgt een wazige stem uit de telefoon die klonk als, ‘we komen banaan’… Of de man die mij net tegen de vloer gesmakt heeft heet banaan, of hij zei ‘we komen eraan’. Laat ik maar van optie twee uitgaan…
Ik hoor mijn kamerdeur open gaan en het geluid van voetstappen. Ik word opgetild en meegenomen naar buiten waar ik nat geregend word. Nog steeds niet wetend wat er in hemelsnaam aan de hand is. Ik hoor een zware stem zeggen, ‘Gooi haar maar achterin’, en dat bevalt me helemaal niet. Het volgende moment wordt ik bruut in een auto gegooid. De achterklep slaat dicht en het enige waar ik aan kan denken is, ik hoop dat dit allemaal is voor een surpriseparty of zo. Maar dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk aangezien dat zou betekenen dat ze met de gastvrouw aan het gooien zijn.
Na een hobbelige rit en heel veel blauwe plekken op mijn hoofd mindert de auto vaart. Als dit een droom zou zijn zou dit het perfecte moment zijn om wakker te worden, maar dat zit er natuurlijk niet in. De klep gaat open en ik begin wild om me heen te trappen. Ik had er niet veel van verwacht, totdat ik iets hard raakte en een man hoorde kreunen. Even voelde ik me een badass, totdat ik een naald voelde in mijn dij. Dat was dan weer iets minder. Het laatste wat ik hoorde was een mannenstem die zei; ’Dit zal haar wel kalmeren’.
Langzaam kom ik bij. Hopend dat het allemaal een droom was, maar nee hoor. Daar tegenover me zit het gestalte van mijn kamer. Dit keer zonder ketting. Ik heb een beetje moeite met niet in de lach schieten als ik zijn bril zie. Het ziet er echt belachelijk uit. Zo’n imponerend postuur en dan die jampotglazen. Ik probeer mezelf weer een beetje te bedaren als ik me besef in wat voor een situatie ik me nu bevind. Dit is serious business. Ik zit vastgebonden aan een stoel met een wildvreemde man voor me die een leuke bril draagt. Ik probeer me geen zorgen te maken. Alles komt wel weer goed. Dat is altijd zo in films. Toch…

Laatst gewijzigd op 12-02-2014 om 21:52.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-02-2014, 14:31
roderos
Avatar van roderos
roderos is offline
ik heb steeds het gevoel dat ze word meegenomen voor prostitutie of iets dergelijks,
dus dat zou ik niet doen als ik jou was. dat zou voorspelbaar zijn, doe onverwacht! ;p

misschien kan je een een tweede hoofdstuk beginnen waar je de "held"ontmoed die haar gaat zoeken,

of dat je ontdekt wat de perspectief van de ontvoerders is
misschien is het een idee als ze ingehuurt zijn.
dan hoef je niet direct te bedenken waarom ze is meegenomen
dat hoeft dan pas waneer ze word overhandigd.

of dat ze van te voren word bevrijd. en dat ze samen met haar bevrijder gaat onderzoeker wie de ontvoerders heeft ingehuurt

je zou dit stukje ook kunnen verlengen met een flashback naar enkele uren eerder, waarin haar ouders ergens naartoe gaan en zij alleen thuis blijft

dat waren snel een paar ideeën
Met citaat reageren
Oud 08-12-2014, 15:06
fearqueen2312
fearqueen2312 is offline
Dit verhaal klinkt erg mysterieus...
De ontvoering zou misschien gaan omwille van gijzeling en losgeld te vragen aan haar ouders en dat de ontvoerder mogelijk de ouders kent, misschien in hun verleden iets ernstig gebeurd samen als rivalen van elkaar?
Dat meisje zit nu vastgebonden met een man voor haar.
"Wie ben je? Wat wil je?"
Terwijl de man enkel een antwoord geeft: "Rustig, we zullen jou niets doen, hier ben je veilig."
De andere ontvoerder kwam binnen met een camera en begon hen te filmen.
"Goeienavond (naam vader), ken je mij nog 20 jaar geleden? En wat er gebeurd was? Nu vraag ik jou één ding: ik wil van jou 1 miljoen euro in mijn handen hebben of jouw lieve dochter zal eens pijn voelen als je weet wat ik bedoel."
De ontvoerder filmde het meisje en daarna terug de man.
"U krijgt 10 dagen..."
Het meisje gilde huilend van angst.

Zoiets? Succes!

Dat was mijn eerste gedacht van het stukje.
Ik schrijf zelf spanningsverhalen vandaar mijn inspiratie :-)
Succes!
Met citaat reageren
Oud 30-08-2015, 22:57
Demipet660
Avatar van Demipet660
Demipet660 is offline
Ik heb geen idee hoe je verder kan gaan maar ik vind het deel dat je al hebt heel erg spannend en plezant!!!! Doe zo verder !!!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware XP auto herstart, wat ik ook doe??
Zyh
9 04-07-2007 15:39
Verhalen & Gedichten -Verhaal-
Redhair
430 21-09-2005 14:54
Psychologie Opnieuw naar psycholoog....
Stepsje
16 02-09-2005 23:09
Psychologie vriendin met boulimia
kita
19 01-06-2005 22:16
Psychologie Borderline (BL)
MisterDJ
10 11-05-2005 07:11
Psychologie Hoe/wat te zeggen...
*~*SaN*~*
14 07-04-2005 22:22


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:31.