Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-01-2017, 13:26
Anoniem120200
Anoniem120200 is offline
Beste lezer,

Ik zit met een probleem.
Ik ben een jongen van 16 jaar oud en doe aan topsport. De sport die ik doe is in teamverband, en laatst moest ik naar een training ver van waar ik woon en moest ik ergens slapen, samen met mijn (hele goede) vriend en tevens teamgenoot. Dat is normaal geen probleem, want dat gebeurt vaker bij wedstrijden. Dit keer lag ik te slapen, en werd ik plots wakker toen ik ergens een hand onder mijn deken voelde. Ik werd betast. (Ik praat liever niet over hoe het gebeurde, dat voelt vervelend.) Hij dacht dat ik sliep, en ik liet het gebeuren, omdat ik het als jongens onder elkaar heel erg ongemakkelijk zou vinden en totaal niet wist hoe ik met deze situatie (die me heel erg overviel en ik nooit verwacht had) om moest gaan, ook omdat ik nog lang met hem samen moet werken, we zijn immers teamgenoten. Als het erg vervelend werd, draaide ik me om en deed ik alsof ik in mijn slaap woelde, waardoor hij zijn hand wegtrok. Als hij dacht dat ik weer 'sliep' probeerde hij het weer.
Ik was nogal zeker dat mijn vriend hetero was en ik kan nog steeds niet geloven dat het gebeurde, ookal is het meerdere nachten gebeurd. Ten eerste weet ik niet zo goed wat ik hier aan moet doen, want het komende seizoen gaat het weleens vaker gebeuren dat ik met hem op een kamer slaap. Moet ik dan 'echt' wakker worden en vragen wat hij godsnaam doet? Dat lijkt me heel erg vervelend, en ongemakkelijk, maar anders stopt het misschien niet.
Ten tweede heb ik een vriendin (liefdesrelatie voor de duidelijkheid), die ook aan dezelfde sport doet en met ons mee traint, en dus ook erg goed bevriend is met die vriend. Ik zit nu in een dilemma, want ik wil het eigenlijk aan mijn vriendin vertellen omdat ik het bij iemand kwijt wil, en als er iemand is aan wie ik het kwijt wil, is zij het. Maar aan de andere kant, wil ik hun vriendschap niet verpesten, want ik ben mijn vriend ook anders gaan zien en het schaadde onze vriendschap wel een beetje, omdat ik er zo mee zit, (ookal weet hij niet dat ik het überhaupt weet en ermee zit etc).

Heeft iemand advies voor beide dilemma's?

Dankjewel,

Anoniem120200

Laatst gewijzigd op 11-01-2017 om 20:03.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-01-2017, 21:31
Mwr
Mwr is offline
Je doet korfbal?
Met citaat reageren
Oud 12-01-2017, 04:38
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Die 'vriend' heeft je aangerand.

Ik zou het toch aan je vriendin vertellen. Hopelijk kan zij je steun bieden, misschien heeft ze zelfs weleens iets vergelijkbaars meegemaakt en kun je met haar praten over hoe je het emotioneel kunt verwerken. Als je niet weet hoe je erover moet beginnen kun je haar dit topic laten lezen.

Dat jullie vertrouwensband beschadigd is, tsja, nogal wiedes. Ik snap dat je de vriendschap wil bewaren, maar ik weet niet of dat kan. Die jongen zit hartstikke fout, en dat weet hij zelf ook, anders zou hij niet telkens wachten tot je 'sliep'. Het is aanranding. Je zou hier aangifte van kunnen doen.

Qua samen slapen in de toekomst... Misschien kun je het bespreken met je coach of teamleiding? En dat zij het daarna bespreken met hem? Als je aangifte te heftig vindt is dat misschien een optie.

Zelf met hem gaan praten kan ook. Gewoon zeggen dat je gemerkt hebt dat hij je aanraakte, en vragen waarom hij dat deed. Maar waarschijnlijk zal hij dan proberen om je te overtuigen dat er niks ernstigs gebeurd is, of dat hij het per ongeluk deed. Daarna stopt hij misschien wel (bij jou dan) maar zo'n ontkenning van jouw gevoel kan emotionele schade doen. Aan de andere kant biedt deze mogelijkheid hem de kans om er iets van te leren. Ik zou iemand zelf die kans niet meer geven, maar als je de vriendschap wil bewaren is dit waarschijnlijk de beste route.

Blijf er in elk geval niet in je eentje mee rondlopen.

Hoe voel je je er verder bij?
Met citaat reageren
Oud 12-01-2017, 12:16
Anoniem120200
Anoniem120200 is offline
Citaat:
Je doet korfbal?
Roeien
Met citaat reageren
Oud 12-01-2017, 12:27
Anoniem120200
Anoniem120200 is offline
Citaat:
Die 'vriend' heeft je aangerand.

Ik zou het toch aan je vriendin vertellen. Hopelijk kan zij je steun bieden, misschien heeft ze zelfs weleens iets vergelijkbaars meegemaakt en kun je met haar praten over hoe je het emotioneel kunt verwerken. Als je niet weet hoe je erover moet beginnen kun je haar dit topic laten lezen.

Dat jullie vertrouwensband beschadigd is, tsja, nogal wiedes. Ik snap dat je de vriendschap wil bewaren, maar ik weet niet of dat kan. Die jongen zit hartstikke fout, en dat weet hij zelf ook, anders zou hij niet telkens wachten tot je 'sliep'. Het is aanranding. Je zou hier aangifte van kunnen doen.

Qua samen slapen in de toekomst... Misschien kun je het bespreken met je coach of teamleiding? En dat zij het daarna bespreken met hem? Als je aangifte te heftig vindt is dat misschien een optie.

Zelf met hem gaan praten kan ook. Gewoon zeggen dat je gemerkt hebt dat hij je aanraakte, en vragen waarom hij dat deed. Maar waarschijnlijk zal hij dan proberen om je te overtuigen dat er niks ernstigs gebeurd is, of dat hij het per ongeluk deed. Daarna stopt hij misschien wel (bij jou dan) maar zo'n ontkenning van jouw gevoel kan emotionele schade doen. Aan de andere kant biedt deze mogelijkheid hem de kans om er iets van te leren. Ik zou iemand zelf die kans niet meer geven, maar als je de vriendschap wil bewaren is dit waarschijnlijk de beste route.

Blijf er in elk geval niet in je eentje mee rondlopen.

Hoe voel je je er verder bij?
Ik ga het nu in ieder geval wel tegen mijn vriendin zeggen.
Ik ga het met hem bespreken als het nog een keer gebeurd. Dan zie ik wel hoe hij daarop reageert. Als ik het nu bespreek terwijl het helemaal nooit meer gebeurt en ik er dus geen last van heb, brengt ik mezelf ook in een lastige situatie omdat het dan voor de rest van de tijd heel ongemakkelijk etc wordt, want uiteindelijk wil ik wel als team succesvol zijn, en dat werkt niet als je geen echt team bent. Dan lijkt mij het beste als het zand erover is. Anders moet ik het bespreken inderdaad.
Het is een moeilijke situatie, vooral omdat ik niet echt me van hem af zou KUNNEN sluiten aangezien ik ook een 'zakelijke' sport relatie met hem heb.

Bedankt voor de reactie in ieder geval.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2017, 13:40
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Vergeet niet dat hij degene is die het ongemakkelijk maakt; niet jij.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:13.