Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-02-2003, 18:24
Gevederde
Gevederde is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Misschien mensen zoeken die je interesses wel delen?
Ja, maar waar vind je die?
Advertentie
Oud 07-02-2003, 18:44
Verwijderd
Citaat:
Verie schreef:
Ja, maar waar vind je die?
Ligt er aan wat je interesses zijn.
Oud 07-02-2003, 23:38
Lovergirl2001
Lovergirl2001 is offline
Citaat:
SQUARE schreef:
zoveel hoogbegaafde mensen?!?!

volgens mn psychiater is maar ongeveer 1 procent hoogbegaafd in nederland. ik behoor daar helaas ook bij. het is helemaal niet leuk om hoogbegaafd te zijn en ik krijg daar ook veel begeleiding voor om met mn hoogbegaafdheid om te gaan. ik voel me vaak erg buiten gesloten omdat ik wat anders ben met meestal andere ideen.

ik vraagt me af of jullie wel echt hoogbegaafd zijn. het is meer waarschijnelijker dat jullie bij de 20% begaafden en meer begaafden behoren. hoe hebben jullie bijvoorbeeld ondek dat jullei hoogbegaafd zijn?
bij mij is het ondek dat voordat ik al naar school ging al kon kon rekenen en en al redelijk kon schrijven en lezen(voornamelijk door tv)
ze hebben me daarna onderzocht. als je echt hoogbegaafd ben zul je daar echt begeleiding voor moeten hebben en krijg je die lesstof niet die jij zo makkelijk en saai vind.

dit kan ik weer irritant vinden. mensen die beweren dat ze hoogbegaafd zijn, maar dat in werkelijkheid helemaal niet zijn. je kent de problemen van hoogbegaafd zijn helemaal niet.
Ik herken veel in je reply. Ook ik kan voordat ik naar groep 1 ging al schrijven en lezen. Kwam op de kleuterschool.. duz ik dacht: YES naar school! Verhaaltjes schrijven! Boeken lezen! Rekenen! Mocht ik wel tekeningen gaan maken en in de poppenhoek spelen... ge-wel-dig dus.
Anyway, Heb 2 klassen overgeslagen op de basisschool. Ben ook getest op de Universiteit in Nijmegen.. daar kwam het ook uit dat ik hoogbegaafd was.. Duz.. maar je hebt gelijk.. iedereen brult tegenwoordig maar bij hoog en bij laag dat hun zoon of dochter hoogbegaafd is.. omdat ze toevallig heel goed zijn in wiskunde.. of in piano spelen.. ik bedoel.. iedereen is wel ergens wat beter in.. maar da wil nog niet gelijk zeggen dat iedereen die ergens goed in is gelijk hoogbegaafd is ... ..
__________________
Love is the most important thing in life
Oud 07-02-2003, 23:45
heddvri
heddvri is offline
hoi allemaal
ik wil gewoon s zeggen dat t ook leuk is om hoogbegaafd te zijn
je kunt de discussie met een docent aangaan en m vervolgens winnen, daarnaast is school een stuk minder inspannend en hou je veel tijd naast school over voor andere dingen.
op dit moment verdiep ik me in de terreinen politiek en economie.
ik heb vroeger een klas overgeslagen (groep 3), vervolgens ben ik op de middelbare school twee keer blijven zitten en nu zit als zestienjarige in 4 vwo met een goeie cijferlijst.
ik hoop dat er meer mensen zijn die eens wat leuke bijverschijnen van hoogbegaafdheid kunnen vertellen.
greetz
Oud 07-02-2003, 23:51
heddvri
heddvri is offline
Citaat:
Lovergirl2001 schreef:
Ik herken veel in je reply. Ook ik kan voordat ik naar groep 1 ging al schrijven en lezen. Kwam op de kleuterschool.. duz ik dacht: YES naar school! Verhaaltjes schrijven! Boeken lezen! Rekenen! Mocht ik wel tekeningen gaan maken en in de poppenhoek spelen... ge-wel-dig dus.
Anyway, Heb 2 klassen overgeslagen op de basisschool. Ben ook getest op de Universiteit in Nijmegen.. daar kwam het ook uit dat ik hoogbegaafd was.. Duz.. maar je hebt gelijk.. iedereen brult tegenwoordig maar bij hoog en bij laag dat hun zoon of dochter hoogbegaafd is.. omdat ze toevallig heel goed zijn in wiskunde.. of in piano spelen.. ik bedoel.. iedereen is wel ergens wat beter in.. maar da wil nog niet gelijk zeggen dat iedereen die ergens goed in is gelijk hoogbegaafd is ... ..
hoi lovergirl
heb jij ook wel s last van overdreven bescheidenheid?(ik durf nauwelijks mijn rapport aan mn klasgenoten te laten zien)
btw ik ben ook getest op de KUN
greetz
Oud 08-02-2003, 16:06
Lovergirl2001
Lovergirl2001 is offline
Citaat:
heddvri schreef:
hoi lovergirl
heb jij ook wel s last van overdreven bescheidenheid?(ik durf nauwelijks mijn rapport aan mn klasgenoten te laten zien)
btw ik ben ook getest op de KUN
greetz
Ehm.. nah dat niet.. mijn rapport is namelijk niet zo geweldig, maar ook niet slecht, gewoon gemiddeld. (8,5 en, maar ook 5,5en). Eigenlijk heb ik daar dus geen last van.
Maar ik kan me het van jou wel voorstellen.
Leuk dat je daar ook getest bent
Ik vind het wel erg als het toevallig met een klassikale discussie over leeftijd gaat.. dan zijn er een paar die gelijk roepen dak 14 ben.. en dan whaaaaaaaa jij bent hoogbegaafd! Jij bent geniaal.. bla bla dat soort dingen.. wordt echt vervelend.. pff.. maar ja.. nix aan te doen he.. ik snap hun reacties van de ene kant ook wel een beetje. 14 in 4VWO is nou niet echt gebruikelijk(de rest van de klas is 16 of 17). Maar ja het is nou eenmaal zo en ik kan het ook niet helpen greetz
__________________
Love is the most important thing in life
Oud 08-02-2003, 22:50
Nieni
Avatar van Nieni
Nieni is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Voor andere leerlingen wordt toch ook niet een heel apart programma gemaakt? Waarom zouden er voor een hoogbegaafd persoon wel allerlei dingen veranderd moeten worden? Iedereen moet naar school, iedereen moet saaie vakken volgen, iedereen moet een diploma halen. Waarom zou dat voor een hoogbegaafd iemand anders moeten zijn? Ga naar school, doe wat je moet doen en doe buiten school de dingen die je wilt doen. Zo werkt het voor heel veel mensen. Het is je eigen leven, maak er wat van, later zullen er ook geen anderen zijn die er iets aan veranderen.
Lenoor: je haalt de woorden uit mijn vingers...
__________________
You may say I'm a dreamer, but I'm not the only one...
Oud 09-02-2003, 01:13
Verwijderd
MOET me daar gewoon bij aan sluiten (leonoor)
Oud 09-02-2003, 09:10
Never Gonna Stop
Avatar van Never Gonna Stop
Never Gonna Stop is offline
Citaat:
Verie schreef:
Wil je dat graag dan?
ja anders zei ik het niet
__________________
*grote lekkere natte smakkurd voor stalkgirl--->mijn vriendinnetjuh!!!!*ze=kewl mensjhu:)xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Oud 09-02-2003, 09:16
Never Gonna Stop
Avatar van Never Gonna Stop
Never Gonna Stop is offline
Citaat:
Alexander schreef:
Waarschijnlijk moet ik de Natuur op mijn blote knieën danken dat ze het niet in haar hoofd heeft gehaald om mij hoofdbegaafdheid te schenken; er komen kennelijk heel wat problemen van. Zelf heb ik altijd heel hard moeten werken om verder te komen, wel met redelijke cijfers dan trouwens. Dat vind ik helemaal niet erg. Zo, even een ander geluid laten horen in deze topic .
Maar wellicht is het voor jullie, de ERG snelle leerlingen, iets om dan een grotere uitdaging aan te gaan. Vraag aan je leraar of je bijvoorbeeld een hogere-klasboek van dat vak mag bekijken, ofzo. En zoek zelf uitdagingen, in de kunst, filosofie of wetenschap.
Oh ja, verzuim in ieder geval niet je intelligentie in te zetten voor de mensheid. Als je dan ook begaafd bent, zorg ervoor dat je er ook echt wat mee kunt. Zoveel hoogbegaafden zijn er niet, dus er liggen gouden kansen voor het oprapen . Ik wens jullie veel succes bij het omgaan met jullie... gave .
uh........dat harde werken, kwam dat ook door verkeerd plannen?
iig ik moet nu ff uit de naad werken omdati kt e laat met profielwerkstuk en begonnen
ik zit nogmaar op 17 pagina's en ik moet nog 3boeken doorwerken
__________________
*grote lekkere natte smakkurd voor stalkgirl--->mijn vriendinnetjuh!!!!*ze=kewl mensjhu:)xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Oud 09-02-2003, 09:25
Hoipiepeloi
Avatar van Hoipiepeloi
Hoipiepeloi is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Voor andere leerlingen wordt toch ook niet een heel apart programma gemaakt? Waarom zouden er voor een hoogbegaafd persoon wel allerlei dingen veranderd moeten worden?

Het gemiddelde IQ is 100. Mensen die een IQ van 70 hebben, hebben net zo'n slechte aansluiting met de leerstof (hoe zeg je dat?) als mensen met een IQ van 130 (ze wijken allebei 30 af van het gemiddelde). Het enige verschil is dat sommige mensen met een IQ van 130 (en hoger natuurlijk) zich wel kunnen aanpassen. Mensen met een IQ dat sterk afwijkt van het gemiddelde denken anders. Dus zouden er inderdaad dingen veranderd moeten worden. Hoogbegaafdheid is net zo goed een probleem als zwakbegaafdheid, alleen wordt dat probleem niet door iedereen erkend. Zo denk ik er tenminste over.


Iedereen moet naar school, iedereen moet saaie vakken volgen, iedereen moet een diploma halen. Waarom zou dat voor een hoogbegaafd iemand anders moeten zijn? Ga naar school, doe wat je moet doen en doe buiten school de dingen die je wilt doen. Zo werkt het voor heel veel mensen. Het is je eigen leven, maak er wat van, later zullen er ook geen anderen zijn die er iets aan veranderen. (Dit is btw mijn mening voor/over jongeren/volwassenen, van een kind kun je dit nog niet vragen, vind/denk ik.)
Oud 09-02-2003, 09:58
Verwijderd
Citaat:
Hoipiepeloi schreef:
Het gemiddelde IQ is 100. Mensen die een IQ van 70 hebben, hebben net zo'n slechte aansluiting met de leerstof (hoe zeg je dat?) als mensen met een IQ van 130 (ze wijken allebei 30 af van het gemiddelde). Het enige verschil is dat sommige mensen met een IQ van 130 (en hoger natuurlijk) zich wel kunnen aanpassen. Mensen met een IQ dat sterk afwijkt van het gemiddelde denken anders. Dus zouden er inderdaad dingen veranderd moeten worden. Hoogbegaafdheid is net zo goed een probleem als zwakbegaafdheid, alleen wordt dat probleem niet door iedereen erkend. Zo denk ik er tenminste over.
Het is niet dat ik het erken. Het is dat ik vind dat je je moet realiseren dat je leven niet in de handen van anderen ligt. Wat ik al zei, voor kinderen vind ik dat anders, ik vind dat er bij kinderen wel gekeken moet worden naar wat er voor ze gedaan moet worden, kinderen kunnen dat (vaak) zelf nog niet. Maar als jongere/volwassene ben je zelf verantwoordelijk voor je leven. Een zwak begaafd iemand kan die verantwoordelijkheid vaak niet aan, ik denk dat een hoogbegaafd iemand dat wel kan, iig de mogelijkheden daartoe heeft. Ik vind dat je dan niet een ander verantwoordelijk hoeft te stellen voor jouw leven, later zal er ook niemand zijn die je daarvoor verantwoordelijk kunt stellen. En je diploma moet je toch halen, doe dat gewoon en doe buiten schooltijd de dingen die je wilt doen. Maak wat van je leven, een ander zal het niet voor je doen, en als ze het nu misschien doen, later zal het niet gebeuren, wordt dus wakker en doe er zelf wat aan als je het niet naar je zin hebt, tis jouw leven, niet die van iemand anders.
Oud 09-02-2003, 16:14
Verwijderd
idd!

dat minderbegaafden idd langer moeten worden begeleid is nogal logisch denk ik. zo'n personen hebben zelfs soms problemen in het dagelijkse leven.
mensen die heel intelligent zijn, hebben idd ook wel hulp nodig in het lager ed, maar dat kan dan door clb of door in een speciale school te gaan. vanaf het middelbaar kunnen ze wel zelf hun leven invullen dacht ik zo. jongen verveelt zich in school, want te weinig uitdaging? schrijf een boek, doe een wetenschappelijk onderzoek, weet ik veel...

tegenwoordig wordt verwacht van de scholen dat ze alle aspecten van de opvoeding overnemen.
sociale vaardigheden, sport, kunst, beleefdheid, spreekopdrachten, en nu spreken ze er zelfs van om uw rijbewijs in school te halen, ik hoorde vandaag nog op vitaya, 'jaja, ze zouden beter een basisopleiding geven aan de jongeren, welke houding ze moeten aannemen om een slechte rug te vermijden..'

ouders zijn er ook nog, die kunnen ook hun kind helpen, laat die scholen toch es gewoon onderwijzen.

don't blame society, blame yourselves!
Oud 09-02-2003, 18:12
The Stranger
Avatar van The Stranger
The Stranger is offline
Ik ben zelf ook hoogbegaafd. Helaas hadden mijn leraren dit niet door, want die wilden mij naar een MLK school sturen omdat ik bijna nooit wat deed... Toen deze school mij testte bleek dat ik juist hoogbegaafd was. Toen mocht ik groep 3 op mijn oude school over doen... Mijn moeder had mij graag op een Montessori school willen hebben, maar er was er geen een in de buurt.

Uiteindelijk ben ik in de HAVO/VWO brugklas beland omdat ik 550 scoorde op m'n CITO test. Helaas had ik op de basis school nooit leren leren (jaja...) en stimuleerde de school mij ook niet echt en ging maar net over naar HAVO 2. Het jaar daarna werd ik naar MAVO 3 gezet en heb uiteindelijk een MAVO diploma gehaald (en dat terwijl ik 2 jaar lang nooit huiswerk heb hoeven doen).

Ik zou graag op een universiteit willen studeren (al weet ik niet wat, want ik vind alles interessant), maar voordat ik daar de benodigde papieren voor heb gehaald ben ik ook weer heel wat jaartjes verder...
Oud 09-02-2003, 18:26
Verwijderd
@evEndzhar: je verhaal komt me erg bekend voor. Op het gedeelte over een mlk-school (ik ben in groep 1 naar een andere school gegaan, omdat ik me dood verveelde, maar alleen maar kon zeggen dat ik niet meer naar school wou), cito-toets (niet gemaakt) en testen na. En het feit dat jij hoogbegaafd bent en ik niet (niet getest, dus ben ik het niet).

Ik ben toen ik van (kleuter)school veranderde naar een Jenaplan school gegaan, daar krijg je een weektaak en mag je zelf verder zelf grotendeels plannen wanneer je wat doet ed. Lekker veel kletsen en lezen als je alles al af had of geen zin had iets te doen. Maar leren leerde je er idd niet echt. Ik ben naar een mavo/havo/vwo brugklas gegaan (anders hadden ze niet daar op school), daarna naar 2 vwo/havo en daarna naar 3 mavo ivm lage cijfers voor de talen (bleek 3 jaar later dyslectisch te zijn, maar goed )...mavo was saai...niks gedaan, met goede cijfers geslaagd. Hierna ben ik havo gaan doen en nu zit ik op het hbo. 'k wil wel studeren, maar 'k denk niet dat me dat ooit zal lukken (theoretisch kan het, heb m'n P) ivm dyslexie, maar goed, zien we dan wel weer.

Als je iets echt wilt, dan lukt het je wel, met of zonder omweg. Als jij wilt studeren, ga er dan voor.

(Waarom ik dit post, weet ik ook niet, maar goed. )
Oud 09-02-2003, 19:10
The Stranger
Avatar van The Stranger
The Stranger is offline
Ik ben ook afgezakt voornamelijk door de talen. Niet omdat ik dyslectisch ben (al heb ik wel tot de 2e klas problemen met d/t'jes gehad), maar omdat alsmaar die Engelse/Franse/Duitse woordjes leren zo vreselijk saai was. Toen ik in de brugklas HAVO/VWO en HAVO 2 zat, zat ik altijd de hele middag en avond maar naar mijn taal boeken te staren. Alle andere vakken gingen mij altijd heel goed af.

Nou goed, ik heb weer even genoeg geklaagd. Bedankt voor je reactie.
Oud 10-02-2003, 13:50
waaromniet?
waaromniet? is offline
Gaat dit gezeur nou nog steeds door? :/
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Oud 10-02-2003, 16:02
Verwijderd
Citaat:
evEndzhar schreef:
Mijn moeder had mij graag op een Montessori school willen hebben, maar er was er geen een in de buurt.

(kben Lovergirl2001.. maar heb ff nieuw profiel aangemaakt).. Ik ben wel naar een Montessori school geweest.. en het heeft voor mij echt alleen maar voordeel gehad. Kon in mijn eigen tempo werken, en dat was erg goed voor me
Oud 10-02-2003, 16:05
Edithjuh
Avatar van Edithjuh
Edithjuh is offline
Misschien kun je een klas overslaan?
__________________
I wanna get close to you...
Oud 11-02-2003, 21:26
Verwijderd
Citaat:
waaromniet? schreef:
Gaat dit gezeur nou nog steeds door? :/
Oud 12-02-2003, 08:16
xcorienx
Avatar van xcorienx
xcorienx is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Het is niet dat ik het erken. Het is dat ik vind dat je je moet realiseren dat je leven niet in de handen van anderen ligt. Wat ik al zei, voor kinderen vind ik dat anders, ik vind dat er bij kinderen wel gekeken moet worden naar wat er voor ze gedaan moet worden, kinderen kunnen dat (vaak) zelf nog niet. Maar als jongere/volwassene ben je zelf verantwoordelijk voor je leven.
dat ben ik wel met je eens, maar je vergeet denk ik wel dat er op basisscholen erg weinig materiaal is voor hoogbegaafde kinderen en zij gemakkelijker worden vergeten dan zwakbegaafden, omdat zwakbegaafden sneller aandacht van leerkrachten trekken.
dat materiaalprobleem is natuurlijk ook veroorzaakt doordat hoogbegaafdheid nog maar kort zo wijdverbreid bekend is, maar naar mijn mening gaat het te langzaam en kan het sneller.

@waaromniet: tis jouw forum toch niet? hoef je het toch ook niet te lezen?
__________________
kuku kristiina helena jonas sussu maris alo max riia leila kristjan liina sixtus karu
Oud 12-02-2003, 09:28
Verwijderd
Citaat:
xcorienx schreef:
dat ben ik wel met je eens, maar je vergeet denk ik wel dat er op basisscholen erg weinig materiaal is voor hoogbegaafde kinderen en zij gemakkelijker worden vergeten dan zwakbegaafden, omdat zwakbegaafden sneller aandacht van leerkrachten trekken.
dat materiaalprobleem is natuurlijk ook veroorzaakt doordat hoogbegaafdheid nog maar kort zo wijdverbreid bekend is, maar naar mijn mening gaat het te langzaam en kan het sneller.
Ik vergeet het niet, ik moet later zelf voor de klas staan en ik hoop het wel op te merken. Soms is het alleen zo goed verborgen (net als het zwakbegaafd zijn of een ander iets) dat je het niet, snel, opmerkt. Dingen kunnen zoveel oorzaken hebben en als je 30 kinderen in de klas hebt, is het lastig om alles precies te zien. Gelukkig zijn er daarom ook nog ouders, die hun kind vaker zien en vaak beter kennen dan de leerkracht.

Er is op de meeste basisscholen best materiaal voor hoogbegaafde kinderen, op de scholen waar ik tot nog toe stage gelopen heb iig wel. Op sommige scholen zijn hele lespaketten, de interbegeleiders besteden er veel aandacht aan, er is gelegenheid tot het volgen van Spaanse les, enz. Ik denk juist dat er soms voor zwakbegaafde kinderen minder is, deze kinderen moeten ook de gewone lesstof doen, terwijl ze daar vaan helemaal nog niet aan toe zijn. En als het niet gaat, naja, dan doet zo'n kind toch een jaartje over of in uiterste gevallen wordt hij/zij naar het speciaal onderwijs gestuurd. Verder denk ik dat een zwakbegaafd kind minder zijn/haar eigen verantwoordelijkheid kan dragen en dat er dus extra aandacht aan besteedt moet worden. Dat betekend niet dat een hoogbegaafd kind geen extra aandacht moet krijgen, maar ik denk dat zo'n kind dingen toch iets beter zelf kan (niet alles, het is een kind, maar (vaak) wel meer dan zwakbegaafd kind).

En wat ik hier lees, jongeren die niet als kind behandeld willen worden, zo ongeveer iig, maar ze willen wel dat iedereen alles voor ze doet en dat ze alles aangeboden krijgen ed. En daar ben ik het dan niet mee eens. Een 'normale' jongere moet dingen ook zelf uitzoeken, dingen worden niet meer allemaal voor je gedaan, waarom dan voor iemand die hoogbegaafd is wel? Omdat je dan bijzonder bent? Vind ik niet. Niet zo bijzonder dat iedereen alles voor jou aan zou moeten passen iig. Als dingen je niet bevallen, doe er dan zelf wat aan.
Oud 12-02-2003, 12:44
Maresa
Avatar van Maresa
Maresa is offline
WTF ik heb dus die mensa test gedaan en had 147. da's veels te hoog!

SQUARE >> hoogbegaafd in typvaardigheid/Nederlands ben je niet, sorry
__________________
Now it's said.
Oud 12-02-2003, 14:58
Gevederde
Gevederde is offline
Er is op de meeste basisscholen best materiaal voor hoogbegaafde kinderen, op de scholen waar ik tot nog toe stage gelopen heb iig wel. Op sommige scholen zijn hele lespaketten, de interbegeleiders besteden er veel aandacht aan, er is gelegenheid tot het volgen van Spaanse les, enz.

Van speciale lespakketten hadden ze op mijn basisschool nog nooit gehoord, volgens mij. Op ouderavonden zeiden de leraren tegen mijn ouders dat als ik ander lesmateriaal nodig had dat zelf moest vragen. Maar ja, wat moet je dan als verlegen 10-jarige. Als je er dan bij je leraar om vroeg, werd je uitgelachen en voor gek gezet. Erg motiverend dus.
Oud 13-02-2003, 18:52
knir
Avatar van knir
knir is offline
heey ik heb ook die mensa test gedaan en er kwam 143 uit... hmmz ik vond het ook al een beetje dubieus Volgens mij geven ze idd scores die nogal aan de hoge kant zijn. Maar goed altijd leuk om te horen
__________________
i am not a nugget
Oud 13-02-2003, 19:12
Verwijderd
Citaat:
Verie schreef:
Van speciale lespakketten hadden ze op mijn basisschool nog nooit gehoord, volgens mij. Op ouderavonden zeiden de leraren tegen mijn ouders dat als ik ander lesmateriaal nodig had dat zelf moest vragen. Maar ja, wat moet je dan als verlegen 10-jarige. Als je er dan bij je leraar om vroeg, werd je uitgelachen en voor gek gezet. Erg motiverend dus.
Dit ken ik wel een beetje. Ik had in groep 1 alles wat er in de klas stond al gedaan. Ik ben toen naar een andere school gegaan, daarna ben ik nog wel eens gewoon voor de gezelligheid op die ene school geweest en toen mijn juf toen een keer vroeg waarom ik weg was gegaan zei ik dus dat dat was omdat ik alles al gedaan had. En toen zei ze ook dat ik dan om andere dingen had moeten vragen...ja, weet ik als vierjarige veel dat er nog andere dingen zijn ed en zo iets doe je als vierjarige ook echt... Vond ik toen echt super stom, maar goed, ze bedoelde het goed, zullen we maar denken.

'k denk dat het heel erg per school kan verschillen, ik hoop dat het in de toekomst (liefst nu al) allemaal een beetje gelijk trekt.
Oud 13-02-2003, 19:43
sexylexy
Avatar van sexylexy
sexylexy is offline
jah ik ben ook hoogbegaaft, ik heb 2 klassen overgeslagen. ik verveel(de) me altijd de tering
Oud 14-02-2003, 12:54
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
xcorienx schreef:
@waaromniet: tis jouw forum toch niet? hoef je het toch ook niet te lezen?
Klopt, ik bedoel dat ook niet als forumbaas, maar als gewoon iemand die iets wil zeggen

Ik word gewoon doodmoe van al die mensen die zichzelf zo speciaal, of zo zielig of wat dan ook vinden omdat ze hoogbegaafd zijn.
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Oud 14-02-2003, 14:40
Verwijderd
Citaat:
sexylexy schreef:
jah ik ben ook hoogbegaaft, ik heb 2 klassen overgeslagen. ik verveel(de) me altijd de tering
Leer eerst maar eens schrijven, het is hoogbegaafD
Oud 14-02-2003, 14:45
Verwijderd
Citaat:
Krummeltje schreef:
Leer eerst maar eens schrijven, het is hoogbegaafD
Ik wou het niet zeggen...wat ik me ook afvraag...is de 91 die in je emailadres staat je geboortejaar...en je zit in de eerste klas...ben je dan nadat je twee klassen over had geslagen ook weer (een aantal keer?) blijven zitten...? Niet echt lullig bedoeld, 'k vraag het me alleen af...en nu er over die t/d al wat gezegd is, vraag ik het toch maar.
Oud 14-02-2003, 16:01
xcorienx
Avatar van xcorienx
xcorienx is offline
Citaat:
waaromniet? schreef:
Klopt, ik bedoel dat ook niet als forumbaas, maar als gewoon iemand die iets wil zeggen

Ik word gewoon doodmoe van al die mensen die zichzelf zo speciaal, of zo zielig of wat dan ook vinden omdat ze hoogbegaafd zijn.
ahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

[SIZE=0,2]tis weer een nutteloze reply, maar er komt binnenkort meer[/SIZE]
__________________
kuku kristiina helena jonas sussu maris alo max riia leila kristjan liina sixtus karu
Oud 14-02-2003, 17:02
sexylexy
Avatar van sexylexy
sexylexy is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Ik wou het niet zeggen...wat ik me ook afvraag...is de 91 die in je emailadres staat je geboortejaar...en je zit in de eerste klas...ben je dan nadat je twee klassen over had geslagen ook weer (een aantal keer?) blijven zitten...? Niet echt lullig bedoeld, 'k vraag het me alleen af...en nu er over die t/d al wat gezegd is, vraag ik het toch maar.
nee, ik ben niet blijven zitten, maar ik was late leerling.
Oud 15-02-2003, 17:32
darthraver
darthraver is offline
Citaat:
M@R schreef:
WTF ik heb dus die mensa test gedaan en had 147. da's veels te hoog!

SQUARE >> hoogbegaafd in typvaardigheid/Nederlands ben je niet, sorry
Ja, ik had ook die mensa test gedaan, kwam uit dat ik slimmer was dan Einstein Had een iq in de 160 ofzo, dus dat zou ik niet helemaal serieus nemen =)

Mja, ik heb geen id of ik hoogbegaafd ben, heb wel altijd speciale dingen gehad op de basisschool. Moest in groep 8 een eigen land bedenken en er een taal voor verzinnen, een munteenheid enzow, was wel grappig .

Mja, ik heb verder op de middelbare school nooit ergens last van gehad ofzo, haal met gemak allemaal goeie cijfers, meestal zonder leren of met 1 keer doorlezen ofzo... Is wel fijn

Mja, als je hoogbegaafd bent en je verveeld je op school, ga dan gewoon iets doen ffs, is toch niet zo heel moeilijk om iets te verzinnen als je zo 'hoogbegaafd' bent?
Oud 15-02-2003, 18:10
Maresa
Avatar van Maresa
Maresa is offline
De meeste hoogbegaafden hier kunnen duidelijk een les Nederlands gebruiken *sorry*

Citaat:
Mja, als je hoogbegaafd bent en je verveeld je op school,
verveelT

je loopT
je verveelT
__________________
Now it's said.
Oud 15-02-2003, 18:17
darthraver
darthraver is offline
Citaat:
M@R schreef:
De meeste hoogbegaafden hier kunnen duidelijk een les Nederlands gebruiken *sorry*



verveelT

je loopT
je verveelT
Ik ben niet hoogbegaafd ofzo hoor .

Mja, hier let ik ook niet op spelling/gramatica ofzo, dat vind ik wel best hier. Maar zal speciaal voor jou deze post nog een keer nalezen, kijken of er nog fouten in zitten .


*niks gevonden*
Oud 15-02-2003, 22:58
Janneke1
Avatar van Janneke1
Janneke1 is offline
Wat een hoop hoogbegaafden zeg..
Maar goed, als dat ene getalletje alles zou zeggen zijn er volgens mij inderdaad veel hoogbegaafden..
In elke klas wel 1, 2 of 3 kinderen..
Dat is dus meer dan die 5% waar iedereen het over heeft.
Maar goed, ik ben het dus ook (geloof ik, mijn testen zeiden toen van wel, maar hoef het ook niet zeker te weten ofzo) en ik doe nu mbo...(na 3 jaar vwo)
En het bevalt me prima..het gaat gewoon lekker 'langzaam' en bereik uiteindelijk toch mn doel wel (hbo)..
Ik leer op deze opleiding (spw4) veel meer dan ik ooit zou kunnen leren op vwo..
Die kennis heb ik niet zo nodig, wil met mensen werken.
En met alle praktijk dingen heb ik net zoveel moeite of misschien wel meer dan de rest van mijn klas...
Okay theorie heb ik zo door..maar die praktijk..ik vind het best moeilijk hoor, om sociaal te zijn en zo
Maar ik wil dat graag leren, voor zover het kan..
Heb er nog geen 1 seconde spijt van gehad dat ik van het vwo af ben gegaan! Dat wilde ik even zeggen!
Ik merk wel dat veel mensen het alleen maar stom en zonde vinden (zullen hier ook wel veel mensen zeggen)..
Maar vwo-hbo is 6+4=10 jaar.. (okay met havo 9 jaar)
nu is het 3+4+3= 10 jaar..
En hier leer ik zo vreselijk veel van!
Oud 16-02-2003, 10:59
Verwijderd
Citaat:
waaromniet? schreef:
Klopt, ik bedoel dat ook niet als forumbaas, maar als gewoon iemand die iets wil zeggen

Ik word gewoon doodmoe van al die mensen die zichzelf zo speciaal, of zo zielig of wat dan ook vinden omdat ze hoogbegaafd zijn.
Pfff...Ik vind mezelf niet speciaal zielig of geweldig omdat ik hoogbegaafd ben, maar ik mag toch gewoon eerlijk zijn.. en we kunnen er hier toch gewoon over praten? Ik ben ook wel benieuwd hoe anderen er mee omgaan. En ik snap ook wel dat het een beetje irritant is, want tegenwoordig(en dat vind ik ook vaag) schreeuwt iedereen maar dat 'ie hoogbegaafd is... dus ik snap wel dat je dát vervelend vindt.. maar wij praten er hier toch gewoon over? I don't get the problem.
Oud 16-02-2003, 11:41
Destrøyer
Avatar van Destrøyer
Destrøyer is offline
heb ik ook last van... Tja, kan ik op school even verder slapen
Oud 16-02-2003, 11:43
xcorienx
Avatar van xcorienx
xcorienx is offline
Citaat:
Reptile schreef:
heb ik ook last van... Tja, kan ik op school even verder slapen
:/ werkte bij mij nooit, DIJKSTRA WAKKERRRRRR WORRRRRDEN, tis hier geen dormatory gelukkig geen school meer
__________________
kuku kristiina helena jonas sussu maris alo max riia leila kristjan liina sixtus karu
Oud 17-02-2003, 13:43
Maresa
Avatar van Maresa
Maresa is offline
Citaat:
darthraver schreef:
Ik ben niet hoogbegaafd ofzo hoor .

Mja, hier let ik ook niet op spelling/gramatica ofzo, dat vind ik wel best hier. Maar zal speciaal voor jou deze post nog een keer nalezen, kijken of er nog fouten in zitten .


*niks gevonden*
hehe, tnx

Tis gewoon zo irritant... ik bedoel, als je dan toch hoogbegaafd bent, is het minste wat je kan doen een beetje op je spelling letten, toch? Als je echt zo slim bent...
En op een forum is het dan wel anders, die taalfouten die je maakt zijn niet expres, dus dat houdt in dat je woord/grammaticale kennis niet zo hoog ligt...

[mierenneukmode]En tis trouwens grammatica [/mierenneukmode]
__________________
Now it's said.
Oud 17-02-2003, 15:43
darthraver
darthraver is offline
Citaat:
M@R schreef:
hehe, tnx

Tis gewoon zo irritant... ik bedoel, als je dan toch hoogbegaafd bent, is het minste wat je kan doen een beetje op je spelling letten, toch? Als je echt zo slim bent...
En op een forum is het dan wel anders, die taalfouten die je maakt zijn niet expres, dus dat houdt in dat je woord/grammaticale kennis niet zo hoog ligt...

[mierenneukmode]En tis trouwens grammatica [/mierenneukmode]
AAAAAAAAH



Mja, ik ben toch ook niet hoogbegaafd? Of jij moet dat nu ff zeggen ofzo, maar anders ben ik dat niet hoor.

Mja, ik snap niet wat het probleem is als 'hoogbegaafd persoon', ik heb ook nooit moeite met schooldingen, en vervelen, tja, als je zo slim wil zijn, verzin dan iets dat je kan doen onder schooltijd .
Oud 20-02-2003, 20:01
kiek
Avatar van kiek
kiek is offline
Citaat:
Verie schreef:
Hoe verklaar jij dan dat dit allemaal op mij van toepassing is:

Heb je weinig slapen;
wil als baby al vroeg niet meer liggen (3 mnd);
vroeg staan, lopen, vaak overslaan van de kruipfase. Kan ook: heel laat lopen;
laat praten maar meteen grammaticaal correct;
opvallend taalgebruik;
vroeg leggen van verbanden: dus-redenering;
grote leergierigheid en nieuwsgierigheid;
opvallend goed geheugen;
vraagt eindeloos "waarom";
perfectionistisch;
uitgesproken rechtvaardigheidsgevoel en verantwoordelijkheidsgevoel;
originele ideeën en oplossingen;
apart gevoel voor humor, veel taalgrapjes;
vaak buikpijn, hoofdpijn;
speelt vaak alleen;
draagt "andere" onderwerpen aan in de kring op school;
zelfstandig;
leert zichzelf lezen/rekenen/schrijven;
(over)gevoelig;
verschillende dingen tegelijk doen, hoog tempo.

Je kunt nu natuurlijk nog beweren dat dit allemaal toeval is, maar dat lijkt mij wel een klein beetje sterk.

heej das leuk. ben ik ook hoogbegaafd. en mn IQ is maar 128. vooral dat perfectionistisch en buikpijn klopt
Oud 20-02-2003, 20:19
koelkastje
Avatar van koelkastje
koelkastje is offline
Hey, ik heb dit topic niet helemaal gelezen, in het begin de 1e 10 reply's en dat was het.
Ik ben niet hoogbegaafd, maar ik heb een vraagje aan jullie (die wel hoogbegaafd zijn of begaafd), mijn moeder geeft les in groep 4 en na de vakantie komt er een 7 jarig jongetje bij haar in de klas die ook hoogbegaafd is, hij zou in groep 3 maar kan daar alles al. Hebben jullie misschien een paar kleine tips die handig zouden kunnen zijn voor een lerares in groep 4 om te zorgen dat ie zich prettig voelt en zich niet dood verveeld? Of gewoon andere nuttig info?
__________________
(miep miep, zoef zoef en de koelkast is weer weg, miep miep)
Oud 21-02-2003, 14:27
kiek
Avatar van kiek
kiek is offline
waar kan je een IQ-test maken die neit met een korreltje zout moet worden genomen? ik heb nu al 2 verschillende scores (128 en 135 )
Oud 21-02-2003, 15:44
ducky
ducky is offline
Citaat:
kiek schreef:
waar kan je een IQ-test maken die neit met een korreltje zout moet worden genomen? ik heb nu al 2 verschillende scores (128 en 135 )
er zijn twee verschillende testen, de een gaat tot 152, een ander tot 175... is ook leuk om te weten

zie http://www.angelfire.com/space/adaptief/hb.htm en dan bijlage 1 geeft dat duidelijk weer.
Oud 21-02-2003, 17:17
Verwijderd
Citaat:
kiek schreef:
waar kan je een IQ-test maken die neit met een korreltje zout moet worden genomen? ik heb nu al 2 verschillende scores (128 en 135 )
Bij een psycholoog en/of een bureau dat er in gespecialiseerd is (en vast allerlei diploa's heeft ed). En ook dan nog zul je niet altijd precies dezelfde score halen, net als dat je iq tests kunt 'leren' maken (oefening baart kunst).
Oud 25-02-2003, 08:41
Milos
Avatar van Milos
Milos is offline
Ikzelf ben niet hoogbegaafd, hoewel veel dingen bij mij wel sneller gingen als bij andere kinderen. Zo zat ik met de CITO toets op taalgebied bij de besten van het land. Maar met rekenen scoorden ik zo slecht dat ik ondanks mijn gevoel voor taal toch naar een MAVO moest. Hier voelde ik mij helemaal niet gelukkig. Ik werdt veel gepest, de kinderen waren voor mijn gevoel ontzettend dom en kinderachtig. Ze snapten voor mijn idee gewoon niets. Mij vonden ze een stuud hoewel ik in het 1e jaar mijn best had gedaan om niet zo gevonden te worden DOM! Hierdoor werdt ik bijna van school gestuurd. Gelukkig kreeg ik een tweede kans in de 2e en heb ik mijn achterstand dubbel en dwars ingelopen. Later liep ik zelfs voor op de rest van mijn jaargenoten (geen vaste klassen) en in de derde werkte ik aan 4e jaars stof. En in de 4e hadden ze me extra werk gegeven want ze wisten niet meer wat ze met me aanmoesten. Ik zou overeigens graag met mensen willen spreken die dit ook hebben.

Stuur me maar een mailtje vind ik heel leuk.........
Oud 04-03-2003, 16:17
Rieno
Rieno is offline
Hoogbegaafdheid en school gaan toch ook niet altijd samen? Bij mij niet tenminste...vervelende combinatie van intelligentie en luiheid. Ik ben, volgens zo'n psychologische test van het RAIGG, op 2 punten na hoogbegaafd, maar ik ben 2x blijven zitten op de HAVO. Niet aan te raden, ik doe nu MBO en als je verveling zoekt, dan kun je het daar vinden. Hoogbegaafdheid kan op zoveel punten zitten eigenlijk. Ik heb er muzikaal het meeste aan..heb in 9 maanden basgitaar spelen het niveau van iemand die 2/3 jaar speelt ongeveer.

Het is wel handig, hoogbegaafdheid, maar soms heb je er op school helemaal niks aan.

(ho, zie nu pas dat dit een oud topic is...oeps )
Oud 04-03-2003, 16:39
L!nk
L!nk is offline
Tja, qua CITO toets had ik 550 punten (meer kon niet ) Mijn IQ is niet officieel getest, gisteren ff gecheckt op zo'n site en daar kwam 131 uit (+ nog puntjes extra omdat ie Engels was ofzo). Ik verveel me wel te pleuris op school, maar ja wie niet. Het is wel zo dat ik vrijwel niks uitvoer tussen de toetsweken door en dat ik een weekje voor de toetsweek alles probeer in te halen. Gaat tot nu toe goed, een onvoldoende voor rep scheikunde (moest 2 dagen van te voren nog aan het hoofdstuk beginnen ) en twee onvoldoende voor SE's (NA --> 5,3 (zelfde reden als scheikunde ) en voor Frans). Ik ben blij dat het me allemaal zo makkelijk afgaat, hoewel ik geen motivatie meer heb om bijvoorbeeld een verslag te maken of dossier aan te leggen.
Oud 05-03-2003, 12:44
Lytheon
Lytheon is offline
Ik herken me in een hoop van deze dingen, was met veel dingen vroeg enzo , kon in groep 1 al correct schrijven, kon al rekenen de hele mikmak , maar ik ben absoluut niet hoogbegaafd !

Ik vind het dan ook niet al te leuk om op school te zitten omdat het zo saai, maar denderende cijfers haal ik niet ofzo (gemiddelde cijfer is 6,1) en ga waarschijnlijk niet naar VWO4, maar het boeit me heel weinig.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie hoogbegaafd?
=zwart wit=
61 23-03-2007 16:02
Psychologie School
Verwijderd
32 04-04-2006 11:18
Psychologie wanneer ben je hsp??
Sparkles
39 07-03-2005 16:23
Algemene schoolzaken hoogbegaafd-vervelen
Lorelei
137 28-09-2003 15:22
Algemene schoolzaken Wat is nou HEt verschil tussen havo en VWO
Vini-Vidi-Vici
144 11-06-2003 22:15
Psychologie Hoogbegaafdheid
Mephisto
94 14-09-2002 18:46


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:30.