Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-07-2003, 16:59
Go
Avatar van Go
Go is offline
Ik ga volgend jaar naar 4VWO, profiel e&m. Ik heb i.p.v. wiskunde A 1 en 2 wiskunde B1 gekozen. Ik vraag me echter af of dit wel verstandig is. Gelukkig is het mogelijk om naar een half jaar alsnog wiskunde A1 en 2 te doen.
Mijn vraag is dan ook, is wiskunde B1 veel moeilijker dan wiskunde A1 en 2 en heeft iemand ervaring met het overstappen van wiskunde B naar A of andersom, en hoe is je ervaring hiermee? (grote achterstanden, veel moeilijker, best te doen e.d.)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-07-2003, 22:58
Fatality
Fatality is offline
In de vierde zul je nog niet veel van het verschil merken, maar het is wel moeilijker. Maar ook leukere wiskunde.
je moet zelf maar zien
Met citaat reageren
Oud 19-07-2003, 10:51
heumen
heumen is offline
Wis B is leuker en voor sommigen makkelijker. Ik heb altijd B gedaan van MAVO tot VWO en pas op het VWO heb ik wiskunde A erbij gekozen (in "mijn tijd" waren er nog geen profielen). Dat ging makkelijk maar ik denk dat het andersom iets moeilijker is. Het hangt er ook vanaf wat je hierna wilt gaan doen. Stel je wilt Psychologie gaan doen, dan heb je meer aan A omdat in de psychologie veel met statistiek wordt gewerkt. Als je Economie wil gaan doen hangt het van de precieze vorm af (soms statistiek, soms analyse) en voor een exacte studie heb je meer aan Analyse.

Het belangrijkste wat ik geleerd heb was dat wis B makkelijk was als je er genoeg tijd in stopt (hoeveel tijd hangt natuurlijk van de persoon af). Het word makkelijk omdat er, eigenlijk maar dertig verschillende sommetjes in het boek staan, die op driehonderd verschillende manieren worden gepresenteerd. Als je de dertig basisideeen snapt en je hebt van elk idee een aantal sommetjes gemaakt is het verder simpel.
__________________
heumpje
Met citaat reageren
Oud 19-07-2003, 10:57
thunder110
Avatar van thunder110
thunder110 is offline
Ik had liever wiskunde B1 gehad in plaats van A1,2. Helaas was het op mijn school niet mogelijk. Wiskunde A is geen echte wiskunde, het is veel lezen, toepassen, toepassen, toepassen.
__________________
Bij het denken aan de liefde heb ik de liefde lief en 't is de liefde tot u, geliefde die mij tot die liefde hief
Met citaat reageren
Oud 19-07-2003, 15:25
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
thunder110 schreef op 19-07-2003 @ 11:57:
Ik had liever wiskunde B1 gehad in plaats van A1,2. Helaas was het op mijn school niet mogelijk. Wiskunde A is geen echte wiskunde, het is veel lezen, toepassen, toepassen, toepassen.
Wiskunde A is wel degelijk echte wiskunde. Het is alleen minder formeel en meer toepassingsgericht dan Wiskunde B.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 19-07-2003, 17:11
GinnyPig
GinnyPig is offline
Wiskunde B is leuker, maar neemt ook een stuk meer tijd in beslag. (dat laatste kan je ook als positief opvatten )
__________________
O_o
Met citaat reageren
Oud 19-07-2003, 17:20
GinnyPig
GinnyPig is offline
Citaat:
mathfreak schreef op 19-07-2003 @ 16:25:
Wiskunde A is wel degelijk echte wiskunde. Het is alleen minder formeel en meer toepassingsgericht dan Wiskunde B.
Het probleem is doordat het zo is toegepast, en zo oppervlakkig is, het geheel zijn 'wiskundige waarde' verliest (lekkere formulering weer..).

Er word vaak uitgelegd van hoe je de meeste problemen moet oplossen, maar een werkelijk wiskundig inzicht krijgen van het vak... nee, dat gebeurt een stuk minder snel.

Althans, dat is de indruk die ik telkens kreeg van het vak...
__________________
O_o
Met citaat reageren
Oud 22-07-2003, 23:47
lucy48
Avatar van lucy48
lucy48 is offline
Wiskunde B staat er om bekend dat het moeilijker is dan Wiskunde A, en dat zal wel niet voor niets zijn
Ik heb ook wiskunde B1 gedaan, en vond het niet echt moeilijk, maar het zou kunnen dat iemand die E&M doet het moeilijker vind dat iemand die N&G doet, omdat er ook dingen in voorkomen die je als N&G'er bij Natuurkunde leert
__________________
msn=stom en van roken ga je dood
Met citaat reageren
Oud 27-07-2003, 11:41
Quantes
Avatar van Quantes
Quantes is offline
Volgens mij is B veel saaier en moeilijker als A. B vind ik veel meer asl een soort technische rekenwerk eruit zien. en aangezien ik daar heel slecht in ben, heb ik gekozen voor wiskunde a1 en a2 (ook in profiel e&m).
__________________
Boe.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2003, 12:26
Interupter
Interupter is offline
Ik had graag wiskunde B gehad op de havo, maar door mijn e&m profiel moest ik wel wiskunde A volgen.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2003, 12:14
Verwijderd
Wiskunde B1 is wel leuk, all1 je krijgt een stukje moeilijkere kansberekingonderdelen erbij. Voor de rest krijg je wel integraalberekenigen en sinusoïden
Met citaat reageren
Oud 29-07-2003, 18:55
Fatality
Fatality is offline
Citaat:
Quantes schreef op 27-07-2003 @ 12:41:
Volgens mij is B veel interessanter en vraagt meer om inzicht als A. B vind ik veel meer asl een soort technische rekenwerk eruit zien. en aangezien ik daar heel slecht in ben, heb ik gekozen voor wiskunde a1 en a2 (ook in profiel e&m).
Met citaat reageren
Oud 09-08-2003, 12:47
Freestyler*
Freestyler* is offline
Eigenlijk vind ik het wel meevallen...maar het is wel moeilijker dan wisk A1, a2..

Zelf heb ik E&M gekozen met wiskunde B1, B2 erbij...dat gaat tot nu toe wel goed... - en ik ga nu naar VWO6 -

Ik zou het zeker proberen...dan kan je alsnog een technische studie gaan doen
Met citaat reageren
Oud 10-08-2003, 21:23
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
GinnyPig schreef op 19-07-2003 @ 18:11:
(dat laatste kan je ook als positief opvatten )
dat neem ik sterk in twijfel.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2003, 11:59
GeritoDM
Avatar van GeritoDM
GeritoDM is offline
Mja, ik vind wiskunde A maar saai. Tis bijna alleen maar statistiek, jeuj. Bij B doe je tenminste wat leuks, mag je 'raadseltjes' oplossen. En B zal wel moeilijker zijn, als je niet zoveel wiskundig inzicht hebt.
Vraag het anders aan je decaan en/of je wiskundeleraren (van A en B), die kunnen beter oordelen dan wij, omdat die jou beter kennen. En sowieso, als je toch nog terug kan, moet het gewoon proberen. Als het niet gaat, dan gaat het niet en stap je over naar A. Want dat is prima te doen als je nog in de vierde zit. Wiskunde A is -zeker in de eerste periodes van de vierde- nog erg elementair en eenvoudig. Als je B gedaan hebt, heb je waarschijnlijk wel andere stof behandelt, maar je zal er wel wat aan hebben, omdat je gewoon een bredere aanpak hebt gehad.
__________________
...
Met citaat reageren
Oud 11-08-2003, 12:00
GeritoDM
Avatar van GeritoDM
GeritoDM is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 10-08-2003 @ 22:23:
dat neem ik sterk in twijfel.
Als je het leuk vindt, is het toch niet erg als je meer uur per week les hebt en thuis eraan werkt? Ik vind het iig echt niet erg hoor.
__________________
...
Met citaat reageren
Oud 11-08-2003, 12:40
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
GeritoDM schreef op 11-08-2003 @ 13:00:
Als je het leuk vindt, is het toch niet erg als je meer uur per week les hebt en thuis eraan werkt? Ik vind het iig echt niet erg hoor.
niet erg is al anders dan "positief opvatten" (wat dus leuk betekent). Daarbij kun je zelf altijd moeilijkere/meer stof opnemen als het niet verplicht is, en heb je een keer geen zin, dan hoef je dat niet te doen, omdat het niet verplicht is! Dat moet wel als je veel huiswerk hebt.

aangenomen dat je het altijd netjes zou maken als het verplicht is.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2003, 12:58
GeritoDM
Avatar van GeritoDM
GeritoDM is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 11-08-2003 @ 13:40:
niet erg is al anders dan "positief opvatten" (wat dus leuk betekent). Daarbij kun je zelf altijd moeilijkere/meer stof opnemen als het niet verplicht is, en heb je een keer geen zin, dan hoef je dat niet te doen, omdat het niet verplicht is! Dat moet wel als je veel huiswerk hebt.

aangenomen dat je het altijd netjes zou maken als het verplicht is.
Ik denk dat ons proefdier bedoelde dat hij het niet erg vond (er dus plezier in had) om 'meer' tijd in wiskunde te stoppen. En daar ben ik het mee eens. Maarja, ik vind het dan ook niet moeilijk en ben gewoon verslaafd aan wis- en natuurkunde.
__________________
...
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 30-08-2003, 23:27
Mask
Mask is offline
b1 is haast hetzelfde als a1,2
Met citaat reageren
Oud 31-08-2003, 10:18
Verwijderd
Citaat:
Mask schreef op 31-08-2003 @ 00:27:
b1 is haast hetzelfde als a1,2
ehm....geen integralen, geen sinusoiden, eenvoudigere statistiek
Met citaat reageren
Oud 01-09-2003, 13:35
Go
Avatar van Go
Go is offline
Inmiddels heb ik een stuk of vier keer wiskunde gehad. Ik moet wel zeggen dat het inderdaad veel is, maar als je je er wat voor inzet is het (tot nu toe dan) te doen.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2003, 17:43
Fatality
Fatality is offline
Citaat:
Mask schreef op 31-08-2003 @ 00:27:
b1 is haast hetzelfde als a1,2
Natuurlijk jongen
Met citaat reageren
Oud 05-09-2003, 19:29
klaartje101
Avatar van klaartje101
klaartje101 is offline
Ik hoop voor je dat je inzicht hebt. En niet zoals mij eerst naar het antwoord gaat kijken, en dan kijken hoe je hem moet oplossen
Met citaat reageren
Oud 05-09-2003, 20:46
Verwijderd
Citaat:
darkshooter schreef op 31-08-2003 @ 11:18:
ehm....geen integralen, geen sinusoiden, eenvoudigere statistiek
geen limieten, geen meetkunde, eenvoudigere algebra/differentiëren.........
dat het evenveel uren heeft wil dus niet zeggen dat de inhoud hetzelfde is
Met citaat reageren
Oud 07-09-2003, 14:18
@Moon
@Moon is offline
*ik heb de rest niet gelezen*

Ik had ook profiel e&m met wiskunde b1. Ik zit sinds dit jaar op de uni en studeer economie. En ik moet zeggen dat ik echt blij ben dat ik wiskunde b1 heb gedaan, want anders zou het nóg moeilijker voor mij zijn. Hoewel ik wb1 heb gedaan vind ik de wiskunde op de uni nu al (!) moeilijk. Wat wij op de middelbare school in 2 á 3 jaar hebben gedaan gaan wij nu in vogelvlucht in 2 weken behandelen. Als je dan wa1,2 hebt gedaan is het denk ik wel moeilijk om dat bij te benen. Je moet veel differentiëren, functies vereenvoudigen, nulpunten zoeken etc etc. Zulke dingen krijg je bij wiskunde A1,2 veel minder. Dus als je denkt dat je economie wilt gaan studeren zou ik je zeker aanraden om wiskunde b1 te blijven doen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-09-2003, 13:47
Go
Avatar van Go
Go is offline
Citaat:
@Moon schreef op 07-09-2003 @ 15:18:
*ik heb de rest niet gelezen*

Ik had ook profiel e&m met wiskunde b1. Ik zit sinds dit jaar op de uni en studeer economie. En ik moet zeggen dat ik echt blij ben dat ik wiskunde b1 heb gedaan, want anders zou het nóg moeilijker voor mij zijn. Hoewel ik wb1 heb gedaan vind ik de wiskunde op de uni nu al (!) moeilijk. Wat wij op de middelbare school in 2 á 3 jaar hebben gedaan gaan wij nu in vogelvlucht in 2 weken behandelen. Als je dan wa1,2 hebt gedaan is het denk ik wel moeilijk om dat bij te benen. Je moet veel differentiëren, functies vereenvoudigen, nulpunten zoeken etc etc. Zulke dingen krijg je bij wiskunde A1,2 veel minder. Dus als je denkt dat je economie wilt gaan studeren zou ik je zeker aanraden om wiskunde b1 te blijven doen.
Wat toevallig dat ik ook economie wil gaan studeren! Ik heb nu wiskunde B1 en het bevalt me, tot nu toe dan, prima.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
VWO Wiskunde B1
Verwijderd
32 30-05-2008 14:03
Algemene schoolzaken Wiskunde a1,2 <----> Wiskunde b1 ??
Trala
26 26-06-2006 19:52
Huiswerkvragen: Exacte vakken Wiskunde B1,2
mosterd
27 18-05-2004 12:10
Algemene schoolzaken Wiskunde b1 en of wiskunde B1,2
Robbie0012
1 17-11-2002 13:09
Algemene schoolzaken Zal ik het doen of niet? Leraar wiskunde B1/B1,2
Miess
20 13-05-2002 19:54
Huiswerkvragen: Exacte vakken Moderne Wiskunde B1 deel 3...
Verwijderd
3 29-03-2002 17:17


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:38.