Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-10-2003, 16:37
^Rambo^
Avatar van ^Rambo^
^Rambo^ is offline
heej even het volgende probleem waar ik een beetje mee zit.

Afgelopen zaterdag nacht reed mijn vriendin in mijn auto langs een cafe/discotheek. Er stond een marokaan midden op de weg plus nog een aantal vrienden van hem.

Toen ging mijn vriendin toeteren plus even met groot light seinen om hem aan de kant te laten gaan, hier had onze marokaan geen zin in en trapte een ster in mijn voorruit. (ik had maar gelijk even de politie gebeld)

Ik zei tegen mijn vriendin dat ze gelijk moest stoppen zodat ik hem even kon aanpakken maar dat deed ze uit veiligheid niet. Dus reed ze een stukje verder om de schade te bekijken.

Toen we eenmaal gestopt waren kwam onze "lieve" marokaan ook even een kijkje nemen, ik liep op hem af en deelde hem mee wat die zo juist gedaan had, hij begon agressief te worden en begon ons te bedreigen vervolgens begon hij nog even op mijn auto in te trappen om de schade te vergroten. En omdat de politie nog steeds niet bij ons was ben ik weggereden uit veiligheid je weet het namelijk nooit met die gasten.

nu heb ik wel al zijn gegevens, maar ik heb ook vernomen dat hij een erg gevaarlijk iemand is en hij heeft ook gevaarlijke vrienden.

Nu maakt mij dat geen flikker uit, maar hij kan wel zo aan het adres komen van mijn vriendin plus een andere goede vriendin. Nu zit ik dus met een heel groot dilema.

wel aangifte doen of niet?

en als ik het doe wat kunnen de gevolgen zijn?

wat zouden jullie in mijn geval doen??

uit principe moet hij gewoon gestraft worden, alleen de veiligheid van mijn vriendin is veel groter.

alvast bedankt
__________________
~ Wat is Novell NetWare toch bruut ~
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-10-2003, 16:44
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik denk niet dat het veel zin heeft om nu nog aangifte doen omdat de politie niet de situatie ter plekke heeft kunnen bekijken maar het lijkt me toch verstandig om aangifte te doen. Als je dat nodig hebt voor de verzekering dan heb je dat iig gedaan.

Ik zou er dan iig wel bij zeggen dat hij gevaarlijk is en gevaarlijke vrienden heeft en dat jij je zorgen maakt om je vriendin. Of ze er wat mee doen is een tweede maar als er dan wat gebeurd heb je het iig gemeld.

Het lijkt me verstandig dat je probeert of de politie contact met hem wil zoeken in plaats van dat je dat zelf hoeft te doen. Of ze dat willen doen is nog maar de vraag maar proberen kan je altijd.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 21-10-2003, 16:45
Verwijderd
Als hij echt zo gevaarlijk is en als hij om zo iets doordraait zou ik, denk ik, kiezen voor de veiligheid van mensen die ik graag mag (en mezelf) en dus geen aangifte doen.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2003, 16:57
^Rambo^
Avatar van ^Rambo^
^Rambo^ is offline
nee dat denk ik dus ook.

Maar ik heb dus ook vernomen dat zijn ouders heel streng zijn en dat hij de enigste thuis is met zo'n gedrag.

Zijn ouders zijn gewoon nederlanders.

Ik zou dus ook eventueel met zijn ouders kunnen praten hierover, want ik vind het eigenlijk wel belachelijk om voor de kosten op te draaien.

sowieso ben ik dan mijn no claim kwijt die ik nu aan het opbouwen ben

dus het is een erg groot dilema voor me.
__________________
~ Wat is Novell NetWare toch bruut ~
Met citaat reageren
Oud 21-10-2003, 16:59
Verwijderd
Denk je dat hij niet of minder kwaad wordt als je naar zijn ouders gaat?
Met citaat reageren
Oud 21-10-2003, 17:09
iamcj
Avatar van iamcj
iamcj is offline
Ik zou met hem alleen (zonder vrienden, zonder drank) gaan praten. Als jij niet boos wordt, misschien kom je er dan samen wel uit. Leg hem je probleem uit.

Gewoon zakelijk. Ik heb schade, mijn no claim gaat eraan, kunnen we het op jouw wa verzekering verhalen en verder zand erover. (geen aangifte). Want jij doet liever geen aangifte omdat je je noclaim dan verliest. Bijkomend voordeel is dat hij niet naar de politie hoeft. "Een win-win situatie"

Misschien hapt tie, misschien scheld hij je verrot of lacht hij je uit.

Lukt dat niet, probeer het dan via zijn ouders, ook liefst met hem erbij.

Het voordeel daarvan is dat je niet meer met angst over straat hoeft.
__________________
Wie bang is voor morgen, kan niet genieten van vandaag.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2003, 17:10
Verwijderd
Om heel eerlijk te zijn zou ik het er niet bij laten zitten. Ik snap heel goed dat je je zorgen maakt om het welzijn van je vriendin, maar op deze manier kun je dit soort kansloos tuig eigenlijk gewoon zijn gang laten gaan.

Je zegt dat hij je ook heeft bedreigd? In dat geval zou ik daar ook maar aangifte van doen, dat maakt de zaak nog weer wat anders. Ik kan je alleen vertellen wat ik zelf zou doen - en dat is aangifte doen.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2003, 17:13
^Rambo^
Avatar van ^Rambo^
^Rambo^ is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 21-10-2003 @ 17:59:
Denk je dat hij niet of minder kwaad wordt als je naar zijn ouders gaat?
ja kijk mij maakt het niet uit als hij kwaad op mij wordt, als hij maar niks doet tegen mij vriendin.

kijk ik kan hem een keuze bieden

hij betaald een gedeelte van de schade (mijn eigen risico) doet hij dat niet doe ik alsnog aangifte

maar zoals ik er nu over nadenk kan ik dus echt beter niets doen. Want hij zal toch altijd wraak willen

ik ben bang dat ik zelf voor de kosten moet opdraaien, en dat omdat een marokaan iets heeft gesloopt van me..

al had ik geen vriendin had ik die gast aangegeven en nog een keer gepakt ook
__________________
~ Wat is Novell NetWare toch bruut ~
Met citaat reageren
Oud 21-10-2003, 17:15
MissBi@tch
Avatar van MissBi@tch
MissBi@tch is offline
tis idd een beetje moeilijk deze situatie ik begrijp je angst voor je vriendin en ook dat je hem toch niet vrij uit wil laten gaan, maar toch denk ik dat je wel aangifte moet doen want ik denk dat als je ze nu tegenkomt ze je net zo goed uit lopen te zeiken omdat ze denken he dat is dat autootje die we vorige keer lekker beschadigt hebben (en ik denk dat ze t nog een keer zullen doen want zeg nou eerlijk dit sloeg ook nergens op dus ze kicken gewoon op ruzie en problemen) dus ik denk dat je er wel verstandig aan doet aangifte te doen want dan kun je misschien toch de schade nog verhalen op hun en anders lachen ze je keihard uit dat je dit pikt en jij zit met je schade
Met citaat reageren
Oud 21-10-2003, 17:17
Verwijderd
Precies. Om het maar even te vertalen: als je nu niets doet en je eigen schade draagt, ben je voor altijd zijn bitch en weet hij dat hij je altijd weer iets kan flikken. Klinkt hard, en ik snap waarom je je zorgen maakt, maar ik zou het echt niet over mijn kant laten gaan.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2003, 17:18
Verwijderd
Citaat:
^Rambo^ schreef op 21-10-2003 @ 18:13:
maar zoals ik er nu over nadenk kan ik dus echt beter niets doen. Want hij zal toch altijd wraak willen
Dat bedoelde ik ook.

Wat maakt het btw uit dat hij een Marokaan is? Was het minder erg/anders geweest als hij toevallig blank was geweest?
Met citaat reageren
Oud 21-10-2003, 17:23
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 21-10-2003 @ 18:18:
Dat bedoelde ik ook.

Wat maakt het btw uit dat hij een Marokaan is? Was het minder erg/anders geweest als hij toevallig blank was geweest?
Het soort Marokkanen dat er meteen op slaat is over het algemeen iets gevaarlijker als het gaat om eer en achteraf wraak nemen met een groep.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2003, 17:24
Aniken
Avatar van Aniken
Aniken is offline
Verhalen op zijn WA-verzekering? Dat heeft helemaal geen zin, want ik begrijp uit dit verhaal dat de marokkaan geen schade heeft veroorzaakt met zijn auto.
Als hij niet opzettelijk schade heeft veroorzaakt dan zou je het nog op een particuliere aansprakelijkheidsverzekering kunnen verhalen, maar dat geeft ik weinig kans als hij met opzet iets heeft vernield. Dan zal hij hoe dan ook zelf voor de kosten op gaan draaien.
Alleen als je auto casco verzekerd is zou je enige schade aan je auto bij je verzekeringsmaatschappij kunnen verhalen.

Ik zou alsnog aangifte doen, denk ik. Maar hier bereik je verder niet zoveel mee denk ik, tenzij je marokkaan of zn ouders voor de kosten op willen draaien.
En wat betreft de veiligheid van je vriendin.. Als hij echt zo gevaarlijk is als je zegt, zou ik eens goed bekijken of dat het dus inderdaad wel waard is (ik weet niet wat het schadebedrag is?).
Met citaat reageren
Oud 21-10-2003, 17:25
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 21-10-2003 @ 18:23:
Het soort Marokkanen dat er meteen op slaat is over het algemeen iets gevaarlijker als het gaat om eer en achteraf wraak nemen met een groep.
Eer is vaak ook erg afhankelijk van de reactie van de familie ed. Als het daar dus omdraait, dan is het zeker niet verstandig om met zijn ouders te gaan praten. Want juist dan tast hij de eer nog meer aan.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2003, 17:26
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 21-10-2003 @ 18:25:
Eer is vaak ook erg afhankelijk van de reactie van de familie ed.
Op het moment dat je de ouders van zo'n jongen inlicht, speelt het feit dat hij Marokkaan is mogelijk wel een rol. Als je zijn ouders erbij betrekt kan hij dat best wel eens ervaren als een belediging van de familie, of betutteling van zichzelf. Ik noem maar wat.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2003, 17:27
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 21-10-2003 @ 18:26:
Op het moment dat je de ouders van zo'n jongen inlicht, speelt het feit dat hij Marokkaan is mogelijk wel een rol. Als je zijn ouders erbij betrekt kan hij dat best wel eens ervaren als een belediging van de familie, of betutteling van zichzelf. Ik noem maar wat.
En dus lijkt me dat niet verstandig.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2003, 17:38
^Rambo^
Avatar van ^Rambo^
^Rambo^ is offline
het maakt niet uit dat het een marokaan is geweest, want al was het een nederlander dan was het even erg.
__________________
~ Wat is Novell NetWare toch bruut ~
Met citaat reageren
Oud 21-10-2003, 17:39
^Rambo^
Avatar van ^Rambo^
^Rambo^ is offline
en btw zijn ouders zijn nederlands

hij is namelijk geadopteerd
__________________
~ Wat is Novell NetWare toch bruut ~
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Borderline (BL)
MisterDJ
10 11-05-2005 06:11
Levensbeschouwing & Filosofie Bericht van Ben Laden, jaa echt
deen
41 08-08-2004 01:56
Psychologie bureau jeugdhulp
light fighter
28 16-08-2003 12:23
Lifestyle kakkers...
Hoipiepeloi
210 03-08-2003 11:44
Psychologie Schema Therapie/ Leven in je Leven
Rah Digga
26 28-02-2003 10:50
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Pim Fortuyn getaart muhhahaha
HoñeY
156 15-04-2002 16:39


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:46.