Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-09-2004, 09:01
@Moon
@Moon is offline
Ik van plan om administratief werk te gaan doen, maar het probleem is is dat ik geen relevante werkervaring daarvoor heb. *krijg ook nooit de kans dus hoe moet ik dan aan ervaring komen?? * Ik vraag me dan af wat je dan onder het kopje 'Werkervaring' op je cv moet zetten. Toch maar gewoon wat ik ooit voor baantjes heb gehad??
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-09-2004, 09:09
Auntie M
Avatar van Auntie M
Auntie M is offline
beter iets dan niets, en misschien is het niet relevant maar zijn er wel raakvlakken.
__________________
You love me You hate me, You hate to love me You love to hate me...||De Nieuwe Wereld komt eraan!!!! ...
Met citaat reageren
Oud 24-09-2004, 09:14
Verwijderd
Ben je net afgestudeerd, starter dus? > dan zet je je opleiding bovenaan je cv en vermeld je relevante vakken. Daaronder zet je je weekendbaanjes. Of die relevant zijn, maakt niet uit. Poets ze gewoon een beetje op.

Overigens heb je voor administratief zelden ervaring nodig.

Laatst gewijzigd op 24-09-2004 om 09:17.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2004, 10:09
Verwijderd
Een beetje overdrijven kan geen kwaad. (wel een beetje... dus alleen dingen waarvan je zeker weet dat je ze kan)
Met citaat reageren
Oud 24-09-2004, 11:00
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Poets het niet te veel op. Erg veel bedrijven gaan in ieder geval een aantal referenties na.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2004, 11:54
tandenborstel
Avatar van tandenborstel
tandenborstel is offline
Ervaring met Word/Excel ook handig om er op te zetten.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2004, 12:46
Auntie M
Avatar van Auntie M
Auntie M is offline
Citaat:
Chimera schreef op 24-09-2004 @ 12:00 :
Poets het niet te veel op. Erg veel bedrijven gaan in ieder geval een aantal referenties na.
Even ter aanvulling:
Ze kunnen die referenties alleen maar na gaan als jij ze opgeeft. Je mag nooit iemand als referentie opgeven zonder toestemming.
__________________
You love me You hate me, You hate to love me You love to hate me...||De Nieuwe Wereld komt eraan!!!! ...
Met citaat reageren
Oud 24-09-2004, 12:55
Verwijderd
Citaat:
tandenborstel schreef op 24-09-2004 @ 12:54 :
Ervaring met Word/Excel ook handig om er op te zetten.
Als het gaat om administratief werk is ervaring met Exact vooral heel handig.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2004, 13:20
@Moon
@Moon is offline
Citaat:
alluman schreef op 24-09-2004 @ 10:14 :
Ben je net afgestudeerd, starter dus? > dan zet je je opleiding bovenaan je cv en vermeld je relevante vakken. Daaronder zet je je weekendbaanjes. Of die relevant zijn, maakt niet uit. Poets ze gewoon een beetje op.

Overigens heb je voor administratief zelden ervaring nodig.
Ik ben nog niet afgestudeerd, ben pas 2ejaars. Maar ik heb tijdelijk werk gevonden voor een aantal dagen in de week.
Wat betreft het laatste... als ik vacatures tegen kom voor administratief werk vragen ze vragen altijd om ervaring

Ik heb trouwens nog een vraagje. Ik heb zelf eignelijk niet zo heel veel bijbaantjes gehad, maar bij een winkel waar ik zwart heb gewerkt heb ik daar ook het langst gewerkt maar ik vraag me dan af of het dan wel verstandig is om dat dan op me cv te zetten... (niet dat ik zwart heb gewerkt maar dat ik dan bij die winkel heb gewerkt)
Met citaat reageren
Oud 24-09-2004, 13:24
Verwijderd
Wat boeit dat? Gewoon al je werkervaring erop zetten. Als ze al referenties natrekken (wat ze voor een studentenbaantje voor 2-3 dagen in de week vrijwel nooit doen, is mijn ervaring) dan pakken ze natuurlijk alleen de referenties die ze hoog inschatten en waar ze wat aan hebben. Dus ze bellen niet met de Efteling omdat jij daar toevallig eens in de zomer hebt gewerkt vijf jaar geleden.

En verder moet je gewoon eerlijk zijn dat je student bent, nog lang niet afgestudeerd, geen ervaring hebt maar wel snel leert en dergelijke. Ik heb ook niet zoveel relevante werkervaring maar ben tot nu toe overal nog aan de bak gekomen, het gaat er maar puur om hoe je je presenteert. Je hebt er ook niets aan dat je daar binnenkomt omdat men denkt dat je ervaring hebt, maar je blijkt er dan geen drol van te kunnen.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2004, 15:14
Verwijderd
Citaat:
Auntie M schreef op 24-09-2004 @ 13:46 :
Even ter aanvulling:
Ze kunnen die referenties alleen maar na gaan als jij ze opgeeft. Je mag nooit iemand als referentie opgeven zonder toestemming.
...daarom zet je er nooit referenties op. Als ze referenties van je willen, dan vragen ze dat op je sollicitatiegesprek. En dan zeg je gewoon dat je je referenties nog op de hoogte moet brengen. Klaar. Is een heel normale gang van zaken.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2004, 09:26
Verwijderd
Ja, ze vragen altijd om ervaring, maar tegelijktijd willen ze zo jong mogelijke mensen aannemen. Weet je, de aanhouder wint. Ik had dan wel een diploma maar geen ervaring (medisch secretaresse) en ik heb 12 sollicitatiegesprekken gehad. Nog veel meer brieven verstuurd. En toen kwam ik in een ziekenhuis, die toch wel wat in me zagen, gewoon mazzel dus! En eigenlijk gaat het gewoon prima, zonder die ervaring...
Met citaat reageren
Oud 29-09-2004, 09:27
Verwijderd
Oja ik zou zeker wel al je werkervaring neerzetten. Iemand die al veel gewerkt heeft in een winkel ofzo, heeft toch wat meer 'levenservaring' en mensenkennis etc. dan iemand die nog nooit heeft gewerkt. Bovendien denk ik dat je dan minder snel opgeeft.

Bedenk wat verder voor de baan nodig is (inderdaad dingen als Word) en ga na wat je allemaal al kan.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2004, 15:50
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Typdiploma is ook handig om te vermelden als je administratief werk wilt gaan doen als bijbaantje (al kan bijna iedereen dat tegenwoordig wel maar een diploma staat mooi, als je het hebt).
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren CV Buiteland
Kwark89
3 24-02-2008 11:48
Werk, Geld & Recht Lastige dingen bij het maken van een cv
Verwijderd
18 12-01-2008 19:45
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Een CV maken?
Oktay-Y
8 04-05-2007 20:15
Huiswerkvragen: Exacte vakken [NA] Cv-ketel vervangen...
Ndimension
8 12-09-2004 11:39
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Sollicitatiebrief + CV
Balance
10 13-01-2004 20:35
Werk, Geld & Recht Wie kan me helpen met m'n Turkse CV?
Yolcu
0 18-10-2003 19:19


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:58.