Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-05-2008, 14:29
Dimitriweezy
Dimitriweezy is offline
Hallo,

Ik ben een jongen van 14 jaar en ben druk op zoek ( al 3 maanden) naar een bijbaantje, het probleem is ik vind niks.
Ik zoek wat in de richting van 2-5 uurtjes per week werken en dan ongeveer 5 euro per uur.
Ik had eerst een krantenwijk gevonden dat 6 uur per week was ( 6 dagen achtereen) en 5 euro per uur maar helaas was het niet in mijn wijk.
Ik woon in hooffddorp en zoek dus gewoon een leuke bijbaan waarbij ik minimaal 60 euro in de maand kan verdienen.
Kunnen jullie me helpen?
(Ik heb al gekeken op sites als bijbanen.nl en scholierenwerk, helaas tevergeefs.)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-05-2008, 16:41
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Als 14-jarige mag je helaas nog niet zoveel doen, dus ik zou toch een zo'n krantenwijk overwegen ook al is het een paar wijken verder.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2008, 16:47
Vinniebar
Avatar van Vinniebar
Vinniebar is offline
Mag je van je mama niet voorbij de stoplichten ofzo?
Wel erg zwak als je per se in je eigen wijk wilt...
Met citaat reageren
Oud 31-05-2008, 18:43
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Hang een briefje op in de supermarkt dat je in je wijk wel wilt oppassen/grasmaaien/auto wassen oid?
Met citaat reageren
Oud 01-06-2008, 08:41
Dimitriweezy
Dimitriweezy is offline
Citaat:
Mag je van je mama niet voorbij de stoplichten ofzo?
Wel erg zwak als je per se in je eigen wijk wilt...
Daar gaat het niet om, ik ben elke dag gemiddeld 3 uur uit school en de wijk is 6 kilometer van me huis, dus eerst werden de kranten gebracht om 16.00 en dan tot half 6 lopen en dan om half 7 eten. Dan zou ik helemaal geen vrije tijd meer over hebben.

Nonaj wel een goed idee maar hoe verdient dat?
Met citaat reageren
Oud 01-06-2008, 12:59
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Daar gaat het niet om, ik ben elke dag gemiddeld 3 uur uit school en de wijk is 6 kilometer van me huis, dus eerst werden de kranten gebracht om 16.00 en dan tot half 6 lopen en dan om half 7 eten. Dan zou ik helemaal geen vrije tijd meer over hebben.

Nonaj wel een goed idee maar hoe verdient dat?
Maar het gaat maar om 1 dagje in de week toch
Het idee van een bijbaantje is wel dat je er wat vrije tijd voor inlevert, dus het kan betekenen dat je op 1 dag in de week inderdaad even geen tijd meer hebt voor andere dingen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2008, 19:52
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Maar het gaat maar om 1 dagje in de week toch
Het idee van een bijbaantje is wel dat je er wat vrije tijd voor inlevert, dus het kan betekenen dat je op 1 dag in de week inderdaad even geen tijd meer hebt voor andere dingen.
Zo te lezen ging het om zes dagen in de week, dus dat begrijp ik wel

Verder heb je hoge eisen, als je op je 14e al €5 per uur wilt verdienen! Het minimumjeugdloon is op je 15e maar €2.31! Pas op je 21e jaar is het minimumjeugdloon (hoger dan) €5

De meeste banen (zoals vakkenvuller, postbode, horeca) verdienen net iets meer dan het minimumloon. En daar mag je pas beginnen als je 15 bent.

Op je 14e kan je dus alleen maar denken aan kranten of folders rondbrengen, werken in tuinderijen (tomaten plukken etc) of simpele klusjes zoals Nonaj zegt. Ik verwacht dat ze je daar ongeveer €2.50 per uur zullen betalen
__________________
<):o)
Met citaat reageren
Oud 02-06-2008, 09:34
Verwijderd
krantenwijken lijken veel te betalen maar als je ziet hoeveel je moet doen...
maar ik zou maar in de kas gaan staan oid, meer zit er niet in...
Met citaat reageren
Oud 02-06-2008, 23:21
Klaas-Jan
Klaas-Jan is offline
Waarom moet je perse al een bijbaan hebben? Heb je het geld dringend nodig, of doe je het omdat 'iedereen'een baantje heeft? Voor dat hongerloontje van 2,50 per uur zal ik de tijd niet verdoen. Gewoon wachten tot je wat ouder bent en meer kunt verdienen is mijn mening.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2008, 23:42
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Sommige mensen zijn niet te lui om alles maar door hun ouders te laten betalen, of hebben ouders die niet zo gek zijn om alles voor hun kind te betalen. Als je meer wilt uitgeven dan je zakgeld toelaat, dan moet je er ook voor werken.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 02-06-2008, 23:45
Verwijderd
Kinderen behoren niet te werken, wacht maar gewoon tot je 16 bent en wees blij dat je nog niet hoeft te werken.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2008, 03:08
itgamer
itgamer is offline
Gewoon naar de plaatselijke albert heijn gaan
Met citaat reageren
Oud 03-06-2008, 16:59
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
€5 per uur voor een 14-jarige is echt heel erg veel. Dan begrijp ik dat je geen baant vindt als je zulke hoge eisen stelt!
Probeer realistischer te zijn en zoek daar een baan bij. Of wacht tot je 15 bent en meld je inderdaad bij een supermarkt of andere plek waar veel jongeren werken / je gemakkelijk aan een baan kunt komen. Dat je dan minder verdient, tja.. je wil werken en wat geld hebben of niet.

Ik ben 23 en verdien ook geen €10,- per uur.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2008, 17:48
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
Daar gaat het niet om, ik ben elke dag gemiddeld 3 uur uit school en de wijk is 6 kilometer van me huis, dus eerst werden de kranten gebracht om 16.00 en dan tot half 6 lopen en dan om half 7 eten. Dan zou ik helemaal geen vrije tijd meer over hebben.

Nonaj wel een goed idee maar hoe verdient dat?
Geen idee, ik begon pas te werken toen ik 15 was (in de buurtsuper).

Toen kreeg ik f 6,60 dus omgerekend 3 euro...
Met citaat reageren
Oud 03-06-2008, 20:11
Verwijderd
onderneem je eigen zaak, water + schoonmaak middel en adverteren voor schoonmaken..
je kan zo ondernemen jongen!
Met citaat reageren
Oud 04-06-2008, 00:07
Nienna*
Avatar van Nienna*
Nienna* is offline
Citaat:
Gewoon naar de plaatselijke albert heijn gaan

Als het goed is, wordt hij niet aangenomen; daar moet je vijftien voor zijn.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2008, 00:13
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Citaat:
onderneem je eigen zaak, water + schoonmaak middel en adverteren voor schoonmaken..
je kan zo ondernemen jongen!
Komt iets meer bij kijken dan een emmertje en een sponsje, plus de vraag hoe vaak hij wordt gevraagd vanwege zijn leeftijd.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2008, 06:26
Verwijderd
Citaat:
Komt iets meer bij kijken dan een emmertje en een sponsje, plus de vraag hoe vaak hij wordt gevraagd vanwege zijn leeftijd.
Dat weet ik ook wel, maar bedoel gewoon, je kan zoveel ondernemen, zelfs op jonge leeftijd!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 04-06-2008, 19:02
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Als het goed is, wordt hij niet aangenomen; daar moet je vijftien voor zijn.
Nope voor op zaterdag mag je ook 14 zijn.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 09-06-2008, 16:00
myrtheoverbeek
myrtheoverbeek is offline
heei,
ik zit met het zelfde probleem. ik ben ook 14 en ehb een kranten wijk, maar dat is heel veel werk en het is vaak slecht weer en onstettend stom werk!! dus ik snap je probleem.
je kan ook oppassen bij kleine kinderen. in de buurt of bij kennissen.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2008, 16:02
myrtheoverbeek
myrtheoverbeek is offline
Citaat:
krantenwijken lijken veel te betalen maar als je ziet hoeveel je moet doen...
maar ik zou maar in de kas gaan staan oid, meer zit er niet in...
alleen er zijn lang niet overal van die kassen. als je in de stad woont moet je eerst een uur fietsen ofzo.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2008, 18:45
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Citaat:
alleen er zijn lang niet overal van die kassen. als je in de stad woont moet je eerst een uur fietsen ofzo.
Bij mij in de stad (iig in de zomer) worden speciale busjes ingezet die je naar de kassen buiten de stad brengen. Daar maken scholieren hier nog behoorlijk gebruik van. Maar dat hoeft ook niet overal zo te zijn.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2008, 13:34
ismael01
ismael01 is offline
Als je 13 of 14 jaar bent, mag je op schooldagen maximaal twee uur per dag en maximaal twaalf uur per week klusjes rond het huis en in de buurt doen. Denk aan auto wassen, helpen op een kinderboerderij, helpen in een gezinshuishouding enzovoort.

Als het huis waar je woont en de winkel of het land- en tuinbouwbedrijf één geheel vormen, mag je meehelpen in het bedrijf van je ouders, maar maximaal zeven uur en op een schooldag maximaal twee uur.

Op vrije dagen mag je helpen bij licht niet-industrieel werk. Het gaat dan om het verrichten van hand- en spandiensten en dus niet om zelfstandig werk. En er moet altijd op de werkvloer iemand zijn die toezicht houdt. Op zaterdag mag je mag zeven uur werken, waarbij je zeven uur in de ochtend mag beginnen.

Als 14-jarige mag je stage lopen. Dat mag echter alleen wanneer er een stageovereenkomst is gesloten tussen de school en het bedrijf. Of wanneer burgemeester en wethouders een verzoek tot vervangende leerplicht hebben goedgekeurd. Een stageovereenkomst moet ook ondertekend worden door je ouders of verzorgers.

Je mag ook meewerken aan uitvoeringen. Vanaf 13 jaar mag je 24 keer per jaar optreden.

Als 13- en 14-jarige mag je ook werken in het kader van een werkstraf.

Laatst gewijzigd op 08-07-2008 om 17:44. Reden: Link verwijderd.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2008, 08:26
robbieh
robbieh is offline
Haha 5 euro per uur verdiennen! dan moet je gaan zwart werken ofzo?????
Ik werk vanaf mijn 13e (ben nu 14) al in een winkel.
Daar verdiende ik op mijn 13e 2,25 en op me 14e 2.75
Tevens werk ik nu bij albert heijn. (Ff tussen ons elke winkel gaat het anders aanpakken binnekort dat ze meer vakknvullers nodig hebben)
Bij albert heijn verdien ik 2,93 per uur. Ik werk in mijn vakantie elke dag 2,5 uurtjes. Na de vakantie kijk ik het aan met school dus mishcien 1 dag minder.
En dan verdien ik rond de 150 a 200 euro in de maand(A)Voor 2,5 uur per dag
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Wat is een leuke bijbaan?
Guinie
2 15-12-2014 09:25
Werk, Geld & Recht Hebben jullie een bijbaan?
django023
42 20-08-2011 20:17
Werk, Geld & Recht Waar kan je als 23 jarige goed werken? (bijbaan)
Atelier Madame
4 22-07-2011 22:23
Werk, Geld & Recht 2de bijbaan
timvl
8 07-07-2006 08:53
Werk, Geld & Recht Vraagje over een bijbaantje.
Suqeunse
13 17-06-2005 16:03
Werk, Geld & Recht Hoe kom ik in godsnaam aan een bijbaantje ??!
Str0nk
10 31-12-2003 13:33


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:21.