Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-09-2011, 16:55
Simon
Avatar van Simon
Simon is offline
Wisten jullie al dat ze op zoek zijn naar een Jonge Dichter des Vaderlands? Ziet eruit als een erg tof (en prestigieus) gebeuren. Je moet tussen de 16 en 18 zijn enneh.. goed kunnen dichten, schat ik zo in.

Kende jullie de wedstrijd? Inschrijven kan hierrrr: http://www.poeziepaleis.nl/projecten...derlands/start Succes!
__________________
Dat internet heeft wel wat. twitter.com/scholieren of simon@scholieren.com
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-09-2011, 17:02
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Ja dat wist ik, want die werd officieel geopend bij Doe Maar Dicht Maar dit jaar, en daar was ik toevallig want finalist.
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Oud 06-09-2011, 17:17
Noinin
Avatar van Noinin
Noinin is offline
Ik ben niet jong meer?

harsh.
__________________
I was working on the proof of one of my poems all the morning, and took out a comma.
In the afternoon I put it back again. - Oscar Wilde
Met citaat reageren
Oud 06-09-2011, 17:23
Simon
Avatar van Simon
Simon is offline
Citaat:
Ik ben niet jong meer?

harsh.
Wellicht dat dit gevoel van buitensluiting leidt tot een mooi gedicht.
__________________
Dat internet heeft wel wat. twitter.com/scholieren of simon@scholieren.com
Met citaat reageren
Oud 06-09-2011, 18:14
Ratatouille
Avatar van Ratatouille
Ratatouille is offline
Leuk, misschien prikkelt dit de geest weer eens
Met citaat reageren
Oud 06-09-2011, 19:01
Bright Blue
Bright Blue is offline
Oh dit is echt heeel vet. Ik wist niet dat dit bestond. Ik ga zeker weten mee doen!
__________________
mijn handtekening
Met citaat reageren
Oud 06-09-2011, 19:24
boet
Avatar van boet
boet is offline
Citaat:
Ja dat wist ik, want die werd officieel geopend bij Doe Maar Dicht Maar dit jaar, en daar was ik toevallig want finalist.
offtopic:
Oh, ik ook

Vind het jammer dat ik niet mee kan doen (ben 14)
Met citaat reageren
Oud 06-09-2011, 19:58
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Jij was geen finalist!
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Oud 16-10-2011, 21:23
Ratatouille
Avatar van Ratatouille
Ratatouille is offline
Even een grote up

Wil graag meedoen, maar ik heb een vraag in het algemeen. Dit is wat er staat:

Citaat:
Spelregels
•Stuur via het formulier op deze site vier gedichten in, waarvan
twee gebaseerd zijn op een actuele gebeurtenis
Zou het ook een persoonlijke actuele gebeurtenis mogen zijn? Dus niet iets wat in het nieuws komt, maar gewoon iets uit je omgeving, familie of vrienden?
Met citaat reageren
Oud 16-10-2011, 21:30
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Dat was wat ik eerst dacht, en toen las ik het zo op de site, en toen ging ik heul twijfelen. Maar misschien is het een mailtje aan het poëziepaleis (denk ik) waard? Want het lukt me een soort van helemaal niet om over een actuele gebeurtenis te dichten.
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Oud 17-10-2011, 21:49
Ratatouille
Avatar van Ratatouille
Ratatouille is offline
Citaat:
Dat was wat ik eerst dacht, en toen las ik het zo op de site, en toen ging ik heul twijfelen. Maar misschien is het een mailtje aan het poëziepaleis (denk ik) waard? Want het lukt me een soort van helemaal niet om over een actuele gebeurtenis te dichten.
Nee, ik kan ook niet echt inspiratie halen uit het monarchiedebat of de economische crisis.. Een mailtje sturen is misschien wel een goed idee, als we dat beiden doen krijgen we zeker een antwoord. Ik ga er morgen weer naar kijken
Met citaat reageren
Oud 18-10-2011, 11:53
Ratatouille
Avatar van Ratatouille
Ratatouille is offline
Hoe snel de mail tegenwoordig al niet gaat.

Ik citeer:

Citaat:
Het mag beide maar soms is het beter om te kiezen voor een onderwerp dat bij het publiek algemeen bekend is, dan spreekt het vaak meer mensen aan.
Veel succes! We zien je inzendingen wel verschijnen.

Met vriendelijke groet,
Dus het mag wel, maar ze raden het niet aan
Met citaat reageren
Oud 18-10-2011, 11:56
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Yessssssss. Dat maakt het wel iets makkelijk. En meer kans met een inzending over niet aan te raden onderwerpen dan géén inzending, toch?
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Oud 27-10-2011, 17:02
Simon
Avatar van Simon
Simon is offline
Nieuwtje: http://www.scholieren.com/artikel/17...des-vaderlands

De winnaar van de JDDV-verkiezing zal zijn/haar gedichten gepubliceerd zien op Scholieren.com in 2012-2013. We zijn het exclusieve platform waar de gedichten gepubliceerd worden. Oftewel: sowieso een paar duizend lezers per gedicht.
__________________
Dat internet heeft wel wat. twitter.com/scholieren of simon@scholieren.com
Met citaat reageren
Oud 27-10-2011, 18:07
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Had ik al gezien, ja. Jullie hebben toevallig geen behoefte aan een extra dichtredacteur? ;d;D:;d
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Oud 28-10-2011, 10:36
Simon
Avatar van Simon
Simon is offline
Citaat:
Had ik al gezien, ja. Jullie hebben toevallig geen behoefte aan een extra dichtredacteur? ;d;D:;d
Als jij die wedstrijd nou eens zou winnen.

We hebben in het verleden wel eens een dichtwedstrijdje georganiseerd i.s.m. het forum. Zie: http://www.scholieren.com/archief?ar...dichtwedstrijd
__________________
Dat internet heeft wel wat. twitter.com/scholieren of simon@scholieren.com
Met citaat reageren
Oud 28-10-2011, 12:53
Bright Blue
Bright Blue is offline
Als ze die actualiteit er nou uit zouden halen...
__________________
mijn handtekening
Met citaat reageren
Oud 28-10-2011, 14:35
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Citaat:
Als jij die wedstrijd nou eens zou winnen.

We hebben in het verleden wel eens een dichtwedstrijdje georganiseerd i.s.m. het forum. Zie: http://www.scholieren.com/archief?ar...dichtwedstrijd
Ja, hé, die stomme actualiteit speelt me parten! Ik doe wat ik kan, hoor.

En er zijn nog steeds gedichtenwedstrijden hier (de laatste nog vrij recent, over 'waarom je mensen niet als huisdieren moet houden'), alleen die blijven altijd bij DoP en de DoPmensen.
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 30-10-2011, 18:58
Ratatouille
Avatar van Ratatouille
Ratatouille is offline
Zo, ich bin dabei. Althans, mijn gedichten heb ik ingestuurd
Met citaat reageren
Oud 30-10-2011, 20:12
Bright Blue
Bright Blue is offline
Ik ga denk ik echt wachten tot het laatste moment. Morgen kan het ook nog, toch?
__________________
mijn handtekening
Met citaat reageren
Oud 30-10-2011, 20:13
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Ik vind dat morgen ook kan! En bij dmdm (en dat is ook deel van de organisatie) heb ik wel eens gelezen dat iemand nog een stukkie later vroeg 'mag ik nog inzenden?' en dat het was 'johhh, we zijn nog lang niet door de stapel heen, dus zendt maar in!' - moraal: bleek het morgen onverhoopt ná de deadline te zijn, dan denk ik niet dat het echt een probleem is om alsnog in te zenden.
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Oud 30-10-2011, 20:18
Bright Blue
Bright Blue is offline
Er staat ook tot en met 31 oktober. Dus het moet morgen ook nog kunnen officieel.

Ik heb alleen nog steeds geen keuze gemaakt. Hm.
__________________
mijn handtekening
Met citaat reageren
Oud 10-11-2011, 18:23
Ratatouille
Avatar van Ratatouille
Ratatouille is offline
Volgens de Facebook moet je morgen je mail/post in de gaten houden Oftewel, er wordt bekend gemaakt wie er door zijn naar de masterclass. Laten we hopen op een afgevaardigde van het DoP
Met citaat reageren
Oud 10-11-2011, 18:26
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Oh ja, goh, zeg dat vandaag. Dan zit ik vanaf nu de hele tijd OMG OMG OMG en mezelf alvast voor te bereiden op teleurstellingen enzo.

En maar hopen van wel ja!
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Oud 11-11-2011, 09:12
Verwijderd
Ik wou alleen even melden dat ik ook in spanning afwacht /mee-lezer.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-11-2011, 12:23
Dingaantouwtje
Avatar van Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Ik ben finalist Kreeg net een mailtje.
__________________
Zeg maar Jan.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2011, 12:36
Bright Blue
Bright Blue is offline
Yes finalist!
__________________
mijn handtekening
Met citaat reageren
Oud 11-11-2011, 15:07
Ratatouille
Avatar van Ratatouille
Ratatouille is offline
Ik niet

Citaat:
Beste jonge dichter,

Gisteren heeft de jury 15 finalisten geselecteerd voor het masterclassweekend, helaas ben je niet uitgekozen door de jury.
We hebben wel gezien dat de kwaliteit van de inzendingen hoog was.
We laten je gedichten daarom ook meetellen als inzending voor Doe Maar Dicht Maar, de landelijke dichtwedstrijd voor het VO.
Begin maart worden de 100 winnaars (die een plekje krijgen in de bundel) van DMDM bekendgemaakt en uitgenodigd voor het festival.
De winnaars krijgen een brief thuis en de namen worden op de website gepubliceerd. Nog even afwachten dus!
Ik ben benieuwd of ze mijn gedichten echt van hoge kwaliteit vonden. Hihi
Met citaat reageren
Oud 11-11-2011, 15:17
Ratatouille
Avatar van Ratatouille
Ratatouille is offline
Trouwens, gefeliciteerd. Wel een beetje balen dat ik de enige ben die niet door is, maar ik ga jullie zeker aanmoedigen waar nodig
Met citaat reageren
Oud 11-11-2011, 15:35
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
En ik ben ook innnnnnn. Maar welke idioot heeft Delfzijl als masterclassplaats verzonnen? Lekker centraal enzo.
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Oud 11-11-2011, 16:08
Dingaantouwtje
Avatar van Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Citaat:
En ik ben ook innnnnnn. Maar welke idioot heeft Delfzijl als masterclassplaats verzonnen? Lekker centraal enzo.
Ja, belachelijk . Ik moet trouwens de zaterdags al vet vroeg weg :') 19.00 in Leeuwarden verplichtingen enzo. En zondag ook, maar dan is het om 16.00 al afgelopen. Heb mijn bootjegedicht al af ook.
__________________
Zeg maar Jan.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2011, 16:09
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Ja maar jij woont nog in Leeuwarden/ergens in die hoek, ik moet met de trein eerst helemaal nog om het IJselmeer heen tjoeken! Ik ben volgens mij 4 à 5 uur kwijt aan trein, dus zeker 5 uur reistijd. Waarom niet gewoon Utrecht?

Edit: oh wacht, je moet tussendoor ook nog ergens weg? Lekker handig dan. Met je filmavond toch?
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Oud 11-11-2011, 16:11
Bright Blue
Bright Blue is offline
Citaat:
En ik ben ook innnnnnn. Maar welke idioot heeft Delfzijl als masterclassplaats verzonnen? Lekker centraal enzo.
Voor mij is het lekker dichtbij juist

Maar gefeliciteerd!
__________________
mijn handtekening
Met citaat reageren
Oud 11-11-2011, 16:12
Bright Blue
Bright Blue is offline
Citaat:
Trouwens, gefeliciteerd. Wel een beetje balen dat ik de enige ben die niet door is, maar ik ga jullie zeker aanmoedigen waar nodig
Wat jammer dat je niet door bent zeg!
__________________
mijn handtekening
Met citaat reageren
Oud 11-11-2011, 16:27
Dingaantouwtje
Avatar van Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Citaat:
Ja maar jij woont nog in Leeuwarden/ergens in die hoek, ik moet met de trein eerst helemaal nog om het IJselmeer heen tjoeken! Ik ben volgens mij 4 à 5 uur kwijt aan trein, dus zeker 5 uur reistijd. Waarom niet gewoon Utrecht?

Edit: oh wacht, je moet tussendoor ook nog ergens weg? Lekker handig dan. Met je filmavond toch?
Ja, ik heb verdomme al mijn vrienden in de bioscoop zitten dan :') Ik ben daar 21.00 klaar, kom ik dan die kant weer optsjoeken :') Misschien. Er worden oplossingen bedacht.
__________________
Zeg maar Jan.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2011, 18:10
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Gefeliciteerd DaT, BB en Em.!

En, Ratatouille, jammer dat je niet door bent!
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 11-11-2011, 22:01
Verwijderd
Gefeliciteerd DaT, BB en Em.!
Met citaat reageren
Oud 11-11-2011, 22:27
Lizcake
Avatar van Lizcake
Lizcake is offline
Via google stuitte ik toevallig op dit topic, ook ik ben finalist Gefeliciteerd medestrijders. Idd Delfzijl, vreselijk uitgekozen.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2011, 22:41
Dingaantouwtje
Avatar van Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Haha, grappig. Ik zie mezelf inderdaad ook wel googlen en dan op een vreemd forum terecht komen Wel blijven hangen nu hoor! Zie je over twee weken!
__________________
Zeg maar Jan.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2011, 11:51
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Citaat:
Haha, grappig. Ik zie mezelf inderdaad ook wel googlen en dan op een vreemd forum terecht komen Wel blijven hangen nu hoor! Zie je over twee weken!
http://puberpoezie.nl/#/?dept=lees&id=7301


Maar da's zonder googlen.
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Oud 12-11-2011, 12:00
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Citaat:
Via google stuitte ik toevallig op dit topic, ook ik ben finalist Gefeliciteerd medestrijders. Idd Delfzijl, vreselijk uitgekozen.
Leuk, zo'n gebruikersnaam. Maar zo te zien ben jij Eliza, en niet Lize. Leuk, van die gelijkende namen. Alhoewel het in mijn geval natuurlijk ook niet per definitie duidelijk is of ik Emma of Emmeke ben, maar ik ben Emmeke, dus.
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Oud 12-11-2011, 22:24
Lizcake
Avatar van Lizcake
Lizcake is offline
Citaat:
Leuk, zo'n gebruikersnaam. Maar zo te zien ben jij Eliza, en niet Lize. Leuk, van die gelijkende namen. Alhoewel het in mijn geval natuurlijk ook niet per definitie duidelijk is of ik Emma of Emmeke ben, maar ik ben Emmeke, dus.
EMMEKE. My god, it's a small, small world. Dit is ook m'n twitternaam en ik vind Eliza zo saai :'D. Ik denk dat ik me maar eens ga introduceren hier..
Met citaat reageren
Oud 13-11-2011, 13:23
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Oh, oké. Maar ik zie dat je 15 bent (oké, eigenlijk las ik het ) en ik weet niet zeker of je dan wel echt door mag. In ieder geval hadden ze twee jaar geleden bij DMDM iemand in de finale die al op 't hoger onderwijs zat (universiteit in zijn geval) en dan mag je dus niet meer meedoen. Die is op het laatste moment nog gediskwalificeerd waardoor we met negen finalisten waren ipv met tien. Schijnbaar zijn ze niet altijd even scherp wat dat betreft. Al vind ik dat eigenlijk mensen van 15 ook mee zouden mogen doen, zodat mensen met even leeftijden even vaak mee kunnen doen als mensen met oneven leeftijden, want als ik me goed herinner is de verkiezing om de twéé jaar en mag je alleen meedoen als je 16, 17 of 18 bent. Dus ben je 16, kan je op je 18e nog een keer meedoen, heb je een oneven leeftijd, kun je alleen op je 17e meedoen.

En het is inderdaad best klein. Als je bedenkt dat ik door combinatie van hier & pp & doemaardichtmaarfinale nu zes van de veertien andere finalisten ken...
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Oud 14-11-2011, 18:59
Lizcake
Avatar van Lizcake
Lizcake is offline
Ik mag idd misschien toch niet meer meedoen x.x Mijn moeder had gebeld voor de zekerheid, en de vrouw die het had beoordeeld zei dus dat het totaal langs haar heengegaan was dat ik 15 ben want zij behandelt de administratieformuliertjes niet. Hoewel het tegen de regels is, ben ik tóch geclassificeerd als kandidaat wat in mijn optiek fout is, kijken ze niet eens naar die aanmeldformulieren voor ze iemand als kandidaat bestempelen? Ze zouden overleggen en vanavond/morgen bellen. Lijkt me echt flauw als blijkt dat ik toch niet mee mag doen ;(
Met citaat reageren
Oud 14-11-2011, 19:13
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Ik hoop dat je gewoon mee mag doen. Alhoewel, tenzij je te goede gedichten heb, want concurrentie kan maar beter niet meedoen! (grapje )

En je móet toch een nieuw gedicht schrijven over zee, en je mág een nieuw actualiteitengedicht schrijven? En op welke gedichten word je nu precies beoordeeld? Want heel stiekem vind ik mijn actualiteitengedichten niet zo heel erg supertof, dus misschien probeer ik die te herschrijven (als dat lukt ).
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Oud 14-11-2011, 21:14
Ratatouille
Avatar van Ratatouille
Ratatouille is offline
Over zee?
Met citaat reageren
Oud 16-11-2011, 19:45
Bright Blue
Bright Blue is offline
Zeg jongens, dat gedicht over zee, haven of scheepvaart, moet een van die onderwerpen echt het hoofdonderwerp zijn, of mag het daar ook slechts elementen van bevatten?
__________________
mijn handtekening
Met citaat reageren
Oud 16-11-2011, 22:31
Dingaantouwtje
Avatar van Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Hij komt te hangen in een haven. Vul zelf in
__________________
Zeg maar Jan.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Jonge Dichter des Vaderlands, stemmen nodig!
Bright Blue
2 08-05-2012 20:23
Verhalen & Gedichten Poëzie clip JDDV
Bright Blue
6 04-05-2012 20:42
Verhalen & Gedichten [JDDV] Feleciteer hier Bright Blue!
Em.
17 29-04-2012 15:25
De Kantine Vertel iets over de forummer boven je #1008
Verwijderd
500 16-01-2012 19:38
Verhalen & Gedichten Mag ik je mening?
Caterpillar
6 06-01-2012 16:17


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:55.