Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-01-2003, 16:18
PsychoBoy
PsychoBoy is offline
Ja ik weet dat je kan folders-lopen maar dat vind ik niks,

Wat voor banen zijn er voor 13 jarigen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-01-2003, 17:20
marlies
Avatar van marlies
marlies is offline
Mijn vraag, waarom wil je zo graag werken als je pas 13 bent? Zorg ervoor dat je op de opleiding terecht komt, waar je wat mee kan. (dus niet maar een beetje gaan lanterfanten en dan op je 16e erachter komen dat je de eerste paar jaar van de middelbare wat meer had moeten doen)
Werk lekker voor school en geniet voor de rest van je vrije tijd. Als je geld nodig hebt, was dan de auto van je ouders ofzo.
__________________
Als ik later groot ben, trouw ik met kermit de kikker :p | Tel wat je hebt, niet wat je mist
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 17:27
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
Vakken vullen kan dat vast al wel.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 17:32
Verwijderd
Citaat:
Boogie schreef:
Vakken vullen kan dat vast al wel.
Moet je vaak (altijd?) minstens 15 of 16 jaar voor zijn...hier iig wel. Ik zou niet weten wat je met 13 jaar kan doen...sorry.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 17:45
Yezzica
Yezzica is offline
Hema!! heb op mn 13e LEGAAL bij de Hema gewerkt, maar verschilt wel per hema of dat mag, moet je maar ff navraag doen! Verderppassen, auto's wassen, honden uitlaten......En tsja als je echt geld nodig heb zul je er toch wat voor moeten doen, krantenlopen is niet alles, maar in een supermarkt werken ofsow ook neit hoor!! ben nu 14 en werk in het restaurant van een kennis (das dus wel zwart) maar hartstikke leuk werk!
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 18:03
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
toen ik 13 was heb ik stekjes geknipt.
Ik moest daarvoor wel een half uur fietsen, omdat dat het enige bedrijf was dat 13-jarigen aannam. Veel zul je er dus niet vinden, maar mss is d'r in je buurt iets?

Oh ja, verwacht er niet veel van. Bij mij waren de omstandigheden erg slecht (want tja, een 13 jarigen zal dat toch niet gauw gaan melden omdat hij/zij nergens anders een baan zal vinden) en het betaalde echt super slecht!!!
Met folders verdien je veel meer en dat is minder werk.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 18:50
Verwijderd
m'n broertje mag de auto wassen van mijn ouders, en in de tuin werken.. wat zou je zelf eigenlijk willen doen?
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 20:05
DaTommy
DaTommy is offline
Citaat:
marlies schreef:
Mijn vraag, waarom wil je zo graag werken als je pas 13 bent? Zorg ervoor dat je op de opleiding terecht komt, waar je wat mee kan. (dus niet maar een beetje gaan lanterfanten en dan op je 16e erachter komen dat je de eerste paar jaar van de middelbare wat meer had moeten doen)
Werk lekker voor school en geniet voor de rest van je vrije tijd. Als je geld nodig hebt, was dan de auto van je ouders ofzo.
Ik heb al een bijbaantje vanaf mijn 12e, en met mijn opleiding zit het ook allemaal goed hoor.. Snap niet waarom je dan niet zou kunnen gaan werken

Verder werkte ik op die leeftijd in een champignonkwekerij, verdiende daar ook nog redelijk wat.
__________________
Geniet nooit met mate
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 22:17
battlestar
Avatar van battlestar
battlestar is offline
prei poten & aardbeien plukken deed ik toen, en oppassen.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 22:39
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
je moet wel goed zoeken wil je iets vinden. ik heb toen gewoon folders gelopen voor m'n extra zakcentje.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 23-01-2003, 04:03
Blizz
Avatar van Blizz
Blizz is offline
Citaat:
DaTommy schreef:
Ik heb al een bijbaantje vanaf mijn 12e, en met mijn opleiding zit het ook allemaal goed hoor.. Snap niet waarom je dan niet zou kunnen gaan werken

Verder werkte ik op die leeftijd in een champignonkwekerij, verdiende daar ook nog redelijk wat.
idd ik zie ook het probleem niet, ik heb ook een zusje die bijna 16 is en nog nooit gewerkt is en ondertussen wel op kosten van m'n ouders ziekelijk veel kleren koopt (world is unfair ) terwijl ik ook al vanaf m'n 13e werk + school geen probleem.
__________________
http://www.twistedmojo.com/la.html
Met citaat reageren
Oud 23-01-2003, 10:18
PsychoBoy
PsychoBoy is offline
Ik heb binnenkort een domeinnaam en dat eist al mijn zakgeld, ik ga extra sparen voor dingen, snapje?

dus...

Ik wil gewoon een gepast bijbaantje...
Met citaat reageren
Oud 23-01-2003, 12:26
Verwijderd
vraag kleine bedrijven of je ook een website voor hun mag maken als je veel ervaring hebt tenminste
Met citaat reageren
Oud 23-01-2003, 16:57
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
marianne22 schreef:
vraag kleine bedrijven of je ook een website voor hun mag maken als je veel ervaring hebt tenminste
daar zijn d'r echt zóóó veel van, die dat wel willen en kunnen.
Ik denk dus niet dat ie daar succes mee zal hebben.
Maar ben wel benieuwd naar het antwoord op de vraag die jij ook al eerder vroeg:

wat zou je dan eigenlijk willen doen voor werk?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2003, 17:58
Verwijderd
Citaat:
linda85 schreef:
daar zijn d'r echt zóóó veel van, die dat wel willen en kunnen.
Ik denk dus niet dat ie daar succes mee zal hebben.
Maar ben wel benieuwd naar het antwoord op de vraag die jij ook al eerder vroeg:

wat zou je dan eigenlijk willen doen voor werk?
je kunt het altijd proberen he
Met citaat reageren
Oud 23-01-2003, 22:49
Tox
Avatar van Tox
Tox is offline
Krantenbezorgen
__________________
In the end we will not remember the words of our enemies, but the silence of our friends
Met citaat reageren
Oud 24-01-2003, 10:53
Studentje
Studentje is offline
Citaat:
Tox schreef:
Krantenbezorgen
Ik denk dat je daar toch wel vijftien of zestien voor moet zijn, aangezien dat voor zeven uur 's morgens is. En middagkranten zijn er niet zo heel veel meer tegenwoordig.
__________________
Geiz ist Geil!
Met citaat reageren
Oud 24-01-2003, 12:03
Esmée
Avatar van Esmée
Esmée is offline
Oppassen
__________________
Terug in NL!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 24-01-2003, 21:33
Yoha
Yoha is offline
Het grote nadeel wat je hebt als je 13 bent is dat je slechts een paar uur per dag mag werken (ik geloof 5 of zo) maar als je dat aanvult met "klusjes", autowassen, oppassen enzo dan kan je toch nog wel een redelijk zakcentje verdienen hoor ga iig niet werken bij mensen die je niet vertrouwen om je leeftijd, daar krijg je later gezeur om, wees ook altijd eerlijk om je leeftijd, ook al krijg je je baantje/klusje dan mischien niet
Met citaat reageren
Oud 25-01-2003, 10:39
Smartie
Avatar van Smartie
Smartie is offline
Mijn broertje is dertien en die werkt zwart bij de SVR-man (een mannetje in een open bus waar je etenswaren bij kan halen)
Met citaat reageren
Oud 25-01-2003, 16:30
Verwijderd
je kan al vakken vullen op je 14e.. misschien op je 13e ook wel, moet je ff bij de winkels bij jou in de buurt vragen.. maar zoveel betald het cker niet neej..
Met citaat reageren
Oud 26-01-2003, 16:10
Studentje
Studentje is offline
Citaat:
Riannuhh schreef:
je kan al vakken vullen op je 14e.. misschien op je 13e ook wel, moet je ff bij de winkels bij jou in de buurt vragen.. maar zoveel betald het cker niet neej..
Het probleem met een supermarkt is dat je pas op je zestiende na 18.00(oid) mag werken. En drie keer raden vanaf welke tijd er in de meeste supermarkten de vakken gevuld worden...
__________________
Geiz ist Geil!
Met citaat reageren
Oud 26-01-2003, 16:20
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Riannuhh schreef:
je kan al vakken vullen op je 14e.. misschien op je 13e ook wel, moet je ff bij de winkels bij jou in de buurt vragen.. maar zoveel betald het cker niet neej..
nou echt niet hoor! Ik ben op m'n 15e alle supermarkten afgegaan en kreeg overal te horen dat je d'r 16 voor moet zijn.
Bij winkels laten ze soms nog wel eens 15 jarige werken (kweet niet waarom het daar wel wit kan) maar daaronder echt niet.
Alleen zwart kan je d'r misschien terecht, maar lees daarvoor het topic over zwart werk nog maar eens na. Kzou het iig niet doen...
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2003, 18:37
Coccinellidae
Coccinellidae is offline
echt vast werk (behalve kranten) is er volgens mij niet echt voor 13 jarigen.. ik zou iig niet weten wat.
Vakantiewerk vaak wel krijgen, weet niet in welke regio je woont, maar hier kon ik toen ik 12 was ook al bollenpellen. En elk seizoen daar wel iets anders te doen
__________________
Dusz.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2003, 20:56
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
*BattleStar* schreef:
prei poten & aardbeien plukken deed ik toen, en oppassen.
Dat soort dingen kunnen idd, maar echt fysiek werk is niet toegestaan voor kinderen met de leeftijd van 13. Meer dan dit zit er dus zeker niet in.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-02-2003, 10:41
Edithjuh
Avatar van Edithjuh
Edithjuh is offline
Toen ik 13 was, kon ik beginnen bij de supermarkt. En dat was gewoon WIT! Maar dat kan natuurlijk niet bij alle supermarkten. Gewoon ff belluh

xxxxxxx
__________________
I wanna get close to you...
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 10:43
Edithjuh
Avatar van Edithjuh
Edithjuh is offline
Citaat:
Studentje schreef:
Ik denk dat je daar toch wel vijftien of zestien voor moet zijn, aangezien dat voor zeven uur 's morgens is. En middagkranten zijn er niet zo heel veel meer tegenwoordig.
Mijn vriendin is op haar dertiende ook gewoon begonnen met folderen. En dan moest ze al om 6uur beginnen
__________________
I wanna get close to you...
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 11:07
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Edithjuh schreef:
Mijn vriendin is op haar dertiende ook gewoon begonnen met folderen. En dan moest ze al om 6uur beginnen
dat is dan haar keuze geweest, want folders hoeven niet zo vroeg al in de bus. ze had dat dus ook 's middags mogen doen.
bij kranten is het wel verplicht dat ze voor 7 uur bezorgd zijn.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 15:56
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
wat moet je met een domeinnaam eigenljik?
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 04-02-2003, 17:21
doyou
doyou is offline
je hebt ook huis-aan-huis kranten hoor,via Interlanden.Dat hoef je pas s middags om half5 te doen...........
__________________
I love your style,I really do.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2003, 18:52
DaDude
Avatar van DaDude
DaDude is offline
spring beter met je geld om.................
__________________
Non Human prescense detected.......
Met citaat reageren
Oud 07-02-2003, 18:55
MissEvil
Avatar van MissEvil
MissEvil is offline
pokemontrainer..
__________________
________________
Met citaat reageren
Oud 07-02-2003, 18:58
Studentje
Studentje is offline
Citaat:
doyou schreef:
je hebt ook huis-aan-huis kranten hoor,via Interlanden.Dat hoef je pas s middags om half5 te doen...........
Ik had het over kranten. Niet over reclame die je ongevraagd in de bus krijgt, en ook niet over stadsbladen of zo. Leek me vrij duidelijk dat ik het over kranten had, dagbladen als het AD of de Volkskrant.
__________________
Geiz ist Geil!
Met citaat reageren
Oud 08-02-2003, 10:05
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Riannuhh schreef:
je kan al vakken vullen op je 14e.. misschien op je 13e ook wel, moet je ff bij de winkels bij jou in de buurt vragen.. maar zoveel betald het cker niet neej..
Het ligt aan de winkel en aan de werkzamenheden die de manager op dat moment te bieden heeft je zal er wel van moeten uitgaan dat je dan alle K klusjes krijgt natuurlijk

Citaat:
linda85 schreef:
nou echt niet hoor! Ik ben op m'n 15e alle supermarkten afgegaan en kreeg overal te horen dat je d'r 16 voor moet zijn.
Bij winkels laten ze soms nog wel eens 15 jarige werken (kweet niet waarom het daar wel wit kan) maar daaronder echt niet.
Alleen zwart kan je d'r misschien terecht, maar lees daarvoor het topic over zwart werk nog maar eens na. Kzou het iig niet doen...
Ik weet niet wat je wou doen maar kassa moet je 16 voor zijn ja. In de winkel werken mag je ook eerder ben zelf op me 14 begonnen en werk er nu nog steeds. LKigt dus aan de supermarkt /manager

Citaat:
Studentje schreef:
Het probleem met een supermarkt is dat je pas op je zestiende na 18.00(oid) mag werken. En drie keer raden vanaf welke tijd er in de meeste supermarkten de vakken gevuld worden...
je mag tot je 16de maar tot 19:00 uur werken en inderdaad wij vu;;en onze vakken vaak tussen 18 en 22 uur maar dat wil niet zeggen dta er geen belangerijke werkzaamheden zijn buiten deze uren om want de winkel moet wel hygiensch blijven he of koop jij graag je boodschappen in een winkel waar over korrels hagelslag enzo rondslingeren dus werk zat
Met citaat reageren
Oud 08-02-2003, 17:49
Tofke_H
Avatar van Tofke_H
Tofke_H is offline
je grote zus/broer vragen of ze de kranten niet willen gaan ronden brengen, en dat jij daarmee helpt, en dus ook een deel krijgt.
__________________
Liefde: Het pokerspel van het Leven. Je begint met een paar en je eindigt met een full house.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 09:49
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Tofke_H schreef:
je grote zus/broer vragen of ze de kranten niet willen gaan ronden brengen, en dat jij daarmee helpt, en dus ook een deel krijgt.
of der krant op de naam van je broert/ zus zetten en zelf de ronde doen zodat jij het geld krijgt (alles dan )
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 09-02-2003, 14:37
Martin
Avatar van Martin
Martin is offline
Citaat:
Studentje schreef:
Het probleem met een supermarkt is dat je pas op je zestiende na 18.00(oid) mag werken.
Fout, zie ook onderstaande website

http://www.arbeidsinspectie.nl/index...75.html#692300
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 18:31
Verwijderd
begin een wiet plantage.......
Met citaat reageren
Oud 10-02-2003, 14:21
S
Avatar van S
S is offline
Citaat:
DWW schreef:
begin een wiet plantage.......
Of ga cocaïne dealen...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht BAANTJES VOOR SCHOLIEREN
bloodyb
0 18-10-2016 01:42
Algemene schoolzaken kakkers help mij!!!!!
ukkie88
67 17-08-2011 07:26
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' ‎
Promillage
499 12-11-2007 18:22
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Op wie ga je stemmen? #3
Mark Almighty
500 09-11-2006 22:22
VWO Aardrijkskunde
Gadje
500 26-05-2005 21:13
Films, TV & Radio Welke film heb je het laatst gezien en wat vond je er van? [Deel 9]
Dinalfos
500 13-01-2005 21:57


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:29.