Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-11-2006, 10:25
Sonnema
Avatar van Sonnema
Sonnema is offline
Wat is het vreemdste wat je is overkomen in een restaurant/ kroeg/cafe? als klant of juist als serveerster? vechtpartijen, lamme gasten, alles kun je hier kwijt. laat ons smullen van de verhalen
__________________
...Ter verhoging van het decorum en het intellect
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-11-2006, 10:28
Sonnema
Avatar van Sonnema
Sonnema is offline
Goed ik begin.

ik heb in een pannekoekenhuis in zeeland gewerkt

Leukste was nog dat er een duur aangeklede gast langs de enorme rij wandelde, aan een tafeltje ging zitten waar net mensen van waren opgestapt en een pannekoek wenste en zijn beklag deed over de vuile tafel... de baas kwam aangelopen en melde vriendelijk dat het niet gebruikelijk was om langs de rij mensen te lopen die al langer wachten. vent:" en wie denk je wel dat je bent"? baas: "Op dit moment ben ik hier de baas". Oh... staat op en loopt stampend weg en gooit het " wacht hier terwijl uw tafel gedekt word" bordje tegen een gast aan. gast word kwaad en begint te ruzieen. slaat die vent nog eens flink tegen z'n kanis en die duur aangeklede meneer is nooit meer teruggezien in zeeland
__________________
...Ter verhoging van het decorum en het intellect
Met citaat reageren
Oud 02-11-2006, 12:34
Scatterheart
Avatar van Scatterheart
Scatterheart is offline
Niet echt vreemd, maar ik hoef al niet meer te eten als ik mensen om me heen hoor afgeven op het eten. "Nou, het is niet vies, maar wel een beetje weinig friet, hè." Of van die mensen die gaan zeuren tegen de ober, kom op, dat doe je thuis toch ook niet?
__________________
Scatterheart heeft chronisch fernwee.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2006, 12:48
Pinksterhaas
Avatar van Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Citaat:
Scatterheart schreef op 02-11-2006 @ 13:34 :
Of van die mensen die gaan zeuren tegen de ober, kom op, dat doe je thuis toch ook niet?
Ik snauw mijn ober thuis vaak genoeg af. Luie hond is het.
__________________
Lees ook eens Bob den Uyl
Met citaat reageren
Oud 02-11-2006, 12:50
Scatterheart
Avatar van Scatterheart
Scatterheart is offline
Citaat:
Pinksterhaas schreef op 02-11-2006 @ 13:48 :
Ik snauw mijn ober thuis vaak genoeg af. Luie hond is het.
Als ik kook kan ik er ook niet tegen als ze tegen mij gaan afgeven. Zo onbeleefd vind ik dat.
__________________
Scatterheart heeft chronisch fernwee.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2006, 12:51
Pinksterhaas
Avatar van Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
In Finland bestelde ik als eerste en ik bestelde alleen een hoofdgerecht. Iedereen die na mij kwam bestelde ook een voorgerecht, dus om niet ongezellig te zijn bestelde ik ook maar alsnog een kopje soep. Toen kreeg ik dus eerst het hoofdgerecht en daarna de soep.
__________________
Lees ook eens Bob den Uyl
Met citaat reageren
Oud 02-11-2006, 12:55
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Pinksterhaas schreef op 02-11-2006 @ 13:51 :
In Finland bestelde ik als eerste en ik bestelde alleen een hoofdgerecht. Iedereen die na mij kwam bestelde ook een voorgerecht, dus om niet ongezellig te zijn bestelde ik ook maar alsnog een kopje soep. Toen kreeg ik dus eerst het hoofdgerecht en daarna de soep.
Ik begrijp hier niets van.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2006, 12:55
Sonnema
Avatar van Sonnema
Sonnema is offline
Citaat:
Pinksterhaas schreef op 02-11-2006 @ 13:51 :
In Finland bestelde ik als eerste en ik bestelde alleen een hoofdgerecht. Iedereen die na mij kwam bestelde ook een voorgerecht, dus om niet ongezellig te zijn bestelde ik ook maar alsnog een kopje soep. Toen kreeg ik dus eerst het hoofdgerecht en daarna de soep.
whehehe iets te letterlijk de bestelling doorgenomen
__________________
...Ter verhoging van het decorum en het intellect
Met citaat reageren
Oud 02-11-2006, 14:17
Verwijderd
Citaat:
Pinksterhaas schreef op 02-11-2006 @ 13:51 :
In Finland bestelde ik als eerste en ik bestelde alleen een hoofdgerecht. Iedereen die na mij kwam bestelde ook een voorgerecht, dus om niet ongezellig te zijn bestelde ik ook maar alsnog een kopje soep. Toen kreeg ik dus eerst het hoofdgerecht en daarna de soep.
haha

Ik was ooit in een pizzaria met een groep van 20 mensen, en de koks hadden gedacht dat het handig zou zijn als
- ze eerst alle groepjes van 2-4 mensen eten zouden geven vóór ze aan onze pizza's zouden beginnen
- ze iedereen aan tafel tegelijk hun pizza zouden geven
... en ze hadden om precies te zijn 2 ovens.
Dus na 3,5 uur kregen we onze pizza's en daarvan was het merendeel al volledig afgekoeld

En ook onlangs in een wegrestaurant bijna 2 uur op het eten moeten wachten (gewoon met z'n vieren), gewoon van dat wegrestauranteten dat ze in de keuken in enorme bakken warm hebben liggen, in zo'n gewoon wegrestaurant waar je naar toe gaat om je maag even te vullen voordat je verder rijdt. En toen ze het eindelijk brachten zei de ober dat we als compensatie nog wel een gratis kopje koffie na het eten konden krijgen. Alsof we nog niet lang genoeg in die ongezellige TL-ruimte zaten!
Als we niet naar het wegrestaurant waren gegaan, maar gewoon verder naar huis waren gereden en zelf hadden gekookt, hadden we nog eerder eten gehad
Met citaat reageren
Oud 02-11-2006, 14:26
Pinksterhaas
Avatar van Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 02-11-2006 @ 13:55 :
Ik begrijp hier niets van.
Het woord 'bestelde' staat er te vaak in waardoor het onduidelijk is.

Het komt er op neer dat ik mijn hoofdgerecht kreeg terwijl de rest aan het voorgerecht zat en andersom.
__________________
Lees ook eens Bob den Uyl
Met citaat reageren
Oud 02-11-2006, 14:31
Scatterheart
Avatar van Scatterheart
Scatterheart is offline
Citaat:
Sarah schreef op 02-11-2006 @ 15:17 :

Ik was ooit in een pizzaria met een groep van 20 mensen, en de koks hadden gedacht dat het handig zou zijn als
- ze eerst alle groepjes van 2-4 mensen eten zouden geven vóór ze aan onze pizza's zouden beginnen
- ze iedereen aan tafel tegelijk hun pizza zouden geven
... en ze hadden om precies te zijn 2 ovens.
Dus na 3,5 uur kregen we onze pizza's en daarvan was het merendeel al volledig afgekoeld
Was dat Mr Jacks in Utrecht, jaar of twee geleden?
__________________
Scatterheart heeft chronisch fernwee.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2006, 14:35
Verwijderd
Citaat:
Scatterheart schreef op 02-11-2006 @ 15:31 :
Was dat Mr Jacks in Utrecht, jaar of twee geleden?
nee, ergens in zwolle, jaar of zes geleden
ik heb in Mr Jacks nog nooit lang op eten moeten wachten en ben er ook nooit met 20 mensen geweest - ben er uberhaupt maar 2 keer geweest
Met citaat reageren
Oud 02-11-2006, 14:39
Scatterheart
Avatar van Scatterheart
Scatterheart is offline
Citaat:
Sarah schreef op 02-11-2006 @ 15:35 :
nee, ergens in zwolle, jaar of zes geleden
ik heb in Mr Jacks nog nooit lang op eten moeten wachten en ben er ook nooit met 20 mensen geweest - ben er uberhaupt maar 2 keer geweest
Nee klopt, waren er toen acht of zo.
__________________
Scatterheart heeft chronisch fernwee.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2006, 14:41
Verwijderd
Citaat:
Scatterheart schreef op 02-11-2006 @ 15:39 :
Nee klopt, waren er toen acht of zo.
ah was je daar toen met Chimera? Die mailde me die week dat-ie me gezien had
Met citaat reageren
Oud 02-11-2006, 14:56
Scatterheart
Avatar van Scatterheart
Scatterheart is offline
Citaat:
Sarah schreef op 02-11-2006 @ 15:41 :
ah was je daar toen met Chimera? Die mailde me die week dat-ie me gezien had
Yep, culinaire hoogstandjes tot me aan het nemen.
__________________
Scatterheart heeft chronisch fernwee.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2006, 18:10
jet
Avatar van jet
jet is offline
Citaat:
Scatterheart schreef op 02-11-2006 @ 13:50 :
Als ik kook kan ik er ook niet tegen als ze tegen mij gaan afgeven. Zo onbeleefd vind ik dat.
dat is toch heel wat anders? bij jou betalen ze er neit voor. als ik uit eten ga wil ik service, goed eten en genoeg eten. daarvoor betaal ik.
__________________
Ik heb een geheugen als een......uh.....een...... je weet wel, zo'n ding met gaatjes
Met citaat reageren
Oud 02-11-2006, 18:16
Scatterheart
Avatar van Scatterheart
Scatterheart is offline
Citaat:
jet schreef op 02-11-2006 @ 19:10 :
dat is toch heel wat anders? bij jou betalen ze er neit voor. als ik uit eten ga wil ik service, goed eten en genoeg eten. daarvoor betaal ik.
Kan wel zijn, maar ik vind het desalniettemin een verschrikkelijke domper op de sfeer. Als mijn tafelgenoot commentaar gaat leveren op het eten, terwijl we nog aan het eten zijn, dan kun je mijn bord wel wegnemen. Dan heb ik ook geen trek meer.

En dat gezeur van die omhooggevallen types tegen obers... Ga dan niet naar een eetcafe want daar betaal je niet voor en superdeluxe eten, en superdeluxe service en hoeveelheden voor een weeshuis.
__________________
Scatterheart heeft chronisch fernwee.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2006, 19:38
Verwijderd
Ik vind gezeur tegen obers ook irritant. Bijvoorbeeld: 'Goh, werd ook eens tijd, he?' als het allemaal wat te lang duurt.

Die obers brengen het ook alleen maar, kunnen zij er wat aan doen dat het druk is (of dat de koks lui zijn )...
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 02-11-2006, 19:59
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
Citaat:
Scatterheart schreef op 02-11-2006 @ 19:16 :
Kan wel zijn, maar ik vind het desalniettemin een verschrikkelijke domper op de sfeer. Als mijn tafelgenoot commentaar gaat leveren op het eten, terwijl we nog aan het eten zijn, dan kun je mijn bord wel wegnemen. Dan heb ik ook geen trek meer.

En dat gezeur van die omhooggevallen types tegen obers... Ga dan niet naar een eetcafe want daar betaal je niet voor en superdeluxe eten, en superdeluxe service en hoeveelheden voor een weeshuis.
idd, zwaar irritant.

Alsof je meteen een koning en koningin bent omdat je toevallig betaald voor t eten, zeker in gelegenheden die helemaal niet als superdeluxe bekend staan ,vind ik dat echt zwaar belachelijk.

Kijk ga je naar een restaurant met michelin sterren en lap je een flink bedrag voor je bordje voedsel ,dan snap ik dat je er flink wat van verwacht,maar met een uitsmijtertje oude kaas voor je neus ,moet je eigenlijk gewoon je mond houden zolang het een beetje normaal is allemaal.
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 02-11-2006, 20:21
Verwijderd
Ik heb gekotst op een terras.
Ik ben stronken met mijn hoofd op een betonnen vloer gevallen.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2006, 22:45
Verwijderd
Citaat:
Scatterheart schreef op 02-11-2006 @ 15:31 :
Was dat Mr Jacks in Utrecht, jaar of twee geleden?
Haha, dacht ik ook gelijk aan. Maar dan vanwege mn intro van dit jaar..
Met citaat reageren
Oud 03-11-2006, 08:18
Scatterheart
Avatar van Scatterheart
Scatterheart is offline
Citaat:
MetalliCat schreef op 02-11-2006 @ 23:45 :
Haha, dacht ik ook gelijk aan. Maar dan vanwege mn intro van dit jaar..
Haha, echt een feit in utrecht dat mr Jacks.

Citaat:
Tiño schreef op 02-11-2006 @ 20:59 :
idd, zwaar irritant.

Alsof je meteen een koning en koningin bent omdat je toevallig betaald voor t eten, zeker in gelegenheden die helemaal niet als superdeluxe bekend staan ,vind ik dat echt zwaar belachelijk.

Kijk ga je naar een restaurant met michelin sterren en lap je een flink bedrag voor je bordje voedsel ,dan snap ik dat je er flink wat van verwacht,maar met een uitsmijtertje oude kaas voor je neus ,moet je eigenlijk gewoon je mond houden zolang het een beetje normaal is allemaal.
Ja, helemaal mee eens. Het zegt heel veel over je eigen karakter denk ik, ik zit zo gewoon niet in elkaar. En om nou over een bakje friet te gaan zeuren.... Beetje achterlijk.
__________________
Scatterheart heeft chronisch fernwee.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2006, 09:55
Sonnema
Avatar van Sonnema
Sonnema is offline
bestelde iemand een pannekoek met kwark en ijs... kom ik direct brengen. zegt ze:
" die pannekoek is koud".
"Ja mevrouw dat komt door de kwark en het ijs"
... oooh... "maar ik wil een warme pannekoek met ijs en kwark"
... "jah maar mevrouw"...
"niks te maren! breng me een nieuwe"
jah mevrouw...

toen maar een pannekoek gebracht en een schaaltje ijs en een schaaltje kwark
__________________
...Ter verhoging van het decorum en het intellect
Met citaat reageren
Oud 03-11-2006, 10:07
lawallan
Avatar van lawallan
lawallan is offline
Ik liep een keer om 4 uur 's nachts met een kameraad dronken de kebab zaak binnen, wij bestellen kebab en gaan zitten wachten, voor ons gevoel duurde het vrij lang maar gelukkig kregen we wel gratis thee (wat we niet hadden besteld) achteraf bleek dat we een uur hadden zitten wachten, terwijl je normaal binnen 10 minuten je eten hebt en het was niet eens druk.
__________________
Nothing is just satire
Met citaat reageren
Oud 03-11-2006, 10:22
jet
Avatar van jet
jet is offline
ik bedoelde dus ook niet dat ik daarover zeur he. maar de prijs/kwaliteit moet wel kloppen.
__________________
Ik heb een geheugen als een......uh.....een...... je weet wel, zo'n ding met gaatjes
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-11-2006, 10:34
Orpheo
Avatar van Orpheo
Orpheo is offline
een paar kleine verhaaltjes/anekdotes:

janmaat zat bij ons in t restaurant iedere dag te eten.

er is een huge vechtpartij geweest op t terras, stuk of 5 politiewagens kwamen om de boel te sussen en mensen te arresteren.

vrouw overleed aan tafel. nee NIET van het eten.

man moest ooit flink overgeven aan tafel, en kotste z'n halve maagwand erbij uit.

vrouw nam ooit overdosis in het hotel dat bij t restaurant hoort.
__________________
Gitaarbouwer. Schrijver. Vinoloog
http://www.seymourduncan.com/blog/author/orpheo
Met citaat reageren
Oud 03-11-2006, 13:11
Sonnema
Avatar van Sonnema
Sonnema is offline
ander verhaal was van een vent die een aanval van MS kreeg toen hij op het toilet zat... gelijk naar t ziekenhuis gebracht enzo dat was wel even eng
__________________
...Ter verhoging van het decorum en het intellect
Met citaat reageren
Oud 03-11-2006, 13:34
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Tiño schreef op 02-11-2006 @ 20:59 :
Kijk ga je naar een restaurant met michelin sterren en lap je een flink bedrag voor je bordje voedsel ,dan snap ik dat je er flink wat van verwacht,maar met een uitsmijtertje oude kaas voor je neus ,moet je eigenlijk gewoon je mond houden zolang het een beetje normaal is allemaal.
Definieer 'normaal'. Wat kost een uitsmijter tegenwoordig, ergens rond de 8 euro nietwaar? Waar betaal je dus voor? het feit dat je bediend wordt. Dat is het voornaamste verschil tussen zelf koken en uit eten gaan. Vooral bij goedkopere restaurants (waar je dus even wat gaat eten zegmaar) is het eten vaak van een kwaliteit dat ik zo iets heb van "dat kan ik zelf ook nog wel", maargoed, dat maakt niet uit want ik ga niet voor niets naar een dergelijk eetcafe. Daar hoor je mij niet over.

Maar waar ik me MATELOOS aan kan irriteren is bedienend personeel dat gewoon niet snapt dat een serviceberoep als dat inhoudt dat je niet met een chagerijnige kop rondloopt, niet zomaar voor mensen langsgrijpt en ook een beetje je best doet om in de gaten te houden of mensen nog wat drankjes willen bestellen. Het is soms echt een crime om iemand zo ver te krijgen nog wat drankjes te brengen.

En daarnaast verwacht ik dat de kok gewoon kan koken. Je hoort me niet over "weinig frietjes" want dan vraag je gewoon om wat extra, maar als dingen niet gaar zijn ofzo stuur ik het gewoon terug. En het maakt me geen zak uit of ik bij een restaurant zit die een ster heeft, of bij de Connaisseur.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2006, 13:36
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Scatterheart schreef op 02-11-2006 @ 15:56 :
Yep, culinaire hoogstandjes tot me aan het nemen.
Was meteen m'n laatste keer daar. Ik betaal liever een paar euro meer. Ik snap werkelijk waar niet waarom zo veel mensen daar gaan eten, de Connaisseur bijvoorbeeld is niet of nauwelijks duurder (net zoals zoveel eetcafe's) en het eten daar (bij Mr. Jacks dus) is enorm slecht, en 90% van de bediening spreekt nieteens nederlands
Met citaat reageren
Oud 03-11-2006, 13:49
Lyne
Avatar van Lyne
Lyne is offline
Waar ik werk zijn echt al zoveel rare dingen gebeurd. Er kwam eens een vrouw aan me vragen of er echt aardbeien in de aardbeienshake zaten (wij hebben geen machine ofzo die shake maakt wij doen het met blender). Het allervreemdste was nog wel een man die bij mij aan de kassa kwam, en die vroeg of IK even voor hem wilde pinnen omdat hij zo'n zware dag had. Toen gaf hij me zijn pasje en pincode. Ik was helemaal verward en deed het toen toch maar. Vraagt die man vervolgens waar ik woon 'omdat ik je toch mijn pincode heb gegeven nu'.

Ja, dat was vaag.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2006, 13:56
Scatterheart
Avatar van Scatterheart
Scatterheart is offline
Citaat:
Chimera schreef op 03-11-2006 @ 14:36 :
Was meteen m'n laatste keer daar. Ik betaal liever een paar euro meer. Ik snap werkelijk waar niet waarom zo veel mensen daar gaan eten, de Connaisseur bijvoorbeeld is niet of nauwelijks duurder (net zoals zoveel eetcafe's) en het eten daar (bij Mr. Jacks dus) is enorm slecht, en 90% van de bediening spreekt nieteens nederlands
Mr. Jacks zijn ze ook behoorlijk onbeschoft, ze kijken je echt weg.
Maar ook dan weer, je betaalt ook niet voor hoogstaande service vind ik. Het kost mij meer moeite om er iets van te zeggen dan om er gewoon de volgende keer niet meer heen te gaan. En daar lachen ze je toch achter je rug om uit, al die studenten en vooral toeristen komen toch wel, dat commentaar horen ze daar gok ik heel vaak.

Bij Herman (den Blijker) laatst waren ze wel erg zuinig met de wijn, maar dan ga ik als semi-Limburgs snolletje ook niet roepen van "nounou, die glazen mogen wel wat voller". Zelfs niet als ze vragen of alles naar wens is.
__________________
Scatterheart heeft chronisch fernwee.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2006, 14:00
Sonnema
Avatar van Sonnema
Sonnema is offline
hmmm Ik geef toe dat veel bedienend personeel niet geweldig zijn. Ikzelf heb wel zoiets van dat de service toch betaald word en dat het dan ook goed moet zitten. wat een hulpmiddel kan zijn, zijn de fooien. die worden bij ons verdeeld en hoe meer service je verleent hoe meer fooi je vangt.
__________________
...Ter verhoging van het decorum en het intellect
Met citaat reageren
Oud 03-11-2006, 14:17
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Sonnema schreef op 03-11-2006 @ 15:00 :
hmmm Ik geef toe dat veel bedienend personeel niet geweldig zijn. Ikzelf heb wel zoiets van dat de service toch betaald word en dat het dan ook goed moet zitten. wat een hulpmiddel kan zijn, zijn de fooien. die worden bij ons verdeeld en hoe meer service je verleent hoe meer fooi je vangt.
Ik geef ook alleen een fooi als men het 'verdient'. Dus vriendelijk personeel die komen vragen of alles naar wens is e.d. Als ik moeite moet doen om nog wat te bestellen (hou dan GVD ook de status van het drinken in de gaten zelf) , of ze zijn onvriendelijk/ongeinteresseerd, dan krijgen ze geen cent extra. dan verdienen ze wat mij betreft al genoeg aan de marge die ze krijgen. Reken maar dat je als bediening VEEL meer fooi binnenhaalt als je erg vriendelijk bent.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2006, 14:21
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Scatterheart schreef op 03-11-2006 @ 14:56 :
Mr. Jacks zijn ze ook behoorlijk onbeschoft, ze kijken je echt weg.
Maar ook dan weer, je betaalt ook niet voor hoogstaande service vind ik.
Klopt, Mr. Jacks is gewoon fastfood, ze moeten het daar van de omzet hebben. Typisch een zaak waar ze je als je uitgegeten bent zelf je rekening komen brengen

Citaat:
Scatterheart schreef op 03-11-2006 @ 14:56 :

Bij Herman (den Blijker) laatst waren ze wel erg zuinig met de wijn, maar dan ga ik als semi-Limburgs snolletje ook niet roepen van "nounou, die glazen mogen wel wat voller". Zelfs niet als ze vragen of alles naar wens is.
Wijn schenk je tot net onder waar het glas weer taps toe gaat lopen, rooie wijn schenk je in vrij grote glazen. Als het goed is, het nog best een flinke slok vocht, het lijkt alleen minder omdat de glazen zo groot zijn.

Krijg ik daarentegen gewoon te weinig, dan zal ik daar zeker wel wat van zeggen ja Wel vriendelijk natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 03-11-2006, 14:21
Verwijderd
Citaat:
lawallan schreef op 03-11-2006 @ 11:07 :
Ik liep een keer om 4 uur 's nachts met een kameraad dronken de kebab zaak binnen, wij bestellen kebab en gaan zitten wachten, voor ons gevoel duurde het vrij lang maar gelukkig kregen we wel gratis thee (wat we niet hadden besteld) achteraf bleek dat we een uur hadden zitten wachten, terwijl je normaal binnen 10 minuten je eten hebt en het was niet eens druk.
spannend zeg.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2006, 14:29
Scatterheart
Avatar van Scatterheart
Scatterheart is offline
Citaat:
MetalliCat schreef op 03-11-2006 @ 15:21 :
spannend zeg.


Citaat:
Chimera schreef op 03-11-2006 @ 15:21 :

Wijn schenk je tot net onder waar het glas weer taps toe gaat lopen, rooie wijn schenk je in vrij grote glazen. Als het goed is, het nog best een flinke slok vocht, het lijkt alleen minder omdat de glazen zo groot zijn.
Wij doen meestal wijnarragement erbij, en ik ben dan vaak niet zo van te volle glazen voor geval ik niet op mijn kop het restaurant wil verlaten, maar dit was weer het andere uiterste. Maar goed, verder alles prima, en die fooi krijgen ze toch wel.
__________________
Scatterheart heeft chronisch fernwee.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 03-11-2006, 15:11
lawallan
Avatar van lawallan
lawallan is offline
Citaat:
MetalliCat schreef op 03-11-2006 @ 15:21 :
spannend zeg.
jij vind het normaal om een uur op je kebab moeten wachten? en heb ik gezegd dat het spannend was?
__________________
Nothing is just satire
Met citaat reageren
Oud 04-11-2006, 10:49
mandarijn
Avatar van mandarijn
mandarijn is offline
Citaat:
Chimera schreef op 03-11-2006 @ 15:21 :
Wijn schenk je tot net onder waar het glas weer taps toe gaat lopen, rooie wijn schenk je in vrij grote glazen. Als het goed is, het nog best een flinke slok vocht, het lijkt alleen minder omdat de glazen zo groot zijn.

Krijg ik daarentegen gewoon te weinig, dan zal ik daar zeker wel wat van zeggen ja Wel vriendelijk natuurlijk
Dat van die glazen is niet helemaal waar, want er zijn wel honderden verschullende glazen...
Er gaan 6glazen uit een fles, daar is de prijs op berekend.
Als mensen met z'n zevenen aan een tafel zitten en bestellen een fles wijn, dan wil ik nog wel eens 7glazen uit een fles halen omdat ik anders nog een fles open moet maken om die ene persoon nog een glas te geven.

Erom vragen kan geen kwaad, heb ik ook wel eens per ongeluk gehad, dat ik te weinig inschonk. Want het is soms best lastig om in te schatten hoe vol het glas nou zit. Als gastvrouw (-heer/serveester/ober/whatever) kan je, als je staat, niet altijd even goed zien hoe vol het glas is

Sorry voor de lange zinnen.

Wat ik wel eens mee gemaakt heb:
Zaterdag avond, nog geen (of bijna geen) gasten in het restaurant, maar het is wel helemaal gereserveerd. Komen er passanten (mensen die niet gereserveerd hebben) binnen met de vraag "hebben jullie nog plaats voor 2?" Ik: "Nee, sorry, we zitten helemaal vol voor vanavond." Meneer: "Nou, ik zie anders niemand zitten hoor!"

Verder niet echt hele vreemde dingen mee gemaakt. Meestal als er iets gebeurt zoals het niet hoort, maak ik er gewoon een grapje van...
__________________
We should have each other to tea. We should have each other with cream.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2006, 19:19
danaa
danaa is offline
Hahaha ik werk in een snackbar.. en ik moest gister tot half 12 werken..

kwam er om 11 uur een man binnen.. helemaal ondergetekend met stift.. hij was kaal en het ging helemaal over zijn hoofd heen, in zn nek, onder zn neus was een snor getekent.. hij zat helemaal onder! het was met stift getekent.. van die viltstiften..

hij kwam binnen dus ik schoot meteen in de lach en ben naar achteren gelopen.. iemand anders heeft m geholpen.. hij moest patat hebben ofzoo.. hij was helemaal dronken.. maar goed, ik moest helpen dus even later kwam ik terug... en toen moest ik telkens weer lachen maar kon t inhouden...

toen liet hij zn vorkje vallen.. dus ik een nieuw vorkje pakken.. ik hield m voor mn neus in mn linkerhand.. in mn rechterhand hield ik mn mobieltje met camera.. ik meteen foto's maken enz.. hij was echt helemaal de weg kwijt..

toen zei hij ineens: meisje, wil jij mijn hoofd ff schoonmaken voor 2 euro? ik: Sorry, dat ga ik niet doen meneer... (nog steeds een beetje braaf t zijn toch je klanten! ) hij zegt: aahh toe nou! mn hoofd moet schoon. ik: nee ga maar lekker naar huis.. lekker douchen!

ik moest een taxi bellen en die man werd opgehaald.. wat ook nog het stomme is: die man komt wel vaker dus de volgende x dat ik m zie, kan ik vast mn lachen niet meer inhouden! hahaha!
__________________
liefs..x
Met citaat reageren
Oud 05-11-2006, 11:43
Orpheo
Avatar van Orpheo
Orpheo is offline
rode wijn is ongeveer tot de helft vol (IETS meer eigenlijk) en witte wijn ongeveer tot 2/3.

een van de dingen die mij het meest bij is gebleven van werk (horeca dus) was dit. ik heb (half) lang haar in een staart op werk, en een gast zei tegen me: kerel, ik geef je fooi omdat je me goed bediend hebt. maar ik geef je ook nog 15 euro extra. ik: hoezo dat dan? hij: voor de kapper!

ik kwam 'm onlangs tegen in de stad!

'goh nog niet naar d ekapper gegaan!'

'nee meneer!'

'tja ik heb je er geld voor gegeven!'

'ja dat klopt, maar u zei niet wanneer ik moest gaan!'

hij vond 't zo'n droge opmerking dat ik toch die 15 euro mocht houden
__________________
Gitaarbouwer. Schrijver. Vinoloog
http://www.seymourduncan.com/blog/author/orpheo
Met citaat reageren
Oud 05-11-2006, 13:32
Verwijderd
Citaat:
danaa schreef op 04-11-2006 @ 20:19 :
Hahaha ik werk in een snackbar.. en ik moest gister tot half 12 werken..


.. in mn rechterhand hield ik mn mobieltje met camera.. ik meteen foto's maken enz..

(nog steeds een beetje braaf t zijn toch je klanten! )
ik zou het echt niet pikken als een meisje van de snackbar foto`s van me ging maken. ook al was ik nog zo dronken.





maar wel een geinig verhaal om mee thuis te komen
Met citaat reageren
Oud 05-11-2006, 16:38
kalinho
Avatar van kalinho
kalinho is offline
14 dagen geleden waren we met de familie van onze Mia gaan uit eten in een restaurant. Niet zomaar een restaurant, bestek, alles erop en eraan....
En toen hadden wij 2 biefstukjes besteld en 1 varkenshaasje.
Maar toen kregen wij dus 2 varkenshaasjes en 1 biefstukje. Dus ik zeg tegen die ober"ja dat hadden wij niet besteld". En die ober gelijk: "oh sorry, mijn fout; ik haal wel wat anders, ik gooi het wel weg." Ik zeg "ben je gek man, we gaan hier geen goed vlees weg zitten te gooien. Geef mij maar gewoon dat varkenshaasje, dat vind ik ook hartstikke lekker. Ik bedoel feitelijk neem ik altijd een varkenshaasje ik dacht nou ik neem een keer wat anders, maarre.."
Kregen wij toch, namens het restaurant, een gratis kopje koffie aangeboden, vanwege.....
En dat zijn dan de anekdotes waar ik het mee moet doen. Ik maak het nog mooier dan het was; Het was helemaal niet aan onze tafel.


blijft een geniaal stuk die in het topic hoort
__________________
Das ook lef....om een heel volk uit te moorden; en daarna plastic speelgoedpoppetjes van te maken....Hebben ze in Duitsland toch nooit echt aangedurfd
Met citaat reageren
Oud 05-11-2006, 17:52
ook hallo
Avatar van ook hallo
ook hallo is offline
Een keer waren we in een discotheek in Praag en toen lag er een of andere gozer op de gang half dood te gaan, dat was wel even heftig
Met citaat reageren
Oud 05-11-2006, 18:51
Scatterheart
Avatar van Scatterheart
Scatterheart is offline
Citaat:
Orpheo schreef op 05-11-2006 @ 12:43 :
rode wijn is ongeveer tot de helft vol (IETS meer eigenlijk) en witte wijn ongeveer tot 2/3.

Mijn ervaring is dat ze dat wel aanhouden in eetcafe's, maar zeker niet bij een goed restaurant. En zo erg is dat ook niet, zeker als je een wijnarrangement hebt met dus 4 a 5 glazen, dan zijn dergelijke glazen niet gezellig meer (voor mij).
__________________
Scatterheart heeft chronisch fernwee.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2006, 18:54
De #1 Baas
Avatar van De #1 Baas
De #1 Baas is offline
Tijdens kerst vroeg een meisje eens voor een olliebol met..

'' met poedersuiker? ''

'' nee mayo! ''

de mensen waarmee ze was moesten ook lachen maar zij begreep het niet
Met citaat reageren
Oud 05-11-2006, 19:04
Verwijderd
Ik heb veel meegemaakt
Met citaat reageren
Oud 05-11-2006, 19:32
Sonnema
Avatar van Sonnema
Sonnema is offline
Citaat:
Pibbo schreef op 05-11-2006 @ 20:04 :
Ik heb veel meegemaakt
laat ons lachen
__________________
...Ter verhoging van het decorum en het intellect
Met citaat reageren
Oud 05-11-2006, 19:41
Verwijderd
ik moest gister werken en toen kwamen er twee mannen en een vrouw het restaurant binnen, die vrij vaak komen eten maar ALTIJD over iets te zeuren hebben.

dit keer was ik de pineut
toen ik er heen liep om de kaart te geven en drinken op te nemen begon die ene meneer:
je hebt wel een buikje gekregen he?
ik zo ehh.
hij: ja echt, je moet maar eens beginnen met lijnen anders krijg je die er nooit meer af.
toen zei die andere meneer:
ja maar kijk dan eens iets naar boven.
zegt ie: ohja, dr tieten zijn wel lekker, maar dat buikje moet er toch echt af. iets minder frietjes, meid.

pardon?

toen ze weggingen fluisterde ie me nog in het oor: denk aan wat ik gezegd heb, lijnen!

gosh.
ik weet dat ik geen strak buikje heb maar om dat nou van een wildvreemde klant in het restaurant en public te moeten horen is toch niet zo mijn ding.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2006, 19:43
Sonnema
Avatar van Sonnema
Sonnema is offline
Citaat:
S/-\nne schreef op 05-11-2006 @ 20:41 :
ik moest gister werken en toen kwamen er twee mannen en een vrouw het restaurant binnen, die vrij vaak komen eten maar ALTIJD over iets te zeuren hebben.

dit keer was ik de pineut
toen ik er heen liep om de kaart te geven en drinken op te nemen begon die ene meneer:
je hebt wel een buikje gekregen he?
ik zo ehh.
hij: ja echt, je moet maar eens beginnen met lijnen anders krijg je die er nooit meer af.
toen zei die andere meneer:
ja maar kijk dan eens iets naar boven.
zegt ie: ohja, dr tieten zijn wel lekker, maar dat buikje moet er toch echt af. iets minder frietjes, meid.

pardon?

toen ze weggingen fluisterde ie me nog in het oor: denk aan wat ik gezegd heb, lijnen!

gosh.
ik weet dat ik geen strak buikje heb maar om dat nou van een wildvreemde klant in het restaurant en public te moeten horen is toch niet zo mijn ding.
ik zou zo verschrikkelijk kwaad worden! zooo! dat ze dat zomaar tegen je zeggen
__________________
...Ter verhoging van het decorum en het intellect
Met citaat reageren
Oud 05-11-2006, 19:43
ook hallo
Avatar van ook hallo
ook hallo is offline
Ik had die mensen dus echt niet bediend
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verkeer & Vervoer Goedkoop een auto (punt nl)
Schuah
25 15-08-2007 18:16


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:59.