Oud 11-04-2015, 16:45
df
Avatar van df
df is offline
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-04-2015, 09:03
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
En nu wel allemaal als de donder actief worden op dat Eindexamen subforum, anders ga ik hard huilen
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 12-04-2015, 10:24
df
Avatar van df
df is offline
Als er geen scholieren posten kan 'k ze nie helpen nie he! Wordt het gepromoot op de site?
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2015, 10:33
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Als er geen scholieren posten kan 'k ze nie helpen nie he! Wordt het gepromoot op de site?
Goeie, ga ik navragen!
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 13-04-2015, 02:07
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Citaat:
ThomasJu heeft nog steeds niet gepost sinds 17 september vorig jaar. Een formbaas die bijna 7 maanden niets post lijkt me echt niet de bedoeling ondanks een melding van afwezigheid.
Hij heeft wel weer ingelogd zag ik, maar dat is alles.

Inmiddels heeft flyaway weer een maand niet gepost. Is een terugkerend patroon dat al maanden/jaren zo gaat. Elke keer wanneer ze er op gewezen wordt dat ze er weinig is post ze even actief waarna het weer afzwakt.
Hoi Wolter,

Uit jouw posts over mijn aan- of afwezigheid begrijp ik dat je het belangrijk vindt dat forumbazen actief zijn op het forum. Hier zitten waarschijnlijk meerdere redenen achter, zoals het forum actief houden, weten wat er speelt, en je 'gezicht' laten zien, mis ik er nog een? Op dit moment modereer ik vooral passief, maar ik houd het forum wel in de gaten. En, we hebben niet voor niets Sarah aangesteld als forumbaas op V&G.

Het is nooit een verplichting geweest om als forumbaas actief te posten, dit is wel iets waar we wat aan willen doen, namelijk door het opstellen van een forumbazenprofiel. Het idee daarachter is dat de kwaliteiten die daar gevraagd worden, zullen worden getoetst en bijgehouden. Dit profiel is nog in ontwikkeling, op een voor jou bekend tempo.

Wat heb jij zelf voor ideeen en verwachtingen over waar een forumbaas verder nog meer aan zou moeten voldoen? Deze input kan heel nuttig zijn voor het verwerken van de heersende opvattingen in het profiel.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2015, 08:27
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Goeie, ga ik navragen!
They will
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 13-04-2015, 09:29
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Dus zodra het forumbaasprofiel er is, gaan forumbazen die niet/nauwelijks posten eruit? Antwoord: nee.
Dus zodra het forumbaasprofiel er is, vragen jullie alleen nog actieve forumers om forumbaas te worden? Antwoord: er worden nu al alleen maar mensen die redelijk actief posten gevraagd (als er überhaupt al mensen te vinden zijn). Een heel profiel werkt eerder nog belemmerender.

Jullie willen de verplichting invoeren dat forumbazen redelijk actief meeposten? Dat is gewoon een regeltje waar je even over kunt discussiëren op Admin en dat dan meteen kan worden ingevoerd. Daar hoef je geen profiel voor op te stellen.

Maar ik snap het wel: van uitstel komt afstel
Met citaat reageren
Oud 13-04-2015, 09:54
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Dat denk ik ook, want volgens mij heeft Jon al vanaf januari niet meer gereageerd op het forumbaasprofieltopic op Admin
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 13-04-2015, 10:34
Stomme Klont
Avatar van Stomme Klont
Stomme Klont is offline
Citaat:
Hoi Wolter,

Uit jouw posts over mijn aan- of afwezigheid begrijp ik dat je het belangrijk vindt dat forumbazen actief zijn op het forum. Hier zitten waarschijnlijk meerdere redenen achter, zoals het forum actief houden, weten wat er speelt, en je 'gezicht' laten zien, mis ik er nog een? Op dit moment modereer ik vooral passief, maar ik houd het forum wel in de gaten. En, we hebben niet voor niets Sarah aangesteld als forumbaas op V&G.

Het is nooit een verplichting geweest om als forumbaas actief te posten, dit is wel iets waar we wat aan willen doen, namelijk door het opstellen van een forumbazenprofiel. Het idee daarachter is dat de kwaliteiten die daar gevraagd worden, zullen worden getoetst en bijgehouden. Dit profiel is nog in ontwikkeling, op een voor jou bekend tempo.

Wat heb jij zelf voor ideeen en verwachtingen over waar een forumbaas verder nog meer aan zou moeten voldoen? Deze input kan heel nuttig zijn voor het verwerken van de heersende opvattingen in het profiel.
Waarom ben jij in godsnaam nog fb?
__________________
"This world won't defeat me, it's my life and I choose to detach"
Met citaat reageren
Oud 13-04-2015, 10:38
Stomme Klont
Avatar van Stomme Klont
Stomme Klont is offline
Citaat:

Wat betreft het zuur doen: ik stoor me aan de cultuur die er binnen het fb-team hangt. Alles eindeloos overleggen maar niks doen, maanden of zelfs een jaar later pas met iets komen, en in de tussentijd allemaal excuses gebruiken als dat het net even een periode druk is. Als dat de afgelopen jaren niet constant was gebeurd was het hier waarschijnlijk nog een stuk leuker geweest. Dus ja, zo nu en dan zeg ik er wat van. Zoals nu, als er een half jaar nadat forumbazen 'wakker geschud' zijn er nog steeds niks gebeurt.
Overleggen... voor zover ik me kan herinneren komt er een topic op admin, daar reageren 3 mensen op, het zakt weg en dat is het. Overigens ging het admin sinterklaastopic wel als een speer en ook het spamtopic wist iedereen wel te vinden
__________________
"This world won't defeat me, it's my life and I choose to detach"
Met citaat reageren
Oud 13-04-2015, 10:43
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Die 3 mensen moeten ze dan plusje maken. Of zijn ze dat al?
Met citaat reageren
Oud 13-04-2015, 10:49
Stomme Klont
Avatar van Stomme Klont
Stomme Klont is offline
Geen flauw idee
__________________
"This world won't defeat me, it's my life and I choose to detach"
Met citaat reageren
Oud 13-04-2015, 11:07
Miss.Jazz.
Avatar van Miss.Jazz.
Miss.Jazz. is offline
Citaat:
Overleggen... voor zover ik me kan herinneren komt er een topic op admin, daar reageren 3 mensen op, het zakt weg en dat is het. Overigens ging het admin sinterklaastopic wel als een speer en ook het spamtopic wist iedereen wel te vinden
__________________
Meetwaterkan.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2015, 14:10
Verwijderd
Citaat:
Hoi Wolter,

Uit jouw posts over mijn aan- of afwezigheid begrijp ik dat je het belangrijk vindt dat forumbazen actief zijn op het forum. Hier zitten waarschijnlijk meerdere redenen achter, zoals het forum actief houden, weten wat er speelt, en je 'gezicht' laten zien, mis ik er nog een? Op dit moment modereer ik vooral passief, maar ik houd het forum wel in de gaten. En, we hebben niet voor niets Sarah aangesteld als forumbaas op V&G.

Het is nooit een verplichting geweest om als forumbaas actief te posten, dit is wel iets waar we wat aan willen doen, namelijk door het opstellen van een forumbazenprofiel. Het idee daarachter is dat de kwaliteiten die daar gevraagd worden, zullen worden getoetst en bijgehouden. Dit profiel is nog in ontwikkeling, op een voor jou bekend tempo.

Wat heb jij zelf voor ideeen en verwachtingen over waar een forumbaas verder nog meer aan zou moeten voldoen? Deze input kan heel nuttig zijn voor het verwerken van de heersende opvattingen in het profiel.
Wat is dit toch opeens voor gedoe met dat mensen vinden dat activiteit ook passief meelezen is
Met citaat reageren
Oud 13-04-2015, 14:11
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Toen ik werd gevraagd als forumbaas was het gewoon een vereiste dat ik wel een beetje actief deed? Paar keer per dag inloggen en posten.
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Met citaat reageren
Oud 13-04-2015, 14:12
Verwijderd
Citaat:
Toen ik werd gevraagd als forumbaas was het gewoon een vereiste dat ik wel een beetje actief postte?
Nee, de vereiste is dat je betrokken bent en actief meedoet. Maar passief meelezen en modereren is tegenwoordig betrokkenheid én actief meedoen!
Met citaat reageren
Oud 15-04-2015, 05:41
Verwijderd
Citaat:
Hoi Wolter,

Uit jouw posts over mijn aan- of afwezigheid begrijp ik dat je het belangrijk vindt dat forumbazen actief zijn op het forum. Hier zitten waarschijnlijk meerdere redenen achter, zoals het forum actief houden, weten wat er speelt, en je 'gezicht' laten zien, mis ik er nog een? Op dit moment modereer ik vooral passief, maar ik houd het forum wel in de gaten. En, we hebben niet voor niets Sarah aangesteld als forumbaas op V&G.

Het is nooit een verplichting geweest om als forumbaas actief te posten, dit is wel iets waar we wat aan willen doen, namelijk door het opstellen van een forumbazenprofiel. Het idee daarachter is dat de kwaliteiten die daar gevraagd worden, zullen worden getoetst en bijgehouden. Dit profiel is nog in ontwikkeling, op een voor jou bekend tempo.

Wat heb jij zelf voor ideeen en verwachtingen over waar een forumbaas verder nog meer aan zou moeten voldoen? Deze input kan heel nuttig zijn voor het verwerken van de heersende opvattingen in het profiel.
Ik weet niet wat jij neemt, maar het klinkt interessant. Is dat vrij verkrijgbaar of heb je een dealer (pm me vooral ).
Met citaat reageren
Oud 19-04-2015, 11:03
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Ik weet niet wat jij neemt, maar het klinkt interessant. Is dat vrij verkrijgbaar of heb je een dealer (pm me vooral ).
Met citaat reageren
Oud 18-06-2015, 11:26
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
2 maanden verder:

DAH is al een maand niet meer online geweest, heeft zijn laatste post op 2-5-2015
Prospect is (alweer) 3 weken niet online geweest.
Terugkerend patroon dit.

13 op 15 forumbazen actief (waren er niet zo heel lang geleden nog 25-30 en bijna allemaal actief), het HQ dat aangeeft het forum geen prioriteit te geven.
Zijn er vanuit het FB-team ideeën om nog te zoeken naar vervangers of wordt hier een sterfhuisconstructie toegepast tot deelfora zowel geen posters als forumbazen meer hebben, het archief in gaan en uiteindelijk alleen een paar huiswerkfora en wat algemenere deelfora over zijn?
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2015, 19:43
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Er is geen "constructie". Het plan is nog steeds zoals het al was, alleen heeft HQ kennelijk geen tijd voor ons. Doen alsof we als FB's het forum met opzet kapot maken vind ik dan ook niet terecht. Zonder Jon en de rest van het HQ kunnen we gewoon niks om het forum naar dit decennium te halen.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 18-06-2015, 20:22
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
13 op de 15 forumbazen actief is geen heel gekke score (en ik vind het goed dat bijna alle inactieve forumbazen weg zijn nu). Vervangers zoeken: tsja, ten eerste waar vind je geschikte forumers die ook nog willen, en ten tweede lijkt het me ook niet echt meer nodig gezien het aantal actieve leden/aantal posts. Dit forum heeft behoefte aan mensen die posten: als er iemand is die veel meer gaat posten als hij/zij forumbaas wordt, prima om hem/haar forumbaas te maken hoor. Maar ik denk niet dat dat direct van het krijgen van zo'n functie afhangt. Misschien dat het juist eerder demotiverend werkt om een actief iemand forumbaas te maken, die vervolgens er echt achter komt dat er toch niks verandert op het forum, dat het HQ het forum niet echt interessant meer vindt, etc.

Verder ligt de bal bij HQ zou ik ook zeggen, maar goed, ik heb al vaker gezegd van uitstel komt afstel

Laatst gewijzigd op 18-06-2015 om 20:28.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2015, 21:14
df
Avatar van df
df is offline
13/15 fb's actief is toch prima. DAH en Prospect zijn volgens mij fb op deelfora als Software&Hardware en Drugs&Alcohol. Dergelijke fora gaan gewoon niet meer vollopen, met of zonder actieve forumbaas.

Waar je (in mijn ogen) wel wat aan zou moeten doen is de huiswerkfora actiever proberen te maken. Zomaar even eem brainfart: Stel 'experts' aan binnen de huiswerkfora en promoot dat ook op de site. Bv: 'kom je niet uit je Duitse literatuur-schoolexamen? Stel je vraag op ons huiswerkforum aan chef Duits dhr.Haubenmeise'.

En zo heb je wel meer leden die ergens heel veel vanaf weten/iets studeren en volgens mij best bereid zouden zijn scholiertjes te helpen met huiswerkvragen.

Maak van mij maar chef geschiedenis, Axel chef rechten, één van de ex-geneesco's chef biologie/gezondheid&welzijn etcetc
Denk als je dat actief promoot op de site en de leden bereid zijn actief mee te doen het voor drukkere huiswerkfora gaat zorgen.
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2015, 21:36
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Ik vind dat DF best wel goede ideeën heeft
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 18-06-2015, 21:37
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Wat df zegt past denk ik prima in de/een strategie om het forum en de website meer te integreren (nieuwe leden moeten vanaf de site met +/- 2 miljoen unieke bezoekers per maand komen). Het komt dus aan op de website, maar goed ik was niet de enige die het destijds op Admin al een grote fout noemde dat toen de site grondig werd verbouwd het forum erbuiten werd gelaten. Waarmee ik dus bedoel (en df ook als ik het goed begrijp) dat het alleen aanwijzen van mensen als "chef", "expert", "forumbaas" etc. (een van de weinige dingen die beheerder/plusjes van het forum zelf kunnen doen) niet genoeg is: er moet sterke promotie voor worden gemaakt buiten het forum zelf.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2015, 21:39
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Eensch! Er was ook een idee voor meer integratie vanuit de blog, maar daar was pats boem ook ineens geen mankracht meer voor.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 18-06-2015, 21:46
df
Avatar van df
df is offline
Sterke promotie, sterke promotie.. gewoon een lid vragen of 'ie z'n expertise wil delen met scholieren die met een vraag zitten, en zodra het lid "prima" zegt, "chef x" onder z'n naam zetten en een bericht erover op de site zetten met linkje naar het juiste forum.

Oh en wat betreft onzin: community wordt /is al te klein met te weinig interessante mensen om het echt leuk te houden. De mening van de meeste leden is wel bekend, alle grappen zijn wel gemaakt.. Draait puur op een paar mensen die er ofwel hun hart komen uitstorten ofwel eventjes slap willen lullen. Is leuk maar niet eeuwig houdbaar.
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2015, 21:52
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
DF for president!

Even serieus: ik waardeer het heel erg dat jullie i.p.v. te zeiken met serieuze ideeën komen en met eerlijke maar ook vooral inhoudelijke kritiek!
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 18-06-2015, 21:54
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Sterke promotie, sterke promotie.. gewoon een lid vragen of 'ie z'n expertise wil delen met scholieren die met een vraag zitten, en zodra het lid "prima" zegt, "chef x" onder z'n naam zetten en een bericht erover op de site zetten met linkje naar het juiste forum.
Nah, is wel wat meer voor nodig. Zijn best in het verleden wel eens links in berichten op de site gezet naar bijv. een relevant topic, maar dat leverde niet zoveel op als je het zo nu en dan (of te saai misschien voor de huidige scholieren...) doet.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2015, 21:55
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Even serieus: ik waardeer het heel erg dat jullie i.p.v. te zeiken met serieuze ideeën komen en met eerlijke maar ook vooral inhoudelijke kritiek!
Even serieus: die expert-/"chef"-discussie werd al op Admin gevoerd toen ik forumbaas was
Met citaat reageren
Oud 18-06-2015, 22:00
df
Avatar van df
df is offline
Onnodige opmerking, bejaarde koeien uit de sloot halen en "hoofdkantoor doet niks" is nou net wat we niet moeten gaan doen! Ging net zo goed Axel.
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2015, 22:03
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline


Oké dan, Elin3: maak df chef geschiedenis en Haubenmeise chef Duits en nog zo wat. Moet toch binnen een week geregeld kunnen zijn?
Met citaat reageren
Oud 18-06-2015, 22:04
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Even serieus: die expert-/"chef"-discussie werd al op Admin gevoerd toen ik forumbaas was
Ja liefje, maar toen was ik er nog niet
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 18-06-2015, 22:06
df
Avatar van df
df is offline
ja graag een beetje tempo, kopje vrijwilligerswerk op m'n cv is nog leeg en heb over 2 weken een sollicitatie
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2015, 22:10
df
Avatar van df
df is offline
Oh en ontopic: Henk ga het eens wat minder druk krijgen op je werk, is mis je godverdomme
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2015, 22:32
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Dat is een heel goed idee df, en ten tijde van het overleg op HQ was dat ook een van de voornaamste punten: integratie met de rest van scholieren.com, en ook speciale aandacht voor de huiswerkvragen. Je slaat dus de spijker op z'n kop, want dat vond HQ ook een van de grote pluspunten van het forum: doordat we wat ouder zijn, zijn hier relatief veel 'experts' voor de huiswerkvragen.
Ik kan dus niet anders zeggen dan jaaaaaa dat wil ik ook.

Nu is alleen de vraag: heb je ook ideeën over hoe we dat voor elkaar krijgen met het forum zoals het nu is? Volgens mij kunnen we rustig nog een jaar op HQ wachten (no offence Jon, ik probeer niet de zuurkut uit te hangen), dus het zou chill zijn als we zelf iets konden doen. Dat wilden we in eerste instantie op admin ook, alleen zijn we er nooit uitgekomen omdat we toch weer bij HQ belandden en dan ging het dood.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 18-06-2015, 23:06
df
Avatar van df
df is offline
Iemand moet het gewoon op gezette tijden promoten op de site. Als men daar te belazerd voor is so be it.

Wat kunnen wij gewone posters met een accountje daaraan gaan doen dan? Posters plakken in jet centrum? Je neefjes dwingen een account te maken?

Wij bieden aan om gratis en voor niks onze expertise te delen, enige wat Jon/random stagair moet doen is zorgen dat scholieren weten dat ze hier terechtkunnen. Als ze dat niet op kunnen brengen dan niet.
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2015, 23:17
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Het is heel jammer dat de mensen met (al is het maar een beetje) passie voor het forum niet de middelen hebben om het te promoten. En dat het de mensen met middelen (HQ) te weinig lijkt te kunnen schelen...
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 18-06-2015, 23:33
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Begin eens met mensen van wie je denkt dat ze geschikt zijn te vragen of ze hun expertise willen delen, afspraken met ze te maken over hoe en wat en ze een opvallende titel te geven zodat duidelijk is dat ze voor het forum bezig zijn. Dat kun je allemaal zelf doen zonder HQ, kost weinig tijd en moeite en het enige wat je nodig hebt is iemand die vooruit stapt en het op zich neemt om het te gaan regelen. Pluis en Elin3, jullie zijn al voorstander, waarom nemen jullie het niet op je om dit te gaan regelen en in goede banen te leiden?

Niet druk maken om promotie etc, 'if you build it they will come'. Zorg dat het de mogelijkheid er is, begin met de bestaande leden te helpen met de bestaande vragen en ga je daarna eens druk maken om hoe je meer mensen er naartoe moet leiden.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 18-06-2015, 23:39
df
Avatar van df
df is offline
Citaat:
Het is heel jammer dat de mensen met (al is het maar een beetje) passie voor het forum niet de middelen hebben om het te promoten. En dat het de mensen met middelen (HQ) te weinig lijkt te kunnen schelen...
Het is ook jammer dat mensen al afgezeken worden voordat ze gereageerd hebben
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2015, 23:44
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Het is ook jammer dat mensen al afgezeken worden voordat ze gereageerd hebben
Wil je hiermee duidelijk maken dat ik HQ geen kans geef te reageren?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 19-06-2015, 00:59
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Dat denk ik ook, want volgens mij heeft Jon al vanaf januari niet meer gereageerd op het forumbaasprofieltopic op Admin
Over reageren gesproken: is hier inmiddels al wel op gereageerd? Of sterft dit ook weer een stille dood?
Met citaat reageren
Oud 19-06-2015, 09:14
Jon
Avatar van Jon
Jon is offline
Even een voorbeeld: een piekmoment in een schooljaar is voor ons altijd de eindexamenperiode. Dit jaar hebben we veel energie gestoken in nieuws voor eindexamenkandidaten. We deden dit met de volledige inzet van HQ (een redactie van ongeveer 5 man en 2 programmeurs), en in samenwerking met het LAKS en NU.nl. Wat dit heeft opgeleverd: meer dan een miljoen pageviews voor Scholieren.com, 30.000 stemmen op de Sentimentmeters, 800 reacties op de blogs.

Het forum hebben we niet superactief betrokken, maar we hebben het betrokken: we hebben het vermeld in het startblog, in het menu stond een link en onderaan elke pagina een lijstje met de 4 meest recente topics op het eindexamenforum. Wat heeft dit opgeleverd voor het forum? 400 reacties (de meeste van Axel11, waarvoor dank ).

Historisch gezien is dat veel, voorgaande jaren schommelden we zo rond de 2-300, maar een schijntje vergeleken bij de beginjaren van het forum, toen we 17.000 posts aantikten.

Misschien overbodig om te zeggen maar wat vroeger op het forum gebeurde gebeurt nu op andere media. Dit jaar heeft iemand op Facebook een eindexamen-event gestart, dat binnen no-time 62.000 deelnemers had, met een veelvoud aan reacties, lollige polls, etc. (Uiteraard heb ik het event voor 2016 meteen vastgelegd, die kans kon ik niet laten liggen )

Mijn punt is: in de huidige vorm van het forum is dit het maximaal haalbare. Ik stel jullie ideeën op prijs maar wees wel realistisch. Misschien dat we met slimmere marketing het aantal posts op het eindexamenforum hadden kunnen verdubbelen. Dan nog wordt het nooit meer zoals het vroeger was. En hoe graag ik ook wil dat er op Scholieren.com een plek is waar scholieren met vragen terechtkunnen (ik denk dat daar nog steeds een markt voor is), met alleen slimme marketing / kruisbestuiving / wat experts ben je er niet. Er is een masterplan nodig en mensen die het uitvoeren.

Dat plan ligt er (in de basis), de wil om het uit te voeren ook. Tijd en geld ontbreekt.
__________________
Wer nicht fragt bleibt dumm.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2015, 13:15
df
Avatar van df
df is offline
Ok. Ik denk wellicht te makkelijk over de promo dan. Reëel verhaal verder!
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2015, 09:29
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Ik ga het maar weer eens proberen.

Al een paar keer aangekaart en er verandert niets:
DAH is alweer anderhalve maand niet online geweest, zijn laatste post is bijna een half jaar oud.
Prospect is een week niet online geweest en heeft vandaag 2 maanden niets gepost.

verder:
Katertje heeft 2 weken niet gepost. Voor Onzin niet verantwoord.
M@rco heeft al 5 maanden niet gepost. Ik weet dat hij achter de schermen het eea zou moeten doen. Kan hij niet beter een beheersfunctie krijgen in plaats van hem aan fora toe te wijzen waar hij niet actief is?

15 forumbazen (niet heel lang geleden was dit nog het dubbele!) waarvan 11 actief.

Niet gek natuurlijk dat er steeds meer mensen afhaken en klagen dat het niet actief genoeg is.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2015, 09:37
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Ik zat al te wachten op deze post na je post net op DK
Met citaat reageren
Oud 28-10-2015, 09:52
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Ik ga het maar weer eens proberen.

Al een paar keer aangekaart en er verandert niets:
DAH is alweer anderhalve maand niet online geweest, zijn laatste post is bijna een half jaar oud.
Prospect is een week niet online geweest en heeft vandaag 2 maanden niets gepost.

verder:
Katertje heeft 2 weken niet gepost. Voor Onzin niet verantwoord.
M@rco heeft al 5 maanden niet gepost. Ik weet dat hij achter de schermen het eea zou moeten doen. Kan hij niet beter een beheersfunctie krijgen in plaats van hem aan fora toe te wijzen waar hij niet actief is?

15 forumbazen (niet heel lang geleden was dit nog het dubbele!) waarvan 11 actief.

Niet gek natuurlijk dat er steeds meer mensen afhaken en klagen dat het niet actief genoeg is.
Hoezeer ik me ook kan vinden in je teleurstelling en frustratie betreft in-actieve forumbazen wil ik ook graag benadrukken dat activiteit niet puur verantwoordelijkheid is van forumbazen. Daarvoor zijn wij net zo goed afhankelijk van mensen die het forum bezoeken en toevallig blijven plakken, of mensen die vanuit het verleden zijn blijven hangen en nog steeds actief willen blijven.
Uiteraard hebben wij invloed op de sfeer door bijv. pestgedrag aan te pakken en het forum spam-vrij te houden, maar onze invloed op de algehele activiteit is ook beperkt.

Inhoudelijk wil ik hier liever niet reageren per forumbaas, maar ik ga hier wel mee aan de slag achter de schermen. Dank je wel voor je oplettendheid!
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 28-10-2015, 10:01
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Ik wil nog even toevoegen wat ik al eerder heb gezegd: dat het beter is om een subforum te geven aan een actieve forumbaas of plusje, ook al kijkt die daar dan maar 1 keer week op (moet toch wel iemand in het team zijn die daartoe bereid is...), dan aan bijv. DAH die weken/maanden gewoon niet online is...
Met citaat reageren
Oud 28-10-2015, 13:45
df
Avatar van df
df is offline
Citaat:

Niet gek natuurlijk dat er steeds meer mensen afhaken en klagen dat het niet actief genoeg is.
Dat komt niet omdat forumbaas X op muziek, d&a of onzin niet actief genoeg is naar jouw zin, maar omdat mensen er geen zin meer in hebben, fora uit de tijd zijn, actieve mensen bv een drukke baan hebben ipv een studie en met dat hoe kleiner een groep wordt, hoe minder interessant het uiteindelijk wordt. Op een gegeven moment ken je iedereens mening wel.

Beetje raar om dit af te schuiven op 'de forumbazen zijn niet actief genoeg'.
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2016, 13:44
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Up!

Proespect heeft na mijn vorige post (28-10-2015) waarin in aangaf dat hij al een tijd niets gepost heeft, nog steeds niets gepost
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2016, 14:09
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Klopt, heb ik van de week ook al aangegeven in een overnametopic op Admin
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Beleidszaken [Sport] Forumbazen
Stom Konijn
42 04-06-2006 22:46
Verhalen & Gedichten Wat vindt u van uw forumbazen?
Verwijderd
32 23-09-2004 12:45
Verhalen & Gedichten Dop krijgt niveau?
Ulfheðin
75 25-04-2002 13:11


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:41.