Oud 30-11-2005, 11:58
Verwijderd
Mja, en toch schijnen journalisten te weten wanneer iemand extreem religieus is. *ahum*
Advertentie
Oud 30-11-2005, 13:06
Verwijderd
Ouderen krijgen alsnog hangplek

Uitgegeven: 30 november 2005 13:03
Laatst gewijzigd: 30 november 2005 13:49


OUDE PEKELA - In het overdekte winkelcentrum van Oude Pekela komt alsnog een hangplek voor ouderen. Dat heeft het Nationaal Fonds Ouderenhulp woensdag bekendgemaakt. De gemeente Pekela stelde in april dit jaar een samenscholingsverbod voor hangouderen in, omdat de bejaarden voor veel overlast in het winkelgebied zorgden.

Pogingen van het Fonds om een speciale hangplek voor de ouderen in of bij het winkelcentrum te creëren liepen tot nog toe op niets uit. "We hebben echter nogmaals overleg gevoerd met alle betrokkenen en nu staan de lichten op groen", aldus directeur J. Romme.

Volgens Romme gingen de winkeliers in Oude Pekela overstag omdat ze moe waren van de negatieve publiciteit over hangouderen. De directeur verwacht dat de hangplek in het voorjaar van 2006 een feit is. Ook buiten het winkelcentrum wordt een hangplek ingericht, zodat de plaatselijke ouderen ook bij mooi weer hun eigen plek krijgen.

Een definitief ontwerp is er nog niet. "We gaan een modulair ontwerp maken", verklaarde Romme. "Dat begint natuurlijk met het creëren van speciale zitplaatsen voor ouderen. Afhankelijk van de locatie kun je voor uitbreiding kiezen. Bijvoorbeeld met oplaadpunten voor elektrische rolstoelen, of een koffiehoek."

Interesse

Steeds meer overheden en instellingen tonen interesse in een speciale hangplek voor ouderen, zegt het Fonds. De provincie Noord-Brabant wil zelfs een serie hangplekken realiseren. "Niet alleen in de grote steden, maar juist ook in de kleine dorpen is er behoefte aan een eigen plek voor ouderen", aldus Romme.

Bron: http://www.nu.nl/news/634639/10/Oude..._hangplek.html
Oud 30-11-2005, 13:28
Verwijderd
Citaat:
S. schreef op 30-11-2005 @ 12:00 :
Wie en hoe bepaalt men wanneer je kunt spreken van een extreem religieus persoon?
Eerlijk gezegd zijn de extreem religieuzen die ik ken juist vredelievend en distanieren zich nog meer (duidelijker) dan ik doe van zelfmoordaanslagen.
Gaan we weer

Wat jij extreem religieus vindt, vinden de media kennelijk niet. Het is nu eenmaal niet sensationeel om het begrip 'extreem religieus' te gaan identificeren met 'heel vredelievend'. Het is veel spannender om het te gaan identificeren met 'bereid zichzelf te offeren'.
Oud 30-11-2005, 13:34
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 30-11-2005 @ 14:28 :
Gaan we weer

Wat jij extreem religieus vindt, vinden de media kennelijk niet. Het is nu eenmaal niet sensationeel om het begrip 'extreem religieus' te gaan identificeren met 'heel vredelievend'. Het is veel spannender om het te gaan identificeren met 'bereid zichzelf te offeren'.
I know. Het is irritant dat terroristen als extreem religieuzen worden neergezet door journalisten. Dat is alles wat ik wilde duidelijk maken.
Oud 30-11-2005, 13:59
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
S. schreef op 30-11-2005 @ 14:34 :
I know. Het is irritant dat terroristen als extreem religieuzen worden neergezet door journalisten. Dat is alles wat ik wilde duidelijk maken.
Dat zijn ze ook.

Extreem religieus volgens welke godsdienst en welke interpretatie daarvan is de nuance.


Gaan die ouderen trouwens ook op straat rondhangen omdat hun ouders hen thuis niet goed opvoeden?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 30-11-2005, 14:07
Verwijderd
T_ID Deze persoon staat op jouw negeerlijst. Klik hier om het bericht te lezen.
Oud 30-11-2005, 14:17
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
S. schreef op 30-11-2005 @ 15:07 :
T_ID Deze persoon staat op jouw negeerlijst. Klik hier om het bericht te lezen.
Wat jammer, sla ik de spijker op z'n kop, wordt het niet gelezen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 30-11-2005, 14:19
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Hey, T_ID is jarig geweest!
Oud 30-11-2005, 14:22
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 30-11-2005 @ 15:19 :
Hey, T_ID is jarig geweest!
Tiswah.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 30-11-2005, 16:01
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
nare man schreef op 30-11-2005 @ 00:04 :
Kansloos tuig dat gewoon gruwelijk hard moet worden aangepakt.
Wat, de Arbeiderspartij?
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Oud 30-11-2005, 16:08
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Joostje schreef op 30-11-2005 @ 09:55 :
Als je kijkt naar wat er in de dierenholocust gebeurt is het allemaal niks
Nu weet ik ook weer waarom ik dierenrechtenactivisme debiel vind
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 30-11-2005, 16:36
BrunetJuh
Avatar van BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Duitse drenkelinge (9) mogelijk vermoord

DUISBURG - Het 9-jarige Duitse meisje dat zaterdag levenloos uit de Waal bij het Gelderse Hurwenen is gevist, is mogelijk door haar moeder omgebracht. Volgens een woordevoerder van de politie in Duisburg heeft de moeder op 10 november een verklaring bij de politie afgelegd. Zij zou het meisje in de Rijn bij Duisburg minutenlang onder water hebben gehouden, waarna het kind met de stroom werd meegevoerd.

Volgens een woordvoerder heeft de 39-jarige moeder op 10 november een verklaring bij de politie afgelegd. Zij zou het meisje twee dagen daarvoor in de Rijn bij Duisburg minutenlang onder water hebben gehouden, waarna het kind met de stroom werd meegevoerd. De moeder wilde ook zichzelf ombrengen, maar zag daarvan af. Reden voor de moord waren problemen met de voogdij over het kind en de uithuisplaatsing die ophanden was.

De 39-jarige Doris S. gaf het kind als vermist op, maar legde later een verklaring af dat zij het kind om het leven had gebracht. De vrouw zit sindsdien vast. Zodra het lichaam van het meisje door de Nederlandse politie is overgedragen, zal de Duitse politie sectie op het lichaam laten verrichten.


Bron: http://www.telegraaf.nl/binnenland/2...1/Drenkelinge_(9)_mogelijk_vermoord.html
__________________
move your body next to me
Oud 30-11-2005, 18:24
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
T_ID schreef op 30-11-2005 @ 17:08 :
Nu weet ik ook weer waarom ik dierenrechtenactivisme debiel vind
je vergeet mijn roloog
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Oud 30-11-2005, 21:39
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Kamer voor blowverbod op straat

DEN HAAG De Kamer wil dat er een verbod
komt op blowen op straat.Een voorstel
van de VVD en de ChristenUnie heeft de
steun gekregen van een meerderheid van
de fracties.De twee partijen willen met
het verbod de verloedering van openbare
ruimten,zoals stations,aanpakken.

De ChristenUnie hoopt bovendien dat het
drugsgebruik zal afnemen.De VVD heeft
niets tegen het roken van hasj zolang
dat in een coffeeshop of thuis gebeurt.

Minister Donner van Justitie ziet een
blowverbod voor openbare ruimten niet
zitten.Volgens de bewindsman zijn er
niet genoeg agenten om te controleren
of het verbod wordt nageleefd.

Bron

Wow, dan heb je dus Donner nodig om dit soort domme plannen af te schieten.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Oud 01-12-2005, 08:30
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
roken hash = verloedering

stomme term, trouwens.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Oud 01-12-2005, 10:47
Verwijderd
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 30-11-2005 @ 22:39 :
Wow, dan heb je dus Donner nodig om dit soort domme plannen af te schieten.
Heh.

Ik heb een nogal dubbel gevoel over dit plan. Enerzijds vind ik het wel oké, want ik erger me soms behoorlijk aan werkloos tuig dat de doorgang blokkeert met hun walmende wietlucht. Anderzijds ben ik er uit principe tegen omdat het van die domme liberale limbo van een Weekègs afkomstig is.
Oud 01-12-2005, 11:07
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Geeft ook wederom aan hoe "liberaal" de VVD tegenwoordig is. Mensen die in de openlucht blowen? Dat kan toch gewoon niet!
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Oud 01-12-2005, 11:35
Verwijderd
Radicale imam wil beroep in buitenland afwachten

Uitgegeven: 1 december 2005 10:23
Laatst gewijzigd: 1 december 2005 10:23
EINDHOVEN -

De aan de Eindhovense moskee Al Fourqaan verbonden Bosnische imam die woensdag is aangehouden om te worden uitgezet, heeft daartegen beroep aangetekend. Hij wil de behandeling van die procedure in het buitenland afwachten. De Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND) wil hem echter niet laten gaan.

Zijn raadsman M. Wijngaarden heeft dit donderdag gezegd. "De IND vindt dat de man moet worden uitgezet. Hij wil zelf ook graag het land uit, maar diezelfde IND verhindert dat. Volstrekt idioot", aldus de raadsman.


De beroepsprocedure wordt vermoedelijk behandeld door de rechtbank in Zutphen. Wanneer dat gebeurt, is niet bekend. Een tweede imam van de Eindhovense moskee wacht nog op een definitieve beslissing van de IND. Een derde islamitisch geestelijke verblijft al langer niet meer in Nederland. Het drietal is eerder dit jaar tot illegaal verklaard, omdat ze radicaal zouden zijn en een gevaar vormen voor de nationale veiligheid.

De IND baseert zich op ambtsberichten van de Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (AIVD). Die stelde eerder dat de drie imams willens en wetens bijdragen aan de radicalisering van de moslims in Nederland. Ook hebben ze volgens de AIVD getolereerd dat binnen hun moskee gelovigen worden gerekruteerd voor de jihad, de gewapende strijd tegen ongelovigen. De imams, het moskeebestuur en de bezoekers van het gebedshuis hebben die beschuldigingen altijd van de hand gewezen.

Minister Verdonk (Vreemdelingenzaken en Integratie) had het drietal al eerder het land willen uitzetten. De rechtbank bepaalde echter dat ze de beroepsprocedures tegen de besluiten van de IND hier mochten afwachten.
Bron: Nu.nl
------------------------
Bizar.

Laatst gewijzigd op 01-12-2005 om 11:38.
Oud 01-12-2005, 11:39
Verwijderd
Een overvaller in het Duitse Keulen had zijn gezicht zo goed ingepakt dat zijn slachtoffer niet verstond wat hij precies wilde. De man wandelde een boekwinkel binnen en mummelde wat tegen caissière Michaela Sobor: "Ik had helemaal niet door dat het een overval was. Ik dacht gewoon dat hij het erg koud had en zich daarom zo ingepakt had. Ik vroeg hem diverse keren te herhalen wat hij zei". Pas toen de overvaller een pistool pakte, begreep Sobor het pas. De overvaller is met een buit van ongeveer 1500 euro ervandoor gegaan.
www.nu.nl


Die Duitsers ook!
Oud 01-12-2005, 12:13
Verwijderd
Hirsi Ali verliest.

DEN HAAG - Het Openbaar Ministerie (OM) stelt geen vervolging in tegen imam Sheich Fawaz van de As Soennah-moskee in Den Haag. Een woordvoerder heeft dat meegedeeld. Tweede Kamerlid Hirsi Ali (VVD) had bij de politie aangifte tegen hem gedaan wegens bedreiging.



Fawaz had op internet gemeld dat Hirsi Ali zal worden ,,weggeblazen door de wind van de veranderende tijden’’ en dat haar ,,de vervloeking van Allah’’ te wachten staat. Het parket in Den Haag kan echter geen strafbare feiten vinden in deze aankondiging. Hirsi Ali zei woensdag in een reactie dat ze zich heeft neergelegd bij het besluit van het parket.

Het onafhankelijk Kamerlid Wilders had minister Donner (Justitie) inmiddels al vragen gesteld over de kwestie, onder meer omdat Fawaz in een interview in het Algemeen Dagblad had toegevoegd dat er wel degelijk een dreiging doorklinkt in zijn brief.


Ze moet wel.
Oud 01-12-2005, 12:39
Verwijderd
Beetje kinderachtig om dan via zo'n omweg hirshi ali te bedreigen. Wees dan een vent en zeg waar het op staat en draag de consequenties. Ik kan het iig niet echt anders interpreteren dan 'iemand gaat je opblazen namens Allah'.
Maar wie weet is het wel een vredelievend schatje en bidt hij braaf met de vraag of Allah met natuurgeweld o.i.d. gaat straffen....

Ik vind de term 'onafhankelijk kamerlid Wilders' overigens iets vertederends hebben.

Laatst gewijzigd op 01-12-2005 om 12:44.
Oud 01-12-2005, 12:46
Verwijderd
Citaat:
G-Lo schreef op 01-12-2005 @ 13:39 :
Beetje kinderachtig om dan via zo'n omweg hirshi ali te bedreigen. Wees dan een vent en zeg waar het op staat en draag de consequenties. Ik kan het iig niet echt anders interpreteren dan 'iemand gaat je opblazen namens Allah'.
Maar wie weet is het wel een vredelievend schatje en bidt hij braaf met de vraag of Allah met natuurgeweld o.i.d. gaat straffen....

Ik vind de term 'onafhankelijk kamerlid Wilders' overigens iets vertederends hebben.
Oud 01-12-2005, 12:47
Verwijderd
Nou vertel eens. Hoe moet je zo'n uitspraak wel interpreteren dan?

Overigens ben ik wel weer van mening dat Hirsi Ali wie weet eens wat minder tijd moet spenderen aan het reageren op bedreigingen en aanteigingen aan haar adres, maar dat is een ander verhaal.

Laatst gewijzigd op 01-12-2005 om 12:49.
Oud 01-12-2005, 12:59
Verwijderd
Citaat:
G-Lo schreef op 01-12-2005 @ 13:47 :
Nou vertel eens. Hoe moet je zo'n uitspraak wel interpreteren dan?

Overigens ben ik wel weer van mening dat Hirsi Ali wie weet eens wat minder tijd moet spenderen aan het reageren op bedreigingen en aanteigingen aan haar adres, maar dat is een ander verhaal.
Ik kan jou toch niet vertellen hoe je dat behoort te interpreteren? Ik kan het wel, maar dat is niet correct daar een ieder dat voor zichzelf hoort te doen. Maar een interpretatie waarmee je probeert te zeggen dat hij erop hoopt dat ze opgeblazen wordt, door iemand (van zijn gemeenschap) gaat gewoon te ver. Deze man staat erom bekend dat hij juist, soms zelfs tegen een aantal mensen van zijn achterban in, voor het aangeven en benoemen van terrorisme is. Ook verwijdert hij hoogstpersoonlijk bezoekers in de moskee die hem 'te ontspoord' zijn, om het zo maar te stellen. (En met ontspoord bedoel ik geen criminelen of ander tuig, maar bezoekers die hem te haatdragend zijn.
Oud 01-12-2005, 13:08
Verwijderd
Citaat:
S. schreef op 01-12-2005 @ 13:59 :
Ik kan jou toch niet vertellen hoe je dat behoort te interpreteren? Ik kan het wel, maar dat is niet correct daar een ieder dat voor zichzelf hoort te doen. Maar een interpretatie waarmee je probeert te zeggen dat hij erop hoopt dat ze opgeblazen wordt, door iemand (van zijn gemeenschap) gaat gewoon te ver. Deze man staat erom bekend dat hij juist, soms zelfs tegen een aantal mensen van zijn achterban in, voor het aangeven en benoemen van terrorisme is. Ook verwijdert hij hoogstpersoonlijk bezoekers in de moskee die hem 'te ontspoord' zijn, om het zo maar te stellen. (En met ontspoord bedoel ik geen criminelen of ander tuig, maar bezoekers die hem te haatdragend zijn.
Dit verhaal vind ik toch redelijk strijdig met het stukje "onder meer omdat Fawaz in een interview in het Algemeen Dagblad had toegevoegd dat er wel degelijk een dreiging doorklinkt in zijn brief. ".
Ben toch erg benieuwd hoe die brief (en het A.D. interview) d'r uit heeft gezien dan. Want dat is precies het puntje in het artikel dat me deed besluiten niet al te genaunceerd uit de hoek te komen.

Ik kan en wil iemand die bedreigingen uit niet als gematigd moslim zien. Maargoed, het lijkt me in dit geval wel zaak om dus de bewuste brief d'r eens bij te hebben.

Laatst gewijzigd op 01-12-2005 om 13:11.
Oud 01-12-2005, 13:21
Verwijderd
Citaat:
G-Lo schreef op 01-12-2005 @ 14:08 :
Dit verhaal vind ik toch redelijk strijdig met het stukje "onder meer omdat Fawaz in een interview in het Algemeen Dagblad had toegevoegd dat er wel degelijk een dreiging doorklinkt in zijn brief. ".
Ben toch erg benieuwd hoe die brief (en het A.D. interview) d'r uit heeft gezien dan. Want dat is precies het puntje in het artikel dat me deed besluiten niet al te genaunceerd uit de hoek te komen.

Ik kan en wil iemand die bedreigingen uit niet als gematigd moslim zien. Maargoed, het lijkt me in dit geval wel zaak om dus de bewuste brief d'r eens bij te hebben.
Je hoeft ook helemaal niet gematigd te zijn om je tegen terrorisme uit te spreken.

Betreffende interview:

Citaat:
De keuze voor verlies

Het is op zich niet vreemd dat een aantal met afgunst vervulde mensen zich schandelijk uitlaat over de Islam en de Koran, want rancuneuze scheldsonnetten zijn de enige wapens waarover dit waardeloze schorem beschikt. Ook bevreemdt het ons niet dit soort uitspraken te horen uit de mond van een man die dik bevriend was met wijlen Theo Van Gogh. Soort zoekt immers soort.

Theodor Holman is kennelijk een man die zijn eigenwaarde niet kent en die zich nog verder heeft weten te verlagen door de heilige Koran te beledigen. Een dergelijke schandelijke misdraging had ik, toegegeven, wel verwacht van een luizige kerel van het kaliber Holman.

Maar wat ons werkelijk verbaast is de manier waarop Hirsi Ali gebruik weet te maken van dit soort ongenuanceerde en van hondsdolheid getuigende uitspraken om ons lessen in democratie, vrijheid van meningsuiting en wederzijds respect te komen geven. Hirsi´s eigenaardige visie op democratie schijnt zich slechts te beperken tot het beledigen van de Koran en de Islam, het provoceren van de moslimgemeenschap en het creëren van vijandelijkheden tussen de moslims en de politieke partijen hier in Nederland.

Desondanks is haar gedrag begrijpelijk gezien haar ontoereikende kennisniveau en de daarbij horende beperkte intellectuele ontwikkeling, haar levenservaringen die vormgegeven zijn in abnormale maatschappelijke omstandigheden en natuurlijk haar slachtofferrol in de Afrikaanse besnijdeniscultuur.

Dit resulteert zich in een blijvende traumatische stoornis waarvan zij nog dagelijks hinder ondervindt, en die zich vooral uit in een afwijkend denkpatroon en een gevoel van wantrouwen jegens alle moslims. Daarnaast is er ook nog het algemeen bekende besnijdenistrauma dat zij in de Tweede Kamer heeft weten te bombarderen tot een landelijk en politiek issue. Terwijl de vrouwenbesnijdenis in werkelijkheid niet meer is dan een traditie die in sommige delen van Afrika gepraktiseerd wordt, en die bijna niet voorkomt onder de moslims.

Hirsi Ali waant zich de Verlosser van de Nederlandse politiek in de strijd tegen het Islamitische extremisme en zij denkt door zich te verlagen tot kinderlijke praktijken het verloop van de geschiedenis te kunnen beïnvloeden. Zo heeft zij getracht door middel van een door haar uitgebrachte film die op bedrog en leugens gebaseerd is (Submission), die bovenal artistieke kwaliteiten mist, een compleet geloof uit te roeien. Een geloof dat vandaag de dag het snelst groeiende ter wereld is. De reden dat steeds meer mensen zich tot de Islam bekeren is omdat de edele Koran over onwaarschijnlijke krachten beschikt die in staat zijn grote veranderingen en verbeteringen te realiseren in het leven van de mensen. Dit kan ook niet anders, aangezien dit boek niet het product is van een menselijke geest: het is een Goddelijke openbaring.

Ook lijdt Hirsi Ali aan grootheidswaanzin als gevolg van de snelle overgang van eenvoudige schoonmaakster naar beleidsbepalende en mediagerichte politica. Zij zal toch niet echt in de waan verkeren dat zij in de kamer zit vanwege haar politieke ’kwaliteiten’? Is het nog niet tot haar doorgedrongen dat zij slechts een marionet is die van bovenaf wordt bespeeld en gestuurd door een aantal provocateurs. Provocateurs die het op de Islam hebben gemunt en Hirsi Ali als vieze schoen gebruiken om tegen de Islam aan te schoppen? Uiteindelijk zitten zij zelf met haar politieke onkunde opgescheept nu de Nederlandse bevolking haar politieke nonsens en onbeheerste vijandigheid tegen de moslims weigert te accepteren en zij er daarnaast niet in is geslaagd om ook maar één moslimziel voor haar te winnen.

Hirsi Ali is, door de confrontatie aan te gaan met de Islam, een moeilijke en doodlopende weg ingeslagen. Dit kan alleen uitmonden in een pijnlijke nederlaag voor haar. Binnenkort, als zij door de wind van ?veranderende tijden? buiten de muren van de Tweede Kamer wordt weggeblazen en zij zichzelf ziet wegzinken in de poel der vergetelheid, zal zij pas haar echte waarde ontdekken, wanneer zij gebukt zal moeten gaan onder de vervloeking van Allah, de Engelen en de algehele mensheid.

Sheikh Fawaz Jneid
11 november 2005
Oud 01-12-2005, 15:25
Verwijderd
Ik wil een filter op dit forum voor de woorden extremisme, moslim, Hirsi Ali, Van Gogh en meningsuiting
Oud 01-12-2005, 15:27
Verwijderd
Ik zal wel wegblijven, ben je meteen van dat probleem af.
Oud 01-12-2005, 15:28
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
S. schreef op 01-12-2005 @ 14:21 :
"de keuze voor verlies"
lol @ superioriteitscomplex van die sjeik.

Maar ja, Hirsi Ali is provocerend en de mensen die zich tegen haar uitspreken over het algemeen hysterische idioten, what else is new.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 01-12-2005, 15:29
Verwijderd
Citaat:
S. schreef op 01-12-2005 @ 16:27 :
Ik zal wel wegblijven, ben je meteen van dat probleem af.
Nee, blijf! Het is meer gewoon dat ik het idee krijg dat er echt niets anders in de wereld meer gebeurt dan gedoe met moslims en gezeik over meningsuiting en daar word ik gewoon bij tijd en wijle nogal depri van.

Er valt nog best iets te zeggen voor het idee helemaal geen kranten meer te lezen.
Oud 01-12-2005, 15:38
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 01-12-2005 @ 16:29 :
Nee, blijf! Het is meer gewoon dat ik het idee krijg dat er echt niets anders in de wereld meer gebeurt dan gedoe met moslims en gezeik over meningsuiting en daar word ik gewoon bij tijd en wijle nogal depri van.

Er valt nog best iets te zeggen voor het idee helemaal geen kranten meer te lezen.
Mja, alles wat onder allochtonen, Islam en terreur valt is tegenwoordig hot.

En volgens mij valt het voor jou nog in het dagelijks leven wel mee. Loop maar eens een dagje met mij mee, je wordt er mee doodgegooid.
Oud 01-12-2005, 15:43
Verwijderd
Dat geloof ik graag. En dan doe jij ook nog rechten, word je ook nog doodgegooid met vragen 'waarom krijg je in Nederland maar een maand als je iemand vermoordt' of 'waarom worden de daders hier als slachtoffers behandeld'.
Oud 01-12-2005, 15:46
Verwijderd
Het is inderdaad om van te huilen met de pet op.
Oud 01-12-2005, 16:06
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Mja, die goeie ouwe tijd ook
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Oud 01-12-2005, 16:07
Verwijderd
Jongeren vaak op de bon voor 'flutdelicten'

Uitgegeven: 1 december 2005 13:54

AMSTERDAM - De geregistreerde jeugdcriminaliteit is in de afgelopen jaren weliswaar enorm gestegen, maar slechts in een klein deel van de gevallen gaat het om ernstige delicten. De politie deelt aan jongeren veel processen-verbaal uit voor "flutdelicten" als het drinken van een breezer op een station.

Dat zei de Nijmeegse jurist prof. mr. Y. Buruma donderdag tijdens een congres in Amsterdam ter gelegenheid van honderd jaar kinderwetten. Tussen 2002 en 2004 steeg het aantal processen-verbaal voor minderjarigen met ruim 17 procent tot bijna 50.000. Slechts 10 procent daarvan betreft "echt ernstige gevallen", zei Buruma, hoogleraar straf- en strafprocesrecht aan de Radboud Universiteit Nijmegen.


De huidige samenleving kan volgens hem "te weinig hebben van jongeren die hun grenzen verkennen". Hij ziet niets in het invoeren van steeds meer sancties voor relatief lichte vergrijpen als spijbelen. "Wat voor een treurige samenleving is dit, waarin het onderwijs zo bedonderd in elkaar zit dat we de politie nodig hebben om spijbelaars op te pakken?" Buruma keerde zich tegelijkertijd tegen een softe aanpak van zulke jongeren. De verguisde "paternalistische" opstelling die het gezag vroeger koos, was volgens hem zo gek nog niet.

Straf

Hij vindt ook dat jongeren die zware delicten op hun naam hebben staan en vaak in herhaling vervallen, best zwaarder gestraft mogen worden. Dan moet er volgens hem wel betere nazorg komen voor jongeren die hun straf hebben uitgezeten. Daarin is een individuele benadering door hulpverleners "met twee ogen en een neus" van groot belang.

"We hebben zoveel geïnvesteerd in preventie, dat we vergeten dat het allerbelangrijkste moment na de taakstraf of detentie komt. De beste voorspeller van criminaliteit is eerdere criminaliteit", zei Buruma. Van de verbetering van die nazorg, die minister Donner (Justitie) in het vooruitzicht heeft gesteld, heeft hij echter nog weinig gemerkt.

http://www.nu.nl/news/635422/13/Jong...licten%27.html

Ik ben het wel eens met die hoogleraar Buruma.

Laatst gewijzigd op 01-12-2005 om 16:10.
Oud 01-12-2005, 16:46
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
S. schreef op 01-12-2005 @ 13:13 :
Ze moet wel.
Nee hoor, ze kan in beroep bij een gerechtshof.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Oud 01-12-2005, 16:47
Verwijderd
Citaat:
McCaine schreef op 01-12-2005 @ 17:46 :
Nee hoor, ze kan in beroep bij een gerechtshof.
Die zal ongetwijfeld tot diezelfde oordeel komen.
Oud 01-12-2005, 17:05
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
S. schreef op 01-12-2005 @ 17:47 :
Die zal ongetwijfeld tot diezelfde oordeel komen.
Is het een onderdeel van de bekering tot de islam dat je het correct gebruik van aanwijzend voornaamwoorden afzweert?
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Oud 01-12-2005, 17:10
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Run verwacht op .eu-domeinen

Europees commissaris Reding (media en informatiemaatschappij) denkt dat er een stormloop zal plaatsvinden op het nieuwe internetdomein van de Europese Unie (EU). Ze verwacht dat de domeinnaam .eu populairder kan worden dan .com, die op dit moment het meest gebruikt wordt op internet.

De commissaris presenteerde vandaag in Brussel de regels voor het aanvragen van een .eu-adres. Het is vanaf volgende week woensdag mogelijk voor bedrijven om zich in te schrijven voor een domeinnaam, particulieren kunnen dit pas op 7 april 2006 doen. Reding meent dat er binnen enkele weken honderdduizenden aanvragen voor .eu-domeinen zullen zijn. Daarom zijn in totaal 750 personen en bedrijven ingeschakeld om alle registraties te verwerken.

Het vastleggen van een domeinnaam kan voor bedrijven oplopen tot 85 euro, voor burgers zal het tien euro gaan kosten. Aanvragen kunnen enkel worden ingediend door bedrijven of burgers uit één van de 25 EU-landen. Bij meerdere aanvragen voor een domeinnaam zal degene die de eerste aanvraag deed de naam toegekend krijgen.

bron

Ik ruik geld...
Oud 01-12-2005, 17:12
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
ow nee kut, burgers mogen pas vanaf 7 april registreren.
Oud 01-12-2005, 18:34
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 01-12-2005 @ 18:12 :
ow nee kut, burgers mogen pas vanaf 7 april registreren.
ja dat doen ze altijd om te voorkomen dat men van grote bedrijven de namen kan kapen :/
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Oud 01-12-2005, 20:28
Verwijderd
Citaat:
McCaine schreef op 01-12-2005 @ 19:34 :
ja dat doen ze altijd om te voorkomen dat men van grote bedrijven de namen kan kapen :/
Terecht, de consument moet toch niet indirect de porno van een of andere puistenkop gaan financieren.
Oud 01-12-2005, 22:48
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
McCaine schreef op 01-12-2005 @ 19:34 :
ja dat doen ze altijd om te voorkomen dat men van grote bedrijven de namen kan kapen :/
Achja, beschermde merknaam ofzo.

Maar dan vind ik dat ze niet nog van die extra domeinen moeten gaan claimen als degoedkoopsteleningterwereld.eu , enzo.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Oud 02-12-2005, 11:16
Verwijderd
Citaat:
McCaine schreef op 01-12-2005 @ 18:05 :
Is het een onderdeel van de bekering tot de islam dat je het correct gebruik van aanwijzend voornaamwoorden afzweert?
Ja, en ik heb er gratis lange tenen bij gekregen.

Edit: En stel je niet aan, ik heb nog maar twee of drie keer incorrect gebruik gemaakt van het aanwijzend voornaamwoord.

Laatst gewijzigd op 02-12-2005 om 12:07.
Oud 02-12-2005, 12:04
reno
reno is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 30-11-2005 @ 22:39 :
Kamer voor blowverbod op straat

DEN HAAG De Kamer wil dat er een verbod
komt op blowen op straat.Een voorstel
van de VVD en de ChristenUnie heeft de
steun gekregen van een meerderheid van
de fracties.De twee partijen willen met
het verbod de verloedering van openbare
ruimten,zoals stations,aanpakken.

De ChristenUnie hoopt bovendien dat het
drugsgebruik zal afnemen.De VVD heeft
niets tegen het roken van hasj zolang
dat in een coffeeshop of thuis gebeurt.

Minister Donner van Justitie ziet een
blowverbod voor openbare ruimten niet
zitten.Volgens de bewindsman zijn er
niet genoeg agenten om te controleren
of het verbod wordt nageleefd.

Bron

Wow, dan heb je dus Donner nodig om dit soort domme plannen af te schieten.
Ik vind de vergelijking met auto's wel passend. Die zorgen ook voor overlast.
__________________
"Give us the child for 8 years and it will be a Bolshevik forever."
Oud 02-12-2005, 13:06
Verwijderd
Citaat:
S. schreef op 01-12-2005 @ 17:07 :
Ik ben het wel eens met die hoogleraar Buruma.
Buruma = koning, ik heb twee jaar college van hem gehad, die man is zo ontzettend grappig.
Oud 02-12-2005, 14:42
Mujahideen
Mujahideen is offline
Indiase autowegen bron aids-besmetting

(Novum/AP) - Zalisz Ahmed betaalde 45 roepie (ongeveer 85 eurocent) en verloor zijn maagdelijkheid langs de kant van een Indiase weg aan een van de talloze jonge prostituees die daar werken. Hij heeft sindsdien vaak onveilige seks gehad en nog nooit van aids gehoord.

De 20-jarige Ahmed is een van de vijf tot acht miljoen vrachtwagenchauffeurs die India voorzien van alles, van appels tot airconditioners. Zij maken lange dagen en zijn soms wekenlang van huis. Dan is het verleidelijk wat warmte te zoeken bij een van de vele jonge vrouwen die de berm bevolken.

Net als twee decennia geleden in Afrika zijn de Indiase vrachtwagenchauffeurs een belangrijke schakel in de aids-verspreiding. Met naar schatting 5,1 miljoen seropositieven en aids-patiënten komt India, een land van ruim een miljard burgers, na Zuid-Afrika op de tweede plaats van de wereldranglijst van aids-landen. Het aantal seropositieven per hoofd van de bevolking is nog relatief gering, ongeveer 1 op de 100 mensen in de leeftijd van 15 tot 49 is besmet.

De wegen die het subcontinent doorkruisen zijn voorzien van ettelijke vrachtwagenstops, genaamd 'dhabas', waar de chauffeurs kunnen rusten en wat te eten en drinken kunnen krijgen. De prostituees zijn arm, veelal analfabeet en meest niet of slecht voorgelicht. Zij verkopen hun lichaam voor enkele tientallen roepie in vrachtwagens, op parkeerplaatsen of zelfs in de bosjes. Vragen om het gebruik van een condoom is er voor de meesten niet bij. De meeste vrouwen werken ongeorganiseerd, voor zichzelf.

Van de twintig tot vijfentwintig chauffeurs die maandelijks in het Babu Jagjivan Ram Memorial Hospital in New Delhi worden gecontroleerd, blijkt een op de vier seropositief. "Ze vertellen ons dat ze veel sekspartners hebben gehad en daarna gemeenschap hebben met hun vrouw", zegt Nirmal Khatri, een van de voorlichters in het ziekenhuis. "We kunnen ze niet onder druk zetten. Het is hun keuze. Het is een groot probleem."

Het is een vicieuze cirkel. Soms wordt een zwangere vrouw van een chauffeur besmet en geeft ze de infectie door aan de foetus. Voorlichters bezoeken al jarenlang dhabas en parkeerplaatsen. Langs de wegen wordt op reclameborden voor aids gewaarschuwd. Actievoerders kalken de leuze van veilige seks op de deuren van vrachtwagens. Maar het gaat om zulke grote aantallen mensen en zoveel kilometers wegdek dat de boodschap lang niet altijd over komt.

Aids-consultant S. Sundararaman zegt dat de regering, de vervoersindustrie, de vervoersbonden en de chauffeurs zelf de verantwoordelijkheid moeten nemen, om te voorkomen dat de geschiedenis zich in India herhaalt. "In Afrika was het precies hetzelfde, omdat gebieden zonder wegen van de epidemie gespaard bleven", aldus Sundararaman.

Volgens Sundararaman kunnen Indiase chauffeurs tussen de veertig tot vierhonderd sekspartners per jaar hebben, afhankelijk van de tijd en het geld waarover zij beschikken. Ook de groeiende economie draagt haar steentje aan de verspreiding van het virus bij, omdat steeds meer gebieden voor verkeer ontsloten worden.

Er zijn geen exacte gegevens over het aantal besmette chauffeurs bekend, maar Denis Brown, coördinator van UNAIDS, zegt dat in de noordoostelijke staat Assam eenkwart van de gecontroleerde chauffeurs seropositief is. Volgens Brown wordt nog geen 20 procent van de chauffeurs voorgelicht of krijgt condooms. Geen van de rijscholen heeft aids-preventie op zijn lesprogramma staan.

In de dhabas is seks de voornaamste bron van inkomsten. Langdurige wachttijden bij de grenzen tussen de deelstaten dragen bij aan het probleem. "Het verkeer gaat erg langzaam, zodat chauffeurs op lange afstanden veelal wel een maand onderweg zijn", aldus Brown. "In sommige gevallen wordt hen gratis voedsel aangeboden, op voorwaarde dat ze seks hebben."

De 55-jarige Satnam Singh weet uit eigen ervaring hoe kwaadaardig het virus is. Hij was er getuige van dat een vader en een zoon uit zijn dorp enkele jaren geleden een gruwelijke dood stierven. Zij teerden weg en werden skeletten, zonder dat er geld was voor een behandeling. Hun vervoersbedrijf verving ze eenvoudig. Voor iedere vrachtwagenchauffeur die ziek wordt, zijn er duizenden wachtenden.

"Ik heb alles gezien en ik weet dat het erger is dan lepra", zegt Singh. "Dit is een gezinsmoordenaar." Singh stoeide zelf jarenlang met prostituees, maar wel 25 jaar geleden. Hij waarschuwt zijn collega's dat zij Russische roulette spelen door in de dhabas zonder condoom te vrijen.

Ahmed zegt nog jarenlang met appels en sinaasappels te blijven rijden tussen de staat Bihar en Delhi, een traject van vijftien dagen. Hij is van plan ooit een meisje te trouwen in zijn dorp in Uttar Pradesh. Plannen voor een aids-test heeft hij niet. Hij zegt zich geen zorgen te maken.

http://www.nieuws.nl/60990
Oud 02-12-2005, 14:44
Mujahideen
Mujahideen is offline
'Israël pikt land in na bouw hek'

(Novum/AP) - Het afscheidingshek dat Israël op de Westelijke Jordaanoever bouwt heeft waarschijnlijk gevolgen voor de grens tussen Israël en een toekomstige Palestijnse staat. Dat heeft de Israëlische minister van Justitie, Tzipi Livni, gezegd.

"Je hoeft geen genie te zijn om te zien dat het hek gevolgen zal hebben voor de loop van de grens", zei Livni deze week op een juristencongres, aldus haar woordvoerder Shai Ben-Mor. Palestijnen hebben boos gereageerd op de uitspraken. Volgens hen bewijzen die dat Israël zich met de afscheidingsmuur Palestijns land wil toe-eigenen.

Tot nu toe hield Israël vol dat het 680 kilometer lange afscheidingshek, dat hier en daar happen neemt uit de Westelijke Jordaanoever, alleen bedoeld is om zelfmoordterroristen buiten de deur te houden. Livni, een vertrouwelinge van premier Sharon, is de eerste gezagsdrager die zegt dat Israël een grens kan trekken die grotendeels overeenkomt met de loop van de muur.

De Palestijnen willen een staat stichten die de Westoever en de Gazastrook omvat, met Oost-Jeruzalem als hoofdstad. De afscheidingsmuur omsluit enkele grote joodse nederzettingen op de Westoever. Acht procent van het gebied komt daardoor aan de Israëlische kant te liggen. Tegelijkertijd isoleert de muur een aantal Palestijnse gemeenschappen, waardoor tienduizenden Palestijnen hun werk en scholen niet kunnen bereiken.

http://www.nieuws.nl/60897
Oud 02-12-2005, 14:45
Mujahideen
Mujahideen is offline
Aanval Iraakse rebellen op westelijke stad Ramadi

(Novum/AP) - Iraakse rebellen hebben donderdag een Amerikaanse militaire basis en regeringsgebouwen in de westelijke stad Ramadi, hoofdstad van de provincie Anbar, beschoten. Daarbij zijn geen slachtoffers gevallen. Inwoners van Ramadi en de politie hebben dit gemeld.

De aanvallen in Ramadi werden uitgevoerd terwijl lokale leiders en Amerikaanse legerofficieren in de gouverneurswoning in het centrum bijeen waren. De opstandelingen probeerden waarschijnlijk de residentie te beschieten, maar het gebouw liep geen schade op. Bij een aanval op een Amerikaanse legerbasis aan de oostelijke rand van de stad werden ten minste vier mortiergranaten afgevuurd.

AP Television News zond beelden uit waarop te zien was dat rebellen door een marktstraat met neergelaten rolluiken liepen. De gemaskerde opstandelingen liepen er ontspannen bij. Inwoners zeiden dat tientallen volgelingen van de militante leider Abu Musab al-Zarqawi de straat waren opgegaan. Zij hadden zich verspreid nadat zij hun mortieren hadden afgevuurd. Amerikaanse woordvoerders spraken van een propagandastunt.

De aanvallers lieten pamfletten achter waarin stond dat zij tot Al-Qaida in Irak behoren. Zij eisten ook het neerschieten van een onbemand Amerikaans spionagetoestel op, maar er werd geen toestel vermist. Ramadi is een soennitisch bolwerk, waar de strijd de afgelopen jaren honderden doden heeft geëist.

De Amerikaanse legerleiding zei dat ongeveer vijfhonderd Iraakse militairen zich hebben aangesloten bij tweeduizend Amerikaanse mariniers en militairen die proberen de regio Hai Al Becker bij de stad Hit van opstandelingen te zuiveren. Hit ligt ongeveer 140 kilometer ten westen van Bagdad. Er waren geen berichten over slachtoffers op de eerste dag van de operatie.

Aan de zijde van het Amerikaanse leger vielen vier doden, drie door vijandelijk vuur en eentje bij een ongeluk. In Bagdad werd een militair van de Task Force Baghdad doodgeschoten, in Fallujah raakten twee mariniers dodelijk gewond. Bij een verkeersongeluk in Camp Taqaddum, 70 kilometer ten westen van Bagdad, kwam een marinier om het leven.

http://www.nieuws.nl/61003
Oud 02-12-2005, 14:47
Mujahideen
Mujahideen is offline
'Leger VS betaalde voor propaganda in Iraakse kranten'

(Novum/AP) - Het Amerikaanse leger heeft Iraakse journalisten en kranten betaald om positieve artikelen over de Amerikaanse aanwezigheid in Irak te plaatsen. Dat heeft de Amerikaanse krant de Los Angeles Times woensdag gemeld op basis van eigen onderzoek.

Verscheidene verhalen die werden gepubliceerd als afkomstig van onafhankelijke verslaggevers waren in werkelijkheid van de hand van Amerikaanse functionarissen, aldus de krant. De praktijk is toegegeven door Amerikaanse militairen in Irak, maar onduidelijk is of de propagandacampagne direct in opdracht van het ministerie van defensie is uitgevoerd.

De door het Pentagon ingehuurde Lincoln Group is verantwoordelijk voor het plaatsen van door Amerikanen geschreven en in het Arabisch vertaalde stukken in Iraakse kranten. Het Pentagon heeft nog geen officiële reactie gegeven op de berichten in de Los Angeles Times, maar verscheidene Pentagon-woordvoerders hebben de propaganda-activiteiten veroordeeld. "We proberen van Irak een democratisch land te maken en schenden vervolgens zelf een van de basisprincipes van de democratie, de persvrijheid en de vrijheid van meningsuiting", aldus een hoge Pentagon-functionaris.

De bedragen die zijn betaald variëren, aldus de Times. De krant meldt dat de krant Addustour vijftienhonderd dollar kreeg voor het plaatsen van een positief stuk over Amerikaanse financiële steun voor de wederopbouw van Irak.

Een ander geval betreft de betaling van vijftig dollar aan de Bagdadse krant Al Mutamar, die wordt uitgegeven door zakenpartners van de Iraakse vice-premier Ahmad Chalabi, voor het plaatsen van een stuk onder de kop 'Irakezen nemen stelling tegen terrorisme'.

Het Amerikaanse recht verbiedt het leger propagandastukken te plaatsen in Amerikaanse media, maar over het gebruik van buitenlandse media bestaat geen officiële richtlijn.

http://www.nieuws.nl/60359
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah'
T_ID
500 30-06-2007 10:06
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah'
T_ID
500 09-04-2007 17:12
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah'
T_ID
500 20-03-2007 12:05
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
naam onbekend
501 26-11-2005 23:55
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
T_ID
500 18-07-2005 00:38
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
T_ID
500 02-06-2005 14:02


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:23.