Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-04-2003, 16:50
JoRTh
Avatar van JoRTh
JoRTh is offline
Citaat:
Lauret schreef op 28-04-2003 @ 13:30:
in de film is het wel degelijk erg te merken dat het gewoon het verhaal van de bende nagespeeld is jij komt zo te merken niet hier vandaan, je weet er blijkbaar niets van,vele feiten vanuit de film kloppen,ik vind de je oordeeld over iets waar je totaal niets vanaf weer,sorry dat ik het zeg,maar als je hier gewoond had en had gevoeld wat wij voelen had je dit zeker niet gezecht,ik zou de volgende keer wat minder dom reageren als ik jou was!
en idd de regiseur ken ik wel,hij komt uit mijn woonplaats..toevallig..of may-b ook niet
en denk us na,zou jij het fijn vimnden als de film bij jou in de buurt gefilmt zou worden,terwijl jou ouders zijn vermoord door de bende?
dan ben je toch echt gevoel loos!!!
Zo blijkt maar weer dat je een reactie op twee manier kan interpreteren.
Wat ik wilde zeggen is dat de film niet PRECIES het verhaal van de Bende van Venlo probeert te vertellen maar dat het er op gebaseerd is. En ja, er zijn heel veel dingen uit de realiteit overgenomen.
Maar ze probeerden en EIGEN verklaring te geven voor waarom de Stan, de hoofdpersoon uit de FILM, met deze jongen Maikel meeging.
En ja, de namen verschillen in sommige gevallen niet veel van die uit de echte bende.

En nee, ik weet vrij weinig van het echte verhaal. En ik pretendeer ook helemaal niet veel daarover te weten. Ik pretendeer alleen het een en ander over deze film te weten.
__________________
"I dream to make a living"
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-04-2003, 17:09
legatus
Avatar van legatus
legatus is offline
Citaat:
* zwanger zijn en het kind niet willen, zie de link richting verkrachting niet echt. Hij heeft haar niet gedwongen zwanger te worden.
Mede haar schuld en daarom ook haar verantwoording. Ze heeft een kind van een persoon die anders is dan ze dacht. Anders was ze ook niet zo overstuur geweest toen ze hoorde dat hij een moordenaar was. Moord is moord, maar de motivatie is toch wel belangerijk. Bij een abortuskliniek werken dus alleen maar moordenaars? Dat op zich een objectief standpunt, maar dan zou je alles hier objectief moeten gaan behandelen en film is nogal een gevoelskwestie.

Citaat:
*Waarom zou ze het niet aan haar vader kunnen vertellen? Waarom gaat ze ervanuit dat hij zo gaat reageren, terwijl haar moeder toch wel bezorgt is.
Omdat ze liegt tegen haar ouders, bijvoorbeeld. Fijn dat jij misschien alles met je ouders kunt delen en dat zij wellicht alles accepteren. Er zijn mensen in de wereld die dat niet kunnen. Haar moeder is bezorgd maar zit duidelijk wat onder de duim bij vaders, die accepteert het ook niet.

Citaat:
*Denk dat een meer gedetailleerde achtergrond van Maikel juist meer aan het verhaal had kunnen toevoegen al is dat mijn mening. Zeker als het gaat om het punt van de (missende)invloed van ouders.
Dan zou het een rommelpot worden. Op zulke zaken kun je nou eenmaal niet echt gedetailleerd in gaan. Daar verlies je ook sfeer mee.

Citaat:
*Waarom zou ze het niet aan haar vader kunnen vertellen? Waarom gaat ze ervanuit dat hij zo gaat reageren, terwijl haar moeder toch wel bezorgt is.
Beide keuren ze de relatie af, haar vader meer dan haar moeder. Dat wordt duidelijk gezegd in de film

Citaat:
Bedankt voor de 'antwoorden' zowieso vind ik het zelf leuk dat ik op deze manier wat meer over de film ben ga nadenken.
Ik heb meer het gevoel dat je wou dat het een ander soort film was, wat onmogelijk is. VAN GOD LOS is een neerwaarste spiraal die met meer verhaal te lang was geworden en z'n kracht was verloren.
__________________
"The schizophrenic is drowning in the same waters in which the mystic swims with delight" -- Joseph Campbell (Mintz, 1983)
Met citaat reageren
Oud 28-04-2003, 17:11
legatus
Avatar van legatus
legatus is offline
Citaat:
Ik heb Nederlandse films verbannen, Nederlandse acteurs kunnen imo niet acteren.
Videotheekmedewerkers met een miniscule kennis van films moeten ze liquideren.

__________________
"The schizophrenic is drowning in the same waters in which the mystic swims with delight" -- Joseph Campbell (Mintz, 1983)
Met citaat reageren
Oud 28-04-2003, 18:24
Verwijderd
Citaat:
Tweety2k schreef op 28-04-2003 @ 14:57:
Ik heb Nederlandse films verbannen, Nederlandse acteurs kunnen imo niet acteren.
Het is wel erg makkelijk van tevoren dit soort bullshit te roepen.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2003, 00:56
annabegins
Avatar van annabegins
annabegins is offline
Citaat:
zwanger zijn en het kind niet willen, zie de link richting verkrachting niet echt. Hij heeft haar niet gedwongen zwanger te worden
hmz ik vond in de film wel vrij duidelijk naar voren komen dat toen ze erachter kwam dattie n moordenaar was, ze niet graag meer sex met m had.
k had t idee dat ze meer bang voor m was, dus dat ze t daarom nog steeds met m deed enzo.

heb m net vanavond gezien en ik vond t echt n super film. erg aangrijpend. t acteerwerk vond ik super en ik heb me niet gestoord aan t accent. maarja ik kom ook niet uit braband/limburg(?) dus misschien is t daardoor al minder storend...
maar ik vind t echt n aanrader
__________________
one of gods better people
Met citaat reageren
Oud 29-04-2003, 13:14
Sithan
Sithan is offline
Wow goeie film zeg ...toen ik zat te kijken had ik helemaal niet het idee dat ie maar anderhalf uur duurde, door de sterke opbouw van het verhaal was ik mijn hele tijdsbesef kwijt...
Ik vond t een onwijs boeiend verhaal en het hele 'meeleven met moordenaar' idee is erg sterk uitgewerkt, dat je ook daadwerkelijk meeleeft. Het einde was echter wel te verwachten , maar ik ben ook blij dat ze die keuze gemaakt hebben.

Citaat:
Tweety2k schreef op 28-04-2003 @ 14:57:
Ik heb Nederlandse films verbannen, Nederlandse acteurs kunnen imo niet acteren.
Ach hoe generaliserend kun je zijn ...nu de Nederlandse films steeds meer opbrengen, kan je duidelijk zien dat we godzijdank in een opwaartse spiraal beland zijn...
En ik mag toch hopen dat ondanks je zogenaamde verbannen je toch nog De Tweeling (en op de tweede plaats Van God Los, en vervolgens Ik ook van jou) gaat kijken, want dat haalt in één klap je stelling onderuit.
__________________
Twee gekken die zeiden: "Wij 3-en, zijn alle 4 een soort van genieën"- spreek wartaal, doe raar - Iets geks geen bezwaar - Geniale fantasmagorieën -
Met citaat reageren
Oud 01-05-2003, 12:16
Verwijderd
Citaat:
Sithan schreef op 29-04-2003 @ 14:14:
Wow goeie film zeg ...toen ik zat te kijken had ik helemaal niet het idee dat ie maar anderhalf uur duurde, door de sterke opbouw van het verhaal was ik mijn hele tijdsbesef kwijt...
Ik vond t een onwijs boeiend verhaal en het hele 'meeleven met moordenaar' idee is erg sterk uitgewerkt, dat je ook daadwerkelijk meeleeft. Het einde was echter wel te verwachten , maar ik ben ook blij dat ze die keuze gemaakt hebben.
Ja, ik heb vaak op tv de klacht ''hij is te kort'' gehoord, maar daar heb ik dus ook niets van gemerkt.


Citaat:
Sithan schreef op 29-04-2003 @ 14:14:
Ach hoe generaliserend kun je zijn ...nu de Nederlandse films steeds meer opbrengen, kan je duidelijk zien dat we godzijdank in een opwaartse spiraal beland zijn...
En ik mag toch hopen dat ondanks je zogenaamde verbannen je toch nog De Tweeling (en op de tweede plaats Van God Los, en vervolgens Ik ook van jou) gaat kijken, want dat haalt in één klap je stelling onderuit.
Mee eens, op Ik ook van jou na, dat vond ik toch niet zo'n goede film (misschien ook omdat ik het boek gelezen heb).
Met citaat reageren
Oud 01-05-2003, 21:12
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
I'm impressed
Met citaat reageren
Oud 03-05-2003, 17:26
italianboy
Avatar van italianboy
italianboy is offline
ik zat 15 minuten na de film nog in een waas; ontzettend goed gedaan, sterk acteerwerk en realistisch gefilmd.. De film heeft me door het einde aan het denken gezet


aanrader
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 13:17
kastdeur
kastdeur is offline
wie kent het echte verhaal van de bende van venlo?
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 12:31
Tox
Avatar van Tox
Tox is offline
Citaat:
*BattleStar* schreef op 16-04-2003 @ 22:43:
limburgs
ja ja zeker , ik ben er gister heen geweest en het is echt een goede film
__________________
In the end we will not remember the words of our enemies, but the silence of our friends
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 13:03
-niels-
Avatar van -niels-
-niels- is offline
Gisteren gezien...
idd erg goeie film...
alleen die carnavalkostuums op het einde...
maakte 't voor mij iets te... grappig :>
__________________
If you dont like oral sex, keep your mouth shut... I'll spray my love all over your face.... ->PAS OP IK HIJACK JE NICK<- • Mr. Mysteria •
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 16:26
gizmo
Avatar van gizmo
gizmo is offline
Heb hem nu zelfs al twee keer gezien... het is echt een goede en mooie film. Het rare vond ik alleen dat bv angela schijf opeens zo limburgs praat enzo.. en het begin die carnaval.. ik had echz o vna.. wtf.. maar is zeker een goede film
__________________
~¤~PsYcHoDeLiCsS..~*~ What did you find that could leave you walking by?
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 20:48
Rocksaan
Rocksaan is offline
Citaat:
italianboy schreef op 03-05-2003 @ 18:26:
ik zat 15 minuten na de film nog in een waas; ontzettend goed gedaan, sterk acteerwerk en realistisch gefilmd.. De film heeft me door het einde aan het denken gezet


aanrader
Met citaat reageren
Oud 09-05-2003, 09:20
NecroDopey
Avatar van NecroDopey
NecroDopey is offline
Fedja van Huêt en Egbert Jan Weeber zijn bij dezen mijn favo nl acteurs ;o


SPOILER

Wat is het doel van de scene waar dat kleine jochie ook iemand neerschiet? Wordt verder niets meer mee gedaan, laat staan dat het logisch is. Geeft het geheel een iets wat onrealistisch karakter.

Enige reden dat ik kan verzinnen is dat het irl gebeurt is en de regisseur zodoende gedwongen werd om dit toch in de film te verwerken, ondanks dat het verder niet aansluit bij het geheel van de film.
__________________
The optimist proclaims we live in the best of all possible worlds, and the pessimist fears this is true. -James Branch Cabell
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten [Gedicht] Los van God en ziel.
Orpheus
4 04-12-2006 11:33
Levensbeschouwing & Filosofie Wetenschappers bevestigen de Tekenen van God.
Iqra
94 30-07-2003 21:36
De Kantine prijsvraag van god los
midianithia
8 13-05-2003 14:41
Films, TV & Radio Van God Los
SuperS
2 18-04-2003 19:35
Films, TV & Radio [drama/aktie] VAN GOD LOS!
legatus
7 16-04-2003 16:48
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Paus: God is de mensheid zat
Unexplained
97 07-01-2003 22:04


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:32.