Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-04-2007, 17:57
madyliefje
Avatar van madyliefje
madyliefje is offline
Op dit moment heb ik nu 4 rijlessen gehad bij een autorijschool. Maar ik kan het absoluut niet vinden met mijn rijinstructeur. Ze scheld en gilt als mij iets niet lukt. En ze gedraagt zich ontzettend onprofessioneel Het probleem is dus dat ik aan het een pakket heb gekocht waar van ik de helft van het bedrag al betaald hebt. En het is haar eigenbedrijf. Het liefst zou ik meteen willen stoppen met het lessen. Heeft iemand een idee of ik mijn geld terug kan eisen? En als ik door les tot het bedrag dat ik heb betaals en ik er daarna mee stop, zou zij dan de rest van het bedrag kunnen eisen van mij?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-04-2007, 17:59
Verwijderd
Je kunt haar eens voorstellen dat je voor de vier lessen die je gehad hebt, het normale tarief betaalt en dan het geld voor het pakket terugkrijgt. Ik weet niet of je het ook mag *eisen* (weten andere mensen vast wel), maar het kan nooit kwaad om het eerst eens gewoon te *vragen*.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2007, 20:31
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
daarom moet je ook nooit een pakket kopen Je zou ook een zielig verhaaltje op kunnen hangen, waardoor je echt niet door kan lessen etc etc. Ik denk dat ze dan veel meer meewerkt bv school problemen, of nog beter psychische problemen, of je verzint een ziekte.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 24-04-2007, 20:41
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Als ze voor geen millimeter les kan geven en constant zit te gillen dan kun je vragen of ze daar onmiddelijk mee stopt, dat is niet meer dan redelijk.
Gaat ze door, dan kun je als ze lid is van de Bovag haar daar op aanspreken, de Bovag-gedragscode gebiedt namelijk dat dingen waar je het niet mee eens bent bespreekbaar dienen te zijn.

Eventuele ontbinding staat in de lesvoorwaarden, die ze als Bovag-lid (en bij wet in de algemene voorwaarden lijkt me) verplicht is je te leveren voordat je met de cursus begint.

Geeft ze nog steeds crap les, dan zou je eventueel kunnen stellen dat ze niet zoals afgesproken lessen (waarin besloten ligt dat ze van enige kwaliteit zijn) geeft, en zich dus niet aan de voorwaarden houdt. Hoe solide dat juridisch is kan ik echter niet beoordelen.

In ieder geval zou ik de tweede helft van het bedrag achterhouden totdat je tevreden bent met de kwaliteit.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 24-04-2007, 21:37
Crimson
Crimson is offline
Simpelste antwoord: vraag een andere instructeur, dat heb ik ook gedaan toen het totaal niet klikte dus mij en mijn instructeur. En met mijn nieuwe instructeur klikte het wel.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2007, 22:07
Prue Halliwell
Avatar van Prue Halliwell
Prue Halliwell is offline
Citaat:
madyliefje schreef op 24-04-2007 @ 18:57 :
En het is haar eigenbedrijf.
__________________
I'm not sure if you meant what you said, but that's ok, cause it stil sounded good when you said it anyway...
Met citaat reageren
Oud 25-04-2007, 01:27
Verwijderd
Heb ik ook nog een klein vraagje.
Ik heb ook een pakket gekocht, van 20 lessen inclusief ttt en examen, maar ik denk er misschien ook over om over te stappen.
Die 20 lessen heb ik nu gehad, maar dus geen ttt of examen, zou ik daar dan nog geld voor terug kunnen krijgen, wettelijk gezien?
Met citaat reageren
Oud 25-04-2007, 07:32
Lente
Avatar van Lente
Lente is offline
heb je haar gevraagd of ze kan stoppen met dat gegil en gescheld?
Met citaat reageren
Oud 25-04-2007, 09:32
Mestkever
Avatar van Mestkever
Mestkever is offline
Citaat:
Crimson schreef op 24-04-2007 @ 22:37 :
Simpelste antwoord: vraag een andere instructeur, dat heb ik ook gedaan toen het totaal niet klikte dus mij en mijn instructeur. En met mijn nieuwe instructeur klikte het wel.
Heb je het bericht wel gelezen?
Met citaat reageren
Oud 25-04-2007, 09:50
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
Citaat:
Corinne schreef op 25-04-2007 @ 02:27 :
Heb ik ook nog een klein vraagje.
Ik heb ook een pakket gekocht, van 20 lessen inclusief ttt en examen, maar ik denk er misschien ook over om over te stappen.
Die 20 lessen heb ik nu gehad, maar dus geen ttt of examen, zou ik daar dan nog geld voor terug kunnen krijgen, wettelijk gezien?
vraag wanneer je op kunt gaan
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Oud 25-04-2007, 11:09
Verwijderd
Citaat:
remy476 schreef op 25-04-2007 @ 10:50 :
vraag wanneer je op kunt gaan
dan gaat hij zeggen dat ik nog 1000 lessen moet hebben
Met citaat reageren
Oud 25-04-2007, 14:13
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
Corinne schreef op 25-04-2007 @ 12:09 :
dan gaat hij zeggen dat ik nog 1000 lessen moet hebben
vervelend he, dat heb ik dus ook een beetje met mijn instructeur
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 25-04-2007, 15:42
Crimson
Crimson is offline
haha sorry jongens
Met citaat reageren
Oud 25-04-2007, 17:09
June bug
June bug is offline
Citaat:
Mestkever schreef op 25-04-2007 @ 10:32 :
Heb je het bericht wel gelezen?
Nouja dat het haar bedrijf is wil niet meteen zeggen dat ze geen andere instructeurs in dienst heeft. Maargoed dat zal in dit geval dan wel zo zijn.
Verder had ik niet echt iets toe te voegen, alleen dat gillende en scheldende rijinstructrices echt belachelijk zijn. Alsof ze denken dat ze je daarmee op je gemak stellen
__________________
Shake your body like the dance//
Met citaat reageren
Oud 25-04-2007, 17:42
thegoodlife
Avatar van thegoodlife
thegoodlife is offline
thegoodlife aso mode

De volgende keer dat ze je dat flikt roep je gewoon "He slet, als je nu niet voor eens en altijd stopt met dat gescheld en geroep en mij niet op een normale en professionele manier les gaat geven rij ik dadelijk je auto in de prak, sla ik je op je bek en wil ik mn centen terug, begrepen?"

Denk dat dit wel moet werken.

maar ff serieus, je geld terug krijgen kan je proberen maar of ze je het ook teruggeeft is een tweede. Jij hebt deze dienst van haar afgenomen dus je kan op zn minste verwachten dat ze normaal met je omgaat. Buiten dat lijkt het me niet bepaald dat ze geschikt is om iemand iets te leren en een rijschoop te hebben..
__________________
Life's a party, live it 2 the max!
Met citaat reageren
Oud 25-04-2007, 17:48
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Goed, variant op het bovenstaande:

De volgende keer dat ze zo gilt, zet je de auto aan de kant, motor uit, helemaal stil staan. Draai je naar haar en kijk haar indringend aan en eis simpelweg dat ze stopt met haar idiote gedrag op een dwingende doch normale toon.

Assertiever optreden.

Qua werk kom ik vaak zulke mensen tegen en dit soort optreden helpt vaak het beste. Rustig en indringend.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2007, 19:03
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 25-04-2007 @ 18:48 :

De volgende keer dat ze zo gilt, zet je de auto aan de kant, motor uit, helemaal stil staan. Draai je naar haar en kijk haar indringend aan en eis simpelweg dat ze stopt met haar idiote gedrag op een dwingende doch normale toon.

Assertiever optreden..
haha dat ga ik doen als mn rijinstructeur weer es een donderpreek afsteekt.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 25-04-2007, 20:07
Anton aus Tirol
Anton aus Tirol is offline
Citaat:
Corinne schreef op 25-04-2007 @ 02:27 :
Heb ik ook nog een klein vraagje.
Ik heb ook een pakket gekocht, van 20 lessen inclusief ttt en examen, maar ik denk er misschien ook over om over te stappen.
Die 20 lessen heb ik nu gehad, maar dus geen ttt of examen, zou ik daar dan nog geld voor terug kunnen krijgen, wettelijk gezien?
Nee, dit is niet mogelijk. Je het een "overeenkomst" gesloten, waarbij je in ruil voor een bepaald bedrag die lessen krijgt aangeboden, inclusief ttt. Je kan die overeenkomst niet zomaar beeindigen, tenzij de tegenpartij (de rijschool) een wanprestatie levert. Ik neem aan dat dat niet het geval is...

Het is net als iets kopen in de winkel. De winkel is in principe nooit verplicht om iets terug te nemen.

Je kunt je geld uiteraard wel uit coulance terug krijgen.
__________________
Alles maximaal!!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 26-04-2007, 01:31
Verwijderd
Citaat:
Anton aus Tirol schreef op 25-04-2007 @ 21:07 :
Nee, dit is niet mogelijk. Je het een "overeenkomst" gesloten, waarbij je in ruil voor een bepaald bedrag die lessen krijgt aangeboden, inclusief ttt. Je kan die overeenkomst niet zomaar beeindigen, tenzij de tegenpartij (de rijschool) een wanprestatie levert. Ik neem aan dat dat niet het geval is...

Het is net als iets kopen in de winkel. De winkel is in principe nooit verplicht om iets terug te nemen.

Je kunt je geld uiteraard wel uit coulance terug krijgen.
Ohke, jammer, maar bedankt voor je antwoord
Met citaat reageren
Oud 27-04-2007, 19:14
smvs
smvs is offline
Misschien kun je haar er eens fijntjes op wijzen dat je een klant bent en dat haar gedrag niet helemaal verloopt volgens de verwachting die je hebt van een dergelijke relatie.

En ach ja toen ik rijles kreeg was ik ook jong en naïef (nu alleen nog naïef) en accepteerde ik dat soort dingen ook eerder, maar ik zou me niet laten afsnauwen door iemand en zeker niet door iemand die ik dik geld betaal.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verkeer & Vervoer ik word gek van rijles
King nothing.
29 27-05-2016 03:06
Verkeer & Vervoer Rijles en Rijbewijs topic nummer tien!
Miracle
500 27-06-2007 16:09
De Kantine Hoe was jou eerste auto rijles?
Maradinus
34 26-06-2003 12:59
De Kantine eerste rijles
isaaa
20 19-03-2003 18:28
De Kantine Rijles wekelijks of ANWB spoedcursus?
Athlon
22 16-09-2002 21:16
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Rijles twaalfjarige abrupt gestopt
Nieuwe Nationale Partij
57 09-04-2002 11:14


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:01.