Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-04-2002, 17:36
Verwijderd
Citaat:
als het ware salsa schreef:
<rijtje 'feiten'>
Maar meid, dit was de stelling helemaal niet.
Zo geraakt dit topic op een andere onderwerp.

Citaat:
Lau^liev! schreef:


Stelling:

Homo-echtparen mogen geen kinderen adopteren.


Ben je ervoor of ertegen, en waarom?
Ik geef dus mijn mening, wordt ik me hier ff aangevallen ...

@als het ware salsa (en iedereen die z'n mening ook nog niet heeft gegeven):
Geef zelf ook nog even je mening...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-04-2002, 17:37
Pinnemuts
Pinnemuts is offline
Citaat:
bracelance schreef:


wat is daar verkeerd aan? Het is gewoon wennen voor iemand anders maar dat twee mannen geen kind mogen hebben omdat het stom klinkt als een kind zegt: "ik zal het eens vragen aan mijn vader en vader?
En stel je eens voor dat jij het allereerste kind bent van een homopaar, dus als niemand daaraan gewend is. Wil jij dan jou hele jeugd opofferen door gepest te worden?
Of nog een ander voorbeeld: je bent op een sollicitatiegesprek en men vraagt het beroep van je ouders: "mijn ene vader doet dat, en mij andere dat..."
Met citaat reageren
Oud 05-04-2002, 17:45
X-je
X-je is offline
Citaat:
Pinnemuts schreef:


En stel je eens voor dat jij het allereerste kind bent van een homopaar, dus als niemand daaraan gewend is.Wil jij dan jou hele jeugd opofferen door gepest te worden?
Of nog een ander voorbeeld: je bent op een sollicitatiegesprek en men vraagt het beroep van je ouders: "mijn ene vader doet dat, en mij andere dat..."
So? Trouwens, voor zover ik mij kan inbeelden hoe een sollicitatiegesprek er aan toe gaat, zal men niet vragen naar de beroepen van je ouders.
En, het is door de maatschappij dat kinderen gepest worden. Als jij zo denkt, dan ben jij ook zo iemand die zo kinderen zou pesten of anders gaan bekijken? (is een vraag, ik val je niet aan!)

Het wordt tijd dat deze fucking maatschappij veranderd

X-je
__________________
mijn kipje, mijn leven...
Met citaat reageren
Oud 05-04-2002, 18:39
Verwijderd
ik ben zoiezo wel voor het adopteren van kindjes in het algemeen, dus waarom ook niet een homo echtpaar? als zij graag kinderen willen waarom zouden we het ze verbieden, alleen maar omdat ze homo zijn? het blijven nog altijd mensen. en dat van die kinderen enzo, er zijn nu al wel genoeg homo-echtparen-kinderen en ik heb nog niks gehoord over dat die eht zo verschrikkelijk moeilijk hebben in deze maatschappij. ik vind het ook wel goed voor de andere kinderen in hun klas, die leren dan ook meteen meer over hoe eht er aan toe gaat en wat normaal is tegenwoordig.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2002, 19:12
Q
Avatar van Q
Q is offline
Het kind zal ongetwijfeld later gepest worden met het feit dan zn vader homo is. Tevens ben ik van mening dat een kind opgevoed moet worden door een moeder en vader vanwege de belangrijke sociale aspecten die het kind mee krijgt met de opvoeding. Zowel de moeder als de vader zijn belangrijk bij het opgroeien van een kind. Een kind is geen speeltje wat je in de winkel koopt, maar is een levend wezen wat in de toekomst onze wereld heerst. Wees er zuinig mee en ga er niet laks mee om. Ik heb niets tegen homo's, maar als je kiest voor een on-natuurlijke relatie dan moet je wel tegen de consenquenties daarvan kunnen.

"Het gezin is de bouwsteen van elke beschaving"
Met citaat reageren
Oud 05-04-2002, 19:14
Q
Avatar van Q
Q is offline
Citaat:
X-je schreef:


So? Trouwens, voor zover ik mij kan inbeelden hoe een sollicitatiegesprek er aan toe gaat, zal men niet vragen naar de beroepen van je ouders.
En, het is door de maatschappij dat kinderen gepest worden. Als jij zo denkt, dan ben jij ook zo iemand die zo kinderen zou pesten of anders gaan bekijken? (is een vraag, ik val je niet aan!)

Het wordt tijd dat deze fucking maatschappij veranderd

X-je
Als je solliciteert voor advocaat dan wordt er wel gevraagd wat je ouders doen trouwens... (even tussendoor)
Met citaat reageren
Oud 05-04-2002, 19:21
Pinnemuts
Pinnemuts is offline
Citaat:
X-je schreef:


So? Trouwens, voor zover ik mij kan inbeelden hoe een sollicitatiegesprek er aan toe gaat, zal men niet vragen naar de beroepen van je ouders.
En, het is door de maatschappij dat kinderen gepest worden. Als jij zo denkt, dan ben jij ook zo iemand die zo kinderen zou pesten of anders gaan bekijken? (is een vraag, ik val je niet aan!)

Het wordt tijd dat deze fucking maatschappij veranderd

X-je
Zoals Q zegt, bij bijzonder veel jobs zal men dat vragen...

Die kinderen zullen inderdaad door de maatschappij gepest worden, en ik zou ze inderdaad anders bekijken omdat het op dat moment nog steeds minder normaal en niet ingeburgerd is...
Zou jij trouwens graag de eerste zijn met twee vaders?
Met citaat reageren
Oud 05-04-2002, 20:15
Droppie-temp
Droppie-temp is offline
Citaat:
spacegirl schreef:



en ik heb wel door dat we in 2002 leven,maar er zijn echt zat mensen die dat niet hebben hoor!

En je hebt mij ook niet horen zeggen dat het niet gezellig kan zijn,want dat geloof ik zeker,ik ken ook een paar homo's en die zijn over het algemeen aardiger enz. dan hetro mensen.
Nee, zie nergens staan dat jij het erg vind, deze tekst was ook niet speciaal op jou gericht was meer in algemeen.....had het niet rectsstreeks nar jou bedoelt!!!!
Met citaat reageren
Oud 05-04-2002, 20:24
Verwijderd
Citaat:
Droppie schreef:


Nee, zie nergens staan dat jij het erg vind, deze tekst was ook niet speciaal op jou gericht was meer in algemeen.....had het niet rectsstreeks nar jou bedoelt!!!!
ok dan want ik dacht al,waar slaat dat nou op? maar t is al goed
Met citaat reageren
Oud 05-04-2002, 20:43
Droppie-temp
Droppie-temp is offline
Citaat:
Pinnemuts schreef:


Wil jij dan jou hele jeugd opofferen door gepest te worden?

opofferen? wat is dit voor stoms!? Als je in een SUPERklein dorp gaat wonen met heel veel conservatieve mensen is het misschien niet al te positief maar ik geloof niet dat je echt je JEUGD opoffert gepest te worden? Dat klinkt erg stom! Ik vind dat je hier pas een echte mening over kan hebben als jezelf bent opgevoed door een homopaar. En dan nog! Sommige mensen staan sterker in de schoenen als andere........is niet alleen met homo's zo!
Ik vind echt dat dit nergen op slaat.........te algemeen......
Met citaat reageren
Oud 06-04-2002, 09:05
mad operator
Avatar van mad operator
mad operator is offline
Citaat:
Lau^liev! schreef:
Stelling:

Homo-echtparen mogen geen kinderen adopteren.


Ben je ervoor of ertegen, en waarom?


Er tegen... In een homo/lesbisch gezin is toch ook harstikke veel liefde.. wat boeit het.. als het kind maar gewild is..
__________________
Iedereen moet ergens in geloven-Ik geloof dat ik nog een biertje neem
Met citaat reageren
Oud 06-04-2002, 09:06
mad operator
Avatar van mad operator
mad operator is offline
Citaat:
Q schreef:

Als je solliciteert voor advocaat dan wordt er wel gevraagd wat je ouders doen trouwens... (even tussendoor)
En... ze hebben toch ook een beroep?? Je bent geen homo van beroep toch....
__________________
Iedereen moet ergens in geloven-Ik geloof dat ik nog een biertje neem
Met citaat reageren
Oud 06-04-2002, 10:32
Pinnemuts
Pinnemuts is offline
Citaat:
Droppie schreef:



opofferen? wat is dit voor stoms!? Als je in een SUPERklein dorp gaat wonen met heel veel conservatieve mensen is het misschien niet al te positief maar ik geloof niet dat je echt je JEUGD opoffert gepest te worden? Dat klinkt erg stom! Ik vind dat je hier pas een echte mening over kan hebben als jezelf bent opgevoed door een homopaar. En dan nog! Sommige mensen staan sterker in de schoenen als andere........is niet alleen met homo's zo!
Ik vind echt dat dit nergen op slaat.........te algemeen......
En dan stel ik weer dezelfde vraag: zou jij graag als zevenjarig meisje in je klas moeten zeggen: "ik heb twee papa's?" Hoe denk je dat iedereen zal reageren? En dat zal zo zijn je hele jeugd lang, vandaar "opofferen" om zogezegd de maatschappij te verbeteren...
Met citaat reageren
Oud 06-04-2002, 10:44
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef:


Grote

Geen kinderen willen is inderdaad tegen de natuur. Elk mens heeft namelijk een natuurlijke drang naar voortplanting (LOM daargelaten) en het is natuurlijk dat je kinderen neemt.
Jah maar er zijn zat echtparen die geen kinderen willen
Mijn tante wil ook geen kinderen en mijn oom eigenlijk ook niet...

Maar wordt er hier niet een fout gemaakt?
Die drang naar voortplanting.. is dat niet eigenlijk gewoon drang naar seks??

Want mensen die geen kinderen willen hebben wel gewoon seks (meestal)

Kweenie hoor, ik zeg maar wat
Met citaat reageren
Oud 06-04-2002, 10:53
Verwijderd
Citaat:
mad operator schreef:




Er tegen... In een homo/lesbisch gezin is toch ook harstikke veel liefde.. wat boeit het.. als het kind maar gewild is..
Als het kind maar gewild is! En bij kinderen die geadopteerd zijn is dat bijna 100% zeker, want mensne ondergaan er heel veel pijn en moeite voor...

(natuurlijk zijn er uitzonderingen, van mensen die kinderen verkopen ofzo, maar dat gebeurt ook bij hetero's)

Kinderen die geadopteerd zijn, zijn meestal gewild en dat kun je van kinderen die "gewoon" geboren worden niet zeggen. Mijn moeder was 18 toen ze mij kreeg en ik was een "ongelukje"...
En dat is duidelijk te merken

Maar wat ik wil zeggen, het gaat om de liefde en om de aandacht. Het kind moet gewild zijn en bij mensen die kinderen adopteren (dus niet eens alleen homo's) is dat naar mijn mening behoorlijk zeker...
Met citaat reageren
Oud 07-04-2002, 11:53
X-je
X-je is offline
Citaat:
Pinnemuts schreef:


Zoals Q zegt, bij bijzonder veel jobs zal men dat vragen...

Die kinderen zullen inderdaad door de maatschappij gepest worden, en ik zou ze inderdaad anders bekijken omdat het op dat moment nog steeds minder normaal en niet ingeburgerd is...
Zou jij trouwens graag de eerste zijn met twee vaders?
Wat dan met mensen die gescheiden zijn? Het eerste kind daarvan, was ook 'abnormaal' dan?
De eerste, er zijn al kinderen van homo koppels.

X-je
__________________
mijn kipje, mijn leven...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Wilders: "Verbied koran"
Donald Duck
478 25-08-2007 20:57
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Islam wordt deel Nederlandse cultuur
Clemenzia
454 12-08-2007 00:12
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Worden gelovigen voorgetrokken?
Gatara
120 15-02-2007 11:55


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:17.