Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-05-2008, 15:08
Verwijderd
Citaat:
Oh, de ziener is denk ik ailá.
Advertentie
Oud 18-05-2008, 15:12
Verwijderd
Citaat:
Het is niet iets wat jij hebt gezegd

En, op dit moment weet ik het ook even helemaal niet meer. Ik wil alleen niet mee gaan met Cherry Springs omdat ik haar niet verdenk.
Als je nou ook op Katje stemt, dan staat het 4-5. Dan zien we meteen of het geen stiekeme gelijkspel wordt.

Citaat:
Ja, ze is de enige die stellig gelooft dat Katje en Missy wolven zijn. Een beetje ziener moet nu wel een wolf opgevraagd hebben.
Oud 18-05-2008, 15:23
Verwijderd
Citaat:
Als je nou ook op Katje stemt, dan staat het 4-5. Dan zien we meteen of het geen stiekeme gelijkspel wordt.

Ja, ze is de enige die stellig gelooft dat Katje en Missy wolven zijn. Een beetje ziener moet nu wel een wolf opgevraagd hebben.
Ja, maar ze is er ook nog steeds van overtuigd dat ik wel eens een wolf zou kunnen zijn. Ik geloof dus niet dat ze de ziener is.
Oud 18-05-2008, 15:27
Verwijderd
Ik hou niet alle dialogen bij, dus waar staat dat?
Oud 18-05-2008, 15:29
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
Citaat:
ik kan mn stem op Elpida wel motiveren hoor. Ik vond ze eigenlijk geen van beiden verdacht haha, maar van Elpida was ik niet zo zeker, van eos wel. Hij was gewoon niet wolvig. Dus stemde ik op elpida in de hoop eos te kunnen redden. Cherry springs verdacht ik niet. Niet van wolf zijn althans. Heb toen gwn op dun hout gestemd. Katje en missy zijn gewoon verdacht. Die theorie van Soija klopt volgens mij. Iedereen die niet op katje of missy stemt is in mijn ogen verdacht alleen is soija volgens mij vergeten dat zijn eigen theorie ook voor hem geldt xd
@ Elpida: waar haal je dat nou vandaan?
__________________
http://weerwolfspel.123forum.nl
Oud 18-05-2008, 15:53
Verwijderd
Missy, Elpida en matige_muis moeten nog doorgeven op wie ze gaan stemmen.

Mijn stem op Missy lijkt overigens nogal weinig nut te hebben, dus misschien verander ik nog naar CS. Of misschien toch naar Katje, zodat het inderdaad 4-5 wordt, want als het vervolgens gelijkspel wordt dan is het gelijk duidelijk dat Katje wolf is. (Of nouja, dat iemand in het CS-rijtje dan wolf moet zijn, maar in combinatie met de andere rijtjes lijkt Katje dan de meest voor de hand liggende optie.)
Dergelijke duidelijke informatie zou handig zijn, omdat ik haar nog steeds niet echt wolvig vind posten. Aan de andere kant wil ik ook geen gelijkspel uitlokken en stemmen op mensen die ik niet echt verdacht vind zie ik ook niet zitten. Om dezelfde reden stem ik liever niet op CS, hoewel ik wel vermoed dat ze geliefde is, maar ik heb er momenteel liever een wolf uit, want zij zijn nu nog met z'n drieën.

Aila, jij vindt Katje wel wolvig - kun je uitleggen waarom precies?

Laatst gewijzigd op 18-05-2008 om 17:16.
Oud 18-05-2008, 16:15
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Paranoide, kan je uitleggen waarom je denkt dat ik geliefde ben? En of je enig idee hebt met wie?
Oh, en hetzelfde gaat voor Soija, die denken allebei dat ik geliefde ben.
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"

Laatst gewijzigd op 18-05-2008 om 17:30.
Oud 18-05-2008, 16:30
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Ik neig nog steeds naar Elpida, omdat ik haar redenatie rond het 'zomaar' stemmen nog steeds niet snap. Ik denk dat ik daar bij blijf.
Oud 18-05-2008, 16:30
light fighter
light fighter is offline
ik denk dat ook, CS. Waarom die eerste keer dat jij op papier meer stemmen had maar dun hout het lootje legde was wel erg opmerkelijk. Dat is mijn voornaamste reden.
Oud 18-05-2008, 16:46
Verwijderd
Citaat:
@ Elpida: waar haal je dat nou vandaan?
Ik heb je post verkeerd gelezen Had hem al een paar keer opnieuw gelezen omdat ik 'm zo vaag vond. Om CS er in te houden stem ik op Katje.
Oud 18-05-2008, 17:10
zoemzoem
Avatar van zoemzoem
zoemzoem is offline
Citaat:
Missy, Elpida, matige_muis en zoemzoem moeten nog doorgeven op wie ze gaan stemmen.
Eh nee? Ik heb al gestemd hoor
__________________
Druk is een kwestie van prioriteiten stellen.
Oud 18-05-2008, 17:11
Verwijderd
Citaat:
Paranoide, kan je uitleggen waarom je denkt dat ik geliefde ben? En of je enig idee hebt met wie?
Oh, en hetzelfde gaat voor Soija, die denken allebij dat ik geliefde ben.
Ik weet niet zeker of je geliefde bent, je kunt ook verrader zijn. Volgens mij zijn de redenen meerdere malen uiteengezet door verschillende mensen, maar ik wil ze wel nog een keer noemen.

In het begin van het spel was je nogal snel met (onschuldige) mensen beschuldigen, waarna er direct mensen achteraan schaapten. Als je geliefde of verrader bent kun je dat makkelijker voor elkaar krijgen, want als je geliefde bent dan volgt hij/zij je natuurlijk in je keuze, waarna er al een klein rijtje staat en zeker in het begin van het spel schapen mensen dan al snel mee. Als je verrader bent dan gebeurt hetzelfde, alleen dan schapen de wolven mee en trekken zo anderen over de streep, want de anderen denken dan dat het nutteloos is om op iemand anders te stemmen.

Verder is er mijn gepuzzel met die rare lijsten waarbij jij de meeste stemmen had maar Dun Hout won. Jij had volgens de lijsten van die ronde zeven stemmen tegenover zes voor Dun Hout. Hij kon dus maar op een paar manieren winnen.
Eén ervan is dat er twee wolven in jouw lijst stonden, wat me vrij onwaarschijnlijk lijkt, omdat ze dan zelf direct door zouden hebben dat DH dan verhangen zou worden. Dus dan zou op z'n minst één van hen nog van stem veranderen richting een ander rijtje, om zichzelf minder verdacht te maken.
Waarschijnlijker is dat er één wolf in jouw stemlijstje van toen stond, en dat jij geliefden bent met iemand die ook in jouw lijst staat. Dan kon diegene doen alsof hij/zij op jou stemde, om onopvallend te doen, maar vervolgens stiekem voor DH gaan.

En tot slot vind ik je veel actiever posten dan in de vorige spellen, wat er op duidt dat je een functie hebt.
Met wie je dan geliefden zou moeten zijn, dat is giswerk, want als je geliefde bent dan speel je het echt goed. Ik heb vermoedens richting sterrenmeisje en lightfighter, maar die zijn gebaseerd op speculatie. (Voor de geïnteresseerden: het valt wel terug te vinden in die lange post ergens op de vorige bladzijde.)

Ter jouw verdediging: het kan ook nog zijn dat er één wolf in jouw lijst stond en dat het winnen van DH door de verrader komt. De verrader wist niet dat Evilblue ook voor DH ging en probeerde zodoende misschien gelijkspel uit te lokken. Ik ben er echter nog steeds van overtuigd dat je een functie hebt, dus misschien ben je wel jager of ziener.

Daarom, maar ook omdat ik de wolven momenteel gevaarlijker vind dan de geliefden, wil ik je voorlopig in het spel houden. En daarom gaat m'n stem naar Missy of Katje.

Is het zo duidelijk?
Oud 18-05-2008, 17:15
Verwijderd
Citaat:
Eh nee? Ik heb al gestemd hoor
Oh eh, dan heb ik scheef gekeken, want ik vergeleek telkens de stemlijst met de lijst van alle spelers en streepte dan weg wie er al in de stemlijst stond/dood was.
Ik zal je naam wel weghalen uit die post om verwarring te voorkomen.
Oud 18-05-2008, 17:20
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Kristalhelder.
Maar! Jij, van alle mensen, zou moeten weten dat ik vorig spel geliefden was met Kazet, jij was ten slotte Cupido. Dat was ook een funtie. Als ik toen niet actief postte, waarom nu dan wel?
Ik post nu actiever, omdat. Tsjah. Sowiezo die vakantie, waarin ik toch niet zo veel te doen had. Dat is het waarschijnlijk.
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Oud 18-05-2008, 17:32
Verwijderd
Haha oja, dat is waar ook. Hoewel dat niet vorig spel was maar het spel daarvoor, maar dat doet er niet toe.

Nouja, misschien heb je dan nu wel een andere strategie dan de vorige keer. Of ben je toch geen geliefde maar verrader. Offf heb je een goede functie en post je daarom meer. Zoals ik al zei, ik weet het niet. Maar ik wil het verliezen van een (van de weinige resterende) goede functie(s) niet riskeren én ik vind de theorieën over Katje/Missy een stuk overtuigender dan het dubieuze gedoe rondom jou, dus ik wil eerst kijken of één van hen een wolf is en daarna zien we wel verder.

Ik stem overigens niet op jou, dus ik vind het wel vreemd dat je nu zo semi-subtiel de verdediging in glipt.

Laatst gewijzigd op 18-05-2008 om 17:35. Reden: Woord vergeten.
Oud 18-05-2008, 17:43
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ik vroeg het mij gewoon af.
En oh ja, da's waar. Ik ben geen held in het onthouden van welk spel wat gebeurde.
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Oud 18-05-2008, 17:52
Verwijderd
Ik doelde ook meer op je tweede post.
En hehe, ja, dit is m'n derde spel, dus dan weet je nog wanneer wat was. Eigenlijk ben ik ook een n00b, maar dat probeer ik angstvallig te verhullen.

En nu ontopic.
Ik vind het kut dat ik eigenlijk zo moet gaan slapen, want morgen heel vroeg op en afgelopen nacht doorgehaald etc, terwijl deze stemronde spannend dreigt te worden.
Oud 18-05-2008, 18:51
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
Citaat:
Aila, jij vindt Katje wel wolvig - kun je uitleggen waarom precies?
gewoon onderbuikgevoel. Maar met die theorie van soija had ik een aantal spellen terug direct 2 wolven bij hun kladden en werd ik vervolgens opgepeuzeld omdat de wolfjes dachten dat ik de ziener was. Dus daarom ging ik mee
__________________
http://weerwolfspel.123forum.nl
Oud 18-05-2008, 19:16
Verwijderd
Ik heb trouwens ook al een tijdje een onderbuikgevoel over katje en missy. Komt wellicht door die lijstjes en dat ze niet zo heel erg actief zijn. Eerder had ik natuurlijk geen enkel punt om ze ergens op aan te wijzen maar nu ga ik gewoon mee met aila.

Mijn stem gaat dus uit naar Katje.
Oud 18-05-2008, 19:49
Spelleider
Avatar van Spelleider
Spelleider is offline
Enkele kilometers verder bij het meer.
AllureV staarde naar het water, waarin EOS zojuist, door haar, was verdronken.
Ze stond te trillen op haar benen, had het afwisselend koud en warm en ze voelde de tranen prikken achter haar ogen… Bang om vervolgd te worden wegens moord, was ze niet want 1) ze was al dood en 2) speelgoed kan niet vervolgd worden. Maar ze was wel ontzettend geschrokken van zichzelf en wist niet dat ze dit in zich had. Ze keek voor zich uit, maar zag eigenlijk niets meer… totdat ‘plop!’ hoorde ze in de verte. De ‘plop’ hielp niet haar weer bij bewustzijn te brengen. Het begon ineens hard te waaien en het water begon meer en meer te golven

In het klooster
Hanneke verkeerde nu al enkele weken in het klooster… Hier had ze tijd gehad om tot bezinnen te komen, de zusters waren vriendelijk maar kenden ook vele regels waar zij zich strikt aan moest houden. Ze was in één keer veranderd van kind naar een volwassen vrouw. Ineens voelde ze een huivering, ze draaide zich om en zag dat het raam nog opstond. Het weer was omgeslagen en het meer, vlakbij het klooster, zag er spookachtig uit. Hanneke liep naar het raam en wilde de ramen sluiten. Ze zag iets in haar ooghoek, negeerde het en deed haar raam dicht. Ze ging op bed liggen. ‘kraaak’ hoorde ze. Hanneke probeerde het geluid te negeren, maar ze bleef het horen. Eerst met lange tussenpozen, maar later steeds vaker, alsof iemand begon te rennen. Hanneke beefde, stond langzaam op en liep naar het raam. Ze zag een gestalte, een meisje in een rokje die helemaal opwaaide, en dat met dit weer! Hanneke besloot haar binnen te laten…

Weer terug naar het meer
AllureV had er genoeg van. Ondanks dat ze zichzelf nu tot spook kon rekenen, vond ze het griezelige meer toch niet al te fijn. Op het moment dat zij zich wilde omdraaien om weg te gaan spoelde het lijkje van de knuffeldraak EOS, door de hoge golven, aan. “Ook dat nog” dacht AllureV. Ze besloot dat ze het moest verstoppen. Niet al te ver weg zag ze een klooster. Het zag eruit alsof het al jaren niet gebruikt werd en AllureV bedacht dat het een goed idee zou zijn om het lijkje daar te verstoppen. AllureV liep ernaartoe en stapte, zoals een echt spook hoort te doen, door de muur. Dat ging prima, op één ding na: Ze kreeg het lijk van EOS niet door de muur. “He verdomme” mompelde AllureV. Op dat moment zag ze een meisje voor de deur van het klooster gaan en een ander meisje deed open. “Dit is mijn kans” dacht ze. Ze stopte EOS onder haar jas, zodat hij ook onzichtbaar was en sloop door de voordeur naar binnen. Ze verstopte EOS in een, zo te zien ongebruikte (want nauwelijks spullen) slaapkamer in de kelder, in een box. AllureV zelf ging op het bed liggen om even uit te rusten.
De rust was van korte duur want ze hoorde twee kinderen giebelen… Toen de deur openging werd AllureV nog bleker dan lijkbleek (want dat was ze sowieso al). De kinderen die binnenkwamen waren Hanneke en Minke!

Ondertussen in het theater…
Grote chaos in het theater! Mensen riepen door elkaar heen en duwden elkaar weg. Iedereen was zo vol spanning dat niemand in staat was gebleken de arme Flowtje te redden. Het ambulance- en brandweerpersoneel was ter plaatste gekomen. “Wow” fluisterde Missy “Zou die grote brandweerauto de vader van lightfighter zijn?” “Zou best kunnen” antwoordde Cherry Springs “ze hebben allebei dezelfde huidskleur.”
Paranoïde de stuiterbal was verontwaardigd, geschrokken, boos en beledigd. “Die truttige, hoerige, bitcherige barbies” bromde paranoïde, die missy voor het gemak als barbie rekende. Toen overheerste het verdriet. Met kleine sprongetjes verliet zij de theaterzaal. Paranoïde keek niet goed uit waar ze hupste en ze hupste zo tegen een vuilnisbak aan, waardoor ze onverwacht hard terugstuiterde. Ze landde in iets zachts… iets donkers… iets stoffigs. Waar zou ze zijn? Veel tijd om na te denken had ze niet, want ze voelde iets trillen: “Lisa” dacht ze, maar het was een telefoon! Paranoïde had die ‘mensendingen’ vaak genoeg te zien om te weten hoe het werkte en ze sprong op de toets ‘ontgrendelen’. “Nieuwe SMS, nu lezen?” gaf de mobiel aan. Paranoïde sprong op de ‘ja’ knop en het bericht opende zich, het was van fantome: “Ik heb je gezocht op Amsterdam CS, maar je was er niet. Kon je niet bellen, problemen met mobiel, wanneer spreken we weer af?”. Paranoïde, die nog al snel paranoïde werd, begon gelijk vreemde dingen te fantaseren “Wat spookt DP allemaal uit? Hij is toch gelukkig met mama Pip?”. De sms had één ding opgeleverd: Paranoïde wist dat zij zich in de jaszak van DP bevond en weer in het dorp zou komen. Van daaruit kon zij gemakkelijk de slaapkamer van mr. Soija inspringen.

In Hanneke’s slaapkamer.
Hanneke en Minke zijn druk in gesprek. Minke wist niet dat Hanneke gevlucht was en Hanneke had nooit verwacht dat Minke nog zou leven. Ze praatten zo vlug met elkaar dat het nauwelijks te verstaan was, maar AllureV had enkele belangrijke dingen opgepikt.
Zo hoorde ze dat zowel Hanneke als Minke vermoedens hadden dat het speelgoed nu echt in gevaar was en dat ze hier wat aan wilde doen! Wat precies, daar was AllureV niet achter, maar ze had wel begrepen dat ze het nog levende speelgoed zo ver wilden krijgen om mét hen tégen het kwaad te vechten.
Dit zou het begin worden van de eerste speelgoedoorlog uit de geschiedenis…

In mr. Soija’s kamer
Wat zich vlak daarvoor in het klooster had afgespeeld was uiteraard nog niet bekend bij het speelgoed dat zich nog in mr. Soija’s kamer bevond. Het was lekker rustig op de slaapkamer, want paranoïde, waar iedereen nogal tuureluurs van werd, was er niet evenals Cherry Springs en Missy. Het meeste speelgoed was dus aan het relaxen. Light fighter was een tijdschrift aan het lezen. Ze las een artikel over mensen die snel blozen. Hier had zij zelf chronisch last van. Ze was zo met het artikel bezig dat ze vergat om Lisa, die al trillend de hele pagina onderkalkte, weg te jagen.

“pong! Pong! Pong!” Paronoide kwam via de vensterbank en het bed zo op katjes staart terecht. Katje voelde iets aan haar staart en draaide zich in een ruk om. Ze wilde haar staart te pakken krijgen en rende wel 1000 rondjes achter haar staart aan, steeds meer richting de trap, totdat Sterrenmeisje haar doordringend aankeek: “Het slaat nergens op wat je doet, het was Paranoïde maar” Het lukte Katje nog enkele seconden op haar poten te blijven staan, daarna werd het zwart voor haar ogen en viel ze 13 treden van de trap af… De vader van mr. Soija kwam op dat moment thuis, hij had een rotdag gehad op zijn werk en struikelde bijna over Katje. Hij pakte het knuffeltje op en gooide haar, zonder iets aan zijn zoon te vragen, in de prullenbak, tussen de spaghetti resten van de dag eerder.


1 CS
2 Dun Hout (heks)
3 aila
4 Minke (dorpeling)
5 AllureV (tovenaar)
6 Lisaah
7 Katje(weerwolf)
8 EvilBlue
9 sterrenmeisje
10 Hanneke (ziener)
11 Coolkast (dorpeling)
12 Paranoide
13 EoS (dorpeling)
14 Flowtje (wolfsbane)
15 Missy
16 Lucky Luciano (dorpeling)
17 Mr Soija
18 Neko* / Elbow (weerwolf)
19 Elpida
20 Matige_muis
21 Lightfighter
22 zoemzoem

De Dorpelingen hebben Katje opgehangen. Een uitmuntende keuze want zij was een bloeddorstige weerwolf.
Zal het de overige 2 wolven lukken morgen op gepaste wijze wraak te nemen?
Jullie hebben zoals gebruikelijk tot 20.30 uur om te stemmen.
__________________
Onthoud dat weerwolven alleen met een zilveren projectiel gedood kunnen worden...

Laatst gewijzigd op 18-05-2008 om 20:06.
Oud 18-05-2008, 20:02
Verwijderd
heuj heuj heuj!
Oud 18-05-2008, 20:04
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Yeah baby!
Ik moet even die stemmen weer op een rij zetten want ik meen mij te herinneren dat ik meer stemmen had. Theoretisch gezien.
Oud 18-05-2008, 20:56
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Mijn internet viel uit en net drukte ik weer op een verkeerd knopje en nu heb ik geen zin meer om het opnieuw te typen. Als iemand anders wil, graag.
Ik weet wel dat paranoide niet duidelijk heeft gezegd of ze nu voor katje of Missy ging, geloof ik. Ze zei op het laatst nog dat ze voor een van de twee ging. Meen ik mij te herinneren.
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Oud 18-05-2008, 22:29
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
nou, dat was duidelijk volgende is missy voor mij. Als er een volgende keer is
__________________
http://weerwolfspel.123forum.nl

Laatst gewijzigd op 18-05-2008 om 22:48.
Oud 19-05-2008, 08:42
Verwijderd
Yeahhhhh, pak aan wolfjes

Ik ben uiteindelijk voor Katje gegaan, maar kon dit niet meer in het topic zeggen omdat m'n internet bleef uitvallen. Dus toen ben ik gaan slapen, aangezien ik gisterennacht had doorgehaald. Dat is makkelijk praten nu Katje wolf is gebleken, dat weet ik, maar soit.

Nog even de stemmen op een rijtje:

Aila
Evilblue

Katje
Aila
Cherry Springs
Mr Soija
Elpida
Paranoide
matige_muis

CS
Sterrenmeisje
Light fighter
Zoemzoem
Katje
Lisaaah

Elpida
Missy
Oud 19-05-2008, 09:27
light fighter
light fighter is offline
laat maar ik kan niet tellen

Laatst gewijzigd op 19-05-2008 om 09:28. Reden: domme conclusie
Oud 19-05-2008, 13:11
Verwijderd
Nou kijk eens aan, Katje een wolf. Wie had nou gedacht.

Wat aila zegt, Missy, you're next.

Edit: Leuk verhaal en doet mijn vader goed.

Laatst gewijzigd op 19-05-2008 om 13:19.
Oud 19-05-2008, 19:50
Spelleider
Avatar van Spelleider
Spelleider is offline
In de huiskamer bij mr. Soija thuis
Mr. Soija zat met zijn ouders aan tafel. Zijn vader zei niet veel en at met grote happen zijn bord leeg. Zijn moeder ratelde aan een stuk door over haar werk. Mr. Soija luisterde met een half oor en mompelde af en toe wat. Hij zat met zijn gedachten meer bij Katje, de stoere knuffelleeuw die ineens verdwenen was. Mr. Soija raakte steeds meer speelgoed kwijt en dat zou jammer zijn voor de publiciteit die het grote nieuws zal gaan opleveren. Mr. Soija had geen trek meer. Hij hoorde zijn moeder praten over tante Joanne die vanavond met zijn nichtjes Dorothy en Daniëlle langs zou komen. “Dan komt dat speelgoed van jou toch nog van pas” hoorde hij zijn moeder zeggen. Mr. Soija werd bleek, stond op, liep naar de keuken en schraapte zijn bord leeg in de vuilnisbak. Toen hij naar boven wilde lopen kwam ineens het beeld voorbij wat hij enkele seconden eerder had gezien: Lag Katje niet in die prullenbak? Toen hij weer terugliep om te kijken zag hij dat zijn moeder net de vuilniszak eruithaalde, dichtknoopte en in de kliko gooien… Tja, om nou weer in de kliko te gaan graven, dat stond ook zo raar en onvolwassen… In plaats daarvan plofte hij voor de tv neer en zette het journaal aan

In de slaapkamer van mr. Soija
Al het nog levende en niet vermiste speelgoed was deze avond aanwezig in de slaapkamer van mr. Soija.
De Missy was druk bezig met haar make-up en keek daarvoor in de zijspiegels van Lightfighter. Missy deed lichtgroene oogschaduw op maar Lightfighter had daar de hele tijd commentaar op: “Je moet rood doen, dat is een veel mooiere kleur”. Missy keek Lightfighter arrogant aan: “Rood, mooi? Heb je jezelf wel eens in de spiegel bekeken? Dat ziet er toch niet uit?” Beledigd klapte light fighter haar zijspiegels in en parkeerde onder het bed waar ze Matige_Muis aantrof. “Wat doe jij hier?” vroeg Light Fighter, maar er kwam geen antwoord. Matige_Muis had de vraag wel gehoord maar hield zich slapende, hij had geen zin om te antwoorden, was doodmoe van alle gebeurtenissen en zo bang als een muis.

De Missy liep naar Cherry Springs toe om te vragen of zij misschien nog een spiegeltje te leen had zodat ze haar make-up goed kon doen. Cherry springs stemde hiermee in, onder voorwaarde dat Missy straks moooie vlechtjes in Cherry’s haren zou maken.
Zo gezegd, zo gedaan en Missy maakte zich op. Light Fighter was verontwaardigd dat Missy haar niet echt nodig leek te hebben een spoot een straal water haar richting op “Zo” dacht Light Fighter “is in ieder geval haar haar weer verpest”.

Lisa de trilpen trilde zichzelf door de kamer in de richting van Aila, de little pony. Lisa had wel zin om te ponyrijden en ze had Aila inmiddels zo afgericht dat die reageerde op haar trillingen: Heftig trillen is galop en zachtjes trillen is stapvoets. Aila deed alsof ze druk bezig was toen ze zag dat Lisa haar kant op kwam bibberen omdat ze geen zin had in dat getril op haar rug. Ze reageerde dan ook niet toen Lisa aandrong om te gaan ponyrijden. Pas toen Lisa haar trillende krachten gebruikte om onder Aila’s voeten te kietelen, gaf Aila toe. Aila en Lisa reden samen een paar rondjes door de slaapkamer, maar Lisa raakte verveeld. “Laten we de rest van het huis verkennen” stelde Lisa voor. Aila voelde hier enerzijds niets voor maar anderzijds wilde zij graag haar horizon verbreden en dus liep ze met Lisa door de kier van mr. Soija’s slaapkamerdeur, van de trap af naar beneden. Beneden troffen ze mr. Soija voor de tv aan. Zijn ouders leken er niet te zijn.
”In het dorpje Amerika beweren drie kinderen dat speelgoed echt leeft, zij zeggen hier bewijs voor te hebben, maar tot nu toe weten zij de pers er niet van te overtuigen. Morgen in het journaal zullen wij deze kinderen bezoeken: Zijn zij rijp voor het gesticht, of…” Aila bleef stokstijf staan. Dit leek Lisa echter niet zo’n goed plan en ze bibberde als een gek om Aila in galop onder de bank te krijgen. Uiteindelijk reageerde Aila en ze namen onder de bank plaats.

Een half uur later
Aila en Lisa kwamen de kamer binnen en begonnen door elkaar heen te ratelen. De altijd zo verstandige Sterrenmeisje bleef rustig en probeerde het verhaal wat de twee meiden vertelde te ordenen. “Dus als ik het goed begrijp” begon ze “Hebben de kinderen het nieuws dat wij leven openbaar gemaakt, maar wordt dat momenteel door de media nog niet echt geloofd”. Aila en Lisa knikten tegelijkertijd. “Goed” vervolgde Sterrenmeisje “Laten we er dan voor zorgen dat ze de kinderen ook niet gaan geloven. We moeten de kinderen gewoon voor schut zetten.”
EvilBlue, die zich ook graag wilde bewijzen, klom boven op Light Fighter en begon een speech over hoe dat aangepakt moet worden: “Als de kinderen dit in het nieuws willen brengen en de cameramensen komen, blijven we allemaal roerloos liggen, wanneer het toch misgaat, zorg ik ervoor dat…”. EvilBlue had niet door dat Zoemzoem achter de deur stond te luisteren. “Dus EvilBlue is van plan ons tegen te werken” fluisterde ze in zichzelf. Ze twijfelde geen moment, gooide de deur open, pakte Evil Blue en liep met hem weg. Eenmaal buiten siste ze tegen hem: “Zo, ik ga je bij de MacDonalds omruilen voor een ander speeltje, jij bent niet te vertrouwen! En dat deed ze: “Dag mevrouw” zei Zoemzoem met een zacht stemmetje: “Mijn kleine zusje heeft deze al, mag ze hem misschien ruilen voor een ander?” “Nou” antwoordde de caissière “die poppetjes zijn al wel heel oud, we hebben nu een ander thema.” ZoemZoem keek heel sip en toen de cassiere dat zag ruilde ze EB alsnog in voor een nieuw speeltje: een poppetje uit Winx club!

1. CS
2 Dun Hout (heks)
3 aila
4 Minke (dorpeling)
5 AllureV (tovenaar)
6 Lisaah
7 Katje(weerwolf)
8 EvilBlue (dorpeling)
9 sterrenmeisje
10 Hanneke (ziener)
11 Coolkast (dorpeling)
12 Paranoide
13 EoS (dorpeling)
14 Flowtje (wolfsbane)
15 Missy
16 Lucky Luciano (dorpeling)
17 Mr Soija
18 Neko* / Elbow (weerwolf)
19 Elpida
20 Matige_muis
21 Lightfighter
22 zoemzoem

De wolven hebben Evil Blue opgegeten. Hij was een dorpeling.
De dorpelingen hebben tot morgen 20.30 om hun stem voor de galg uit te brengen.
__________________
Onthoud dat weerwolven alleen met een zilveren projectiel gedood kunnen worden...

Laatst gewijzigd op 19-05-2008 om 20:36.
Oud 19-05-2008, 20:04
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Evilblue verdacht Aila. Ik geloof dat hij verder niet echt wat postte waardoor de wolven juist hem op zouden eten.

Ik weet niet of dat betekent dat Aila een wolf is, of juist niet.
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Oud 19-05-2008, 20:10
zoemzoem
Avatar van zoemzoem
zoemzoem is offline
Zou CS niet samen met Paranoide geliefde kunnen zijn?
Iig moeten die stomme geliefden er echt uit voordat alle weerwolven eruit zijn
__________________
Druk is een kwestie van prioriteiten stellen.
Oud 19-05-2008, 20:27
light fighter
light fighter is offline
ja idd denk dat of paranoide of Cherry springs geliefde zijn, of samen het setje vormen
Oud 19-05-2008, 20:37
Verwijderd
Dat zou wel heel erg intelligent zijn ja als aila wolf was Nee ik denk niet dat aila wolf is hierdoor, ik dacht het ervoor niet en zij is niet zo van reverse reverse denk ik Maar ik weet nog steeds hoe het zit met CS inderdaad en waarom zij altijd alles net overleeft, er komen wel mensen voor haar op op t laatste moment geloof ik, ik weet niet of paranoide dat deed?
Oud 19-05-2008, 21:06
Verwijderd
Ik denk ook dat CS geliefde is en de geliefden moeten er sowieso uit voordat we de laatste wolf opknopen want anders winnen ze nog. Maar deze ronde ga ik voor Missy, puur omdat ik er vrijwel zeker van ben dat zij wolf is. Wie de laatste wolf is weten we toch nog niet, dus door hem/haar alleen over te laten kan hij/zij met niemand overleggen, waardoor hij/zij het riskanter moet spelen om nog te winnen. Er is dan ook meer kans op dat het wolfje fouten maakt, door het gebrek aan overleg, wat voor ons gunstig is.

En terwijl we op zoek zijn naar de laatste wolf, wat wel enige tijd kan kosten omdat we nog met best veel mensen zijn, kunnen we in de tussentijd op ons gemak CS verhangen.

Overigens kwam ik niet op het laatste moment voor CS op, maar noemde gewoon een aantal mogelijkheden. Ze merkte (terecht) op dat ze in een ander spel waarin ze geliefde was niet bijzonder actief was, dus antwoordde ik dat ik vermoed dat ze sowieso een functie heeft en dat dit dus eventueel ook een goede functie kan zijn. Maar dat het waarschijnlijker is dat ze geliefde is, ondanks haar andere poststijl. Eerst wilde ik haar er uit hebben omdat ik vermoedde dat ze wolf was, maar dit kan niet echt, want dan klopt dat gebeuren met de CS/DH-lijstjes niet meer.

En waarom ik haar er de vorige ronde, in tegenstelling tot vrijwel alle eerdere rondes in het spel wilde houden, is omdat zij dus waarschijnlijk geen wolf is en we nogal op de wolven achterlopen. Zij hebben drie goede functies opgesmikkeld, terwijl wij tegen die tijd alleen Elbows hadden verhangen - en zelfs dat was meer een gelukstreffer. En nu vind ik nog steeds dat we beter eerst de wolven kunnen kortwieken. CS en haar dushi komen daarna wel. Het schavot loopt niet weg

Verder vraag ik me ook wel af waarom de wolven Evilblue hebben opgegeten, maar het zal wel weer een goedkope wolventruuk zijn om Aila verdacht te maken. Misschien raken ze een beetje wanhopig omdat Katje net al doodging en men vastbesloten leek om Missy te verhangen. Als dat zo is dan is dat wel een goed teken, want dan zijn we kennelijk op de goede weg. En die vervolg ik graag, dus:

Missy
Paranoide
Oud 19-05-2008, 21:27
Verwijderd
Mnja, ik ga ook mee en stem op Missy. Verdere uitleg is op dit moment redelijk overbodig lijkt me.

Missy
Paranoide
matige muis
Oud 19-05-2008, 21:33
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ik snap ook niet dat ik het steeds net red, serieus
Paranoide verdacht mij juist, alleen ze vond ze Missy en Katje wolviger. En die wilde ze er eerst uit geloof ik. Maar ze is geen voorstander van mij, in elk geval. Zij en Soija waren geloof ik de eersten die mij verdachten als in niet-wolf.
Als missy nu bijvoorbeeld geen wolf blijkt te zijn ofzo, dan ben ik waarschijnlijk wel de eerste die eraan gaat.
Oh en ik ga mee op Missy.

Missy
Paranoide
matige muis
CS
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Oud 19-05-2008, 21:46
Verwijderd
Als Missy wel een wolf blijkt te zijn dan ben je wat mij betreft ook de eerste die eraan gaat.
Oud 19-05-2008, 21:48
Verwijderd
Ik vind het opvallend dat je totaal niet reageert op de beschuldiging dat je geliefde zou zijn, alsof je de aandacht eraf wil leiden ofzo.
Oud 19-05-2008, 21:49
Verwijderd
Ik stem mee op Missy.
Oud 19-05-2008, 21:55
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
Citaat:
Evilblue verdacht Aila. Ik geloof dat hij verder niet echt wat postte waardoor de wolven juist hem op zouden eten.

Ik weet niet of dat betekent dat Aila een wolf is, of juist niet.
omg CS ik vind je zo verraderig Ik ga nu voor missy en straks voor jou denk ik. Maarja, je hebt wel gelijk wat evilblue betreft. De wolfjes hebben hem opgegeten om mij verdacht te maken, maar dat jij dan juist die verdachtmaking post --> verraderig hoor

Citaat:
Dat zou wel heel erg intelligent zijn ja als aila wolf was Nee ik denk niet dat aila wolf is hierdoor, ik dacht het ervoor niet en zij is niet zo van reverse reverse denk ik
who knows

Missy
Paranoide
matige muis
CS
Aila
__________________
http://weerwolfspel.123forum.nl
Oud 19-05-2008, 22:04
Verwijderd
Citaat:
Ik vind het opvallend dat je totaal niet reageert op de beschuldiging dat je geliefde zou zijn, alsof je de aandacht eraf wil leiden ofzo.
Ik verdedig mezelf überhaupt nooit echt. Zelfs niet toen jij me er in m'n eerste spel dolgraag uit wilde hebben omdat ik was vergeten te stemmen doordat m'n klok achterliep, terwijl dat echt een flauwe reden was. Jezelf verdedigen tegen welke beschuldiging dan ook heeft volgens mij weinig nut, want je bent toch de enige die jouw functie kent. Dus je bent nooit echt overtuigend, terwijl mensen daarna wel direct gaan roepen van 'omg je verdedigt je dus je bent vast drie wolven tegelijkertijd omg omg op de brandstapel ermee'.

Het eerste spel van Uice, waarbij hij dorpeling was en verhangen werd puur omdat hij zichzelf verdedigde, staat me nog goed in het geheugen.
Oud 19-05-2008, 22:06
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
ik verdedig me soms wel als ik het nodig vind
__________________
http://weerwolfspel.123forum.nl
Oud 19-05-2008, 22:13
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet goed weet hoe ik overtuigend de verdachtmaking van geliefde zijn kan weerleggen, zonder dat het meteen lijkt alsof ik bedoel dat ik de aandacht er zo stom van af wil leiden dat ik iemand anders verdenk. Ik vind het moeilijk dat paranoide zo'n goede speler is, als ze zich ergens versprak ofzoiets, dan had ik iets waarmee ik enig idee zou kunnen hebben wat haar functie is. Als ze zelf geliefde was, dan leidt ze nu wel goed de aandacht van zichzelf af, wat geliefde-zijn betreft. Het is alleen moeilijk om te zeggen met wie ze dan geliefde zou moeten zijn, als ze het heel goed doet, dan is het ook nog zo geregeld dat de ene een stuk actiever is dan de ander. En ze vaak op dezelfde stemmen, maar niet elke ronde want dan valt het te veel op. Ze kan ook wolf zijn, in theorie, met die lijstjes, alleen vind ik haar niet wolfig overkomen.

En Aila, ik zei eerst ook al toen de wolven Coolkast opaten dat het misschien reverse-reverse zou kunnen zijn. Wie had het anders moeten zeggen? Ik denk niet dat je wolf bent. Ik denk niet echt dat de wolven nu weer reverse-reverse zouden gebruiken, dat zou raar zijn. maar ik weet niet hoe ze het dan wel bedoelen, dus ik roep maar wat!
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Oud 19-05-2008, 22:17
Verwijderd
Citaat:
Ik verdedig mezelf überhaupt nooit echt. Zelfs niet toen jij me er in m'n eerste spel dolgraag uit wilde hebben omdat ik was vergeten te stemmen doordat m'n klok achterliep, terwijl dat echt een flauwe reden was. Jezelf verdedigen tegen welke beschuldiging dan ook heeft volgens mij weinig nut, want je bent toch de enige die jouw functie kent. Dus je bent nooit echt overtuigend, terwijl mensen daarna wel direct gaan roepen van 'omg je verdedigt je dus je bent vast drie wolven tegelijkertijd omg omg op de brandstapel ermee'.

Het eerste spel van Uice, waarbij hij dorpeling was en verhangen werd puur omdat hij zichzelf verdedigde, staat me nog goed in het geheugen.
Oew dit was voor CS

Ik verdedig mezelf trouwens eigenlijk altijd, tenzij ik mezelf kan beheersen bij een beschuldiging waarvan ik denk: dat kun je toch niet serieus menen. Maar zelfs bij die
Oud 19-05-2008, 22:24
Verwijderd
Citaat:
Oew dit was voor CS

Ik verdedig mezelf trouwens eigenlijk altijd, tenzij ik mezelf kan beheersen bij een beschuldiging waarvan ik denk: dat kun je toch niet serieus menen. Maar zelfs bij die
Haha, ik had er nog 'Wie, ik?' voor staan eerst, maar dacht toen aan dat CS ergens een tijdje terug wel inging op het geliefde-verhaal en zich subtiel verdedigde. Dus toen nam ik aan dat je 't wel tegen mij moest hebben en haalde het weg.

Jouw verdedigingen vind ik altijd grappig, want je wordt dan zo fel.
Oud 19-05-2008, 22:27
Verwijderd
ik blijf erbij dat er iets niet moet kloppen met CS, maar de kans dat missy wolf is is nu wel erg hoog, dus ik ga denk ik ook maar mee voor missy.
Oud 19-05-2008, 22:28
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Lisa's felheid is ook de reden dat ik het niet zo gek vind dat ze het raar vindt dat ik mij niet feller verdedig. Maar inderdaad wat Paranoide zegt, jij bent de enige die je functie weet, mensen kunnen je verdenken op basis van dingen die jij zelf niet kan weerleggen, ofzo. Dan weet je wel dat je dat gedaan hebt, en dan kan je wel zeggen dat je dat om andere redenen zo deed maar waarom zouden ze je geloven, als ze toch al denknen dat je een wolf/geliefde/verrader bent?
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Oud 20-05-2008, 16:39
Verwijderd
Waarom wordt mijn naam de hele tijd verkeerd gespeld in het verhaal eigenlijk?

Missy
Paranoide
matige muis
CS
Elpida
Aila
sterrenmeisje
Mr Soija

Cs en Paranoide zie ik best als een stelletje, ik ga nu wel eerst voor Missy iig.
Oud 20-05-2008, 16:47
Spelleider
Avatar van Spelleider
Spelleider is offline
wat is er verkeerd dan Soija?
en je weet toch dat het om jou gaat
__________________
Onthoud dat weerwolven alleen met een zilveren projectiel gedood kunnen worden...
Oud 20-05-2008, 16:56
Verwijderd
Gaat om het principe.
Oud 20-05-2008, 17:01
light fighter
light fighter is offline
Missy
Paranoide
matige muis
CS
Elpida
Aila
sterrenmeisje
Mr Soija
light fighter

de mogelijkheid van een wolf samen met een dorpeling zal geliefde zie ik ook wel eigenlijk
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Weerwolfspel 84 deel 2
Verwijderd
500 10-04-2011 22:55
De Kantine Weerwolfspel 72 deel 2
Heksjuh
273 15-09-2010 08:12
De Kantine Weerwolfspel #66
Verwijderd
500 06-02-2010 10:20
De Kantine Het grote Weerwolfspel #47
Spelleider
500 16-05-2008 11:53


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:54.