Oud 18-01-2010, 21:59
Dice94
Dice94 is offline
Ik maak me vaak druk om allemaal dingen. Zo maakt ik me vandaag nog druk om of me muziek wel goed is die ik maak, en of ik wel een leuk genoeg persoon ben. Of ik niet lelijk ben. Of ik grappig ben, of mensen het wel gezellig hebben als ik erbij ben. Van alles, en ik word er heel moe van!

Nou zeg ik altijd tegen mezelf: 'Kop op, maak je niet zo druk, dat is nergens voor nodig, heb schijt, waarom zou je je druk maken?'

Maar het helpt niet!
Ik wordt er redelijk moe van, en ook wel is ongelukkig.
Ook heb ik het gevoel dat ik er sociaal minder van wordt als ik me druk maak.

Kan iemand me helpen? Gewoon fuck it tegen mezelf zeggen heeft namelijk geen zin!

Alvast bedankt,
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-01-2010, 22:28
Awesomeness
Avatar van Awesomeness
Awesomeness is offline
Probeer doelen te bereiken. De doelen hoeven niet zo groot te zijn, maar als je er een haalt voel je je goed en ga je door naar een volgend doel. Zo ga je van doel naar doel en gaat 't misschien wel al wel weer goed!
Met citaat reageren
Oud 18-01-2010, 22:55
Dice94
Dice94 is offline
Citaat:
Probeer doelen te bereiken. De doelen hoeven niet zo groot te zijn, maar als je er een haalt voel je je goed en ga je door naar een volgend doel. Zo ga je van doel naar doel en gaat 't misschien wel al wel weer goed!
En wat bedoel je precies met een doel? Bijvoorbeeld dat wanneer je je wel goed voelt zonder dat je je ergens over druk maakt dat je je daarvoor een complimentje moet geven?
Met citaat reageren
Oud 19-01-2010, 07:24
Verwijderd
Tja overal een beetje meer schijt aan hebben is een oplossing, maar zoals je zelf zegt schiet je daar weinig mee op. Toch maar proberen misschien, want dat geeft je een hoop rust. Bovendien, die onzekerheden die jij hebt daar lopen best veel mensen mee rond. In dit forum zijn ook al aardig wat tips gegeven, misschien even kijken?
Met citaat reageren
Oud 19-01-2010, 10:00
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Ik denk dit een combinatie is van een perfectionistisch aanleg in combinatie met sociale faalangst, in wat voor mate dat ook mogen zijn. Geen idee hoe je er van af komt though ^^.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2010, 13:40
Verwijderd
Je moet gewoon beter opletten hoe hard andere mensen falen. En hoe jij zou denken als jij diegene was. Dan denk je nooit meer oei wat ben ik onzeker.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2010, 14:25
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
't Lijkt erop dat je erg onzeker bent over jezelf en dat je weinig zelfvertrouwen hebt, misschien helpt 't om van anderen te horen dat je 'n hele leuke en gezellige jongen bent . Vraag anderen anders gewoon 'ns hoe ze over je denken?
__________________
En dat meen ik!
Met citaat reageren
Oud 19-01-2010, 14:36
surimeid
Avatar van surimeid
surimeid is offline
Citaat:
't Lijkt erop dat je erg onzeker bent over jezelf en dat je weinig zelfvertrouwen hebt, misschien helpt 't om van anderen te horen dat je 'n hele leuke en gezellige jongen bent . Vraag anderen anders gewoon 'ns hoe ze over je denken?


misschien moet je meer plezier maken en van het leven genieten zoals het is..
en dan ga je je automatische minder druk maken
__________________
You're everything I thought you never where and nothing like I thought you could have been.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2010, 14:51
Lisanne
Lisanne is offline
Citaat:
Ik maak me vaak druk om allemaal dingen. Zo maakt ik me vandaag nog druk om of me muziek wel goed is die ik maak, en of ik wel een leuk genoeg persoon ben. Of ik niet lelijk ben. Of ik grappig ben, of mensen het wel gezellig hebben als ik erbij ben. Van alles, en ik word er heel moe van!

Nou zeg ik altijd tegen mezelf: 'Kop op, maak je niet zo druk, dat is nergens voor nodig, heb schijt, waarom zou je je druk maken?'

Maar het helpt niet!
Ik wordt er redelijk moe van, en ook wel is ongelukkig.
Ook heb ik het gevoel dat ik er sociaal minder van wordt als ik me druk maak.

Kan iemand me helpen? Gewoon fuck it tegen mezelf zeggen heeft namelijk geen zin!

Alvast bedankt,
Niet iedereen kijkt naar je en ze zullen vast ook niet elke 5 seconden kritisch checken of je alles wel goed doet. De muziek die je maakt is helemaal jouw smaak. Als jij er tevreden mee bent en je voelt je er lekker bij, is het helemaal goed.
Niet iedereen hoeft jou toch een leuk persoon te vinden? Jij vind vast ook niet iedereen leuk.

Citaat:
Ook heb ik het gevoel dat ik er sociaal minder van wordt als ik me druk maak.
Ben je zo geobsedeerd dat je je vrienden erbij laat liggen? Als je leuke dingen met ze gaat doen leer jij jezelf vast ook een stukje beter kennen en hoef je je niet druk te maken.

Liefs
Met citaat reageren
Oud 19-01-2010, 16:22
puck_xxx
puck_xxx is offline
Hoi!!
Eigenlijk heb ik hetzelfde probleem als jouw.
Ik weet dat het niet helpt om de hele tijd ,, hou op! ik ben leuk genoeg!,,te denken. Wat je moet doen is kijken naar de fouten die de andere mensen ook maken. Fouten maken is ook menselijk. Daar leer je van. En als je de hele tijd zit te denken aan of je leuk genoeg bent,schiet je er niets mee op. Wees jezelf,hoe moeilijk het ook is. Mensen die je dan niet aardig vinden passen gewoon niet bij jouw karakter. En geloofff me... Er zijn duizenden mensen die dezelfde intereesses als jouw hebben.!!!!!!!!!!
Doeiiii groetjes en ik hoop dat je er wat aan hebt.
p.s Je kan ook naar een soort cursus gaan. Voor sociale faalangst of voor meer zelfvertrouwn.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2010, 16:24
Sneeuwwitje
Avatar van Sneeuwwitje
Sneeuwwitje is offline
Geloof in jezelf. Dit klinkt makkelijker dan het is, maar vertrouw erop dat je alles aankunt wat je maar wilt. Waarom zou je je eigen slachtoffer willen zijn?
__________________
The revolution will not be televised.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2010, 16:44
Dice94
Dice94 is offline
Citaat:
Ik denk dit een combinatie is van een perfectionistisch aanleg in combinatie met sociale faalangst, in wat voor mate dat ook mogen zijn. Geen idee hoe je er van af komt though ^^.

Ik ben redelijk perfectionistisch aangelegd. Als ik iets doen wat mij interesseert wil ik het ook heel goed doen, en dat sociale faalangst zou wel kunnen kloppen

Citaat:
't Lijkt erop dat je erg onzeker bent over jezelf en dat je weinig zelfvertrouwen hebt, misschien helpt 't om van anderen te horen dat je 'n hele leuke en gezellige jongen bent . Vraag anderen anders gewoon 'ns hoe ze over je denken?
Ja het gekke is, dat ik dat ook wel aanhoor. Maar het werkt bij mij maar tijdelijk. En ook al weet ik dat ik dat wel bang, toch kom ik er de hele tijd op terug, heel raar, terwijl ik wel weet dat het anders is.

Dit druk maak gevoel krijg ik vooral als ik iemand zie waarvan ik denk dat hij iets beter kan. Bijvoorbeeld, omdat hij grappigers is, of omdat het bij hem makkelijker lijkt te gaan. Daardoor word ik onzeker.

Citaat:
Ben je zo geobsedeerd dat je je vrienden erbij laat liggen? Als je leuke dingen met ze gaat doen leer jij jezelf vast ook een stukje beter kennen en hoef je je niet druk te maken.
Dit valt wel mee eigenlijk. Ik heb wel ontzettend veel vrienden en elke week is het hier bij mij wel vol.

Het gekke is, ik weet dat het er allemaal positiever uitziet dan ik denk maar op 1 of andere manier kan ik mijn hoofd niet omschakelen om zo te gaan denken!

Nu denk ik bij mezelf maar ach fuck it, heb helpt toch een beetje. Ook denk ik ach ja dan maak ik me maar druk, boeit me niet. Het helpt wel een beetje. Maar niet helemaal.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2010, 18:07
Dice94
Dice94 is offline
Citaat:
Ik denk dit een combinatie is van een perfectionistisch aanleg in combinatie met sociale faalangst, in wat voor mate dat ook mogen zijn. Geen idee hoe je er van af komt though ^^.
Sorry voor double post maar ik moet nog even iets duidelijk maken.
Ik las net iets over 'sociale faalangst' en dit stond er: (Dikgedrukt=waar)

Je bent onzeker bij contact met anderen. (als ik ze net heb ontmoet zeg ik niet zoveel)

Je staat liever niet in het middelpunt van de belangstelling.

Het liefst ga je niet naar sociale gebeurtenissen.

Je bent altijd op de achtergrond wanneer je in een groep bent.

Indien het mogelijk is zal je nooit een praatje voor een groep houden. Kan je er echt niet onderuit, dan kost het houden van een dergelijk praatje je heel veel moeite.

Je bent bang om te gaan blozen.

Je zult niet snel zeggen wanneer je het ergens niet eens mee bent.

Je bent erg bezig met de indruk die je op anderen maakt.


Verder kloppen al die andere voorbeelden kloppen niet. Ik wil juist in het middelpunt staan, ik zeg veel, ik ben niet bang om te gaan blozen, Ik zeg het als ik ergens niet mee eens be, ik ga graag uit.

Alleen dat laatste is echt waar, ik ben heel erg bezig met de indruk die ik op andere maak.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2010, 19:40
Verwijderd
Zoals ik al zei, ik zal het wat duidelijker proberen te formuleren: Je moet eens voor de grap op andere mensen gaan letten nadat ze een fout hebben gemaakt. Waarschijnlijk zie je ze ook staan spartelen. Jij denkt dan ook niet "wat een rare vent", want je weet waarom dat zo is. Zo denkt (bijna) iedereen.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2010, 19:11
Sneeuwwitje
Avatar van Sneeuwwitje
Sneeuwwitje is offline
Het gaat er niet om óf je een fout maakt, maar hoe je ermee omgaat. Dat maakt volgens mij veel verschil.
__________________
The revolution will not be televised.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2010, 22:13
Dice94
Dice94 is offline
Citaat:
Zoals ik al zei, ik zal het wat duidelijker proberen te formuleren: Je moet eens voor de grap op andere mensen gaan letten nadat ze een fout hebben gemaakt. Waarschijnlijk zie je ze ook staan spartelen. Jij denkt dan ook niet "wat een rare vent", want je weet waarom dat zo is. Zo denkt (bijna) iedereen.
Haha bedankt voor het zeggen, dat helpt namelijk veel. Natuurlijk is het heel logisch om dat de denken, maar op 1 of andere manier wilde mijn hersens dat niet. Nu je het hebt gezegd zie ik het vanaf een ander perspectief, en ik merk al dat het de laatste dagen wat minder weer wordt!

Bedankt voor alle reacties
Met citaat reageren
Oud 22-01-2010, 21:31
Rise
Rise is offline
Ik denk dat zowat iedereen een goeie indruk wilt achterlaten, de een is wat gevoeliger voor kritiek dan de ander.
De een meent iets over hem/haar te hebben gehoord wat helemaal niet zo hoeft te zijn.
Ga er maar eens vanuit dat de ander precies hetzelfde denkt als wat jij op dat moment denkt.
Trouwens, wat maakt het dat het zo moeilijk voor je is, dan heb ik het over stem/uiterlijk etc. of is het gewoon de persoon in het geheel? Ziet ernaar uit dat je in ieder geval op een of andere manier je zelfvertrouwen moet opkrikken.
Misschien klinkt het zo dom, maar je kan het ook voorbereiden dat je bijv iemand gaat ontmoeten (iemand die telefoonangst heeft kan het ook zo aanpakken). In mijn visie wil jij gewoon heel graag aardig gevonden door iedereen en kan je zowat met iedereen opschieten, dat zijn dus alleen maar pluspunten!
Waar je het over had; Kom op man, maak je niet zo druk, nee dat helpt niet, want dat is neutraliseren, en loop het vooral niet uit de weg, dan wordt het probleem nog veel groter.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2010, 23:22
Dice94
Dice94 is offline
Ja ik een aandachts mens. Ik heb veel vrienden en ik wil dat ook veel mensen me aardig vinden, zo zit ik eenmaal in elkaar. Het gaat ook een beetje op en neer, ik heb het nu weer veel minder, maar het zou zo over een tijd weer terug kunnen komen en dan heb ik het weer een paar daagjes dat ik me druk maak. Maar nu heb ik er geen last van, ik maak me nu dus ook veel minder druk.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 26-01-2010, 18:16
JustADreamer
JustADreamer is offline
Citaat:
Tja overal een beetje meer schijt aan hebben is een oplossing, maar zoals je zelf zegt schiet je daar weinig mee op. Toch maar proberen misschien, want dat geeft je een hoop rust. Bovendien, die onzekerheden die jij hebt daar lopen best veel mensen mee rond. In dit forum zijn ook al aardig wat tips gegeven, misschien even kijken?
Haha, ik zou vooral geen tips van een leek aannemen hoor Professionele hulp
__________________
I'm just a dreamer, dreaming of better days...
Met citaat reageren
Oud 26-01-2010, 21:53
Sneeuwwitje
Avatar van Sneeuwwitje
Sneeuwwitje is offline
Citaat:
Haha, ik zou vooral geen tips van een leek aannemen hoor Professionele hulp
Haha!
__________________
The revolution will not be televised.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2010, 13:38
Verwijderd
Nee dat had ik beter niet kunnen zeggen.
Want het zit hier VOL met psychologen die het véééééél beter weten.
Kuch.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2010, 20:24
Verwijderd
facepalm.jpg.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2010, 14:42
ik ben anoniem
ik ben anoniem is offline
Heey Dice, ik heb toevallig laatst ook op dit forum iets geplaatst over mijn slechte zelfbeeld/onzekerheid. Ik herken me in veel dingen die jij opnoemt. Bij mij gaat het de laatste tijd ook best goed. Barabas heeft hele wijze worden gebruikt. Wat hij zegt klopt precies, als iemand anders iets raars doet ofzo dan denk jij ook niet gelijk wat een knuppel (of weet ik veel wat). Je bent wie je bent, en je vrienden accepteren je daarvoor, anders zouden ze niet met je omgaan. Ik wil nog een tip geven (ik weet niet zeker of dit zo is bij jou). Vind jij het moeilijk om je mening te geven? als bijvoorbeeld iemand of een paar mensen zeggen wat ze vinden, zeg je dan vaak hetzelfde als zij, omdat je niet je echte mening durft te geven, of zeg je gewoon niks. Wat je moet doen is gewoon zeggen wat JIJ vind. Als je dit doet ontdek je dat dat juist goed is, en dat mensen jou mening (als het goed is)ook accepteren. Dit heb ik namelijk zelf de afgelopen tijd uitgevonden
It's all up to you
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Medicatie....
Verwijderd
51 16-07-2009 00:41
Drugs & Alcohol jouw normen en waarden over drugs, functie van drugs voor jou
Hernuel Fan
40 04-07-2007 19:15
Verhalen & Gedichten Verhalenwedstrijd - Als een sprong in het diepe
Verwijderd
0 08-03-2006 21:44
Lichaam & Gezondheid Borsten... (vragenlijstje erbij =p)
Sjanna
229 03-01-2006 13:58
Verhalen & Gedichten [Fantasyverhaal] De Proef van Vijf - Akuñar's Reis
Een Tweeling
74 17-09-2004 21:35
Liefde & Relatie Liefdesverdriet verwerken
AnoniemIemand
20 27-10-2002 10:39


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:01.