Oud 15-05-2013, 21:07
KingKong
KingKong is offline
Hoi,

Ik zit met een probleem, ik ben bang om me druk te maken. Ik maak me druk om het feit dat als ik me druk maak waar mensen bij zijn ik niet meer mezelf kan zijn en dus het minder gezellig kan hebben. Ik denk dan dat wanneer ik me druk ga maken er minder onderwerpen bij mij naar boven komen om over te praten en minder bij de groep ben dan ik zou willen.

Ik vind deze gedachte super vervelend en vecht er al een tijdje mee (aantal weken). Nou probeer ik deze gedachte zoveel mogelijk te negeren wat aardig lukt waardoor ik het toch gezellig heb met mensen om me heen maar zodra ik weer in m'n eentje ben komt het weer naar boven.

Ik ben van mezelf niet heel onzeker, ik zie er prima uit, heb een leuke vriendin (nog niet lang, 3 maanden) en ben een open en relaxte jongen. Toch heb ik het gevoel dat ik vroeger beter 'presteerde' omdat ik die dwangmatige gedachtes niet zo zwaar had, ik vind dat vervelend om te denken want dat krijg ik het gevoel dat deze gedachtes niet meer weg gaan.

Ik kan er mee leven maar het is ontzettend irritant en het begint me wel alsmaar meer te irriteren, ik wil gewoon relaxed kunnen ontspannen en niet de hele tijd willen vechten met zo'n stomme gedachte, angstig zijn om je druk te maken.

Kent iemand dit, heeft iemand tips? Het doet me al goed om me in ieder geval te luchten.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-05-2013, 07:22
OVAP
OVAP is offline
Heb je je al ergens op laten testen? En anders als je je druk voelt worden kan je oefeningen doen, op internet zijn er genoeg om weer te ontspannen, gewoon op je telefoon zetten en als je je druk voelt luisteren en meedoen. Werkt perfect! En ik herken me ook in jou, ik ben ook een druk iemand op bepaalde plekken en ik ben naar een psycholoog geweest en ik kan het nu onderdrukken.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2013, 08:20
Stomme Klont
Avatar van Stomme Klont
Stomme Klont is offline
Misschien moet je je afvragen waarom je je in eerste instantie druk zou maken. Als er een reden is om je druk te gaan maken, hoef je je ook niet druk te maken omdat je bang bent om je druk te maken
__________________
"This world won't defeat me, it's my life and I choose to detach"
Met citaat reageren
Oud 17-05-2013, 00:40
KingKong
KingKong is offline
True,

het werkt een beetje als drijfzand bij mij, hoe harder ik er tegen ga vechten, hoe dieper ik wegzak. Ik heb een aantal artikelen gelezen nu en probeer het zoveel mogelijk te negeren, accepteren en tegen mezelf te zeggen dat druk over dingen maken nergens voor nodig is. Het voelt nog steeds een beetje warrig maar het gaat al wel weer beter dan gister. Hoe minder ik er aan denk en de gedachte gewicht geeft, hoe minder sterk de gedachte wordt.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2013, 18:23
Verwijderd
Misschien moet je dan niet gaan vechten er tegen?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie de zin van het leven..
ExpoRules
116 20-02-2011 19:48
Psychologie Druk maken om ongeveer alles!
Dice94
22 05-02-2010 14:42
Psychologie Het zoeken naar jezelf
Dice94
10 20-02-2009 02:41
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Midden-Oosten topic II
T_ID
500 14-10-2007 17:52
Liefde & Relatie Vrienden
Charlottetje
39 15-02-2004 12:49
Drugs & Alcohol alcohol! hoeveel en op welke leeftijd
Gandalf
59 03-04-2003 16:02


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:54.