Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-06-2010, 17:58
Jan-Paul
Jan-Paul is offline
Hallo, ik ben Jan-Paul, 15 jaar oud. Na 5 jaar zuid-Spanje moeten we deze zomer door omstandigheden weer terug naar Nederland. Nooit gedacht dat dat zou gebeuren.
Ik zit nu in de 3e van het voortgezet onderwijs. Hier hebben we geen Mavo/Havo en zo, hier zijn, met uitzondering van een paar keuzevakken, de eerste 4 jaren voor iedere leerling hetzelfde.
Ik wil de techniek in. Kan iemand mij aanraden welke school ik moet kiezen als we weer in Nederland zijn? En moet ik dan weer helemaal opnieuw beginnen of wordt ik dan getest welk niveau ik heb en als dat zo is waar kan je dat laten doen?

Laatst gewijzigd op 05-06-2010 om 17:59. Reden: Vergeten voor de stellen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-06-2010, 13:40
Verwijderd
Je kunt in Nederland gewoon profiel NT kiezen neem ik aan? Ik weet verder niet waar dat niveau ongeveer gelijk aan staat, maar op je nieuwe school zullen ze dat wel voor je uitzoeken.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2010, 13:48
Jan-Paul
Jan-Paul is offline
Bedankt voor de reactie maar het is me niet helemaal duidelijk, bedoel je dat ik in de 2e fase kan instromen? En op welk niveau dan? VMBO of Mavo of Havo. Hoe kom ik daar achter wat ik heb?

Laatst gewijzigd op 06-06-2010 om 13:56.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2010, 17:59
Verwijderd
Ik neem aan dat dat kan. Nogmaals, het is beter dit gewoon te vragen aan je Nederlandse school, ik heb geen idee aan welk niveau hier het Spaanse schoolniveau gelijk staat. Maar zodra je dat weet kan je neem ik aan gewoon in de Tweede Fase instromen.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2010, 15:47
Verwijderd
weet je welke richting van techniek je wil doen??
als je techniek wil doen raad ik je aan vmbo te doen,
daar ben je er al eerder mee bezig en de meeste technische opleidingen zijn toch wel bereikbaar met vmbo
Met citaat reageren
Oud 01-07-2010, 18:13
LauraJansen
Avatar van LauraJansen
LauraJansen is offline
Citaat:
weet je welke richting van techniek je wil doen??
als je techniek wil doen raad ik je aan vmbo te doen,
daar ben je er al eerder mee bezig en de meeste technische opleidingen zijn toch wel bereikbaar met vmbo
ik ben het helemaal eens met "micromensje", dat je het aan een Nederlandse school vragen en dat je beter vmbo kan doen ipv havo, daar klopt natuurlijk niets van. Integendeel ,met een havo diploma kun je meer technische opleidingen doen waardoor je dus ook een hoger functie bij een bepaalt beroep kunt krijgen. Als ik jou was zou ik dat niveau doen, wat volgens jou beter bij je past. Maar je moet ook realiseren dat je een achterstand hebt van 3 jaar, en of je dat kunt ophalen.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2010, 19:25
Verwijderd
Je moet een officiele overgangswaardering aanvragen, denk ik. Ik weet dat voor buitenlandse studenten die een middelbareschooldiploma hebben en in Nederland willen studeren, dat wordt gedaan door het Nuffic. Misschien kun je hun een email sturen om te vragen hoe dat zit in jouw situatie, als het niet hun taak is kunnen ze je vast wel vertellen bij wel instutuut je dan wél moet zijn.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2010, 10:17
shoebuddy 2.0
Avatar van shoebuddy 2.0
shoebuddy 2.0 is offline
Citaat:
ik ben het helemaal eens met "micromensje", dat je het aan een Nederlandse school vragen en dat je beter vmbo kan doen ipv havo, daar klopt natuurlijk niets van. Integendeel ,met een havo diploma kun je meer technische opleidingen doen waardoor je dus ook een hoger functie bij een bepaalt beroep kunt krijgen. Als ik jou was zou ik dat niveau doen, wat volgens jou beter bij je past. Maar je moet ook realiseren dat je een achterstand hebt van 3 jaar, en of je dat kunt ophalen.

Als je een universitaire technische opleiding wil gaan doen zal je toch echt VWO niveau moeten halen.
__________________
"He looks blue.." "I'd say brownish-gold.."
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Depressie of aanstellerij?
dreklop
8 02-05-2014 00:13
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Red nederland van economische ondergang
Hernuel Fan
97 22-02-2009 09:54
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Twee arrestaties in trein bij A'dam
T_ID
172 15-11-2005 14:30
Psychologie Borderline (BL)
MisterDJ
10 11-05-2005 06:11
ARTistiek [mp3/idm-dinges] Dust Bug - Type_01
Ce-El-Wan
6 06-06-2004 23:23
ARTistiek Verhaal: Twee werelden
Kapee
14 22-02-2002 23:49


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:41.