Oud 29-05-2018, 18:54
29200010
29200010 is offline
Hoewel ik in de derde overtuigd was dat ik een maatschappelijke studie wilde gaan doen, zijn mijn interesses veranderd en zit ik nu met een pakket waar ik weinig aan heb. De medische kant spreekt me erg aan, op elk gebied. Nu heb ik al ontdekt dat je na 1 jaar standaard psychologie richtingen op kan die redelijk medisch zijn, maar ik vraag me af of er nog meer studies zijn die in die richting gaan, zonder dat er strenge toelatingseisen zijn.

Ik heb geen biologie, scheikunde of natuurkunde, wat de zoektocht lastig maakt. Daarnaast heb ik wiskunde a, wat ik niet erg helpend is. Ik vrees dat er niet veel studies zijn die overblijven met mijn vakkenpakket, maar niet geschoten is altijd mis zeggen we dan maar.

Iemand die een idee heeft?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-05-2018, 19:14
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Doe je havo of vwo?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 30-05-2018, 08:19
29200010
29200010 is offline
vwo
Met citaat reageren
Oud 30-05-2018, 09:08
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Misschien kun je wat specifieker zijn over wat je trekt in de medische hoek. Dat is namelijk een nogal breed vakgebied.
Ben je evenveel bereid om deelcertificaten te halen voor de ontbrekende vakken? Dan heb je veel meer te kiezen
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 30-05-2018, 09:43
Verwijderd
Citaat:
Ben je evenveel bereid om deelcertificaten te halen voor de ontbrekende vakken? Dan heb je veel meer te kiezen
Naar dit antwoord neigde ik ook. Wil je bijvoorbeeld eigenlijk het liefste geneeskunde studeren maar heb je het nu over andere opties omdat je niet het juiste vakkenpakket hebt? Dan is het wellicht veel handiger om deelcertificaten of iets dergelijks te halen.

Welke studie wil je eigenlijk het liefste doen - los van de vakken die je nu hebt?
Met citaat reageren
Oud 30-05-2018, 17:34
29200010
29200010 is offline
Nee, geneeskunde hoeft niet direct. De richting bij psychologie die ik interessant vind is neuropsychologie. Die richting trekt me erg. Andere dingen met de hersenen vind ik ook erg interessant. Dingen met medicijnen trekken me ook, de onderzoekskant van ziektes en behandelingen. Die richting.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2018, 19:44
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Citaat:
Nee, geneeskunde hoeft niet direct. De richting bij psychologie die ik interessant vind is neuropsychologie. Die richting trekt me erg. Andere dingen met de hersenen vind ik ook erg interessant. Dingen met medicijnen trekken me ook, de onderzoekskant van ziektes en behandelingen. Die richting.
Voor (neuro)psychologie ligt het aan de universiteit waar je naartoe wilt wat de ingangseisen zijn. Zelf kon ik volgens mij kiezen tussen Enschede, Leiden en Utrecht en ik had ook geen relevante vakken en wi A en kwam daarnaast van de havo maar had een hbo-P op zak. Mijn ervaring is dat neuropsychologische vakken best te halen zijn als je geen biologie ed hebt gehad, mits het je interesseerd en je bereid bent ervoor te werken.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2018, 21:52
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Misschien is biomedische wetenschappen iets voor je maar dan moet je wel exacte vakken bijspijkeren.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 05-06-2018, 23:28
Pomeke
Avatar van Pomeke
Pomeke is offline
We weten nog steeds niets van je achtergrondopleiding. Heb je HAVO of VWO?

Neuropsychologie is inderdaad een optie. Hier heb je geen natuurkunde, scheikunde of biologie voor nodig. Ook is er een Tilburg een master "medische psychologie".

Op het HBO zijn er nog tal van paramedische opleidingen.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2018, 23:33
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Citaat:
We weten nog steeds niets van je achtergrondopleiding. Heb je HAVO of VWO?
Citaat:
vwo
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Profielkeuze
Fleurdm
17 26-02-2013 13:42
Studeren Hulp bij keuze nieuwe studie!?! (Huidige HBO opleiding Werktuigbouwkunde voltooid)
sayang1991
4 29-01-2013 08:40
Studeren Gezondheid gerelateerde studie?
lol_nl
9 12-03-2010 15:39
Studeren HBO in de richting biomedische wetenschappen
Daantje_0705
16 29-07-2005 22:00
Studeren Gezondheidswetenschappen
hanki2*2
31 20-11-2004 15:01
Lichaam & Gezondheid Mensen die een medische studie overwegen?
Rabbi Daniel
23 21-10-2002 19:58


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:09.