Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-12-2000, 19:28
Optima
Avatar van Optima
Optima is offline
weet een van jullie het eindexamenonderwerp van het volgend schooljaar is voor Latijn?
Ik heb vaag wat gehoord van Ovidius, maar weet iemand het zeker?

en of nu, met de komst van de tweede fase, er veel veranderd is qua vraagstelling?

merci
__________________
When I eventually met Mr Right I had no idea that his first name was Always..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-12-2000, 20:28
mif
mif is offline
Volgens mij is het ook Ovidius. Lijkt me best leuk, in ieder geval leuker dan Caesar. Ik weet niet of er voor jullie volgend jaar veel verandert, voor ons volgens mij niet (ik doe dit jaar al tweede fase examen).

------------------
'You have to have respect for someone who can spell February, even if he spells it wrong.' -Rabbit
__________________
'You have to have respect for someone who can spell February, even if he spells it wrong.' -Rabbit
Met citaat reageren
Oud 20-12-2000, 18:14
Onbekende
Avatar van Onbekende
Onbekende is offline
Citaat:
mif schreef:
Volgens mij is het ook Ovidius. Lijkt me best leuk, in ieder geval leuker dan Caesar. Ik weet niet of er voor jullie volgend jaar veel verandert, voor ons volgens mij niet (ik doe dit jaar al tweede fase examen).

Volgens mij verandert er niet zo veel. Ik doe dit jaar examen Oude Stijl, maar ik neem aan dat ik dan hetzelfde examen moet maken als Mif. Ik heb mijn lerares niet over grote veranderingen gehoord.

Ik weet wel zeker dat Ovidius het eindexamenonderwerp is.
Voor Grieks heb ik het ook geweten, maar ik ben het vergeten. Ik was laatst op een site waar de examenonderwerpen tot en met 2004 of zo opstonden, maar ik weet niet meer welke site dat was.

__________________
May the best day of your past be the worst of your future!
Met citaat reageren
Oud 21-12-2000, 18:43
Artemis-oud
Artemis-oud is offline
Het examenonderwerp 2001-1002!!! (zie top) lijkt mij wat moeilijk. Voor het onderwerp 2001-2002 lijken mij de onderwerpen die Onbekende zei erg goed.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2000, 16:42
Mijn latijnleraar zei dat het 100 % zeker Ovidius wordt en dat het simpeler gaat worden dan de Examens Oude Stijl,aangezien
latijn in de 2de fase veel minder voor elkaar kan krijgen dan latijn oude stijl ivm de lesuren.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2000, 19:07
Optima
Avatar van Optima
Optima is offline
Citaat:
Aurora schreef:
Mijn latijnleraar zei dat het 100 % zeker Ovidius wordt en dat het simpeler gaat worden dan de Examens Oude Stijl,aangezien
latijn in de 2de fase veel minder voor elkaar kan krijgen dan latijn oude stijl ivm de lesuren.
Ten eerste, heeeerrlijk dat het over ovidius gaat, met veel pelzier heb ik zijn ars amatoria en amores gelezen, vertalen zal daarentegen nog heerlijker zijn

en het aangepaste niveau is eigenlijk een zoetmakertje, voor mij zou het niet hoeven ( het komt wel goed uit )
__________________
When I eventually met Mr Right I had no idea that his first name was Always..
Met citaat reageren
Oud 30-12-2000, 23:05
mif
mif is offline
Citaat:
Optima schreef:
Ten eerste, heeeerrlijk dat het over ovidius gaat, met veel pelzier heb ik zijn ars amatoria en amores gelezen, vertalen zal daarentegen nog heerlijker zijn

en het aangepaste niveau is eigenlijk een zoetmakertje, voor mij zou het niet hoeven ( het komt wel goed uit )
Waarom passen die Pino's dat niveau dan dit jaar niet al vast aan??? Ik doe nu al Tweede Fase, dus ik heb ook veel minder uren.



------------------
'You have to have respect for someone who can spell February, even if he spells it wrong.' -Rabbit
__________________
'You have to have respect for someone who can spell February, even if he spells it wrong.' -Rabbit
Met citaat reageren
Oud 31-12-2000, 16:49
Artemis-oud
Artemis-oud is offline
Citaat:
mif schreef:
Waarom passen die Pino's dat niveau dan dit jaar niet al vast aan??? Ik doe nu al Tweede Fase, dus ik heb ook veel minder uren.

Ik geloof dat er al een beetje gescheiden examens komen, omdat bij de tweede fase wat andere dingen aan de orde komen dan dat wij (oude stijl) dat hebben. Het lijkt mij heel erg vreemd als jullie met minder uren het zelfde moeten maken. De manier van werken is toch ook anders??
Met citaat reageren
Oud 01-01-2001, 11:11
mif
mif is offline
Ik weet niet in hoeverre de manier van werken anders is, omdat ik nooit met het oude systeem heb gewerkt. Bij ons komt het er gewoon op neer dat je alle Latijns tekst in "Hij, Caesar" in het Nederlands vertaalt. Verder maak je de analyse vragen en lees/leer je wat over blijft. Zijn er echt andere manieren om met dat boekje om te gaan?

------------------
'You have to have respect for someone who can spell February, even if he spells it wrong.' -Rabbit
__________________
'You have to have respect for someone who can spell February, even if he spells it wrong.' -Rabbit
Met citaat reageren
Oud 01-01-2001, 11:41
Artemis-oud
Artemis-oud is offline
Citaat:
mif schreef:
Ik weet niet in hoeverre de manier van werken anders is, omdat ik nooit met het oude systeem heb gewerkt. Bij ons komt het er gewoon op neer dat je alle Latijns tekst in "Hij, Caesar" in het Nederlands vertaalt. Verder maak je de analyse vragen en lees/leer je wat over blijft. Zijn er echt andere manieren om met dat boekje om te gaan?

Ik weet niet hoeveel uur jij in de week les hebt? Ik heb gehoord dat ze in de tweede fase veel minder uren latijn hebben. Ik heb nu 6 uur latijn in de week. Met die 6 uren moeten wij het boekje uit krijgen. Ik had zoiets gehoord dat ze nu nog maar 3 uur of zo hebben. Ik snap dan niet waarom en hoe ze dan dezelfde hoeveelheid stof af moeten krijgen.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2001, 00:00
mif
mif is offline
2 keer 50 minuten volgens het rooster... en 25 minuten extra omdat het anders echt niet wou...

------------------
'You have to have respect for someone who can spell February, even if he spells it wrong.' -Rabbit
__________________
'You have to have respect for someone who can spell February, even if he spells it wrong.' -Rabbit
Met citaat reageren
Oud 16-01-2001, 18:50
dobby
dobby is offline
ik weet zeker dat het Ovidius gaat worden, maar ik zit pas in 4gym dus bij mij zal het wel weer anders worden! Wie weet Caesar...
we zijn nu trouwens bezig met originele teksten van Ovidius, hey doei!
Met citaat reageren
Oud 18-01-2001, 18:42
nemesiz
nemesiz is offline

Centraal Examen

Herodotus, CE 2005 Grieks.
Ovidius, CE 2005 Latijn.

Euripides, CE 2004 Grieks.
Cicero, CE 2004 Latijn.

Homerus, CE 2003 Grieks.
Livius, CE 2003 Latijn.

Herodotus, CE 2002 Grieks. Thema: Hoogmoed komt voor de val.
Ovidius, CE 2002 Latijn. Thema: Schuld of onschuld.


__________________
Soep zei de vlieger...
Met citaat reageren
Oud 18-01-2001, 19:07
kwaaaaaakeendje
kwaaaaaakeendje is offline
Hoe weet jij dat????????
__________________
kwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaak
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:37.