Advertentie | |
|
27-02-2003, 19:35 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
Dan vraag ik me af wat nu als autoriteit erkent dient te worden. Misschien is iedere overtuiging wel gelijkwaardig? Aan de andere kant, wanneer je liever bijbelverzen citeert, wil ik daar ook begrip voor tonen en deze reactie als laatste gedachte meegeven. |
27-02-2003, 20:51 | |||||||||||||||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Waar zeg ik dan dat God niet beslist wat tegengesteld is aan liefde? Probeer je alleen te bedenken wat er in dat broodrooster zou komen, het hoeft niet per se waar te zijn. Citaat:
Wat ik me nog wel voor kan stellen is een gebrek aan alles en daarmee ook een gebrek aan Liefde, dat moet ik alleen nog even laten bezinken want dat Niets bestaat niet in de vorm zoals wij ons daar een voorstelling van maken. Citaat:
En ik zie liefde en angst niet als emoties, tenminste niet wanneer je de definitie hanteert dat het de lichamelijke uitingsvorm van een gevoel is. En gevoelens zijn volgens mij allemaal te herleiden op liefde en angst (en in het uiterste angst weer op liefde). Ik kan me geen puurdere liefde voorstellen dan de Ware Liefde en hoewel ik de redenering snap dat Gods wil iets puurders zou moeten kunnen voortbrengen kan ik zeggen dat God alles omvat en dat als iets nog meer is dan dat alles, God dus nog meer bevat. In mijn visie is de Ware Liefde per definitie, door zijn eigenschappen van onbeperkte onbegrensde liefde, Ultiem. Citaat:
God neemt waar wat hij wil, maar dat komt dan tot uitdrukking in een relatieve wereld (of astrale tussenwereld) die dat mogelijk maakt. In het pure Absolute valt eigenlijk geen fuck te beleven, om het maar zeer plat uit te drukken. Citaat:
Ik ken inderdaad niets hogers dan Liefde en meen mij te herinneren dat er niets hogers kán bestaan. Citaat:
Absoluut universum - Oorsprong (Eigenschappen: Eenheid, Alles, Niets, Tijdloos, Ruimteloos) | Tussenniveaus - Tientallen dimensies met verschillende eigenschappen (Eigenschappen: Geestelijk, Geindividualiseerde Zielen, Mogelijkheid om in meerdere tijdmomenten en plekken tegelijk te zijn, Gedachten hebben directe creatie tot gevolg) | Relatief universum - Fysieke Werkelijkheid (Eigenschappen: Afscheiding, Fysiek, Illusionaire constructies van Tijd (en daarmee oorzaak-gevolg) en Ruimte. In het absolute universum kan geen relativiteit gekend worden, want daar is niets wat tegenover het andere staat. God leert alles kennen juist door de relatieve wereld, daarin zijn wij feitelijk Gods armen en ogen etcetera. In de spirituele wereld van de tussenniveaus kan dat gedeeltelijk wel. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Pas als een mens langskomt en de slang bijt de mens dan is de slang slecht en dan nog alleen voor die mens zijn gezondheid(!), die wordt er immers door benadeeld. En als de mens zelf de slang daarom slecht vind gaat hij zijn gang maar, de slang heeft nog steeds geen intrinsieke goed- of slechtheid in zich. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Als dat zo is, is dat....ik weet niet, heel vervelend in ieder geval. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Afwijkingen in de zin dat het anders is dan het gemiddelde/normale. Het woord heeft helaas zo'n negatieve ondertoon. |
28-02-2003, 17:36 | |||||||||||||||||||||||||||||||
Citaat:
Citaat:
alsof de tegenstelling inherent is aan elkaar, ik denk dat dat niet zo is. Citaat:
Citaat:
dat beslist hij zelf. En 'God' op zich bestaat niet, wanneer iemand maar een bepaalde hoeveelheid macht en wil heeft kan je van daaruit je gedragen als 'God'. Citaat:
Citaat:
Kennis over iets willekeurigs is niet iets wat onderzocht zou hoeven te worden het is inherent aan het willekeurige iets. volgens mijn herrinering dan. wanneer ik het over eigenschappen heb dan bedoel ik niet een kelin rijtje woorden, maar bibliotheken vol om het zo maar te zeggen. elk aspect ook hoe iets in relatie tot al het andere staat is een eigenschap van dat iets, in dit geval liefde. Citaat:
bij gevoegd kunnen worden, denk ik dat niet. gevoelens zijn er oneindgi veel in mijn optiek. hoewel mensen ze niet allemaal kunnen ervaren. (wat zeg ik, wij ervaren zo weinig dat we zijn als een foton tot het universum. Wij zijn het atoom en het universum is god. zie trouwens niet in hoe gevoelens van verdriet e.d te maken hebben met liefde. [quote Ik kan me geen puurdere liefde voorstellen dan de Ware Liefde en hoewel ik de redenering snap dat Gods wil iets puurders zou moeten kunnen voortbrengen kan ik zeggen dat God alles omvat [/quote] hij omvat wat hij wil denk ik. Citaat:
Citaat:
die liefde mag dan wel onbeperkt zijn op zich, maar dat is dan ook alles. terwijl er zoveel meer dingen zijn die ook onbeperkt kunnen zijn. Dingen waar wij mensen geen weet van hebben. Net zoals je kunt spreken over onbeperkt wit licht, terwijl je als je alleen dat kent geen kleuren kent. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
ik ken ook niks hogers dan liefde, maar weet wel dat het bestaat. idemdito voor andere fundamentele begrippen zoals bewustzijn of realiteit. Citaat:
Het is echter zoals alles iets wat compleet veranderd kan worden enzovoort. Ruimte ook. God kent oneindig veel rumtedimensies in tegenstellingen tot onze 3. Toch is dat makkelijker voor te stellen dan Tijdsdimensies. Ik denk trouwens dat als een God alle verhalen kent dat er dan ook heel wat meer werelden zijn dan alleen de 3 die jij noemt. Het universum is niet logisch en mechanisch, logica is iets waar god/het universum mee speelt. Citaat:
Citaat:
[/b][/quote] Niets is geen deel van het Alles. Het Niets is op een bepaald niveau gelijk aan het Alles. [/b][/quote] Ik zou eerder denken dat het tegenstellingen zijn. Maarja, nu denk ik weer logisch, en ik heb zojuist gezegd dat dat iets is wat niet inherent is an het universum. God beslist of het zo is. Citaat:
Kan, maar als je dat doet en daarmee bedoelt dat zondes slechte handelingen of gedachten zijn dan spreekt dat niet van liefde. Zie verderop. [/quote] waarom niet? als liefde betekent dat ik mijn oogkleppen opdoe en de wereld door een waas zie, ongevoelig voor andermans lijden en gedrag dan heb ik liever geen liefdevol bewustzijn. Citaat:
Citaat:
hoewle er verschillende aardes waren/zijn en ook de een is de slang een bondgenoot van het niets/de duivel, op andere keren zijn ze de manifestatie van de duivel zelf, (daarom waren destijds mensen bang voor spinnen en slangen) Citaat:
Citaat:
Citaat:
maar heeft hij niet karma ingesteld om dat te doen? zeggen de new-agers tenminste. Citaat:
Citaat:
Citaat:
en als ik het verzin zijn het verstandleijke ideeen en geen beelden in mijn hoofd of gevoelens van de personen in het verhaal. Citaat:
Citaat:
door heksen of andere wezens. kenmerken van een vervloeking: 1.Al je energie word langzaamaan geabsorbeerd door het niks, de duivel destijds dus. 2.In de 5de dimensie, beschrveen door new-ageers, kon je het herkeennen aan een omgekeerde piramide om de vervloekte persoon heen. de vijfde dimensie zien was een blauwe normale piramide-aura, teken van een open derde oog. Ja ik weet dat ik ongeloofwaardig ga worden. maar dat herriner ik me, daarom ben ik nu bang dat er weer iemand is die mij bewust deze staat heeft gegeven, for all I know is diot weer een wereld met uitelrijk beschavingen en technologie, de wereld van de krnaten, maar in werkelijkheid een wereld waarop 'kwade' machten werkzaam zijn. Het is niet echt tof als je je herrinert dat in een vorig leven dat heel erg veel wegheeft van ditzelfde leven je moeder een heks was die haar ziel verkocht had aan de duivel. van de herrinering dat je op weer eenzelfde aarde truman uit de truman show was word je al helemaal vrolijk. en toch herriner ik het me helaas allemaal. dus daarom ben ik erg onzeker en vertrouw eigenlijk niemand. Citaat:
hier heb ik iets niet goed begrepen geloof ik. Citaat:
o, ik heb meerder malen het leven van Joeri vd Schans (mijn echte naam) geleefd, en telkens gebeurde sommige dingen net iets anders. ik ben in de gevangenis geweest en mijn redchtszaak werd in de leukste kopspijkersaflevering ooit uitgezonden, terwijl iedereen een mentaal compleet gestoorde (toen had ik dus een of andere misdaad begaan vanwege mijn 'depressie' die ik toen wel had,)jongen hoort babbelen/zichzelf de grond in boren. en andere keren kreeg wist ik op een of andere manier mijn vervloeking op te heffen. Citaat:
Groetjes Kenny (die hoopt dat Kontradix hem serieus neemt omdat hij zo schijnbaar ongeloofwaardige dingen heeft geschreven die toch werkelijk in mijn herrinering zitten ben blij dat iemand is luistert. pa zegt dat ik maar mijn medicijndosis moet verhogen als ik erover begin, antipsychotica die ik nam omdat ik enkele maanden geleden ontzettend ongefocust was en moe all the time. BTW op mijn aurafoto staat een violette bol voor mijn borst dat is door de uitlegster uitgelegd als een hoop opgekropte informatie van religieuze,spirituele aard. |
03-03-2003, 00:23 | ||||||||||||||||||||||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
- Kan God een steen scheppen die hij zelf niet kan optillen? Als je zegt dat dat kan, houdt dat de onmacht in dat hij de steen niet kan optillen. Als je zegt dat dat niet kan, houdt dat de onmacht in dat hij zo'n steen niet kan scheppen. Ga je uit van mijn visie, dan is er geen probleem. God schept een steen, die via geologische processen in de fysieke wereld ontstaat. Vervolgens komt daar iemand langs (ook een fysieke manifestatie). Laten we aannemen dat ik het ben. Ik zie die steen en denk: "Hmm, misschien ligt daar wel een oningekleurde kleurplaat onder en dat vind ik de allerleukste kleurplaten!" Dan probeer ik de steen op te tillen, maar demmit...het lukt niet. (Het is toevallig wel een heel erg zware steen). Dat laat zien dat God in staat is een steen te scheppen die hij niet kan tillen, zonder dat daar enige onmacht aan te pas komt. En over 'God'. Mijn omschrijving van God is, met betrekking op wie of wat je God kunt noemen, het Ultieme Omvattende. Oftewel: Alles is God. Ook iets of iemand zonder enige macht of wil is God. Niet alles wat God is, maar dat iets of iemand is niet los te maken van wat God is of er apart van te zetten. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Zoals bijvoorbeeld verdriet. Verdriet is in zijn kern te herleiden op angst, welke te herleiden is op liefde. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dankzij deze wereld kan God zichzelf herinneren. Citaat:
Citaat:
Dat er niets hogers kan bestaan, komt daaruit voort dat ik wanneer ik God voel Liefde voel. En hoewel ik er zeker van ben dat ik in mijn menselijke gedaante nog beperkt ben in de gedaante ervan, weet ik dat die Liefde vereenzelvigd is met God. Je kunt dus op die manier wel zeggen dat je gelijk hebt dat er iets hogers dan liefde bestaat, namelijk de (niet inter)menselijke ervaring van de Ultieme Liefde en de ware goddelijke ervaring van die Liefde. Citaat:
Als jij over God spreekt, spreek je over het absolute en alle metafysische dimensies om maar in die termen te blijven spreken. Ik daarentegen, heb het dan OF over het absolute (kern van Gods wezen) OF over het allesomvattende (God) Wanneer je het over het tweede hebt kun je ruimte en tijd vinden, in het eerste niet. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Veeleer helpt het zelf een lichtend voorbeeld te zijn, door bijvoorbeeld in de voetstappen van iemand als Jezus te treden en niet door met een vingertje te wijzen. Wees zelf dat Liefdevolle Bewustzijn en laat het zien aan anderen, zodat ook zij denken: wie is die persoon die zo gelukkig lijkt te zijn, wat er ook gebeurt en altijd liefdevol is tegenover iedereen? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Je moet er wel rekening mee houden dat ik deze dingen niet zomaar als waar kan aannemen. Ik zal ze wel aan scepsis onderwerpen en dat is denk ik vrij normaal, dat je niet direct tot je Waarheid aanneemt wat allerlei mensen je vertellen. Zo kan ik jouw gedachten niet onderzoeken, want ze bestaan buiten mij en zijn niet door mijzelf geschapen. Daarom is het moeilijk voor mij te zeggen waar jouw herinneringen vandaan, hoe ze opgevat moeten worden en wat ze als gevolg daarvan voor betekenis hebben. Citaat:
Misschien is het eerste eerder een besef dan een gevoel. Citaat:
Ik weet niet wat ik hiervan moet denken. Groetjes van KontraDix (die nu zo'n twee uur met deze reactie bezig is geweest en hoopt dat de computer het niet begeeft voor hij de 'verstuur reply'-knop drukt) En als je pa zegt dat je meer medicijnen moet nemen als je erover begint (ik begin er tegenover mijn ouders in het geheel niet meer over ), zeg dan eventueel dat ik er ook over praat en ongeveer wel een normale jongen ben. Ik vertoon wel symptomen van ADD (eigen onderzoek), maar ik heb nooit psychologische tests gehad en dat houden we lekker zo. Zolang de vraagfrequentie van: "Djees, ben jij stoned of zo?" beperkt blijft tot twee a drie keer in de week zie ik geen reden tot zorg. Magoed, ik heb de indruk dat het bij jou nogal iets is. En toch vind ik deze discussie heel prettig, het is aangenaam om het met iemand over deze onderwerpen te hebben die er ook daadwerkelijk iets over te zeggen heeft. Citaat:
|
03-03-2003, 10:52 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Nog ff over die onderverdeling, waarom denk je dat het fysieke op een of andere manier beneden de andere dimensies staat? volgens mij is het fysieke universum gewoon zoals al die andere universa, een van gods vele creaties en staat niet lager, het is niet apart van die dimensies die jij metafysisch noemt. Denk ik. Citaat:
Citaat:
door zo'n 'omweg'. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik ontken zeker niet dat liefde zich op verschillende manieren kan manifesteren, (de manieren waarop het zich manifesteert zijn trouwens ook eigenschappen van liefde) maar ik heb het echt over veranderingen in de Absolute vorm van Liefde. Citaat:
Er is geen wereld voor nodig om dat te doen, hoe vreemd dat ook in mijn eigen oren klinkt. god kan zelfs zeggen:1 is weten, 2 is ervaren, wat is 3? en 4? en 5? et voila, 3 dingen aan het universum toegevoegd die geen mens zich kan voorstellen, dingen die verder gaan dan ervaren. Citaat:
Citaat:
datzelfde geld voor dingen die verder gaan dan de begrippen Emotie,Bewustzijn,Realiteit e.d. Citaat:
Citaat:
Wanneer ervaar je trouwens God? Kun je je elk moment van de dag tot hem richten of heb je het over meditatie-ervaringen? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
ik besefte dat ik het begrip tijd kon omvormen. en ik herriner me nog dat dat een ervaring was die zo intens was dat ik het direct uit mijn bewustzijn wilde wissen, omdat verleden heden en toekomst ineens niks meer betekenden. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Geheel jouw recht om zo te denken natuurlijk, maar het komt niet overeen met mijn herrinering, die ook liefde als een ding ziet dat veranderd en verbeterd kan worden. [quote] Pas door wat men het toedicht krijgt de slang een negatieve lading. /quote] Dat zeggen de psychologen ook. ik denk er anders over, tenminste in die zin van dat wat de slang toegdicht krijgt ook de waarheid is geweest. Ik weet niet wat de slang in deze wereld is, maar iig zijn er aardes geweest in het illusoire universum waar ik over sprak (en waar ik ook in geleefd heb) waarop slangen de helpers van Satan waren (het Niets), of gewoon wrede beesten, of manifestaties van het Niets zelf. Maar er zijn ook aardes geweest waarop slangen de rechters van god waren, en aleeen de zondaren beten, hoewel niemand dat doorhad. Enz. dit geld voor meerdere dieren. zoals spinnen. In de ene realiteit is spinnenangst een teken van grote intuitie, omdat spinnen op die aarde in de vijfde dimensie het Niets zijn. Er zijn aardes geweest waarop spinnenangst inhield dat je een slecht mens was, omdat de spin Gods oordeel kwam brengen om het zo maar eens te zeggen. En niet alleen dieren, ook voor mensen. Daarom zei ik ook dit:Hierom erger ik me aan mensen die zeggen dat je niet mag discrimineren ,dat je dan slecht bent, als je bijvoorbeeld iets hebt tegen hoeren, terwijl het isschien wel Gods wil is om geen hoer te worden. Ik bedoel hier ook mee dat er werelden zijn geweest waarop bepaalde groepen mensen slecht of goed waren. er zijn aardes geweest waarop Hitler de zoon van god was (hoewel 60 jaar later niemand dat wist) en waarbij de joden slecht waren en zich en masse hadden overgegeven aan Iblis/Niets/Satan. in die realiteiten hoorde je dus fascistisch te zijn. Er zijn realiteiten geweest waarin de Ku Klux Klan gelijk had, en waarbij de zwarten inderdaad allemaal slecht waren. Er zijn daarentegen ook realiteiten geweest waarbij bv. de joden juist goed waren en en masse met de God van Israel spraken, die ik ook ben geweest, die in dat tijdperk en op die aarde hetzelfde wezen is dat altijd word beschreven bij bijna-dood-ervaringen. Noem me nu aub geen slecht mens, want ik weet dus absoluut niet hoe het in dit universum zit en zal een jood of een neger hetzelfde behandelen als blanken. Ik weet alleen dat deze aardes er ook zijn geweest. Ga op zoek naar iemand die geloofd in een conspiracy theroy en je kunt er van op aan dat er tenminste 1 aarde is geweest waarop die conspiracy theorie waar is geweest. Citaat:
Citaat:
Afhankelijk van in welke realiteit je zat besliste je gedrag tov je kinderen hoe liefdevol je was. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
zal wel geblowd hebben ofzow. Citaat:
Citaat:
heb ik ook zovaak met spelletjes. Citaat:
Citaat:
blowen is namelijk het enige wat mij iets bewuster kan maken dan normaal. als ik blow dan voel ik meer. helaas merk ik ook dat er veel onderdrukte angst zit. leuke details: feit1:ik blow, en normala gesproken stijgt het naar mijn kop en kan ik niet meer rechtop blijven staan,coordinatieproblemen. feit 2:ik ben een week geleden naar de para-beurs geweest, heb daar een aurastar foto laten maken. daarop staat niet alleen een aura maar ook de energie in mijn organen en chakra's. feit 3:ik zag dat er weinig energie zat in mijn kleine hersenen, die gewoonlijk gebruikt word voor coordinatie volgens de wetenschap. feit 4e toelichter zei dat blowen de energie in die hersenen verminderde. feit 5:ik heb op diezelfde beurs een shiatsu en reike behandeling gehad, die laatste op basis van vrijwillige bijdrage. de handen van de behandelaarster werd oa gelegd op dat deel waar mijn kleine hersenen zitten. ik voelde me erg goed na de behandeling. feit 6:'s avonds stak ik een joint op en tot mijn verbazing leek het minder goed te werken, ik had minder problemen met coordinatie, en ik voelde me niet langer angstig, terwijl de positieve effecten er wel waren. conclusie:Reiki helpt Citaat:
Citaat:
Greetz Kenny (die om 11 uur naar de acupuncturist gaat |
03-03-2003, 19:27 | |
Beste lezer, Ik ben geschrokken van het feit dat bijna niemand meer ergens in geloofd: de hele schepping is toch het bewijs van het bestaan van een schepper (SINDS WANNEER KAN ER IETS UIT NIETS ONTSTAAN ???) Oke, dan wij mensen, de wetenschap heeft ons veel geleerd, maar eigenlijk zijn alle natuurwetten beschrijvend en niet verklarend (in EINSTEINS theorien worden ze compleet overhoop gegooid: relativiteitstheorie = snelheid heeft invloed op tijd... !!?, welke tegenwoordig alom geaccepteerd zijn in de wetenschap. NU even over de hemel: NIEMAND kan op eigen kracht in de hemel komen, omdat wij allemaal zondaars zijn (kijk maar naar het journaal, en bedenk even dat jouw gedachten op televisie werden uitgezonden, geen fijn idee) Het enige wat ik nu nog kan zeggen is dit : JEZUS LEEFT NU OP DIT MOMENT EN WACHT TOTDAT JIJ OP ZOEK NAAR HEM GAAT VOOR GENEZING EN VERGEVING. HIJ HOUD VAN JOU.. MEER WETEN ?? DOE EEN ALPHA-CURSUS (ZOEK MAAR OP INTERNET VOOR EEN BIJ JOU IN DE BUURT !!) |
03-03-2003, 21:52 | ||
Citaat:
|
03-03-2003, 22:57 | ||
Citaat:
|
04-03-2003, 11:28 | ||
Citaat:
zolang ze het op school leren is het geen hersenspoeling??
04-03-2003, 15:58 | ||||
Citaat:
Citaat:
Alle natuurwetten Citaat:
Waarom geloof ik dat niet? Omdat ik gewoon geen reden heb om dat te geloven! Wat is jou reden om dat wel te geloven? Waarom zou je geloven dat alles wat in de bijbel staat waar is? edit: Ik hoop dat je persoonlijk antwoorden op mijn vragen komt geven, ben erg benieuwd namenlijk. Laatst gewijzigd op 04-03-2003 om 16:07. |
04-03-2003, 17:10 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Verwijderd
|
Djees, wat een enorme post.
Citaat:
Dat nieuwe iets is dan weer een uiting van ofwel Angst, ofwel Liefde. Citaat:
En het fysieke staat niet beneden de andere dimensies, die had ik ook net zo goed bovenaan het schema kunnen zetten. De hiërarchie is wel geldig met betrekking tot hoezeer de dimensies de eigenschappen van het Leven benaderen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En als God iets 'zegt' wat hem uitbreidt dan manifesteert zich dat wederom in andere dimensies (of je moet zeggen dat het is als het verdubbelen van een oneindige gang en dan overschrijdt het mijn begripsvermogen van dit moment). Met dat uitgebreidde deel wordt het Alomvattende meer omvattend, maar God in zijn kern niet. Citaat:
Ik verwelkom enige verklaring van hoe dat wel mogelijk zou zijn. Citaat:
Citaat:
En je kan wel zeggen 1. Groente, 2. Fruit, 3. [iets], 4. [iets], 5. [iets], maar dat is een taaltrucje, er zijn nu niet ineens drie soorten bij. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En als het al zou werken zou je een nieuwe tekortkoming scheppen, namelijk afhankelijkheid van externe regels...gebrek aan zelf denken en een eigen oordelingsvermogen. Citaat:
Ik vind dat we onze kinderen moeten laten opgroeien in een wereld waarin het niet normaal gevonden wordt en als ongewenst behandeld (in plaats van: verboden) om op wat voor manier dan ook anderen te kwetsen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Je kunt het oneens zijn met mijn beschrijving. Citaat:
Citaat:
Ik vroeg me verbaasd af, hopend op een antwoord van jouw kant: Karma die voorkomt dat iemand voor een auto springt? En nu ben ik ineens tegen mensen die zelfmoord wensen te plegen. Dat is helemaal niet zo. Kun je in plaats van dit niet uitleggen wat je nu bedoelde met karma in deze context? Citaat:
Jah, met het totaalpakket zou anders iedereen in de wereld een schaapje met een lepeltje op het hoofd op zijn beeldscherm hebben staan. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En ik wil ook lekker eventuele shit 100% ervaren, er dwars doorheen stomen of het omhelzen in volle bewustzijn. Citaat:
Daar twijfel ik ook maar weinig aan. Al heb ik wel een grote scepsis tegenover op esoterische principes gebaseerde praktijken. Vrijwel alles is ordinaire hocus pocus dat mensen alleen gebruiken OF omdat ze hun persoonlijke problemen op paranormale wijze willen 'bezweren/behandelen' OF voor het plezier. En ondertussen begrijpen ze niets van de onderliggende spiritualiteit of begrijpen ze het juist volledig verkeerd, wat ik een beetje jammer vind. Groeten van KontraDix (die vanavond Jackass: the movie gaat zien...oppervlakkig vermaak tenzij ik met mijn metgezellen ga discussieren in hoeverre dit soort leedvermaak aanvaardbaar is, maar ik denk dat ik gewoon tevergeefs ga proberen mijn lach in te houden terwijl allerlei zeer onplezierige situaties voorbijkomen.) |
04-03-2003, 17:52 | ||
Citaat:
|
04-03-2003, 19:45 | |
Het is natuurlijk wel leuker als je je hele leven hebt gedacht dat je slechts uit neutronen zooi bestaat. Ik bedoel: een onverwacht kado is altijd leuker, en valt (meestal) niet tegen.
Want stel je eens voor dat je wel van een scala aan geestveruimende wereld uitgaat na de onze, hoe groot is dan wel niet de kans dat het tegen valt?
04-03-2003, 21:49 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Citaat:
Citaat:
hoewel het misschien wel zo is dat in deze wereld dat zo is, is het zeker niet zo in het gehele universum. Citaat:
[quote] Anders dan de mens manifesteert een plant zich bijvoorbeeld weer op het fysieke en bio-energetische niveau. Een plant neigt er daarom ook naar niet na te denken. [/qouote] ja, was ik maar een plant. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
bestaan er dingen die verder gaan dan het begrip 1 wezen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
klei is in dit geval eigenschappen. Citaat:
Citaat:
als je 1 kleur kan zien en je krijgt de keus er meerdere te zien, waar kies je dan voor? Citaat:
Citaat:
Maar groente en fruit staan niet echt boven elkaar op de lijn zoals weten en ervaren dat wel doen. Hij hoeft niet zoals wij te creeeren. wanneer wij een schilderij maken beslissen we zelf hoe het word en veranderen we het door zelf creatief in te kleuren etc. god daarentegen hoeft te zeggen ik wil dat hier een willekeurig schilderij komt te hangen en het is er. De eigenschappen van het schilderij die god niet genoemd heeft beslist het universum (?) zelf. Alsof je het tegen een Artificial Intelligence zegt. god is niet gelimiteerd in de snelheid waarmee hij kan creeren. dit wil overigens niet zeggen dat god niet bewust kan creeren, dat kan hij zeker, maar noodzakelijk is het niet. Dat zou ook inhouden dat hij zich een voorstelling zoi moeten maken van hoe liefde zich uitbreid en wat een nieuwe eigenschap ervan zou kunnen inhouden, dat is niet zo. volgens mijn herrinering dan. Citaat:
Citaat:
Citaat:
als god wil dat liefde een pijnlijke stof is voortaan dan is het voortaan een pijnlijke stof/gevoel/energie. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar met gewoon liefde bedoel ik dat ook die absolute liefde nog steeds alleen dat is, hoe intens en fijn en watdan ook het is, het is niet het allerhoogste. Citaat:
Citaat:
Ik denk trouwens dat het heelal zich voor eeuwig blijft uitbreiden. Citaat:
Citaat:
Werelden met een God (die soms wel en soms niet alles ervaart in dat subuniversum, werelden waarbij de wezens denken dat Liefde en Bewustzijn de hoogste eigenschappen zijn, werelden waarbij er niet een oneindig aantal emoties zijn maar gewoon een aantal die allemaal terug te herleiden zijn op liefde zoals jij zegt. Wezens die maximaal 7 chakra's kenden. Ik heb geleefd in dergelijke subuniversa, net zo onbewust als ieder ander wezen daar dat er meer was dan liefde. En als verschillende personen, 1keer was ik de zoon van god, een andere keer gewoon een van de wezens in dat universum. ik noem ze gewoon illusoire universa. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik snap niet wat je nu zegt eerlijk gezegd. Je hebt weliswaar nergens gezegd dat je gelukkig moet zijn als je mensen gemarteld ziet worden, maar jouw idee van liefde leek er wel op te duiden dat liefde een staat van zijn is waarbij er geen goed en kwaad meer waargenomen word, en dat vind ik niet zo'n fijne eigenschap van liefde. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Zelf hier was weer verschil in, in de ene realiteit mocht ik slechts niet weten wat liefde is, in de ander mocht ik ook niet weten wat compassie is, en in de ergste werd ik gedwongen om bv. te incarneren als miljoenen mensen achter elkaar, die vaak tot een bepaalde groep behoorden (de joden ofzo, iedere jood was ik) of, het ergste, als klonen van mezelf in een toekomstige wereld maar ik gebruikt werd als martelobject. Kom hier uw truman/tortureman halen mensen, nu blijvend in prijs verlaagd. Dat is nog wel het belangrijkste, iedereen in het universum kom mij zien, als in de truman show, zo heette ik trouwens ook. Soms zelfs mijn gedachten. Je snapt misschien wel dat ik het lachwekkend vind als een of andere boeddhist zegt dat een reincarnatiecyclus zo'n 100 levens in beslag neemt, want 10000 levens achter elkaar zijn nog niks in het perspectief van de eeuwigheid. Ik heb zoveel levens geleefd... zowel menselijk als niet-menselijk Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Misschien kan www.bwgen.com helpen. Is downloadbaar maar je moet een stereo-koptelfoon hebben. Het zijn geluidstapes die in elk oor een andere frequentie afspelen, met als gevolg dat er in de hersenen een derde opgewekt word waar je hersenen op gaan opereren. www.hemi-sync.com is ook zoiets. (Ik probeer waar ik ook kom hemi-sync te verspreiden) Citaat:
Citaat:
Citaat:
Zij vond het wel goed, lachen om absurditeit, ze nam als voorbeeld japan, waar de mensen zo slecht in hun vel zitten door al die regels daar dat ze extreme en ranzige en pijnlijke dingen gaan doen. Zeg me wat je van de film vond. sommige dingen vond ikzelf niet echt kunnen, zoals een auto in puin terugbrengen bij de verhuurder. En pissen in sneeuw en er een ijsje van maken? Niet echt aan mij besteed. Groeten van Kenny. |
05-03-2003, 13:44 | ||
Citaat:
Okey zinloze reactie, sorry |
05-03-2003, 15:07 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
En wie beslist dat weer? Laten we het houden op God. Citaat:
Bedoel je met een wereld hetzelfde als een universum of bedoel je dan een wereld als onze aarde? Citaat:
Citaat:
Hee wacht 's. Binnen die context geldt het vorige natuurlijk wel. Dan kun je wel het Idee voedsel tot directe creatie laten komen. Maar dan geldt wel dat er een onderliggende kracht is waar dat Godswezen deel van uit maakt, de Ene God. De mens is overigens ook in lichte mate in staat tot zulke scheppingsdaden. Alleen speelt daar een tijdsaspect in mee en zijn veel mensen er onbewust van dat hun gedachten en woorden (van hun daden vaak wel) scheppinskracht hebben. Citaat:
Citaat:
En het levert problemen op, want als het niets steeds iets is wanneer men ervan bewust is kan er feitelijk nooit iets zijn wat niets is omdat het alles vanzelf noodzakelijk maakt dat er iets is wat niets is, terwijl het daardoor weer iets wordt waarvan men bewust is en daardoor weer iets (vicieuze cirkel). Argh. Citaat:
En het begrip dat je als mens kunt hebben, wordt in mij systematisch opgebouwd. Eerst krijg ik een eenvoudig beeld van de stand van zaken voorgeschoteld, vervolgens een complexer beeld dat begrijpelijk wordt vanwege dat eenvoudigere beeld enzovoorts enzovoorts. Het is zo ongeveer als een natuurkunde les, waarin je eerst een algemeen geldende formule leert en vervolgens uitzonderingen en toelichtingen erop die je anders nooit een plaats had kunnen geven. En aan de hand daarvan kun je steeds meer andere zaken verklaren. Citaat:
Kijk, vanuit dat oogpunt kan ik het meer met je eens zijn. Citaat:
Maar iets in mij zegt, dat aan dit verhaal nog iets ontbreekt wat wij beiden niet vatten. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Verder: Eens. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Mijn ervaring is daar ook niet van, ik ben niet in staat in deze vorm dat allerhoogste te ervaren. Maar het allerhoogste is slechts een ander (hoewel wat minder geschikt, vanwege een term die hoogte en laagte suggereert) woord voor het Absolute. Citaat:
Ik had er nog bij kunnen vermelden: en wanneer dat fysieke heelal eindigt begint het volledig opnieuw. Zoals ik het ooit eens heel mooi uitgedrukt zag: het is een kosmisch in- en uitademen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Die ene Werkelijkheid noem ik het Absolute. Die andere universa zijn inderdaad in wezen illusionair. Dat heeft de wetenschap ook al door. Alleen, die Ene Werkelijkheid, ik ben er nog niet zeker van of dat nu in zijn Kern ook net als die andere werkelijkheden Liefde is of eerder een 'Lege' Eenheid. Je hebt dus allerlei schillen van werkelijkheden, die een opperschil kennen van Liefde en Bewustzijn en een opperopperschil die dan uit die Eenheid bestaat. Voor nu zijn die opperschil en opperopperschil voor mij gelijk en hebben ze beide, zowel Liefde als Eenheid. Citaat:
En over straffen valt eigenlijk hetzelfde te zeggen. Zoals ik al opmerkte krijg je dan het effect dat als het al werkt je dat kind afhankelijk maakt van jouw wet. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Iemand (was het Descartes?) zei ooit al zoiets als: Het Christendom is een prachtig concept, jammer dat het nooit uitgeprobeerd is. Citaat:
Waar ik voor pleitte, was dat goed en kwaad niet meer als inherent aan iets worden gezien. Een universele moraal is prima, maar beweer niet dat die is opgegeven door de natuur of een Godheid. Citaat:
Citaat:
Daar ben ik dus weer tegen, maarrr...waar ik op doelde is dat het niet-straffen in onze samenleving nog niet praktisch uitvoerbaar is. Dat is de grote fout van de meeste idealisten. Eerst moet aan de innerlijke constitutie van de mens worden gewerkt en dan pas komt het niet-straffen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik wil het niet gebruiken, want ik wil dat alles zo natuurlijk mogelijk uit mij voortkomt. Citaat:
Ik zal er eens gaan kijken. Citaat:
Sowieso geloof ik niet in toeval (ook niet in het lot, btw). Citaat:
Die dingen die je noemt...tja...dat zou ik zelf nooit doen natuurlijk, bij die ranzige dingen huiver ik ook, maar ik heb wel heel erg genoten van veel dingen (bowlingbaanskateboarden, vuurwerkwake-upcall, inventilatorspringen...) Ik leef mee met de mensen die het ondergaan, maar verder lach ik me wel rot. Ze hebben die huurauto volgens mij achteraf ook wel betaald (na het filmen). Groeten van KontraDix (die nu net op tijd gaat zijn voor de les). |
05-03-2003, 15:40 | |||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Groetjes KontraDix (Die nog even wilde vermelden dat ie niet net het begin van de les haalde, maar wel precies het einde van de les, de deur tegelijk met de docent openend. Misschien gaat het met de volgende les beter, ook al is er een niet geringe kans dat ik die ook kan vergeten vanwege gemiste les) |
05-03-2003, 18:24 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik bedoel het universum. In die metafysische tussenwereld zijn er vele werelden. In de fysieke laag is er echter maar 1 universum in jouw beschrijving namelijk het onze. Ik denk dat er niet slechts 1 universum (bestaande uit planeetjes en zonnen) is, er zijn er ongetwijfeld meer die dezelfde soort eigenschappen vertonen die jij aan de fysieke laag toegeschreven hebt. Citaat:
Citaat:
Citaat:
volgens mij bestaat er geen individuele ziel. Als wij geestelikj eenworden dan kan ik of jouw perspectief tegelijk zien met de mijne maar wel met het besef dat wij 2 verschillende mensen zijn, of ik kan jouw ziel later overvloeien naar de mijne zodat wij als een persoon in 2 lichamen zijn, met dezelfde gedachten omdat er geen vershcil is tussen ons. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Hij kan zich tegelijkertijd als beide voelen denk ik. Citaat:
2.Hopelijk. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
[quote] Er zit voor ons mensen niet anders op dan te gebruiken wat we wel hebben. /quote] Helaas. en ik heb niks. behalve een onzeker leven als zombie. Citaat:
Datgene dat de pijn ervaart ben je gewoon zelf of God. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
zowel in het echt als op s.com (Rerisen Phoenix) Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Waar zijn die 10 geboden voor heer? 'O, gewoon voor de lol, houd je er maar niet aan hoor, doe wat je wilt,aanbid iedere god die je wilt naast mij en moord en steel maar een eind weg' Citaat:
Maarja, over al dat positieve lees je niet in de krant. Je leest niet dat meneer A in dorpje B een vriendelijke daad heeft verricht voor meneer C. Je leest alleen dat meneer Q uit religieus fundamentalisme, de personen D,E,F,G,H,I,J,K,L,M,N,O en P heeft omgebracht wegens de jihad. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Hoewel het zijn goede kanten heeft, tegenwoordig heeft niemand meer respect voor oudere mensen enzo. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En truman was trouwens niet mijn zielnaam ofzo, die was gewoon Mikel of Mikal. (Aartsengel Mikel, en nee dat schreef je niet als Michael maar echt als Mikel) Truman is a een afkroting voor tortureman, en b dezelfde naam als de man in de film, die ook bekeken werd. Citaat:
Citaat:
(BTW, heb je het ooit 1 keer gebruikt?) Het is misschien wel goed om gewoon 1 keer afgezonderd en goed voorbereid met een highe kop te mediteren, het zou eenmalig je contact met god kunnen bespoedigen, of je inzichten geven) maarja dat moet je zelf maar beslissen. Ikzelf geloof trouwens dat wiet je derde oog activeert. Citaat:
En geluisterd met stereo koptelefoon? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
05-03-2003, 18:25 | ||
Citaat:
Als je er nog meer over kwijt wilt, blijf dan maar lekker reageren of PM me of e-mailme, hoewel de eerste optie beter is omdat Kontradix het vast ook wel interresant vind. |
06-03-2003, 15:48 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Datgene dat de pijn ervaart ben je zelf en daarmee God. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Nu, dan zal ik even wat interessante dingetjes in het kort(!) neerkledderen waaruit onder andere die illusie blijkt. 1. Materie is herleidbaar op kleinere elementen, zoals atomen. Atomen staan relatief op enorme afstand van elkaar, materie is daarom in feite zeer immaterieel. 2. Atomen bevinden zich in trilling, die trilling kan verschillen. 3. Atomen zijn herleidbaar op nog kleinere elementen, uiteindelijk op fotonen (lichtdeeltjes). Materie is niet alleen om te vormen tot energie (e=mc2), materie bestaat uit energie. (met deze dingen dus al aangetoond dat wat wij als vaste dichte materie kennen in feite niet helemaal zo vast en dicht is.) 4. Kwantumfysische theorieën stellen dat niet alleen ruimte, maar ook tijd illusionair is. Het is sowieso manipuleerbaar, maar in de wetenschap is Newton ondertussen achterhaald en weet men nu dat atomen elk moment het bestaan in en uit schieten en dat een vliegende pijl in feite elk moment (als een film) op een andere plek opnieuw het bestaan in- en uitschiet en niet beweegt. (hiermee aangetoond dat ook tijd illusionair is.) 5. Een mens staat in nauwe wisselwerking met zijn omgeving. Afscheiden van dode huidschilfers, vloeistoffen, etc. Het voortdurend afsterven en opbouwen van lichaamscellen. Noodzaak om lucht te circuleren en voedsel van de ene kant naar de andere kant van het lichaam te transporteren en daarbij stoffen uit dat voedsel over te nemen en uiteindelijk te gebruiken als bouwstof voor nieuwe cellen. (hiermee aangetoond dat hoewel een mens zijn lichaam vaststaand en duidelijk afgebakend lijkt, het lichaam voortdurend in verandering en heropbouw is en onlosmakelijk verbonden is met zijn omgeving. Dit is niet direct een bewijs voor het illusionaire universum, maar wel een interessante gedachte.) Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
De 10 geboden vind ik prima wanneer iemand zich er in vrije wil aan houdt, niet wanneer iemand verplicht wordt zich eraan te houden want dan WERKT het heel simpel niet. Wat heb je aan geboden als ze alleen werken voor de mensen die zich er toch al uit vrije wil aan houden? En wat voor samenleving schep je of houdt je in stand wanneer je mensen zaken verbiedt in plaats ervan dat ze zelf het bewustzijn hebben om zulke dingen te laten? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
07-03-2003, 21:55 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Citaat:
niks is. Liefde is een atoom in een oneindige zee van veel 'betere' dingen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Natuurlijk ben ik het ermee eens dat je eraan houden uit vrije wil beter is, maar als je alles toelaat dan zal iedereen na verloop van tijd iedereen meeslepen. Zoals een stad in de USA, een stad waar niet hard genoeg op =getreden is tegen criminele gangs. Nu durft de politie niks meer te beginnen, de gangs hebben de macht en iedereen moet een deel salaris afstaan aan hen. Citaat:
Citaat:
[quote] In de tweede plaats geldt altijd het meest liefdevolle en het Christendom vindt ik daar niet in thuishoren, /quote] Waarom niet, de leer van christus noem ik erg liefdevol. Citaat:
deze link heeft niks onliefdevols in zich Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
goed dat je het juist over het geveol van walging hebt. Ik voel ook die emotie op een afgevlakte basale manier maar ik heb wel een soort smetvrees. en wel smetvrees voor poep,plas,sperma en het menselijk lichaam. als ik heel nodig naar de WC moet zal ik weigeren te gaan als er op de WC geen water EN zeep is. Op reis in london heb ik het 8 uur moeten ophouden, en ik was net op tijd terug bij mijn gastgezin. Nog een uurtje darvoor zaten we gezamenlijk in een pub en ik weigerde absoluut om naar de plee te gaan dar, want ik wil mijn piemel nog niet aanraken als er geen zeep is. Sex vind ik over het algemeen ranzig. Mocht ik een vriendin krijgen dan moet ze naar iemand anders als ze wilt dat haar geslacht gelikt word. Aan de andere kant voel ik geen lichamelijke manifestatie, sommigen krijgen kotsneigingen bij het zien van sommige scenes uit Jackass (kotsomelet,pis-sneeuwijsje etc.) ik voel niks. Ga naar www. r o t t e n .com en scroll naar beneden totdat je Fecal Japan ziet. Houd een kotszak bij de hand als je gevoelig bent voor ranzigheid. Zelfs daarvan voel ik nog geen enkele kotsneiging, noch keert mijn maag zich om bij iets dergelijks. Toch heb ik wel degelijk een indruk van GATVERDAMME als ik zoiets zie. Ik denk dat het komt door gebrek aan inlevingsvermogen. De meeste mensen ervaren het zien van iets ranzigs alsof ze zelf bezig zijn met de betreffende ranzige daad. Citaat:
Citaat:
|
11-03-2003, 18:36 | |||||||||||||||||||||||||||||
Verwijderd
|
Citaat:
In vergelijking met andere dingen niks, maar er zijn wel betere dingen?? Die zin klopt niet, of ik begrijp 'm niet. Citaat:
Als je de Kern van God bedoelt: Dan kan zoiets niet, omdat er dan geen plek is waar dat voedsel geschapen kan worden. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Alles kan ervaren worden door het te zeggen, door Godswezens. En, op krachtigere wijze dan nu, door onszelf wanneer we ons lichaam naast ons neerleggen. Met z'n allen leven wij de verhalen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
eens. *Kan geen goede reactie verzinnen.* Citaat:
Overigens, dat bwgen is me nog niet gelukt aangezien daarvoor instellingen in je geluidskaart nodig zijn die ik nog niet heb kunnen instellen. En voor hemi-sync moest je betalen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Verstand bestaat in die zin in het Absolute (hoewel ik nog twijfel of het Absolute eigenlijk niet volledig leeg is, en ik het eigenlijk over een subschaal moet hebben) dat het enkel Weten is. Niet denken, maar Weten. AlDatIs besloot om zich op te delen in verschillende wezens met het besef dat het Weten alleen kan worden ervaren door het scheppen van een heelal met allerlei wezens om daarmee tegenover zichzelf te kunnen staan en zichzelf te kunnen leren (her)kennen (in de betekenis van opnieuw leren kennen). Daarvoor was hij Weten, daarvoor Niets en daarvoor weer ergens in de cyclus waarin we nu zitten. Humor, tja ik kan niet precies aanwijzen waar dat begint en dat is nodig om te kunnen zeggen waar het ontstaan is. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
2. Tot die tijd werken die geboden/wetten dus niet. 3. Als het al lukt, dan kun je weer niet bepalen wanneer iets goed of slecht is. Die kun je niet op de natuur van iets toepassen en dus kan iets alleen zo bestempelt worden door mensen. En die neigen ernaar van mening te verschillen! Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het is altijd maar oordelen, oordelen en oordelen. En ondertussen dulden ze geen discussie. Wat vind jij er nou van als ik een moeilijkheid opwerp tegenover een overtuigd Christen en ze antwoordt: "ja dat weet ik niet, ik heb nu m'n bijbel niet bij me." Ik ken ook een Christen die niet aan de bovenstaande uitspraken voldoet, en hem wijs ik er op dat hij zich eigenlijk geen Christen zou moeten noemen. Wat hij gelooft lijkt bijzonder veel op wat ik geloof, ook hij gelooft niet in een oordelende en hatende God. Citaat:
Citaat:
Dat is wel een religie waar ik affiniteit mee heb, maar ook daar vind bijvoorbeeld zelfkastijding plaats, houden ze zich toch vaak aan leerstellingen die niet van binnen komen en zijn ze af en toe niet vies van geweld. ('Be an engaged buddhist, not an enraged buddhist') Citaat:
Citaat:
Naar *********** ga ik niet kijken. Ik hou echt niet van zulke walgelijke dingen. Voor mij ook geen horror-films. Citaat:
|
11-03-2003, 21:14 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Citaat:
Citaat:
Tenzij god heeft besloten dat hij liefde alytijd wil ervaren alsof het de eerste keer is en alsof er niks beters is, dan gebeurt dat. Citaat:
Zoniet, waar bestaat die dan? Citaat:
Het lijkt maar zo omdat je het niet weet. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Net zoals gehypnotiseerde mensen ook de illusie van een ervaring ondergaan kennen, zo doet god dat ook. Aleen kan hij zichzelf veel beter dan ons 'hypnotiseren'. Zijn wil word direct vervuld. En eigenlijk is er geen onderscheid tussen iets zogenaamd 'werkelijk' ervaren of alleen het idee krijgen dat je iets ervaart of ervaren hebt. Citaat:
Citaat:
Mijn ziel is meer niets dan de jouwe om het zo maar ff te zeggen. Nog een aanvulling op mijn beschirijving van niveau's. 1.vervloekt zijn=nauwelijks emoties kenen, hoogstens basale aantrekking/afstotingsreacties. 2.menselijk,4de chakra=emoties zijn onverklaarbare dingen, ze worden ervaren als precies dat. 3.5de dimenise, dit wilde ik ff nog duidelijker maken, in deze staat van bewustzijn zijn emoties geen emoties meer, maar verfijnde energie-en die door je heen kunnen stralen als licht, en waarin je kunt baden als water. Citaat:
Wanneer je iets weet dan moet je ook dat weten ervaren. Weten zelf is een ervaring. Waarom die ervaring wel en het gevoel van absolute liefde niet, maar aleen een weten? weten is 1 en ervaren is 2 , ik heb liever 2, dan maar geen Absolute. Citaat:
Citaat:
Neale? Weet je dat 'God' in een van zijn boeken gezegd heeft dat hij de humor heeft uitgevonden? waarom zou hij dan geen dingen kunnen uitvinden die beter zijn dan liefde? Citaat:
Citaat:
Voorbeeldatuurmensen kennen geen diamant. Wanneer zij in de westerse samenleving komen en een geslepen diamant zien, dan voelen zij zich 10 keer zo verwonderd door de schoonheid als wij. Voor ons is het licht ervan wel mooi, maar we weten hoe het is. Wanneer wij daarentegen naar de hemel (?) zouden gaan, die beschreven word in bijna-dood-ervaringen, en het goddelijke licht zien, dan zal de schoonheid van het licht van een diamant net zo onbetekenend worden als liefde dat is voor god. Liefde is de diamant,'betere dingen' is het goddelijk licht in de vergelijking. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Humor lijkt mij zoals iedere emotie en functie die onze hersenen hebben gewoon een bundeling eigenschappen. die per emotie en functie, totaal verschillend zijn. een patroon is niet te ontdekken. Citaat:
Nee, bepaald niet. Pakkans is klein. Citaat:
Om het oke te vinden als ouders hunn kinderen ontzettend wreed en sadistisch behandelen? Ik zeg van niet. Liefde houd ook in dat we ervoor proberen te zorgen dat anderen dat ook worden. Zoniet, dan zie ik niet in wat voor constructiefs en positiefs liefde inhoud. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik geef toe dat mensen moeilijk objectief kunnen oordelen, in tegenstelling tot een alwetende god. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Haat kan best nuttig zijn. Als iemand een deel is van een grote familie en hij beseft dat bepaald soort gedrag leid tot teleurgestelde haat woede dan zal hij snel tot het besef komen dat hij iets kwaads aan het doen is. Omdat hij zich identificeert met die familie/groep die van hem houd. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
zoals ik al zei kon ik 3 niveaus onderscheiden eigenlijk waren dat er 4. chakra 7 was als een vliegende schotel van inmense omvang met daarin al je ervaringen opgeslagen. Bij mij werden al die ervaringen als een zee in me gegoten, zodat de pijn me naar het niets sleurde (net zoals angst van getraumatiseerde mishandelde kinderen zombies kan maken,kijk naar hen en zie de aantrekking van niks, de totale verdoving.) zodat ikzelf een producent van liefdeloos gedrag begon te worden, en soms werd /was ik zelf het niks. (Dit alles is natuurlijk maar 1 van de vele van dit soort universa, ik ben niet altijd en overal gemarteld) Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
overigens moest ik wel bijna kotsen toen ik eergisteren of eereergisteren bezig was met stront van mijn schoen afhalen nadat ik in de stornt had getrapt. Citaat:
Citaat:
over heeft geopend.) P.S. Treed zo snel mogelijk uit/activeer zo snel mogelijk je derde oog. P.P.S. Ik had vanochtend een klein paranormaal/intuitief ervaringkje. ziehier, op mystiekforum |
13-03-2003, 12:34 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Er kan dus per definitie niets beter zijn. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ervaring wel, Liefde niet, Alleen Weten. Dat gaat sowieso al niet samen. Het kan niet alleen weten zijn als er ook ervaring is. Nu is er Ervaring en Liefde en Weten. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja, die uitspraak over humor herinner ik me. Liefde is het 'beste' en daarom kan er uberhaupt niets beters worden uitgevonden. Humor is overigens ook deel van die liefde. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Voor zover mijn begrip daarvan de werkelijkheid kan benaderen, zou ik zeggen dat het Weten is ontstaan uit het spel tussen Alles en Niets. Daar is naar ik denk de Intelligentie die God is voortgekomen en daarmee het volledige weten. Hoe denk jij dat God is 'ontstaan'? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Een patroon is niet te ontdekken...hoe bedoel je dat? Citaat:
Citaat:
Als ik zeg liefdevol bedoel ik ook liefdevol. Citaat:
Citaat:
Citaat:
[QUOTE]Kenny McCormick schreef op 11-03-2003 @ 21:14: [B] 100% hoeft niet, maar hoe groter de pakkans, hoe meer mensen zich van kwaad gedrag zullen afhouden. [b] Kunstmatig. Is de pakkans weg, dan wordt het weer een zootje. Geen goede oplossing. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En ik ben niet tegen haat, dat is weer zo nadrukkelijk negatief, ik ben voor liefde. Citaat:
Het voorbeeld van de familie is heel jammerlijk. Zo'n familie is ver in de geschiedenis blijven steken, passend bij de archaische kwade wispelturige god die dingen verlangt van zijn onderdanen. Dit is natuurlijk totaal niet gezond of liefdevol. Maar je zegt het zelf al: "Omdat hij zich identificeert met de familie/groep die van hem houd." Als ze hem haten, identificeert hij zich dan ook met een familie/groep die hem haat? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik geef slechts een omschrijving van hun gedrag. Een oordeel zou inhouden dat ik er een oordeel over zou uitspreken, dat ik zou zeggen dat zoiets goed of slecht is. Nu vroeg jij wel 'wat doet de gemiddelde Christen fout?' en ik heb even getwijfeld bezwaar te maken tegen de wijze van vraagstelling, maar dat heb ik niet gedaan omdat het hier gaat om wat een Christen in mijn opzicht fout doet. Zoals ik eerder opmerkte is dat de enige manier waarop je goed en slecht kunt gebruiken, als iets waarmee je kunt aangeven hoe iets zich verhoudt tegenover jezelf (of jezelf nu een persoon, een groep of een maatschappij is). Citaat:
Laten zij die wetten liever interpreteren als voortkomende uit een liefdevol uitgangspunt, in plaats als oorzaak van een liefdevol uitgangspunt. Citaat:
Citaat:
Overigens kun je in plaats van je verlangens beheersen ook die verlangens zelf wegnemen wanneer je dat belangrijk vind. Dat werkt beter. Citaat:
Citaat:
Maar het is van de religies die ik ken wel de meest vredelievende ja. Citaat:
Groetjes van Wilco, (die de dag is begonnen met cornflakes in soja-melk.) Citaat:
Ik ga in ieder geval wel mijn kamer opwaarderen. Beetje natuurlijker, levendiger maken. Met planten en stenen en zo. Misschien helpt dat wat. Citaat:
Ik heb trouwens ook wel eens vage dingen in dromen, of zulke typische dingen als dat iemand belt wanneer je aan ze denkt of zegt wat jij denkt. Ik zou ze ook eens op moeten schrijven, ik vergeet ze steeds weer. |
13-03-2003, 18:19 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Citaat:
God zal als hij dit leest je waarschijnlijk net als een van dat soort wezens beschouwen, eentje die het over warmte heeft en warmte het ultieme superieure beter dan alles noemt, zonder te beseffen dat er ook iets hogers kan zijn dan zijn warmte, namelijk wat wij kennen als liefde. vervang nu warmte door liefde en liefde door dingen-die-beter-zijn-dan-liefde. Citaat:
een voor ons complexe gedachte, bestaande uit ruimte,tijd, en energie? Als ik denk dat kan ik dat ook al als een uitdrukking beschouwen, er is geen scherpe lijn tussen de zogenaamde echte fysieke wereld en gedachtes. De wereld bestaat sowieso alleen als je hem waarneemt. en een gedachte, ook die van jezelf, neem je ook waar en zijn in dat opzicht een wereld op zichzelf. Citaat:
Citaat:
Bewustzijn is ervaring. Zonder ervaring betekent het dus dat je in het absolute niet eens bewust bent. Citaat:
Omdat ik me herriner dat God/Ikzelf het al eerder gedaan heeft. Vanuit zijn perspectief is het niet erg. Een triljoen jaren lijden is nix is zijn ogen, hij is zoveel meer dan dat. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Niet in de eerste plaats omdat god sowieso kan zeggen vervloekt is 1, normaal mensleijk is 2, derde oog activatie is 3, wat is 4,5,6,7,8,9,10,etc. [quote][b] Zo zou dat vervloekt zijn wel eens heel goed een keuze kunnen zijn om beperkte emotie's te kennen. En die niveaus gaan alleen over emoties. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
(vreemd in de zin van dat het niet lijkt op andere emoties, voor zover je humor een emotie kan noemen) Citaat:
[quote][b] En hoe blijkt dan dat het positief is? [quote][b] Hangt van de definitie van de schepper van dat nog-positievere af denk ik. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik weet dus niet hoe god ontstaan is, alleen dat het niks uitmaakt. Alles IS. Wie weet is hij wel tegelijkertijd op alle mogelijke manieren ontstaan, hoewel ik daar niet bij mijn verstand bij kan. Maar het verleden kan verandert worden. Citaat:
Citaat:
Het niks denkt niet, anders zou het geen niks zijn. Het kan dus ook niet denken 'laat ik maar eens ff iets gaan scheppen'. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Waarom bestaat humor (en iedere andere emotie of verworvenheid) uit de eigenschappen waar het uit bestaat? Citaat:
Welke emoties zijn er allemaal? Vrede,haat,woede,nieuwsgierigheid,alle verlangens,humor, en natuurlijk liefde. Ze lijken gewoon in niks op elkaar behalve dat ze allemaal als gevoelens kunnen worden waargenomen. Allemaal bijna geprogrammeerde reacties op gebeurtenissen of dingen die allemaal zo ongelofelijk verschllend zijn van elkaar. Citaat:
Citaat:
Vinden dat je niet mag oordelen en tegelijkertijd bepaald gedrag liever niet toestaat gaat volgens mij niet samen. Met oordelen bedoel ik niet alleen dingen slecht of goed noemen, maar ook ervoor zorgen dat je in iemand anders een bepaald soort gedrag, in dit geval sadisme, probeert te vermijden, omdat je oordeelt dat dat gedrag onliefdevol en ongewenst is. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Overigens denk ik ook dat juist in een omgeving bij God hardmoedigheid gewenst is. Juist omdat je daar, terwijl je dan meer dan ooit het verschil tussen goed en kwaad begrijpt, niet zomaar zou mogen denken, 'ik kan alles doen wat ik wil, die god/vader doet me toch niks'. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
oke, dit is niet de gehele waarhied, want ook in dat universum waren er wezens die besloten hadden zich over te geven aan het niks, ook wel je ziel aan de duivel verkopen genoemd. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
en je unt niet voor alle christenen spreken. Iig twijfel ik eraan of die christenen die selectief lezen en eigenlijk alles doen wat god verboden heeft wel de werkelijke christenen zijn, dan heb ik meer respect voor de iewat strengere christenen. Wat is nou eenmaal het 'woord van god?' Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Mijn kamer is onvolmaakt rechthoekig van vorm, onvolmaakt omdat meteen als je binenkomt er rechts een ingebouwde kast is, als 1 vierkante meter steen in de rechthoek. Veel succes met je eigen kamer. Citaat:
Groetjes van Joeri |
18-03-2003, 19:23 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Nee, die boeken ken ik niet. Citaat:
Citaat:
Ligt er maar precies aan wat je onder Liefde verstaat. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Of laat ik het eens anders beantwoorden: Omdat God dat zo heeft gewild. Citaat:
Citaat:
2. Is het mogelijk? Nee, want God kent geen inherent goed of slecht Citaat:
Ik doe mijn best om aan te tonen dat sadistisch gedrag negatieve gevolgen heeft die onwenselijk zijn en legitimeer daarmee dat ik het zelf niet gebruik en dat ik anderen aanspoor om dat ook niet te doen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar dan vind ik de voorspelling dat mensen zichzelf door hun gedrag indelen in een oude en een nieuwe samenleving, waarbij de oude langzaam zal verdwijnen waarschijnlijker. Of misschien wel hoopvoller en daardoor waarschijnlijker. Citaat:
We kunnen wel ten alle tijde die wil raadplegen, wanneer we daar vaardig in zijn. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Als het een afgezwakte versie is van liefde is het daar dus op gebaseerd. Citaat:
Citaat:
Citaat:
En wat je van de uitspraak van zowel Walsch als Seth dat elke ziel zowel het deel is als het geheel omvat? Citaat:
Wel beschouw ik hun gedrag als ongoddelijk. Dat wel. Citaat:
Citaat:
En nee, dat doen ze niet. Zij lezen die wetten en baseren daarop hun zogenaamde liefdevolle moraliteit. Als zij werkelijk liefdevol waren zouden ze die wetten nooit en te nimmer accepteren als wetten, maar simpelweg kunnen constateren dat zij die wetten op natuurlijke wijze gehoorzamen. De wetten hadden ook anders kunnen zijn, dan nog zouden zij op dezelfde liefdevolle wijze handelen. Wat met Christenen niet het geval is. Citaat:
Wat ik nu steeds duidelijk probeer te maken is iets heel anders, namelijk dat Christenen een heel andere leer aanhangen dan die Jezus ooit verkondigde. Zo denk ik dat het is. Citaat:
Verder heb je gelijk. Citaat:
Leerstellingen zijn algemeen en opgelegd. Jijzelf kunt bepalen wat ad hoc het juiste is en daar vanuit jezelf naar handelen. Citaat:
Citaat:
Zie je dat al voor je? Dat is geen liefde, het komt uit henzelf en daardoor zijn ze aangetrokken tot de leer...niet andersom. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Mijn kamer is ook onvolmaakt rechthoekig. Zo onvolmaakt rechthoekig dat het eerder onvolmaakt zestienhoekig is. En mijn raam werpt van zichzelf een regenboog door de kamer als het zonnig is, maar hoe dat komt weet ik niet. Waarschijnlijk het scharnier of zoiets. Citaat:
|
18-03-2003, 22:32 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Citaat:
Als we nu aannemen dat dat betere-dan-warmte, liefde is zoals jij denkt die in het absolute waar te zullen nemen, zou jij het dan een correcte definitie vinden om die absolute liefde warmte te noemen? lijkt mij niet. Dat zijn 2 heel verschillende dingen, hoewel je wel warmte zal waarnemen (denk ik) in die absolute liefde, omdat het er een deel van is. Maar meer ook niet. Het woord warmte is te onvolledig om die absolute liefde te beschrijven, net zoals het wat ik beter-dan-liefde noem te omschrijven met het woord liefde, dat is een enorme understatement namelijk, want onze absolute liefde is als een atoom in een zee van betere dingen, zelfs als is die absolute liefde oneindig in voorraad. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ongelukkige gezond-levende mensen sterven op hun 80ste en de gelukkigen sterven gewoon op hun 90ste. Toevallig hebben ongelukkigen vaker behoefte aan roken,drinken en vet en snoep, wat tot de onjuiste conclusie heeft geleid bij medici dat dat de oorzaak is voor ouderdom,sterven, en dichtgeslibte aderen. Zo heb ik gehoord op National Geographic, en Seth sluit daar mooi op aan. Ons lichaam kan genoeg aan als je maar de energie hebt. Nou wil ik niet zeggen dat roken totaal geen invloed heeft, maar het is minder dan word aangenomen, de getrainde/gelukkige geest heeft macht over het roken. Citaat:
2.als je de bijbel mag geloven, zijn sommige dieren geschapen om te eten. 3.Volgens Seth zijn planten net zo levend als dieren, wat ik ook geloof, waarom wel de planten eten voor ons plezier en de dieren niet? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
en top is er niet. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Daarom zou het niks toch een automatische scheppingskracht kunnen hebben. Maar vraag mij niet om diepgaande details. [/b][/quote] Daar hadden we het al over gehad, is niks niet pas werkelijk niks als het niet waargenomen word? als niemand zich ervan bewust is? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
die zich overigens niet in dit leven vervuld hoeft te worden. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Weg met al die barbaarse zondige steden voor alles uit de hand loopt en mensen zichzelf totaal in het verderf storten. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
volgens mij maakt het niks uit eigenlijk, zielen kunnen gemaakt en vernietigd worden. en 1 is deelbewustzijn, 2 is geheelbewustzijn, wat is 3... en 4... zo werkt hij, hij kent staten die dus verder gaan dan deel en geheel. Hiervan ben ik 100% overtuigd,sterke herrinering. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En nu we het daar toch over hebben, ik heb een maandje ofzo geleden een docu gezien waarin een christelijk rondrijdend gezin (pa en 2 zoons,van 10 en 19 jaar oud) rondreisde in een poging mensen te bekeren en te prediken (waren priesters/preachers). Deze mensen spreekten vooral in deze trant: "God is sick with al that fag and lesbian bars, turn to Jezus now or burn in HELL FOREVER" en bij handoplegging "Oh,God,Make this tumor this woman has go away,be blessed in the name of the Looooooooooooooord Jeeeeezus Christ,The tumor is shinking the tumor is shinking,the tumor is away,good people applause please" enz. (vrouw huilt ondertussen in een tranceachtige toestand) En laat er nou toevallig een camera bij staan op een moment dat ons christelijke gezin aan tafel zat te eten in hun caravan en er gepraat werd over God. Pa tegen de 10-jarige:"What do you say son, did God speak to ye?" "Yes,I hear him, in my mind, always" zoiets iig. kortom, er word hier vertrouwt op de innerlijke stem, en toch prediken ze de oordelende versie van het christendom. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Misschien zou het beter zijn om precies te doen wat ik in mijn discussie met Rerisen gedaan heb, namelijk al deze replys onderverdelen in thema's, om duidelijkheid te verschaffen en ervoor te zorgen dat we niet in herhaling vallen. Ik heb het over dit topic, om je een indruk te geven wat ik bedoel met een onderverdeling in thema's. Love,Peace & Happiness en vriendelijke groetjes, Joeri. Laatst gewijzigd op 18-03-2003 om 22:34. |
18-03-2003, 22:35 | ||
Citaat:
21-03-2003, 13:29 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Verwijderd
|
De vorige keer ging het mis, maar nu ga ik nog een keer proberen te reageren in dit mega-topic.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
2. Die voorstellingen die je dan maakt zijn gebaseerd op het bestaan van een fysieke realiteitsvorm. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Nee als iets van mij van dingen afhoudt is het school. Of eerder: ikzelf, want waar een wil is is een weg. Citaat:
Hoewel, dan is er ook geen top in de narigheid die je dan kunt ervaren. Citaat:
Kijk, het zit zo: In die totaal andere tijdsdimensies is er geen tijd, om die toch te kunnen ervaren zijn daar onze tijdsdimensies waarin de cycli ervaren kunnen worden. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
De vorige keer ging het mis, maar nu ga ik nog een keer proberen te reageren in dit mega-topic. Citaat:
Citaat:
Citaat:
2. Die voorstellingen die je dan maakt zijn gebaseerd op het bestaan van een fysieke realiteitsvorm. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Nee als iets van mij van dingen afhoudt is het school. Of eerder: ikzelf, want waar een wil is is een weg. Citaat:
Hoewel, dan is er ook geen top in de narigheid die je dan kunt ervaren. Citaat:
Kijk, het zit zo: In die totaal andere tijdsdimensies is er geen tijd, om die toch te kunnen ervaren zijn daar onze tijdsdimensies waarin de cycli ervaren kunnen worden. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En wat als degene die negatieve gevolgen ervaart van iemand anders, zelf een andere incarnatie is van die ziel die de negatieve gevolgen toebrengt? Dan heb je een probleem. Nu geloof ik wel dat wat je uitzendt naar je terugkomt, maar wanneer je dat in een bepaald kader zet levert het de bovenstaande problemen op. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
In deze experimenten weten de deelnemers dat ze meedoen aan een experiment en denken dus dat ze alles mogen doen, maar moet je eens zien waar ze dan toe in staat zijn. Er zijn ontegenzeggelijk potentiele barbaarsheden in de mens aanwezig, maar die moeten in plaats van onderdrukt te worden door de mens zelf niet gewenst worden om naar boven te laten komen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wat Christus mij ingeeft komt niet volledig overeen met wat in de bijbel staat. Bijvoorbeeld is zijn houding niet zo dat hij vindt dat mensen zich moeten houden aan de wettelijkheden van zijn 'vader', maar wenst hij zo graag dat mensen zichzelf houden aan de wettelijkheden van zijn 'vader'. Een subtiel verschil, maar met grote gevolgen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Er wordt hier niet vertrouwd op een innerlijke stem, denk je dat zo'n jong niet volledig angstig en geindoctrineerd is door zo'n verschrikkelijke vader? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Groetjes, Wilco (die alleen hierom naar school is gegaan en nu zelfs te laat komt voor de afspraak met zijn vriendin en dus wel inziet dat ie toch echt wat efficienter met zijn tijd moet omgaan. ) |
21-03-2003, 18:18 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Citaat:
[quote] Jawel.[quote] Ach kom op, dus jij vind de eigenschappen van warmte en liefde genoeg om elkaar lijken om beide warmte te noemen??? Citaat:
Als je woorden in je gedachten hoort dan voel je gelijk een soort emotioneel weerspiegel van dat woord+de definitie van de woord, kennis en eigenschappen die dat woord inhoud+je oordeel erover. Moeder en bloed en mes leveren in de hersenen te meten verschillende reacties op. Als je dan dat oneindig-veel-betere-dan-liefde liefde noemt, dan krijg je een verkeerdbeeld van wat het betekent. Dat is dan een leugen. Dus dan moet je het beter-dan-liefde blijven noemen want dat komt dichter in de buurt van de waarheid. Citaat:
Wanneer noem jij die echt? Waarom zijn gedachtes van ons minder echt dan de 'gedachte'(het zal wel meer zijn dan dat maarja) van God die het fysieke universum heet? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En waarschijnlijk niet om zichzelf helemaal te bezatten. Het isniet kwaadaardig, wat wel zo kan zijn is doordat er altijd word vertelt dat het wel kwaadaardig is ze het indderdaad niet doen doordat ze er onterecht te negatieve eigenschappen aan verbinden. Citaat:
Citaat:
dan is er toch niks erg aan? Niet dat ik wil dat je vlees gaat eten, want de bioindustrie is ook niet alles, maar toch zal God niks op dieren eten hebben denk ik. En omdat planten minder inTENS LEVEN MOGEN ZE MEER LIJDEN? (ongelukje) lijkt mij niet. Ieder goed leven is evenveel waard. Citaat:
Citaat:
weet je wie het geschrven heeft btw. Citaat:
Zoals ik al zei heeft ieder woord een ander emotioneel effect op je, als je maar genoeg mediteert op objecten en landschappen en woorden en probeert hen emotioneel te ervaren dan snap je het al snel. Ze zijn zo verschillend, al die emoties, er zit geen logica in als degene die wij kennen de enige waren. Citaat:
Citaat:
Wat zijn voor jouw belangrijke zaken? Wat voor opleiding doe je? Citaat:
[quote] Dat bedoel ik ook niet. Kijk, het zit zo: In die totaal andere tijdsdimensies is er geen tijd, om die toch te kunnen ervaren zijn daar onze tijdsdimensies waarin de cycli ervaren kunnen worden. /quote] als ik zeg andere tijdsdimensies dan bedoel ik niet die tijd die aan het illusieuniversum toebehoort en die jij beschrijft. Een soort gevoelsmatige tijd afhankelijk van de intensiteit van de ervaringen, Millenia die binnen enkele seconden voorbij zijn. Nee, dan beodle ik echt totaal omgekeerde tijd, niks waar je je iets bij kan voorstellen. cycli zijn niet nodig. Zelfs deze tijd is ook iets ander in te delen. Bijvoorbeeld zo dat je niet verleden, nu, en de toekomst kent, maar verleden, een 24-uur nu waarin je alle ervairngen in 24 uur 24 uur lang ervaart alsof zij allemaal in het nu zitten, en dan na die vierentwintig uur waar je alle ervaringden van die dag tegelijkertijd beleefde komt er een nieuwe 24 uur in deze mechanische ervaring vann tijd. maar andere tijdsdimensie zijn totaal anders, zo anders dat ieder weldenkend mens niet zou willen weten dat ze betaan vanege hun intense vrees voor zoiets wat wij als fundamenteel beschouwen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
[quote] Onwaar. Wanneer er door in de lucht vliegende rode fliebertjes met gele ogen en gekartelde vleugeltjes een tractor op mijn een-na-kleinste teen gemikt wordt, ervaar ik dat als een negatief gevolg voor mijn een-na-kleinste-teen. Maar noch de ervaring, noch de gebeurtenis, noch de friebels, noch de tractor, noch de een-na-kleinste teen noem ik slecht. Ze zijn niet slecht. /quote] Ik wel. Maar toch zal ik probneren van ze te houden. Citaat:
uitzondering hierop is proberen die slechetre mensen te helpen beter te worden. Citaat:
Citaat:
Wedervraag waar komen die natuurwetten, zo zal ik ze maar noemen, van zo werkt het en niet anders, dan vandaan als ze niet door een hoger wezen geschapen zijn? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ikzelf weet trouwens niet wat het doel van me is en of ik een hoger zelf heb maartoch, ik heb meer zekerheid als ik eenmaal ontvloekt ben. Ik zou graag als die man in kopsijkers zijn geweest die ene dealtje met zijn hoger ik (denk ik wist het niet zeker) had gesloten dat hij hem vortaan zou voeden, en die al 3 jaar niks meer at. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Heeft hij dat ooit gezegd? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Zelfde terug toegewenst en meer. |
31-03-2003, 19:29 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik gebruik nu overigens een soort ordening zoals je die al voorstelde. De hoofdstukindeling is als volgt: Beschrijven en Benoemen 1. Waarom beschrijven? 2. Beschrijvingen zijn nodig, maar... I 3. Beschrijvingen zijn nodig, maar... II De Ziel 1. Eenheid van Ziel I 2. Eenheid van Ziel II 3. Eenheid van Ziel III 4. Omvang van de ziel Het Absolute 1. Inriching van het absolute door God 2. God versus Niks Illusionaire Universa 1. Dimensies illusionaire universa 2. Goed/Slecht en Licht/Niets Kennis tegenover Ervaring 1. Kennis/weten 2. Noodzaak van ervaring 3. Realiteit van gedachten Invloed Persoon op Communicaties 1. Gekleurd door persoonlijkheid 2. Ongezonde gewoonten mediums 3. Gewoonten laten om lading 4. Indoctrinatie Eetgewoonten 1. Planten hebben ook gevoel 2. God versus dieren eten 3. Minder intens leven planten 4. De bijbel over eetgewoonten Boeken en Schrijvers 1. Robert A. Monroe 2. Cursus in Wonderen Emoties en Gevoelens 1. Verscheidenheid aan emoties 2. Emoties als uitdrukking van de ziel 3. Oneindigheid van gevoelens 4. Oneindige positiviteit 5. Reikwijdte emoties en liefde I 6. Reikwijdte emoties en liefde II 7. Reikwijdte emoties en liefde III Tijd en Ruimte 1. Cyclus van het Al God en Wetten/Straffen 1. Straffende God 2. Wie bepaalt wat liefdevol is? 3. Universeel Wetboek 4. Goed/Slecht 5. Natuurwetten 6. Karma 7. Karmische moeilijkheden 8. Apocalyps 9. God verplicht niet Mensen en Wetten/Straffen 1. Omgang met 'gespuis' 2. Lering trekken uit een straf 3. Persoonlijke moraal 4. Potentie van de mens tot wreedheid 5. Mag de mens de straf bepalen? 6. Keuzevrijheid 7. Leven van een goede moraal Geloof en religie 1. Bijbel als woord van God 2. Onnauwkeurigheid bijbel 3. De gemiddelde Christen 4. Jezus Christus I 5. Jezus Christus II 6. Goedheid religies 7. De leer als beperking Persoonlijkere Zaken 1. Citaat 2. Grote herhaling 3. Uittreding I 4. Uittreding II 5. Persoonlijk doel 6. School 7. Belangrijke zaken 8. Tijd 9. Vriendin Oh, en misschien kun je zorgen dat de quotes en b tags die je gebruikt kloppen want soms klopt het niet en wordt het onoverzichtelijk of komt een reactie in het reply venster zelfs helemaal niet meer terug. Nou, hier komt 't... Beschrijven en Benoemen 1. Waarom beschrijven? Citaat:
Wat je zegt klopt, maar is niet te vertalen naar dit forum. Dan zouden we bijvoorbeeld op telepatische wijze moeten gaan communiceren, maar daar ben ik niet begaafd in. 2. Beschrijvingen zijn nodig, maar... I Citaat:
3. Beschrijvingen zijn nodig, maar... II Citaat:
Eenheid 1. Eenheid van Ziel I Citaat:
2. Eenheid van Ziel II Citaat:
3. Eenheid van Ziel III Citaat:
4. Omvang van de ziel Citaat:
5. Kenmerken van de ziel Citaat:
Het Absolute 1. Inrichting van het absolute door God Citaat:
2. God versus Niks Citaat:
Illusionaire Universa 1. Dimensies illusionaire universa Citaat:
2. Goed/Slecht en Licht/Niets Citaat:
Kennis tegenover Ervaring 1. Kennis/Weten Citaat:
Punt: Om zo'n herinnering te verkrijgen dient de ervaring plaatsgevonden te hebben. Wanneer je erop staat dat zo'n ervaring ook te fantaseren is bedenk dan dat op bijzondere wijze ook gebeurt via onze illusionaire universa. 2. Noodzaak van ervaring Citaat:
Doordat meerdere mensen bijvoorbeeld geluk kunnen ervaren? Ieder mens is anders, dus ook die ervaring. 3. Realiteit van gedachten Citaat:
Invloed Persoon op Communicaties 1. Gekleurd door persoonlijkheid Citaat:
"Tot op zekere hoogte moet de 'waarheid' dus worden gezeefd door je eigen begripspatronen, wil je er iets van kunnen begrijpen." De waarheid komt dus niet in zijn 'ware' gestalte en kan doordat het aangepast moet worden aan je eigen referentiekader soms zelfs drastisch afwijken van de werkelijkheid, zoals Monroe in zijn boek ook al aanstipt. 2. Ongezonde gewoonten mediums Citaat:
3. Gewoonten laten om lading Citaat:
Dat laatste kan inderdaad zo zijn, maar het meest invloedrijke argument lijkt me toch dat als ze het niet doen dit is om de eigen gezonde geestelijke toestand. Ik besef mij wel dat het niet zo hoeft te zijn dat dit gebeurt, men kan immers geheel verschillende conclusies binden aan de waarheden die men herinnert of simpelweg moeilijk kunnen ontsnappen uit de gewoonten waartoe de wereld of het lichaam hen motiveert. En ook waarheden omtrent die gewoonten zelf komen niet vaak naar boven, hoewel ze dat bij sommigen wel doen. 4. Indoctrinatie Citaat:
Eetgewoonten 1. Planten hebben ook Gevoel Citaat:
De planten klagen overigens niet dat zij gegeten worden, wel over hun behandeling. En eigenlijk zijn het ook niet zozeer de planten zelf die klagen. 2. God versus Dieren Eten dan is er toch niks erg aan? Niet dat ik wil dat je vlees gaat eten, want de bioindustrie is ook niet alles, maar toch zal God niks op dieren eten hebben denk ik.[/b][/quote] Niks op tegen, bedoel je? Anders zou je zeggen dat God ook dieren eet. God heeft er ook niets op tegen. In mijn visie heeft God tegen geen enkele aardse ervaring bezwaar. Je maakt zelf de keuzes. En mijn keuzes is geworden dat ik geen kadavers eet of vermalen en samengegooide versies daarvan. 3. Minder intens leven planten Citaat:
4. De bijbel over eetgewoonten Citaat:
The hands of compassionate woman have boiled there own children; they became their food in the ruination of the daughter of my people. Lam. 4:10 (compare Deut. 28:53)[/i] Zelf heb ik alleen het NT, dus ik heb het via internet in het engels gequote. Het NT vind ik veel zinniger dan het OT. Overigens is wel opvallend dat psalm 137, die ook erg wreedaardig schijnt te zijn, niet in mijn NT opgenomen staat. Wel 136, maar dan ineens 138. Staat ie wel in het OT dan misschien?? Boeken en Schrijvers 1. Robert A. Monroe Citaat:
Heb nu zijn derde boek: 'De Ultieme Reis: Astrale Ervaringen'. Heel erg interessant. (Zijn andere boeken waren overigens uitgeleend, net als Cursus in Wonderen.) Meteen aan het begin werd al duidelijk dat ik al eens een subtiele vorm van uittreding heb ervaren in wat ik dacht dat een droom was. In die droom kon ik namelijk zweven en het bijzondere was dat ik er gewoon met mijn wil bij was. Ik weet nog hoe leuk ik dat vond, dat ik kon willen dat ik omhoog ging en dat dan meteen gebeurde. Helaas was dat de enige keer en had ik toen de mogelijkheden ervan niet door, hopelijk lukt het me Monroe's vaardigheid te verkrijgen. Hij spreekt trouwens ook over hemi-sync. Zijn Monroe Instituut schijnt dat ontdekt te hebben. 2. Cursus in Wonderen Citaat:
2.2 Foundation of Inner Peace. Dat is officieel de 'schrijver'. Emoties en Gevoelens 1. Verscheidenheid aan emoties Citaat:
Overigens zijn al die indrukken bij objecten, landschappen en woorden wel samen te vatten onder emoties. Schoonheid bij zonsondergang. Gruwel bij het woord kadaver. 2. Emoties als uitdrukking van de ziel Citaat:
3. Oneindigheid van gevoelens Citaat:
4. Oneindige positiviteit Citaat:
4.2. Ze hoeven niet uitgevonden te worden, want feitelijk bestaan de positieve dingen al, ze hoeven dus slechts hervonden te worden. 5. Reikwijdte emoties en liefde I Citaat:
6. Reikwijdte emoties en liefde II Citaat:
7. Reikwijdte emoties en liefde III Citaat:
Tijd en Ruimte 1. Cyclus van het Al Citaat:
Dat die tijdsdimensies anders zijn dan de onze is op zichzelf al het bewijs dat onze tijdsdimensies noodzakelijk zijn voor de cyclus, daar is immers de ervaring van zulke tijdsdimensies mogelijk. De eigenschappen van tijd-, ruimte- en materie, hoe illusonair ook, geven ons een geheel andere ervaring van de werkelijkheid. Een ervaring die echt ervaren moet worden, de gedachte eraan volstaat niet tenzij je ons leven ziet als een gedachte. God en Wetten/Straffen 1. Straffende God Citaat:
Kont: Is dat zo? Nee. Kenny: Als God je meteen straft? Wel. Kont: Het gebeurt niet, daarom is het niet zo. Kenny: Misschien wel, maar zijn mensen er zich niet bewust van. Karma. Ik nu: Het werkt dus niet, want mensen leven helemaal niet altijd 'goed'. Als mensen zich er niet bewust van zijn is dat ook begrijpelijk. 2. Wie bepaalt wat liefdevol is? Citaat:
3. Universeel wetboek Citaat:
4. Goed/Slecht Citaat:
'Goed' als concept, niet als beleid. 5. Natuurwetten Citaat:
2. Van de wereld waarin je leeft, waarvan je zou kunnen zeggen dat God daaraan de levensvonk gegeven heeft, maar waarin de eigenschappen die jij noemde daar niet direct van afkomstig zijn. Zoals dieven hun handen afhakken. Dat is niet een wet die God vervaardigd, maar een wet door mensen vervaardigd en of dat werkt of niet hangt niet direct af van God maar van de psyche van de mens en de maatschappelijke context. 6. Karma Citaat:
6.2. Karma werkt niet op basis van wat goed is of niet, het is de beschrijflijke wet dat je terugkrijgt wat je uitzendt. Dus in die zin krijgen de martelaren de martelingen terug, en dat kan in ruime zin opgevat worden. 7. Karmische moeilijkheden Citaat:
8. Apocalyps Citaat:
9. God verplicht niet Citaat:
9.2. Waarom zou God ooit dwang gebruiken? 9.3. Waarom zou God zich bemoeien met een wereld die erop gemaakt is een afscheiding van God te simuleren? Mensen en Wetten/Straffen 1. Omgang met 'gespuis' Citaat:
2. Lering trekken uit een straf Citaat:
Het punt is gewoon dat het NU niet zo is (en het zal ook niet gebeuren) en daarom ging mijn uitspraak ook over menselijke straffen, daar trekken misdadigers weinig lering uit. 3. Persoonlijke moraal Citaat:
4. Potentie van de mens tot wreedheid Citaat:
5. Mag de mens de straf bepalen? Citaat:
6. Keuzevrijheid Citaat:
6.1. Alles moet kunnen. Te interpreteren als: een mens moet vrij zijn om te doen wat hij wil, ook wanneer die dingen vervelend zijn. Niet te interpreteren als: hij moet die vervelende dingen willen doen. Een mens moet vrij zijn om te kiezen. Natuurlijk heb ik ook liever dat altijd gekozen wordt wat het meest liefdevolle is voor iedereen, maar ik ben er op tegen om daarom de keuzevrijheid af te schaffen. 6.2. Alles is terug te voeren op liefde Te interpreteren als: uiteindelijk komt iets voort uit angst of liefde (en angst uiteindelijk weer uit liefde) dus kun je in principe van alles zeggen dat het in het allereerste begin uit liefde komt. Niet te interpreteren als: elke gedrag is een uiting van liefde. Je beperkt de uitspraak dan op zo'n manier dat het zijn oorspronkelijke lading verliest en daarmee niet meer de werking heeft die het zou moeten hebben. Daarmee zal het overkomen op mensen alsof je bedoelt dat elk gedrag van liefde spreekt, terwijl sommige van die gedragingen toch heel duidelijk negatieve gevoelens zullen voortbrengen en dus in de eerste plaats onliefdevol zijn. 7. Leven van een goede moraal Citaat:
Geloof en religie 1. Bijbel als woord van God Citaat:
"Jesus then gave Emanuel something which looked like a big tablet of chocolate and told him to eat it. It tasted like chocolate! After he had eaten it, Jesus told him that he had eaten the whole Bible and that when he return to Earth, he would be able to memorize all the verses without opening the Bible. A friend of Emanuel testifies that this is true. The man has all scriptures in his head." De reden dat ik 'wat?' schreef was dat ik het zo'n bizarre opmerking vond. "Niet voor niets heeft iemand een chocolaatje in zijn mond gepropt gekregen". Dat verwacht je niet als antwoord. Anyway, het antwoord is eenvoudig: wanneer je bent opgegroeid in een strenge leer zul je na je dood (ook in een BDE) allereerst te maken krijgen met de symboliek van je eigen geloof. Een christen kan bijvoorbeeld de figuur van Jezus ontmoeten. Een moslim kan daarentegen in aanraking komen met de figuur Mohammed. Maar dit zal van korte duur zijn, daarna wordt het langzaam maar zeker duidelijk wat er werkelijk aan de hand is. Overigens vraag ik me af of het verhaal wel waarheidsgetrouw is en niet zomaar propaganda. Anyway, waar het om ging: de uitdrukkingsvormen waarin God zo puur als mogelijk tot ons spreekt. De bijbel hoort daar niet bij. Zeker is het een uitdrukkingsvorm van het woord van God, maar verre van nauwkeurig. Dat is ook niet raar wanneer je weet hoe de geschriften tot stand zijn gekomen. 2. Onnauwkeurigheid bijbel Citaat:
Wel onnauwkeurig. Misschien had ik het niet beter gedaan hoor, maar toch. 3. De gemiddelde Christen Citaat:
4. Jezus Christus I Citaat:
5. Jezus Christus II Citaat:
6. Goedheid religies Citaat:
7. De leer als beperking Citaat:
Persoonlijkere zaken 1. Citaat Citaat:
2. Grote herhaling Citaat:
3. Uittreding I Citaat:
4. Uittreding II Citaat:
5. Persoonlijk doel Citaat:
Nuja, wat je doel is weet ik ook niet, het lijkt me in ieder geval wel dat je op een manier de wereld waarneemt die anders is dan de meeste mensen...Als je een doel hebt dan zal dat er zeer zeker mee te maken hebben. 6. School Citaat:
7. Belangrijke zaken Persoonlijkere zaken Citaat:
Voor mij zijn dit soort dingen die we hier bespreken belangrijker. En die tot practische uitvoer brengen. Op het moment is voor mij extra belangrijk het in woorden en vervolgens in daden omzetten van het Idee tot het stichten van alternatieve leefgemeenschappen. 8. Tijd Citaat:
9. Vriendin Citaat:
Groetjes, Wilco. Laatst gewijzigd op 01-04-2003 om 18:23. |
01-04-2003, 19:04 | |||||||||||||||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
3.Ik zie liefde als wat god wil dat het is, niet als emotie. Citaat:
Maar niet in de zin die jij bedoelt denk ik. 2.Nee, bij de ene God splists hij zichzelf op. Bij de andere schept hij wezens die misschien wel afhankelijk zijn van hem, maar niet niet hem zijn. 3.Natuurlijk kan dat. 4.En zelfs van dat laatste wet ik niet of ik het moet geloven. 5.In de bijbel staat:"jullie zijn slaven van gerechtigheid", tegen de volgelingen van Jezus en/of God. Het hangt er mar vanaf hoe je het bekijkt. Ik beschouw morele wetten zoals de 10 geboden niet als beperking, eerder als een manier om werkelijk mijn goed-mens-zijn naar boven te kunnen halen, weg van beestachtig onbeheerst gedrag. Citaat:
2.Als uit niets iets volgt, dan was het niets niet werkelijk niets, dan zat er iets in dat niets dat het weten (?) had dat hij/zij/het na het verloop van tijd uit het nep-niets iets moest worden. Citaat:
2.Als God het wil kunnen die eigenschappen, goed en licht bv. bij elkaar toegevoegd of van elkaar gescheiden worden. Citaat:
Laatste ben ik het mee eens. 2.Juist, maar omdat alles al ervaren is heeft het dus geen zin. Want over welke persoon je het ook hebt, at hijervaart is al ervaren. Inclusief alle emoties,sensaties,gedachten etc. van die persoon. 3.Dat moet wel want dit universum zelf is te beschouwen als zo'n gedachteveld/voorstelling/idee/fantasie. Wezens leven in gedachtes om het zo maar te zeggen. Mijn visie is dat iedere eigenschap die jij aan 'ervaring' toeschrijft door God in een klap voor zich geplaatst kan worden en gebruikt/veranderd/whatever kan worden. Dus ook het zogenaamd 'werkelijk-iets-ervaren-hebben'. Citaat:
2.Zoals ik al zei geloof ik niet zo sterk in de wetenschappelijke onderverdeling tussen gezond en ongezond, ik geloof in de kracht va de geest en God op het lichaam. wie gelukkig is rookt sowieso minder wegens gebrek aan behoefte en heeft minder behoefte aan snoep en vet. Omgekeerd leven depri's korter en tegelijk zijn zij ook degenen die ellende vergeten dmv drugs,alcohol,tabak en snoep en vet. Nee ik denk absoluut niet dat mediums altijd gezondheidsfreaks zijn. 3.Ik denk inderdaad dat ze vaker houdenvan een heldere harmonische geest. En dat ze daarom soms kiezen voor geheelonthouding. Maar dat betekent absoluut niet dat sommige spirituelen zich het genot van een sigaretje of wijntje. 4.Tuurlijk niet, een hoger zelf zal toch niet zijn eigen waarheid veranderen omdat de vader iets anders zegt? Een hoger zelf zal juist de vader corrigeren wanneer nodig. Maar blijkbaar wilt hij dat niet, en wilt hij dat het kind gaat prediken en wel op die manier. Je hebt zelf gezegd dat haat veroorzaken tegen het een of ander soms ook een doel is. Waarom dan geen haat veroorzaken tegen 'kwaden'? Ik vind net als zij dat de wereld tegenwoordig te oversext is, heel goed dat dat kind ervoor zorgt dat de christenen niet zo worden door te laten blijken dat het zo niet hoort. Citaat:
2.Ik bedoel ook niet op tege in de zin van dat sommige dieren misschien wel geschapen zijn om gebruikt te worden door de mens. schapen voor de wol, kamelen voor vervoer enzo. 4.Het boek Psalmen staan toch sowieso in het OT, niet in NT? Citaat:
het 'verhaal' van deel 2 gaat verder in 3. Deel 1 gaat over de beginperiode en is meer een soort wetenschappelij verslagje van verschillende ervaringen van hem, onderverdeeld in hoofdstukken. Hij wist de structuur van het univesum nog niet echt (en dat weet hij nog steeds niet want imho beschrijft hij eerder het illusieuniversum dan de 'werkelijkheid' zoals ik denk dat die is maar goed) In deel 2 schrijft hij in de eerste 6 hoofdstukken over het monroeinstitute en de ervaringen van mensen daarin, daarna gaat hij door met een verhaal, elke hoofdstuk gebeurt ook IRL na het andere hoofdstuk, geen losse ervaringen door elkaar. In deel 3 gaat dit verder. Daarom had ik liever gelezen dat je deel 1 had of 2. maarja, niks aan te doen. Laat me weten wat je ervan vind van de boeken. Ik ben trouwens in contact gekomen met hemi-sync door zijn boeken. Ik hoop voor je dat ooit de vaardigheid van uittreden of derde-oog-activatie krijgt. Hoop ik natuurlijk ook voor mezelf. o, laat ik meteen maar weer eens een link geven naar een ander topic van mij op Popu. wetenschap, over hemi-sync, en de theorie van de hersenen als geheel. Lijkt me leuk jouw mening te horen, hoewel ik weet dat al de informatie errug veel word. The New Brain Model+Wat is objectief? 2.Moet ik uit 2.2 concluderen dat er meerdere schrijvers zijn? Er is geen foundation die iets schrijft,foundations kunnen niet denken of schrijven volgens mij. Citaat:
2.Voor mij zijn gevoelsn en emoties ongeveer hetzelfde, en hebben op zich niks met de hersenen te maken. 3.Omdat er ook oneindigheden keer oneindigheden van 'hemelse' dingen/gevoelens/universa bestaan. Net zoals een oneindig (in ruimte en/of tijd) fysiek universum parralel kan bestaan naast een ander oneindig universum. 4.En ik betwijfel dus of al die positieve dingen al bestaan en niet ook gecreerd kunnen worden enkel door de definitie te geven van wat je wilt creeren of nog minder te doen dan dat. 5.Dat klopt. 6.Ik dacht dat jij dacht dat het universum bestond uit liefde die onderverdeeld kon worden in een beperkt antal emoties zoals blijdschap,woede,haat,verdriet,kracht enz. Nu zeg je dat je ook denkt dat er eigenlijk geen einde aan is 7.Over dat laatste zinnetje eens. Citaat:
Ook zonder cycli, of juist zonder te denken in onze lineaire cycli, kun je die andere tijdsdimensies ervaren. Citaat:
2.Ik weet niet of je altijd van wetten kan spreken, noem het liever gedragsregels die je automatisch opvolgt als je liefdevol bent :vb behandel uw broeder vriendelijk of 'steel niet van uw broeder (broeder is dan degene van wie je houd)Ik neem aan dat als jij iemand vriendelijk behandelt uit liefde dat je dat ook niet als een wet opvolgen beschouwt. 3.Het is niet noodzakelijk/inherent aan het universum,tenzij God zichzelf die beperking opgelegd heeft. 4.*kan geen reactie verzinnen* 5.Ik heb het niet over wetten, eerder over het waarom van het vaststaan van de eigenschappen van het universum zoals jij dat denkt. Waarom is liefde het hoogste wat er is, en is alles daarvan afgeleid??? 6.wreed wel, in mijn perspectief onrechtvaardig, volgens de lichtwetten van het illusieuniversum niet. Ik noem het lichtwetten omdat die wetten op die manier door dat mniversumleken te stromen, goede menen deden de wil van dat licht, wat tevens de wil van de god van dat omniversum was/is. 7.Hoe bedoel je? 8.Ik zeg niet dat dat nu gebeurt, wel dat dat in het illusieuniversum gebeurt. Waarop hij dat baseert weet ikniet (misschien zijn idee over goedheid, over het of de mensen zijn lichtwetten volgen of niet. Met dat laatste ben ik het eens, het is meer dan eens in het illusieuniversum dat de komeet in feite de manifestatie van hetniets was, door zonde op aarde werd hij naar zichzelf in een andere manifestatie toegetrokken, en vernietigde toen zo vele mensen. 9.Waarom niet, Waarom niet en Waarom niet? En bovendien wet je niet of dat laatste van 9.3 het doel is van deze aarde. Citaat:
2.Misschien wilt hij niet dat mensen weten dat hij bestaat. Eerst het gehele leven, dan de straffen ofzoiets. En er zijn zeker wel misdadigers die lering trekken uit hun straf. 3.Ik heb het over ikzelf in het illusieuniversum he, ik heb nu geen stem die zegt dat ik verdoemd ben. En hij zei toen niet dat ik verdoemd was, daardoor 'bedroog' hi me. Hij zei iets dergelijks juist totaal niet. Zodat ik er pas bij enwording met hem achter kwam dat er geen wezen van licht aan het einde van een tuneel op me wachtte, aangezien ik dat wezen zelf was, en aangezien het verhaaltje iets anders liep dan dat BDE-s het deden lijken. In het illusieuniversum dan. 4.Dat heb ik ook nooit gezegd als een must. Ik heb ook liever mensen die van nature dergelijke 'wetten' volgen, en het liefdevolste kiezen. 5.Ik ook niet, mensen hebben eigenlijk toch niet genoeg kennis voor een goed oordeel. 6.Wetten is niet ontneming van keuzevrijheid, wetten houd in negatieve consequenties verbinden aan negtief gedrag. 7.De bijbel (tien geboden etc.) zijn ook stimulanten. Citaat:
1-2.Lijkt me niet, BDE's zijn echte ervaringen, geen symbolische sjamanenreis. Het is natuurlijk zo dat een engel hem de bijbel in chocolateform gaf omdat dat in zijn cultuur zit, maar ik kan niet geloven dat de ervaring zelf verandert, of de bedoelingen van die hogere wezens. Bljkbaar vinden die hogere wezens de bijbel goed. 1-3.En omdat het een uitdrukkingsvorm is die de engelen (?) dachten te kunnen gebruiken door die man een chocladebijbel te geven om zo ervoor te zorgen dat die man iets goeds deed met zijn kennis (doordat de juiste interpretatie van de bijbel oo in het chocolaatje zat) voor andere mensen, en andere mensen ook tot betere mensen geen maken door bekering ofzo. 2.Wat is er onnauwkeurig? Waarom zou Jezus in hemelsnaam niet van zonden spreken als dat het beste middel is om de mensen van die tijd tot het goede te bekeren. Je kunt niet zoveel mensen bereiken als je zegt 'alles mag hoor eigen keuze' Ja het is eigen keuze, maar een onderscheid in goede keuzen en slechte keuzen kan gemaakt worden om mensen de 10 geboden en andere goddelijke regels ,wetten van liefde, te laten volgen. 3.We worden hoe dan ook geindoctrineerd met de moraal van onze ouders en omgeving,christen of geen christen. En de christelijke moraal vind ik meestal beter dan de westerse die vind dat alles kan en die er niks op tegen heeft om heel amsterdam in een gewelddadige hoerenbuurt te veranderen waar gays tijdens hun parade open en bloot op straat hun pik in elkaars kont steken. Erg liefdevol dat laatste. 4.Dat doet hij ook. 5.--- 6.Dat laatste, en ik denk dat het christendom nog steeds goed is. Let toch eens een keer niet op al die oorlogen enzovoort, maar kijk naar goede liefdevolle acties die mensen doen vanwege hun geloof in God/het goede. 7.En je gelooft ook net als jezus dat het beter is als mensen de juiste, meest liefdevolle keuzes maken. En denk je soms dat je in het leven na de dood, in de BDE-wereld, het toegestaan word als je omdat het toch maar zogenaamd mag iedereen daar in elkaar zou mogen slaan om maar iets te noemen? Daar zullen echt wel 'regels' zijn. Citaat:
Mocht je ooit intuitief informatie over mij binnenkrijgen laat me dat dan weten (a.u.b). en mocht die informatie negatief van aard zijn, negatieve emoties in mijn geest ofzo, gelieve dan te proberen die met gedachtekracht of doorsluizing van gods energie (bidden?) ofzoiets te genezen. Maarja dat heb ik al gevraagd. 4.Idd 5.Geloof kan alles. Misschien lukt het jouw ook wel als je het aan je hoger-ik vraagt en hij bevestigend antwoord geeft. Kijken of je dan een dag kan vasten zonder honger te krijgen en het misschien net zo lang of langer kan volhouden als die man bij kopspijkers. Laatste ben ik het mee eens. 6.Hm, jammer dan hebben we niet veel kansen om het gesprek voort te zetten. Hopen dat je dan morgen op school bent om dit bericht weer op te slaan zodat ik donderdag een reply heb. Citaat:
Ik wil me met spirituele zaken bezighouden, ik wil geen baan zoeken in de horeca ofzo, of andere richtingen die je daar op kunt gaan. 8.ik bedoel overigens niet dat ik in mijn broek had gepoept, maar dat ik alvorens ik thuis ga poepen altijd uit reinheid,door anderen smetvrees genoemd, al mijn kleren op onderbroek en soms sokken na uittrek en dan naar de WC ga. Dat ben ik nu zo gewend, dat ik met kleren aan poepen echt bijzonder onplezant vind. 9.Mwa, ik ben toch niet echt op zoek naar een vrinedin. Niet in de zin van een relatie. Natuurlijk zou het fijn zijn om een vriendin te hebben die mij net als jij kan begrijpen en die ook geinterreseerd is in dezelfde zaken als ik. Vriendelijke Groeten van Joeri. O, nog 1 ding, misschien vind jij deze discussie op ee engels forum oo wel interreant, gaat eigenlijk over hetzelfde, ik geef hier bijna an het eind van de discussie een samenvatting van mijn herrineringen. http://www.overgrow.com/edge/showthr...41#post2331341 Ook Laatst gewijzigd op 01-04-2003 om 19:19. |
02-04-2003, 07:38 | |||
Kontradix, ik heb McCaine een PM gestuurd met de vraag of we de quotes kunnen verkleinen met size-tags en het mag.
Citaat:
Citaat:
Just so you'd know. |
08-04-2003, 14:11 | |||||||||||||||||||
Verwijderd
|
Citaat:
(En ik gebruik nu size tag -1 met goedkeuren van McCaine. ) Beschrijven en benoemen Citaat:
2. Het concept of de benaming? Ik neem aan dat je het concept bedoelt. Dan nog denk ik dat je dat concept van (beter-dan-)Liefde als een constante factor kunt beschouwen. Eenheid Citaat:
2. (-niet, I presume?) Beschrijf dat tweede geval eens, want dat komt mij ongeloofwaardig voor. 3. Hoe dan? Hoe kan een alomwezige Ziel in stukken gebroken worden? Wat zou dan 'daartussen' moeten zijn. Wat voor constructie beperkt de communicatie? 4. Geloof het maar. 5. Daar heb je die geboden voor nodig?? Vind ik wel een beetje eng dat jij zonder die geboden een onbeheerst beest zou zijn. Het Absolute Citaat:
2. Nee, want uit dat niets volgt dan vanzelf niet zonder dat dat niets dan van plan was. Dat niets was helemaal niets, maar juist daardoor kan het niet niets zijn. Illusionaire Universa Citaat:
Kennis tegenover Ervaring Citaat:
2. In andere tijdsdimensies is het allemaal ervaren, maar dat is mogelijk doordat op aarde die ervaringen verwerkelijkt worden. 3. Ja! We zien het in principe hetzelfde, maar toch anders, maar toch hetzelfde. God krijgt het allemaal in een klap voor zich geplaatst, zoals wij bijvoorbeeld en daarin zijn wij een voorstelling, een illusie. Ook onze ervaringen. Maar wij zijn dus die voorstelling en leven die, opdat God die voor zich kan zien en kan meeleven. Voor ons mensen komt deze illusie namelijk bijzonder echt over. Invloed Persoon op Communicaties Citaat:
2. Ik denk ook zeker niet dat mediums altijd gezondheidsfreaks zijn, maar veel mediums geven ook alleen door en nemen er zelf niet zoveel van over. Doet er ook niet zoveel toe, het is eigenlijk een handige reminder dat er hun eigen persoonlijkheid in zit. 3. Ze moeten doen wat ze willen. Ik denk er gewoon het mijne van. En dat is wel een genuanceerde gedachte hoor, ik keur ze dan niet af maar het betekent wel wat. 4.1 Nee, dat bedoel ik niet. De boodschap wordt gefilterd door (komt toch wel van pas, dat woord) de geloofsstructuur van het jochie. Als die al iets hoort, want ik denk dat het niet waar is. Hij moet het wel zeggen. 4.2. Haat als doel om de liefde te herkennen en daardoor vanzelf te erkennen, niet haat als uitdrukking van God. 4.2. Haat veroorzaken tegen kwaden? Jammer, jammer. Daarmee los je die haat niet op, daarmee vermenigvuldig je die. Helaas maar al te waar. 4.3. De wereld is niet oversext. De wereld wrikt zich heel onhandig los uit de verstikkende banden van bijvoorbeeld het Christendom inzake seksualiteit. Waarom bestaat bijvoorbeeld pornografie? Niet omdat mensen daar een of andere ziekelijke behoefte toe hebben. Mensen moeten zelfs nu nog stiekem doen over hun seksualiteit en daarom floreert pornografie. Het is een symptoom, geen oorzaak. Nu wil dat niet zeggen dat de oplossing vrije sex ten koste van alles is, dat is nu juist wat ermee voorkomen zou worden als mensen normaal met sex om zouden kunnen gaan, het zouden kunnen zien als wat het is. Eetgewoonten Citaat:
1(1+3).2 Als zo'n onderzoek al waar is, dan is het nog steeds wreed. Als je dan per se een schaap wil slachten omdat je zo nodig vlees wil eten, doe het dan, maar doe het niet voor de lol of een of ander religieus ritueel of op de manier zoals ze het gebeurt...ze mogen bijvoorbeeld niet een scherp mes gebruiken of druk zetten, waardoor het heel lang duurt. Daar wordt je ook vast geen vriendelijker mens van. Ugh. 2. Je kunt ze daarvoor gebruiken, maar om die reden zijn ze niet geschapen. 3. Bij mij staan in het NT ook een boel psalmen. Boeken en schrijvers Citaat:
Vind het heel interessant, leest ook lekker weg met die gesprekken. Ik zie ook heel duidelijk dingen die overeenkomen met wat in mijn hoofd leeft en dan in zijn boek in voorstellingen weergeven. Ik denk wel dat je al die voorstellingen niet te letterlijk moet nemen. Daarnaast ben ik ook wel een paar dingetjes tegengekomen die niet kloppen, maar ja, met een beetje goede wil kun je dat wel plaatsen als symboliek. Die andere linkjes, ja dat wordt echt teveel , zit nu om kwart voor tien nog op school. Kweet niet of ik het vandaag nog afkrijg. 2. Waarschijnlijk wel. Ik zou dus niet weten wat de werkelijke schrijvers zijn. Maar je kunt het zo wel vinden toch? Emoties en Gevoelens Citaat:
waarneembaar. En vermeldde je daarstraks niet al een onderzoek waarbij men pijn zou hebben kunnen meten door een hersenscan op schapen? De vergissing komt vaak voor te denken dat enig spiritueel iets inhoudt dat het wetenschappelijke onwaar is. Terwijl die maar al te vaak hand in hand gaan. 2(4). Ik vind het prettig om naar de lucht te kijken, vooral wanneer het licht er met wolkenpartijen speelt. Dat vind ik een positief gevoel. Dat gevoel voel ik en daaruit leidt ik af dat het er is. Er bestaat dus een positief gevoel. 3(6). Ik zeg dat het niet beperkt is tot de menselijke ervaring. Ik zeg niet dat het oneindig is (wat overigens in belangrijke mate afhankelijk is van de manier waarop je het indeelt). Tijd en Ruimte Citaat:
God en Wetten/Straffen Citaat:
(En om er over uit te zijn: er zit dan geen consequentie aan vast die een oordeel als fundament nodig heeft?) 2(5).1 Nou, voor verschillende universa zijn de eigenschappen verschillend. Maar je kunt wel zeggen dat ze vaststaan, ons fysiek universum bijvoorbeeld houdt zich al tijden aan de eigenschappen dat er fysieke voorwerpen zijn en dat die een bepaalde ruimte kunnen innemen. Zou dat niet zo zijn, dan zou het simpelweg een ander universum zijn. Bijvoorbeeld een universum zonder fysieke voorwerpen die een bepaalde ruimte innemen. 2(5).2 En waarom is liefde de oorsprong? Dat blijft mijn intuitie voortdurend herhalen. Of God nu in zijn diepste kern ook liefde is, het zou ook best kunnen dat liefde in die kern irrelevant is. De God waar mijn Ik, mijn (hogere) Zelf, mijn ik-daar deel van uitmaakt is, denk ik, wel te zien als een Wezen van Liefde. 3(6). Met die omschrijving ervan kan ik het eens zijn, ik begrijp wat je beschrijft. 4(7). Je zegt dat het universum wel een oplossing vindt voor de karmische moeilijkheden. Maar wat denk je zelf over de probleemsituaties die ik geschets heb? Stemt het niet tot overpeinzing? 5(8). Ik heb toch het idee dat je een God voor je ziet die in afzondering als hoogste autoriteit bepaalt wat goed en slecht is en die veroordelingen uitvoert. Ondanks je visie op het universum en dat je erop staat daar enorme vrijheid en oneindigheid aan toe te kennen, ondanks dat komt het op mij over alsof je een archaisch beeld van een ver van de mensen verwijderde wispelturige beperkte God hanteert. 6(9).1 Waarom wel? Niet, omdat hij dan zichzelf zou beperken (mensen geschapen om vrije wil en ervaring en terugkeer, wat dan alledrie geremd wordt). 6(9).2 Ik denk dat wel te weten. Mensen en Wetten/Straffen Citaat:
En welke mensen kwalificeren als slecht? Zijn dat wetsovertreders (en van een menselijke of goddelijke wet?) of komen er meer maatstaven bij kijken? 2.1. Denk je dat? Dan doen wij iets tegen de wil van God in, want wij weten dat 'hij' bestaat. 2.2. En leren die enkelingen dan inlevingsvermogen/liefde/mededogen of weten zij simpelweg aan de arm der wet te ontsnappen/was het een eenmalige daad/hebben ze angst voor de mogelijke gevolgen? 3. Interessant. Maar betekent dat dan dat je zelf gekomen bent tot de conclusie dat je vervloekt bent? 4. Ok. 5. Helemaal mee eens. Te oordelen naar punt 4 en 5 zijn we het dus grotendeels met elkaar eens. 6. Ja. Negatief gedrag mag dus wel vertoond worden. 7. En ook daarop heb ik zoals je weet wel het een en ander op te merken. Geloof en religie Citaat:
1(1.3.).2. Ik weet niet hoe hij nu leeft. 2(2).1 Misschien is dat dan ook wat hij gezegd heeft. Dat laatste wat je noemt en niet, zoals de gemiddelde Christen het wil doen voorkomen, dat vermoeiende verwijten van schuld en inboezemen van angst. 2(2).2 Onnauwkeurig, omdat de geschriften zijn geschreven jaren na Christus' dood en keer na keer zijn overgeschreven waarbij de (allemaal mannen, waarvan je kunt verwachten dat die in het vertalen in twijfelgevallen of zelfs brutaalweg in duidelijke gevallen een vertaling kiezen die meer naar hun geloofsrichting ligt). 3(3).1. Dat klopt wel, het heeft altijd wel invloed. In mijn geval, hoe dan ook, is het zo gegaan: mijn ouders hebben me proberen op te voeden met de 10 geboden als richtlijn, waar ik nooit naar gekeken heb als voedingsbron voor mijn ethische keuzes, maar in het proces waarin ik mijn eigen moraal heb gevormd voldoe ik daar toch aan. 3(3).2. Homoseksualiteit vind ik prima, maar een tafereel zoals je die beschrijft vind ik ook ongepast en weer een reden te meer om de aangesprokenen in de vorige generaties te confronteren met de seksuele schaamte die ze in stand hebben gehouden en met zulke taferelen die het gevolg daarvan zijn. 4. Op welke manier past Christus dan binnen die haat en wraakzuchtigheid? 5(6). Zoals gezegd heb ik het helemaal niet over die oorlogen en fundamentalisten. Ik heb het nog steeds over het Christendom en over de gemiddelde Christen die dat Christendom uitdraagt. Het gaat mij over het goede wat men denkt te doen, maar de angst die men zaait. 7. Dat denk ik niet. Allereerst is het natuurlijk vrij moeilijk om iemand zonder fysiek lichaam in elkaar te slaan. Ten tweede kan de ziel geen schade oplopen. En ten derde is er misschien wel sprake van een karmische kracht. Persoonlijkere zaken Citaat:
2(6). Het is rottig, maar nu is het dus dinsdag nu ik deze reply verstuur. 3(7). Heb ik ook weleens. Dan bedenk ik me trouwens wel tweemaal of het niet toch een betekenis of potentie heeft. 4(8). Zo heeft ieder zijn rituelen/eigenaardigheden. 5(9). Dat kan ik me heel erg goed voorstellen. Dan is echt waar de beste methode om inderdaad niet op zoek te gaan...en uiteindelijk zal ze zich (wens ik je toe) openbaren wanneer je het het minst verwacht. Plechtig gedeclameerde heilwensen van Wilco. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Trouwens, sizetag groter dan 5? Als we zoiets zouden doen zou onze discussie wel heeeeel erg visueelgehandicaptenvriendelijk worden, maar ook heeeeel erg Pacifische Oceaan. Ik doe wel -1. Laatst gewijzigd op 08-04-2003 om 14:14. |
08-04-2003, 20:20 | |||||||||||||||||||
Citaat:
Laat ik nu maarvast vragen voor ik het vergeet:heb je MSN? Ik heb sinds zondag MSN, wil je graag in mijn adressenlijst zetten. Die sizetags zijn volgens mij een beetje mislukt aangezien alleen mijn naam in het klein is geschreven. Beschrijven en benoemen Citaat:
Eenheid Citaat:
1.Ik geloof niet dat alles per se een is of holografisch van aard is. Dat is het slechts als (ja,cliche antwoord) iemand met 'gods' macht/vermogen/whatever dat wil/zegt/denkt. 2.Het eerste geval is de God zoals New-agers hem zien. de tweede is zoals Christenen hem zien, als een persoon boven hen. In mijn herrinering kunnen allebei waar zijn. god is niet geboden aan de new-age versie/alles zijn. 3.Gewoon het niet bewust zijn van elkaar, net zoals jij je hoger ik bent (ikdaar) maar daar niet van bewust bent. Ipdaarvan hoor je hem als sensaties/beelden/intuitie of een stem. 5.Niet nodig. Niet in de zin van een God die dat tegen me zegt, dat zou ik in principe zelf ook wel kunnen bedenken. andere mensen misschien wel. Het Absolute Citaat:
1.O jawel. En het gaat niet allene om boven het absolute maar ook lager dan het metafysyische en fysieke niveau, of zelfs niet lager of hoger maar eerder naast het fysieke of metafysyische of absolute niveau of iets dergelijks. 2.Er is iets te vaak het woord niets en niks in deze zin gebruikt om de zin te begrijpen. Illusionaire Universa Citaat:
Dat weet ik niet. Bovendien kan Goed verschillende dingen betekenen, zoals ik al zei betekende goed in het illusieuniversum de lichtwetten volgen, dat niet doen trok je naar het niets. Wetten betekende niet alleen vriendleijk zijn ofzo, ook het vermogen te geloven in God en zo niet bang te zijn bij de meest angstaanjagende ervaringen. Kennis tegenover Ervaring Citaat:
1.Herrinering is ervaring in het verleden. Dat laatste is dus niet waar, hypnose bewijst dat. 2.En dat vind ik dus onzin. Er is geen werkeijkheid nodig waar iets plaats moet vinden. Bovendien is zelfs het begrip werkelijkhied veranderbaar en onbetkenend. 3.alleen is het niet noodzakelijk dat er werkelijke mensen zijn (geweest) om die ervaring te ervaren. Invloed Persoon op Communicaties Citaat:
1.Woord van Seth geloof ik. Mits het beeld te weinig vertelt zullen wij idd onze eigen interpretatie aan toevoegen. 2.eens. 3.Mijn geheel persoonlijke mening is oveirgens ook dat Roken een schadleijke en ranzige bezigheid is maargoed. 4.1.Ten eerste snap ik niet waarom hij dat zou 'moeten' zeggen, en waarom het onwaar is. Je zegt alleen maar dat het onwaar is omdat je het niet wilt horen. Waarom ben je niet gek als je gelooft in iemand die 2000 jaar geleden een visioen of meerdere had en ben je een schizofreen als je zelf een stem hoort? Ten tweede zal een dergelijke stem duidelijk zat zijn. Wanneer de jongen iets verkeerd interpreteerd zal de stem wel opnieuw spreken, dus als die stem zegt niet te prediken zoals hij doet dan zegt hij dat wel. Maar dat zegt hij niet, dus de stem vind het OK. 4.2.Juist en door slecht sletterig en onbeheerst gedrag te haten en daarmede te vermijden word je vanzelf naar liefdevollere mensen getrokken en ga je zelf ook zo gedragen. Dat laatste is helemaal niet altijd zo. Zeker aangezien haat zelf niet per se kwaad inhoud. 4.3.Ja doei, je klinkt als een gebrainwashde pornoactrice. Sorry maar ik ben niet voor vrije sex. Mensen doen helemaal niet meer stiekem over seks integendeel, daarom floreert de porno. Ik weet niet wat jij als normaal met seks omgaan ziet, maar ik vind het heel erg goed van onze lieve heer dat hij wilt dat man met vrouw trouwt en dan die 2 met elkaar seks te laten hebben, alleen dan is seks een uiting van liefde ipv een uiting van dierlijk onbeheerst verlangen. Het is geen toeval dat de scholen waarop ieder meisje per se op hun 14de al ontmaagd wil zijn ook de meest asociale scholen zijn. En mijn persoonlijke mening over seks en de geslachtsdelen in het algemeen is dit:het is A.Ranzig. B.Vies C.Vuil D.Onrein E.Smerig Ik ga never ende nooit niet naar de een Wc als er geen zeep (+water natuurlijk) in de buurt is. Ik raak mijn piemel niet aan zonder de mogelijkhied mijn handen erna te wassen, en ik vind het jammer dat ik in een ranizge familie leef die er niet dezelfde reinheidsnormen op na houd als ik. En over dat laatste, 'seks zoals het is'. Hoe denk jij te weten wat het is? Beslist de schepper dat niet? Voor mij is seks meer dan slechts een piemel in een vagina. Ik sta liever achter de geschriften van het O.T., namelijk die waarin staat dat een man met een voruw trouwt en dat zij dan 1 vlees zullen zijn, als 2 polen die elkaar voor de rest van het leven gevonden hebben. Er zijn 1000000000000000000 aardes, met elk eigen wetten eigenschappen van seks. Wie weet doet seks wel dingen met je energieveld je aura of wat dan ook, waar wij westelringen geen weet van hebben. Eetgewoonten Citaat:
1.1.Ik denk dat die ook niet klaagt, zie punt 2. (niet 1.2) 1.2.Wat maakt het uit hoe bot een mes is als hersenscan hebben uitgewezen dat ze niet lijden? Ik zou als schaap me overigens vereerder voelen als ik geslacht werd voor een goede god dan voor de maag van een willekeurig iemand. 2.Hoe weet je dat? Waarom denk je dan dat dieren geschapen zijn? Ik neig er tegenwoordig steeds meer naar et geloven dat dieren inderdaad soms bedoelt zijn om mensen te dienen op verschillende manieren. De kameel kan lang zonder water voor de woestijnreizen etc. En als een dier dus gemaakt is om na een tijd geslacht te worden en te eten, zal een dier dat zich dan ook hoogstwaarschijnlijk (intuitief) bewust is van dat doel, niet klagen bij de dood. 3.Hangt er maar vanaf wat je een psalm noemt, iig is er geen boek genaamd Psalmen in het N.T. volgens mij. Boeken en schrijvers Citaat:
Het gaat niet alleen om de afkorting INSPEC, 'intelligent species', maar ook om hoe hij ze ontmoet heeft, waar zij leven, wat zij doen, hoe hun realiteit eruit ziet (hij bezoekt die in zijn 2de boek) enzovoort. AA en BB kom je misshcien nog tegen, en dan zul je niet snappen wat hij bedoelt denk ik. Zal me niet verbazewn als je nadat je boek 1 en 2 uit hebt ineens boek 3 nog eens over wil lezen, zal heel wat verhelderen denk ik zo. Welke dingen kloppen niet? Kwart voor 10 op school? Ik dacht dat je mijn replys opsloeg op schijf en dan thuis reageerde of ben ik nu zo gek? Emoties en Gevoelens Citaat:
1.Ik zeg niet dat emoties zich niet kunnen manifesteren in de hersens, maar dat ze niet noodzakleik verbonden zijn aan de hersens, net zomin als een glimlach noodzakelijk is om lefde te ervaren, of een traan bij verdriet. laatste is zeker waar. 2.Ik zei ookniet dat er geen positieve gevoelens bestaan... ...alles kan de eigenschap positiviteit opgeplakt krijgen als je god heet. 3.en ik zeg dat het meer dan oneindig is. Tijd en Ruimte Citaat:
niet per se. waarom zou onze lineaire tijd cycli nodig hebben? ik denk wel dat ze er zijn en wel meer dan wij ontdekt hebben overigens daar niet van. God en Wetten/Straffen Citaat:
1.de wet is in feite het oordeel. 2.Ik heb het niet over de zogenaamd geschapen eigenschappen van de sub-universas, maar over wat jij denkt dat inherent is aan god en het universum, zoals liefde en angst als basis en de onderverdeling van absoluut,metafysisch en fysiek enzovoort. Ikdaar, ben je al zover in Roberts Boek? 4.Ondertussen ben ik geheel kwijt welke situaties dat waren. Iig weet ik dat welk probleem ik ook als onoplosbaar beschouw via logica, ik weet dat god daar niet aan gebonden is. 5.Ik weet het niet. Ik sta open voor alle mogelijkheden maar ik heb wel herrineringen aan zelf een dergelijke wispulturige God zijn iig, soms zelfs als wraak tegenover degenen die mij pijn deden als Mikel. 6.Waarom wel, omdat dat God dat wil, daarom. Ik denk dat het universum dit keer iig voor een andere reden geschapen is maar daar heb ik verder geen informatie over. Mensen en Wetten/Straffen Citaat:
1.Dat zal dan wel van het (sub-)universum afhangen en van de aard van die wezens zelf. Ik weet nog dat in mijn leven in het illusieuniversum er realiteiten waren waar je extreem hardmoedig moest zijn en bij andere zachtmoedig, afhankelijk van de realiteit werkte verschillende straffen in de poging mensen betere mensen te maken. 2.Ik zeg niet dat God per se wilt dat iedereen niet weet dat hij bestaat. Maar als hij wilde dat iedereen honderd procent zeker wist dat hij bestaat komt hij wle op een vliegende troon boven het vrijheidsbeeld te hangen om te verkondigen dat hij bestaat. 2.2 hangt van de misdadiger af natuurlijk. Iig zijn er zat mensen die in de gevangenis God hebben 'gevonden'. 3.Ja, maar wel doordat dit hetzelfde voelt als vervloekt zijn in andere levens als mijzelf in het illusieuniversa. 4+5.Jezus zei niet voor niks 'Oordeelt niet, want je word beoordeelt naar de mate waarmee je oordeelt'. 6.Liever niet. Maarja ik kan er toch niks tegen doen. 7.Ach, ik heb er geen mening over, after all ben ik zowel zelf de god van israel ooir geweest (met 10000000 verschillende variaties, soms was ik tegelijk het hele joodse volk en was ik alleen maar zo hardmoedig omdat wreedheid de enige manier was om mijn eigen pijn veroorzaakt door marteling te verdrijven) en er zijn realiteiten waarin alle Joden slecht waren en waarin de God van Israel Het Niets was dus... Geloof en religie Citaat:
1.Niet alleen emmanuel alswel het volk waar hij inleeft, wat gebaat is bij prediking uit de bijbel en geloof in de Heere God. 2.Ons fundamentele verschil hier is dat ik niet tegen shculdgevoel en angst ben. Alleen maar goed als een zware kindermishandelaar zich schuldig voelt en verschrikkelijk veel spijt heeft, dat helpt hem op het juiste pad te blijven, dat vind ik goed. Zonder vergeving van het slachtoffer vind ik dat je je schuldig moet blijven voelen. Angst vind ik ook niet altijd slecht, angst voor de toorn van God als je kwaad gedrag vertoont bv, helpt je goed te doen, en angst om zelf kwaadaardig te worden ook. De geschriften zijn toch echt geschrven door mensen die samenleefden met Jezus zelf. 3.Die taferelen zijn helemaal niet het gevolg van schaamte! Ze zijn het gevolg van een totaal gebrek aan schaamte! 4.zie punt 2. 5.(Zie wederom punt 2) Liever een beetje christen met normen en waarden dan 1 die denkt toch wel door god gered te worden en daarom gaat neuken met alle sletten van de school tot zijn pik los zit en andere christelijke geboden overtreed. 6.Volgens BDE-s hebben die mensen daar nog steeds een lichaam,hoewel niet stoffelijk, lijkt het er wel op. Zeggen uittreders (Robert Monroe) ook. Ten tweede was de in elkaar slaan regel maar een voorbeeld van een regel. Ten derde beslist God wel of de ziel shcade kan oplopen en wat die schade inhoud. En karma is precies waar we het hier de hele tijd over hebben geloof ik. Volg je de 'regels' in de 'hemel' niet, dan krijg je iets slechts terug. (misschien zelfs wel een degradatie naar een lagere sfeer/hemel/trilling ofzo, iig was dat zo in sommige illusie- universa) Persoonlijkere zaken Citaat:
1.I'd appreciate that. Zal proberen hetzelfde terug te doen. 2.Huh,dat is vandaag, hoe kan je dan nog tot bijna tien uur op school zitten??? 3.Zal ik ook maar wat vaker moeten doen. Doe ik volgens mij ook al wel hoewel ik er niet zoveel op let dat ik het doe denk ik. 4.Mocht er een pil zijn tegen die zogenaamde smetvrees, dan zou ik niet alleen hem niet innemen maar proberen om die pil met alle macht te bestrijden want de wereld is al ranzig genoeg, liefst zou ik een pil uitvinden waardoor iedereen de handen ging wassen na het alleen maar aanraken van de piemel. 5.Ik hoop het. Ik hoop ook dat ze dan niet veel van seks houd, zeker niet van beffen want daar zoekt ze dan maar iemand anders voor. Ik denk dat als ik seks heb dat ik me dan gedurende de hele ervaring plus weken erna nog vernederd voel. Zou jij ook doen als je denkt dat je door Jezus op de TV,gezien door iedereen op aard en in den hemel gedwongen werd om de meest vunzige dingen te doen. Citaat:
Dank. Zelfde terug. (mocht je problemen hebben.) Citaat:
Hebbie mijn link al bekeken ondertussen? Hoop dat je je ook daar aanmeld zal wel leuk zijn om jouw ook daar te zien, zal saulren (degene waarmee ik daar discussier) ook waarderen denk ik. Citaat:
Vriendelijke Greetz van Kenny (die hoopt Wilco zo snel mogelijk via MSN te kunnen spreken) Laatst gewijzigd op 08-04-2003 om 20:39. |
08-04-2003, 20:47 | |
poe poe.. wel heel erg intressant hoor, maar wat wordt het ingewikkeld zo zeg... Jezus zei dat je de gezindheid van een kind moet hebben.. Welk beeld heb je van God ?? Volgens mij is hij Liefde Heiligheid en Rechtvaardigheid. Hij moet dus Rechtspreken. Alleen door Jezus zijn offer kun je gered worden. Tja zo "simpel" denk ik erover.
|
08-04-2003, 20:51 | |||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
08-04-2003, 22:26 | ||
Citaat:
|
09-04-2003, 01:05 | |
Jeetje mineetje zeg! De rillingen gaan over m'n rug bij het lezen van jullie bijdragen op deze 2e pagina van de discussie (de 1e heb ik (nog) niet gelezen). Werkelijk overal hebben jullie al een rotsvaste verklaring voor. Roestvast. Het Universum, God, Liefde, Ruimte, Tijd, Emotie, Gevoelens. Ik schrik van de breedte die jullie menen te kennen, die niet ten koste lijkt te gaan van de diepte. Ik ga er even een nachtje over slapen en het eens op m'n gemakje laten bezinken. Daarna zal ik proberen het een beetje van de filosofie kant te belichten, met andere woorden: reageren in vraag-vorm. In ieder geval niet in antwoord-vorm. Daar heb ik nu even genoeg van gezien. Ik hoop dat jullie niet op het idee komen om anderen proberen te 'bekeren', want de gedachtekracht achter jullie overtuigingen is werkelijk verpletterend! Slaap lekker, groetjes, fil
|
09-04-2003, 07:51 | |||||
Citaat:
editit neem ik terug, na hoofdstuk 3 van genesis terug te hebben gelezen. God loog tegenover Adam over de functie van de vruchten van de boom van kennis van goed en kwaad. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Greetz Kenny. Laatst gewijzigd op 09-04-2003 om 09:44. |
09-04-2003, 07:56 | ||||||
Citaat:
Citaat:
God-zijn,vorige levens,universa binnen grotere universa, en een almachtige god enzovoort. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Groetjes Kenny. |
09-04-2003, 10:49 | ||
Citaat:
|
Advertentie |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
Soortgelijke topics | ||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Op plaats van bestemming ZitriN | 12 | 30-03-2010 20:55 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
God bestaat/bestaat niet, bewijzen? vedetje | 502 | 03-09-2008 17:34 | |
Wat gebeurt er met zelfdoders in het hiernamaals? Severus | 37 | 28-10-2007 21:21 | |
Jezus feit of Fictie ??? leonkorn | 181 | 01-07-2003 22:22 | |
Psychologie |
Waarom zijn mensen anti-semitisch? Rabbi Daniel | 57 | 19-03-2003 11:59 | |
Wie/Wat is God? moonchild | 34 | 13-03-2003 17:58 |