Advertentie | |
|
23-01-2004, 13:18 | |
Verwijderd
|
vliegtuig is comfortabeler,maar niet zo gezellig
zeker als je met een paar vrienden/vriendinnen gaat is de bus echt gaaf,beetje met andere mensen kletsen etc. als je pech hebt en bij kutvolk in de bus zit heb je altijd je eigen vriendjes/vriendinnetjes nog dus vervelen zul je je niet,oh en reken er maar niet op dat je slaapt,dan valt het altijd mee en als je echt wil slapen veel alcohol drinken (heb ik op de terugweg gedaan vorig jaar,verder niks meegekregen van die hele terugreis ) |
23-01-2004, 13:56 | |
Verwijderd
|
Ik ga dit jaar ook naar Spanje met vrienden en we hebben bewust voor het vliegtuig gekozen We hadden weinig zin om zo lang opgepropt in een bus te zitten. Het vliegtuig is een stuk sneller en scheelt echt reistijd. Aangezien we toch maar 8 dagen hebben, wilden we er liever snel zijn En bovendien leek het slapen in een bus ons niks
|
23-01-2004, 14:03 | |
Ik ben een paar jaar geleden met de bus naar Spanje geweest. Als je je er een beetje op insteld en wat leuks mee neemt voor onderweg, is het best leuk. En vast ook wel gezellig. Waarschijnlijk slaap je niet veel, maar die slaap haal je wel weer in (of je moet van plan zijn de volgende dag gelijk al van alles te gaan doen).
Het vliegtuig is natuurlijk wel comfortabeler en je bent er sneller, maar het is een stuk duurder. Ik zou gewoon met de bus gaan. |
23-01-2004, 15:34 | |
Verwijderd
|
Ik ben één keer met de bus naar Spanje geweest, en een keer naar Rome. Dit jaar ga ik weer met de bus naar Spanje.
Een vliegtuig is idd veel comfortabeler, maar met de bus is heel gezellig (en lang niet zo oncomfortabel als veel mensen denken). Mijn vader heeft een hernia gehad, en daardoor veel last van zijn rug, maar hij had in de bus nergens last van. Als je dus geen zin hebt om min. €100,- extra te betalen, kun je net zo goed met de bus gaan. Heel goed te doen |
23-01-2004, 16:42 | |
Ik ben afgelopen zomervakantie met de bus naar Benidorm geweest. In totaal 28 uur onderweg geweest en ik weet nu 1 ding zeker -> dat doe ik nooit meer. Door bepaalde dingen zaten wij bij een reisorganisatie waar verder bjina geen jongeren mee mee gaan. Maar behalve dat heb je toch te weinig ruimte om echt goed te kunnen slapen. Als je aankomt ben je al moe, en dan moet je vakantie nog beginnen.
Ik zou absoluut voor het vliegtuig kiezen. Mocht je toch voor de bus kiezen dan raad ik het je aan om warme kleding in de bus mee te nemen (het wordt snachts namelijk aardig koud) en neem je eigen muziek mee. |
23-01-2004, 17:24 | |
Ik ga met vrienden gewoon ergens in eigen land, alhoewel ik liever naar Spanje wilde, maar eigenlijk van de andere kant vind ik alles goed. Het enige waar ik tegen op zou zien als we naar Spanje zouden gaan is die busreis, dan ging ik nog liever met het vliegtuig, maja das wel weer duurder...
24-01-2004, 16:57 | |
Ik ben zowel met de bus als het vliegtuig, de auto en de trein wel eens naar Spanje geweest.
Bus: +/+de lange rit is juist wel gezellig, -/- de stop in Limburg op de heenreis is irritant, en op de terugweg als je al die mensen moet afzetten en jij bent pas een van de laatsten is superirritant. Vliegtuig: +/+ je bent supersnel op plaats van bestemming -/-ik vind dat inchecken en wachten op koffers superirri, maar je leert wel weer mensen kennen. En ook maar hopen dat je geen vertragingen hebt. Trein: weer eens wat anders, je kunt lekker die hele trein doorwandelen en overal even buurten. Tis alleen niet echt comfortabel. Auto: de hele reis is gewoon klote, maar wel weer handig als je op de plaats van bestemming ergens heen wil.
24-01-2004, 17:12 | |
Van Rotterdam Centraal naar Barcelona:
8:24 vertrekken, overstappen in Bruxelles-Midi en Perpignan, aankomst om 21:48 Reistijd 13 uur en 24 minuten. Flinke concurrentie voor het vliegtuig. Want vergeet niet, die 2 uur en 20 minuten die genoemd werden zijn alleen de pure vliegtijd. Je zal eerst naar Schiphol moeten en inchecken enzo, en in Barcelona sta je niet midden in de stad als je gaat vliegen; met de trein wel. En je moet eerst je bagage halen als je vliegt. |
24-01-2004, 17:23 | |
Ik heb naar Italië geweest met de bus. Ik vond het helemaal niet erg om zo lang in de bus te zitten.
Alleen als je telkens even slaapt en dan weer wakker wordt krijg je zo'n gore smaak in je mond. Dus bij elke stop ging ik even mijn tandenpoetsen bij de wegrestauranst. En het gaat ook heel erg stinken in de bus! En verbied je medereisigers dat ze met deodorant gaan spuiten in de bus. |
24-01-2004, 17:56 | |
Ik zou met de bus gaan, is waarschijnlijk wel gezellig, ik ben verleden jaar met het vliegtuig naar Spanje gegaan. Het was de eerste keer dat ik in een vliegtuig zat, iedereen probeerde me gerust te stellen, maareuh kdenk niet daddek nog eens vlug in een vliegtuig zal kruipen. Jeetje, heel de tijd veranderen waar we zouden landen omdat er onweer was en dan zo een rare landing en als hij lande vloog iedere mens vooruit omdat hij zo kort remde, nopes mij krijgen ze er echt niet gauw weer in. De vlucht terug naar België was in ieder geval veel comfortabeler. Ik zou dus gaan voor de bus !
24-01-2004, 23:03 | ||
Citaat:
24-01-2004, 23:11 | |
Nou dat met die koffers van de ene naar de andere trein slepen vond ik wel wat minder. En je kunt niet vanaf elk station in een rechtstreekse trein naar Spanje stappen. Dus dat zie ik niet bepaald als voordelen.
25-01-2004, 00:47 | ||
Citaat:
|
25-01-2004, 10:40 | ||
Citaat:
28-01-2004, 13:47 | |
Wij hadden percies hetzelfde probleem, 2 van de groep wilde ook perse met de bus (wegens budget) maar als je met de bus gaat kan je meestal maar 10 (8dagen daar) of 17 (15 dagen daar) dagen gaan. En de eerste optie was de kort en de 2e optie kwam niet goed uit. DUs nu gaan we 11 dagen vliegen, scheelt in verhouding 80 euro, veel sneller en comfortabeler. Opzich heeft bussen ook wel wat hoor, je hebt in Nederland al 'vrienden' gemaakt voor de rest van de vakantie!
Succes, het is een hele klus! |
28-01-2004, 14:14 | ||
Citaat:
en helemaal als je moet slapen. ik kon niet slapen en die eikels hadden de airco aan dat was heel erg koud. mjuh gelukkig gaan we bijna nooit met de bus op vakantie. helaas heb je als je met school weg gaat wel dat ze met de bus gaan
|
|
Soortgelijke topics | ||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Onzin |
Hoi dikke troll #1809 Verwijderd | 500 | 27-06-2015 22:52 | |
Verhalen & Gedichten |
Een gedeelte uit mijn leven.. U*NiQ | 3 | 28-09-2005 19:06 | |
Liefde & Relatie |
En hoe voel jij je op relationeel gebied ? Deel 13 WolterB | 486 | 20-07-2005 15:05 | |
De Kantine |
Zwollenaren opgelet! Verwijderd | 7 | 14-05-2004 00:22 | |
Seksualiteit |
WAAR ben jij ontmaagd? Qimm | 277 | 30-10-2003 21:57 | |
De Kantine |
de planning voor morgen simple creed | 119 | 10-07-2002 00:38 |