Oud 01-07-2019, 18:08
Arwen22
Arwen22 is offline
Hallo Allemaal!
Ik heb dus het gevoel dat ik enorm veel eet, maar misschien valt het wel mee en daarom heb ik een paar vraagjes voor jullie. Zelf ben ik een meisje van bijna 16.
Kan jij ook zoveel eten wegstouwen en honger blijven houden? Wat eet jij dan zoal op een dag? Blijven jullie daarbij slank of moeten enorm veel sporten om een beetje slank te blijven?
Liefs
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-07-2019, 18:18
Haller
Avatar van Haller
Haller is offline
Als je 16 bent zit je midden in je groeispurt dus is het logisch dat je veel eet. Ik at ook de hele dag door maar nu is dat iets minder geworden.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2019, 20:01
Arwen22
Arwen22 is offline
Nou, ik hoop dan dat ik in een groeispurt zit. Momenteel is het eerder een groeispurt in de breedte hahaha.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2019, 20:03
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Eet je wel dingen die vullen of alleen witte boterhammen enzo?

Je krijgt nu ook vrouwelijke vormen enzo dus daar hoort het ook bij om wat breder te worden.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 01-07-2019, 20:27
Arwen22
Arwen22 is offline
Ja daar probeer ik wel op te letten. Wit brood eet ik amper, ik snoep ook bijna nooit (enkel savonds een koekje). Voor de rest neem ik kwark of een boterham als ik honger heb. Ja, ik snap dat ik vrouwelijke vormen ga krijgen, maar het gaat dan op de foute plaatsen zitten als je het mij vraagt...
Met citaat reageren
Oud 01-07-2019, 22:36
Verwijderd
Wat is nu precies je probleem? Waar gaat het vet zitten dan?
Met citaat reageren
Oud 02-07-2019, 07:46
Arwen22
Arwen22 is offline
Citaat:
Wat is nu precies je probleem? Waar gaat het vet zitten dan?
Nou het probleem is dat ik gewoon graag wat wil groeien (in de lengte). Ik weet dat je dat niet kunt beïnvloeden, maar toch...
Als ik eet zoveel als ik honger heb, groei ik niet in de lengte maar in de breedte. Dus nu weet ik niet of ik minder moet eten zodat ik slank blijf of dat ik moet toegeven aan mijn honger maar breder wordt en eventueel nog groei. Snap je?
Ook vraag ik me af wat anderen zo ongeveer eten rond hun 16de.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2019, 09:06
butters
butters is offline
Ik at vooral veel boterhammen toen ik thuis was na school. Sport je veel? en zoals hierboven staat, je moet waarschijnlijk je rondingen nog vormen. ik zou jezelf niet zo ongerust maken. Ga desnoods naar een diëtist.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2019, 13:30
Verwijderd
Citaat:
Nou het probleem is dat ik gewoon graag wat wil groeien (in de lengte). Ik weet dat je dat niet kunt beïnvloeden, maar toch...
Als ik eet zoveel als ik honger heb, groei ik niet in de lengte maar in de breedte. Dus nu weet ik niet of ik minder moet eten zodat ik slank blijf of dat ik moet toegeven aan mijn honger maar breder wordt en eventueel nog groei. Snap je?
Ook vraag ik me af wat anderen zo ongeveer eten rond hun 16de.
Lieve schat, ik snap je echt niet.

Wat versta jij onder slank? En waar precies gaat je vet zitten, op je heupen en je borsten en billen? Of je buik? Benen?
Met citaat reageren
Oud 02-07-2019, 15:11
Arwen22
Arwen22 is offline
Citaat:
Ik at vooral veel boterhammen toen ik thuis was na school. Sport je veel? en zoals hierboven staat, je moet waarschijnlijk je rondingen nog vormen. ik zou jezelf niet zo ongerust maken. Ga desnoods naar een diëtist.
Nou ik sport momenteel niet echt veel, want het is vakantie en dan heb ik daar geen zin in (het seizoen is ook gewoon afgelopen). En ja, ik eet ook erg veel brood! 1 boterhammetje voel ik niet eens...
Met citaat reageren
Oud 02-07-2019, 15:13
Arwen22
Arwen22 is offline
Citaat:
Lieve schat, ik snap je echt niet.

Wat versta jij onder slank? En waar precies gaat je vet zitten, op je heupen en je borsten en billen? Of je buik? Benen?
Slank, dus niet te veel vet. Een beetje strak weet je wel, niet randje overgewicht.
Het gaat vooral op men benen en op men buik zitten. Ik heb nu ook nog meer striae (van die striemen) en ik had al best veel.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2019, 19:13
butters
butters is offline
Zijn dat geen groeistriemen? en ben je de afgelopen maanden überhaupt gegroeid?
Met citaat reageren
Oud 02-07-2019, 20:44
Arwen22
Arwen22 is offline
Citaat:
Zijn dat geen groeistriemen? en ben je de afgelopen maanden überhaupt gegroeid?
Ja dat zijn groeistriemen, maar ze staan in de verkeerde richting (groeien in breedte dus). En nee helaas, ik ben al 2 jaar niks meer gegroeid. Maar ik at ook te weinig, dus misschien daardoor... hoop ik...
Met citaat reageren
Oud 02-07-2019, 22:14
Verwijderd
Citaat:
Slank, dus niet te veel vet. Een beetje strak weet je wel, niet randje overgewicht.
Het gaat vooral op men benen en op men buik zitten. Ik heb nu ook nog meer striae (van die striemen) en ik had al best veel.
Er staat een M bij mijn nick, maar ik ben een vrouw.

Niet te veel vet, een beetje strak... en dat dan niet zijn en meteen randje overgewicht benoemen.

Ik denk, en ik kan het verkeerd hebben, hoor, dat jouw perceptie of ideaal niet helemaal klopt.

Ik ben al volwassen, veel ouder dan jij bent, maar op jouw leeftijd sportte ik al veel, en ik at ook veel, ook veel ongezonde dingen. Ik was aan het groeien, veel sporten dus en ik had het hartstikke druk met school. Dan eet je gewoon veel.

Ik heb ook striae gekregen, vanwege mijn spiergroei, sowieso snelle groei en ook vettoename.

Ik ben nu redelijk strak, maar ik heb nog steeds ietwat striae, ik heb ook gewoon vet over mijn spieren heen. Ik doe ook mijn best om strak en gespierd te blijven, maar bij mij is de inzet anders: ik word heel ongezond en ziek als ik niet let op mijn eten en mijn beweging. Dus ik kijk wel in de spiegel naar mijn spieren en mijn omvang daarvan, maar belangrijker vind ik dat ik niet zo moe ben, dat ik niet zoveel pijn heb, dat ik mentaal sterk blijf etc.

Het gaat om gezondheid, niet per se om het plaatje. Als het je echt zo bezig houdt is het misschien beter om er met iemand over te gaan praten.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2019, 07:50
Arwen22
Arwen22 is offline
Citaat:
Er staat een M bij mijn nick, maar ik ben een vrouw.

Niet te veel vet, een beetje strak... en dat dan niet zijn en meteen randje overgewicht benoemen.

Ik denk, en ik kan het verkeerd hebben, hoor, dat jouw perceptie of ideaal niet helemaal klopt.

Ik ben al volwassen, veel ouder dan jij bent, maar op jouw leeftijd sportte ik al veel, en ik at ook veel, ook veel ongezonde dingen. Ik was aan het groeien, veel sporten dus en ik had het hartstikke druk met school. Dan eet je gewoon veel.

Ik heb ook striae gekregen, vanwege mijn spiergroei, sowieso snelle groei en ook vettoename.

Ik ben nu redelijk strak, maar ik heb nog steeds ietwat striae, ik heb ook gewoon vet over mijn spieren heen. Ik doe ook mijn best om strak en gespierd te blijven, maar bij mij is de inzet anders: ik word heel ongezond en ziek als ik niet let op mijn eten en mijn beweging. Dus ik kijk wel in de spiegel naar mijn spieren en mijn omvang daarvan, maar belangrijker vind ik dat ik niet zo moe ben, dat ik niet zoveel pijn heb, dat ik mentaal sterk blijf etc.

Het gaat om gezondheid, niet per se om het plaatje. Als het je echt zo bezig houdt is het misschien beter om er met iemand over te gaan praten.

Ja, ik weet dat het niet om het plaatje gaat. Ik at op gegeven moment te weinig en was een beetje te dun, maar nu is dat dus niet meer en ben ik goed. Alleen het probleem is dus dat ik me niet persé fit voel; ik ben moe, ik heb geen zin om te sporten, ik hang het liefst de hele dag op de bank en ondertussen blijf ik maar veel eten... dat lijkt me niet echt gezond toch?
Met citaat reageren
Oud 03-07-2019, 13:24
Verwijderd
Nee, maar is er dan niet iets anders aan de hand?
Met citaat reageren
Oud 03-07-2019, 14:02
Arwen22
Arwen22 is offline
Citaat:
Nee, maar is er dan niet iets anders aan de hand?
Nee, ik heb juist het hele ziekenhuiscircus al achter de rug...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Eten & Drinken Hoeveel eten jullie per dag?
Armoed
19 01-08-2010 18:37
Psychologie Eetprobleem?
girl-in-trouble
180 20-09-2006 01:27
Lichaam & Gezondheid Hoeveel eten op een dag is gezond?
Verwijderd
6 14-06-2006 15:09
Eten & Drinken Hoeveel groenten eten jullie?
perzikje
35 20-01-2005 17:54
Verhalen & Gedichten Weten jullie nog...
Vlooienband
146 02-12-2004 14:50
De Kantine bij de snackbar, hoeveel eet jij dan?
DrFreeman
75 12-07-2002 14:19


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:57.