Oud 27-08-2004, 19:28
RASPUTINA
Avatar van RASPUTINA
RASPUTINA is offline
Ik schopte een blikje weg, en staarde naar de helder blauwe lucht. Vogels vlogen laag en streken neer om de brood korsten op te eten die op de grond lagen. Ik wachte op iemand die mijn leven kon veranderen. Zaterdag offerde ik op voor haar. Ik ging rustig zitten op het bankje om op haar te wachten. Haar trein zou snel komen. Over vijf minuten precies. Ik zwijgde terwijl een man langsliep en die me een knipoog gaf. Ik keek even om me heen. Waarneer kwam ze? Een trein denderde langs bij het andere spoor. Vogels vlogen weg van de schrik en kleine kinderen hielden hun vingers in hun oren. Ik kuchtte even en keek weer om me heen. Er stopte nu een trein aan spoor 2. Gelukkig. Ik stond op haakte met me mouw aan een stuk ijzer en ging weer zitten, probeerde me mouw los te maken, maar het lukte niet. Het maakte het alleen maar erger.

“Wat doe je?” zei een stem recht voor me, ik keek in de ogen van het meisje dat ik verwachtte.

“Ik zit vast.” Zei ik, en glimlachte naar haar, ze glimlachte terug, maakte me los en ik stond op.

“Lange tijd geleden he?” ik knikte alleen maar. Ze keek me aarzelend aan.

“Wil je gaan?” Ik knikte weer. “Je mag wel wat zeggen hoor!” giechelde ze.

“Sorry,” mompelde ik. “Hoe gaat het?”

“Hm, ja goed,” ze zei en knikte nog een keer goedkeurend voor haar antwoord.

“Mooi zo,” zei ik, ik wist begod niet wat ik moest zeggen dus ik keek maar naar de winkels terwijl we door de stad liepen.

“Ik kom hier elke dag weetje,” zei ze een beetje dromerig. “Voor school, je weet dat wel.” Ik keek hoe ze naar de duiven staarde die aan het eten waren.

“Ik zou hier willen wonen, dichtbij de winkels.” Zei ik, en keek ook naar de duiven. Een dikke grijze met soort van rode strepen had zijn lijfje op gezet en liep achter een vrouwtjes duif aan.

“Ik denk dat ze gaan neuken.” Zei ze droog en ik grinnekte.

“Misschien, als het uitkomt voor haar.” Zei ik en wees naar de andere duif.

We liepen een stukje verder, ik zag hoe mensen op het terras zaten met hun zonnebrillen op. Langzaam slenterden we naar de dichtsbijzijnde winkel en gingen erin.

“Kijk, dit vind ik nou leuke shirtjes,” begon ze. “Maar het is jammer dat ze zo duur zijn.”

Ik knikte weer. Zuchtte diep en keek rond door de rekken die vol gepropt zaten met shirtjes en broeken. Opeens trok ze aan me mouw en ik keek om. Ze had een grote gele hoed op met uitsteeksels en veren, ik moest lachen om haar.

“Staat het niet?” vroeg ze terwijl ze in de spiegel keek.

“Nee, niet bepaald.” Ik kon niet ophouden met lachen.

“Dat meen je niet?” vroeg ze en keek me aan met grote ogen, ik kon niet ophouden met lachen en kreeg de slappe lach in de winkel, ze lachte vrolijk met mij mee en toen we de winkel werden uit gezet voor overlast proestte ik het uit in haar schouder. Toen we buiten stonden keken we elkaar aan, en proestte het weer uit. Ik keek haar op een gegeven moment strak aan. Ik zag een glinstering in haar ogen, zo vol liefde en toch zoveel verdriet. Ze keek naar me, fronsde haar wenkbrauwen. Ik lachte weer en veegde de tranen weg die over mijn wangen rolden van het lachen.

“Dit moeten we vaker doen.” Zei ze nog lachend.

“Ja, vaker...” zei ik en pakte haar arm, we liepen verder, stopten even keken elkaar aan, en knuffelden elkaar.

“Ik heb je gemist.” Fluisterde ze.

“Ik jou ook... Ik jou ook...” fluisterde ik terug.

--


Errr, ja okay, Ik had dat geschreven voor een vriendin van me enzo, waar ik hele lange tijd zonder contact heb mee gezeten door allemaal shit, niet dat dat boeit ofzo, maarja toen had ik dit voor haar geschreven

Naja, nu vraag ik; jouw mening?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-08-2004, 19:29
Reynaert
Avatar van Reynaert
Reynaert is offline
Letteren.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2004, 19:30
xineof
Avatar van xineof
xineof is offline
Dit hoort ook op Letteren .
__________________
eight days a week
Met citaat reageren
Oud 27-08-2004, 19:32
RASPUTINA
Avatar van RASPUTINA
RASPUTINA is offline
Citaat:
xineof schreef op 27-08-2004 @ 19:30 :
Dit hoort ook op Letteren .

errrrr, fuck man! jezus ik snap niet dat jullie zoveel verschillende dingen heb (niet beledigend bedoelt ofzo) maar als je wat minder van dat soort onderwerpen zou hebben bijv gewoon Schrijven en Gedichten bij elkaar zou er minder geshit zijn met mensen zoals ik die begod niet weten waar je dit allemaal moet neer kloten!


sorry als ik ehm, beetje boos over kom maar dat is niet zo, ik ben een beetje confused
Met citaat reageren
Oud 27-08-2004, 19:39
Charlottetje
Avatar van Charlottetje
Charlottetje is offline
maar is dat niet vrij duidelijk?
Ze hebben toch van die onderschriftjes en regelementen enzo?
Ik dacht dat dat best duidelijk was altijd, maar goed...

Charlotte
(nu weet je het in elk geval, toch gaat vanaf nu vast goedkomen!)
__________________
ja, maar...
Met citaat reageren
Oud 27-08-2004, 19:41
RASPUTINA
Avatar van RASPUTINA
RASPUTINA is offline
Citaat:
Charlottetje schreef op 27-08-2004 @ 19:39 :
maar is dat niet vrij duidelijk?
Ze hebben toch van die onderschriftjes en regelementen enzo?
Ik dacht dat dat best duidelijk was altijd, maar goed...

Charlotte
(nu weet je het in elk geval, toch gaat vanaf nu vast goedkomen!)

jaaa het lukt nu wel
Met citaat reageren
Oud 27-08-2004, 19:41
Nijn*
Avatar van Nijn*
Nijn* is offline
Barst van taalfouten, maar gewoon geen zin om ze te verbeteren...Verder vind ik het wel oké geschreven, maar het doet me niets ofzo..

Nijn*
__________________
*--Sometimes the only way to stay sane is to go a little crazy..- My life turned around, but I still believe in my dreams..--*
Met citaat reageren
Oud 27-08-2004, 19:49
Ndimension
Ndimension is offline
Citaat:
RASPUTINA schreef op 27-08-2004 @ 19:32 :
errrrr, fuck man! jezus ik snap niet dat jullie zoveel verschillende dingen heb (niet beledigend bedoelt ofzo) maar als je wat minder van dat soort onderwerpen zou hebben bijv gewoon Schrijven en Gedichten bij elkaar zou er minder geshit zijn met mensen zoals ik die begod niet weten waar je dit allemaal moet neer kloten!


sorry als ik ehm, beetje boos over kom maar dat is niet zo, ik ben een beetje confused
"Dansen op Papier
Speciaal voor alle dichters onder ons: een dichtersforum!"

"Letteren
Eigen verhalen, columns, recensies? Kritiek op een boek, fan van een schrijver?"

Tja, verwarrend.
__________________
© Ndimension
Met citaat reageren
Oud 27-08-2004, 20:02
Verwijderd
Tsjakka, nou heb ik je te pakken. Mwahaha, nou ga ik het ook verbeteren ook! En daar krijg ik zo'n plezier in, niet te geloven.
Citaat:
RASPUTINA schreef op 27-08-2004 @ 19:28 :
Ik schopte een blikje weg, [komma mag weg] en staarde naar de helder [helderE] blauwe lucht. Vogels vlogen laag en streken neer om de brood korsten [broodkorsten aan elkaar] op te eten die op de grond lagen. [zin herschrijven : de broodkorsten die op de grond lagen, op te eten. ] Ik wachte [dubbel t] op iemand die mijn leven kon veranderen. Zaterdag offerde ik op voor haar. Ik ging rustig zitten op het bankje om op haar te wachten. Haar trein zou snel komen. [beetje storend om te lezen, dit] Over vijf minuten precies. Ik zwijgde [zweeg] terwijl [toen] een man langsliep en die [die mag je weglaten] me een knipoog gaf. Ik keek even om me heen. Waarneer kwam ze? [zou ze komen?] Een trein denderde langs bij [op] het andere spoor. Vogels vlogen weg van de [de mag weggelaten] schrik en kleine kinderen hielden hun vingers in hun oren. Ik kuchtte [enkele t, geen dubbele] even en keek weer om me heen. Er stopte nu een trein aan spoor 2 [twee, liever voluit]. Gelukkig. [beetje nietszeggend woordzinnetje vind ik dat] Ik stond op haakte met me [mijn] mouw aan een stuk ijzer en ging weer zitten, probeerde me [mijn] mouw los te maken, maar het lukte niet. Het maakte het alleen maar erger.

“Wat doe je?” zei een stem recht voor me, ik keek in de ogen van het meisje dat ik verwachtte.

“Ik zit vast.” Zei ik,[Ik zit vast,' zei ik,] en glimlachte naar haar, ze glimlachte terug, maakte me los en ik stond op. [waarom dat alles in één zin?]

“Lange tijd geleden he?[hè?]” ik [hoofdletter Ik] knikte alleen maar. Ze keek me aarzelend aan.

“Wil je gaan?” Ik knikte weer. “Je mag wel wat zeggen hoor!” giechelde ze.

“Sorry,” mompelde ik. “Hoe gaat het?”

“Hm, ja goed,” ze zei en knikte nog een keer goedkeurend voor haar antwoord.

“Mooi zo,” zei ik, ik wist begod niet wat ik moest zeggen dus ik keek maar naar de winkels terwijl we door de stad liepen. [lees niet zo mooi, misschien splitsen?]

“Ik kom hier elke dag weetje,” zei ze een beetje dromerig. “Voor school, je weet dat [dat mag weg] wel.” Ik keek hoe ze naar de duiven staarde die aan het eten waren. [ik keek hoe ze naar de etende duiven staarde]

“Ik zou hier willen wonen, dichtbij de winkels.” Zei ik,[...winkels,' zei ik en keek ook naar de duiven. Een dikke grijze met soort van rode strepen had zijn lijfje op gezet en liep achter een vrouwtjes duif [vrouwtjesduif aan elkaar, maar how the fuck weet je dat? ] aan.

“Ik denk dat ze gaan neuken.” [...neuken,' zei ze] Zei ze droog en ik grinnekte. [grinnikte]

“Misschien, als het uitkomt voor haar.” [...haar,' zei ik] Zei ik en wees naar de andere duif.

We liepen een stukje verder, ik zag hoe mensen op het terras zaten met hun zonnebrillen op. Langzaam slenterden we naar de dichtsbijzijnde winkel en gingen erin.

“Kijk, dit vind ik nou leuke shirtjes,” begon ze. [komma] “M [geen hoofdletter] aar het is jammer dat ze zo duur zijn.”

Ik knikte weer.[komma]Zuchtte [geen hoofdletter] diep en keek rond door de rekken die vol gepropt zaten met shirtjes en broeken. Opeens trok ze aan me mouw en ik keek om. Ze had een grote gele hoed op met uitsteeksels en veren, ik moest lachen om haar.

“Staat het niet?” vroeg ze terwijl ze in de spiegel keek.

“Nee, niet bepaald.” Ik kon niet ophouden met lachen.

“Dat meen je niet?” vroeg ze en keek me aan met grote ogen, ik kon niet ophouden met lachen en kreeg de slappe lach in de winkel, [ik zou deze zin splitsen in 2 of 3 deelszinnen] ze lachte vrolijk met mij mee en toen we de winkel werden uit gezet voor overlast proestte ik het uit in haar schouder. Toen we buiten stonden keken we elkaar aan, [komma weg, het werkwoord proesten begint op mijn zenuwen te werken...] en proestte het weer uit. Ik keek haar op een gegeven moment strak aan. Ik zag een glinstering in haar ogen, zo vol liefde en toch zoveel verdriet. Ze keek naar me, fronsde haar wenkbrauwen. Ik lachte weer en veegde de tranen weg die over mijn wangen rolden van het lachen. [moet van het lachen er nou echt bij?]

“Dit moeten we vaker doen.” Zei ze nog lachend.
[komma aanhalingstekens en dan kleine letter]
“Ja, vaker...” zei ik en pakte haar arm, [splitsen, liefst] we liepen verder, stopten even keken elkaar aan, [komma weg] en knuffelden elkaar.

“Ik heb je gemist.” Fluisterde ze.
[kommatrucje]
“Ik jou ook... Ik [kleine letter, me dunkt] jou ook...” fluisterde ik terug.

--


Errr, ja okay, Ik had dat geschreven voor een vriendin van me enzo, waar ik hele lange tijd zonder contact heb mee gezeten door allemaal shit, niet dat dat boeit ofzo, maarja toen had ik dit voor haar geschreven

Naja, nu vraag ik; jouw mening?
Een redelijk stukje, niet echt baanbrekend en het neigt naar 'slecht' toe. De foutjes zijn nogal kinderlijk, sommige woorden worden tot het einde toe gebruikt en het verteld niet lekker. Kortom, niet fantastisch.

Grim
Met citaat reageren
Oud 27-08-2004, 21:27
RASPUTINA
Avatar van RASPUTINA
RASPUTINA is offline
Citaat:
Grim schreef op 27-08-2004 @ 20:02 :
Tsjakka, nou heb ik je te pakken. Mwahaha, nou ga ik het ook verbeteren ook! En daar krijg ik zo'n plezier in, niet te geloven.
Een redelijk stukje, niet echt baanbrekend en het neigt naar 'slecht' toe. De foutjes zijn nogal kinderlijk, sommige woorden worden tot het einde toe gebruikt en het verteld niet lekker. Kortom, niet fantastisch.

Grim

ik ben niet zo'n ster in nederlands, maar probeer wel erg goed me best te doen, ik heb van jongs af aan veel engels op me bord gekregen dus dan maak je dat soort dingen, en wat ik nog erger vind is dat me spell check alleen maar engels doet :/ oooh daar wordt ik zo moe van
Met citaat reageren
Oud 27-08-2004, 21:32
Verwijderd
Citaat:
RASPUTINA schreef op 27-08-2004 @ 21:27 :
ik ben niet zo'n ster in nederlands, maar probeer wel erg goed me best te doen, ik heb van jongs af aan veel engels op me bord gekregen dus dan maak je dat soort dingen, en wat ik nog erger vind is dat me spell check alleen maar engels doet :/ oooh daar wordt ik zo moe van
Ah k, dan heb je maar weer geluk dat zo'n mierenneuker je pad kruist. En wat ben ik dan?
Arrogant, klopt

Grim
Met citaat reageren
Oud 27-08-2004, 21:35
RASPUTINA
Avatar van RASPUTINA
RASPUTINA is offline
Citaat:
Grim schreef op 27-08-2004 @ 21:32 :
Ah k, dan heb je maar weer geluk dat zo'n mierenneuker je pad kruist. En wat ben ik dan?
Arrogant, klopt

Grim

ik vind het juist fijn dat iemand dat verbeterd, mijn moeder zei altijd dat als iemand je verbeterd die weet hoe het moet dat je daar van leert
Met citaat reageren
Oud 27-08-2004, 21:35
RASPUTINA
Avatar van RASPUTINA
RASPUTINA is offline
trwns je moet me pas horen praten (Nederlands) das pas erg
Met citaat reageren
Oud 27-08-2004, 21:53
Verwijderd
Citaat:
RASPUTINA schreef op 27-08-2004 @ 21:35 :
trwns je moet me pas horen praten (Nederlands) das pas erg
Mmm je kan trouwens als je wilt je posts editten, dan kan je van veel korte berichtjes één groot bericht maken

Grim
Met citaat reageren
Oud 27-08-2004, 21:58
Nijn*
Avatar van Nijn*
Nijn* is offline
Zeg, schei eens uit met dat gespem! Alle twee!

Nijn* - ben heel braaf
__________________
*--Sometimes the only way to stay sane is to go a little crazy..- My life turned around, but I still believe in my dreams..--*
Met citaat reageren
Oud 27-08-2004, 22:05
Verwijderd
Citaat:
Nijn* schreef op 27-08-2004 @ 21:58 :
Zeg, schei eens uit met dat gespem! Alle twee!

Nijn* - ben heel braaf
En het nut van jouw post?

Grim - kapt nu maar.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2004, 01:07
Millroy
Avatar van Millroy
Millroy is offline
Citaat:
RASPUTINA schreef op 27-08-2004 @ 21:27 :
...ik heb van jongs af aan veel engels op me bord gekregen dus...
Ik ook. Maar ik ben wel een ster in Nederlands.
Bescheiden zijn is niet meer cool, dat heb ik geleerd van een groot schrijver.
Over je verhaal, veel valt er niet meer te zeggen, kuchGrimkuch.
Maar wat is begod? Verder niet slecht, als je iets schrijft voor een vriendin is het nooit wereldliteratuur. Maar goed, dat vind je hier ook niet. Misschien komt daar verandering in. 2005 was het toch?
__________________
I can say what I want to, even if I'm not serious. Just kidding!
Met citaat reageren
Oud 28-08-2004, 09:23
Verwijderd
Citaat:
Millroy schreef op 28-08-2004 @ 01:07 :
Ik ook. Maar ik ben wel een ster in Nederlands.
Bescheiden zijn is niet meer cool, dat heb ik geleerd van een groot schrijver.
Over je verhaal, veel valt er niet meer te zeggen, kuchGrimkuch.
Maar wat is begod? Verder niet slecht, als je iets schrijft voor een vriendin is het nooit wereldliteratuur. Maar goed, dat vind je hier ook niet. Misschien komt daar verandering in. 2005 was het toch?
begod is een afkorting van bij God, dacht ik. Misschien een vervorming om God niet direct aan te spreken. Ik gebruik het soms ook

Grim
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Jeetje waar moet ik beginnen..
coecie
18 24-06-2009 17:55
Verhalen & Gedichten verhaal.. geef je mening
-=M=-01
0 17-12-2005 11:54
Verhalen & Gedichten Voordat ik loslaat.
Verwijderd
19 22-07-2005 16:33
Verhalen & Gedichten Ik ben je kwijt
Verwijderd
1 19-06-2004 16:46
Liefde & Relatie Wat vinden jullie, en wat zal ik doen?
MissyE
12 31-08-2003 22:35
Verhalen & Gedichten Zo ben je best wel goed.
Vlooienband
7 01-04-2003 21:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:15.