Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-06-2003, 10:05
Anijs
Anijs is offline
Ik gebruik sinds kort tampons, en fnaaf gaak zwemmen..

Enk ben dus ongesteld ----> Tampon

Maar, lekt het nou nooit..?

En als je uit het zwembad komt moet je dan meteen gaan verwisselen??

tips Tips
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 10:09
Farfalla
Farfalla is offline
In principe lekt het niet, maar je moet wel meteen gaan verwisselen als je het uit zwembad komt, dan zit de tampon volgezogen met water.
__________________
Doe maar gek, dan doe je al gewoon genoeg
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 10:09
Anijs
Anijs is offline
Citaat:
Farfalla schreef op 27-06-2003 @ 11:09:
In principe lekt het niet, maar je moet wel meteen gaan verwisselen als je het uit zwembad komt, dan zit de tampon volgezogen met water.
Dus als je telkens 5 min. erin springt kan je elke keer weer naar de wc..

Nou handig kan je het dus ook niet noemen
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 10:10
Verwijderd
En misschien zou je voordat je gaat zwemmen even een nieuwe in kunnen doen, zodat je zeker weet dat je niet doorlekt..
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 10:11
Anijs
Anijs is offline
Mijn mamma zegt dat ik hem wel 3 uur inkan houden ook al ga ik zwemmen..?
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 10:15
Farfalla
Farfalla is offline
Ja dat kan ook wel, en korte tijdjes kan je heus wel uit het water tussendoor. Maar vooral als je heel erg ongesteld bent houdt het niet zo lang, dus gewoon voor je in het zwembad gaat en weer naar huis wilt, een nieuwe.
__________________
Doe maar gek, dan doe je al gewoon genoeg
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 10:16
Verwijderd
Klopt.. Zelf doe ik gewoon omdat ik t fijn vind (toch voor de zekerheid) een tampon in voordat ik ga zwemmen en dan na t zwemmen weer een nieuwe.. voel ik me toch wat zekerder.. Maar meestal voel je t wel als je een nieuwe in moet doen. Ik iig..
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 10:21
Anijs
Anijs is offline
jah idd das wel waar...
Voel je je zekerder.. Anders zit je daar heel de tijd stiekem te kijken oft niet lekt

thx voor adviesjuhs Danku
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 10:25
Melisz
Melisz is offline
Zodra je het water in stapt stop het vloeien van je ongesteldheid ook. maar het is natuurlijk frisser voor de anderen en voor jezelf om een ob in te doen.
Als je het zwembad uit komt zou ik als ik jou was ook maar je ob verwisselen.
maar met een ob in kan het zemmen niet kwaad...bij iets anders misschien wel ghehehe

veel plezier met zwemmen Xus melissa
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 10:28
Verwijderd
Citaat:
Melisz schreef op 27-06-2003 @ 11:25:
Zodra je het water in stapt stop het vloeien van je ongesteldheid ook. maar het is natuurlijk frisser voor de anderen en voor jezelf om een ob in te doen.
Dat zou ik niet te hard zeggen, als jij 3 uur gaat zwemmen, dan stopt het vloeien echt geen 3 uur. En als het toch niet zou vloeien, waarom is een ob dat toch frisser? Volgens mij is het een fabeltje, dat het stopt als je gaat zwemmen of in bad gaat oid, dus doe gewoon zo'n ding in en verwisselen hem tijdig en je hebt nergens last van.

Veel plezier met zwemmen btw.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 10:46
Anijs
Anijs is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 27-06-2003 @ 11:28:
Dat zou ik niet te hard zeggen, als jij 3 uur gaat zwemmen, dan stopt het vloeien echt geen 3 uur. En als het toch niet zou vloeien, waarom is een ob dat toch frisser? Volgens mij is het een fabeltje, dat het stopt als je gaat zwemmen of in bad gaat oid, dus doe gewoon zo'n ding in en verwisselen hem tijdig en je hebt nergens last van.

Veel plezier met zwemmen btw.
thx
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 11:16
KiMZz
Avatar van KiMZz
KiMZz is offline
Natuurlijk kun je gewoon gaan zwemmen met een tampon!! Het maakt echt niet uit of je nou in t water bent of op t droge, t is toch afgesloten? Bovendien bloedt je niet in t water (schijnt). En normaal gesproken hou je een tampon toch ook de halve dag in? Waarom zou dat niet kunnen als je gaat zwemmen!
Veel plezier
__________________
Ik ben niet subtiel. Get used to it.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 12:14
sofie3
Avatar van sofie3
sofie3 is offline
Een tampon moet je nadat je uit het water komt weer verwisselen! Hij slorpt immers de hele tijd water op in het zwembad, zodat hij verzadigd raakt met water ipv bloed... als je geen nieuwe tampon inbrengt, lek je na verloop van tijd door!

Je menstruatie stopt overigens wel als je in (koud) water zit... staat op http://www.menstruatie.net te lezen (ja, 'k weet het, ik quote die site vaak, maar ik vind het echt een bron van interessante informatie!)
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 22:03
Brown eye
Avatar van Brown eye
Brown eye is offline
hmmm...kzou niet weten waarom je telkens als je in het water springt een nieuwe tampon in moet doen !! je moet gewoon zorgen dat als je gaat zwemmen iets vaker je tampon verwisselt zodat je zekerder bent dat hij niet door gaat lekken....dus bijvoorbeeld om het uur al! maar dit kan bij andere mensen anders zijn hoor....dat ie doordat de tampon al vol met water zit geen bloed meer kan op nemen...ik heb daar geen last van....maar misschien is het een goed idee om het een keer uit te proberen als je ongesteld bent en dan thuis met een tampon...natuurlijk wel ingebracht ...in bad gaat zitten! als je nog zekerder wil zijn kun je misschien een maatje meer pakken dus een super ofzow....succes ermee iig!
__________________
No one is worthy of your tears....and the one that is, will never make you cry!!
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 14:28
Verwijderd
Citaat:
kimmetjeluvsya schreef op 27-06-2003 @ 12:16:
Natuurlijk kun je gewoon gaan zwemmen met een tampon!! Het maakt echt niet uit of je nou in t water bent of op t droge, t is toch afgesloten? Bovendien bloedt je niet in t water (schijnt). En normaal gesproken hou je een tampon toch ook de halve dag in? Waarom zou dat niet kunnen als je gaat zwemmen!
Veel plezier
ik hou normaal trouwens mijn tampon geen halve dag in hoor, maja
ik zou idd ook, wat al gezegd is voor en na het zwemmen een nieuwe in doen, maar echt niet elke keer hoor als je uit het water komt
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 11:30
Anijs
Anijs is offline
t zwemmen was goed gegaan hoowr

Lekker gezwommen en je merkt er ook echt niets van..

Alsk uit het water kwam nog lekker ff rondgehuppelt en dan toch wel voor de zekerheid ff naa de wc gerend!!!

xxxxx
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 23:38
KiMZz
Avatar van KiMZz
KiMZz is offline
Citaat:
snoepie!!! schreef op 28-06-2003 @ 15:28:
ik hou normaal trouwens mijn tampon geen halve dag in hoor, maja
Nee bij wijze van spreken natuurlijk Nee joh geen halve dag!! Hooguit een paar uur. Op t doosje staat toch ook als advies om de 4 uur verwisselen ofzo? De halve dag is wel erg onhygienisch lijkt me..
__________________
Ik ben niet subtiel. Get used to it.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2003, 08:57
Verwijderd
Citaat:
Farfalla schreef op 27-06-2003 @ 11:09:
In principe lekt het niet, maar je moet wel meteen gaan verwisselen als je het uit zwembad komt, dan zit de tampon volgezogen met water.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2003, 20:29
Verwijderd
nou gewoon om de paar uur verschonen.
Mijn tampons zijn nog nooit volgezogen met water geweest

en als je in het water bent zijn je bloedingen ook minder (althans, bij mij dan)
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 17:25
SHAZZ
SHAZZ is offline
Ik ga dit jaar naar Lloret.

Dan ga ik dus relaxed naar t strand. Hoe moet ik dat dan doen? Om t uur terug rennen naar t hotel? Ik hou normaal gesproken mijn tampon ook iets van 7 uur in. Meen dat dat wel kon, ik bedoel als je t 's nachts inhoudt is t ook heel lang.

xxx Shazz
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 07:18
sofie3
Avatar van sofie3
sofie3 is offline
7 uur is volgens mij way too long!
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 07:22
Soezen
Avatar van Soezen
Soezen is offline
Citaat:
SHAZZ schreef op 07-07-2003 @ 18:25:
Ik ga dit jaar naar Lloret.

Dan ga ik dus relaxed naar t strand. Hoe moet ik dat dan doen? Om t uur terug rennen naar t hotel? Ik hou normaal gesproken mijn tampon ook iets van 7 uur in. Meen dat dat wel kon, ik bedoel als je t 's nachts inhoudt is t ook heel lang.

xxx Shazz
Volgens mij is het echt heel slecht om je tampon s´nachts in te houden..
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 07:40
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Als ik erg ongesteld ben, ga ik gewoon niet Maar zo'n beetje tegen het einde aan, gebruik ik gewoon een tampon.
Geen gezeur aan mijn hoofd
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2003, 12:31
Yolcu
Yolcu is offline
Citaat:
Sjoe schreef op 08-07-2003 @ 08:22:
Volgens mij is het echt heel slecht om je tampon s´nachts in te houden..
Er zijn mensen die het niet zo fijn vinden, maar het is niet slecht! Lees de bijsluiter van tampons maar eens door..

Maar er is wel een verschil tussen een tampon overdag 7 uur inhouden en een tampon 's nachts 7 uur inhouden. Voor overdag is het inderdaad nogal lang.. er wordt geloof ik maximaal 6 uur aangeraden..
__________________
Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today
Met citaat reageren
Oud 09-07-2003, 18:19
SHAZZ
SHAZZ is offline
Nou luitjes ik heb de bijsluiter nog es gelezen. Daar stond in dat je in de niet zo erge dagen de tampon tussen de 6-8 uur in kan houden. En anders tussen de 4-6 uur. Er staat ook nix in van dat het slecht is om met een tampon te slapen, maar ik slaap toch nooit met een tampon in. Tis gewoon zo vaker moet ik werken, heb ik echt geen zin om 3 x dat ding te gaan vervangen. Dus laat ik me maar 7 uurtjes zitten.

xxx Shazz
Met citaat reageren
Oud 09-07-2003, 18:21
freakje
Avatar van freakje
freakje is offline
Volgens mij mag je een tampon max. 8h inhouden, dus die 7h is ook geen probleem. Gebruikte ook altijd tampons, ook 's nachts en nooit problemen mee gehad.
__________________
--- Aan de andere kant van de regenboog staat een GROTE pot met goud ---
Met citaat reageren
Oud 09-07-2003, 18:25
Eazy E
Avatar van Eazy E
Eazy E is offline
nou je kan er ech wel lang mee zwemmen hoor, bij mij issie nog nooit gelekt of wat dan ook.. terwijl ik altijd tampons gebruik.. en ook nog mini's ook.. en ik slaap er ook mee,.. is geen probleem..
Met citaat reageren
Oud 16-07-2003, 09:37
Tourniquet-
Avatar van Tourniquet-
Tourniquet- is offline
ik ga dalijk naar het strand en ik ben ongesteld. Het is ongeveer de eerste dag, dus het is best wel hevig. Ik doe denk ik zown Super-ding in. Normaal heb ik altijd mini, maar ja het meot maar even. Ik doe het altijd met zo'n inbrenghuls, maar stel dat ik heb gezwommen en dan nieuwe in moet doen. Ja dat is tog onwijs onhandig ook zo moet je met zown enorm ding in je hand (best groot, zeker met inbrenghuls erom!) ergens eene wc zoeken, 3 uur in de rij staan blaba. Ik denk dat ik gewoon zown Super in doe en heel weinig ga zwemmen, is dta niet beter? (alhoewel ik dan wel dood ga van de hitte mja) En sowiezo als ik een Super in doe is die tog minder snel volgezogen enzo dan zo'n mini en kan die tog wel langer blijven zitten?
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Zwemmen tijdens menstruatie maar geen tampon?
Guinie
23 07-07-2015 09:38
Lichaam & Gezondheid Menstruatie probleem. ;$
Olijvenboompje
17 19-02-2013 22:49
Lichaam & Gezondheid zwemmen tijdens maandstonden
superdikkeknuf
33 14-08-2005 22:05
Lichaam & Gezondheid Een vreemd taboe, menstruatie
Verwijderd
60 13-06-2005 21:59
Lichaam & Gezondheid tampons :S
Verwijderd
26 07-08-2003 18:46
Lichaam & Gezondheid Tampons...
Verwijderd
74 30-06-2003 19:53


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:58.