Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-04-2003, 20:08
Needle_damage
Avatar van Needle_damage
Needle_damage is offline
Denk jij dat de makers van bijv. Pringels een stof die verslavend is toevoegen?

Coca-Cola wil bijv. hun recept niet bekend maken, misschien vanwege de concurrenten, of er zit iets in wat wij niet mogen weten?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-04-2003, 20:11
Ireentje
Avatar van Ireentje
Ireentje is offline
Nee dit denk ik niet, want die producten worden door meerdere instanties onderzocht en dan hadden die dat allang gevonden.
Wel een interessante vraag trouwens
Met citaat reageren
Oud 23-04-2003, 10:52
Verwijderd
't Schijnt dat coca cola er vroeger wel iets in deed om 't verslavend te maken, maar dat is toen verboden..

En 't schijnt ook dat er in de hamburgers van de Mac iets zit waardoor je telkens na er gegeten te hebben denkt 'Oh, dat vult goed!' zodat je er de volgende keer weer eet... Soort stofje welke je honger doet afnemen. Maar goed, dat is dus nooit bewezen..
Met citaat reageren
Oud 23-04-2003, 11:56
alwaysgood
alwaysgood is offline
volgens mij is dat niet bij de mac en bij de coca cola, maar mensen kunnen dat denken. En als ze het denken voelen ze zich ook een stuk beter. Soort placebo
__________________
Do or do not. There's no try
Met citaat reageren
Oud 23-04-2003, 12:03
Verwijderd
Citaat:
alwaysgood schreef op 23-04-2003 @ 12:56:
volgens mij is dat niet bij de mac en bij de coca cola, maar mensen kunnen dat denken. En als ze het denken voelen ze zich ook een stuk beter. Soort placebo
Idd, zo'n campagne voert coca cola heel erg, feel-good-campagne; als je Coca Cola dringt, komt alles weer helemaal goed en word je vrolijk.

Maar 't schijnt dus dat er in Coca Cola serieus een verslavend stofje heeft gezeten, dus ze gingen voor het échte effect en niet het placebo effect.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2003, 13:30
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
nee..
ik denk dat coca cola hun recept niet bekend wil maken omdat iedereen dan hun cola gaat maken.. nu word die cola wel door anderen gemaakt maar het precieze recept hebben ze niet, hun cola smaakt anders dan die van coca cola.. en de meeste vinden de echte coca cola de lekkerste smaak dus waarom zouden ze andere merken laten meeprofiteren
Met citaat reageren
Oud 23-04-2003, 14:30
Verwijderd
Citaat:
dyfusica schreef op 23-04-2003 @ 14:30:
nee..
ik denk dat coca cola hun recept niet bekend wil maken omdat iedereen dan hun cola gaat maken.. nu word die cola wel door anderen gemaakt maar het precieze recept hebben ze niet, hun cola smaakt anders dan die van coca cola.. en de meeste vinden de echte coca cola de lekkerste smaak dus waarom zouden ze andere merken laten meeprofiteren
Vroeger zat er - zoals de naam al doet vermoeden - cocaïne in coca cola, dat is verslavend. Zit er nu niet meer in.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2003, 14:53
Needle_damage
Avatar van Needle_damage
Needle_damage is offline
Citaat:
dyfusica schreef op 23-04-2003 @ 14:30:
nee..
ik denk dat coca cola hun recept niet bekend wil maken omdat iedereen dan hun cola gaat maken
Dat klopt, maar dat hoeft niet uittesluiten dat het wel zo is. Ik merk bij pringels en blauwe m&m's heel erg, dat mensen er niet mee kunnen ophouden met eten, en het elke keer weer halen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Eten & Drinken Vragenlijst :bloos:
Calyx
40 12-04-2008 11:07
Drugs & Alcohol Het stonede fototopic
Wammus
126 08-01-2007 21:24
Drugs & Alcohol Je hebt t niet nodig
Mats
43 14-02-2006 10:06
Drugs & Alcohol Hoe denken jullie over drugs ???
Tieneke
399 12-01-2006 16:01


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:45.