Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-05-2004, 22:05
Verwijderd
Ik weet niet hoe of waar ik moet beginnen. Ik vond dus eerst eens een meisje echt super leuk. Noujah echt leuk contact mee enzo, dacht dat word wel wat. Nou niet dus, gaat mijn beste vriend ermee door. Die hebben nu dus wat...

Ik denk dat het sinds toen fout met mij is gegaan. Sindsdien verlang ik ik er alleen meer naar.
Zie ook dit topic:

http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=834292

Ik wil zo graag iemand waar ik van kan houden. Wanneer ik dan die meid, en mijn beste vriend samen zie (Jah die beste virend woont tegenover mij, en ik probeer normaal tegen hem te doen zover het ga) kan ik het gewoon niet uithouden. Dan doe ik bot enzo tegen haar. Ik wil ook geen contact meer met haar, maar toch.

Ik wil gewoon iemand waar ik van kan houden, en misschien ook wel met de reden om dan die meid te vergeten.
Echt ik baal soms echt zo vaak van mezelf. Dan haal ik dingen terug die zei gezged heeft. Dan moet ik weer mijn frustratie uiten. En dan ga ik dus maar zo tegen deuren/muren ofzo slaan. Dat lucht op. Huilen, veel huilen als ik alleen ben ofzo. Want dan denk ik weer, wat als....

Sommige vrienden van mij zeggen ook dat ik wanhopig ben. En jaloers ben, omdat ik het de hele tijd over die meid heb en die beste vriend enzo...

Nu is dat misschien wat minder. Maar nu ben ik weer Wanhopig omdat ik bij elke meid wel contact zoek ofzo...
Of laat ik het mij aanpraten?

Ik word er gewoon depressief van. Krijg gewoon overal minder zin in. Snap dan ook soims niet eens meer waarom ik dan nog leef.
Ik weet het gewoon ff allemaal niet meer...

Laatst gewijzigd op 18-05-2004 om 22:16.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-05-2004, 22:35
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Ik weet niet wat je eraan kunt doen. Ik weet alleen dat je niet de enige bent, want -hoewel ik niet met ieder meisje contact zoek om er iets mee te willen- kan ook ik van deze situatie zeggen: Been there, done that... En de verleden tijd is eigenlijk overbodig.

Sterkte.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 22:45
Freestyler*
Freestyler* is offline
ja, dat je jaloers bent is logisch natuurlijk

maar wanhopig? is het dan zo dat je elk meisje probeert te versieren? Want dat slaat natuurlijk niet aan. Komt een beetje raar over als je het elke week weer bij een ander probeert.

Maar je bent vast gewoon een leuke aardige jongen
er komt wel een leuk meisje, ooit

*kijkt in fotoboek*
o jij bent die erg leuk uitziende jongen die maar geen vriendin krijgt..
Je zou toch zeggen dat je keus genoeg hebt, maar misschien schrik je de meisjes wel een beetje af met je obsessieve gedrag. Heb je geen objectieve vriend/vriendin die een beetje kan aangeven of dat het geval is? Het lijkt me toch niet dat je zon enorme verschrikkelijke persoonlijkheid hebt..
Misschien heb je wel gewoon pech
__________________
I love dr Phil :D

Laatst gewijzigd op 18-05-2004 om 22:49.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 22:48
WB_Oud
Avatar van WB_Oud
WB_Oud is offline
Citaat:
jdiezrequejo schreef op 18-05-2004 @ 23:05 :
Ik word er gewoon depressief van. Krijg gewoon overal minder zin in. Snap dan ook soims niet eens meer waarom ik dan nog leef.
Ik weet het gewoon ff allemaal niet meer...
Dit vind ik echt, eerlijk waar, gewoon onzin. Sorry dat ik het zo ruw zeg, maar dat moet jij je ook leren realiseren. Als je zo tegen het leven aankrijgt kan ik je nu alvast garanderen dat je nooit een vriendin zal krijgen. Wie wil er nou een zeurende, pessimistische vriend? Niemand toch?

Meisjes zijn niet het enige in dit leven. Jongen, je bent negentien. Met een beetje geluk heb je nog 70 jaar voor je. Geniet van het leven, laat het komen zoals het komt. Wie zoekt zal niet vinden. Datgene wat je het hartste zoekt vind je vaak nooit, totdat je stopt met zoeken en dan blijkt het zo voor het oprapen te hebben gelegen. Maar omdat je er zo naar zocht is het je niet opgevallen. Klinkt vreemd, is juist.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 22:51
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
WB schreef op 18-05-2004 @ 23:48 :
Dit vind ik echt, eerlijk waar, gewoon onzin. Sorry dat ik het zo ruw zeg, maar dat moet jij je ook leren realiseren. Als je zo tegen het leven aankrijgt kan ik je nu alvast garanderen dat je nooit een vriendin zal krijgen. Wie wil er nou een zeurende, pessimistische vriend? Niemand toch?

Meisjes zijn niet het enige in dit leven. Jongen, je bent negentien. Met een beetje geluk heb je nog 70 jaar voor je. Geniet van het leven, laat het komen zoals het komt. Wie zoekt zal niet vinden. Datgene wat je het hartste zoekt vind je vaak nooit, totdat je stopt met zoeken en dan blijkt het zo voor het oprapen te hebben gelegen. Maar omdat je er zo naar zocht is het je niet opgevallen. Klinkt vreemd, is juist.
Klinkt inderdaad vreemd, is cliché, moet opbeurend overkomen, is goed bedoeld, maar in realiteit klopt er geen flikker van.

En op het moment dat je in de situatie van de TS zit, is het geen onzin. Geloof me.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 22:54
WB_Oud
Avatar van WB_Oud
WB_Oud is offline
Ik heb zelf ook in die situatie gezeten en de liefde kwam vanzelf voorbij wandelen. Toen ik er niet meer naar keek. In mijn geval klopt het, en geloof me, ik weet heel goed waarover ik praat.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2004, 06:22
Verwijderd
Mjah, wachten wachten
Klinkt idd cliche, iedereen zegt het.

Ik ben 19, dat is het hem nou juist. Als ik kijk dan naar andere vrienden van mij. Die hebben allang minsten een serieuze relatie gehad. Ik niet

En dat knaagt nou een beetje aan me. Ik wil ookw eten wat het is om verliefd te zijn, en om een vriendin te hebben...
Met citaat reageren
Oud 19-05-2004, 10:11
Verwijderd
Citaat:
jdiezrequejo schreef op 19-05-2004 @ 07:22 :
Mjah, wachten wachten
Klinkt idd cliche, iedereen zegt het.

Ik ben 19, dat is het hem nou juist. Als ik kijk dan naar andere vrienden van mij. Die hebben allang minsten een serieuze relatie gehad. Ik niet

En dat knaagt nou een beetje aan me. Ik wil ookw eten wat het is om verliefd te zijn, en om een vriendin te hebben...
ik heb even je fotopagina bekeken, echt jij hebt 'niets' om je zorgen over te maken. Misschien zou je eens moeten proberen je van het idee 'ik wil een vriendin, nu.' af te zetten. wat WB zegt.
Ik snap het wel hoor, ik heb ook vaak het idee dat het voor mij nooit zal gebeuren. Gelukkig heb ik heel veel geduld en ben ik nog maar 17
Met citaat reageren
Oud 19-05-2004, 11:17
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Relax, ga met een boekie in het gras liggen en probeer je te ontspannen.

Blijf juist dingen doen, juist nu je er geen zin meer in hebt. Als je iemand zoekt om van te houden (klinkt misschien heeeel raar), neem gewoon een husidiertje. Een konijn of cavia of zo. Of als het kan een kat of hond. Vaak nemen dieren al een stukje eenzaamheid weg.

Ik vind persoonlijk wanhopig zo'n triest woord. Dat is echt zo'n stoerdenerij term. zo van; Whahaha, jij bent wanhopig en ik neuk de hele wereld lekker plat!
Als ik iets haat...

Ik denk eerder dat t gewoon een beetje liefdesverdriet is, dat gaat vanzelf wel weer over, maar geef jezelf de tijd ervoor en blijf vooral dingen doen.
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 19-05-2004, 13:32
Ruudje
Avatar van Ruudje
Ruudje is offline
Ik zit in een soortgelijke situatie...
Alleen, ze hebben nog niks... dat meisje(was een goeie vriendin...) is zo verliefd op hem, ze ziet niks anders meer... maar verder doet ze niks, ze durft niet...
Mijn beste vriend(die ik inmiddels bijna 13 jaar ken) wil voor mij ook geen stappen ondernemen, voor mij... maar ik weet niet of het juist positief is of negatief... is het positief dat hij er niet achteraan gaat? of is het negatief dat hij niet gelijk zegt 'dat het niet gaat', maw: laat hij me nu toch zitten?
Ik heb hem gezegd, als hij een relatie met haar begint, is hij niet meer mijn beste vriend... dan heb ik nogal wat minder respect voor hem...
Ik snap ook niet waarom jij je vriend nog als beste vriend beschouwd... als hij je beste vriend is, doet hij zoiets niet
Het beste wat je kunt doen is denk ik toch proberen je kop niet te laten hangen... als je zielig doet heb ik het idee dat je niet zo snel een vriendin krijgt

Probeer idd wat ontspanning te zoeken, probeer innerlijke rust te krijgen en jezelf te zijn... aan je foto's in het fotoboekje te zien is er kwa uiterlijk al niet veel te klagen (ben maar niet bang hoor, ik ben volkomen hetero )

Sterkte!

Liefs,
Ruud

Laatst gewijzigd op 19-05-2004 om 13:34.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2004, 16:26
Verwijderd
Citaat:
Ruudje schreef op 19-05-2004 @ 14:32 :
Ik zit in een soortgelijke situatie...
Alleen, ze hebben nog niks... dat meisje(was een goeie vriendin...) is zo verliefd op hem, ze ziet niks anders meer... maar verder doet ze niks, ze durft niet...
Mijn beste vriend(die ik inmiddels bijna 13 jaar ken) wil voor mij ook geen stappen ondernemen, voor mij... maar ik weet niet of het juist positief is of negatief... is het positief dat hij er niet achteraan gaat? of is het negatief dat hij niet gelijk zegt 'dat het niet gaat', maw: laat hij me nu toch zitten?
Ik heb hem gezegd, als hij een relatie met haar begint, is hij niet meer mijn beste vriend... dan heb ik nogal wat minder respect voor hem...
Ik snap ook niet waarom jij je vriend nog als beste vriend beschouwd... als hij je beste vriend is, doet hij zoiets niet
Het beste wat je kunt doen is denk ik toch proberen je kop niet te laten hangen... als je zielig doet heb ik het idee dat je niet zo snel een vriendin krijgt

Probeer idd wat ontspanning te zoeken, probeer innerlijke rust te krijgen en jezelf te zijn... aan je foto's in het fotoboekje te zien is er kwa uiterlijk al niet veel te klagen (ben maar niet bang hoor, ik ben volkomen hetero )

Sterkte!

Liefs,
Ruud
Het is voor mij niet helemaal duidelijk of die vriend wist dat jdiezrequejo dat meisje óók leuk vond. Je kan wel zeggen "ik snap niet je hem nog je beste vriend noemt" maar als die vriend er niks van wist kun je hem ook moeilijk iets kwalijk nemen.

De situatie op zich snap ik wel, en ik snap ook al wist die vriend er niks van dat je dan toch nog enigzins boos op die vriend bent, dat zou ik namelijk ook zijn.

Sterkte!
Met citaat reageren
Oud 19-05-2004, 16:28
Verwijderd
Citaat:
Ruudje schreef op 19-05-2004 @ 14:32 :
Ik snap ook niet waarom jij je vriend nog als beste vriend beschouwd... als hij je beste vriend is, doet hij zoiets niet
De "relatie" tussen ons is ook niet meer zoals vroeger. En ik kijk nu wel 3 keer eerder uit met hem.


Maar toch, ik kan ook wel de hele tijd op hem boos zijn maar daar schiet ikzelf niks mee op. Net zoals ik nu ben, ik shciet er niks mee op.

Ik moet gewoon mijn hersens eens goed doorspoelen ofzo
Met citaat reageren
Oud 19-05-2004, 18:44
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
jdiezrequejo schreef op 19-05-2004 @ 17:28 :
De "relatie" tussen ons is ook niet meer zoals vroeger. En ik kijk nu wel 3 keer eerder uit met hem.


Maar toch, ik kan ook wel de hele tijd op hem boos zijn maar daar schiet ikzelf niks mee op. Net zoals ik nu ben, ik shciet er niks mee op.

Ik moet gewoon mijn hersens eens goed doorspoelen ofzo
waarschijnlijk kan je vriend er ook maar weinig aan doen dat ie verliefd is geworden op haar?

Is dat typisch mannen gedrag om die persoon dan maar gelijk te moeten afstoten? Als iemand iets van jouw territorium afpakt, moet ie maar weg?
Wat is dat voor dominantie. Als het mij was overkomen, dan had ik het wel minder gevonden, maar om nou net als Ruudje te gaan zeggen; ik snap niet dat ie je vriend nog is, gaat mij een beetje te ver.
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 19-05-2004, 18:48
Kozak
Avatar van Kozak
Kozak is offline
Ik weet precies wat je bedoelt, het gaat aan je vreten. Vertel die gast gewoon wat je van hem vindt en dan moet hij ermaar naar zien te handelen.
__________________
Een goed lid verslapt niet.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2004, 19:05
Ruudje
Avatar van Ruudje
Ruudje is offline
Citaat:
Eend schreef op 19-05-2004 @ 19:44 :
maar om nou net als Ruudje te gaan zeggen; ik snap niet dat ie je vriend nog is, gaat mij een beetje te ver.
Je hebt het niet goed gelezen
Ik zei, 'Ik snap ook niet waarom jij je vriend nog als beste vriend beschouwd...'
Met citaat reageren
Oud 19-05-2004, 19:16
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Eend schreef op 19-05-2004 @ 12:17 :
Ik vind persoonlijk wanhopig zo'n triest woord. Dat is echt zo'n stoerdenerij term. zo van; Whahaha, jij bent wanhopig en ik neuk de hele wereld lekker plat!
Als ik iets haat...
Dat je een woord haat, dat is jouw probleem. Het woord is gewoon toepasselijk, klaar.

Heb je al eens tegen je vriend gezegd dat je een oogje op haar had voordat hij er iets mee kreeg? Nee? dat zou ik ook niet doen, maar sommigen schijnen het als tip te gebruiken ofzo...

Het is je instelling die je wanhopig maakt, en die verander je op zich ook niet zo snel, en dat is lastig. Maargoed, de enige 'tip' die ik heb is dat je maar door moet gaan met het leven dat je nu hebt en slechts de schrale troost hebben dat de kans erg groot is dat je iemand tegen komt die je echt leuk vindt (en dus niet iemand die je kiest, omdat die alleen voor jou kiest).

Aardig he, dat je het een moment het gevoel hebt dat je echt diep in de shit zit, en even later denken "wtf lul ik nou, gewoon ff normaal denken"....

Naja ik wou er nog iets aanvast plakken, maar ik heb geen zin meer, ik kan alleen uit wat persoonlijke ervaringen vertellen en wat ik van anderen heb gehoord. Zelf ben ik niet stereotype genoeg om een voorbeeld aan te nemen en herhalen wat anderen zeggen is ook niet alles.

Succes matey
Met citaat reageren
Oud 20-05-2004, 03:13
DiSiLLUSiON
Avatar van DiSiLLUSiON
DiSiLLUSiON is offline
Dude, ik herken je situatie.

Ten eerste: Jij vraagt je af hoe je van die 'hebberigheid' af kunt komen. Ookal is het eerste stuk van mijn post gericht op het krijgen van 'de ideale vriendin', het is integraal in het van je 'hebberigheid' af kunnen komen. Immers, wanneer er genoeg keus is om je liefde aan te besteden hoeft het allemaal ook niet meer zo.

Okay.

Je zit barstensvol liefde, en je wilt het aan iemand kwijt kunnen. Wat niet kan. Liefde veranderd in een soort van milde haat, immers, haat betekent 'ik hou van jou, waarom hou je niet van mij?'. Of in dit geval: 'ik hou naar anderen, waarom houden anderen niet naar mij', als je snapt wat ik bedoel.

De key ligt 'em in je eigen waarnemingskader.

Je hebt misschien gevoelens van verraad? Dat je beste vriend met 'r vandoor ging. En dat zij er met jouw beste vriend vandoor ging, want het geldt van beide kanten. Dat zal ik even opnieuw formuleren: Je hebt gevoelens van haat, hoe mild ze dan ook geworden kunnen zijn. Het is logisch, pas wanneer je totaal niks meer geeft om beide personen en het je niet uitmaakt omdat het totaal geen invloed meer heeft op je leven zal je er geen haat meer jegens hebben. Dus dat is goed, betekent tenminste dat je nog een voelend mens bent.

Je hebt misschien gevoelens van verdriet? Dat je zoveel liefde in je hebt, maar niemand om erin te laten baden? Dat je zelf soms ook liefde nodig hebt, maar niemand die het je kan geven? Dat er een stuk mist uit je leven misschien wat je toch nodig hebt? Dat is goed. Betekent dat je weet wat je wilt, zodat je er ook voor zou kunnen gaan.

Nu de volgende stap, hoe ga je daarmee om? En hoe kun je daar het beste mee omgaan? Nou, zal ik eens heel eerlijk zijn? Niet. Ga er niet mee om. Ik bedoel niet: vlucht er voor weg, nee, ik bedoel: zorg ervoor dat het niet meer relevant is in jouw waarnemingskader. Bekijk alles eens, hoe egoistisch het ook klinkt (maar dat is het niet), vanuit jouw perspectief. Die meid rent er vandoor met die vriend van je? Ban ze uit je leven. Je hebt niks aan ze, en voor elke vriend/vriendin die je kwijt bent krijg je er 2 terug. Je doet ze nog een dienst ook, omdat ze voortaan wel 2x zullen nadenken om zoiets bij iemand uit te halen. Oftewel: Zet standaarden op waar mensen aan moeten voldoen. Maak ze niet te hoog, jij bent immers ook niet perfect. Maar je mag wél van anderen eisen dat ze bepaalde dingen doen of laten die jij ook doet of laat of hebben die jij ook hebt. Het is immers jóu leven waar zij zich in mengen, en als iemand het daar niet mee eens is zijn er altijd 20 wachtenden achter diegene hoor. Hoe meer pluspunten jij hebt ontwikkeld, hoe meer je die mag eisen van anderen.

De stap daarna: Jouw overtuigingen. Ga eens kritisch bij jezelf na, waar ben jij overtuigd van? Dat je een meid kunt krijgen? Of dat je er juist geen kunt krijgen, iig niet een die bij je past of die te vertrouwen is en niet met je beste vriend ervandoor gaat? Ben je er van overtuigd dat je weer gekwetst zult worden? Of dat je iets beter niet verdient? Het kan van alles zijn, maar wat het ook is, zoek het op in jezelf en ga daar eens mee aan de slag. Als je echt zou willen zou je elke meid kunnen krijgen. Elke meid op deze planeet. Geldt voor mij ook, ik kan ook elke meid krijgen, geld eigenlijk voor iedereen. Zelfs iemand die opzich door niemand knap gevonden zou worden ziet er erg goed uit wanneer diegene 100% zeker van zichzelf is en zichzelf in hoge waardering houdt. Is wel moeilijk te vinden die combinatie though. Maar ok. Wat je fouten dan ook zijn, je kunt altijd meiden vinden die bij je passen en die lief zijn etcetc. Het kan gewoon, dat moet je jezelf even realiseren.

Dan nu het aller belangrijkste: Het tijdskader. Leef in het nu, niet in het verleden. Dingen die zijn gebeurd, bekommer je daar niet om. Dingen die zouden kunnen gebeuren, bekommer je daar niet om. Wanneer iemand iets flikt, kan diegene oprotten, zo kan je het beste denken imo. Heel simpel, het is jouw leven zoals ik al zei. En anderen mogen hetzelfde denken. Zo voorkom je dat je vriendschappen probeert te redden of relaties aan laat slepen die toch gedoemd zijn te mislukken, het voorkomt een hoop narigheid en irritatie en verdriet. Dus, leef alleen in het nu. Als je uit gaat, ga dan nu uit. Doe alsof je pas vanochtend spontaan ontstaan bent, en niet zeker bent dat er een morgen is. Dat betekent niet, als je normaal niet zou sletten, dat je opeens moet gaan sletten zonder te kijken naar de consequenties ofzo. Het betekent wel: Alles wat er gebeurt is maakt niet uit. Je hebt het gehad, je zult het niet weer tegenkomen. Doordat er dingen gebeurd zijn zul je ook denken van shit straks gebeurt er weer zoiets. Dat is ook helemaal niet relevant, de toekomst is niet zeker. Dus benader iemand zonder verwachtingen, alsof je nog nooit iets ervaren hebt maar wel barstendsvol kennis zit. Kijk naar de stock market: "Resultaten uit het verleden geven geen garanties voor de toekomst".

Wat ook belangrijk is: Lay back. Enjoy your life, ontdoe je van zoveel mogelijk stress. En denk overal bij: Nou en. Blijkt iemand niet te zijn zoals je dacht? Nou en, hup, ban die persoon uit je leven en sta klaar voor de volgende. Blijkt iets niet te gaan zoals je dacht? Hup, gooi t weg en pak iets nieuws aan, het zal elke keer toch beter gaan dan de vorige keer. Het maakt allemaal niks uit want uiteindelijk zal het toch goed komen. Als je zo denkt, is het al een hele stap vooruit, want zolang je een situatie benaderd zonder je zorgen te maken over dingen gaat het allemaal veel vloeiender, instinctiever en sucessvoller. Dit is ook erg belangrijk in het van die 'hebberigheid' afkomen. Immers, jij wil graag je liefde uiten. Is normaal hoor, daar ben je een mens voor. Kijk eens naar mensen die niet zo 'hebberig' zijn. Kijk eens goed. Dat heb je goed gezien, ze zijn het wel. Ze uiten hun liefde aan hun huisdieren, of hebben gewoon een vriendje of vriendinnetje of wat dan ook. Iedereen is zo 'hebberig'. Da's normaal. Maar in plaats van dat jij met de wereld meedraait, zou je het moeten bekijken alsof de wereld om jóu heen draait. Klinkt egoistisch, maar heeft uiteindelijk het beoogde effect. Immers, Jij wil iemand om je liefde aan te tonen? Dan zorg je dat die er is. Jij wilt dat er niemand is? Dan zorg je daar ook voor. Het is jouw leven, en voor jezelf ben jij het middenpunt van het universum.

Hulpmiddel: Visualisatie. Niet perse nodig, maar wil nog wel eens helpen als je overtuigingen ofzo weg wilt halen. Heb je het idee dat je geen leuke vriendin kan krijgen? Ga dan regelmatig (niet geforceerd, gewoon wanneer je zin hebt, bijv savonds voor je gaat slapen ofzo) even ergens zitten of in bed liggen. Zorg dat het een ontspannende sfeer is voor jou, of je nou van absolute stilte houdt of een muziekje er bij of wat dan ook dat maakt niet echt uit, zolang het maar ontspannend is. En visualiseer in je hoofd dan dat je al een vriendin hebt. Niet dat je die krijgt, maar dat je die HEBT. Ze is zwaar knap, mooi, lief, trouw, eerlijk, spontaan etcetcetc. Ga in je hoofd leuke dingen met 'r doen, heb een potje sex met 'r, noem maar op. Doe dat regelmatig (hoe vaak jij het wilt, maar dus NIET geforceerd!), en je zal erin geloven dat het ook zo hoort te zijn. Waardoor je automatisch (en dit is bewezen, maar nooit verklaard) dingen tegenkomen waardoor het ook werkelijkheid word. Je zal bijv dan opeens meiden tegenkomen die werkelijk perféct voor je zijn.

Dus, maak je niet zo'n zorgen. Ga niet op je luie ass zitten want je moet er wel moeite voor doen. Maar ga er dus niet op uit van ik wil een vriendin. Ga erop uit van ik KRIJG een vriendin. Een perfecte. Dan zal het geheid lukken.

Veel success man.
__________________
Alles heeft bewustzijn. Behalve wanneer je het eruit schopt...
Met citaat reageren
Oud 20-05-2004, 09:33
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
Ruudje schreef op 19-05-2004 @ 20:05 :
Je hebt het niet goed gelezen
Ik zei, 'Ik snap ook niet waarom jij je vriend nog als beste vriend beschouwd...'
Maar waarom magtie dan die vriend niet meer als beste vriend beschouwen? Omdat beste vrienden zoiets niet doen? Ook een beste vriend heeft emoties, hoe jammer het ook is. Het had net zo goed een andere gast kunnen zijn die er met t meisje vandoor had kunnen gaan.

Dus alsnog vind ik het een beetje dominant gedrag
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 20-05-2004, 09:37
Ruudje
Avatar van Ruudje
Ruudje is offline
Citaat:
Eend schreef op 20-05-2004 @ 10:33 :
Maar waarom magtie dan die vriend niet meer als beste vriend beschouwen? Omdat beste vrienden zoiets niet doen? Ook een beste vriend heeft emoties, hoe jammer het ook is. Het had net zo goed een andere gast kunnen zijn die er met t meisje vandoor had kunnen gaan.

Dus alsnog vind ik het een beetje dominant gedrag
Dat mag je best vinden... lees DiSiLLUSiON's post maar eens
Met citaat reageren
Oud 20-05-2004, 09:58
Zut Alors!
Avatar van Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Nou ontstaat er dus weer een hele discussie over of zo'n vriend nou wel je beste vriend mag blijven? Een beste vriend is en blijft nog steeds gewoon een vriend. Zoals DiSiLLUSiON zegt moet je gewoon kijken wat voor jou het beste is in jou omgeving, en moet je dus ook gewoon afstand doen van je vriend, want dat is beter. Het feit dat het niet aan die vriend ligt heeft er niks mee te maken, het gaat om je eigen gemoedsrust.

@ DiSiLLUSiON: HELEMAAL mee eens! Ik volg die punten ongeveer ook en het werkt voor mij. Ik heb dan wel geen vriendin op het moment, maar ik ben wel gelukkig en heb er lang niet zoveel behoefte meer naar als 'vroeger'...
__________________
Recht voor je raapje!
Met citaat reageren
Oud 20-05-2004, 13:47
Verwijderd
DiSiLLUSiON er bedankt voor jou post!
Ik zal er aan moeten werken. Zal de tips van jou volgen. En ik krijg een vriendin
Met citaat reageren
Oud 20-05-2004, 15:03
DiSiLLUSiON
Avatar van DiSiLLUSiON
DiSiLLUSiON is offline
That's the spirit. Veel plezier met die meid die je krijgt alvast
__________________
Alles heeft bewustzijn. Behalve wanneer je het eruit schopt...
Met citaat reageren
Oud 20-05-2004, 15:26
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Ik heb die hele post van Disillusion niet gelezen, dus misschien lul ik nu wel dubbel (zag er overigens wel goed uit, mijn complimenten ), zorg er wel voor dat wanneer je denkt dat iemand 'de ware' voor je is, dat het ook echt zo is. Dat je dus neit per ongeluk toegeeft aan het "EEN VRIENDIN krijgen" in plaats van "DIE SPECIFIEKE PERSOON DIE IK LEUK VIND krijgen". als je snapt wat ik bedoel. Succes
Met citaat reageren
Oud 20-05-2004, 20:40
Verwijderd
Citaat:
Fade of Light schreef op 20-05-2004 @ 16:26 :
Ik heb die hele post van Disillusion niet gelezen, dus misschien lul ik nu wel dubbel (zag er overigens wel goed uit, mijn complimenten ), zorg er wel voor dat wanneer je denkt dat iemand 'de ware' voor je is, dat het ook echt zo is. Dat je dus neit per ongeluk toegeeft aan het "EEN VRIENDIN krijgen" in plaats van "DIE SPECIFIEKE PERSOON DIE IK LEUK VIND krijgen". als je snapt wat ik bedoel. Succes
Ik snap wat je bedoel. En nee ik ga daar niet aan toegeven Ik kan dat zelf ook niet eens, doen alsof ik van iemand zou houden die is niet helemaal zo leuk vind.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2004, 21:34
Marilyn
Marilyn is offline
Wat kut dat je je zo voelt! Ik begrijp het heel goed. Iedereen heeft behoefte aan liefde en genegenheid, daar ben je echt niet de enige in. Je bent niet hopeloos en het is helemaal niet raar om af en toe wanhopig te zijn! Super rot dat je beste vriend nu met het meisje is waar je verliefd op bent, het lijkt me heel moeilijk om dat te accepteren. Maar eigenlijk heb je geen keus. Je vriend had rekening met jouw gevoelens voor haar kunnen houden, maar als hij erg verliefd op haar is en zij op hem begrijp ik ook waarom hij dat niet gedaan heeft. En als je gevoelens voor haar bovendien niet wederzijds zijn, waren jullie er beide weinig mee opgeschoten.

Je moet niet kijken naar anderen die wel eens een serieuze relatie hebben gehad, je bent echt nog jong en er zijn zoveel mensen die het nog nooit meegemaakt hebben! Maarja, dat neemt natuurlijk niet weg hoe je je voelt. Het helpt in ieder geval niet om te verdrinken in zelfmedelijden...In het wilde weg contact zoeken met meisjes ook niet. Concentreer je op dingen die je leuk vind om te doen (sport, uitgaan?), probeer te ontspannen, denk aan wat je allemaal wel hebt (vrienden!), ga eens ergens flink uit je dak (er is namelijk leven zonder vriendin) en wees lekker jezelf. En hou van jezelf (best moeilijk, ik weet het). Als je je goed voelt, als je lekker in vel zit en ontspannen bent, dan straal je dat echt uit! Andere mensen zullen dat dus zien, meisjes zullen JOU tegenkomen (dus niet denken: wanneer en hoe kom ik nou eens iemand tegen?). En waarschijnlijk, als je het helemaal niet verwacht (en er geen moment aan gedacht hebt), heb je opeens iemand!
__________________
Je spiegelbeeld? Ach - het is maar hoe je er tegenover staat...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-05-2004, 08:46
DvoorA
Avatar van DvoorA
DvoorA is offline
Als je zegt: ik wil zo graag een vriendin, iemand om van te houden, vraag jezelf dan even af of het je om het meisje gaat, haar persoonlijkheid, of gewoon om het feit dat je dan een vriendin hebt.

Je komt inderdaad wanhopig over. Geen meisje wil iets met een jongen die haar alleen maar wil "om een vriendin te hebben".

Je kunt van zoveel mensen houden, maar het vergt wel tijd. Het gaat echt niet zo van: ik kom een leuk meisje tegen, o, nu hou ik van haar!Take it easy, als je een leuk meisje tegenkomt, neem de tijd haar te leren kennen en als je haar helemaal kent, ga dan pas eens nadenken over een relatie.
__________________
There is nothing real outside our perception of reality, is there?
Met citaat reageren
Oud 21-05-2004, 20:14
DiSiLLUSiON
Avatar van DiSiLLUSiON
DiSiLLUSiON is offline
@DNMB: Uiteindelijk gaat het altijd om 'ik wil van iemand kunnen houden'. Dat is de basis van élke relatie, samen met 'ik wil dat iemand van mij houd'. Natuurlijk is de chemistry belangrijk, dat je bij elkaar past, op elkaar valt en noem maar op. Maar bij een serieuze relatie ga je toch kijken van zouden wij lang bij elkaar kunnen zijn. En als je dan kijkt van waarom wil ik dat, komt het altijd neer op dat je iemand wilt om van te houden, en wilt dat ook van jou doet. Dat is niet egoistisch, minstens eerlijk, tegenover de ander maar vooral tegenover jezelf. Je je eigen behoeftes ontkennen creeert problemen.
__________________
Alles heeft bewustzijn. Behalve wanneer je het eruit schopt...

Laatst gewijzigd op 21-05-2004 om 20:18.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 19:35
Vrouw1986
Avatar van Vrouw1986
Vrouw1986 is offline
Zoek een sport, een leuke hobby, of iets anders waar je ook voldoening, liefde, aandacht en noem maar op kunt geven/nemen en ontvangen. Vestig je aandacht op de leuke dingen.

Een vraag aan jou: heb je een leuke baan/school??

Je vergeet/verwerkt problemen misschien sneller als je een meisje hebt, waar je je volledig op kunt storten.
Maar geloof mij, iemand anders kan jou niet gelukkig maken!
Jij bent de enige die hiervoor kan zorgen!

Onzekerheid speelt ook een rol voor mijn gevoel, je denkt namelijk dat je niet gelukkig bent, als er niemand is die een arm om je heen slaat.
Maar dat gevoel heb je helemaal zelf in de hand.
Je verhaal komt bij mij over, alsof je een leeg gevoel hebt van binnen. En dat lege gevoel moet weg, maar daarvoor zal je toch echt eerst zelf moeten gaan onderzoeken hoe dat gaat lukken.
Probeer bijvoorbeeld een helder inzicht te krijgen, van je probleem.

Het is niet goed om te denken, dat je alleen pas weer gelukkig bent, als je een vriendin hebt. Je bent toch niet afhankelijk?
Je bent een intelligente, zelfstandige, eerlijke jongen!!

Word optimistisch, en bedenk dat je het eigenlijk best getroffen hebt met je leven, en dat je dus heus wel blij mag zijn!!
Kijk eens naar het lekkere weer, en geniet van het "uitzicht" op de mooie meiden bijvoorbeeld, bekijk het van de mooie kant.

Ik krijg ook een beetje het idee dat je je gevoelens niet goed kunt omschrijven, wat en hoe je het eigenlijk mentaal ervaart.
Je zit denk ik een beetje met jezelf in de knoop.

Hoogst waarschijnlijk heeft het niet eens veel met je ex te maken.
Maar meer met jezelf, jij bent namelijk niet gelukkig!
Misschien kun je met "iemand" gaan praten over je probleem/en.
Ook kun je (vanuit eigen ervaringen) elke dag bijvoorbeeld een half uurtje, gaan skaten, fietsen, of minidisc luisteren met bijvoorbeeld emotionele nummers, zodat je het weer een beetje met jezelf kunt vinden. En alles op een rijtje kunt zetten.

Je kan best wel een beetje medelijden hebben met jezelf. Maar overdrijf het niet (dit is géén verwijt) maak jezelf sterk, en zet door. Ik vind/vond reizen altijd ook altijd erg bezinkend werken.
Of ga op zoek naar jezelf. Dus: inzicht kweken.
Probeer moreel, de veerkracht weer te vinden.
Ik hoor het graag als het beter met je gaat.

Zie ook mijn topic:
http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=855372

Misschien kan je je hierin een beetje vinden.

Laatst gewijzigd op 31-05-2004 om 20:17.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Hoe moet ik met haar praten?
Dr. TJ
7 06-05-2013 20:10
Psychologie Het-Grote-Lucht-Je-Hart-Topic #66
rare kwast
492 21-08-2006 15:48
Verhalen & Gedichten Aanvaardt uw lot, gij zondaar II
Reem
19 27-01-2005 09:36
Verhalen & Gedichten Verhalenwedstrijd: Mijn muze
Verwijderd
0 14-11-2004 17:03
Liefde & Relatie Levenslang vrijgezel?
Mark Almighty
278 13-03-2004 09:10
Drugs & Alcohol jointz
QueenOfSpades
5 12-09-2003 18:20


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:44.