Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-05-2007, 22:28
cagie
Avatar van cagie
cagie is offline
Mijn konijntje mag altijd los door mijn kamer lopen als ik zelf thuis ben. Tot nu toe sprong hij netjes zijn hok in als hij zijn behoeftes moest doen. Een enkele keer vond ik een keutel op de vloer. De afgelopen paar dagen heeft hij ontdekt dat hij op de bank kan springen. Op zich geen probleem maar helaas gebruikt hij de bank nu als toilet. De bank ligt na een paar uur onder de keutels en vaak zijn er ook pisvlekken te vinden. Dit vind ik best wel vervelend.

Heeft iemand een idee/ tips hoe ik mijn konijn dit kan afleren en weer zo ver krijg dat hij zijn behoeftes in het hok doet?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-05-2007, 09:42
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Sommige konijnen kunnen heel eigenwijs zijn, dus moeilijk...

Kun je het aan hem zien als ie bijvoorbeeld gaat plassen? (ik wel bij mijn cavia's namelijk) Misschien kun je hem dan terug in zijn hok zetten, zodat je laat zien dat hij daar moet plassen. Of gewoon helemaal niet meer op de bank laten...
Met citaat reageren
Oud 06-05-2007, 10:03
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Is het een rammetje? Dan is hij waarschijnlijk zijn territorium aan het afbakenen. Castreren is dan een optie.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2007, 15:13
cagie
Avatar van cagie
cagie is offline
Castreren is voorlopig geen optie omdat hij daar nu nog te jong voor is maar wel iets wat ik wil gaan doen als hij oud genoeg...
Met citaat reageren
Oud 12-05-2007, 15:58
REIE
Avatar van REIE
REIE is offline
Mijn konijn heb ik redelijk zindelijk kunnen krijgen. Zorg dat je konijn een bak of een oude krant op een vaste plek in de kamer heeft om zijn behoefte op de doen. Leg er wat keutels op en zet je konijn op deze plek als hij aanstalten maakt zijn behoefte te doen. Gauw zal je konijn deze plek herkennnen als de plek waar hij zijn behoefte kan doen. Deze manier heeft goed geholpen voor mijn konijn.
__________________
Nu zal ik doden u beide, Elegast u ende uw paard. Ten zi dat gi ter vaart, Nederbeet optie moude: Zo mag uw ors t lijf behouden.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2007, 15:03
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Bij ons zijn allebei de konijnen zindelijk geworden door alle plas en keutels in hun "wc" te leggen. Na een tijdje gingen ze er automatisch zelf op. Het is wel belangrijk dat ze er bij kunnen (dus dat je bijv niet het hok dichtdoet met wc erin als ze los lopen, want dan leren ze het ook zo weer af. (tja, wat kunnen ze anders he? )
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 25-05-2007, 07:48
bosaap
bosaap is offline
Afknopen is het motto!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Flora & Fauna Konijn plast op verkeerde plek
Martiño
8 29-11-2009 12:02
Flora & Fauna dwergkonijn of cavia!
handschoen
10 29-10-2006 10:37
Flora & Fauna Twee konijnen gekocht
Cryptic Winterstorm
26 10-04-2006 21:20
Flora & Fauna Dement konijn?
Femic
16 21-04-2005 22:23
Lifestyle Huisje boompje beestje, beestje boompje huis.
Verwijderd
82 03-06-2004 22:19
Flora & Fauna Konijn zindelijk?
Black Bird
7 11-02-2003 07:41


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:32.