Oud 15-06-2007, 18:43
Blaf
Avatar van Blaf
Blaf is offline
hallo ik heb een flatcoat kruising herder en ik heb er verder geen problemen mee (behalve dat hij altijd ruzie heeft met katten) maar die van ons eet gras en niet zo klein beetje, wanneer die de kans krijgt wil die gras eten of hij knabbelt er gewoon op alsof hij het lekker vind.

nou vroeg ik me af

1 - is het schadelijk voor de hond?
2 - zo ja hoe leer je hem dat het beste af?

mvg
__________________
All Hail to the Ale!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-06-2007, 20:21
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Mijn hond doet dat ook, ook als hij niet misselijk is oid. Het kan geen kwaad, behalve dat het onverteerd in zijn poep komt en dat er soms niet helemaal uitkomt, dat is vies.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2007, 20:33
Blaf
Avatar van Blaf
Blaf is offline
nee dat komt er niet hij poept gewoon normaal
ow en nu ik toch aan het vragen ben hoe kan ik mijn hond afleren katten achterna te zitten?
__________________
All Hail to the Ale!
Met citaat reageren
Oud 17-06-2007, 08:16
Verwijderd
Gras eten kan geen kwaad. Normaal is het om op te kunnen geven maar hij zal het wel lekker vinden, lekker laten gaan.

En wat nou 'kun je dit dat zus zo afleren'. Je kunt alles afleren, het is namelijk de bedoeling dat je het beestje opvoedt en gezien je het zo expliciet vraagt ben je daar duidelijk totaal niet mee bezig. Shame.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2007, 11:09
Blaf
Avatar van Blaf
Blaf is offline
Citaat:
Sovreze schreef op 17-06-2007 @ 09:16 :
Gras eten kan geen kwaad. Normaal is het om op te kunnen geven maar hij zal het wel lekker vinden, lekker laten gaan.

En wat nou 'kun je dit dat zus zo afleren'. Je kunt alles afleren, het is namelijk de bedoeling dat je het beestje opvoedt en gezien je het zo expliciet vraagt ben je daar duidelijk totaal niet mee bezig. Shame.

ik heb mijn hond volgens mij wel redelijk opgevoed hoor het is begonnen toen ik hem aan de lijn had en hij onder een bosje een kat zag die ik niet kon zien dus hij ging naar die kat toe die kat die begint hem te krabben en te bijten ik trek hem natuurlijk weg en sindsdien heeft hij daar een obsessie mee. voor de rest luistert die heel goed btw
__________________
All Hail to the Ale!
Met citaat reageren
Oud 18-06-2007, 12:39
Little Sister
Avatar van Little Sister
Little Sister is offline
Mijn hond, curly coated retriever, doet het ook. Vooral in de lente omdat de puntjes van vers grags nogal zoet zijn geloof ik. Het schijnt echt iets te zijn dat bij retrievers hoort en je kan proberen het een beetje af te leren, lukt aardig.

Oja, het kan ook een teken van buikpijn zijn, maar als je hond het al lang doet dan zal dat wel niet.
__________________
Your only friends are make believe
Met citaat reageren
Oud 18-06-2007, 14:19
Blaf
Avatar van Blaf
Blaf is offline
mijne is een flatcoat retriever dus ja als het verder niet schadelijk is laat ik het gewoon zo
__________________
All Hail to the Ale!
Met citaat reageren
Oud 18-06-2007, 15:23
Verwijderd
Mijn hond, Border Terrier, doet dat ook. Ze eet ook stokjes en appel, kiwi en druiven dus het zal allemaal wel meevallen.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2007, 17:57
fractal-illusio
fractal-illusio is offline
Het gras is zeker nu gewoon erg lekker, lekker vers, nieuw, jong gras....mmmmmmmmm


en wat de katten betreft....
Mijn hond flipt ook naar katten buiten en dat heb ik er ook nooit uitgekregen, maar ik heb hem wel zo opgevoed dat op het moment dat ik zijn naam roep hij stopt en naar mij komt en dus ook aandacht voor mij heeft in plaats van voor iets anders.

Tegenwoordig rent hij nog geen meter achter een kat aan en bevriest op het moment dat ik hem roep. Voor mij goed genoeg

Die aandacht kan je op allerlei manieren proberen te krijgen. Koekjes, knuffels, streng, vrolijk, dat is meestal een beetje uitzoeken wat het beste werkt. Maar gezien het ras dat je hebt, denk ik niet dat het zo moeilijk zal zijn het gedrag in goede banen te leiden

Succes
Met citaat reageren
Oud 22-06-2007, 01:50
Verwijderd
Citaat:
Bloem schreef op 15-06-2007 @ 21:21 :
Mijn hond doet dat ook, ook als hij niet misselijk is oid. Het kan geen kwaad, behalve dat het onverteerd in zijn poep komt en dat er soms niet helemaal uitkomt, dat is vies.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2007, 15:34
Blaf
Avatar van Blaf
Blaf is offline


Bedankt voor het advies iedereen
__________________
All Hail to the Ale!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Evolutie, feit of fictie?
Willem1000
207 04-01-2012 21:17
Psychologie Het Grote Lucht-Je-Hart-Topic #120
Verwijderd
492 08-02-2008 17:14
Verhalen & Gedichten [Vervolg]Achter de gele deur #2
Eend
166 20-06-2006 20:32
Verhalen & Gedichten Mijn bestemming?
*Jan_QLJ*
2 06-12-2005 15:34
Verhalen & Gedichten Spijt, een nieuw begin.
Ingetjuhh
13 16-07-2004 16:23
Verhalen & Gedichten Memoires van een veeteler
Raffie
4 07-06-2004 21:18


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:01.