Oud 10-06-2007, 13:50
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Ik ga eens testen of de clicker voor mijn honden werkt. Ik lees er veel positieve verhalen over en ik ben nu dus overtuigd

Nu vraag ik me af of er hier meer mensen zitten die met de clicker trainen, en wat hun ervaring ermee is. Het schijnt dat honden echt álles willen doen voor zo'n stomme click, liever nog dan voor een beloning met je stem. Als dat echt zo is dan wordt die clicker mijn kameraad voor het leven!
Morgen een clicker + boekje kopen, en meteen maar aan de gang
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-06-2007, 21:54
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Geen persoonlijke ervaring, alleen maar dingen over gehoord maar die waren wel positief. Ik ben benieuwd hoe het werkt
Met citaat reageren
Oud 10-06-2007, 22:16
fractal-illusio
fractal-illusio is offline
Citaat:
AlopiA schreef op 10-06-2007 @ 13:50 :

Morgen een clicker + boekje kopen, en meteen maar aan de gang
Tip: koop ook een zak met van die kleine trainigskoekjes

In het begin combineer je een click van de clicker met een koekje en dat bouw je later weer af.

Jij wilt dat je hond leert zitten.
Hond gaat uit zichzelf een keer zitten, jij clickt precies op dat moment en geeft een koekje. Hond weet dus dat als hij op z'n kont gaat zitten hij een click krijgt en een click betekent lekkers.

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik denk wel dat het voor een deel van de honden een hele fijne trainigsmethode is.

Succes ermee en ik ben benieuwd naar je vorderingen
Met citaat reageren
Oud 11-06-2007, 21:55
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Ik ben nu bezig met paard + clicker en dat gaat fantastisch
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 12-06-2007, 18:48
Verwijderd
Wordt het niet enorm lastig als je die clicker een keer kwijt bent?
Met citaat reageren
Oud 13-06-2007, 13:45
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Nee, want de clicker is niet het commando maar de beloning. Heb je even geen clicker dan volstaat wat lekkers of een uitbundige beloning ook.
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 29-06-2007, 16:46
I lIkE.........
I lIkE......... is offline
de clicker is echt suuuuuuuper, heb ik mijn hond alles mee geleerd
duzzz succes verzekerd
Met citaat reageren
Oud 29-06-2007, 16:58
fractal-illusio
fractal-illusio is offline
Citaat:
I lIkE......... schreef op 29-06-2007 @ 16:46 :
duzzz succes verzekerd
Niet iedere hond is hetzelfde
Met citaat reageren
Oud 02-07-2007, 23:00
Monica_90
Monica_90 is offline
maar hoe vreemd het ook klinkt.. bijna bij elke hond werkt het..

ik werk er zelf ook mee..
en het werkt super.. duurt wel iets langer dan normale trianing.. maar tis goede denk training voor de hond
Met citaat reageren
Oud 09-07-2007, 14:57
Dr. Korsakov
Avatar van Dr. Korsakov
Dr. Korsakov is offline
Ik train mijn papegaai ook met de clicker. Hij is er gek op. Als je m kwijt bent werkt bij Titi een bic-balpen ook, maar ja, Titi is meestal binnen.
__________________
"Give her a banana. Monkey see, monkey barf." - Gregory House
Met citaat reageren
Oud 09-07-2007, 20:13
wizkid
Avatar van wizkid
wizkid is offline
Ja klikker kan heel goed werken, als je alleen bezig bent. Als je met een cursus mee doet dan wordt de hond helemaal gek van de duizenden klikjes om zich heen.
Nee ik geef de voorkeur eraan om met de stem te werken. Dus heel rustig de hond iets leren en zodra hij iets goed doet heel enthousiast goedzoooo oid roepen en de hond meteen belonen. Als hij het fout doet, niets zeggen, gewoon zo lang door gaan totdat hij het wel goed doet.
Het is niet veel anders hoor, maar je leert de hond naar jouw stem te luisteren en niet naar een klikje plus ik doe er nog gebaren bij, dus als je een keer niks zou kunnen zeggen kan je hem met het juiste gebaar bijvoorbeeld al laten zitten.
__________________
The world is a dangerous place, not because of those who do evil, but because of those who look on and do nothing. - Albert Einstein
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:19.