Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-08-2007, 14:14
fromBALKAN :D
Hoi allemaal ik had een probleem.

Gisteren kocht m'n vader een enorme bos rozen voor m'n moeder, en ze waren al een beetje aan het bloeien.
Maar vandaag zien ze er opeens zo futloos en hangend uit
Bij sommige rozen vallen er zelfs stukken bladeren uit ofzo

We hebben ze gisteren gewoon in een enorme vaas met water gezet, en dat is het.
Hartstikke jammer omdat het 25 rozen waren, dus niet zo weinig.

Weet iemand waar dit aan kan liggen, dat die rozen gewoon snel futloos en suf worden?

Hartelijk dank alvast
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-08-2007, 14:19
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Ik hoor wel eens dat ze rozen soms invriezen. Als ze dat doen zien de rozen er in de winkel mooi uit, maar zijn zo weer lelijk.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 09-08-2007, 14:28
Verwijderd
Slechte kwaliteit rozen, lage kamertemperatuur (groot verschil)? Heb je ze schuin afgesneden, was het water wel lauw ipv koud, heb je er meststoffen bij gekregen?


Waarschijnlijk gewoon slechte kwaliteit maar die andere dingen hebben ook flink wat invloed.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2007, 14:30
Verwijderd
Kan ook aan de omgeving liggen...op mijn werk zijn rozen ook heel snel 'zielig' (door de warmte/tocht/...).

Soms helpt zo'n zakje plantenvoeding wel iets.

Slechte kwaliteit kan ook (wat niet altijd direct te zien is en waar de prijs ook niet naar hoeft te zijn) of idd iets als ingevroren zijn ofzo.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2007, 14:38
fromBALKAN :D
Kan het ook liggen omdat ze niet in het licht stonden?
Slechte kwaliteit kan ook ja (oplichters ).
En waar zou ik die plantenvoeding kopen, gewoon bij de bloemist of................
Met citaat reageren
Oud 09-08-2007, 15:11
Verwijderd
Bloemen hebben licht nodig, ja.

Plantenvoeding kun je idd bij de bloemist kopen, vaak krijg je ook wel een zakje als je een bos bloemen koopt.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2007, 09:45
aapje
Avatar van aapje
aapje is offline
Als je ze niet heel goed schuin afsnijdt heb je dat heel snel met rozen. Als het goed is doet de bloemist er een zakje crysal bij, op de achterkant van het zakje staat of je het in een halve of een heel liter water op moet lossen. Het is heel belangrijk dat je het echt goed doseert, anders verliest het spul zn werking.
Verder is het belangrijk dat ze wel licht staan, maar niet in de volle zon.
Gebruik een vaas die schoongemaakt is met bleekmiddel zodat er geen bacterieen meer in zitten. En zet je bloemen nooit in de buurt bij fruit.
Als je de bloemen bij een fleuropbloemist gekocht hebt, krijg je 5 dagen vaasgarantie. Dan moet je even met de bloemen terug gaan en dan krijg je ze misschien wel vergoed al weet ik dat niet zeker omdat je ze niet schuin afgesneden hebt, maar je kan het proberen.
__________________
Sun is shining on my head, but it's a rainy day
Met citaat reageren
Oud 10-08-2007, 10:08
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Citaat:
aapje schreef op 10-08-2007 @ 10:45 :
Als je ze niet heel goed schuin afsnijdt heb je dat heel snel met rozen. Als het goed is doet de bloemist er een zakje crysal bij, op de achterkant van het zakje staat of je het in een halve of een heel liter water op moet lossen. Het is heel belangrijk dat je het echt goed doseert, anders verliest het spul zn werking.
Verder is het belangrijk dat ze wel licht staan, maar niet in de volle zon.
Gebruik een vaas die schoongemaakt is met bleekmiddel zodat er geen bacterieen meer in zitten. En zet je bloemen nooit in de buurt bij fruit.
Als je de bloemen bij een fleuropbloemist gekocht hebt, krijg je 5 dagen vaasgarantie. Dan moet je even met de bloemen terug gaan en dan krijg je ze misschien wel vergoed al weet ik dat niet zeker omdat je ze niet schuin afgesneden hebt, maar je kan het proberen.
Op tv zag ik een tijdje geleden iemand die het 'schuin afsnijden' onzin vond, omdat je zo een veel grotere 'wond' maakt. Ik vind het dus maar discutabel. Ik ben nooit zo van het schuin afsnijden en bloemen doen het bij mij altijd erg lang.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 10-08-2007, 10:28
aapje
Avatar van aapje
aapje is offline
Citaat:
ekki schreef op 10-08-2007 @ 11:08 :
Op tv zag ik een tijdje geleden iemand die het 'schuin afsnijden' onzin vond, omdat je zo een veel grotere 'wond' maakt. Ik vind het dus maar discutabel. Ik ben nooit zo van het schuin afsnijden en bloemen doen het bij mij altijd erg lang.
Ik ben zelf bloemiste en wij raden het altijd aan. Juist die grote wond is zo belangrijk omdat ze dan juist goed veel water op kunnen nemen. En dat ze het bij jouw dan altijd toch doen ondanks het niet afsnijden is een questie van goede omstandigheden en geluk denk ik.
__________________
Sun is shining on my head, but it's a rainy day
Met citaat reageren
Oud 13-08-2007, 05:43
Verwijderd
Citaat:
aapje schreef op 10-08-2007 @ 11:28 :
Ik ben zelf bloemiste en wij raden het altijd aan. Juist die grote wond is zo belangrijk omdat ze dan juist goed veel water op kunnen nemen. En dat ze het bij jouw dan altijd toch doen ondanks het niet afsnijden is een questie van goede omstandigheden en geluk denk ik.
Idd. Door die grotere wond is het oppervlak wat water op kan nemen juist groter.
En rozen verwelken altijd erg snel door verstopte vaatbundels. Hierdoor moet je dus ook een stukje afsnijden en als je geen chrysal hebt kan je ook een paar druppeltjes chloor in het water doen om bacteriegroei tegen te gaan.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Saainiverisity College #1645
Martiño
500 18-04-2012 16:12


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:15.