Oud 18-07-2007, 13:54
Henkje
Avatar van Henkje
Henkje is offline
Hallo,

ik heb de laatste tijd erg veel last van fruitvliegen. Ze zitten overal, zelf in de lege bierflesjes en ik word er helemaal gek van.
Ik maak elke dag de vuilniszak leeg (daar vliegen ze ook uit) en spoel sowieso alle glazen om als ik vruchtendrank heb gebruikt.

Maar ze blijven hier en ze lijken zich te vermenigvuldigen..
Heeft iemand een idee hoe ik ze kan verjagen?
__________________
lava lacht niet lul
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-07-2007, 14:04
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Insectenspray kopen denk ik dan maar. Vorige zomer hadden wij last van vliegen, met insectenspray was het zo over
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Oud 18-07-2007, 14:12
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Zodra die beesten eitjes leggen komen die uit... Je moet echt alles meteen weggooien, zodat ze geen mogelijkheid krijgen om zich voort te planten. Bij ons is er al een heel verschil nu we de prullenbak 1-2x daags legen en de afwas elke dag doen.

Ligt er niet toevallig ergens een stukje voedsel achter een kast ofzo? Bij mij lag er 1 cm appel naast de prullenbak en daar zaten er een heleboel op.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2007, 14:18
Henkje
Avatar van Henkje
Henkje is offline
Hm, ik ga eens even overal achter checken.
Nu ze zelfs bier drinken, vind ik ze echt irri
__________________
lava lacht niet lul
Met citaat reageren
Oud 18-07-2007, 14:20
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Ben benieuwd Bierkratjes moet je buiten zetten trouwens, dat helpt ook wel.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2007, 10:24
Verwijderd
Bij ons hebben we vooral last van babyvliegen, de hele straat, we hebben geen idee waar ze vandaan komen. Je maakt er vandaag een miljoen dood, morgen zijn er twee miljoen . Sommige bomen trekken vliegen aan heb ik gemerkt.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2007, 18:59
Verwijderd
Ik weet niet of je planten hebt, maar ik heb wel eens gelezen dat ze daar ook in gaan zitten. En dat het dan helpt om lucifers met de kop naar beneden in de aarde te zetten.
Bij mij werden het er toen wel minder, maar ik weet niet hoe schadelijk het is voor je plant....
Met citaat reageren
Oud 21-07-2007, 03:51
George
Avatar van George
George is offline
Citaat:
*dreamallica* schreef op 18-07-2007 @ 15:18 :
Hm, ik ga eens even overal achter checken.
Nu ze zelfs bier drinken, vind ik ze echt irri
Ze drinken júist bier, daar zijn ze gek op! Idd lege kratjes buiten zetten, scheelt al enorm. Insectenspray werkt schijnbaar het beste, maar aangezien ik daar geen geld voor had heb ik gewoon wat overrijp fruit in een vuilniszak gegooid, waar ze dan na een uurtje allemaal in zaten, om er vervolgens met de stofzuiger zwaaiend boven te gaan staan. Werkte ook prima. En dan daarna alles goed schoonmaken en rottend spul weggooien idd. Je moet die beesten trouwens niet doodmeppen, dan vreten de anderen de dooien op en krijgen ze alleen maar meer energie en blijkbaar voortplantingsdrang. ;(
__________________
I am Jack's wasted life.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2007, 13:21
wup
wup is offline
Ik heb er ineens ook last van. Toevallig sinds mijn huisgenoot haar ongelooflijk vieze keuken helemaal heeft opgeruimd. Alsof ze daarna naar mij zijn verhuisd

Ik heb een paar tips gelezen en ze ook uitgeprobeerd:
Vul een bakje met azijn en water en zet dat in je keuken. Heeft bij mij niet veel uitgehaald, behalve dat mijn hele kamer naar azijn begon te meuren, maar wie weet werkt het bij jou wel.

Snijd een sinaasappel doormidden en steek er wat kruidnagels in. Laat dat staan en leg de dag erna de andere helft erneer.
Dit ben ik nog aan het testen. Ze komen er wel masaal op af, maar ze gaan niet echt dood ofzo. Heb de sinaasappel nu op de gang gezet, watn elke keer als ik iets pak in de keuken vliegen ze masaal rondjes..

Misschien heb je er wat aan. Ik ga zelf denk ik toch maar wat spray halen ofzo.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2007, 14:05
Droomvlucht
Avatar van Droomvlucht
Droomvlucht is offline
"zelfs in de lege bierflesjes"

denk je niet dat ze zich daartoe misschien aangetrokken voelen?
__________________
Ik vertelde de psychiater dat ik stemmen hoorde. Hij zei mij dat ik goede oren had. - Herman Finkers
Met citaat reageren
Oud 28-07-2007, 14:34
Farfalla
Farfalla is offline
Een glas witte wijnazijn met een scheut vloeibare zeep. Bij ons zaten er na een dag al een heleboel dooie vliegjes in.
__________________
Doe maar gek, dan doe je al gewoon genoeg
Met citaat reageren
Oud 28-07-2007, 18:20
Verwijderd
esther, je hebt twee dingen nodig:
insectenspray en een vliegenelektrocuteerding. succes gegarandeerd.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2007, 15:55
trophus
Avatar van trophus
trophus is offline
1. Bewaar je lege bierflesjes buiten je kamer
2. Gooi je afval meteen weg en smijt de vuilniszak zo snel mogelijk ergens buiten je kamer
3. Zorg er voor dat je geen oude groente of fruit in je kamer hebt
4. Was vieze afwas meteen af

Ok, nu hou ik mij aan die 4 punten, en ik heb last van andere vliegjes, iets grotere (geen bromvliegen) die de hele tijd rond mijn lamp hangen, ook als hij uitstaat.

Ik heb 's avonds en 's nachts als ik het licht aan heb mijn raam dicht en overdag de hele dag mijn raam open.

Weet IEMAND wat ik tegen de kutbeesten kan doen?

b.v.d.
__________________
Hello, 911? It's Quagmire. Yeah, it's caught in the window this time.
Hugs are drugs and I'm an addict.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2007, 20:15
Verwijderd
Citaat:
trophus schreef op 04-08-2007 @ 16:55 :
overdag de hele dag mijn raam open.
waaaaar denk je dat ze vandaan komen
Met citaat reageren
Oud 04-08-2007, 20:21
trophus
Avatar van trophus
trophus is offline
Citaat:
Marloes schreef op 04-08-2007 @ 21:15 :
waaaaar denk je dat ze vandaan komen
they come from the moon
they came to eat my brains
braaaaaaiiiiiinnnssss

OT: Het zijn er nu wat minder geworden, ik hoop niet dat ze op het bord eten zitten wat ik even op mn kooktafel heb neergezet anders kan dat ook meteen de vuilnisbak in -_-
__________________
Hello, 911? It's Quagmire. Yeah, it's caught in the window this time.
Hugs are drugs and I'm an addict.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2007, 16:23
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Citaat:
Marloes schreef op 28-07-2007 @ 19:20 :
esther, je hebt twee dingen nodig:
insectenspray en een vliegenelektrocuteerding. succes gegarandeerd.
Die vliegjes gaan door dat elektrocuteerding heen. Ze zijn echt te klein, heeft geen nut. Het is namelijk de bedoeling dat zo'n vliegje 2 van die 'spaken' raakt wil het effect hebben (+ en -), anders loopt er geen 'stroompje'. En dat lukt dus niet met van die kleine beestjes.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 10-08-2007, 10:19
Henkje
Avatar van Henkje
Henkje is offline
Ik ben nu weer terug van vakantie, ze zijn allemaal opgelost in het niets!
Hopelijk blijven ze daar nu ook...
__________________
lava lacht niet lul
Met citaat reageren
Oud 14-08-2007, 16:15
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Sherry: fruitvliegjes zijn daar gek op! Als je ergens een glaasje met een bodempje sherry neerzet, heb je in de rest van je huis er geen last meer van.
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:07.