Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-08-2007, 06:36
Tsu
Avatar van Tsu
Tsu is offline
Mijn hondje heeft last van vlooien, sinds ik hem bij de trimsalon heb opgehaald

Ik heb nu al een aantal keer vlooienshampoo gebruikt, maar het lijkt niet te helpen. Heeft iemand misschien suggesties hoe ik de vlooien kan uitroeien?

Alvast bedankt.
__________________
Ei-hoofd | Snotjong | Fucking Poser | If only I could be as cool as you| If we compete we don't complete| Bladluis 4 life
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-08-2007, 09:51
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Als mijn honden vlooien hebben ga ik direct voor grof geschut:
- vlooienshampoo
- vlooienspray
- vlooienband
en die eerste twee net zo vaak gebruiken tot ze weg zijn. Vlooien zijn echt ongedierte en ik moet ze niet in mijn huis, met oog op de andere huisdieren en mijzelf
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Oud 16-08-2007, 10:23
Verwijderd
Naast shampoo en vlooienbanden kun je ook eens goed de plek schoonmaken waar hij slaapt en het hele huis stofzuigen enzo. Als alle vlooien op je hond dood zijn, maar ze ergens nog in een deken oid zitten zijn ze nóg niet weg.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2007, 11:03
Tsu
Avatar van Tsu
Tsu is offline
Ja jullie hebben gelijk, ik word er echt knettergek van. Dan denk ik eindelijk die vlooien te hebben uitgeroeid.... zie ik 'm even later weer krabben....
__________________
Ei-hoofd | Snotjong | Fucking Poser | If only I could be as cool as you| If we compete we don't complete| Bladluis 4 life
Met citaat reageren
Oud 16-08-2007, 19:14
Verwijderd
Onze kat heeft ook een hele poos vlooien gehad, dus ik ken het probleem. Je blijft die krengen tegenkomen ook als je denkt dat ze dan ein-de-lijk weg zijn. Volhouden is het enige dat helpt
Met citaat reageren
Oud 18-08-2007, 15:57
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Ik gebruik voor de poezen altijd Frontline spray, is er ook voor honden. Na een behandeling zijn ze altijd van de vlooien af. Je moet ook je huis goed stofzuigen, want ze zitten overal .
__________________
I love mittens made out of kittens
Met citaat reageren
Oud 18-08-2007, 16:37
Tsu
Avatar van Tsu
Tsu is offline
Citaat:
*oma* schreef op 18-08-2007 @ 16:57 :
Ik gebruik voor de poezen altijd Frontline spray, is er ook voor honden. Na een behandeling zijn ze altijd van de vlooien af. Je moet ook je huis goed stofzuigen, want ze zitten overal .
Yep dat van het stofzuigen weet ik

Frontline spray... hmm never heard of it. Hoeveel kost het ongeveer?
__________________
Ei-hoofd | Snotjong | Fucking Poser | If only I could be as cool as you| If we compete we don't complete| Bladluis 4 life
Met citaat reageren
Oud 18-08-2007, 17:33
fractal-illusio
fractal-illusio is offline
Frontline wordt resistent!
Het is inmiddels jaren op de markt en veel dierenartsen adviseren inmiddels ook al andere producten.
Frontline is in iedere dierenwinkel of boerenbond te koop.

Een nieuw vlooienmiddel is Prac-Tic.
Ik gebruik dit zelf sinds kort en mijn hond heeft geen enkele vlo meer. Ook werkt het super tegen teken. Dit middel is alleen via de dierenarts te verkrijgen.

Bij veel dierenartsen ligt ook de ProMexis Duo. Kijk uit met dit vlooienmiddel. Er zijn al best veel berichten van honden die hiervan gingen schuimbekken, trillen, krabben, etc.

Ook heb je nog Advantage en Stronghold. Deze merken werken ook goed tegen vlooien.

Mocht je hond ook echt last hebben van teken, zou je ook kunenn overwegen een Scalibor band te gebruiken. Dit is hetzelfde idee als een vlooienband maar werkt erg goed tegen teken. De band werkt ook tegen een aantal beestjes die in spanje en omstreken voorkomen. De band werkt ook tegen vlooien, maar dat staat niet geregistreerd. De band is ook nog eens 3 maanden lang werkzaam.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2007, 09:00
Verwijderd
Knoflookpilletjes.

Naast het toedienen van periodieke vlooientroep zijn knoflookpilletjes een ideale uitkomst. Het schijnt dat het bloed en dus de huid van je dier lichtelijk naar knoflook gaat ruiken en daar houden vlooien niet van. Als je eens per dag er een pilletje in propt is het ook nog eens goed voor je hond
Met citaat reageren
Oud 22-08-2007, 09:35
Angel on Earth
Avatar van Angel on Earth
Angel on Earth is offline
Citaat:
fractal-illusio schreef op 18-08-2007 @ 18:33 :
Ook heb je nog Advantage en Stronghold. Deze merken werken ook goed tegen vlooien.
wij hebben ook altijd Advantage, werkt heel snel maar ook langer... ik vind het ideaal (voor honden en katten)
__________________
-- if dreams are like movies, then memories are films about ghosts
Met citaat reageren
Oud 22-08-2007, 14:48
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Advantage, zeker weten Onze dieren komen veel buiten, maar hebben al jaren geen vlooien of teken meer gehad
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 22-08-2007, 14:49
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Sovreze schreef op 20-08-2007 @ 10:00 :
Knoflookpilletjes.

Naast het toedienen van periodieke vlooientroep zijn knoflookpilletjes een ideale uitkomst. Het schijnt dat het bloed en dus de huid van je dier lichtelijk naar knoflook gaat ruiken en daar houden vlooien niet van. Als je eens per dag er een pilletje in propt is het ook nog eens goed voor je hond
Maar teken zijn er gek op...
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Flora & Fauna Vlooien overgekregen van kat?
vers14
2 22-07-2016 09:36
Lichaam & Gezondheid Vlooien?
Greenscarfed
11 24-06-2012 16:08
Flora & Fauna last van vlooien in huis
strontkind
10 23-11-2008 23:57
Flora & Fauna Vlooien
Saarah
12 01-08-2006 12:01
Flora & Fauna hond en vlooien
elledc
12 07-12-2004 10:07
Flora & Fauna vlooien !!!
makita
10 13-08-2002 10:57


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:47.