Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-08-2004, 10:01
kimmetje100
kimmetje100 is offline
De laatste tijd voel ik me heel snel op mijn tenen getrapt..

Overdags is er niks aan de hand, maar zodra ik thuis kom en mijn vriend iets tegen mij zegt begin ik gelijk tegen hem te snauwen..Dat vind hij natuurlijk ook niet bepaald leuk dus gaat hij uiteindelijk maar weer naar huis..

De volgende ochtend word ik onrustig wakker en heb dan een schuldgevoel en dan heb ik spijt dat ik zo vervelend tegen hem deed..

Dit is ongeveer al 3-4 weken aan de gang.. Het loopt vaak uit tot ruzie's en dat vind ik helemaal niet leuk. Ook zet ik hiermee mijn relatie op het spel. Want als je iedere dag ruzie hebt is natuurlijk ook niet leuk..

Mn vriend zegt dat zijn liefde voor mij groter is dan alle ruzie's bijelkaar.. Maar er moet toch ooit een keer zijn dat de maat vol is en dat hij dan ook gek word van mij..

Ik weet niet wat ik moet doen, het snauwen gaat vanzelf.. Het gaat om de kleinste dingetjes. Ik wil dat niet meer.. Hoe kan ik nou zorgen dat ik niet boos op hem word en geen ruzie met hem maak?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-08-2004, 10:27
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Hoe komt het dat je gaat snauwen, voel je je sowieso al minder
lekker/sneller geïrriteerd dan normaal, of is het echt alleen bij
je vriend?

Verder; als je merkt dat je gaat snauwen tot tien tellen,
of wanneer je dat niet kan tegenhouden en merkt dat je
gesnauwd hebt, zorgen dat er iig geen ruzie uit voort komt,
door bijv je excuses aan te bieden, of op een andere toon verdergaan...

Als je je er bewust van bent dát je snauwt & iig probeert
erger te voorkomen, scheelt dat misschien al...?
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 10:39
kimmetje100
kimmetje100 is offline
Het loopt op mijn werk al een lange tijd niet echt lekker en misschien komt het daardoor..

Anders zou ik echt niet weten waarom ik zo snauw. Ik heb het alleen bij mijn vriend.. Dan zegt hij in mijn ogen iets doms en dan heb ik al weer gelijk iets naars tegen hem gezegd. Terwijl ik het helemaal niet zo bedoel en ook helemaal niet naar tegen hem wil doen..

Toen het gesnauw van mij allemaal begon dacht ik gewoon dat ik moe was en ben dus ook een tijdje op tijd naar bed gegaan.. Maar tis nu al een paar weekjes aan de gang..

Ik word er zelf niet vrolijk van en iedere keer hoop ik dat ik normaal kan blijven doen als bijvoorbeeld mn vriend mij belt of als hij langskomt.. Misschien let ik er ook wel te veel op..

En proberen op een andere toon verder te gaan vind ik moeilijk, dan zei hij in mijn ogen iets doms en dan ben ik gelijk boos. En dat blijf ik dan ook altijd wel een tijdje.. Dan vind ik het heel moeilijk om weer proberen vrolijk te doen..Ik probeer het altijd wel, maar dan gaat het 2 tellen goed en dan snauw ik daarna weer net zo hard
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 13:17
Bellenblaas
Avatar van Bellenblaas
Bellenblaas is offline
Als het op je werk niet lekker loopt, moet je proberen om die problemen niet mee naar huis te nemen. Ga na werktijd eerst sporten om alles er uit te 'zweten' en ga pas daarna een keer naar je vriend toe.
Hopelijk heb je zo alles een beetje van je af kunnen zetten en reageer je het minder op je vriend af.
__________________
Home is where the heart is...
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 18:06
sjappie666
Avatar van sjappie666
sjappie666 is offline
wat denk je van uhm: hem eens een keer niet afsnauwen . zeg het maar als ik het mis heb ofzo.




denk toch een logisch na
__________________
start the war, cause we are on the floor, its never seen before, army of hardcore, HARDCORE!!!
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 19:07
wendytjuh9
Avatar van wendytjuh9
wendytjuh9 is offline
hey

misschien komt het door dat je zo verliefd op hem bent en dat je gewoon niet wilt laten zien dat je hem leuk vind en daarom snauw je hem elke x af.

ik had als ik op iemand verleifd word ga ik altijd heel lullig tegen die genen doen of heel erg bot.

omdat af te leren
als ik weer zo doe tegen die genen ga ik er over nadenken van zo moet je niet doen bij mij helpte dat .

ik weet nie of je hier iets aan hebt

sterkte
__________________
whahaha
Met citaat reageren
Oud 19-08-2004, 09:15
kimmetje100
kimmetje100 is offline
Citaat:
wendytjuh9 schreef op 18-08-2004 @ 20:07 :
hey

misschien komt het door dat je zo verliefd op hem bent en dat je gewoon niet wilt laten zien dat je hem leuk vind en daarom snauw je hem elke x af.

ik had als ik op iemand verleifd word ga ik altijd heel lullig tegen die genen doen of heel erg bot.

omdat af te leren
als ik weer zo doe tegen die genen ga ik er over nadenken van zo moet je niet doen bij mij helpte dat .

ik weet nie of je hier iets aan hebt

sterkte
Dankjewel.. Maar euh.. dat is het niet hoor.. We zijn al iets langer dan een jaar samen.. Hij is verliefd op mij, en ik op hem.. We zijn al 2 keer op vakantie geweest en in september word het de 3e keer dat we op vakantie gaan..

Maar gisteren begon het weer en deed ik weer bot tegen hem..

Toen heb ik heel hard geprobeerd om gewoon aardig te doen.. En t lukte wel.. Maar niet helemaal.. Ik ben gewoon over een ander onderwerp begonnen en ook was ik eventjes op bed gaan liggen omdat ik moe was..
Toen kwam hij heel lief naast me liggen en heeft hij heel mijn rug en nek gemasseerd.. Toen was dat botte gedoe van mij ook wel een heel stuk over..

Tis dus uiteindelijk toch nog een gezellige avond geworden..

Moet wel zeggen toen ik pissig werd heb ik geprobeerd om tot 10 te tellen.. En dat lukte wel, daardoor heb ik wel eventjes gesnauwd maar er is geen ruzie geweest omdat ik me mond dichthield..

Lijkt er op dat het al wat beter gaat...
Met citaat reageren
Oud 19-08-2004, 09:21
Verwijderd
Is het niet zo dat je je het meest laat kennen bij mensen die je het meeste mag? Zeg je op je werk hoe je er over denkt dat het niet lekker loopt ed? Of doe je daar net of alles goed is? Dan is het denk ik logisch dat het er ergens (bij je vriend dus kennelijk) uitkomt. Wat Bellenblaas zegt vind ik dan idd een goede tip.

En waarom bespreek je het niet met je vriend? Misschien kan hij je er ook wel bij helpen? En dan weet hij iig dat je het zelf ook niet leuk vindt ed, dat scheelt vaak ook al heel wat.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2004, 09:44
kimmetje100
kimmetje100 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 19-08-2004 @ 10:21 :
Is het niet zo dat je je het meest laat kennen bij mensen die je het meeste mag? Zeg je op je werk hoe je er over denkt dat het niet lekker loopt ed? Of doe je daar net of alles goed is? Dan is het denk ik logisch dat het er ergens (bij je vriend dus kennelijk) uitkomt. Wat Bellenblaas zegt vind ik dan idd een goede tip.

En waarom bespreek je het niet met je vriend? Misschien kan hij je er ook wel bij helpen? En dan weet hij iig dat je het zelf ook niet leuk vindt ed, dat scheelt vaak ook al heel wat.
Ik heb het gisteren ook tegen mn vriend gezegd. Ik zei ik zit niet lekker in mijn vel, ik ben moe, en ook op mn werk is t niet ok. Dat weet hij, want ik ben al vanaf januari bezig om een andere baan te vinden.
Ook heb ik gezegd dat ik het niet tof vind dat ik ook richting hem zo bot ben..

Op mijn werk weten mijn collega's ook hoe ik er over denk en dat ik het niet naar mijn zin heb. behalve mijn baas, terwijl hij mijn grootste irritatie punt is. Mijn collega's hebben het hier ook niet naar dr zin, we zijn maar een klein bedrijf, we zijn met zn vijven en wij drietjes willen t liefst ergens anders werken. Ik heb namelijk 2 bazen. Waarvan 1 de ergste is.. Hij heeft de bijnaam Hitler... Dan weet je denk ik al hoe erg het hier is...

Maar dat even ter zijde... Hier op het werk word ik ook wel is pissig, maar tegen mn baas kan ik niet makkelijk uitvallen.. Dus loop ik soms naar mijn collega toe en dan gooi ik alle woede die mijn baas mij geeft, gooi ik er dan uit.. Maar dat kan ook niet altijd..

Ik weet ook heel erg zeker dat mijn buien laatste tijd door mijn werk komen.. Want als ik bijvoorbeeld een paar dagen vrij ben dan heb ik nergens last van en ben ik zo vrolijk als een jong katje!

Maar ik ben niet altijd vrij natuurlijk....

Laatst gewijzigd op 19-08-2004 om 09:46.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2004, 12:55
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
kimmetje100 schreef op 18-08-2004 @ 11:01 :
Mn vriend zegt dat zijn liefde voor mij groter is dan alle ruzie's bijelkaar.. Maar er moet toch ooit een keer zijn dat de maat vol is en dat hij dan ook gek word van mij..
als hij om jou geeft en als jij met hem praat.. dit moet je tegen hem vertellen, want mss denkt hij ondertussen wel dat jij een beetje minder om hem gaat geven. bespreek het met hem en probeer je gedrag te verbeteren ( ).

maar als hij jou irriteert, zit het dan wel helemaal goed? als dat vaak zo is en de echte reden van jouw snauwen?
Met citaat reageren
Oud 23-08-2004, 22:18
##__##
Avatar van ##__##
##__## is offline
er goed met je vriend over praten dat hij weet wat er aan de hadn is en je kan helpen. dat jullie afspreken dat als jij begint te snauwen je vriend iets zegt van je begint weer en anders dat jij even naar een andere kamer bent dat je daar je frustatie kwijt kan. mischien even denken en op een kussen slaan (helpt bij mij altijd)
__________________
XxxXxxX.....mij
Met citaat reageren
Oud 23-08-2004, 22:35
Anaïs
Avatar van Anaïs
Anaïs is offline
misschien ben je zwanger

sorry neen. Mja, idd proberen je werk daar te houden, en misschien al op voorhand leuke dingen plannen om 's avonds te doen, zodat je iets hebt om naar uit te kijken? Zoals vb je reisje in september.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 09:31
kimmetje100
kimmetje100 is offline
Citaat:
Anaïs schreef op 23-08-2004 @ 23:35 :
misschien ben je zwanger

sorry neen. Mja, idd proberen je werk daar te houden, en misschien al op voorhand leuke dingen plannen om 's avonds te doen, zodat je iets hebt om naar uit te kijken? Zoals vb je reisje in september.
Als eerste bedankt voor al jullie reacties..

en het gaat al beter..vanaf vrijdag tot aan vandaag ben ik alleen gisterenavond eventjes onaardig geweest, maar 5 minuten daarna was het ook weer goed..

Ik heb het mijn vriend verteld, vorige week woensdag al..en hij zou er rekening mee houden.. Hij dacht zelf al dat het kwam door mijn werk en omdat ik misschien wel erg moe was..

Het gaat nu een heel stuk beter alleen moet ik nog wel opletten op wat ik zeg en hoe ik dat zeg...
We zijn ook al bezig voor onze vakantie, volgende week moeten we ons laten in-enten trouwens.. (en ik heb zo'n angst voor naalden, ik zie er nu al tegen op)
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 11:06
Verwijderd
Citaat:
wendytjuh9 schreef op 18-08-2004 @ 20:07 :
hey

misschien komt het door dat je zo verliefd op hem bent en dat je gewoon niet wilt laten zien dat je hem leuk vind en daarom snauw je hem elke x af.

ik had als ik op iemand verleifd word ga ik altijd heel lullig tegen die genen doen of heel erg bot.

omdat af te leren
als ik weer zo doe tegen die genen ga ik er over nadenken van zo moet je niet doen bij mij helpte dat .

ik weet nie of je hier iets aan hebt

sterkte
Vandaar dat sommige mensen zo bot tegen mij deden!!
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 11:15
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Hm... Toen hij bij je kwam liggen en je masseerde begon je je beter te voelen toch? Misschien kun je hem beter vragen om je even te troosten als je in een kwade bui bent. Dan word je misschien rustiger. Want van ruzie maken ga je je ook niet beter voelen.
Voor mij helpt dat ook wel als ik chagerijnig ben...
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 21:13
moon
Avatar van moon
moon is offline
Zit je niet toevallig ergens mee? dat je ergens gestresst van raakt bijvoorbeeld en dat je dat dan afreageerd op je vriend? of heeft je vriend (misschien een tijd geleden) iets gedaan wat jij niet leuk vond o.i.d? dat je daar onbewust nog steeds kwaad over bent. Ik weet het niet zo goed, ik denk dat er wel wat achter zit als je vaker chagerijnig bent als voorheen. Probeer eens te kijken of er een oorzaak achter zit.

Als je begrijpt waarom je vaker chagerijnig bent is het misschien ook makkelijker voor je om er een oplossing voor te vinden. Blijf rustig en vraag je zelf steeds af waarom je chagerijnig bent en zo snauwt.
__________________
wees jezelf er zijn al zoveel anderen (loesje)
Met citaat reageren
Oud 01-09-2004, 01:06
moenbase
Avatar van moenbase
moenbase is offline
Citaat:
kimmetje100 schreef op 18-08-2004 @ 11:01 :


Mn vriend zegt dat zijn liefde voor mij groter is dan alle ruzie's bijelkaar..
Dat hij dit zegt is misschien meer om zichzelf te overtuigen, dan om jou te laten weten wat je betekent voor hem.
__________________
Ik ben die uitzondering. "Rubbish, you're the one who's doomed to sink!"
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Wat is er aan de hand met mij?
Fatal Exception
14 06-04-2004 11:37
Verhalen & Gedichten Gedichtjuh!
zeehond23
14 03-09-2003 18:17
Psychologie Binnenkort is mijn vader dood
Verwijderd
65 26-03-2003 17:36
Psychologie Wat is er aan de hand als je homo ben???
axel tha best
1 09-03-2003 08:27


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:40.