Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-11-2011, 23:44
ADO070
Avatar van ADO070
ADO070 is offline
Ik wil E&M gaan doen met M&O maar met Duits/Aardrijdskunde/biologie(om de keuze breed te houden, en het is verdomd simpel). Graag ervaringen van andere havo/vwo'ers die dit profiel hadden gekozen. Welke was het makkelijkst?? En niet te saai .....
__________________
FUCK YEAH
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-11-2011, 08:40
GezondVerstand
GezondVerstand is offline
Ik zou sowieso Wiskunde B erbij doen. Biologie wordt overigens echt wel een stuk lastiger dan in de onderbouw, hoor.
Verder ziet het eruit als een prima profiel. Kijk alleen niet naar wat het makkelijkst is, want daar ga je later echt enorme spijt van krijgen.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2011, 11:17
faithfully
faithfully is offline
Ik zit nog in de derde, maar ik heb gehoord dat als je biologie in de bovenbouw wilt doen, scheikunde ook zeker aan te raden is. Alleen biologie kan dus erg lastig worden. Dus overweeg of je dan wel wilt kiezen, tenzij je er goed in bent en het heel leuk vindt. Ik zou Duits of aardrijkskunde kiezen.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2011, 12:27
Verwijderd
Ik heb biologie zonder scheikunde gedaan, en dat was prima te doen. Je hebt misschien net even wat meer tijd nodig om de scheikundige dingen te snappen, maar dat is echt geen probleem. Overigens ben ik niet goed in biologie verder.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2011, 12:31
Jorosaurus
Avatar van Jorosaurus
Jorosaurus is offline
Zelf heb ik ook E&M, en ik raad het dan ook aan om er ABSOLUUT GEEN Wiskunde B bij te doen. E&M heeft er standaard wiskunde A in zitten, en is in combinatie met economie ook erg fijn. Met een economisch profiel heb je meer aan Duits, aangezien Nederland veel handel voert met Duitsland (als je ook echt iets economisch wil gaan studeren hierna). Aardrijkskunde zou ik zelf niet nemen, omdat je aan dat vak het minst hebt omdat het bij weinig vervoglopleidingen wordt gevraagd. Biologie is ook wel te doen, en er worden inderdaad weleens scheikundige dingetjes gevraagd. Maar daarvoor hoef je écht geen scheikunde te kiezen.

Succes
Met citaat reageren
Oud 06-11-2011, 12:32
Verwijderd
E&M heeft niet standaard wiskunde A.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2011, 15:04
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Wiskunde B moet je alleen kiezen als je er goed in bent. Ik ken een meisje dat een E&M profiel heeft, maar met Wiskunde B, omdat ze goed is in Wiskunde B.
Ik ken ook een meisje met een E&M profiel dat biologie heeft zonder wiskunde. Ze zit nu in de zesde en het kost haar wat meer moeite om bij te blijven. Maar als je het biologie snapt en en het niet te lastig vindt, dan is dat heel goed te doen.

Maar, ik snap je vraagstelling eigenlijk niet. Je vraagt om meningen van mensen die hetzelfde profiel hebben als jij, en dan vraag je 'welke was het makkelijkst'. Wat bedoel je met dat laatste?
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2011, 16:59
ADO070
Avatar van ADO070
ADO070 is offline
Citaat:
Wiskunde B moet je alleen kiezen als je er goed in bent. Ik ken een meisje dat een E&M profiel heeft, maar met Wiskunde B, omdat ze goed is in Wiskunde B.
Ik ken ook een meisje met een E&M profiel dat biologie heeft zonder wiskunde. Ze zit nu in de zesde en het kost haar wat meer moeite om bij te blijven. Maar als je het biologie snapt en en het niet te lastig vindt, dan is dat heel goed te doen.

Maar, ik snap je vraagstelling eigenlijk niet. Je vraagt om meningen van mensen die hetzelfde profiel hebben als jij, en dan vraag je 'welke was het makkelijkst'. Wat bedoel je met dat laatste?
Of het wel makkelijk is, want sommige vakken zijn in de onderbouw heel makkelijk en daarna niet meer ..
__________________
FUCK YEAH
Met citaat reageren
Oud 06-11-2011, 17:40
Jorosaurus
Avatar van Jorosaurus
Jorosaurus is offline
Citaat:
E&M heeft niet standaard wiskunde A.
Serious? Oh, bij ons op school wel!
Met citaat reageren
Oud 06-11-2011, 18:17
Verwijderd
Ik heb E&M gedaan met wiskunde B, dus het lijkt me sterk
Met citaat reageren
Oud 06-11-2011, 18:21
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Citaat:
Of het wel makkelijk is, want sommige vakken zijn in de onderbouw heel makkelijk en daarna niet meer ..
Aha. Ik heb al wat gezegd over wiskunde en biologie. En, hmm, Duits is volgens mij helemaal niet zo moeilijk op de bovenbouw. Behalve als je heel slecht bent in talen, zou je het prima moeten kunnen. En, aardrijkskunde. Ik heb aardrijkskunde altijd een kutvak gevonden, dus daarom heb ik het ook niet gekozen. Maar, bij ons op school zeiden ze in de vierde en de vijfde dat het soms heel veel stof leren was voor een proefwerk, maar dat het voor de rest meeviel.

Citaat:
Ik heb E&M gedaan met wiskunde B, dus het lijkt me sterk
Als er ergens standaard wiskunde B bij zit, dan hoeft het toch niet te betekenen dat daar niet afgeweken van mag worden?
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2011, 18:23
Verwijderd
Het ging meer over het feit of er wel of niet standaard wiskunde A erbij zit. Aangezien ik wis. B heb gedaan met een E&M profiel lijkt het me dus duidelijk dat er niet standaard wis. A bij E&M zit. Ik zeg niet dat er niet van afgeweken kan worden, ik geef alleen aan dat het niet standaard zo is!
Met citaat reageren
Oud 06-11-2011, 19:01
ADO070
Avatar van ADO070
ADO070 is offline
Citaat:
Het ging meer over het feit of er wel of niet standaard wiskunde A erbij zit. Aangezien ik wis. B heb gedaan met een E&M profiel lijkt het me dus duidelijk dat er niet standaard wis. A bij E&M zit. Ik zeg niet dat er niet van afgeweken kan worden, ik geef alleen aan dat het niet standaard zo is!
Je moet Wis A doen, maar je MAG(!!) ook Wis B doen.
__________________
FUCK YEAH
Met citaat reageren
Oud 06-11-2011, 21:03
Verwijderd
Ik moest niks. Ik heb alleen wiskunde B gedaan dus het is prima acceptabel om wiskunde B erbij te doen. Je moet alleen verplicht een vorm van wiskunde hebben!
Met citaat reageren
Oud 07-11-2011, 16:07
ADO070
Avatar van ADO070
ADO070 is offline
Ja dat bedoelde ik ook, en je moet zeker wel wat: naar school!! Anders krijg je leerplicht op je dak.
__________________
FUCK YEAH
Met citaat reageren
Oud 09-11-2011, 17:26
Rainbowcake
Avatar van Rainbowcake
Rainbowcake is offline
Citaat:
Ja dat bedoelde ik ook, en je moet zeker wel wat: naar school!! Anders krijg je leerplicht op je dak.
Leerplicht is een bepaalde wet, je bedoeld zeker:'maatschappelijk werkster' :3
__________________
- I'm not lazy, I'm on energy saving mode.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2011, 06:14
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
Je moet Wis A doen, maar je MAG(!!) ook Wis B doen.
Bij ons op school heb je, net als bij Apate, de keuze tussen wiskunde A en wiskunde B. Bij ons is er geen sprake van moeten.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2011, 15:43
ADO070
Avatar van ADO070
ADO070 is offline
jawel. ik bedoel je moet er eentje kiezen, sowieso een vorm van Wiskunde.
__________________
FUCK YEAH
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 14-11-2011, 06:27
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Ow, in dat geval wel, ja.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2011, 16:52
Myzzzz
Myzzzz is offline
Ik zou wiskunde A doen, zoiezo, dat is beter te combineren met economie of m&o, wiskunde B is meer gericht op natuurkunde namelijk.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2011, 16:59
Gastt
Gastt is offline
Hmm, eigenlijk zou ik als ik jou was wiskunde B doen. Want onderwerpen zoals differentieren krijg je eerder bij wiskunde B en deze zijn toch wel erg belangrijk voor Economie. Ook is er de laatste tijd veel kritiek gekomen van de universiteiten dat veel Economie studenten de nodige wiskundekennis missen, omdat ze die bij wiskunde A niet krijgen. Daarnaast is het in mijn Economie klas zo dat de mensen die wiskunde B hebben veel makkelijker meekomen.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2011, 17:06
nightrise
nightrise is offline
Citaat:
Ik zou wiskunde A doen, zoiezo, dat is beter te combineren met economie of m&o, wiskunde B is meer gericht op natuurkunde namelijk.
Ik ben het niet met je bewering eens.
Ik zelf volg wiskunde B en merk dat ik niet achterloop met wiskundevaardigheden tov de a'ers bij economie (en over M&O hoor ik hetzelfde).
Het grote verschil tussen A en B is dat je op A statistiek hebt en op B niet en dat B dieper ingaat op de meeste andere onderwerpen die A heeft en dat B dit (sneller) algebraïsch moet kunnen.
Als je wiskunde B aan kan zou ik het doen.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2011, 06:48
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
Ik zou wiskunde A doen, zoiezo, dat is beter te combineren met economie of m&o, wiskunde B is meer gericht op natuurkunde namelijk.
Klopt niet helemaal, neem bijvoorbeeld de studie Econometrie, waarbij economische vraagstukken en problemen worden benaderd op een wiskundige manier. Hiervoor moet je wiskunde B gehad hebben, want aan wiskunde A heb je bij deze studie niet genoeg...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Profielkeuze havo: C&M of E&M?!
nienny
11 05-07-2012 18:19
Studeren Vrije deel e&m
AnneNina
10 27-04-2011 21:30
Studeren Frans of Duits bij Profiel E&M
ScholierAccount
8 26-03-2011 11:43
Studeren Van E&M naar N&G
Verwijderd
15 09-01-2009 15:19
Algemene schoolzaken C&M+AK of E&M+DU2 ???
bram87
24 05-04-2003 12:31


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:58.