Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-08-2005, 10:18
Delicate
Avatar van Delicate
Delicate is offline
Het wordt een lang verhaal, maar ik ga proberen het zo helder mogelijk op te schrijven.

Mijn vriendin, S. is een hele goede vriendin van mij en ook min of meer de enige echte vriendin die ik heb. Het afgelopen jaar zat ik niet lekker in mn vel en had ik zowel geestelijk als lichamelijk veel problemen. Een zogenaamde goede vriendin liet me om die reden vallen en dat heeft een deuk aangebracht in mijn vertrouwen in vriendschap. Gelukkig was S. er, ze ving me heel goed op en heeft me er dit jaar door heen gesleept. S. is een heel lieve meid, ze staat altijd voor anderen klaar en heeft dan ook veel sociale contacten. We kennen elkaar sinds de eerste klas en zijn nu zo'n 3 jaar heel goed bevriend. Naast mij heeft ze nog een hele goede vriendin die ze praktische elke dag ziet en waar ze ook mee op vakantie is geweest dit jaar. Tot zover het goede nieuws.

Ik vond het best jammer dat deze vakantie voor haar al behoorlijk vol was. Ze gaat nu ook weer 8 dagen weg met andere vriendinnen. Ik heb haar daarom in een opwelling een mail gestuurd dat ik voelde dat er voor mij geen plek was in haar vakantie. Ze was erg gekwetst door deze mail en zei:'Nou, dan zien we elkaar maar niet' Achteraf zag ik de fout in van mijn impulsieve mail maar toen was het eigenlijk al een beetje te laat.

Vlak nadat ik deze mail had gestuurd sprak ik haar. Het was de volgende dag (14 aug.) en ik sprak haar op msn. Ze klonk ontzettend verward en in paniek. Nou moet ik even uitleggen dat S. een ontzettende binnenvetter is. Ze zal nooit snel haar problemen op tafel leggen en het is moeilijk haar te doorgronden. Ze vertelde dat ze heel erg last had van haar gewrichten, iets wat ze al 5 jaar heeft, maar de dokters kunnen niks vinden. Ze werd er gek van zei ze, en daarnaast nog wat persoonlijke problemen die haar bezig hielden. Ik schrok er erg van wat ze zei, hoewel ik haar problemen wel kende, klonk ze nu erg angstig. Ik praatte op haar in en bood meerdere keren mijn hulp aan, dit sloeg ze echter af. De dagen daarna was ze nog steeds erg angstig en verdrietig. Ik wist niet wat te doen en mailde haar met enige regelmaat. Ze antwoordde met dankbare mailtjes. Ik bood aan dinsdag langs te komen, maar ze weigerde, ze wou graag alleen zijn. later kwam ik erachter dat ze wel naar die andere vriendin is geweest om uit te huilen. Gisteren, woensdag dus, wou ik weer langskomen maar ze zei dat het nie tkon. Misschien 's avonds. De hele dag hoorde ik niks van haar, geen mailtje, geen belletje, geen sms-je. Ik maakte me erg zorgen en mailde haar opnieuw. Vanochtend las ik het antwoord, verkort zei ze dat ze geen zin had in mensen om zich heen en dat ik haar toch niet wou zien, wat zeurde ik nou? Haar hele toon was omgeslagen en haast vijandig.

Nou denken jullie misschien, wat is het probleem? Normaal gesproken zou ik haar nu gesproken hebben en zouden we het kunnen oplossen maar ze is een uur geleden vertrokken met die vriendinnen om 8 dagen op vakantie te gaan. Ik kan haar niet bereiken en weet me geen raad met de situatie.

Ze is in de war denk ik vooral, maar ik krijg het idee dat ze mij niet wil betrekken in haar verdriet, anderen wel, maar ik niet. Dit doet pijn, maar ik wil vooral dat het beter gaat met haar. Ik ben erg bang om haar kwijt te raken door iets verkeerds te doen.

Nu zit ik met 2 dingen. Ten eerste; Wat moet ik doen met haar? Zal ik haar schrijven of mailen om haar te steunen of moet ik haar met rust laten? En wat moet ik doen als ze thuis is?
Ten tweede: Hoe ko m ik de komende dagen door? Ik ben erg in de war en denk er veel te veel aan (ik ben nogal overgevoelig voor dit soort dingen)

Ik hoop dat iemand me een beetje kan helpen.
In ieder geval bedankt voor het lezen en als er iets onduidelijk is roept u maar..

Laatst gewijzigd op 18-08-2005 om 10:20.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-08-2005, 11:45
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Ik zou haar gewoon eventjes laten en pas nadat ze terug is erover praten.
Je zou nu ook weer wat van je kunnen laten horen, stuur anders een SMS van stuur je me ook een kaartje met een dikke knipoog erbij, maar of dat zo goed uitpakt is een 2e.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 18-08-2005, 11:53
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Het klinkt een beetje alsof je de vriendschap wilt forceren .. vriendschap moet groeien; als je 't gaat forceren heeft dat een averechts effect. Als ze duidelijk maakt dat ze even rust wil, laat d'r dan ook gewoon met rust. Als ze dan naar een andere vriendin gaat, wees dan niet ontzet of boos; ze mag zelf bepalen met wie en wanneer ze omgaat lijkt me.

Als ik jou was zou ik de komende dagen gewoon genieten en andere dingen gaan doen. Als je vriendin terug is, zie je wel weer verder.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2005, 12:11
yapo
Avatar van yapo
yapo is offline
Laat haar maar gewoon even rustig tot zichzelf komen tijdens haar vakantie. Als ze bij zichzelf nagaat dan weet ze wel dat jij het allemaal goed bedoeld, maar ze zal er nu even geen behoefte aan hebben om met meerdere mensen haar problemen te bespreken (ze is immers een binnenvetter??). Vraag na haar vakantie gewoon even hoe 't gaat. Stuur haar eventueel een kaartje die ze dan bij haar thuiskomst zal lezen.
__________________
Non-actief
Met citaat reageren
Oud 18-08-2005, 12:35
Delicate
Avatar van Delicate
Delicate is offline
Bedankt

Marcade: Ik probeer het niet te forceren, al komt dat misschien zo over als ik het teruglees. We zijn echt heel goed bevriend en dat is niet gebaseerd op wederzijdse hulp oid. maar op dingen waar het op gebaseerd zou moeten zijn. Ik denk dat ik soms gewoon iets te bang ben dat ik haar kwijt raak, omdat ik dat dus eerder heb meegemaakt.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2005, 13:45
Al Murphy
Avatar van Al Murphy
Al Murphy is offline
Misschien heb ik het allemaal wat verkeerd begrepen, maar ik heb toch ook wat het gevoel dat je je hulp en vriendschap te fel wil opdringen. Ik zeg niet dat dat zo was, of dat dat je bedoeling is, maar als je vriendin dat ook zo ervaart, dan zou daar wel eens het probleem kunnen zitten.

Misschien (ik blijf voorzichtig) denkt ze gewoon: ik heb geen zin om nu met [jij] te babbelen, want dan moet ik 'weer' heel mijn problemen op tafel gooien. Misschien is je pissig mailtje zodanig verkeerd aangekomen dat ze even van je verlost wil zijn.

Ik denk dat je best even de kat uit de bomen blijft kijken. Haar spammen met goedbedoelde mailtjes en sms'jes lijkt me niet de beste oplossing. Elkaar steunen kan net zo goed in stilte, zonder al te veel bevestiging van beide kanten. En jaloezie omdat ze met anderen op vakantie is: verspil je energie daar niet aan. Die bevestiging waarnaar jij zo verlangt zal er jeus wel komen, ook al duurt het een paar weekjes. Een mens kan niet met iedereen constant even close zijn.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2005, 14:28
Delicate
Avatar van Delicate
Delicate is offline
Citaat:
Al Murphy schreef op 18-08-2005 @ 14:45 :
Misschien heb ik het allemaal wat verkeerd begrepen, maar ik heb toch ook wat het gevoel dat je je hulp en vriendschap te fel wil opdringen. Ik zeg niet dat dat zo was, of dat dat je bedoeling is, maar als je vriendin dat ook zo ervaart, dan zou daar wel eens het probleem kunnen zitten.

Misschien (ik blijf voorzichtig) denkt ze gewoon: ik heb geen zin om nu met [jij] te babbelen, want dan moet ik 'weer' heel mijn problemen op tafel gooien. Misschien is je pissig mailtje zodanig verkeerd aangekomen dat ze even van je verlost wil zijn.

Ik denk dat je best even de kat uit de bomen blijft kijken. Haar spammen met goedbedoelde mailtjes en sms'jes lijkt me niet de beste oplossing. Elkaar steunen kan net zo goed in stilte, zonder al te veel bevestiging van beide kanten. En jaloezie omdat ze met anderen op vakantie is: verspil je energie daar niet aan. Die bevestiging waarnaar jij zo verlangt zal er jeus wel komen, ook al duurt het een paar weekjes. Een mens kan niet met iedereen constant even close zijn.
Je kunt best wel eens gelijk hebben hoor. Ik ben daar erg onzeker in en dat komt dan hier wel heel erg in uiting. Ik wil graag wat voor haar terug doen na wat zij voor mij heeft gedaan en dat is misschien voor haar niet de juiste oplossing. Bij mij helpt het (als ik me niet goed voel) dat mensen veel met mij bezig zijn maar bij haar is het denk ik andersom. Soms kan ik nogal impulsief en overgevoelig op dingen reageren, ik denk dat het in deze situatie zo is.

Ik ben echt een overgevoelig schaap & ik hoop dat ik niet te veel heb kapot gemaakt. Dan is het maar goed dat ze even weg is van me.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2005, 15:31
yapo
Avatar van yapo
yapo is offline
Citaat:
Delicate schreef op 18-08-2005 @ 15:28 :
Je kunt best wel eens gelijk hebben hoor. Ik ben daar erg onzeker in en dat komt dan hier wel heel erg in uiting. Ik wil graag wat voor haar terug doen na wat zij voor mij heeft gedaan en dat is misschien voor haar niet de juiste oplossing. Bij mij helpt het (als ik me niet goed voel) dat mensen veel met mij bezig zijn maar bij haar is het denk ik andersom. Soms kan ik nogal impulsief en overgevoelig op dingen reageren, ik denk dat het in deze situatie zo is.

Ik ben echt een overgevoelig schaap & ik hoop dat ik niet te veel heb kapot gemaakt. Dan is het maar goed dat ze even weg is van me.
Ach, je vriendin kent je nu toch wel? Het zal allemaal wel meevallen en ze zal je goede bedoelingen best wel begrijpen, maar dat is nu gewoon even niet aan haar besteedt. Just give it some time...
__________________
Non-actief
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Problemen met vriendin ( en haar vriendje )
Darw
14 01-05-2013 09:51
Liefde & Relatie Problemen met meisje (hulp via PM of e-mail?)
anoniempjee11
10 26-08-2010 10:11
Psychologie altijd problemen met moeder
aidualc
7 17-10-2005 17:36
Liefde & Relatie Ik heb problemen met een vriendin
Mousse
20 21-09-2005 12:44
Psychologie Problemen met mezelf, de wereld, studie en nog veel meer.
SpaRood
28 19-08-2004 02:11


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:41.