Oud 23-09-2003, 13:51
~~dolce~~
Avatar van ~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
hay!

k heb net bureau jeugdzorg gebeld, om te vertellen dat k niet nog 4 maanden kan wachtten dat k dat niet kan volhouden.. ze wouden precies weten waarom het niet meer gaat enz.. k vond dat veel te moeilijk en degene waarmee k een intake gesprek heb gehad is er maandag pas weer. hij belt mij maandag terug...
ik schaam me dood...

verder weten straks al mijn leraren dat k prof. hulpverelening nodig heb en dat het dus niet goed gaat ...ook hier schaam k me voor..

nou, weet k wel dat het goed is om aan je problemen te werken enz. maar toch voel k me maar zwak enz. ook voel k met terung alleen al zou dat eigenlijk niet hoeven...

kuzz mir

geen idee wat k met dit topic wil bereiken, moest het ff kwijt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-09-2003, 13:55
Verwijderd
heej,

ik begrijp dat het heel moeilijk voor je is allemaal, omdat iedereen weet dat het niet ok gaat met je. maar, en hoe moeilijk het ook is, probeer je over dat gevoel heen te zetten. niemand zal het je kwalijk nemen, jij kan er ook niets aan doen. ik denk dat iedereen alleen maar blij voor je zal zijn dat je prof. hulp krijgt. ik denk niet dat iemand zo in elkaar zit dat ze je er mee gaan lastig vallen. probeer je over dat schaamtegevoel heen te zetten, t komt wel goed!!
Met citaat reageren
Oud 23-09-2003, 14:00
MissBi@tch
Avatar van MissBi@tch
MissBi@tch is offline
hej meid... keigoed hoor dat je hebt gebeld!!!!
ik weet hoe moeilijk het is dat uit te leggen je denkt ook dat hun de ernst vd situatie niet in willen zien

(heb nl zelf de woningbouwver. gebeld voor urgentie ivm mn manische depressieve moeder en ik moest t ook uitleggen en omdat ze vond dat ik niet geestelijk mishandeld word krijg ik dat niet maar ik vind dat ze me wel geestelijk mishandeld!!!)

anyway tis heel moeilijk omdat dan heel goed uit te leggen
hoop voor je dat je maandag iets verder komt!!!!

sterkte!

xxx

Anka
Met citaat reageren
Oud 23-09-2003, 14:06
~~dolce~~
Avatar van ~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Citaat:
MissBi@tch schreef op 23-09-2003 @ 15:00:

ik weet hoe moeilijk het is dat uit te leggen je denkt ook dat hun de ernst vd situatie niet in willen zien
idd

(heb nl zelf de woningbouwver. gebeld voor urgentie ivm mn manische depressieve moeder en ik moest t ook uitleggen en omdat ze vond dat ik niet geestelijk mishandeld word krijg ik dat niet maar ik vind dat ze me wel geestelijk mishandeld!!!)
({)(})

maandag spreek k gelukig met iemand die alles toch al weet dus hoef k het niet allemaal uit te leggen
Met citaat reageren
Oud 23-09-2003, 14:26
Chaucus
Avatar van Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
mir_1986 schreef op 23-09-2003 @ 14:51:
hay!

k heb net bureau jeugdzorg gebeld, om te vertellen dat k niet nog 4 maanden kan wachtten dat k dat niet kan volhouden.. ze wouden precies weten waarom het niet meer gaat enz.. k vond dat veel te moeilijk en degene waarmee k een intake gesprek heb gehad is er maandag pas weer. hij belt mij maandag terug...
ik schaam me dood...

verder weten straks al mijn leraren dat k prof. hulpverelening nodig heb en dat het dus niet goed gaat ...ook hier schaam k me voor..

nou, weet k wel dat het goed is om aan je problemen te werken enz. maar toch voel k me maar zwak enz. ook voel k met terung alleen al zou dat eigenlijk niet hoeven...

kuzz mir

geen idee wat k met dit topic wil bereiken, moest het ff kwijt
je hebt gelijk, niet schamen, maar trots zijn dat je deze stap hebt durven maken.

Eigenlijk vind ik je best n dappere vrouw (klinkt msischien raar,maar k meen t wel)
Met citaat reageren
Oud 23-09-2003, 14:43
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Nounou, het is toch niet erg dat je hulpverlening nodig hebt! Daar hoef je je echt niet voor te schamen, zeker niet tegenover leraren! Zou jij iemand veroordelen omdat diegene hulp zoekt voor problemen? Dat is juist knap, dat je erop af gaat!
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 23-09-2003, 14:47
~~dolce~~
Avatar van ~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 23-09-2003 @ 15:43:
Nounou, het is toch niet erg dat je hulpverlening nodig hebt! Daar hoef je je echt niet voor te schamen, zeker niet tegenover leraren! Zou jij iemand veroordelen omdat diegene hulp zoekt voor problemen? Dat is juist knap, dat je erop af gaat!
hmm, dat weet k ook wel ... maar toch jah, blijf k me dr wel voor schamen.. hmm, terwijl k het van andere iid knap vind, hmm, ik klopt niet
Met citaat reageren
Oud 23-09-2003, 14:50
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
mir_1986 schreef op 23-09-2003 @ 15:47:
hmm, dat weet k ook wel ... maar toch jah, blijf k me dr wel voor schamen.. hmm, terwijl k het van andere iid knap vind, hmm, ik klopt niet
Je klopt best wel hoor! Zou ik ook doen. Maar als je eigenlijk maar weet dat het niet erg is, ok?
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 23-09-2003, 20:53
Verwijderd
Hoi Mir,

ik ben erg blij dat je gebeld hebt...

Dat je je schaamt is eigenlijk best wel een logische reactie. Want je geeft eigenlijk jezelf bloot en de meeste mensen doen dat niet...jij geeft toe dat het niet goed gaat en je wilt er iets aan veranderen. De meeste mensen houden deze gevoelens voor zichzelf en voelen zich dus rot terwijl ze zich blij voordoen...Daarom kan je schaamte voelen als je het wel toegeeft en bekend maakt omdat je denkt dat je de enige bent enzo. Probeer dat gevoel maar gewoon een plaats te geven. Je stelt je kwetsbaar op en dat kan wennen zijn, maar ik vind het wel goed...

Verder hoef je je voor die hulpverleners niet te schamen omdat die echt dagelijks met mensen te maken krijgen die zich niet happy voelen...Die kijken er niet van op en zijn waarschijnlijk alleen maar blij dat je er hulp voor wilt.

Op school hoeven ze het niet te weten...dit zijn namelijk privézaken en dat gaat de school niets aan. Maar misschien is het beter om wel een paar mensen van school in te lichten. Het kan namelijk zijn dat je door deze gevoelens, minder goed gaat presteren op school, en dan weten de leraren waardoor dat komt. En dan kun je ook een keer naar huis gaan als het even niet meer gaat...

Het afgelopen schooljaar ging het met mij ook niet al te denderend. Ik was aan de softdrugs en hongerde mezelf af en toe uit. Verder was ik afgelopen kerst bedreigd door mijn halfbroer en had ik vaak ruzie thuis, dit alles ging gepaard met depressieve gevoelens. In januari ben ik tijdens een les Duits totaal ingestort. Ik zat opeens te janken in de klas omdat de lerares even iets zei tegen mij (dat ik stil moest zijn omdat ik zat te kletsen oid). Op school wisten ze dus nergens van maar op dat moment heb ik die lerares in vertrouwen genomen en daarna wist mijn coördinator ook dat ik depressief was. Het was namelijk zo dat één van mijn beste vriendinnen depressief was en borderline had, en leraren spraken mij altijd aan of het met haar wel goed ging, terwijl het met mij dus ook echt niet ging maar dat wisten ze niet...

Maargoed, een heel persoonlijk verhaal om duidelijk te maken dat het prettig kan zijn dat ze er op school van weten en dat je je niet hoeft te schamen. Trouwens, de leraren zullen er verder ook niet over praten en ze zullen waarschijnlijk alleen maar hopen dat het beter gaat...ze vinden je echt niet raar.

Je zei het zelf al: het is goed om iets aan die problemen te doen. Ik vind het zelfs heel sterk en dapper, omdat (zoals ik al eerder zei) de meeste mensen het voor zich houden terwijl het eigenlijk niet meer gaat. Het schaamtegevoel is dus wel logisch en wordt waarschijnlijk vanzelf minder. Probeer het maar gewoon toe te laten maar accepteer het wel. Maar laat dat gevoel je niet tegenhouden om echt hulp te krijgen....

Ik hoop dat het snel wat beter gaat. Als je nog ergens over twijfelt of gewoon erover wilt praten dan mag je me wel PM-en voor mijn email (ook voor MSN). Niet dat ik er zoveel verstand van heb, maar ik herken alles heel goed wat je schrijft...
Met citaat reageren
Oud 26-09-2003, 18:10
tictactoe
tictactoe is offline
goed uitgelegd Bugge

ik zou ook zeggen: niet nodig voor je te schamen mar dat weet je zelf misschien ook en toch is het niet nodig...

Hoe gaat het nu met topicstartster?
Met citaat reageren
Oud 27-09-2003, 21:19
~~dolce~~
Avatar van ~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Citaat:
tictactoe schreef op 26-09-2003 @ 19:10:
Hoe gaat het nu met topicstartster?
hm, jah, nog niet echt geweldig
ik schaam me niet meer dat ik heb gebeld, en kan niet wachten tot die man maandag terug belt, alleen vraag k me nog sterk af wat k moet zeggen
wel vind ik het idee van dat al me leraren het weten nog niet echt maar het zal toch maar het beste zijn...
ik zal wel vertellen hoe het maandag is gegaan, als iemand dat ook maar wilt weten
kuzz mir
Met citaat reageren
Oud 27-09-2003, 21:35
Warsocket
Avatar van Warsocket
Warsocket is offline
sterkte maandag
ennu tuurlijk wil ik weten hoe het afgelopen is
__________________
01110100011001010111011001100101011001010110110000100000011101000
11010010110101001100100001000000011111100111111001000000011101001010000
Met citaat reageren
Oud 27-09-2003, 22:31
C'est moi
Avatar van C'est moi
C'est moi is offline
sterkte maandag en vertel hoe het is gegaan
__________________
nobody is perfect, I'm nobody!
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 10:43
Chaucus
Avatar van Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
mir_1986 schreef op 27-09-2003 @ 22:19:
hm, jah, nog niet echt geweldig
ik schaam me niet meer dat ik heb gebeld, en kan niet wachten tot die man maandag terug belt, alleen vraag k me nog sterk af wat k moet zeggen
wel vind ik het idee van dat al me leraren het weten nog niet echt maar het zal toch maar het beste zijn...
ik zal wel vertellen hoe het maandag is gegaan, als iemand dat ook maar wilt weten
kuzz mir
Succes maandag.
En natuurlijk willen we wel weten hoe t afloopt en hoe t met je gaat
Met citaat reageren
Oud 29-09-2003, 15:37
~~dolce~~
Avatar van ~~dolce~~
~~dolce~~ is offline

ja, ze zouden mij dus terug bellen, ik denk na een uurtje nou ik bel zelf wel..
krijg ik dezelfde vrouw als vorige week.. jah, hij is er morgen pas weer

en ik vind het toch zo voor lul om te bellen....

maar, het gaat echt zo verkeerd dr veranderd niks aan de situatie maar ik maak mezelf helemaal gek... ik voel me zo tering slecht gewoon...
ik praat heel vaak met me mentor, en vandaag dus ook weer(had 's ochtends gespijbeld bij dr les) maar ze weet het echt niet meer ze heeft geen indee meer hoe ze mij hieruit moet trekken.. en miss wil ik dr niet meer uit, laat mij please kappen met dit klote leven

maar ergens wil ik dr dus wel uit, anders had ik nooit gebeld...ik wil echt keihard janken maar ik moet me goed houden

ik heb vandaag dus echt fucking veel gespijbeld
daar krijg ik morgen dus problemen mee, en nu weten ze wel dat ik me zwaar klote voel, maar jah,dat kan ik natuurlijk niet als excuus blijven gebruiken




Laatst gewijzigd op 29-09-2003 om 15:51.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2003, 15:40
alibabwe
alibabwe is offline
sterkte, en wat is het probleem precies?

maar moet dat nu in het blauw?
Met citaat reageren
Oud 29-09-2003, 22:07
~~dolce~~
Avatar van ~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Citaat:
alibabwe schreef op 29-09-2003 @ 16:40:

maar moet dat nu in het blauw?
JAH, dat moest in blauw
Met citaat reageren
Oud 30-09-2003, 09:01
Warsocket
Avatar van Warsocket
Warsocket is offline
ik hoop datb je je gewon vastbijt in die hulp dan komt vanzelf de tijd dat het weer beter gaat

sterkte
serieus heel veel sterkte
__________________
01110100011001010111011001100101011001010110110000100000011101000
11010010110101001100100001000000011111100111111001000000011101001010000
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 30-09-2003, 15:04
~~dolce~~
Avatar van ~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
oke, ben vandaag dus wel terug gebeld, moest vertellen waarom ik niet nog 4 maanden kan wachten ( )
heel direct heb ik gezegd,"als ik nog 4 maanden moet wachten heb ikmezelf waarschijnlijk wat aangedaan"
ik heb verteld dat de wil naar dood gaan steeds sterker word, en dat er nog maar een paar dingen/personen zijn die mij tegenhouden. ook heb ik maar gelijk gezegd dat ikmezelf veel meer kras(snijd hoe je het wil noemen) en dat de drang steeds groter en vaker is...

alles werd opgeschreven enz.. helaas gaat hun teamvergadering donderdag niet door nu word het pas volgende week donderdag besproken.. en vrijdag moet ik die man ff bellen, dan hoor ik of ik voorrang krijg of niet..
ook kwam de vraag of k zeker weet dat ik bij bureau jeugdzorg moet zijn de kans zit dr in dat ik later word doorverwezen naar altrecht(jeugd)

bij echte nood moet ik de huisarts inlichten die kan me direct verwijzen naar altrecht..
of anders jeugdzorg blijven bellen..

verder(heeft niks met het gesprek te maken) kreeg ik dus vandaag idd gezeik met het spijbelen... heb later uitgelegd aan me coordinator wat de echte reden was.. heel gesprek met hem gehad, en hij voreg echt uhh, moeilijk vragen (over dit onderwerp mag ik hier dus niet praten..) schaam me daar wel weer voor...




Laatst gewijzigd op 30-09-2003 om 15:07.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2003, 21:08
Warsocket
Avatar van Warsocket
Warsocket is offline
Citaat:
mir_1986 schreef op 30-09-2003 @ 16:04:
oke, ben vandaag dus wel terug gebeld, moest vertellen waarom ik niet nog 4 maanden kan wachten ( )
heel direct heb ik gezegd,"als ik nog 4 maanden moet wachten heb ikmezelf waarschijnlijk wat aangedaan"
ik heb verteld dat de wil naar dood gaan steeds sterker word, en dat er nog maar een paar dingen/personen zijn die mij tegenhouden. ook heb ik maar gelijk gezegd dat ikmezelf veel meer kras(snijd hoe je het wil noemen) en dat de drang steeds groter en vaker is...

alles werd opgeschreven enz.. helaas gaat hun teamvergadering donderdag niet door nu word het pas volgende week donderdag besproken.. en vrijdag moet ik die man ff bellen, dan hoor ik of ik voorrang krijg of niet..
ook kwam de vraag of k zeker weet dat ik bij bureau jeugdzorg moet zijn de kans zit dr in dat ik later word doorverwezen naar altrecht(jeugd)

bij echte nood moet ik de huisarts inlichten die kan me direct verwijzen naar altrecht..
of anders jeugdzorg blijven bellen..

verder(heeft niks met het gesprek te maken) kreeg ik dus vandaag idd gezeik met het spijbelen... heb later uitgelegd aan me coordinator wat de echte reden was.. heel gesprek met hem gehad, en hij voreg echt uhh, moeilijk vragen (over dit onderwerp mag ik hier dus niet praten..) schaam me daar wel weer voor...



Sjezus ben je al over het punt heen om te bellen blijven ze alles vooruit schuiven

K ben eigelijk wel een beetje geraakt / geschrokken van je verhaal als je iets kwijt wil en dat kan niet op het forum mag je me altijd mailen of pm'men al is het maar om je hart te luchten

Warsocket@yahoo.com
__________________
01110100011001010111011001100101011001010110110000100000011101000
11010010110101001100100001000000011111100111111001000000011101001010000
Met citaat reageren
Oud 30-09-2003, 21:20
Verwijderd
Citaat:
mir_1986 schreef op 30-09-2003 @ 16:04:
oke, ben vandaag dus wel terug gebeld, moest vertellen waarom ik niet nog 4 maanden kan wachten ( )
heel direct heb ik gezegd,"als ik nog 4 maanden moet wachten heb ikmezelf waarschijnlijk wat aangedaan"
ik heb verteld dat de wil naar dood gaan steeds sterker word, en dat er nog maar een paar dingen/personen zijn die mij tegenhouden. ook heb ik maar gelijk gezegd dat ikmezelf veel meer kras(snijd hoe je het wil noemen) en dat de drang steeds groter en vaker is...
Goed dat je het hebt gezegd, ik denk dat je nu heel goed duidelijk aangeeft dat het hélémaal niet meer gaat!


Citaat:
ook kwam de vraag of k zeker weet dat ik bij bureau jeugdzorg moet zijn de kans zit dr in dat ik later word doorverwezen naar altrecht(jeugd)
Kan je alleen via jeugdzorg worden doorverwezen naar altrecht?
Anders zou je eens moeten informeren bij altrecht ofzoiets, misschien kunnen de mensen van jeugdzorg iets inschatten ofzo of je word doorverwezen. Dan zou je misschien eerder op gesprek kunnen dus eerder door verwezen dus eerder hulp?
(als ik het zo zie dan)


Citaat:
bij echte nood moet ik de huisarts inlichten die kan me direct verwijzen naar altrecht..
of anders jeugdzorg blijven bellen..
Waarom ga je niet langs de huisarts dan? Dan zit je toch sneller bij Alterecht of zie ik dat verkeerd?

Sterkte en je kan het, zet door je bent echt op de goede weg van hulp!

Groetjes Eva
Met citaat reageren
Oud 30-09-2003, 22:05
~~dolce~~
Avatar van ~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 30-09-2003 @ 22:20:

Waarom ga je niet langs de huisarts dan? Dan zit je toch sneller bij Alterecht of zie ik dat verkeerd?
voor mij is de drempel om naar de huisarts te gaan zo groot k sdurf gewoon echt niet... en nou weet k wel dat ie niks mag zeggen enz... en dat de rekening ook niet per se naar huis gestuurd hoeft te worden enz...

bovendien is het ook nog eens zo rare man en daar komt nog bij dat k me nog steeds schaam....(niet meer dat ik heb gebeld enz.. maar voor leraren enz nog wel )
Met citaat reageren
Oud 30-09-2003, 22:24
Verwijderd
Citaat:
mir_1986 schreef op 30-09-2003 @ 23:05:
voor mij is de drempel om naar de huisarts te gaan zo groot k sdurf gewoon echt niet... en nou weet k wel dat ie niks mag zeggen enz... en dat de rekening ook niet per se naar huis gestuurd hoeft te worden enz...

bovendien is het ook nog eens zo rare man en daar komt nog bij dat k me nog steeds schaam....(niet meer dat ik heb gebeld enz.. maar voor leraren enz nog wel )
Ik snap die drempel naar de huisarts heel goed! Maar misschien als het echt echt echt niet gaat en je kan jeugdzorg niet bellen en er is niemand die je op kan vangen o.i.d dan moet je het gewoon doen... (klinkt vaag ... kdenk nu aan 3 uur 's nachts maarjah.. dan zou je bij de spoedeisend terecht komen..)

Hmm dat het een (rare)man is maakt misschien voor jou de drempel nog hoger?

Waarom schaam je jezelf zo tegen over de leraren? Jij hebt goed gedaan door ze te laten weten dat je prof. hulp nodig hebt omdat je er zelf niet meer uitkomt toch? *snapt toch wel dat van schamen*

Groetjes Eva
Met citaat reageren
Oud 30-09-2003, 22:34
~~dolce~~
Avatar van ~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
[QUOTE]Evatjuhhhh schreef op 30-09-2003 @ 23:24:

Hmm dat het een (rare)man is maakt misschien voor jou de drempel nog hoger?
niet zo zeer dat het een man is hoor (heb een heel lang gesprek gehad met me coordinator en das ook een man maar daar mag ik ff niet op ingaan want dat onderwerp mag hier niet..snappie?) hij is gewoon raar en voor mij echt een vreemde...

Waarom schaam je jezelf zo tegen over de leraren? Jij hebt goed gedaan door ze te laten weten dat je prof. hulp nodig hebt omdat je er zelf niet meer uitkomt toch? ik weet niet... het is dr vanzelf (de schaamte)
*snapt toch wel dat van schamen*
Met citaat reageren
Oud 01-10-2003, 07:00
Verwijderd
Citaat:
mir_1986 schreef op 30-09-2003 @ 23:34:
Evatjuhhhh schreef op 30-09-2003 @ 23:24:

Hmm dat het een (rare)man is maakt misschien voor jou de drempel nog hoger?
niet zo zeer dat het een man is hoor (heb een heel lang gesprek gehad met me coordinator en das ook een man maar daar mag ik ff niet op ingaan want dat onderwerp mag hier niet..snappie?) hij is gewoon raar en voor mij echt een vreemde...

Waarom schaam je jezelf zo tegen over de leraren? Jij hebt goed gedaan door ze te laten weten dat je prof. hulp nodig hebt omdat je er zelf niet meer uitkomt toch? ik weet niet... het is dr vanzelf (de schaamte)
*snapt toch wel dat van schamen*
Nja, ik denk dat ik je toch wel begrijp qua die huisarts want ik durf het ook niet.. Hmmja je lijkt mij wel

Ik denk dat schaamte niet altijd fout is.... schaamte is zelfs soms wel gezond... je moet er alleen niet ontiegelijk onder gaan lijden.
Kijk op dit moment voel je jezelf kut omdat je even vast zit en op school het ook niet zo lekker gaat... nu ze op school weten wat er aan de hand is kunnen ze misschien eerder inspringen of meer rekening met je houden. (Oke, je wordt misschien anders behandeld... so what?) Ik dnek dat je er straks wel je voordeel uit gaat halen hoor!

Groetjes!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Ik schaam me enorm voor wat er gebeurt is.
Sannebv
19 14-06-2011 16:27
Psychologie ik kan het niemand vertellen maar ik schaam me zo
di
30 21-03-2005 19:42
Psychologie Ik schaam me..
Anijs
23 24-06-2003 09:49
Software & Hardware [belastingdienst] Ik schaam me diep :P
-=Kobuz=-
2 08-11-2002 16:45
Psychologie ik schaam me dood..
¤Aylin¤
15 07-08-2002 10:05


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:55.