Oud 01-05-2006, 19:22
niqui
niqui is offline
Hallo,

Ik ben in 2002 in HAVO-4 gestopt met school en aan het werk gegaan. Nu wil ik graag via een avondopleiding alsnog mijn diploma halen. Het liefst zou ik HAVO-4 en HAVO-5 in 1 jaar afronden. Heb al aardig wat uurtjes rondgekeken op internet maar kom er niet helemaal uit. Kunnen jullie me helpen aan adressen waar ik zo'n opleiding kan volgen?

(werk in Dordrecht, woon in Breda)


Monique
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-05-2006, 21:11
Verwijderd
Vlakbij je werk: www.davinci.nl
Met citaat reageren
Oud 01-05-2006, 22:11
niqui
niqui is offline
Dank je voor je reactie.

Als ik de informatie die ik heb opgevraagd bij Da Vinci goed begrijp moet je om toegelaten te worden in ieder geval een overgangsbewijs hebben van HAVO-4 naar HAVO-5. Dit heb ik niet omdat ik in april (HAVO-4) ben gestopt. Voor de zekerheid zal ik morgen bellen naar het Da Vinci College.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2006, 13:53
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
bel een willekeurig roc (probeer meerdere, dat wel) en vraag naar de mogelijkheden. VAVO is vaak sowieso redelijk 'losjes' georganiseerd, grote kans dat dat prima te combineren is met je werk.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 02-05-2006, 22:21
niqui
niqui is offline
Het probleem wat zich voordoet met die ROC's is dat de meeste eisen dat je ingeschreven staat in de plaats/regio waar 't ROC zich bevindt. Als ik mezelf ergens anders inschrijf kunnen er problemen ontstaan ivm de woning die ik huur. Ik zal nog wat telefoontjes plegen.. misschien valt ook daar een mouw aan te passen.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2006, 08:23
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
niqui schreef op 02-05-2006 @ 22:21 :
Het probleem wat zich voordoet met die ROC's is dat de meeste eisen dat je ingeschreven staat in de plaats/regio waar 't ROC zich bevindt. Als ik mezelf ergens anders inschrijf kunnen er problemen ontstaan ivm de woning die ik huur. Ik zal nog wat telefoontjes plegen.. misschien valt ook daar een mouw aan te passen.
euhm, WTF kan het een ROC nou schelen waar je precies ingeschreven staat ? alsof iedereen in de buurt van een ROC woont zeg...
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 03-05-2006, 09:48
Kujatochi
Avatar van Kujatochi
Kujatochi is offline
Mag ik vragen...waarom ben je gestopt met havo 4?
Met citaat reageren
Oud 03-05-2006, 09:55
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 03-05-2006 @ 08:23 :
euhm, WTF kan het een ROC nou schelen waar je precies ingeschreven staat ? alsof iedereen in de buurt van een ROC woont zeg...
Ik las laatst dat het met subsidie te maken heeft. Je moet naar een ROC wat in je eigen regio is, omdat je daar ook indirect voor betaald.
__________________
Met citaat reageren
Oud 03-05-2006, 13:01
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Miracle schreef op 03-05-2006 @ 09:55 :
Ik las laatst dat het met subsidie te maken heeft. Je moet naar een ROC wat in je eigen regio is, omdat je daar ook indirect voor betaald.
in je eigen regio, dat wil dan dus zeggen de dichtsbijzijnde, dat hoeft toch niet per se in je eigen woonplaats te zijn ?

ik heb er nooit last van gehad, terwijl ik de havo toch echt niet in dezelfde regio als mn woonplaats gedaan heb.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 03-05-2006, 13:12
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 03-05-2006 @ 13:01 :
in je eigen regio, dat wil dan dus zeggen de dichtsbijzijnde, dat hoeft toch niet per se in je eigen woonplaats te zijn ?

ik heb er nooit last van gehad, terwijl ik de havo toch echt niet in dezelfde regio als mn woonplaats gedaan heb.
Ik heb het ook maar van horen zeggen....
__________________
Met citaat reageren
Oud 03-05-2006, 14:52
Poesket
Poesket is offline
Citaat:
Miracle schreef op 03-05-2006 @ 13:12 :
Ik heb het ook maar van horen zeggen....
het is ook waar. Op mijn roc dan tenminste. Sommige konden niet worden aangenomen omdat een andere roc dichterbij dat of in die regio was
__________________
einde
Met citaat reageren
Oud 03-05-2006, 22:40
niqui
niqui is offline
Kujatochi,

Ik ben gestopt met HAVO-4 omdat ik in april van het schooljaar 14 minpunten had oa door problemen thuis. Ik moest van mijn ouders als ik bleef zitten dat jaar daarop zelf volledig betalen. Hoewel daar vast en zeker een vorm van subsidie voor is heb ik besloten niet te doubleren omdat de problemen thuis voortduurde en mijn concentratie verre van goed was. Ik besloot te gaan werken en het opnieuw op te pakken als ik op mezelf woonde en alles goed voor elkaar had.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2006, 08:39
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
niqui schreef op 02-05-2006 @ 22:21 :
Het probleem wat zich voordoet met die ROC's is dat de meeste eisen dat je ingeschreven staat in de plaats/regio waar 't ROC zich bevindt. Als ik mezelf ergens anders inschrijf kunnen er problemen ontstaan ivm de woning die ik huur. Ik zal nog wat telefoontjes plegen.. misschien valt ook daar een mouw aan te passen.
Maar als je naar de dichtstbijzijnde ROC gaat bij je huurhuis, dan is er toch geen probleem? Of wil je per se naar een andere?
Met citaat reageren
Oud 05-05-2006, 07:20
niqui
niqui is offline
Ik heb gebeld met het dichtstbijzijnde ROC. "Vanwege de vooropleiding" vinden zij het risico te groot om me HAVO-4 en HAVO-5 in 1 jaar te laten doen. Zij achten de kans van slagen te klein. Zou ik voor het 2-jarige traject gaan, dan zou ik mogelijk het tweede jaar niet kunnen doen omdat 22 de leeftijdsgrens is. Die dame zei: '' ... maar je kunt het proberen''. Ik wil graag zekerheid en zou daarom liever 'gebakken'zitten.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2006, 07:56
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
niqui schreef op 05-05-2006 @ 07:20 :
Ik heb gebeld met het dichtstbijzijnde ROC. "Vanwege de vooropleiding" vinden zij het risico te groot om me HAVO-4 en HAVO-5 in 1 jaar te laten doen. Zij achten de kans van slagen te klein. Zou ik voor het 2-jarige traject gaan, dan zou ik mogelijk het tweede jaar niet kunnen doen omdat 22 de leeftijdsgrens is. Die dame zei: '' ... maar je kunt het proberen''. Ik wil graag zekerheid en zou daarom liever 'gebakken'zitten.
die leeftijdsgrens zouden ze denk ik wel negeren als je er eenmaal zit, maar dat zou ik in jouw geval inderdaad eerst zeker willen weten.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 05-05-2006, 09:24
Poesket
Poesket is offline
Citaat:
niqui schreef op 05-05-2006 @ 07:20 :
Ik heb gebeld met het dichtstbijzijnde ROC. "Vanwege de vooropleiding" vinden zij het risico te groot om me HAVO-4 en HAVO-5 in 1 jaar te laten doen. Zij achten de kans van slagen te klein. Zou ik voor het 2-jarige traject gaan, dan zou ik mogelijk het tweede jaar niet kunnen doen omdat 22 de leeftijdsgrens is. Die dame zei: '' ... maar je kunt het proberen''. Ik wil graag zekerheid en zou daarom liever 'gebakken'zitten.
Er zitten mensen bij mij in de klas (vavo roc) van tegen de 30, al in de 30 en zelf al iemand van in de 50. Ik begrijp die leeftijds grens dan niet zo goed eigenlijk, zeker niet omdat het VOLWASSENENonderwijs is...
__________________
einde
Met citaat reageren
Oud 05-05-2006, 10:55
Toet0r
Avatar van Toet0r
Toet0r is offline
Bij mij zitten een paar 60+ers Dus dat met die leeftijdsgrens is echt vaag idd!

Ik vind het sowieso een beetje vaag geregeld met de mogelijkheid om het in 1 jaar te doen. Toen ik mij aanmelde voor het vavo werd er meteen vanuit gegaan dat ik het wel in 2 jaar deed. Een klasgenootje van mij (15 jaar (!!), heeft slechts 2 jaar havo op een reguliere school gedaan) doet het nu wel in 1 jaar en toen we het daar een keer over hadden zei ze dat ik het niet eens in 1 jaar zoukunnen doen omdat dat niet kon volgens de onderwijsinspectie ofzo? Heel vaag verhaal Dan vraag ik me af waarom die mogelijkheid eigenlijk bestaat als niemand het doet (slechts 2 havo leerlingen bij mij op school ) en waarom zei wel terwijl ze niet eens normaal de havo geprobeert heeft..
Met citaat reageren
Oud 05-05-2006, 11:15
Poesket
Poesket is offline
Citaat:
Toet0r schreef op 05-05-2006 @ 10:55 :
Bij mij zitten een paar 60+ers Dus dat met die leeftijdsgrens is echt vaag idd!

Ik vind het sowieso een beetje vaag geregeld met de mogelijkheid om het in 1 jaar te doen. Toen ik mij aanmelde voor het vavo werd er meteen vanuit gegaan dat ik het wel in 2 jaar deed. Een klasgenootje van mij (15 jaar (!!), heeft slechts 2 jaar havo op een reguliere school gedaan) doet het nu wel in 1 jaar en toen we het daar een keer over hadden zei ze dat ik het niet eens in 1 jaar zoukunnen doen omdat dat niet kon volgens de onderwijsinspectie ofzo? Heel vaag verhaal Dan vraag ik me af waarom die mogelijkheid eigenlijk bestaat als niemand het doet (slechts 2 havo leerlingen bij mij op school ) en waarom zei wel terwijl ze niet eens normaal de havo geprobeert heeft..
Ja echt raar. Zie ik ook bij mijn roc. ER zijn wel regels maar voor iedereen andere
__________________
einde
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 05-05-2006, 13:31
Estar
Estar is offline
Citaat:
niqui schreef op 05-05-2006 @ 07:20 :
Ik heb gebeld met het dichtstbijzijnde ROC. "Vanwege de vooropleiding" vinden zij het risico te groot om me HAVO-4 en HAVO-5 in 1 jaar te laten doen. Zij achten de kans van slagen te klein. Zou ik voor het 2-jarige traject gaan, dan zou ik mogelijk het tweede jaar niet kunnen doen omdat 22 de leeftijdsgrens is. Die dame zei: '' ... maar je kunt het proberen''. Ik wil graag zekerheid en zou daarom liever 'gebakken'zitten.
Vitalis College?

Moet je zeker niet heen gaan.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2006, 00:17
niqui
niqui is offline
Bedankt voor het meedenken mensen

Ze weigerden me het in 1 jaar te laten doen omdat ik er al 4 jaar uit was. Kans van slagen blabla... Zit nu een beetje te denken.. zou LOI een oplossing zijn? Dan kan ik t alsnog binnen dat jaar doen. T is alleen net ff anders dan t gewone onderwijs.. Hebben jullie daar misschien ervaring mee?
Met citaat reageren
Oud 08-05-2006, 01:05
A*
Avatar van A*
A* is offline
Ik denk toch echt dat je een roc in de buurt moet zoeken. Daar wordt je altijd toegelaten. Het is waarschijnelijk niet mogelijk om het dan allemaal in 1 jaar te doen, maar dat is ook niet aan te raden. Het is best zwaar om je examen vakken en die bijvakken allemaal in 1 jaar te doen. Vergeet ook niet dat je p.o.'s moet maken en een profielwerkstuk. Daarnaast moet ik ook alle opgaves maken in de werkboeken, dus ik heb eigenlijk best wel veel huiswerk. Het gaat vaak snel, wat ook wel fijn is, maar je moet je huiswerk wel goed bijhouden. En bij mij op het roc is het zo dat als jij je huiswerk niet maakt je echt geen tentamens mag maken.

Overigens, zijn die andere scholen waar jij het over had niet particuliere scholen? Die moet je sowieso niet hebben, die zijn veel te duur.

http://www.klasgenoten.com/scholen/brabant/brabant.html

ROC Breda staat er ook bij, hoef je alleen nog maar te zoeken of ze afdeling Educatie/VAVO hebben.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2006, 01:15
Padfoot
Padfoot is offline
je zou ook een prive school kunnen proberen, zoals bijvoorbeeld het luzac college.

Maar dan moet je wel aardig wat geld hebben
Met citaat reageren
Oud 08-05-2006, 12:57
A*
Avatar van A*
A* is offline
Citaat:
Padfoot schreef op 08-05-2006 @ 01:15 :
je zou ook een prive school kunnen proberen, zoals bijvoorbeeld het luzac college.

Maar dan moet je wel aardig wat geld hebben
Ja, dat is dus particulier. Maar dan krijg je wel je diploma in 1 jaar. En het is heel erg streng.
Of je kan ook naar Stebo gaan, maar daar zitten voornamelijk vervelende rijke kinderen die gewoon te verwend zijn.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2006, 16:48
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
A* schreef op 08-05-2006 @ 12:57 :
Ja, dat is dus particulier. Maar dan krijg je wel je diploma in 1 jaar. En het is heel erg streng.
Of je kan ook naar Stebo gaan, maar daar zitten voornamelijk vervelende rijke kinderen die gewoon te verwend zijn.
en op t luzac zitten natuurlijk he-le-maal geen verwende kindjes die van pa nog per se een havo-diploma moeten 'halen'....
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 08-05-2006, 20:35
niqui
niqui is offline
Bedankt voor de tips weer!

Ik ga niet naar een particuliere school. Ik blijf verder informeren en zal kijken of er op die genoemde site wat te vinden is... Ik hoop het..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-05-2006, 21:37
lottaa
lottaa is offline
Citaat:
niqui schreef op 06-05-2006 @ 00:17 :
Bedankt voor het meedenken mensen

Ze weigerden me het in 1 jaar te laten doen omdat ik er al 4 jaar uit was. Kans van slagen blabla... Zit nu een beetje te denken.. zou LOI een oplossing zijn? Dan kan ik t alsnog binnen dat jaar doen. T is alleen net ff anders dan t gewone onderwijs.. Hebben jullie daar misschien ervaring mee?
Dat is écht ONWIJS duur! Want je betaald per vak per maand aan spullen! Ik heb dat ook uitgezocht en ik zou dan ongeveer 15.000 euro kwijt zijn geloof ik.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2006, 12:57
A*
Avatar van A*
A* is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 08-05-2006 @ 16:48 :
en op t luzac zitten natuurlijk he-le-maal geen verwende kindjes die van pa nog per se een havo-diploma moeten 'halen'....
Stebo is erger.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2006, 12:59
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
lottaa schreef op 08-05-2006 @ 21:37 :
Dat is écht ONWIJS duur! Want je betaald per vak per maand aan spullen! Ik heb dat ook uitgezocht en ik zou dan ongeveer 15.000 euro kwijt zijn geloof ik.
euhm, dan klopt je berekening niet. echt niet.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 09-05-2006, 18:19
quilla
quilla is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 09-05-2006 @ 12:59 :
euhm, dan klopt je berekening niet. echt niet.
Dat kan best wel kloppen want een havo opleiding op het luzac kost bijv. al 13.140 euro...
Met citaat reageren
Oud 09-05-2006, 18:40
Estar
Estar is offline
Citaat:
quilla schreef op 09-05-2006 @ 18:19 :
Dat kan best wel kloppen want een havo opleiding op het luzac kost bijv. al 13.140 euro...
Nee die klopt niet, mijn vriend moest iets meer dan 6000 gaan betalen bij het LOI
Met citaat reageren
Oud 09-05-2006, 19:53
quilla
quilla is offline
Citaat:
Estar schreef op 09-05-2006 @ 18:40 :
Nee die klopt niet, mijn vriend moest iets meer dan 6000 gaan betalen bij het LOI
oeps ik zie nu ineens dat het over het LOI gaat. Ik dacht dat het over particuliere scholen ging
Met citaat reageren
Oud 09-05-2006, 20:21
niqui
niqui is offline
Ik heb berekend dat ik bij de LOI ongeveer € 5.000,- zou betalen exclusief examens dan hè.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2006, 17:05
Roosjee
Roosjee is offline
Hey, ik heb vraagje over de kosten van een VAVO opleiding van ROC. Op de site heb ik gelezen dat het 24,80 per lesuur is, maar is dat dan per vak of echt per uur? Weet iemand dit?
__________________
good girls go to heaven.. bad girls go everywhere..!

Laatst gewijzigd op 01-06-2006 om 17:09.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2006, 20:34
kiss_the_sky
kiss_the_sky is offline
Ik heb dit jaar 2 vakken gedaan en ik was iets van 200 euro kwijt. Ik had 3,5 uur les in de week. En dan komt het geld van je boeken er nog bij (iets van 150 euro) dus het is echt niet zo duur. Je moet het dan wel bij een ROC doen binnen jouw regio, anders krijg je geen subsidie (= duur).
__________________
So which is your favourite Beatles album? 'Tough one. I think I'd have to say 'The best of the Beatles'.'
Met citaat reageren
Oud 02-06-2006, 09:16
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Roosjee schreef op 01-06-2006 @ 17:05 :
Hey, ik heb vraagje over de kosten van een VAVO opleiding van ROC. Op de site heb ik gelezen dat het 24,80 per lesuur is, maar is dat dan per vak of echt per uur? Weet iemand dit?
dat verschilt natuurlijk per school, en enkel iemand die toevallig op die specifieke school zit (en je noemt niet welke school het is, dus dat gaat niet werken) kan dat melden.

of

je belt met die school en vraag t ?
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 22-09-2006, 11:04
Lalalinda
Lalalinda is offline
Ik heb 4 jaar gymnasium gedaan, toen bleef ik zitten omdat ik te veel gemist had ( had in het ziekenhuis gelegen enzo) Dus toen ben ik opnieuw begonnen aan de vierde.. maar dat was ik al snel beu dus ben ik er midden in het jaar mee gestopt! En nu wilde ik het afmaken via Vavo! Luzac is ook een mogelijkheid, maar wilde ik zelf liever niet! Vavo is nu bijna allemaal al vol maar ben zo nog allemaal aan het bellen en zoeken!! Laatste optie is of toch wel luzac of LOI-iets! Ik wil het alleen graag in 1 jaar doen, zodat ik volgende jaar gewoon naar de universiteit kan!! Ben er alleen nu een beetje laat bij!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 22-09-2006, 15:36
zoemzoem
Avatar van zoemzoem
zoemzoem is offline
Citaat:
Lalalinda schreef op 22-09-2006 @ 11:04 :
Ik heb 4 jaar gymnasium gedaan, toen bleef ik zitten omdat ik te veel gemist had ( had in het ziekenhuis gelegen enzo) Dus toen ben ik opnieuw begonnen aan de vierde.. maar dat was ik al snel beu dus ben ik er midden in het jaar mee gestopt! En nu wilde ik het afmaken via Vavo! Luzac is ook een mogelijkheid, maar wilde ik zelf liever niet! Vavo is nu bijna allemaal al vol maar ben zo nog allemaal aan het bellen en zoeken!! Laatste optie is of toch wel luzac of LOI-iets! Ik wil het alleen graag in 1 jaar doen, zodat ik volgende jaar gewoon naar de universiteit kan!! Ben er alleen nu een beetje laat bij!
Dit kun je beter in het grote VAVO topic zetten:http://forum.scholieren.com/showthre...readid=1432024.

En het lijkt mij in jouw geval niet verstandig om dit studiejaar nog 5 en 6 vwo in een jaar te doen. Je hebt nu al bijna een maand gemist en je hebt nooit 4 vwo afgemaakt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Vavo
solido
9 17-08-2011 23:11
Studeren Het grote VAVO topic /sprint opleiding/ avondonderwijs 2
xxceline
282 13-06-2011 20:54
Algemene schoolzaken Ik kom er niet uit... Hulp gevraagd!
Fex
5 07-05-2009 10:54


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:05.