Oud 12-03-2009, 23:46
maxime141
maxime141 is offline
Ik zit in 5 havo en zit nu in de eindfase van mijn profielwerkstuk, maar ik heb het gevoel dat mijn school er zeer weinig aandacht aan besteed, daarom doe ik een klein onderzoekje..

Ik wil graag weten hoeveel tijd er op andere scholen in wordt gestoken (denk bijv. aan profielwerkstuk-(mid)dagen etc.)
Ook wil ik weten wanneer scholen over het algemeen beginnen met het profielwerkstuk, is dit in het eindexamenjaar of in het vooreindexamenjaar?
Natuurlijk vind ik andere info ook goed

Dit is dus voor mensen die dit jaar hun profielwerkstuk maken of die dit al eerder hebben gemaakt..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-03-2009, 00:03
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik heb deze topic verplaatst naar algemene schoolzaken, daar hoort dit beter thuis!
Met citaat reageren
Oud 13-03-2009, 16:26
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
Ik had m'n PWS in 3 dagen afgemaakt en ingeleverd, zonder enig contact met 'n docent. Ik kreeg er 'n 'goed' voor.
__________________
En dat meen ik!
Met citaat reageren
Oud 13-03-2009, 17:31
Verwijderd
Ik heb er toch wel rond de 50 uur ingestoken. Ik deed het over een Transversely Excited Atmospheric Laser en had er ook een gebouwd, dat kostte de nodig tijd. Verder moest iedereen bij ons zijn profielwerkstuk een avond presenteren aan alle ouders.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2009, 22:49
Zwoek
Avatar van Zwoek
Zwoek is offline
Ik heb er met mijn partner rond de 30uur ingestoken, het meest gedaan gedurende de laatste profielwerkstukweek die we hadden dit jaar. Vorige jaar heb ik ook een hele week gehad om er aan te werken.
De jaren voorheen hadden leerlingen volgens mij in de laatste twee schooljaren, per jaar 2 weken om aan het pws te werken. (Dus in het vooreindexamen jaar 2 weken en in het eindexamenjaar 2 weken.) Ik vond het niet zo eerlijk dat wij in totaal maar twee weken kregen, hierdoor heb ik veel thuis moeten doen.

Veel begleiding hebben we niet gehad. Ik heb zelf het idee dat onze tweede begeleider niet intensief heeft gekeken naar ons profielwerkstuk.

De docenten doen heel groots over het pws, maar eigenlijk stelt het vrij weinig voor. Bij ons was het nog een beoordeling (dus een v of een g) maar bij de volgende jaren krijgen ze een compensatiepunt volgens mij? Dan kan ik me voorstellen dat het wel wat belangrijker is om er goed je best voor te doen.
__________________
Geen juist moment
Met citaat reageren
Oud 14-03-2009, 19:27
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Contact met de docent was precies wat je er zelf van wilde maken. Ze hielpen je op weg, maar verder kon je het zelf uitzoeken of erbij begeleid worden aan de hand van wat je wilde. Verder daarna presenteren op een avond met ouders+belangstellenden.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 15-03-2009, 18:29
Verwijderd
Wij zijn in april 5V begonnen met het zoeken naar een onderwerp. We hadden elke week een profieluur waarbij we in de mediatheek moesten zitten en werken aan ons PWS. Niemand deed dat natuurlijk.

Ik denk dat ik mijn PWS in een weekje in elkaar heb gezet en dat het toen voldoende was
Met citaat reageren
Oud 15-03-2009, 23:06
Mara
Mara is offline
Bij ons moest je in 5V je onderwerp kiezen en een algemeen plan maken, dit in 6V uitwerken. Er was wel zo'n schema met inlevermomenten maar het verschilde per docent of daar aan werd gehouden. Aangezien mijn docent tevens coördinator was, en zelf die regeltjes had bedacht, moet ik me er wel redelijk aan houden
Met citaat reageren
Oud 16-03-2009, 07:05
Verwijderd
bij havo PWS heb ik geloof ik 10 dagen ofzo over gedaan. bij VWO heb ik het in 2 dagen gedaan.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2009, 12:30
Poeperd
Avatar van Poeperd
Poeperd is offline
Geen flauw idee hoeveel tijd, maar wel heel veel. We deden het met zijn tweeën dus moest hij dubbel zo lang zijn. Uiteindelijk werd het nog veel langer dan dat (12.000 moest het zijn voor 2 personen): 25.000 woorden. We hebben er de PWS prijs mee gewonnen (100 euro p.p. ) en een "goed" gekregen \o/

"Een Kruistocht tegen Wetenschap: Fundamentalistische Reacties op de Evolutietheorie in de Verenigde Staten tijdens de 20e Eeuw"

(Gymnasium btw, geen idee of dat nog van belang is verder).
__________________
'Scuse me, who ordered the hamburger - with AIDS?
Met citaat reageren
Oud 20-03-2009, 16:51
deesishier
deesishier is offline
Bij ons is het officieel zo dat je er 80 uur in moet steken (per persoon). Iedereen doet dit weer op zn eigen manier, maar toch.
Het onderwerp werd in 5 V gekozen en er werd meteen in de eerste weken van 6 V mee gestart. In Maart moet je het werk inleveren, en moet je nog een 20 minuten presentatie voor houden.
Ik heb er 50 uur ingestoken, mijn leraar vond het hele concept belachelijk, ik heb een goed. Andere docenten zijn veel punctueler en moeilijker, dus het ligt ook nog maar net aan je docent.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2009, 02:13
Verwijderd
Op de havo moest het 60 uur zijn, op het vwo moest het 80 uur zijn.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2009, 20:21
loesje505
Avatar van loesje505
loesje505 is offline
Bij ons op school verschilt het heel erg per docent. Officieel moest er 80 uur in gestoken worden, maar de meesten deden niet zo moeilijk over wat uur minder. In het begin dacht ik hoe kom je ooooit aan die 80 uur maar achteraf gezien ben ik alles bij elkaar er wel echt zo lang mee bezig geweest. Na de beoordeling ook nog presentatie gehouden van 20 minuten, daar nog een dag of wat voor voorbereid. Mijn leraar heeft ons verder niet zo heel veel begeleid, maar bij andere vakken moesten ze bijna wekelijks op gesprek komen vond het niet zo heel erg dat wij dat niet hoefden. Vond het wel jammer dat ie na die tijd niks zei over wat ie er van vond.
__________________
Waar een wil is, is een weg! Helaas zijn er op mijne wegwerkzaamheden...
Met citaat reageren
Oud 29-03-2009, 13:06
Woeste Woerd
Avatar van Woeste Woerd
Woeste Woerd is offline
Ik heb er 40 uur ingestoken, maar ik ken mensen die er 3 uur over gedaan hebben en een goed hebben gekregen.
__________________
Ordinarily he was insane, but he had lucid moments when he was merely stupid.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2009, 10:34
Saam
Avatar van Saam
Saam is offline
Ik had een sectorwerkstuk en het was echt bagger!
Met citaat reageren
Oud 30-03-2009, 21:58
bezoekster91
bezoekster91 is offline
Wij moeten er p.p. 80 uur aan besteden; sommigen redden dit wel, anderen niet. Leraren hebben het overigens niet echt door als je er te weinig tijd aan besteedt..
Vorig jaar (voorexamenklas)hadden we er aan moeten beginnen, keuze onderwerp ect en een start maken, maar velen (waaronder ik) zijn dit jaar (examenklas) pas begonnen. Hele tijd niks over gehoord, en nu moet het ineens af zijn.
NT&NG presenteren hun pws`en op een 'markt' met kraampjes, EM&CM mogen fijn een 20 minuten durende presentatie houden voor de rest van CM&EM én voor mensen uit A5 (om uren te vullen én om 'ze te laten zien hoe het moet' ). Heel erg fijn (3keer raden welk profiel ik heb: CM, dus ik mag fijn een lange presentatie houden).
Met citaat reageren
Oud 17-04-2009, 19:02
Philosophy
Avatar van Philosophy
Philosophy is offline
Wij moesten ook 80 uren eraan besteden en dit moest je duidelijk kunnen aantonen in je logboek. Daar is dus echt wel wat bij verzonnen. Ik heb er veel tijd in gestoken, maar 80 uren ging me echt te furr. _O-
Aan het einde van de 4e klas moesten we een begeleider zoeken en een onderwerp opgeven: deze konden we dan ook niet meer veranderen.
Eenmaal in de 5e aangekomen hebben we een papier gekregen met alle deadlines erop en voor elke deadline moest je sowieso contact hebben gehad met je begeleider. Wij kregen voor deze fase dan ook een cijfer. Ik ben voor één fase nooit bij mijn begeleider geweest, omdat ik dat maar zinloos vond. Daar kregen we dus een 5 voor. De andere vier fases hebben we wel gewoon contact gehad en daar hebben we een 7 voor gekregen, Uiteindelijk moesten we de eindversie presenteren met behulp van een powerpoint presentatie en moesten we de hele avond achter een kraampje staan en konden voorexamen-leerlingen met hun ouders langskomen om te zien 'hoe het moet'. Voor alle vijf fases en de presentatie kregen we een cijfer. Die gedeeld door zes werd ons PWS cijfer.
__________________
Ik maak je dood met een blije mus.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2009, 23:33
Fingon
Avatar van Fingon
Fingon is offline
Citaat:
Geen flauw idee hoeveel tijd, maar wel heel veel. We deden het met zijn tweeën dus moest hij dubbel zo lang zijn. Uiteindelijk werd het nog veel langer dan dat (12.000 moest het zijn voor 2 personen): 25.000 woorden. We hebben er de PWS prijs mee gewonnen (100 euro p.p. ) en een "goed" gekregen \o/

"Een Kruistocht tegen Wetenschap: Fundamentalistische Reacties op de Evolutietheorie in de Verenigde Staten tijdens de 20e Eeuw"

(Gymnasium btw, geen idee of dat nog van belang is verder).
Dat is nou een vet leuk onderwerp, ik zit helaas N&G dus heb iets natuurwetenschappelijks moeten doen, ik had veel liever iets met geschiedenis en/of maatschappij gedaan.
Zou je misschien je PWS kunnen sturen als je hem nog hebt?
__________________
Semper vigilans
Atheist tot in de kist
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Te weinig uren + Vak profielwerkstuk
Roflsaurus
7 21-08-2016 14:55
Algemene schoolzaken Vraag profielwerkstuk
N G
15 11-04-2014 17:21
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie hulp bij inleiding profielwerkstuk over reclame
vrouw-wezen
6 16-10-2005 13:48
Eindexamens 2004 profielwerkstuk te laat, nu geen examen meer doen?
Trisia
46 25-05-2004 16:14
Huiswerkvragen: Exacte vakken Profielwerkstuk...wie weet een onderwerp??
Carlie
15 24-01-2004 12:06
Algemene schoolzaken profielwerkstuk N&G waarschijnlijk bio
liefschatje
8 02-07-2003 22:33


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:32.