Oud 02-07-2006, 22:28
Verwijderd
Ik heb het afgelopen jaar VAVO gedaan en moet nog 1 jaartje. Mij bevalt het prima. Bij ons op school (Leeuwenborgh Maastricht) is alles ook heel netjes geregeld . Hopen dat komend jaar net zo goed gaat als afgelopen jaar, wie weet slaag ik nog cum laude!
Advertentie
Oud 03-07-2006, 16:46
Verwijderd
Oké, ik ben 'aangenomen'. Hele papieren reutemeteut ingevuld en ingeleverd. Het gesprek duurde ongeveer 45 min. en volgensmij was de trajectbegeleider best enthousiast over mij.

Ik doe volgend jaar biologie 1,2, natuurkunde 1,2, scheikunde 1,2 en wiskunde b1. Stiekem heb ik biologie 1 al afgesloten en heb ik al 3/4 van de stof van biologie 2 behandeld, maar ik ga álles overnieuw doen. Ik heb maar 15 uur les in de week, maar de totale studielast bedraagt 2080 uur, ofwel 52 uur in de week.
Oud 10-07-2006, 10:09
Toet0r
Avatar van Toet0r
Toet0r is offline
is het bij andere vavo's ook zo dat het systeem opeens helemaal om gegooit is? Bij mij werkten ze eerst met basisjaar/topjaar en nu gaan ze met hexbo werken
Oud 10-07-2006, 10:44
Sanctus
Avatar van Sanctus
Sanctus is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 03-07-2006 @ 16:46 :
Ik heb maar 15 uur les in de week, maar de totale studielast bedraagt 2080 uur, ofwel 52 uur in de week.
Dan ben je dus zeven dagen per week, acht uur per dag voor school bezig.
Oud 10-07-2006, 11:10
Verwijderd
Citaat:
Sanctus schreef op 10-07-2006 @ 10:44 :
Dan ben je dus zeven dagen per week, acht uur per dag voor school bezig.
Klopt. Een voordeel: ik heb biologie 1 al afgesloten en 3/4e van de stof van biologie 2 al behandeld: de 480 uur die daarvoor staan zal ik dus zeker níet halen. In hoef alleen wat te herhalen, 3 nieuwe hoofdstukken te behandelen en het examen voor te bereiden. Als ik daar 200 uur voor nodig heb bij elkaar is het al veel. Dat scheelt al (480-200)/40=7 uur in de week. Bovendien kan ik natuurkunde 2 en scheikunde 2 laten vallen op het moment dat ik het te moelijk vind en/of het me te veel tijd kost. Voor mijn vervolgopleiding heb ik alleen de N&G profielvakken nodig, natuurkunde 2 en scheikunde 2 doe ik dus 'voor de lol'.

En dan nog, het is maar een jaartje.
Oud 10-07-2006, 11:50
IcedEarth
Avatar van IcedEarth
IcedEarth is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 10-07-2006 @ 11:10 :
Klopt. Een voordeel: ik heb biologie 1 al afgesloten en 3/4e van de stof van biologie 2 al behandeld: de 480 uur die daarvoor staan zal ik dus zeker níet halen. In hoef alleen wat te herhalen, 3 nieuwe hoofdstukken te behandelen en het examen voor te bereiden. Als ik daar 200 uur voor nodig heb bij elkaar is het al veel. Dat scheelt al (480-200)/40=7 uur in de week. Bovendien kan ik natuurkunde 2 en scheikunde 2 laten vallen op het moment dat ik het te moelijk vind en/of het me te veel tijd kost. Voor mijn vervolgopleiding heb ik alleen de N&G profielvakken nodig, natuurkunde 2 en scheikunde 2 doe ik dus 'voor de lol'.

En dan nog, het is maar een jaartje.
in de praktijk zal het sowieso wel meevallen, al die uren, volgens mij maakt niemand die vol.
Oud 10-07-2006, 12:19
Martine1986
Avatar van Martine1986
Martine1986 is offline
Citaat:
IcedEarth schreef op 10-07-2006 @ 11:50 :
in de praktijk zal het sowieso wel meevallen, al die uren, volgens mij maakt niemand die vol.
inderdaad, zoveel uur heb je er echt bij lange na niet voor nodig
__________________
Blow, Blow me out, I am so sad, I don't know why
Oud 10-07-2006, 19:39
BeertjeColargol
Avatar van BeertjeColargol
BeertjeColargol is offline
Ik ben zojuist aangenomen voor 5 havo, ondanks dat ik niet over was en mijn school niks meer voor me wilde doen, hebben ze me het voordeel van de twijfel gegeven. WHAAAAAAAAAA
__________________
afrika! | meer liefde op het forum!
Oud 10-07-2006, 23:53
Toet0r
Avatar van Toet0r
Toet0r is offline
Citaat:
BeertjeColargol schreef op 10-07-2006 @ 19:39 :
Ik ben zojuist aangenomen voor 5 havo, ondanks dat ik niet over was en mijn school niks meer voor me wilde doen, hebben ze me het voordeel van de twijfel gegeven. WHAAAAAAAAAA
dus toch geen vavo meer?
wel tof
Oud 11-07-2006, 08:53
BeertjeColargol
Avatar van BeertjeColargol
BeertjeColargol is offline
Citaat:
Toet0r schreef op 10-07-2006 @ 23:53 :
dus toch geen vavo meer?
wel tof
juist wel vavo, daar hebben ze me het voordeel van de twijfel gegeven, op mijn oude school hebben ze me gewoon laten stikken.
__________________
afrika! | meer liefde op het forum!
Oud 11-07-2006, 13:39
Toet0r
Avatar van Toet0r
Toet0r is offline
Citaat:
BeertjeColargol schreef op 11-07-2006 @ 08:53 :
juist wel vavo, daar hebben ze me het voordeel van de twijfel gegeven, op mijn oude school hebben ze me gewoon laten stikken.
ohh op die manier
Oud 11-07-2006, 23:52
Kurogane
Avatar van Kurogane
Kurogane is offline
nu wel je best doen he op de vavo
__________________
If you give yourself to the journey, the journey gives itself to you
Oud 12-07-2006, 00:23
BeertjeColargol
Avatar van BeertjeColargol
BeertjeColargol is offline
Uhm, dat ik niet over ben heeft niks te maken met niet mijn best doen. Ik heb van alles geprobeerd, maar als ik in totaal iets van drie maanden afwezig ben geweest door ziekte, dan kom je al gauw op achterstanden die niet meer in te halen zijn. Als school dan ook nog eens niet meewerkt, is het einde zoek.
Maar ja, ik ga mijn stinkende best doen om dit jaar gewoon goed af te sluiten en een diploma in mijn handen te hebben.
__________________
afrika! | meer liefde op het forum!
Oud 13-07-2006, 11:13
BeertjeColargol
Avatar van BeertjeColargol
BeertjeColargol is offline
ik heb al bijna al mijn boeken gisteren gehaald op de boekenbeurs daar, al wat mensen gesproken, info gekregen over leraren.
Het gaat echt een geweldig jaar worden.
__________________
afrika! | meer liefde op het forum!
Oud 15-07-2006, 12:07
PeeJie
PeeJie is offline
Hey!

Ik heb een paar vraagjes over vavo, dus die stel ik hier dan maar!
Ik ben nu 17 en moet nog 1 jaar om mijn vakdiploma te halen op het MBO (niveau 3). Hiervoor heb ik VMBO - TL gedaan.

Ik wil dus volgend jaar beginnen aan vavo, omdat ik graag HBO wil gaan doen en dit dus een 2 - jarig traject is. Ik heb op internet al het een en ander aan informatie gevonden, maar niet alles en sommige dingen weet ik ook niet zeker.

Want is het op elke ROC in nederland mogelijk om een vavo opleiding te volgen? Aangezien je geen OV kaart krijgt word het een dure zaak om elke dag naar een andere stad te reizen (ik woon in Lelystad).

En met je VMBO TL diploma kan je dus complete havo halen in 2 jaar? Is dat te doen, hou je ook nog wat vrije tijd over of ben je 2 jaar aan het bikkelen?

En kom je in de klas bij 18 - 22 jarigen of is het meer richting de iets oudere volwassenen die toch nog een opleiding willen doen?

En wat zijn de kosten van een jaar VAVO qua vakken (hele vakkenpakket dus iig voor een havo diploma)?

Alvast bedankt

Laatst gewijzigd op 15-07-2006 om 12:10.
Oud 16-07-2006, 17:52
Toet0r
Avatar van Toet0r
Toet0r is offline
Citaat:
PeeJie schreef op 15-07-2006 @ 12:07 :
Hey!

Ik heb een paar vraagjes over vavo, dus die stel ik hier dan maar!
Ik ben nu 17 en moet nog 1 jaar om mijn vakdiploma te halen op het MBO (niveau 3). Hiervoor heb ik VMBO - TL gedaan.

Ik wil dus volgend jaar beginnen aan vavo, omdat ik graag HBO wil gaan doen en dit dus een 2 - jarig traject is. Ik heb op internet al het een en ander aan informatie gevonden, maar niet alles en sommige dingen weet ik ook niet zeker.

Want is het op elke ROC in nederland mogelijk om een vavo opleiding te volgen? Aangezien je geen OV kaart krijgt word het een dure zaak om elke dag naar een andere stad te reizen (ik woon in Lelystad).

En met je VMBO TL diploma kan je dus complete havo halen in 2 jaar? Is dat te doen, hou je ook nog wat vrije tijd over of ben je 2 jaar aan het bikkelen?

En kom je in de klas bij 18 - 22 jarigen of is het meer richting de iets oudere volwassenen die toch nog een opleiding willen doen?

En wat zijn de kosten van een jaar VAVO qua vakken (hele vakkenpakket dus iig voor een havo diploma)?

Alvast bedankt
Om te weten te komen welke er allemaal in jouw buurt zijn kan je het beste gewoon naar de websites van de ROC's in jouw buurt gaan, dan zie je vanzelf of het er is of niet. Een echt overzicht van waar het vavo allemaal zit is er voorzover ik weet niet. Ik heb even op ROC lelystad gezocht en kwam op dit uit: http://website.rocflevoland.nl/ROCFl...n/Volwassenen/

Of je met alleen een vmbo diploma vavo mag gaan doen weet ik niet, ik denk het eigenlijk niet. Ik heb even op de website van mijn ROC gekeken (vind ik iets overzichtelijker dan die van ROC flevoland) en daar staat:

Toelatingseisen

Je bent toelaatbaar tot de 1-jarige opleiding HAVO als je voldoet aan de volgende twee voorwaarden:
- je bent minstens 18 jaar; ben je 16 of 17 jaar dan is toelating alleen mogelijk via het voortgezet onderwijs;
- je bent bevorderd naar HAVO 5 of VWO 5 of je bent gezakt voor het HAVO-diploma of je bent in HAVO-4 blijven zitten met niet meer dan 4 tekorten of je bent in VWO 4 blijven zitten met niet meer dan 6 tekorten (hierbij geldt dat een cijfer 5 voor 1 tekort staat, een cijfer 4 voor 2 tekorten en een cijfer 3 voor 3 tekorten).

Voldoe je niet aan deze eisen, maar wil je toch een HAVO-diploma halen? Kijk dan bij de opleiding HEXBO.


Dus kijk ik bij HEXBO:
Toelatingseisen

Je bent toelaatbaar tot de opleiding HEXBO als je voldoet aan de volgende twee voorwaarden:
- je bent minstens 18 jaar; ben je 16 of 17 jaar dan is toelating alleen mogelijk via het voortgezet onderwijs;
- je hebt een overgangsbewijs van HAVO 3 naar HAVO 4 of je bent in het bezit van een diploma MAVO-D / VMBO-G / VMBO-T.


Als je HEXBO heb gedaan kan je daarna HAVO doen, volgens mij is dat bij mij op school dan in totaal ook 2 jaar, maar dat weet ik niet precies aangezien ze dit systeem pas komend jaar gaan instellen. Ik ben gewoon havo in 2 jaar aan het doen en ik heb zeeen van tijd over. Mn huiswerk maak ik altijd op school en daarnaast heb ik tijd zat om leuke dingen te doen. Hangt natuurlijk ook van je rooster en je profiel af, maar bij mij is het allemaal heel relaxed.

Bij mij op school zijn het voornamelijk mensen van 17-23 ongeveer, maar er zitten ook wel een paar volwassenen (en zelfs bejaarden, huray :\), dus t is wel gezellig!

Hoe het met de kosten zit weet ik niet precies
Oud 16-07-2006, 22:32
PeeJie
PeeJie is offline
Citaat:
Toet0r schreef op 16-07-2006 @ 17:52 :
Om te weten te komen welke er allemaal in jouw buurt zijn kan je het beste gewoon naar de websites van de ROC's in jouw buurt gaan, dan zie je vanzelf of het er is of niet. Een echt overzicht van waar het vavo allemaal zit is er voorzover ik weet niet. Ik heb even op ROC lelystad gezocht en kwam op dit uit: http://website.rocflevoland.nl/ROCFl...n/Volwassenen/

Of je met alleen een vmbo diploma vavo mag gaan doen weet ik niet, ik denk het eigenlijk niet. Ik heb even op de website van mijn ROC gekeken (vind ik iets overzichtelijker dan die van ROC flevoland) en daar staat:

Toelatingseisen

Je bent toelaatbaar tot de 1-jarige opleiding HAVO als je voldoet aan de volgende twee voorwaarden:
- je bent minstens 18 jaar; ben je 16 of 17 jaar dan is toelating alleen mogelijk via het voortgezet onderwijs;
- je bent bevorderd naar HAVO 5 of VWO 5 of je bent gezakt voor het HAVO-diploma of je bent in HAVO-4 blijven zitten met niet meer dan 4 tekorten of je bent in VWO 4 blijven zitten met niet meer dan 6 tekorten (hierbij geldt dat een cijfer 5 voor 1 tekort staat, een cijfer 4 voor 2 tekorten en een cijfer 3 voor 3 tekorten).

Voldoe je niet aan deze eisen, maar wil je toch een HAVO-diploma halen? Kijk dan bij de opleiding HEXBO.


Dus kijk ik bij HEXBO:
Toelatingseisen

Je bent toelaatbaar tot de opleiding HEXBO als je voldoet aan de volgende twee voorwaarden:
- je bent minstens 18 jaar; ben je 16 of 17 jaar dan is toelating alleen mogelijk via het voortgezet onderwijs;
- je hebt een overgangsbewijs van HAVO 3 naar HAVO 4 of je bent in het bezit van een diploma MAVO-D / VMBO-G / VMBO-T.


Als je HEXBO heb gedaan kan je daarna HAVO doen, volgens mij is dat bij mij op school dan in totaal ook 2 jaar, maar dat weet ik niet precies aangezien ze dit systeem pas komend jaar gaan instellen. Ik ben gewoon havo in 2 jaar aan het doen en ik heb zeeen van tijd over. Mn huiswerk maak ik altijd op school en daarnaast heb ik tijd zat om leuke dingen te doen. Hangt natuurlijk ook van je rooster en je profiel af, maar bij mij is het allemaal heel relaxed.

Bij mij op school zijn het voornamelijk mensen van 17-23 ongeveer, maar er zitten ook wel een paar volwassenen (en zelfs bejaarden, huray :\), dus t is wel gezellig!

Hoe het met de kosten zit weet ik niet precies
Ah kijk, het word me nu al een stuk duidelijker, alleen die website van ROC Flevoland is inderdaad erg onoverzichtelijk, dus ik hoopte dat het op elke school gegeven werd, maar dit kan ik beter dus even navragen.

Alleen nou zit ik nog met de kosten, aangezien ik het grotendeels zelf moet gaan betalen, vandaar dat ik ook hoop dat het in Lelystad gegeven word, maar hier ga ik zelf even achter aan in ieder geval bedankt
Oud 17-07-2006, 11:36
Toet0r
Avatar van Toet0r
Toet0r is offline
Citaat:
PeeJie schreef op 16-07-2006 @ 22:32 :
Ah kijk, het word me nu al een stuk duidelijker, alleen die website van ROC Flevoland is inderdaad erg onoverzichtelijk, dus ik hoopte dat het op elke school gegeven werd, maar dit kan ik beter dus even navragen.

Alleen nou zit ik nog met de kosten, aangezien ik het grotendeels zelf moet gaan betalen, vandaar dat ik ook hoop dat het in Lelystad gegeven word, maar hier ga ik zelf even achter aan in ieder geval bedankt
als je even met de school belt dan heb je denk ik zo antwoord op al je andere vragen
Oud 25-07-2006, 23:42
George
Avatar van George
George is offline
Als je t/m 5VWO Duits1,2 en Frans1,2 hebt gehad, heb je dan Duits1 en Frans1 eigenlijk al officieel afgesloten?
__________________
I am Jack's wasted life.
Oud 26-07-2006, 16:15
Toet0r
Avatar van Toet0r
Toet0r is offline
Dat ligt er maar helemaal aan hoe het gegeven is. Als je tijdens de lessen ook aan luisteren en spreken gedaan hebt dan heb je het afgesloten lijkt mij, heb je alleen schrijven en lezen gedaan dan moet je het nog doen. Bij mij werd duits 1 en 2 apart gegeven!
Oud 26-07-2006, 16:38
BeertjeColargol
Avatar van BeertjeColargol
BeertjeColargol is offline
Citaat:
Toet0r schreef op 26-07-2006 @ 16:15 :
Dat ligt er maar helemaal aan hoe het gegeven is. Als je tijdens de lessen ook aan luisteren en spreken gedaan hebt dan heb je het afgesloten lijkt mij, heb je alleen schrijven en lezen gedaan dan moet je het nog doen. Bij mij werd duits 1 en 2 apart gegeven!
duits en frans 1 op het vwo is alleen lezen
het ligt volledig aan je school of je het al afgesloten hebt
__________________
afrika! | meer liefde op het forum!
Oud 26-07-2006, 16:46
Toet0r
Avatar van Toet0r
Toet0r is offline
Citaat:
BeertjeColargol schreef op 26-07-2006 @ 16:38 :
duits en frans 1 op het vwo is alleen lezen
het ligt volledig aan je school of je het al afgesloten hebt
oh oke, ja ik ben niet helemaal thuis op het vwo! Maarja, ook dan hangt het idd af van je school!
Oud 26-07-2006, 19:51
Morri
Morri is offline
Citaat:
BeertjeColargol schreef op 26-07-2006 @ 16:38 :
duits en frans 1 op het vwo is alleen lezen
het ligt volledig aan je school of je het al afgesloten hebt
Het hoeft niet persé alleen lezen te zijn hoor. Bij mij op school is dat niet zo. Volgens mij zijn scholen er vrij in om daar zelf een invulling aan te geven.
Oud 27-07-2006, 07:46
George
Avatar van George
George is offline
Ah, ok, ik had op m'n eindrapport van afgelopen jaar namelijk aparte cijfers voor 1 en voor 2, en ik weet dat 1 bij ons in natuurprofielen al in de 4e wordt afgesloten, maar weet niet zeker of dat nou bij C&M ook zo is gebeurd, maar ik vraag het na de vakantie wel gewoon na.
__________________
I am Jack's wasted life.
Oud 27-07-2006, 09:08
Toet0r
Avatar van Toet0r
Toet0r is offline
Citaat:
George schreef op 27-07-2006 @ 07:46 :
Ah, ok, ik had op m'n eindrapport van afgelopen jaar namelijk aparte cijfers voor 1 en voor 2, en ik weet dat 1 bij ons in natuurprofielen al in de 4e wordt afgesloten, maar weet niet zeker of dat nou bij C&M ook zo is gebeurd, maar ik vraag het na de vakantie wel gewoon na.
Ik weet wel dat mijn exvriendje op mijn exschool () in de zesde nog een tijdje frans 1 en duits 1 heeft moeten doen (hij deed E&M)!
Oud 27-07-2006, 14:29
Morri
Morri is offline
Als Frans1 bij de natuurprofielen afgesloten werd in de vierde heb je, mits je dezelfde stof en toetsen hebt gehad, het afgesloten lijkt me. Maar misschien dat je het na kunt vragen op school/op het ROC?
Oud 02-08-2006, 18:10
Noddy
Noddy is offline
Ik heb 28 augustus intake gesprek.

Maar ik heb wel een vraag. Ik ben dus in 4havo blijven zitten met drie vijven in mijn profieldeel. Echt op het nippertje. De rest van mijn cijfers zagen er wel goed uit. Hoelang zou ik dan op de vavo moeten zitten? Mijn decaan van mijn vorige school zei dat dat waarschijnlijk 1,5 jaar is. Maar het kan dus ook 2 jaar zijn omdat ik 4havo niet heb gehaald. Weet iemand hier meer over?
__________________
Make that the cat wise
Oud 02-08-2006, 23:51
A*
Avatar van A*
A* is offline
Citaat:
Noddy schreef op 02-08-2006 @ 18:10 :
Ik heb 28 augustus intake gesprek.

Maar ik heb wel een vraag. Ik ben dus in 4havo blijven zitten met drie vijven in mijn profieldeel. Echt op het nippertje. De rest van mijn cijfers zagen er wel goed uit. Hoelang zou ik dan op de vavo moeten zitten? Mijn decaan van mijn vorige school zei dat dat waarschijnlijk 1,5 jaar is. Maar het kan dus ook 2 jaar zijn omdat ik 4havo niet heb gehaald. Weet iemand hier meer over?
Je kan er geen 1,5 jaar zitten.
Toch?
Lijkt me vrij onlogisch.
Aangezien je aan het eind van elk jaar gewoon eindexamen moet doen. Dus je gaat dan gewoon 2 jaar lessen volgen en dan heb je al je vakken gehaald.
Oud 03-08-2006, 00:01
B1GG13
B1GG13 is offline
kan je met een MBO diploma deelnemen aan een vavo ?
Oud 03-08-2006, 00:06
BeertjeColargol
Avatar van BeertjeColargol
BeertjeColargol is offline
Citaat:
B1GG13 schreef op 03-08-2006 @ 00:01 :
kan je met een MBO diploma deelnemen aan een vavo ?
ja, natuurlijk kan dat, al is het totaal niet logisch, maar ja, het kan
__________________
afrika! | meer liefde op het forum!
Oud 03-08-2006, 04:40
B1GG13
B1GG13 is offline
Citaat:
BeertjeColargol schreef op 03-08-2006 @ 00:06 :
ja, natuurlijk kan dat, al is het totaal niet logisch, maar ja, het kan
en stel dat je geneeskunde wil gaan studeren..
kan je dan alleen die 4 vakken die je nodig heb kiezen..
of ben je verplicht om alle vakken te volgen..?
Oud 03-08-2006, 07:32
Martine1986
Avatar van Martine1986
Martine1986 is offline
Citaat:
B1GG13 schreef op 03-08-2006 @ 04:40 :
en stel dat je geneeskunde wil gaan studeren..
kan je dan alleen die 4 vakken die je nodig heb kiezen..
of ben je verplicht om alle vakken te volgen..?
'

Je kunt ook gewoon "losse" vakken volgen, dan krijg je na de eindexamens geen diploma maar voor ieder vak een certificaat
__________________
Blow, Blow me out, I am so sad, I don't know why
Oud 03-08-2006, 09:57
B1GG13
B1GG13 is offline
Citaat:
Martine1986 schreef op 03-08-2006 @ 07:32 :
'

Je kunt ook gewoon "losse" vakken volgen, dan krijg je na de eindexamens geen diploma maar voor ieder vak een certificaat
dus als je je HBO-P heb en die 4 vakken(Natuurkunde, Scheikunde, Biologie en Wiskunde A of B) heb mag je mee doen met de loting..?
Oud 03-08-2006, 20:28
George
Avatar van George
George is offline
Citaat:
B1GG13 schreef op 03-08-2006 @ 09:57 :
dus als je je HBO-P heb en die 4 vakken(Natuurkunde, Scheikunde, Biologie en Wiskunde A of B) heb mag je mee doen met de loting..?
In principe wel. Ik hoorde dat sommige universiteiten die certificaten niet voldoende vinden, geen idee of dat waar is, maar je kan het natuurlijk ook altijd bij desbetreffende universiteit zelf vragen.
__________________
I am Jack's wasted life.
Oud 09-08-2006, 21:04
ruz
ruz is offline
Citaat:
AlopiA schreef op 22-06-2006 @ 12:55 :
Ik heb morgen intake gesprek op het ROC in breda, ik hoop zó dat ik wordt aangenomen
Dat is zo een klote school.
Oud 22-08-2006, 12:42
Toet0r
Avatar van Toet0r
Toet0r is offline
En hebben jullie je nieuwe rooster al?
Mijne is vrij kut aangezien ik maar 4 vakken heb en toch 4 dagen naar school moet!

Ma: 15.40-17.15
Di: 10.45-12.25
Wo: vrij
Do: 10.45-12.25
Vr: 08.50-16.30 (met 2 tussenuren)



Donderdag introductie
Oud 22-08-2006, 13:11
Estar
Estar is offline
Citaat:
ruz schreef op 09-08-2006 @ 21:04 :
Dat is zo een klote school.
Inderdaad.
Oud 29-08-2006, 16:30
Noddy
Noddy is offline
Gisteren mn rooster
opzich wel relaxed. Maar ik moet dus nog mijn boeken bestellen. Ik ging net naar van Dijk.nl, ik moest ze daar bestellen. Alleen in het boekje ervan staan veel meer boeken. Ook kan ik op vandijk.nl frans en geschiedenis niet invullen als vak, dus kan ik daar geen boeken voor bestellen.

Help?
__________________
Make that the cat wise
Oud 29-08-2006, 19:19
Toet0r
Avatar van Toet0r
Toet0r is offline
Citaat:
Noddy schreef op 29-08-2006 @ 16:30 :
Gisteren mn rooster
opzich wel relaxed. Maar ik moet dus nog mijn boeken bestellen. Ik ging net naar van Dijk.nl, ik moest ze daar bestellen. Alleen in het boekje ervan staan veel meer boeken. Ook kan ik op vandijk.nl frans en geschiedenis niet invullen als vak, dus kan ik daar geen boeken voor bestellen.

Help?
Vaag dat je dat zelf moet doen, ik moest bij mn intake een lijst invullen met de boeken die ik wilde bestellen en de school heeft dat geregeld (overigens is het wel zuur, want ik heb nu mn boeken van geschiedenis nog niet. Dat had ik vorig jaar met duits en toen heb ik echt een maand zonder boeken gezeten :\).
Staat er op die site nergens een mail adres of telefoonnummer waar je zou kunnen informeren? Anders ff op je school vragen!
Oud 29-08-2006, 19:23
havana
Avatar van havana
havana is offline
Citaat:
ruz schreef op 09-08-2006 @ 21:04 :
Dat is zo een klote school.
Juist.
Oh en als je Snijders krijgt voor wiskunde kun je beter meteen jezelf voor je kop schieten
__________________
<3
Oud 29-08-2006, 21:11
AnTiLiCiOuS
AnTiLiCiOuS is offline
raar.. ik heb nog steeds niet van het ROC gehoord over wanneer ik nou moet beginnen en wat m'n rooster is enzo
Oud 29-08-2006, 21:14
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
havana schreef op 29-08-2006 @ 19:23 :
Juist.
Oh en als je Snijders krijgt voor wiskunde kun je beter meteen jezelf voor je kop schieten
Heb ik niet. Tot nu toe echt een prima school hoor, niks mis mee
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Oud 29-08-2006, 23:22
Toet0r
Avatar van Toet0r
Toet0r is offline
Citaat:
AnTiLiCiOuS schreef op 29-08-2006 @ 21:11 :
raar.. ik heb nog steeds niet van het ROC gehoord over wanneer ik nou moet beginnen en wat m'n rooster is enzo
in welke regio woon je?
Ik ben maandag alweer begonnen
staat het rooster ook niet op de website van je roc?
Oud 30-08-2006, 01:13
Codaz
Codaz is offline
Citaat:
Estar schreef op 01-07-2006 @ 12:34 :
Euhm... gewoon.

De school is slecht.

De veranderen regels, in jou nadeligheid uiteraard.
Je mag je proefwerken niet inzien.
Lerares ging een dag voor de examens antwoorden geven aan de examenkandidaten omdat ze overspannen was, leerlingen zakten omdat de examen moest vervallen daarom en moesten extra om de examen gaan betalen.
Ze raken je werkstukken kwijt en je kunt bij hun een profielwerkstuk kopen voor 135 euro.
Lesstof zit vol fouten.
Leraren maken volop fouten.

Wil je dat ik nog even doorga
No way... een gedeelte van je verhaal lijkt wel op de situatie bij Fontys Hogescholen !

Maar wat een "problemen" ondervinden de mensen in dit topic toch allemaal met hun studie zeg wooow. De een probeert dit en haalt dat niet en gaat zo via een omweg verder, interessant vind ik dit.
Oud 31-08-2006, 12:15
..:PieP:..
Avatar van ..:PieP:..
..:PieP:.. is offline
Ik ga dit jaar examen doen op het Roc in Utrecht (VAVO)
Ik doe de havo met het profiel C&M, net als jij en wil ook (net als jij) misschien de medische kant op... Ik heb hier verder nog niet over geinformeerd maar ik heb geen zin om nog een jaar door te gaan na mn examen om van die stomme certificaten te behalen... Met dit C&M profiel kom ik dus waarschijnlijk ook op niets uit... Alleen maar omdat ik nog niet wist welke richting ik op wilde gaan qua studie.. GRrrrr! Ik wil niet pas op mn 23e beginnen aan een HBO...
Oud 31-08-2006, 15:04
muisjeisthuis
Avatar van muisjeisthuis
muisjeisthuis is offline
Citaat:
..ieP:.. schreef op 31-08-2006 @ 12:15 :
Iverhaal
die paar jaar zijn niets op de veertig jaar die je moet werken
__________________
Slaap jij op je buik? Nee? Mag ik er dan op slapen?
Oud 07-09-2006, 11:44
BeertjeColargol
Avatar van BeertjeColargol
BeertjeColargol is offline
vandaag introductie.. ik ben benieuwd
__________________
afrika! | meer liefde op het forum!
Oud 07-09-2006, 18:05
KiMZz
Avatar van KiMZz
KiMZz is offline
Mijn vriend wil ook graag VAVO doen, avondschool dan wel. Maar wij konden niks vinden waar ze dat hebben (ergens in Brabant/Utrecht, regio Den Bosch zeg maar). Hij heeft z'n MAVO diploma en moet dus gewoon de laatste 2 jaar HAVO in één doen. Althans dat wil hij, maar we hebben geen idee waar.. Iemand misschien een optie?
__________________
Ik ben niet subtiel. Get used to it.
Oud 08-09-2006, 11:26
BeertjeColargol
Avatar van BeertjeColargol
BeertjeColargol is offline
Gisteren dus introductie gehad, was echt super. Het gebouw is net af en alles is supernieuw en modern, heb nog nooit zo'n mooi schoolgebouw gehad. Overal de nieuwste apparatuur enzo, ik heb zoveel geluk gehad . Verder lijken de leraren ook allemaal wel tof en de mensen die ik al gesproken heb ook. Ja, dit gaat echt een geweldig jaar worden
__________________
afrika! | meer liefde op het forum!
Oud 10-09-2006, 16:35
Neushaar
Avatar van Neushaar
Neushaar is offline
Is er ook een VAVO in Groningen?
__________________
I don't give a damn what you think you are entitled to.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Het grote VAVO topic /sprint opleiding/ avondonderwijs 2
xxceline
282 13-06-2011 20:54
Algemene schoolzaken overstap naar havo
Tjanssen
4 22-06-2009 13:11
Algemene schoolzaken Vavo
Hell-Inc
2 21-03-2007 13:12
Algemene schoolzaken VAVO avondopleiding
niqui
36 22-09-2006 15:36
Algemene schoolzaken VWO 5 en VWO 6 in 1 jaar doen!!!
Allenms
10 13-09-2006 13:49
Algemene schoolzaken Top havo doen???
meisje10505
1 30-06-2006 20:21


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:35.