Oud 10-09-2006, 17:21
Toet0r
Avatar van Toet0r
Toet0r is offline
Citaat:
Neushaar schreef op 10-09-2006 @ 16:35 :
Is er ook een VAVO in Groningen?
http://www.alfa-college.nl/scholiere...1/Default.aspx

http://www.noorderpoort.nl/ (en dan opleidingen, educatie en kiezen wat je wilt)
Advertentie
Oud 10-09-2006, 18:16
Neushaar
Avatar van Neushaar
Neushaar is offline
Bedankt.
__________________
I don't give a damn what you think you are entitled to.
Oud 12-09-2006, 16:50
George
Avatar van George
George is offline
Jezus Christus, zijn er hier meer mensen die het komende jaar 90% van de tijd dat ze wakker zijn op school moeten zijn?
__________________
I am Jack's wasted life.
Oud 12-09-2006, 17:24
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
George schreef op 12-09-2006 @ 16:50 :
Jezus Christus, zijn er hier meer mensen die het komende jaar 90% van de tijd dat ze wakker zijn op school moeten zijn?
ja ik zit ook veel op school
en ik heb ook nog eens een ziekelijke stapel huiswerk. Maar op zich is het goed te doen en valt het best mee
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Oud 12-09-2006, 22:39
Toet0r
Avatar van Toet0r
Toet0r is offline
doen jullie het allemaal in één jaar of gewoon veel (extra) vakken of vakken met veel uur?
Ik heb nu 12u per week
Oud 13-09-2006, 15:46
Verwijderd
waar zitten jullie op school? misschien zijn we wel school genoten

ik in utrecht.
Oud 13-09-2006, 15:47
Verwijderd
ik heb trouwens net gehoord dat je ook recht hebt op een ov als je een voltijd opleiding doet

dat ga ik eens even grondig nachekken
Oud 13-09-2006, 20:44
Toet0r
Avatar van Toet0r
Toet0r is offline
Ik zit in Vlissingen

als je vavo doet krijg je géén ov, voltijd of niet. Het is voortgezet onderwijs, dus dan heb je er nog geen recht op, helaas!
Oud 14-09-2006, 23:19
George
Avatar van George
George is offline
Citaat:
AlopiA schreef op 12-09-2006 @ 17:24 :
ja ik zit ook veel op school
en ik heb ook nog eens een ziekelijke stapel huiswerk. Maar op zich is het goed te doen en valt het best mee
De stof is niet moeilijk ofzo inderdaad, maar al die PO's en huiswerk en profielwerkstuk en voor ieder vak een heel hoofdstuk per week pfff. Ik hou geen sociaal leven meer over.
__________________
I am Jack's wasted life.
Oud 14-09-2006, 23:21
George
Avatar van George
George is offline
Oh wacht, ik had al geen sociaal leven.

Ik had trouwens 5VWO C&M niet gehaald omdat talen kut zijn, nu doe ik N&T/N&G (had de betavakken in de 4e al wel gehad, lang verhaal, laat maar zitten) en dit is wel relaxed, behalve dat ik 33 lesuren in de week heb.
__________________
I am Jack's wasted life.
Oud 15-09-2006, 13:07
da leentjuh
Avatar van da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
George schreef op 12-09-2006 @ 16:50 :
Jezus Christus, zijn er hier meer mensen die het komende jaar 90% van de tijd dat ze wakker zijn op school moeten zijn?
Ja. Ik heb maar 6 vakken en moet bijna elke dag de hele dag op school zitten. Die lui hadden gezegd dat het 13,5 uur zou worden.
Nou mooi niet.
__________________
Dat dan weer wel.
Oud 17-09-2006, 11:11
Toet0r
Avatar van Toet0r
Toet0r is offline
Citaat:
da leentjuh schreef op 15-09-2006 @ 13:07 :
Ja. Ik heb maar 6 vakken en moet bijna elke dag de hele dag op school zitten. Die lui hadden gezegd dat het 13,5 uur zou worden.
Nou mooi niet.
hoe zit dat dan? waarom zit je dan toch zo lang op school? ik had vorig jaar meer dan 6 vakken en ik had het echt relaxed!
Oud 17-09-2006, 14:17
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
Toet0r schreef op 17-09-2006 @ 11:11 :
hoe zit dat dan? waarom zit je dan toch zo lang op school? ik had vorig jaar meer dan 6 vakken en ik had het echt relaxed!
Misschien heeft ze grote keuzevakken? economie 1 is al 4 uur in de week, economie1,2 is 6 uur. Dat schiet wel lekker op natuurlijk
En veel tussenuren misschien
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Oud 18-09-2006, 12:14
Toet0r
Avatar van Toet0r
Toet0r is offline
Citaat:
AlopiA schreef op 17-09-2006 @ 14:17 :
Misschien heeft ze grote keuzevakken? economie 1 is al 4 uur in de week, economie1,2 is 6 uur. Dat schiet wel lekker op natuurlijk
En veel tussenuren misschien
ja dat is waar, ik heb opzich ook best veel les voor maar 4 vakken, tekenen, wiA1 en ec1 zijn nu alle drie 4 uur per week en dan nog gs 2u
Oud 18-09-2006, 15:53
Verwijderd
Citaat:
da leentjuh schreef op 23-06-2006 @ 14:52 :
Ik ga vavo doen op het deltion in Zwolle, aangezien ik gezakt ben.
Ik ga natuurkunde, wiskunde, scheikunde, bio, anw en letterkunde doen. Op zich hoef ik niet al die vakken te doen, ik heb neit voor allemaal onvoldoende, maar ik wil wat hogere cijfers ivm loting.
Gecondoleerd en succes, ze hanteren daar nu een gestapo-regime
Oud 18-09-2006, 20:05
da leentjuh
Avatar van da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
Havock schreef op 18-09-2006 @ 15:53 :
Gecondoleerd en succes, ze hanteren daar nu een gestapo-regime
Idd.

Huiswerkuren. 's Middags.
Jemig, zit ik in vmbo 1 ofzo?

Ik heb ongeveer net zoveel les als ik vorig jaar had, en toen had ik ongeveer 2 keer zo veel vakken.
__________________
Dat dan weer wel.
Oud 19-09-2006, 13:22
Verwijderd
Citaat:
George schreef op 12-09-2006 @ 16:50 :
Jezus Christus, zijn er hier meer mensen die het komende jaar 90% van de tijd dat ze wakker zijn op school moeten zijn?
Nee, juist niet. Ik heb alleen op dinsdag avond, woensdag en donderdag les. Ik doe 4 vakken, namelijk natuurkunde 12, scheikunde 12, wiskunde b1 en biologie12. Mijn rooster wisselt om de week, de ene week heb ik 12 uur les en de andere week 14.5 uur les.

Persoonlijk had ik liever wat meer les gehad omdat de vakken niet heel erg makkelijk zijn en ik thuis vrij weinig uitvoer.
Oud 26-09-2006, 21:53
tunng.
Avatar van tunng.
tunng. is offline
Citaat:
havana schreef op 29-08-2006 @ 19:23 :
Juist.
Oh en als je Snijders krijgt voor wiskunde kun je beter meteen jezelf voor je kop schieten
haha, die had ik. wat een klote vent, die had echt een hekel aan mij.
Oud 01-10-2006, 16:09
Nini11
Nini11 is offline
Aan de mensen die vwo 5&6 in een jaar hebben gedaan en van 5 havo kwamen. Is het erg moeilijk om dit te doen? Ik ben denk ik na dit jaar (5 havo) van plan om vwo te gaan doen maar ik twijfel tussen vwo in een jaar en vwo in twee jaar. Ik doe het profiel e&m en twijfel eigenlijk om het vak economie. Ik hou nooit echt mijn huiswerk bij en ik ben bang dat ik hierdoor grote problemen krijg als ik vwo ga doen.
Oud 02-10-2006, 00:29
George
Avatar van George
George is offline
Citaat:
Nini11 schreef op 01-10-2006 @ 16:09 :
Aan de mensen die vwo 5&6 in een jaar hebben gedaan en van 5 havo kwamen. Is het erg moeilijk om dit te doen? Ik ben denk ik na dit jaar (5 havo) van plan om vwo te gaan doen maar ik twijfel tussen vwo in een jaar en vwo in twee jaar. Ik doe het profiel e&m en twijfel eigenlijk om het vak economie. Ik hou nooit echt mijn huiswerk bij en ik ben bang dat ik hierdoor grote problemen krijg als ik vwo ga doen.
Mijn klas bestaat bijna geheel uit mensen die net hun havodiploma gehaald hebben, het is prima te doen maar je moet wel echt gemotiveerd zijn, zeker voor een volledig pakket. Op het ROC hier kan je ook, na je examenjaar, als je nog niet écht geslaagd bent doordat je 1 of 2 vakken niet gehaald hebt, gewoon verder met hbo of universiteit en dan die vakken 's avonds volgen en een jaar later afronden. Ik weet niet of dit op elke vavo kan, maar als alleen economie een probleem is kan je kijken of dit een optie is natuurlijk. Even navragen dan.
__________________
I am Jack's wasted life.
Oud 02-10-2006, 10:32
Toet0r
Avatar van Toet0r
Toet0r is offline
Citaat:
Nini11 schreef op 01-10-2006 @ 16:09 :
Aan de mensen die vwo 5&6 in een jaar hebben gedaan en van 5 havo kwamen. Is het erg moeilijk om dit te doen? Ik ben denk ik na dit jaar (5 havo) van plan om vwo te gaan doen maar ik twijfel tussen vwo in een jaar en vwo in twee jaar. Ik doe het profiel e&m en twijfel eigenlijk om het vak economie. Ik hou nooit echt mijn huiswerk bij en ik ben bang dat ik hierdoor grote problemen krijg als ik vwo ga doen.
Van de mensen die vorig jaar VWO gedaan hebben bij mij op het ROC kwamen de meesten ook van de HAVO af en de meesten zijn ook gewoon geslaagd
Oud 07-10-2006, 17:54
engeltje
engeltje is offline
Citaat:
KiMZz schreef op 07-09-2006 @ 18:05 :
Mijn vriend wil ook graag VAVO doen, avondschool dan wel. Maar wij konden niks vinden waar ze dat hebben (ergens in Brabant/Utrecht, regio Den Bosch zeg maar). Hij heeft z'n MAVO diploma en moet dus gewoon de laatste 2 jaar HAVO in één doen. Althans dat wil hij, maar we hebben geen idee waar.. Iemand misschien een optie?
Het kan in ieder geval in Culemborg, bij ROC Rivor. Maar het lijkt me sterk dat het niet in DenBosch zelf kan.
Oud 08-10-2006, 15:07
Dr. Korsakov
Avatar van Dr. Korsakov
Dr. Korsakov is offline
Citaat:
Nini11 schreef op 01-10-2006 @ 16:09 :
Aan de mensen die vwo 5&6 in een jaar hebben gedaan en van 5 havo kwamen. Is het erg moeilijk om dit te doen? Ik ben denk ik na dit jaar (5 havo) van plan om vwo te gaan doen maar ik twijfel tussen vwo in een jaar en vwo in twee jaar. Ik doe het profiel e&m en twijfel eigenlijk om het vak economie. Ik hou nooit echt mijn huiswerk bij en ik ben bang dat ik hierdoor grote problemen krijg als ik vwo ga doen.
Als je hetzelfde profiel houdt is het wel goed te doen hoor, ik en een vriendin van mij zijn allebei na de havo naar VWO gegaan, ook 5&6 in een jaar, en zij heeft hetzelfde profiel gehouden en het gaat haar wel goed. Ik heb een heel ander profiel nu dus is best lastig soms maar je moet er iets voor over hebben
__________________
"Give her a banana. Monkey see, monkey barf." - Gregory House
Oud 08-10-2006, 15:11
Dr. Korsakov
Avatar van Dr. Korsakov
Dr. Korsakov is offline
Citaat:
_Mosquito_ schreef op 13-09-2006 @ 15:46 :
waar zitten jullie op school? misschien zijn we wel school genoten

ik in utrecht.
eindhovuh...
ik heb volledig pakket N&G (nederlands, engels, frans 1, duits 1,2 (2 als extra vak), natuurkunde 1, scheikunde 1, wiskunde B1 en biologie 1,2) en ben dus fulltime op school
en HUISWERK! niet meer normaal zo veel, maar ja, als je nog nooit natuurkunde of scheikunde hebt gehad word het algauw overwhelming
__________________
"Give her a banana. Monkey see, monkey barf." - Gregory House
Oud 08-10-2006, 19:09
Noddy
Noddy is offline
Citaat:
AlopiA schreef op 17-09-2006 @ 14:17 :
Misschien heeft ze grote keuzevakken? economie 1 is al 4 uur in de week, economie1,2 is 6 uur. Dat schiet wel lekker op natuurlijk
En veel tussenuren misschien
Ik heb ook ec 12 en ik heb maar twee uur les in de week.
__________________
Make that the cat wise
Oud 13-11-2006, 20:07
Toet0r
Avatar van Toet0r
Toet0r is offline
misschien handig om deze even te uppen, ivm weer nieuwe vavo topics?
Oud 14-11-2006, 19:27
George
Avatar van George
George is offline
Goed punt.
Zeg, medevavoleerlingen, hoeveel herkansingen krijgen jullie in totaal voor de schoolexamens?
__________________
I am Jack's wasted life.
Oud 14-11-2006, 21:17
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
George schreef op 14-11-2006 @ 19:27 :
Goed punt.
Zeg, medevavoleerlingen, hoeveel herkansingen krijgen jullie in totaal voor de schoolexamens?
Ik krijg 1 herkansing per periode, als ik minder dan 10% afwezig ben geweest zonder geldige reden.
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Oud 14-11-2006, 22:10
BeertjeColargol
Avatar van BeertjeColargol
BeertjeColargol is offline
Wij hebben ook 1 herkansing per periode, als je minimaal 75% aanwezig bent geweest. ik vind dit redelijk weinig aangezien ik met een geheel pakket 6 of meer schoolexamens per periode heb, en een aantal mensen alleen een paar vakken. Maar goed, is nu eenmaal zo
__________________
afrika! | meer liefde op het forum!
Oud 14-11-2006, 22:37
Toet0r
Avatar van Toet0r
Toet0r is offline
Idd, 1 herkansing per periode en je mag per periode het aantal uur van één week per vak missen om die herkansing te behouden. Dus als ik deze periode meer dan 4u afwezig ben bij gs mag ik dat niet meer herkansen (grr, ik heb geen zin in morgen les, maar ik moet wel want ik ben al 4u weg gebleven (A))!

Hoe zijn jullie eerste se's gegaan?
Oud 15-11-2006, 09:20
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
Toet0r schreef op 14-11-2006 @ 22:37 :
Idd, 1 herkansing per periode en je mag per periode het aantal uur van één week per vak missen om die herkansing te behouden. Dus als ik deze periode meer dan 4u afwezig ben bij gs mag ik dat niet meer herkansen (grr, ik heb geen zin in morgen les, maar ik moet wel want ik ben al 4u weg gebleven (A))!

Hoe zijn jullie eerste se's gegaan?
bij mij best redelijk, 4 zessen, een 7 en een 9
en een 3 voor natuurkunde, blackout maar die ga ik dus herkansen
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Oud 15-11-2006, 11:11
Toet0r
Avatar van Toet0r
Toet0r is offline
Citaat:
AlopiA schreef op 15-11-2006 @ 09:20 :
bij mij best redelijk, 4 zessen, een 7 en een 9
en een 3 voor natuurkunde, blackout maar die ga ik dus herkansen
oh netjes! Jammer van natuurkunde maar daar heb je de herkansing voor! Je had wel veel se's
Oud 15-11-2006, 13:08
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Dit topic is bedoeld voor vragen over VAVO, niet om elkaar te updaten over de vorderingen.
__________________
Oud 15-11-2006, 14:18
Verwijderd
Citaat:
George schreef op 14-11-2006 @ 19:27 :
Goed punt.
Zeg, medevavoleerlingen, hoeveel herkansingen krijgen jullie in totaal voor de schoolexamens?
Ik mag in totaal (van 4 en 5 havo) 3 SE's herkansen van 3 verschillende vakken. In vergelijking met jullie dus heel weinig!
Oud 15-11-2006, 14:38
George
Avatar van George
George is offline
Citaat:
lentekriebel schreef op 15-11-2006 @ 14:18 :
Ik mag in totaal (van 4 en 5 havo) 3 SE's herkansen van 3 verschillende vakken. In vergelijking met jullie dus heel weinig!
Nou, ik heb maar drie periodes, dus als het bij mij net zoals bij de anderen zou zijn zou ik er ook maar 3 mogen doen.
Bij ons is de regel dat je aan het eind van het schooljaar 4 schoolexamens vanuit het hele jaar mag herkansen, en het moeten 4 verschillende vakken zijn, je mag bijvoorbeeld niet twee wiskundetoetsen herkansen. Ik vond dit nogal raar en weinig, maar één herkansing per periode vind ik ook wel erg weinig. Helemaal bij een vol pakket.
__________________
I am Jack's wasted life.
Oud 04-12-2006, 19:38
SebasH1
SebasH1 is offline
Hallo,

Ik wou na dit schooljaar de VAVO gaan doen.
Ik wou weten van de mensen die hier ervaringen mee hebben hoe ze dit hebben ondervonden.

Ik wil HAVO gaan doen, ik ben afgestudeerd met een goede cijferlijst.

Ik kom zelf uit limburg en ik wou graag weten waar ik de opleiding zou kunnen volgen (links van internet paginas)


Alvast bedankt
Oud 14-12-2006, 13:58
Niienke
Avatar van Niienke
Niienke is offline
Heey,
Ik zit nu in 5vwo maar heb dit schooljaar al heel veel gemist door een operatie en ziekte. Het is bijna zeker dat ik blijf zitten dit jaar omdat ik zoveel gemist heb en omdat ik me al niet thuis voel op school wil ik dit absoluut niet.
Ik zit erover te denken om vavo te gaan doen in groningen, aan het alfa college. Zijn er hier nog meer mensen die daar vavo doen en die mij er wat over kunnen vertellen? of gewoon over vavo in het algemeen?
Alvast bedankt
Oud 14-12-2006, 22:07
biologisch
Avatar van biologisch
biologisch is offline
Citaat:
Niienke schreef op 14-12-2006 @ 13:58 :
Heey,
Ik zit nu in 5vwo maar heb dit schooljaar al heel veel gemist door een operatie en ziekte. Het is bijna zeker dat ik blijf zitten dit jaar omdat ik zoveel gemist heb en omdat ik me al niet thuis voel op school wil ik dit absoluut niet.
Ik zit erover te denken om vavo te gaan doen in groningen, aan het alfa college. Zijn er hier nog meer mensen die daar vavo doen en die mij er wat over kunnen vertellen? of gewoon over vavo in het algemeen?
Alvast bedankt
Hoi!
Ik zit op het Noorderpoortcollege in Grun.. kDoe de vwo-sprint (=5&6), en ben bijna halverwege - hoop ik te kunnen zeggen..
Het is wel te doen.. Al is dat natuurlijk een kwestie waar over het algemeen geldend niet veel over beweerd kan worden. Het is veel werk.. De stof gaat snel en daardoor is aanwezigheid in combinatie met motivatie denk ik het belangrijkst van alles. Op zich is het te doen, met hier en daar een peptalk en door je tijd goed te verdelen.. (Plannen lukt mij persoonlijk nooit zo goed waardoor ik uiteindelijk moeier ben van het nadenken en zorgen maken over WANNEER ik leer, dan van het leren op zich..)
Ik denk dat het belangrijk is bij jezelf na te gaan of je de wil hebt om er veel tijd mee door te brengen.. Verder kan het natuurlijk heel erg fijn zijn om in een omgeving van volwassenere mensen terecht te komen.. EN je hebt een mooi doel voor ogen..

Wat wil je nog meer weten???

Groeten!
__________________
een kameel lacht altijd om de bult van zijn broer
Oud 15-12-2006, 02:36
Adrenaline
Adrenaline is offline
Ik heb vorig jaar zelf vavo gedaan op het Luzac Amsterdam. Je wordt wel heel goed begeleid, maar ik volgde slechts 4 vakken en toch zat mn hele week volgepland. Kwam voornamelijk door de studieuren die je verplicht hebt naast je normale uren per vak.
Verder leuke mensen genoten, aardige leraren. Alleen de schoolleiding heeft het te hoog in haar bol (lees: verschrikkelijk stuck up and onaardig in 't kwadraat). Ohja...en de $$$$,$$

Ik zou 't niet meer over willen doen. Ik stel voor dat je gewoon het normale vavo kiest. Is veel vrijer en goedkoper. Tenzij je het je écht aan concentratie en dicipline schort.
__________________
.
Oud 15-12-2006, 12:02
Niienke
Avatar van Niienke
Niienke is offline
bedankt voor de reacties

Het noorderpoortcollege had ik ook bekeken, maar daar moest je overgangsbewijs naar 6vwo hebben toch?
Motivatie heb ik wel, als ik eenmaal van deze school af ben
Ik wil per se mijn vwo diploma halen omdat ik geneeskunde wil gaan studeren.
Ik ben vanochtend gebeld door het Alfa college, en heb vanmiddag een gesprek met mijn school, als die toestemming geeft dan kan ik dus een intake gesprek doen en zou ik dit jaar komen als 'opstapper' en volgend jaar een eenjarige vwo opleiding doen.
Maar ik heb nog een vraagje, waar kijken ze bij het intake gesprek vooral naar? Zijn cijfers heel belangrijk, of is het vooral motivatie?
Oud 17-12-2006, 16:20
RaMMer
RaMMer is offline
Ik heb een vmbo tl diploma en doe nu groothandel op mbo niveau 4 zit in het 2e jaar, maar vind er niks meer aan en wil miss de vavo om zo een havo diploma te halen. Is de vavo te doen? en hoeveel jaar duurt de vavo?
Oud 18-12-2006, 01:01
Toet0r
Avatar van Toet0r
Toet0r is offline
Ik vind het vavo een peulenschilletje, ik haal zelfs voor de vakken waar ik eerst altijd alleen maar 4en haalde nu gewoon 7ens! Het kan in één of 2 jaar, ik denk dat het in jouw geval om 2 jaar zou gaan aangezien je nog alle vakken moet en dan doen ze meestal 2 jaar (bij mij op school iig wel). Dat lijkt mij zelf ook véél relaxter dan alles in één jaar want over 2 jaar is alles lekker verspreid en heb je 2 jaar een fijn rooster met minder uren en anders heb je het één jaar heel druk en hele lange dagen. En daarnaast dan nog wat huiswerk. T is wel moielijk te zeggen omdat de vavo's onderling heel veel verschillen.
Oud 18-12-2006, 12:32
Verwijderd
Citaat:
SebasH1 schreef op 04-12-2006 @ 19:38 :
Hallo,

Ik wou na dit schooljaar de VAVO gaan doen.
Ik wou weten van de mensen die hier ervaringen mee hebben hoe ze dit hebben ondervonden.

Ik wil HAVO gaan doen, ik ben afgestudeerd met een goede cijferlijst.

Ik kom zelf uit limburg en ik wou graag weten waar ik de opleiding zou kunnen volgen (links van internet paginas)


Alvast bedankt
Ik weet dat je in ieder geval in Sittard en Maastricht terecht kunt. www.leeuwenborgh.nl (dacht ik)
Oud 19-12-2006, 17:33
RaMMer
RaMMer is offline
Citaat:
Toet0r schreef op 18-12-2006 @ 01:01 :
Ik vind het vavo een peulenschilletje, ik haal zelfs voor de vakken waar ik eerst altijd alleen maar 4en haalde nu gewoon 7ens! Het kan in één of 2 jaar, ik denk dat het in jouw geval om 2 jaar zou gaan aangezien je nog alle vakken moet en dan doen ze meestal 2 jaar (bij mij op school iig wel). Dat lijkt mij zelf ook véél relaxter dan alles in één jaar want over 2 jaar is alles lekker verspreid en heb je 2 jaar een fijn rooster met minder uren en anders heb je het één jaar heel druk en hele lange dagen. En daarnaast dan nog wat huiswerk. T is wel moielijk te zeggen omdat de vavo's onderling heel veel verschillen.
Vavo een peulenschilletje is het veel makkelijker dan de gewone havo? en de stof die behandelt wordt op de vavo is dat de stof van havo 4 en havo 5?
Oud 20-12-2006, 19:09
Toet0r
Avatar van Toet0r
Toet0r is offline
Citaat:
RaMMer schreef op 19-12-2006 @ 17:33 :
Vavo een peulenschilletje is het veel makkelijker dan de gewone havo? en de stof die behandelt wordt op de vavo is dat de stof van havo 4 en havo 5?
ik vind van wel, maar de se's en toetsen op mijn oude school stonden ook bekend als erg moeilijk! Maar ik denk niet dat het verder extreem veel verschilt normale havo's hoor. En het is idd stof uit havo 4 en 5, maar ze hebben er wel bepaalde dingen uitgelaten. Zo heb ik in de vierde op mijn oude school een se over stijlfouten etc gehad en daar heb ik vorig jaar op het vavo niks over gehoord!
Oud 20-12-2006, 20:42
RaMMer
RaMMer is offline
Citaat:
Toet0r schreef op 20-12-2006 @ 19:09 :
ik vind van wel, maar de se's en toetsen op mijn oude school stonden ook bekend als erg moeilijk! Maar ik denk niet dat het verder extreem veel verschilt normale havo's hoor. En het is idd stof uit havo 4 en 5, maar ze hebben er wel bepaalde dingen uitgelaten. Zo heb ik in de vierde op mijn oude school een se over stijlfouten etc gehad en daar heb ik vorig jaar op het vavo niks over gehoord!
aok bedankt voor de info
Oud 22-12-2006, 16:51
Verwijderd
Citaat:
da leentjuh schreef op 23-06-2006 @ 14:52 :
Ik ga vavo doen op het deltion in Zwolle, aangezien ik gezakt ben.
Ik ga natuurkunde, wiskunde, scheikunde, bio, anw en letterkunde doen. Op zich hoef ik niet al die vakken te doen, ik heb neit voor allemaal onvoldoende, maar ik wil wat hogere cijfers ivm loting.
Veel succes, het is geen VAVO meer maar "gulag".
Ik zat er vorig jaar er dit jaar is het 1 grote kinderachtige bende geworden.

Maar jij doet deeltijd, dus je hebt er geen last van
Oud 06-02-2007, 00:52
Pater Noster
Avatar van Pater Noster
Pater Noster is offline
Leuk topic. Ik ben in 5VWO blijven zitten en heb daarna VAVO (4/5 HAVO) gedaan op het ROC Kellebeek College te Roosendaal.
Goed te doen, leuke school, ging samen met veel oud-schoolgenoten van mijn middelbare school daarheen. Vet gezellig was dat. En erg makkelijk, we hoefden alleen maar schoolexamens te doen, geen pw's of so's...
Oud 19-02-2007, 16:40
kadesh
Avatar van kadesh
kadesh is offline
Mmm. Ik voel mij dom. Wat is 'vavo'? (ben nieuwsgierig ;-)


- Onder het motto 'google is your friend' : sorry, ik weet het nu :-p -
Succes jullie met examens !!!!!
__________________
amber is the color of your energy, shades of gold displayed naturally

Laatst gewijzigd op 19-02-2007 om 19:45.
Oud 19-02-2007, 19:22
doctorsnuggles
doctorsnuggles is offline
Ik heb nog een vraagje; vorig jaar heb ik de VAVO van Breda gecontacteerd omdat ik van plan was om VWO te gaan volgen. Maar men vertelde me per mail dat men dat niet meer geeft. Nu lees ik dus tot mijn grote ontzetting dat er wel degelijk mensen zijn die bij de ROC van Breda een VWO van 1 jaar volgen

Kan iemand me dat uitleggen? Of heb ik de verkeerde mensen gecontacteerd vorig jaar??

Dit is de link http://www.kellebeek.nl/index.asp?p_...sitearea_id=10
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Het grote VAVO topic /sprint opleiding/ avondonderwijs 2
xxceline
282 13-06-2011 20:54
Algemene schoolzaken overstap naar havo
Tjanssen
4 22-06-2009 13:11
Algemene schoolzaken Vavo
Hell-Inc
2 21-03-2007 13:12
Algemene schoolzaken VAVO avondopleiding
niqui
36 22-09-2006 15:36
Algemene schoolzaken VWO 5 en VWO 6 in 1 jaar doen!!!
Allenms
10 13-09-2006 13:49
Algemene schoolzaken Top havo doen???
meisje10505
1 30-06-2006 20:21


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:21.