Oud 05-05-2009, 19:28
xxceline
Avatar van xxceline
xxceline is offline
Voor alle vragen, over VAVO, sprint opleidingen en avondonderwijs kun je hier terecht!
-vmbo
-havo
-vwo

*Omdat er steeds mensen allerlei topics openen, en dit erg onoverzichtelijk is.
*En omdat het eigenlijk allemaal op hetzelfde neerkomt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-05-2009, 15:28
Dennenboom
Dennenboom is offline
Vandaag gesprek gehad met de leerplichtambtenaar over de Havo Vavo.
Als ik toestemming krijg wordt volgendschooljaar de kosten deels gesubsidieerd door de gemeente. Jammer genoeg moet ik het antwoord afwachten tot de volgende week.

Als ik geen toestemming krijg dan moet ik komend schooljaar als particulier betalen.
Na wat rondkijken op het internet zie ik bedragen van €275 per vak per lesuur.
Aangezien ik onder bepaalde voorwaarden een 2 jarig traject zal volgen kan de prijs hoog oplopen.

Graag wil ik weten hoeveel geld jullie kwijt waren/zijn?

Alvast bedankt.

Laatst gewijzigd op 06-05-2009 om 15:39.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2009, 18:51
xxceline
Avatar van xxceline
xxceline is offline
Hoe heet de school waar je naar toe wilt gaan?
Met citaat reageren
Oud 07-05-2009, 10:35
MrsMojoRisin
MrsMojoRisin is offline
Citaat:
Graag wil ik weten hoeveel geld jullie kwijt waren/zijn?
Ik kwam via de leerplichtambtenaar op het VAVO toen ik 16 was en betaalde toen enkel een bijdrage van 100 euro ofzo. Lesgeld werd nog betaald door de overheid. Mensen die 18 of ouder waren moesten via de onderwijskaart lesgeld betalen, zo'n 1000 euro is dat. Heb nog nooit gehoord van iemand die daar zat en zo veel moest betalen als wat jij noemt.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2009, 13:15
xxceline
Avatar van xxceline
xxceline is offline
Citaat:
Ik kwam via de leerplichtambtenaar op het VAVO toen ik 16 was en betaalde toen enkel een bijdrage van 100 euro ofzo. Lesgeld werd nog betaald door de overheid. Mensen die 18 of ouder waren moesten via de onderwijskaart lesgeld betalen, zo'n 1000 euro is dat. Heb nog nooit gehoord van iemand die daar zat en zo veel moest betalen als wat jij noemt.
Nu wordt het niet meer gesubisdeerd. Het is een stuk duurder geworden.
Als je vanuit een VO school naar de VAVO gaat, (wat jij blijkbaar hebt gedaan) betaalt deze de kosten. Je moet dan alleen zelf de deelnemersbijdrage + boekengeld betalen.

Dat is bij Dennenboom niet het geval.

Laatst gewijzigd op 19-07-2009 om 16:47.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2009, 15:30
Captured2
Captured2 is offline
Heey allemaal,

Zo aan mijn topics te lezen ben ik me volop aan het orienteren. Ik dacht namelijk aan geneeskunde. Alleen het probleem is dat ik als profielkeuze havo c&m heb.Denken jullie dat ze me toelaten aan een ROC VAVO om het profiel n&g te doen? En zal het moeilijk voor mij worden aangezien ik niet goed ben in wiskunde?
Met citaat reageren
Oud 08-05-2009, 16:00
Chariot
Avatar van Chariot
Chariot is offline
Bij de Vavo word je 9 van de 10 keer toe gelaten, als je maar met een mooi en goed verhaal komt. Heb je al je diploma Havo c&m?? Als je al je diploma hebt, is het pure tijdverspilling om Havo nog een keer te doen, met de reden alleen een ander profiel te willen.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2009, 16:05
Captured2
Captured2 is offline
Ja, ik heb in 2005 al mijn havo diploma behaald. Dus jij denkt dat ik meteen VWO mag doen met een ander profiel?
Met citaat reageren
Oud 08-05-2009, 16:20
Chariot
Avatar van Chariot
Chariot is offline
Citaat:
Ja, ik heb in 2005 al mijn havo diploma behaald. Dus jij denkt dat ik meteen VWO mag doen met een ander profiel?
Ja, ik denk van wel.. Ik zou even informeren bij de Vavo-school en dan duidelijk uitleggen waarom je precies een ander profiel wilt dan die van jouw havo-diploma, dat ze gelijk weten hoe of wat! Maar ik denk dat het wel mogelijk is..
Met citaat reageren
Oud 08-05-2009, 20:10
Bollie
Bollie is offline
Ik doe dit jaar havo examen en volgend jaar zou ik graag vwo willen doen op de VAVO, omdat ik echt nog geen flauw idee hebt wat voor studie ik wil gaan doen. Twee jaartjes vwo lijkt me nuttiger dan werken.
Maar omdat ik nog geen 18 ben heb ik een uitbesteding nodig van mij huidige school alleen willen ze mij deze niet geven.

Zijn er nog andere opties om toch op het VAVO te komen of moet ik nou een jaar gaan wachten?
Met citaat reageren
Oud 09-05-2009, 12:07
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Er is op Algemene Schoolzaken een algemeen Vavo topic. Ik ga even kijken of ik deze topic daar mee kan samenvoegen. Misschien krijg je daar antwoord op je vragen. Sowieso zou ik een vavo-school bellen.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2009, 14:26
xxceline
Avatar van xxceline
xxceline is offline
Citaat:
Ik doe dit jaar havo examen en volgend jaar zou ik graag vwo willen doen op de VAVO, omdat ik echt nog geen flauw idee hebt wat voor studie ik wil gaan doen. Twee jaartjes vwo lijkt me nuttiger dan werken.
Maar omdat ik nog geen 18 ben heb ik een uitbesteding nodig van mij huidige school alleen willen ze mij deze niet geven.

Zijn er nog andere opties om toch op het VAVO te komen of moet ik nou een jaar gaan wachten?
Waarom willen ze je niet uitbesteden?

In Groningen is er trouwens één school, waar je naar toe kan, zonder uitbesteding van je vorige school. Alleen lijkt het hier wel veel op de 'middelbare' school. Dus ook met vakken als gym.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2009, 14:29
xxceline
Avatar van xxceline
xxceline is offline
Citaat:
Heey allemaal,

Zo aan mijn topics te lezen ben ik me volop aan het orienteren. Ik dacht namelijk aan geneeskunde. Alleen het probleem is dat ik als profielkeuze havo c&m heb.Denken jullie dat ze me toelaten aan een ROC VAVO om het profiel n&g te doen? En zal het moeilijk voor mij worden aangezien ik niet goed ben in wiskunde?
Ligt er erg aan wie je intaker is.
Havo c&m ligt wel héél ver naast vwo n&g. Je moet daarnaast ook nog de vakken Nederlands, engels, Frans/Duits doen.. [Soms krijg je vrijstelling voor maatschappijleer/anw, maar keuzevak+ pws moet je ook weer doen] Als je tenminste, een volledig vwo diploma wilt.
Mochten ze je toelaten, dan zou ik in de vakantie, wel wat gaan bijspijkeren van de 4e klas vwo n&g.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2009, 15:01
ezur
ezur is offline
heeft er iemand tips waar ik me kan aanmelden voor vavo voor een intakegesprek?
Met citaat reageren
Oud 09-05-2009, 15:29
xxceline
Avatar van xxceline
xxceline is offline
Wat wil je precies weten?
Naar welke school zou je willen gaan?

EDIT:

Kijk hier maar eens:
Info over de ROC in Tilburg.


http://www.roctilburg.nl/main.php?cm...lg=nl%20title=

Laatst gewijzigd op 09-05-2009 om 15:35.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2009, 15:40
ezur
ezur is offline
ja dat heb ik al geprobeerd.. maar ben niet aangenomen omdat ik geen 7 gemiddeld stond..
Met citaat reageren
Oud 09-05-2009, 22:41
Bollie
Bollie is offline
Citaat:
Waarom willen ze je niet uitbesteden?

In Groningen is er trouwens één school, waar je naar toe kan, zonder uitbesteding van je vorige school. Alleen lijkt het hier wel veel op de 'middelbare' school. Dus ook met vakken als gym.
Omdat ze van mening zijn dat alleen de gezakten recht hebben op een uitbesteding omdat ik al een startkwalificatie heb wanneer ik slaag voor havo. Daarnaast vinden ze m'n motivatie niet goed genoeg (laat dat lekker aan de vavo instelling over ).

Groningen is voor mij niet echt een optie omdat ik in Amsterdam woon
Met citaat reageren
Oud 10-05-2009, 00:21
xxceline
Avatar van xxceline
xxceline is offline
De overheid vindt, dat havo 'goed' genoeg is, als startkwalificatie. Je zult niet via de rutte-regeling/uitbesteding naar een VAVO-instelling kunnen. Als je vwo op een VAVO wilt gaan doen, zul je dan de kosten zelf moeten betalen. Deze zijn erg hoog...
En het kan alleen, als je 18 bent.
Als je echt graag vwo wilt doen, kun je het beste op je oude school blijven.

Optie voor 1jarige vwo is nog het Luzac College... Erg prijzig!

Sorry, ik had in mijn eerste berichtje al moeten zeggen, dat je geen kans maakte op uitbesteding.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 10-05-2009, 11:54
Danny21
Danny21 is offline
Ik zou ergens ook zo graag nog volwassenenonderwijs willen doen, heb door hele nare omstandigheden nooit op middelbare school gezeten, en ik heb het daar nog heel zwaar mee.

Ik doe nu weliswaar MBO 4, en in september HBO, maar zo graag had ik de Havo gedaan ipv die lange weg van die MBO.

Ik heb ook mijn best gedaan om het te kunnen doen, maar het gaat heel lastig, ROC 's nemen weinig mensen aan, of de gemeente betaalt geen subsidie of je moet uitbesteed worden enzo bla bla.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2009, 12:09
Bollie
Bollie is offline
Citaat:
De overheid vindt, dat havo 'goed' genoeg is, als startkwalificatie. Je zult niet via de rutte-regeling/uitbesteding naar een VAVO-instelling kunnen. Als je vwo op een VAVO wilt gaan doen, zul je dan de kosten zelf moeten betalen. Deze zijn erg hoog...
En het kan alleen, als je 18 bent.
Als je echt graag vwo wilt doen, kun je het beste op je oude school blijven.

Optie voor 1jarige vwo is nog het Luzac College... Erg prijzig!

Sorry, ik had in mijn eerste berichtje al moeten zeggen, dat je geen kans maakte op uitbesteding.
Dus de enige manier hoe ik op het vavo kan komen is zakken voor m'n examen
Wel raar dat iemand anders uit mijn klas wel een uitbesteding heeft gekregen.

Op mijn oude school willen ze me niet op het vwo hebben, omdat ze mijn cijfers niet hoog genoeg vinden en het Luzac College is niet betaalbaar voor mij.
Het VAVO kan ik net betalen maar ik vind het echt dood zonde om een jaar niks te gaan doen en daarnaast heb ik dan na het vavo geen geld meer om te studeren

Laatst gewijzigd op 10-05-2009 om 12:33.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2009, 15:01
xxceline
Avatar van xxceline
xxceline is offline
Nee.. Niet via zakken. Want je moet persé een diploma hebben van de havo, als je vanuit het havo naar de vwo sprint wilt gaan. (de éénjarige variant)

De regeling is nog maar kort van kracht... Misschien heeft die persoon dat vorig jaar gekregen? Of was dat dit jaar? [Zoja, dan snap ik dat ook niet. ]

Neem anders eens contact op met de VAVO. Misschien hebben zij een idee?


**Of kijken, of je bij een andere VO school terecht kan?
Met citaat reageren
Oud 11-05-2009, 15:02
xxceline
Avatar van xxceline
xxceline is offline
Citaat:
Ik zou ergens ook zo graag nog volwassenenonderwijs willen doen, heb door hele nare omstandigheden nooit op middelbare school gezeten, en ik heb het daar nog heel zwaar mee.

Ik doe nu weliswaar MBO 4, en in september HBO, maar zo graag had ik de Havo gedaan ipv die lange weg van die MBO.

Ik heb ook mijn best gedaan om het te kunnen doen, maar het gaat heel lastig, ROC 's nemen weinig mensen aan, of de gemeente betaalt geen subsidie of je moet uitbesteed worden enzo bla bla.
Hoi Danny21, heb je een vraag, of wou je dit bovenstaande gewoon even kwijt?
Met citaat reageren
Oud 11-05-2009, 17:35
Bollie
Bollie is offline
Citaat:
Nee.. Niet via zakken. Want je moet persé een diploma hebben van de havo, als je vanuit het havo naar de vwo sprint wilt gaan. (de éénjarige variant)

De regeling is nog maar kort van kracht... Misschien heeft die persoon dat vorig jaar gekregen? Of was dat dit jaar? [Zoja, dan snap ik dat ook niet. ]

Neem anders eens contact op met de VAVO. Misschien hebben zij een idee?


**Of kijken, of je bij een andere VO school terecht kan?
Ik wil het sowieso in 2 jaar doen omdat ik anders bang ben dat ik het niet red kwa tempo. Dus als ik op 1 vak zak kan ik die op het VAVO opnieuw op havo doen (+ een vreemde taal) terwijl ik daarnaast voor de vakken waarvoor ik wel geslaagd ben vwo kan doen.

Die persoon heeft het dit jaar gekregen, ergens in februari/maart denk ik.
Mijn decaan zegt dat zij hem wel een uitbesteding heeft gegeven omdat ze dat beloofd had. (nogal oneerlijk dunkt me )

Ik heb het vandaag nog even op school gevraagd bij een afdelingsleider en die gaat het nog even voor me na kijken, dus dat wacht ik nog even af.
En anders idd vragen bij het VAVO of een leerplichtambtenaar??
Andere VO school zie ik niet zo zitten want stel dat ik 5 vwo niet red... dan heb ik helemaal niks, op het vavo krijg je dan nog iig deelcertificaten voor de vakken waarvoor je geslaagd bent.

Laatst gewijzigd op 11-05-2009 om 17:41.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2009, 20:58
xxceline
Avatar van xxceline
xxceline is offline
vwo op de VAVO is maar in één jaar. [Als je dus een vak kiest, betekent dat dat je direct examen moet doen] Als je het dus in 2 jaar wilt doen, doe je een aantal examenvakken in het 1e jaar en een aantal vakken in het 2e jaar. Je behaalt dan dus deelcertificaten. Maar elk jaar dus wel een heel vak.

Het is zwaar. Ook als je maar een paar vakken doet per jaar. Je doet immers van die vakken, de gehele 2e fase.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2009, 22:53
Jordiaantje
Jordiaantje is offline
Beste forumleden,

volgend jaar ga ik havo versneld doen op het Vavo onderwijs. Ik vroeg me af of er hier iemand is die dit traject al eerder heeft doorlopen (of daar nu mee bezig is) en me iets kan vertellen over het tempo. Ik volg namelijk gitaarlessen en ben daar al ongeveer 1 uur per dag mee bezig. Gaat dat samen met havo versneld? En hoeveel uur heeft het rooster per week?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-05-2009, 08:30
xxceline
Avatar van xxceline
xxceline is offline
Hoi!

Het aantal uur ligt erg aan de school. Naar welk school ga je? Op sommige moet je nl elke dag tot half 6 naar school..
Hier op school waren er elke dag lessen tot ong. 14:00, daarna begeleiding.
In elk geval, ik denk dat het best te combineren is. Het ligt er ook aan, hoe snel/goed je kan leren.

Heb je al eerder havo gedaan? Zoja, dan pak je het ook wat sneller op.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2009, 14:42
Sannah_x
Avatar van Sannah_x
Sannah_x is offline
Ik doe dit jaar vwo VAVO en de dagen zijn voor vwo en havo bij ons niet langer dan op een gewone middelbare school. Enige verschil is dat de uren bij ons 1,5 uur duren en dan heb je dus met een vol pakket 3 lesuren op een dag, met een pauze van een uur en later nog een van 20 minuten =/
Ik doe dus ook versneld, en een vriendin doet havo versneld, maar we zijn allebei wel van mening dat het niet sneller gaat dan op een gewone middelbare school..

En de vraag over de kosten voor 1 jaar VAVO, voor mij was het ongeveer €6500 voor 1 jaar, alleen gelukkig betaalde mijn vorige middelbare school dit en moest ik 60 euro administratiekosten betalen
__________________
I'd rather be hated for who I am, than loved for who I am not.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2009, 16:17
Jordiaantje
Jordiaantje is offline
zoveel??? ik betaal `maar` 3000
Met citaat reageren
Oud 15-05-2009, 19:40
Bollie
Bollie is offline
Citaat:
vwo op de VAVO is maar in één jaar. [Als je dus een vak kiest, betekent dat dat je direct examen moet doen] Als je het dus in 2 jaar wilt doen, doe je een aantal examenvakken in het 1e jaar en een aantal vakken in het 2e jaar. Je behaalt dan dus deelcertificaten. Maar elk jaar dus wel een heel vak.

Het is zwaar. Ook als je maar een paar vakken doet per jaar. Je doet immers van die vakken, de gehele 2e fase.
Ja dat weet ik daarom wil ik het juist in 2 jaar doen want dan doe je de helft van je vakken in de helft van de tijd die er normaal voor staat

Ondertussen heeft het VAVO aangeboden dat ik het 1e jaar de lessen gratis en 'illegaal' mag volgen. Ik wordt vlak voor het examen 18 dus dan wordt ik officieel ingeschreven.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2009, 16:29
xxceline
Avatar van xxceline
xxceline is offline
Yeahh
Met citaat reageren
Oud 18-05-2009, 14:55
Chris-Verhoeckx
Avatar van Chris-Verhoeckx
Chris-Verhoeckx is offline
Ik doe nu HAVO N&G en omdat ze geen boeiende studies hebben op het HBO wil ik graag VWO N&G (misschien zonder Natuurkunde, maar dan kun je geen geneeskunde studeren ;x) doen, wil daarna misschien geneeskunde of biomedische wetenschappen studeren.

. Dankzij dit topic ben ik op een perfect plan gekomen. Als ze me met een HAVO-diploma niet aannemen op een VAVO-school zak ik gewoon voor m'n examens, ik wil dus echt niet naar 't HBO. En dan 2 of 1 jaartje(s) VWO en op naar de uni Eigenlijk een fantastisch plan.
__________________
Haters gonn' hate
Met citaat reageren
Oud 18-05-2009, 22:55
Verwijderd
Celine, jij hebt mijn vraag al een keer beantwoord en weet hier volgens mij behoorlijk veel van. (Iemand anders mag natuurlijik ook reageren)
Dat was de vraag of ik kon doorstromen van VWO6 naar de HAVO op de VAVO.
Ik heb namelijk nu mijn examens, en ik heb de eerste paar al verprutst om het maar netjes te zeggen.
Weet iemand toevallig 100% zeker, en dan ook echt 100% zeker of dat mogelijk is?
Ik ben namelijk bang dat ik dalijk geen 'tastbaar' diploma krijg, aangezien de overgang van VWO5 naar VWO6 gelijk staat aan een HAVO-diploma (maar je krijgt hem dus niet). Ik heb dus in principe een soort van mijn havo diploma, moet ik dan ook als particulier betalen? (275 euro per lesuur?)

Ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel en snel kunnen reageren, want ik zit echt in de stress.
Dankjewel alvast!

Laatst gewijzigd op 18-05-2009 om 23:18.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2009, 15:54
xxceline
Avatar van xxceline
xxceline is offline
Hoi !

Als jij nu in vwo 6 zit en examens doet, en je zakt, dan moet je naar een VAVO school [tenzij jouw school een speciale bezemklas heeft voor de nieuwe 2e fase]

Je wordt op de HAVO VAVO toegelaten als je bijv een overgangsgewijs hebt naar 5vwo, of naar 6vwo.
Beide heb je, dus dat is geen probleem.

Jouw school moet jouw uitbesteden, als je zakt. Omdat je immers ergens je diploma moet halen. Via de zogenaamde 'rutteregeling' gaat dat dan.

Je betaalt dan alleen voor het schooljaar de deelnemersbijdrage + boekenkosten [tenzij jouw school die betaalt]
Verder heb je recht op een tegemoetkoming scholieren als je 18 jaar en ouder bent.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2009, 15:56
xxceline
Avatar van xxceline
xxceline is offline
Citaat:
Eigenlijk een fantastisch plan.
Hoe oud ben je eigenlijk Rda? Als je 18 bent, kun je wel naar de VAVO he..
[Wel duur, maar toch]

Waarom niet je vwo diploma halen op je huidige school?
Met citaat reageren
Oud 19-05-2009, 17:57
Chris-Verhoeckx
Avatar van Chris-Verhoeckx
Chris-Verhoeckx is offline
Citaat:
Hoe oud ben je eigenlijk Rda? Als je 18 bent, kun je wel naar de VAVO he..
[Wel duur, maar toch]

Waarom niet je vwo diploma halen op je huidige school?
Ik word in juni 18. Maar ik wil niet tot mijn 21 op deze school blijven zitten. Dan ben ik de oudste van de klas (de hele school zowat), daar zit ik niet op te wachten. Als m'n studiecoördinator zou zeggen dat 5 + 6 vwo misschien in één jaar kan op m'n school wil ik 't wel op m'n huidige school doen. Hangt ervan af hoe hoog de kosten zijn, ik hoorde ergens dat 't iets van 5000,- zou zijn. Dat kan ik waarschijnlijk (met geslijm bij m'n ouders) wel ophoesten maar ik vind het best veel eigenlijk
__________________
Haters gonn' hate
Met citaat reageren
Oud 20-05-2009, 14:37
piet902
piet902 is offline
Hallo,

Weet iemand toevallig of je je cijfer van vorig jaar mag gebruiken als je een slecht cijfer heb behaald?

Bijv. Ik heb mijn examen nu heel slecht gemaakt, en had hem vorig jaar beter gemaakt, én het vak beter afgesloten.

Mag ik dan het cijfer van vorig jaar evengoed gebruiken, ondanks dat ik dit jaar weer examen heb gedaan?
Ik zit ook op het VAVO maar kan nergens informatie vinden hierover

X
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 22-05-2009, 21:39
frozensun
frozensun is offline
Hoi,

Ik zit nu in het examenjaar van 5 havo. Als ik nu niet zou slagen met bijvoorbeeld 3x een 5, dan ben ik van plan om volwassenenonderwijs te gaan doen. Maar moet ik dan alle vakken weer opnieuw doen of alleen die 3 vakken waar ik een onvoldoende voor sta? En ik ben nu 17 en wordt in oktober 18 jaar, kan ik dan wel aangenomen worden?(denk het wel toch?)
Alvast bedankt voor de antwoorden.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2009, 08:41
xxceline
Avatar van xxceline
xxceline is offline
Citaat:
Hoi,

Ik zit nu in het examenjaar van 5 havo. Als ik nu niet zou slagen met bijvoorbeeld 3x een 5, dan ben ik van plan om volwassenenonderwijs te gaan doen. Maar moet ik dan alle vakken weer opnieuw doen of alleen die 3 vakken waar ik een onvoldoende voor sta? En ik ben nu 17 en wordt in oktober 18 jaar, kan ik dan wel aangenomen worden?(denk het wel toch?)
Alvast bedankt voor de antwoorden.
Alleen de 3 vakken.
Je wordt toegelaten, omdat je zeer waarschijnljk onder de Rutte-regeling valt. [Jouw huidige VO-school betaalt de VAVO] Informeer hier naar op jouw school!

Succes!
Met citaat reageren
Oud 24-05-2009, 08:43
xxceline
Avatar van xxceline
xxceline is offline
Citaat:
Hallo,

Weet iemand toevallig of je je cijfer van vorig jaar mag gebruiken als je een slecht cijfer heb behaald?

Bijv. Ik heb mijn examen nu heel slecht gemaakt, en had hem vorig jaar beter gemaakt, én het vak beter afgesloten.

Mag ik dan het cijfer van vorig jaar evengoed gebruiken, ondanks dat ik dit jaar weer examen heb gedaan?
Ik zit ook op het VAVO maar kan nergens informatie vinden hierover

X
Je mag alleen het totaal van je SE meenemen, van vorigjaar. En je huidige examen van dit jaar. Maar dit had dan al wel bekend moeten zijn.

Overigens mag je wel van vorig jaar het gehele SE + CE cijfer laten staan.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2009, 14:05
Rebecca-Sophia
Rebecca-Sophia is offline
Ik heb een vraagje.

Normaal als je naar de Vavo wilt moet je of doorverwezen worden door je huidige midelbaaren school of 18 of ouder zijn.
Ik wordt 2 maanden nadat de Vavo begint 18 dus 2 maanden te laat.
Ik zit momenteel op een MBO school en dus niet op een midelbaare school.

Hoe gaat het dan in zijn werking.
Wordt je dan als uitzondering toch toegelaten omdat het maar 2 maanden zijn?
Of wat?
Want ik kan niet doorverwezen worden door een midelbaare school want daar zit ik niet op


Maandag 18:45
Ik ben er al uit ik heb vandaag contact gehad met de school waat ik heen wil en die zijn bereidt me gewoon toe te laat en voor die 2 maanden een uitzondering te maken

Laatst gewijzigd op 25-05-2009 om 18:45. Reden: Antwoord van school gehad
Met citaat reageren
Oud 30-05-2009, 22:26
Keli22
Keli22 is offline
Hey iedereen!

Ik heb de topic over het VAVO zitten door te lezen op dit forum, maar heb nog niet echt mijn vraag&antwoord ergens zien staan.

Ik zit in VWO 6 en heb net mijn examens achter de rug; ik denk dat de kans groot is dat ik zak, dus ik denk eraan om het 6e leerjaar van VWO te doen op de VAVO.

Mijn vraag is welke vakken ik opnieuw moet doen dan. Als ik zak doordat Economie, Biologie en Aardrijkskunde onvoldoende zijn, zijn dat dan ook de enige vakken die ik hoef te volgen op de VAVO? Of moet ik ook alle andere vakken gewoon opnieuw halen, ook al heb ik dat voldoende afgesloten?

En is er een kleine kans, als je niet te veel vakken hebt, om de VAVO te combineren met een HBO-opleiding?
Met citaat reageren
Oud 30-05-2009, 23:25
xxceline
Avatar van xxceline
xxceline is offline
Citaat:
Mijn vraag is welke vakken ik opnieuw moet doen dan. Als ik zak doordat Economie, Biologie en Aardrijkskunde onvoldoende zijn, zijn dat dan ook de enige vakken die ik hoef te volgen op de VAVO? Of moet ik ook alle andere vakken gewoon opnieuw halen, ook al heb ik dat voldoende afgesloten?

En is er een kleine kans, als je niet te veel vakken hebt, om de VAVO te combineren met een HBO-opleiding?
Je hoeft alleen de vakken over te doen, waarvoor je bent gezakt. Waar je dus een onvoldoende voor hebt. De rest blijft gewoon staan.

Hoe wil je een HBO-opleiding gaan doen zonder diploma? Heb je al een havo diploma of wil je gebruik maken van de Alvast Studeren regeling?
Met citaat reageren
Oud 31-05-2009, 01:31
Keli22
Keli22 is offline
Haha dat had vast raar moeten klinken ja.. HBO-opleiding willen doen zonder diploma. Maar de HKU heeft zoiets, kwam ik laatst achter, dat als je geen diploma hebt, je een 18+/21+ toets mag maken. Als je daarvoor slaagt, mag je daar gewoon studeren.

Maar bedankt voor je antwoord!

Wat houdt de Alvast Studeren regeling eigenlijk in?
Met citaat reageren
Oud 31-05-2009, 09:01
xxceline
Avatar van xxceline
xxceline is offline
De HKU is een school voor Kunsten Utrecht? Begrijp ik dat goed?

De alvast studeren regeling is een regeling die het mogelijk maakt om aan een HBO-instelling te studeren. Een aantal HBO-instellingen doen mee. Je volgt de vakken uit het 1e jaar, en je gaat naar de VAVO om je gezakte vakken over te doen. Het is erg duur, daar je geen recht hebt op stufie en OV het eerste jaar.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2009, 13:47
Keli22
Keli22 is offline
Ja, de Hogeschool voor de Kunsten Utrecht.

Weet je misschien toevallig of de HKU een van die instellingen is?
Met citaat reageren
Oud 31-05-2009, 14:39
Sannah_x
Avatar van Sannah_x
Sannah_x is offline
Ik had gehoord dat als je in 6vwo zit, je ook gewoon een havo diploma kan aanvragen.. Ik heb geen idee of dit echt zo is.. of waar dat zou moeten..
maar als het zo is kan je denk wel die 3 vakken op de vavo doen, en hbo combineren.. Alleen dan moet je maar net het geluk hebben dat in je week past zeg maar..

Maar waarom wil je hbo doen als je van plan bent je vwo te halen? waarom daarna niet gewoon WO, of juist nu gewoon hbo doen en je vwo laten zitten.. Als je 1 jaar hbo doet, kan je daarna ook naar de WO.. wat je nu wilt doen is een beetje dubbel lijkt mij
__________________
I'd rather be hated for who I am, than loved for who I am not.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2009, 16:42
Keli22
Keli22 is offline
Nou de studie die ik wou doen was alleen mogelijk als HBO-opleiding (Game Art), dus vandaar dat het geen WO is geworden.. ^^

Dat van het havo-diploma klinkt te mooi om waar te zijn.. zou je daarvoor dan nog wat examens moeten maken, of zien ze de overgang van vwo5 naar vwo 6 als je 'havo-diploma'?
Weet je waar ik hier meer informatie over kan zoeken?

Oh en ik haal mijn VWO omdat... tja, ik heb 6 jaar lang VWO gedaan en dacht; laat ik het maar ook afmaken als VWO. Maar als een havo-diploma makkelijker is, doe ik dat. ALS het kan dus..
Met citaat reageren
Oud 31-05-2009, 16:46
Keli22
Keli22 is offline
Ik heb wat gezocht op het internet en het lijkt erop dat je geen havo-diploma kan aanvragen.

http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=404910

Laat ik dan maar hopen dat ik de VAVO kan combineren met mijn HBO-opleiding!
Met citaat reageren
Oud 31-05-2009, 16:54
xxceline
Avatar van xxceline
xxceline is offline
Je kan idd geen havo diploma ineens krijgen (A)
Verder, de HKU is geen hogeschool die een Alvast studeren regeling heeft.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2009, 22:07
Keli22
Keli22 is offline
Jammer

Maar bedankt voor de informatie allemaal ^^
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:03.