Oud 30-08-2011, 13:06
justine1997
Avatar van justine1997
justine1997 is offline
hallo!!
ik zou graag naar een film in de bioscoop gaan zien, maar er staat "kinderen niet toegelaten".
het is final destination 5...
vanaf welke leeftijd mag je dan wel binnen?

dank uuuuu
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-08-2011, 14:16
Verwijderd
Hij is voor 16 jaar en ouder begrijp ik, dus je mag vanaf 16 jaar naar binnen.

Had je ook zelf wel even kunnen opzoeken he?
Met citaat reageren
Oud 30-08-2011, 14:27
Verwijderd
Vaak mag je als persoon tussen de 12 en 16 jaar dan wél binnen als er iemand van 18+ bij is, dus dat kun je even navragen bij de bioscoop als ze tenminste nog de telefoon opnemen en niet alleen een keuzemenu hebben.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2011, 14:30
Verwijderd
Citaat:
Vaak mag je als persoon tussen de 12 en 16 jaar dan wél binnen als er iemand van 18+ bij is, dus dat kun je even navragen bij de bioscoop als ze tenminste nog de telefoon opnemen en niet alleen een keuzemenu hebben.
Serieus? Wat raar. Ook al is er iemand van 18+ bij, je eigen zieltje is dan toch nog steeds te teer voor zo'n film
Met citaat reageren
Oud 30-08-2011, 14:49
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
Serieus? Wat raar. Ook al is er iemand van 18+ bij, je eigen zieltje is dan toch nog steeds te teer voor zo'n film
Ze leggen meestal de verantwoordelijkheid bij een ouder persoon als de film geschikt is voor dat minderjarige kind...
Ik snap het ook niet helemaal.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2011, 14:52
Verwijderd
Hier mag je als je geen zestien bent ook niet naar binnen met volwassenen erbij, zijn ze nu heel strict in omdat er kennelijk op gecontroleerd wordt.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2011, 21:01
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik neem aan dat de gedachte is dat een volwassene best in kan schatten of dat tere kinderzieltje van 12 tot 16 al genoeg gewend is om een film als deze te kunnen zien, zonder er nachtmerries of moordneigingen van te krijgen.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2011, 15:02
Verwijderd
Citaat:
Ik neem aan dat de gedachte is dat een volwassene best in kan schatten of dat tere kinderzieltje van 12 tot 16 al genoeg gewend is om een film als deze te kunnen zien, zonder er nachtmerries of moordneigingen van te krijgen.
Ja, maar dat mag dus niet; bij een film geschikt vanaf 12 jaar mogen volwassenen dat wel bepalen voor hun kind onder de 12, maar bij 16 geldt dat de bioscoop in overtreding is wanneer er iemand van <16 wordt toegelaten. Ik geloof dat ouders wel met hun eigen kind van 14 of 15 naar een >16-film mogen, maar dan dus alleen de ouders van dat kind, geen oudere zus oid. (En dus ook niet <14.)
Bij mijn bioscoop hebben ze dus een bordje hangen dat ze het gewoon hoe dan ook niet toestaan bij >16-films (ze zullen ook vooral geen zin hebben om telkens te controleren).
Ik geloof dat die wet nog niet heel oud is, dus mogelijk dat het daarom nog niet in elke bioscoop even strict wordt nageleefd (eerst mocht het namelijk idd wel en was het gewoon een adviesleeftijd).
Met citaat reageren
Oud 31-08-2011, 15:12
Verwijderd
-

Laatst gewijzigd op 11-11-2013 om 15:36.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2011, 15:18
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Citaat:
vanaf je 16e maar ik ben zwaar beledigd ik ben die film gaan kijken met me zus en die oude man die de kaarten controleert vroeg naar mijn id! ( en ik ben 16) Alhoewel ik misschien niet 16 uitziet zonder al die make-up en die tut hola gedoe..
Misschien zie je er wel als 16 uit, maar sommige mensen van 14 en 15 ook, dus willen ze zeker weten dat je er niet gewoon ouder uitziet en nog geen zestien bent?
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Oud 31-08-2011, 15:31
Verwijderd
Citaat:
vanaf je 16e maar ik ben zwaar beledigd ik ben die film gaan kijken met me zus en die oude man die de kaarten controleert vroeg naar mijn id! ( en ik ben 16) Alhoewel ik misschien niet 16 uitziet zonder al die make-up en die tut hola gedoe..
Over het algemeen is leeftijd niet echt iets dat je kan ruiken ofzo Het verschil tussen 15 en 16 is ook niet erg groot. Als je 20 bent en ze vragen nog om je ID bij een >16-film, dán snap ik dat je dat gek vindt
Met citaat reageren
Oud 31-08-2011, 15:32
Verwijderd
Citaat:
Over het algemeen is leeftijd niet echt iets dat je kan ruiken ofzo Het verschil tussen 15 en 16 is ook niet erg groot. Als je 20 bent en ze vragen nog om je ID bij een >16-film, dán snap ik dat je dat gek vindt
Ik ben 23 en ze vragen nog weleens mijn ID als ik wijn ga kopen hoor, dus zo gek is het nou ook weer niet denk ik ()
Met citaat reageren
Oud 31-08-2011, 17:24
Verwijderd
Citaat:
Ik ben 23 en ze vragen nog weleens mijn ID als ik wijn ga kopen hoor, dus zo gek is het nou ook weer niet denk ik ()
Hier moet je bij de supermarkt sowieso tot je 21ste een ID laten zien als je alcohol koopt, dus dan is het bij 23 helemaal niet raar, vind ik. Maar iemand van 16 naar een ID vragen wanneer de leeftijdsgrens 16 is, is iig echt niet gek
Met citaat reageren
Oud 31-08-2011, 18:22
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
vanaf je 16e maar ik ben zwaar beledigd ik ben die film gaan kijken met me zus en die oude man die de kaarten controleert vroeg naar mijn id! ( en ik ben 16) Alhoewel ik misschien niet 16 uitziet zonder al die make-up en die tut hola gedoe..
Je bent zwaar beledigd omdat die meneer gewoon braaf zijn werk doet?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2011, 19:06
Verwijderd
Mij vragen ze ook wel eens naar mn id. Nja van mij mogen ze, ik heb niks te verbergen en zo krijg ik het tenminste mee
Met citaat reageren
Oud 02-09-2011, 17:27
bloeddd
bloeddd is offline
hij is voor 16 jaar ik ga naar bioss met me vriend naar die film
__________________
opa blia
Met citaat reageren
Oud 03-09-2011, 15:32
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
vanaf je 16e maar ik ben zwaar beledigd ik ben die film gaan kijken met me zus en die oude man die de kaarten controleert vroeg naar mijn id! ( en ik ben 16) Alhoewel ik misschien niet 16 uitziet zonder al die make-up en die tut hola gedoe..
Dat doen ze gewoon voor de zekerheid, omdat zo'n bioscoop ook geen boete wilt ontvangen.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 24-09-2011, 12:01
legatus
Avatar van legatus
legatus is offline
Citaat:
Ja, maar dat mag dus niet; bij een film geschikt vanaf 12 jaar mogen volwassenen dat wel bepalen voor hun kind onder de 12
Nee, niet meer.

Er is eind 2010 een convenant opgesteld door de regering waarbij wordt aangegeven dat je bij een 12 jaar en ouder film ook daadwerkelijk 12 jaar oud moet zijn. Er is een uitzonderingregel, waarbij je onder begeleiding van een ouder/voogd als 10 jarige en 11 jarige toch mee mag. Bioscopen hoeven zich hier echter niet aan te houden, die mogen zelf bepalen of ze de uitzonderingregel toestaan. De meesten doen dit niet om verwarring te voorkomen.

Overigens spreekt Nicam niet meer over adviesleeftijden en geschiktheid, want dat bracht vaak ook verwarring bij ouders. Zo kan een film over euthanasie een AL keuring krijgen, maar is dit niet geschikt voor kinderen. Nu spreekt men over 'mogelijk schadelijk'.

Bioscopen, managers en medewerkers die zich niet aan de regels houden van de wet en het convenant krijgen een proces-verbaal en lopen kans om vervolgd te worden - dit is volgens de wet ook geen overtreding maar een misdrijf. Er wordt streng op gecontroleerd.

Dus, vergeet niet je legitimatiebewijs mee te nemen als je naar een 16 jaar en ouder film wil én geef een eerlijk antwoord op de vraag 'hoe oud ben je?' als die gesteld wordt bij het bezoek aan een film die gekeurd is voor 12 jaar en ouder.
__________________
"The schizophrenic is drowning in the same waters in which the mystic swims with delight" -- Joseph Campbell (Mintz, 1983)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde ŕ la 'Tiswah' ‎
Promillage
499 12-11-2007 18:22
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
Gatara
500 05-11-2006 15:35
Werk, Geld & Recht Toelating tot cursus
Nona
14 18-12-2005 18:41
Algemene schoolzaken Arrest 13 mrt 1987
synclinorium
6 07-11-2005 17:14
Levensbeschouwing & Filosofie Nieuw 'politiek' systeem,wereldorde, levensbeschouwing. Cooperatieve Anarchie.
Isa
28 13-06-2003 20:47
Films, TV & Radio ID laten zien bij de bios
purplerose
40 16-08-2002 21:14


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:38.