Oud 16-05-2013, 18:48
Mr.Mark
Avatar van Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Citaat:
Als het grootste gedeelte van de mensen voor het vermoorden van homoseksuelen is, moeten we dat dan maar gaan doen?
Dat mag je zelf beslissen. Zo zou ik zelf niet zo snel homoseksuelen gaan vermoorden wanneer het grootste gedeelte van de mensen voor het vermoorden is en ik zou het ook niet goed vinden wanneer mensen het zouden doen. Zeg ik hiermee dat wanneer het grootste gedeelte van de mensen voor homoseksuelen vermoorden is? Nee.
__________________
's Avonds een vent, 's ochtends absent.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-05-2013, 18:53
Mr.Mark
Avatar van Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Citaat:
Dus volgens jou (een mening, maar wat als de mening van de meerderheid anders is?) is de mening van een meerderheid meer waard dan die van een individu. Dus de meerderheid mag haar mening opleggen aan het individu? En wanneer is het een meerderheid? Als het grootste deel van de wereld het vindt, of is de meerderheid binnen een groep mensen ook al genoeg om iemand het zwijgen op te mogen leggen? Wat met meningen die verschillen per volk en cultuur? Mogen zij jou dwingen hun mening te volgen? En, zoals ik al eerder vroeg, wat als de mening van de meerderheid (mensen veranderen, volken veranderen, maatschappijen veranderen en meningen veranderen, ik denk ook niet meer hetzelfde als toen ik 13 was) niet meer in jouw straatje past, leg je je dan gedwee neer bij de mening die de meerderheid dan heeft?
Ik denk dat de meerderheid wel hun mening mag opleggen aan anderen. Stel dat 99% van de mensen vindt dat je niet meer dan 30km/u mag rijden in een woonwijk, dan vind ik dat de andere 1% zich daaraan te houden heeft.

Wat is precies het probleem dat je ziet? Want ik denk dat jij je ook kunt voorstellen dat wanneer de meerderheid iets ziet wat een ander weer slecht vindt, het niet moet betekenen dat die minderheid het ook daadwerkelijk moet uitvoeren. We kunnen natuurlijk er meteen allerlei dilemma's bijhalen zoals iemand moeten vermoorden of zelf vermoord worden omdat de meerderheid het zou willen maar dat is puur hypothetisch en totaal niet realistisch.
__________________
's Avonds een vent, 's ochtends absent.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2013, 18:55
Mr.Mark
Avatar van Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Citaat:
In welke theorie is dat precies? De bijbel zeker weer die je zo goed kent?
Mijn idee dat wanneer je een willekeurig persoon vraagt wiens mening het belangrijkst is, de meeste mensen zeggen dat de mening van iedereen evenveel waard is. Uitzonderingen daargelaten uiteraard.

Anders geformuleerd: ik denk dat de meeste mensen het terecht vinden dat elke stem even zwaar telt bij verkiezingen.

En ik ken de Bijbel erg goed maar dat is hier niet relevant.
__________________
's Avonds een vent, 's ochtends absent.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2013, 19:16
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Hoe is dat anders geformuleerd? Er staat iets totaal anders. De mening van een goed geinformeerd iemand zal door veel mensen waardevoller gevonden worden dan die van iemand die niks van het onderwerp weet. Maar dat die twee mensen een even zware stem moeten is volgens mij iets anders.

Kun je hebreeuws enzo lezen dan?
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 16-05-2013, 19:32
Verwijderd
Citaat:
Ik denk dat de meerderheid wel hun mening mag opleggen aan anderen. Stel dat 99% van de mensen vindt dat je niet meer dan 30km/u mag rijden in een woonwijk, dan vind ik dat de andere 1% zich daaraan te houden heeft.

Wat is precies het probleem dat je ziet? Want ik denk dat jij je ook kunt voorstellen dat wanneer de meerderheid iets ziet wat een ander weer slecht vindt, het niet moet betekenen dat die minderheid het ook daadwerkelijk moet uitvoeren. We kunnen natuurlijk er meteen allerlei dilemma's bijhalen zoals iemand moeten vermoorden of zelf vermoord worden omdat de meerderheid het zou willen maar dat is puur hypothetisch en totaal niet realistisch.
Jouw voorbeelden zijn ook niet bepaald realistisch. 30 rijden in een woonwijk is iets dat aantoonbare gevolgen heeft, dat iedereen dat dan veiliger vindt, is gezond verstand, logica. Meningen op basis van geloof of gevoel zijn iets anders. En dan kom je inderdaad op de onrealistische voorbeelden als 'een aantal mannen vindt dat een vrouw verkracht mag worden, ze zijn in de meerderheid, dus de vrouw heeft zich te schikken'. En dat gebeurt op plaatsen. En niet alleen met vrouwen verkrachten, maar ook met homo's pesten en overspeligen stenigen en weet ik het wat nog allemaal. Dus wanneer is iets voor jou een meerderheid en wanneer heeft die meerderheid precies recht van spreken?

En ik quote mezelf:
Citaat:
Wat met meningen die verschillen per volk en cultuur? Mogen zij jou dwingen hun mening te volgen? En, zoals ik al eerder vroeg, wat als de mening van de meerderheid (mensen veranderen, volken veranderen, maatschappijen veranderen en meningen veranderen, ik denk ook niet meer hetzelfde als toen ik 13 was) niet meer in jouw straatje past, leg je je dan gedwee neer bij de mening die de meerderheid dan heeft?
Met citaat reageren
Oud 16-05-2013, 19:32
Verwijderd
Citaat:
Mijn idee dat wanneer je een willekeurig persoon vraagt wiens mening het belangrijkst is, de meeste mensen zeggen dat de mening van iedereen evenveel waard is. Uitzonderingen daargelaten uiteraard.
Zeggen.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2013, 19:48
Verwijderd
Citaat:
Dat mag je zelf beslissen. Zo zou ik zelf niet zo snel homoseksuelen gaan vermoorden wanneer het grootste gedeelte van de mensen voor het vermoorden is en ik zou het ook niet goed vinden wanneer mensen het zouden doen. Zeg ik hiermee dat wanneer het grootste gedeelte van de mensen voor homoseksuelen vermoorden is? Nee.
Dat is dus wel jouw redenatie. "Omdat veel mensen dan moet toch". Ja wat wil je dan?
Met citaat reageren
Oud 17-05-2013, 13:31
Changshan
Avatar van Changshan
Changshan is offline
Citaat:
Dat is dus wel jouw redenatie. "Omdat veel mensen dan moet toch". Ja wat wil je dan?
Het enige dat Mark probeert, is abortus in de categorie 'politiek oplosbare issues' te schuiven. Helemaal niet zo'n gek idee; in een democratie mag je best beweren dat abortus iets is dat van hogerhand (en dus via meerderheidsstemmen) gereguleerd moet worden (wat nu ook gebeurt of geprobeerd wordt).

Dat je er dan gekke dingen bij haalt als het vermoorden van homo's door diezelfde meerderheid (wat per direct het falliet van de Nederlandse democratie zou betekenen en hopelijk zou leiden tot een andere staatsvorm die het vermoorden van homo's wél in toom houdt), leidt een beetje af van de discussie lijkt me.
__________________
"DAS WAR EIN BEFEHL!"
Met citaat reageren
Oud 17-05-2013, 16:15
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
In een democratie mag je ook beweren dat homoseksualiteit een ziekte is (beetje spelen met definities net als met abortus = moord) die slecht is voor onze maatschappij. Homos die behandeling weigeren zou je dan op kunnen sluiten of eventueel dood kunnen maken, zo raar is dat toch niet?
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 17-05-2013, 16:32
Mr.Mark
Avatar van Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Wat is je punt hiermee?
__________________
's Avonds een vent, 's ochtends absent.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2013, 17:36
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Hoe is dat anders geformuleerd? Er staat iets totaal anders. De mening van een goed geinformeerd iemand zal door veel mensen waardevoller gevonden worden dan die van iemand die niks van het onderwerp weet. Maar dat die twee mensen een even zware stem moeten is volgens mij iets anders.

Kun je hebreeuws enzo lezen dan?
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 17-05-2013, 20:45
Verwijderd
Citaat:
In een democratie mag je ook beweren dat homoseksualiteit een ziekte is (beetje spelen met definities net als met abortus = moord) die slecht is voor onze maatschappij. Homos die behandeling weigeren zou je dan op kunnen sluiten of eventueel dood kunnen maken, zo raar is dat toch niet?
Nee maar dan mag ik toch wel graag die mensen in de fik steken?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken abortus vragen
fiederelsje
19 25-05-2005 20:57
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Abortus op tv
Saycheese
41 07-04-2004 15:26
De Kantine abortus
esperanza
93 12-03-2004 13:27
Huiswerkvragen: Exacte vakken Onderzoek Abortus!
Stout meisje
23 24-02-2003 08:18
Liefde & Relatie Mijn vriend belt niet meer na mijn abortus
Latinangel
24 09-08-2002 16:11
Lichaam & Gezondheid abortus in geval van...
X-je
7 22-01-2002 18:38


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:49.