Oud 29-10-2014, 05:28
fruitstick
fruitstick is offline
Hallo.

Ik ben 21 jaar en ik heb in mei en in juli de staatsexamens vmbo-t gemaakt die ik van te voren zelf heb voorbereid met thuisstudie.

In verband met dat ik dit jaar ga verhuizen van land moest ik gelijk de week na de examens in jullie weg naar het land waar ik in eerste instantie wil wonen met mijn ouders om daar alles te regelen wat betreft papieren,woning, enz. Ik was vertrouwd van dat ik zou slagen en dat er geen probleem zou zijn dat ik zou weggaan.

Eenmaal daar een paar dagen later krijg ik te horen dat ik gezakt ben en dat ik alleen voor een paar vakken voldoende heb gehad. (Ik was in de college examens hartstikke nerveus dis dat kon ik mij voorstellen)

Nou weet ik niet wat ik kan doen als ik ga verhuizen want ik ben gezakt en ik heb ook geen vmbo-t diploma daardoor.

Nou heb ik een paar keuzes bedacht maar ik weet niet zeker of dat haalbaar is en ik zou graag jullie mening willen weten wat het beste zou zijn.

1. Voor de vakken waarvoor ik in nederland gezakt ben het lesmateriaal meenemen naar het land waar ik heen ga, en dan via afstandsonderwijs leren. En dan mij weer aanmelden voor de staatsexamens.

Maar dan moet ik wel in mei en in juli naar Nederland reizen speciaal om die examens af te leggen.

Want ik weet niet of DUO staatsexamens in het buitenland aflegd. Ik heb gekeken op de site en dat doen ze op de nederlandse antillen of in andere situaties maar ik weet niet of ik daar recht op zou hebben en of de koste daar van hoog zijn.

2. De vakken waarvoor ik geslaagd ben in nederland appart in instanties in die land leren en daar een diploma krijge wat daar geldig is. Dus bijvoorbeeld engelse taal via een school die taalcursussen engels geeft.

Maar ik weet niet of dat mogelijk is en of het niveau net als in nederland is en of zo een buitenlands certificaat gelijk aan nederlandse deelcertificaten combineerbaar zijn. En vakken zoals Biologie, NASK, Nederlands worden niet in alle landen gegeven op hetzelfde niveau.

3. Een studie voor volwassen op die land beginnen wat hetzelfde is als het VMBO in nederland, maar daarvoor heb je waarschijnlijk een diploma nodig als eis, die ik niet hebz

en een leerweg zoals het VMBO in nederland word niet in alle landen op hetzelfde niveau gegeven als ik het goed begrijp.


Ik wil zelf graag die vmbo diploma halen want zonder dat kan ik niet doorstuderen en doen wat ik wil, en het is iets wat ik gewoon MOET hebben.


Wat adviezeren jullie mij, wat kan ik doen om toch nog te kunnen slagen en die diploma nog te krijgen?

(Sorry voor de spelfouten op bepaalde zinnen maar ik heb dit allemaal via de telefoon getypt.)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-10-2014, 07:31
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Naar welk land ga je? En welke opleiding is je uiteindelijke doel?
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 01-11-2014, 15:35
Heer Wil
Heer Wil is offline
je opleiding in Nederland afmaken omdat je deze al begonnen bent, een vmbo in een ander land heeft toch andere onderwerpen in de examenstof, naast deze opleiding moet je dan ook nog een aparte taalcursus gaan volgen omdat je anders in het land waar je heen gaat tot geen enkele vervolgopleiding wordt toegelaten als je de taal niet eens spreekt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Moeilijke situatie tussen mij en mijn ex.
appleimac
7 10-10-2015 21:26
Psychologie Moeilijke situatie met zusje..
Lyne
11 21-12-2005 14:47
Liefde & Relatie beetje moeilijke situatie...
evanescence
17 04-10-2005 21:20
Psychologie moeilijke situaties
moon
5 05-09-2005 14:49
Liefde & Relatie Moeilijke situatie
Snoezeke
23 25-02-2005 16:13
Psychologie wat moet ik met deze situatie?
grandmommy
13 11-07-2004 09:35


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:52.